Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

Ja ne volim allseason gume,mada shvatam da nekome piju vodu...U pocetku sam tesko navikavao,jer novcanik...

Iz iskustva zimi zimske,letnje leti...

kapiram da ce u buducnosti tehnologija proizvodnje guma napredovati,pa ce i allseason biti bolja opcija i za mene

Edited by neshtry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedna od najboljih allseason guma je Miselin cross climate posle nje idu Nokian weatherproof i Fulda multicontrol, ja sam uzeo Viking four tech i zasad vrsi posla,bez negativnih desavanja. Videcu kasnije kako ce se pokazati, mada za leto imam Nokian z line ali one mogu jos ovu sezonu da izdrze jer su na nekih 5mm a 2014 su .

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Bingodalton said:

Nesto se bas ne bih slozio da su letnje bolje od zimskih na niskim temperaturama. GY se recimo stvrdne, kliza. Zimska uza i visa guma manje proklizava prilikom ubrzavanja i kocenja.

Ne stvrdne se svaka, a i guma se ugreje dok se vozi, lično sam tereo jedne zime pirelli p4, lepio se za asfalt...

Uža zimska guma je najgore nešto što ljudi savetuju, odma mi skoči prisitak, to važi samo za dubok sneg, recimo ako idete na zimovanje ali i onda su lanci bolje rešenje, za sve ostalo je katastrofa, čak i proizvođači guma savetuju sasvim suprotno: što sire to bolje

https://www.continental-tyres.co.uk/car/technology/tyre-knowledge/tirelexikon-2-0/lex-1-5

 

4 hours ago, vagenovac said:

Po vecini testova su zimske bolje na niskim temperaturama, a pogotovo ako pada kisa.
Na ledu je dupla razlika u korist zimskih, znaci gde na poledici letnja otkliza zimska nece, a bas su kriticne ove temp oko nule kada topi pa ledi ponovo.

Daj baš da vidim prosledi neki test gde kažu da su zimske bolje od letnjih po suvom.

Evo npr. gore na linku sa contijevog sajta piše da su na temperaturama ispod 7 stepeni putevi uglavnom mokri da često pada sneg i kiša i da su u tim uslovima bolje zimske gume, ne piše nigde da su i na suvom bolje zimske gume...

 

A evo koliko je to često kod nas, ljudi neshvataju da i zimi večinu vremena voze po suvom:

Podaci za 2016/2017 http://www.hidmet.gov.rs/podaci/meteorologija/latin/z2016.pdf

Quote

Broj dana sa padavinama od jednog milimetra i više, registrovanih tokom zime, je bio od 20 u

Zaječaru do 39 na Crnom Vrhu.

Quote

Broj dana sa snežnim pokrivačem u nižim predelima Srbije je bio u intervalu od 4

u Kikindi do 44 dana u Dimitrovgradu. U brdsko-planinskim predelima broj dana sa snežnim

pokrivačem bio je u intervalu od 53 u Sjenici do 90 na Kopaoniku

Većina allseason guma su pretežno zimske tako da za naše podneblje je za večinu vozača najbezbednija kombinacija

allseason zimi, a leti letnje, ili cele godine letnje allseason gume samo tu je problem što ja znam samo za michelin crossclimate a ni nema ga u mojoj dimenziji

Edited by lajsna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slažem se da nekome kome ne trebaju kola preko cele godine može da koristi crossclimate, ili ih neće koristiti za odlazak na planinu.

Mnogo je manja razlika u korist crossclimate pri suvim i vlažnim uslovima u odnosu na zimsku gume, nego što je razlika po iole ozbiljnijem snegu u korist zimske gume.

Nisam uspeo da nađem Mishelin-ov test na youtube koji sam gledao, pre nego što je krenuo u reklamu crossclimate gume, gde je zimska guma bila značajno bolja od letnje na suvom i mokrom na temperaturi od 7C.

S obzirom da su mi kola potrebna preko cele godine i da živimo u podneblju gde može da ima ozbiljnijeg snega, koristiću i dalje zimi zimske gume.

Share this post


Link to post
Share on other sites

CC+ i jesu "revolucija" jer su suprotno od uobicajenog da se all season gume prave od zimskih pa prilagodjavaju letnjim uslovima,

krenuli obrnuto, od letnje ka zimskoj.

