Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

Ja koristim Hankook i letnje i zimske, meni su ok. Prošle zime nikakvih problema nisam imao, leto prošlo isto super. Tako da sam zadovoljan. Nisu puno skuplje, a kapiram da su dosta bolje od Tigra, npr.

Sent from my 3310

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam uzeo Fulda Montero 3. Ljudi ih hvale po forumima, a najveca zamerka je da se brzo trose.

Videcemo kako ce se pokazati.

 

Da li je neko imao iskustva sa ovim gumama?

Share this post


Link to post
Share on other sites

veće go*no od vintere nisam video, dobio ih sa kolima

bolje se ponašao pireli cinturato letnji star 5 godina nego vintera stara godinu dana po ovom vremenu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Velika je razlika u karakteristikama, a u ceni samo 1000 dinara (u dimenziji 185/60/15).

 

Baci pogled i na testove - ima je po testovima pa ćeš videti. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5.12.2017. at 12:00 PM, Milutin-NS said:

Ista prica kao sa onim protektima. Necu svoja kola ili svoj zivot da stavljam i na 0.1% veci rizik zbog tamo neke ustede od 2000-3000-5000 dinara. Hvala Bogu na trzistu ima ogroman izbor kvalitetnih marki i guma - tako da nemam potrebe ja da testiram kakav je to (novi) proizvod i da li vredi cemu...

Sve ima svoju cenu, uvek bilo i biće.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni nije jasno kako ljudi ovde detektuju te finese u razlikama između različitih guma ( meni svaka ista ) ? 

Ajde jedan član  ima sportskog juga u avataru pa pretpostavljam da vozi trke pa je u ekstremnim uslovima nešto uočio...ali kojim metodama se ovi drugi služe?

 

Nadam se da svoje fiće ne ganjaju ulicama kao da su na trkama čisto pešaka radi. Ja znam da ja kad mog zunta "nagarim" 100 na autoputu - on se dere ko Damjanov zelenko, a na 130 leluja kao balončić pa ga odmah smirujem. 

 

Elem, svratih da pitam ima li generalnog stava po pitanju guma - univerzalki ? Dojadilo mi da dvaput godišnje menjam prednje ( na zadnjim su univerzalke oduvek) pa se mislimn da uzmem i za prednje univerzalke i ne menjam ( samo rotacija na 2 god recimo) 

 

Osim toga, da li bi mi pomoglo da stavim "deblje gume" ( neki ih zovu balonjare) u smislu udobnosti ? I sa novim amortizerima, nekako mi zunto tvrd a to mi je i najveća zamerka  na njega. 

Edited by Zastavnik10

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se univerzalki tice ovde nekoliko njih ima Miselin Cross climate i kazu da su super, ja sam uzeo Viking four tech i dosad su se pokazale ok, bez mana. Da nisam naleteo na njih uzeo bih Fuldu multicontrol ili Nokian weatherproof

Share this post


Link to post
Share on other sites

A zasto misljenje da uslovi iskljucivo moraju da budu ekstremni da bi se uopste uocila razlika izmedju dobre gume i nekog plastikanera?

Dovoljno je malo provozati i proci par krivina, ako su dimenzije i pritisak isti moze vec da se zakljuci o mekoci, udobnosti, buci, izbacivanju vode/akvaplaningu, o gumi mi govori i zvuk kada se ostrije prodje kroz krivine ili prikoci... Danasnji automobili i u C klasi ne osecaju vece brzine na autoputu, tako da se vec i tu uocavaju pomenute razlike, a o nekoj dinamicnijoj voznji da ne govorimo. Meni recimo nije jasno kako se ne primecuju te razlike, jedino ako se stalno vrti jedna te ista klasa guma u nezahtevnim uslovima, pa je sve relativno slicno.