Rezultati testova kocenja i ponasanja narocito na vlaznom kolovozu u hladnim uslovima su veoma dobri, bolje su imale samo premium zimske gume, i to ne drasticno bolje.

Bio je test po snegu, a imao je i video gde uporedjuju ako se secam BMW sa Alpin i CC+, i rezultat nije drasticno bolji.

A to je premium zimska guma.

Mislim da je @Ivan vozio i po snegu, pa moze da kaze.

 

A ako se uporedjuju CC+ sa drugim all season gumama, jaz je veliki. Tako da se ne mogu sve svrstati u isti kos.

Ako se ispravno secam, mislim da je prvi konkurent bila neka GY ali losija.

 

Opet, ko zivi u Sjenici, a voli da ide na skijanje 3-4 puta godisnje na Kopaonik, Zlatibor, Taru.... Nije za njega.

Evo sredina februara, ja nisam zagazio u sneg jos ni jednom ove zime. Par puta susnezica, vise kisa.

Meni nema rezona da vozim neke kineze, i ponavljam dogmu "zimska zimi".

 

 

 

 

Edited by Smireni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zimske gume za Sjenicu su lanci.

Sigurno da je bolji crossclimat od bilo kog zimskog kineza.

premium guma odnosno premium perfomanse koje ona treba da poseduje su prioritet (dovoljno je da ti jednom u životu zatrebaju i isplatile bi sve pare ovog sveta)

Stoga ako nemaš nameru da koristiš kola baš uvek crossclimate je najbolja mogućnost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ispisah detaljno svoje utiske za CrossClimate, od snega pa do uzarenih primorskih magistrala... Evo vec treca sezona, ne bih vise da se ponavljam, a i smaram narod :)

Uglavnom se sve svodi na uslove u kojima svako od nas vozi, u tome se apsolutno slazem sa kolegom @Kosta Smosta . Meni perfektno vrse posao, odlicno ulozene pare za sjajan allrounder. A daleko od toga da sam zimi samo po gradu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

WEST LAKE (GOODRIDE) SA37 Pneumatik ultra visokih performansi

Nova generacija asimetričnih letnjuh pneumatika ultra visoke performansi

SILICA TECH  smeša pruža bolje prijanjanje omogućavajući kraći zaustavni put

Snažno rebro po sredini garantuje odličnu upravljivost  na mokrim i suvim putevima i osećaj stabilnosti pri pravolinijskom kretanju

 ŠPANIJA – Na poligonu IDIADA (L'Albomar), koji je najobimniji nezavisni poligon u Evropi, pri temperaturami od 13,4 stepeni Celzijusa, održano je testiranje guma pet  vodećih međunarodnih proizvođača, uključujući Zhongce Goodride Sport SA-37 i Michelin Primacy, na zaustavnu udaljenost, u organizaciji APPLUS + IDIADA, vodeće kompanija specijalizovana za pružanje projektovanje, inženjering, ispitivanja i homologacije usluga za automobilsku industriju, širom sveta.

Zaustavna testiranje vršena su na 4 različite dimenzije pneumatika:

Visok kvalitet guma Goodride pohvalio je i Auto Bild alles Allrad, najznačajniji 4x4 magazin u Nemačkoj.

 Testom su obuhvaćene 10 guma proizvođača  iz Azije i pobednik testa Continental,  kao vodeći brend u gumama. Test je rađen sa gumama u dimenziji 235/55R17, koji se uglavnom koristi za vozila sa pogonom na sva četiti točka, kao i automobilima Ford Kuga i VW Tiguan.

 Testirani su buka, otpor kotrljanja, proklizavanje, akvaplaning, upravljivost, a koji daju važne performanse pneumatiku.

 Goodride Sport SA-37  je postigla dobar rezultat i dobila visoku ocenu.

 Poznati magazin je rekao da bi bilo mnogo sigurnije, manje buke i  nesreća kada bi se  ljudi vozili sa Goodride gumama na putu koji je pokrivenom vodom i da Goodride guma obavlja veoma dobro svoju funkciju  za tačno polovinu cene Continental gume.

Časopis je takođe pokazao svoje iznenađenje da je Goodride guma imala, na mokrom, bolje rezultate nego Continental.

Sva ova testiranja jasno su pokazala visoke performanse u bezbednost Goodride gume i otkrila razlog zašto se sve više kupaca opredeljuje za gume Goodride.