A cinjenica je da se razlike izmedju lose i dobre gume povecavaju sto su uslovi ekstremniji, ali ne treba voziti "na nozu" da se to primeti i obicnoj voznji, bar je moje iskustvo takvo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Gagy.GM  Ne znam baš za Mišlen, deluje mi skupo. Pre bih Savu ( ako je slovenačko najjeftinije ) a najbolje  Tigar ako su počeli da prave univerzalke ( em poprilično domaće em kvalitetno).

Ali ovako generalno - univerzalke se ne habaju prebrzo, ne dižu potrošnju i ne smanjuju bezbednost ?

 

@Ivan  pa čim tim primećuješ razliku, znači da si ga "prećero" :) Ja recimo apsolutno ne primećujem ( osim možda da su zimske bučnije ) ali ja vozim do max  50-60 po gradu, na autoputu do 90 ( tu bih i hteo više ali mi se zunto žali i negoduje ) 

Edited by Zastavnik10

Share this post


Link to post
Share on other sites

da li je moguće da mi zbog guma zanese zadnji deo u krivini i to po suvom, imam vinteru. Takođe mi proklizava ponekad kad zakočim, kao da mi abs ne radi. Uopšte ne vozim agresivno

na starim letnjim gumama mi je sve bilo ok

 

imam w124, zadnja vuča, da li je moguće da to bude samo zbog gume ili ipak ima sa kolima nekih problema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zastavniče, sa boljom gumom (a tek sa premijumom) bi osetio veliku (ogromnu sa premijumom) razliku u ponašanju auta na 100 i 130. 
Koje gume imaš na autu?

 

@dj90 Nazad imam matore Wintere. Napred nove Fulde. Marea je takav auto, koji će pre proklizati preko nosa, nego bočno. U SM postoji jedan novi kružni tok, gde redovno izdriftujem zadnjim delom (sloj blata i prljavštine+vlaga). Dok sam imao i wintere napred, uvek sam se klizao "preko nosa" - tako da se slažem da je i do lošijih guma.

Edited by Martin

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, Martin said:

Zastavniče, sa boljom gumom (a tek sa premijumom) bi osetio veliku (ogromnu sa premijumom) razliku u ponašanju auta na 100 i 130. 
Koje gume imaš na autu?

 

Napred  Tigrove :) ( Wintere/ Sigure zavisi od doba godine ) a pozadi univerzalke...ali ne znam koje. Neka "fensi marka" ali stare. 

 

Ja ti i ne letim 100/130 niti ulećem u krivine ne znam kako pa se ne brinem za to. Više me zanima s praktične strane. Dojadila stalna zamena letnje/zimske pa se interesujem za univerzalke  

 

@Gagy.GM  

Da, malopre sam prelistao net i video te Startfire. Najjeftinije su definitivno ( oko 30e /kom ).

 

Mada i dalje niko da se javi da koristi univerzalke isključivo tokom cele godine ?

Edited by Zastavnik10

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na autu leti vozim letnji set (Dunlop i Vradestein) i zimski set (Fulda i Tigar). Prve godine sam imao letnje Hitris i nakon kupovine Dunlopa osetio sam veliku razliku u ponašanju auta upravo pri normalnoj vožnji i vožnji u okviru ograničenja (grad 50-60, magistrala 80-100 i ap 120-140). Pri oštrijoj vožnji razlika je još veća.

 