IMG-6e34b0a694a0883176bb8bfe89730119-V.jpg

IMG-6fffe521a09e9cd6db3bf97973bceead-V.jpg

IMG-8cc3ab9844a7c0e9d0009c9c4476be58-V.jpg

IMG-ce16adb6d46305cb782aec288899d6ee-V.jpg

IMG-dd363e9349634f5cabbd273b48e3782a-V.jpg

Sačekaću još malo lepše vreme i onda ih montiram :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupio sam jer su povoljne i zato što mi se dopadaju ,nije mi jasno štosvi beže od kineza da mogu kupio bih Mišelin ali smatram da će biti ok i ove

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, dekirs said:

Nisi valjda kupio zbog ovog teksta :D

Sent from my SM-G955F using Tapatalk
 

I ja furam letnje kinezare, in your face :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, Kosta Smosta said:

Slažem se da nekome kome ne trebaju kola preko cele godine može da koristi crossclimate, ili ih neće koristiti za odlazak na planinu.

Mnogo je manja razlika u korist crossclimate pri suvim i vlažnim uslovima u odnosu na zimsku gume, nego što je razlika po iole ozbiljnijem snegu u korist zimske gume.

Nisam uspeo da nađem Mishelin-ov test na youtube koji sam gledao, pre nego što je krenuo u reklamu crossclimate gume, gde je zimska guma bila značajno bolja od letnje na suvom i mokrom na temperaturi od 7C.

S obzirom da su mi kola potrebna preko cele godine i da živimo u podneblju gde može da ima ozbiljnijeg snega, koristiću i dalje zimi zimske gume.

 

Na snimku iznad opet nema testa na suvom, to je ono o čemu ja pričam, što svi kriju...

 

Evo par malobrojnih nezavisnih testova, gde potvrđuju da su zimske gume lošije na suvom od letnjih i na niskim temperaturama:

Quote

The dry braking test took place from 62mph at a temperature of 5.5deg C. On average, summer tyres needed 5.8 metres less to pull up than the winter tyres

https://www.whatcar.com/news/should-i-buy-winter-tyres/

 

https://www.motorauthority.com/news/1114452_do-winter-tires-help-when-its-dry-and-cold

(25 farenhajta je oko 4 celzijusa)

 

Problem je što su poizvođači guma podmuklim marketingom doveli mnoge u zabludu da su zimske gume bezbednije čak i ako ne vide ni kap kiše i ni mrvicu snega,

pa imamo zabrinjavajuče čest primer kod nas da ljudi cele godine teraju zimske gume.....

 

Zimske gume su isključivo za ljude koji uglavnom voze kroz ozbiljan sneg, za povremenu bljuzgavicu je allseason bezbedniji

 

Edited by lajsna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikad kineze, teca je imao tako neke kinezare koje su bile plasticne posle jedne sezone, pa se na prvoj kisici zakucao jer je auto bio kao na sankama. Da se razumemo ne vozim ni ja premium gume, al uvek cu dati dinar vise za neku poznatiju marku makar to bili tigar i sava jer se o njima maltene sve zna.

 

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok vreme će pokazati ali zar Pneumatik ultra visokih perfomansi iako je kinez može biti toliko loš,kao što sam rekao nisu ni kinezi kao nekad uostalom vreme će pokazati.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

WestLake i Nankang se prodaju svuda u svetu, sto baš ne može da se kaže za Savu i Tigar, a i mnoge druge pozante gume se prave upravo u kini,

Kod nas su kinezi neopravdano na lošem glasu zbog velikog broja "mala privreda" guma specijalno pravljenjih za naše tržište

Edited by lajsna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve se pravi u Kini a svi znamo i zasto, a to sto se prodaju svuda u svetu nije merilo kvaliteta. 

Nemam nista protiv, svako ce da stavi na auto ono sto zeli. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uh sto volim ove sto kupe neke tako gume pa ih sami testiraju.

Imas tekst na sajtu uvoznika. Jeftine su. Imaju saru. Iiiiiiii to je to.

 

Ko je sta ikad cuo ili video o Nankangu...znam da je Kina/Tajvan sta li vec i da imaju one lude profile /35?!

Westlake isto tako.

I kako to kupite gume zbog -vreme ce pokazati- ?

Sta to znaci? Jel to dovoljno da ja stavim svoju porodicu u kola...vozim 1000km u jednom pravcu i budem siguran zbog - vreme ce pokazati...

 

S V A S T A...

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minutes ago, Milutin-NS said:

Uh sto volim ove sto kupe neke tako gume pa ih sami testiraju.

Imas tekst na sajtu uvoznika. Jeftine su. Imaju saru. Iiiiiiii to je to.

 

Ko je sta ikad cuo ili video o Nankangu...znam da je Kina/Tajvan sta li vec i da imaju one lude profile /35?!

Westlake isto tako.

I kako to kupite gume zbog -vreme ce pokazati- ?

Sta to znaci? Jel to dovoljno da ja stavim svoju porodicu u kola...vozim 1000km u jednom pravcu i budem siguran zbog - vreme ce pokazati...

 

S V A S T A...

To što skoro niko nije čuo ovde, ne znaci da nije i u svetu, pisao sam već o WestLake da se ne ponavljam, a veliki broj kola iz uvoza iz svih zemalja stiže sa Nankang gumama...

 

A video iznad je čist marketing, da je to baš tako zar im ne bi bilo lakše da su postavili pravi snimak automobila umesto da rade 3D animaciju....

Recimo i Britansko udruzenje proizvođača guma (BTMA) takođe potvrđuje da letnje gume imaju manji zaustavni put na suvom na 5 stepeni,

Razlika je verovatno još veća kada je prijanjanje u krivinama u pitanju ali o tome ni ja nisam našao ni jedan test

http://btmauk.com/wp-content/uploads/2014/12/Winter-tyres-15-Jun-16.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, lajsna said:

To što skoro niko nije čuo ovde, ne znaci da nije i u svetu, pisao sam već o WestLake da se ne ponavljam, a veliki broj kola iz uvoza iz svih zemalja stiže sa Nankang gumama...

 

Sto apsolutno nista me znaci, a pogotovo ne govori o kvalitetu samog proizvoda. Vec samo to da i "preko" ima ljudi kojima je najbitnije da kupe najjeftiniji proizvod na trzistu, sve ostalo..."vreme ce pokazati"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zar je lakse lupetati nego se informisati, umesto ako hoces da opravdas svoju odluku da stedis na gumama ili stvarno mislis da su zimske gume neka teorija laminata :)



Cak ni na 17-18c po suvom I na krivinama nije toliko razlika u korist letnjih kolika je po snegu/ledu/kisi pri niskim temperaturama u korist zimskih.

Dakle gle cuda svaka guma se bolje ponasa u uslovima za koje je pravljena :)

Sent from my KIW-L21 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na uzorku od 264 kamionske gume West like prosečna kilometraža je 116000km, a Danlop 325000km!!!

Da se ne računa više puta češća montaža, demontaža, stoga i veća zamena felni, zavrtnjeva, matica, gubljenje vremen na stajanju....

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, Milutin-NS said:

 

Sto apsolutno nista me znaci, a pogotovo ne govori o kvalitetu samog proizvoda. Vec samo to da i "preko" ima ljudi kojima je najbitnije da kupe najjeftiniji proizvod na trzistu, sve ostalo..."vreme ce pokazati"

Nije baš da ne znaci, da su gume totalno đubre ne bi smele da se prodaju tamo i pljuštale bi tužbe sa svih strana

 

@vagenovac  Ako dobro pogledaš videćes da taj video upravo dokazuje ono što ja pričam

 

10 minutes ago, Bingodalton said:

Ma dzaba sve kad si po nasem zakonu kriv ako nemas zimske gume, cak i ako nema snega i leda na putu. Cemu rasprava.

Nije tačno, zimske gume nisu obavezne na suvom, a postoje i full letnje gume sa M+S oznakom, takve pravi upravo WestLake, to je za nekog ko ima garažu i vikend auto

 

Just now, Kosta Smosta said:

Na uzorku od 264 kamionske gume West like prosečna kilometraža je 116000km, a Danlop 325000km!!!

Da se ne računa više puta češća montaža, demontaža, stoga i veća zamena felni, zavrtnjeva, matica, gubljenje vremen na stajanju....

 

Pa eto - mekša guma - više kaučuka - brze se potroši :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...