Mada sada postoje marke koje za mnogo manje novca pružaju performanse i kvalitet koji su približni premijumu a u tu grupu spadju Sava, Barum, Fulda, Kleber - a samo su za oko 1000rsd-10e skuplje od Tigra, Starfire i slične.;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koriste ovde univerzalke par njih, ali su Miselin. Ja od proslog meseca koristim univerzalke Viking four tech. Idu lepo nisu bucne, a kad je pao sneg isle su ok. Bez nekog proklizavanja i bilo cega.Cekam samo da padne veci sneg pa da ih probam po njemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vecina modernih automobila kad se vozi u skladu sa zakonom koriste jedva nesto od svog potencijala, nismo u vremenu Fice gde je voznja maksimalnom brzinom bila idalje ispod ogranicenja na autoputu... Ako se bas trudite da nista od svog potencijala ne izvucete iz vaseg auto onda necete primetiti nikakvu razliku... Ali kad vam neka budala izleti, kad se iznenadite u mrklom mraku da odjednom ima krivina pod 90 stepeni, krater od pola metra i slicno i pokusate to da izbegnete onda se i te kako vidi razlika izmedju dobrih i losih guma. Isto vazi i za voznju najekonomicnije moguce dimenzije gume za vase vozilo ili neke malo adekvatnije fabricke preporuke. Necu reci da je najvece najbolje, ali najmanja moguca dimenzija i najeftinija guma, ne moze bas puno gore od tog.

 

Sto se tice udobnosti i guma, siguran sam da se nece mnogi sloziti, ali moje licno iskustvo je da je idealna dimenzija profila gume oko 100mm (kad se prepracuna). Plus minus 5mm. Znaci primera radi, guma kao sto je 195/50 ili 175/55. Najbolji kompromis udobnosti i stabilnosti auta. Veci profil daje prilican pad u stabilnosti za nikakav ozbiljan napredak u udobnosti i obrnuto, puno nizi profil ne daje bas neka drasticnija poboljsanja u performansama u odnosu na pad udobnosti. Na udobnost puno pozitivnije utice sira guma odnosno guma veceg obima. Naravno ne kazem da sad svi trebaju da izadju iz fabrickih preporuka za obim tocka jer je udobnije, ali ako postoji izbor, onda je vece bolje jer fabricke preporuke za obim tocka tj precnik moze da varira nekoliko cm.

 

EDIT: Dodao bih to da mnogi sa visim profilom i povecanjem udobnosti imaju iz iskustva prelaskom sa nizeg profila letnjih na visi profil zimskih, ali treba uzeti u obzir da zimske gume najcesce imaju i nesto mekse bokove guma jer im nije cilj maksimalna stabilnost tj grip kao kod letnjih, nego maksimalna deformabilnost da isprati neravnu podlogu kao sto je sneg i led...

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apsolutno se slazem i sa prvim i sa drugim pasusom. Na novijim vozilima fabricki cesto idu upravo takvi odnosi sa visinom boka nesto preko 100 mm. Vec na preko 115mm krece da ljuska po krivinama. Recimo na napred teskom JTD se vec dobija osecaj slican bezanju preko nosa kada bok gume krece da se uvija (konkretno sam vozio sve fabricke dimenzije od 96mm visine (215/45/17), preko trenutne 112mm (205/55/16) do zimske balonjare od 126mm (195/65/15).

Share this post


Link to post
Share on other sites

giphy.thumb.gif.510cdd3e3a3bf0caa7e0cecc51c8ba5d.gif

 

 

Imao covek kao neku ideju, pa smislio sad ce on nama da napise kako su svake gume ustvari iste...i da je to jedna cista prevara. A i ne postujemo pravila saobracaja, jer primecujemo razlike gumama sto svakako je do toga sto kolektivno divljamo po gradu i gazimo pesake jadne...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ja sam stavio Nexen, vecina ljudi ni ne zna da postoje medjutim guma je na testovima dosta dobra, parira premium klasi. Na mokrom drzi fenomenalno, kocenje bez greske a evo palo je i testiranje po snegu za vikend. Uz Kop je kopala pod punim gasom, kapiram Q4 je odradio dobar deo posla ali svakako kao po sinama...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

A i taj Q4...da vozis po propisima ni to ti ne bi trebalo!!! U stvari da vozis po propisima i lepo tigar siguru mogao bi da imas pogon na jednom tocku i lepo 50-60 na sat i klaj klaj, svuda se stigne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha pa ne mora da bude van propisa da bi dupe plesalo po krivinama


Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...