Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

Lassa ti je neka kopija Bridgestone gume,. ne znam kojeg modela. Tj Bridgestone je vlasnik Lasse pa stime i oni udaraju kod njih starije modele svojih sara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodavnica mora da je u sistemu povrata PDV.

Prilikom kupovine, u prodavnici ti popune obrazac za povrat PDV-a.

Pa onda na granici, prilikom prolaska kroz carinu, završavaju popunjavanje tog obrazca i vrše overu istog.

Nakon toga (mislim da moraš u istoj prodavnici, a možda i ne, ako neko zna nek napiše) podižeš novac u razlici PDV-a.

 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze da se ostvari na mestu gde je roba kupljena. Pisao sam ranije kolegi na PM, pa evo Copy/Paste:

"Prosto je, kada kupis nesto naglasis u radnji da ces da radis povrat, izdaju ti 3 komada PDV-SL 2 obrasca, original i 2 kopije, od kojih jedna kopija ostaje prodavcu, a original i jedna kopija tebi. Odes na granicu, tj. carinu, oni ti tamo provere kupljeno, overe PDV-SL 2 i ostave njima jednu kopiju, original ostaje tebi. U roku od 3 meseca sa racunom i tim obrascem mozes da ostvaris povrat. Ukoliko se isplacuje u kesu, vraca se u KM odmah, a ako se uplacuje na racun rok uplate je 15 dana. Kupovina mora da je preko 100 KM (50 EUR) i koliko znam nove gume ne smeju da budu montirane na auto."

Share this post


Link to post
Share on other sites

ADAC 2017: Test of winter tires of size 195/65 R15

 

This first test of winter tires in 2017 from ADAC clearly demonstrated that premium products manufactured by premium brands do not automatically get the top positions in the rating. For example, the model ESA + Tecar Super Grip 9, developed by Goodyear engineers, in the amount of 195/65 R15 took the second place out of sixteen possible, thus wiping off the nose of premium products. And the corporate product Goodyear UltraGrip 9 finished with a "satisfactory" verdict three places lower in the fifth position, although in the winter test ADAC 2016 for the tires 185/65 R15 he was in the lead.

Even more striking was the performance of the tire of the subsidiary brand Michelin: tires of the second line Kleber Krisalp HP3 (a full analog of the model BFGoodrich g-Force Winter 2 )  with the verdict "good" took the third place in the overall standings, while the premium "satisfactory" Michelin Alpin 5 The same manufacturer was on the twelfth line of the rating.

 

adac-2017-winter-tire-test-195-65-R15-results.jpg

ADAC 2017: Test of winter tires size 215/65 R16

 

 

adac-2017-winter-tire-test-215-65-R16-results.jpg (2262×2220)

Fuel Economy

 

fuel-economy.jpg

Wear

 

lifetime-resurs.jpg (1384×810)

Edited by Skorpion

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najvece iznenadzenje su Michelinove klonove BFgoodrich g-force winter 2 odnosno Kleber krisalp hp3

 

 

bfgoodrich-g-force-winter-2-16470-t-f-l600-sk3.png

Edited by Skorpion

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to su uslovi u kojima, pretpostavljam, velika vecina nas najvise vozi tokom zime, od kako je klima otisla u aut.

Snega bude par dana, relativno brzo se ocisti i postaje lapavica i mokro, a iole vece ulice suve. Tj. generalno vecinom suvo, bude nesto ledenih dana uglavnom u februaru, iznenadjenja uvek moguca ali temperature takve da vec od marta mogu da se voze letnje gume - u to su se pretvorile nase zime po gradovima. A verujem da ce velika vecina krstenih guma zavrsiti posao po snegu, koga em nema, em se ionako vozi opreznije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Procitao sam dosta u ovoj temi, ali ako moze neko iz licnog iskustva da mi kaze koje su najbolje zimske gume u dimenziji 205/55-16?

 

Auto je Lancia delta, cena gume i trajnost me ne interesuju. Dosta me bune ti njihovi testovi za koje nisam siguran da li su nepristrasni, zatim te silne nalepnice na gumama. Sta je nekako najbolje za voznju na mokrom asfaltu i snegu, a da ujedno ne bude mnogo bucna.

Evo sta me tacno buni:

- Nokian koja ne spada u premium klasu ima najbolju ocenu (A) za voznju u mokrim uslovima na nalepnici, dok Pirelli Sotozero 3 ima ocenu C :o

- Continental kao prva po svim testovima je i najbucnija 72db, dok Goodyear ima 68db, kolika je to realno razlika?

 

Ili sam ja lud ili ne postoji jedna guma koja je najbolja u svemu? Iako hocu da platim, opet moram da pravim kompromis? Ili da ne razmisljam mnogo i da uzmem bilo koju premium?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razlika je tacno 4dB :)))

Salu na stranu, savrsena guma i ne postoji.
Ne moze u svemu biti bas dobra, jer jedna karakteristika utice na drugu. Recimo bucnost i drzanje na snegu. Trajnost i drzanje na suvom. Ponasanje na mokrom i snegu. Zato treba da nadjes mix koji odgovara tvom nacinu voznje i uslovima pri kojima najcesce vozis ili u kojima ti je ponasanje gume bitno.
Nama u Vojvodini ponasanje na snegu znaci toliko da se popnes na bankinu ili izadjes sa parkinga.

Sent from my SM-A510F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro pitanje i ja sam na muku za istu dimenziju :)
Ako pare nisu faktor onda ja bi Continental TS 860. Guma je razbila na svi moguce testova zato sto je nerealno dobra na mokar put za zimska guma, a nasa klima je takva da zimi najcesce se vozi po suv i mokar asfalt. Izbor br 2 Dunlop winter sport 5.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Razlika je tacno 4dB ))

Salu na stranu, savrsena guma i ne postoji.
Ne moze u svemu biti bas dobra, jer jedna karakteristika utice na drugu. Recimo bucnost i drzanje na snegu. Trajnost i drzanje na suvom. Ponasanje na mokrom i snegu. Zato treba da nadjes mix koji odgovara tvom nacinu voznje i uslovima pri kojima najcesce vozis ili u kojima ti je ponasanje gume bitno.
Nama u Vojvodini ponasanje na snegu znaci toliko da se popnes na bankinu ili izadjes sa parkinga.

Sent from my SM-A510F using Tapatalk




Upravo tako.

Sent from my SM-A500FU using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozio sam na proslom autu dve zime Continental TS850 nove i stvarno nije bilo problema nikakvih. Poklonio sam ih drugaru zato sto mi 15 ne odgovaraju i jer je kupio Stila sa celavim gumama. Ono sto sam zapamtio kod tih guma je da pri visokim temperaturama ne prave nikakav problem i da je njihovo trosenje preko zime minimalno. Na mokrom i snegu su bile odlicne.

 

Sto se tice uslova u kojima vozim: brdovitih predela skoro i da nemam, volim dinamicnu voznju u svim uslovima(ne i rizicnu voznju), svuda idem kolima i zavlacim se po dubokom snegu, ne volim da cekam da ociste sneg(hocu da vozim kad imam potrebu, a ne kada prodju putari)...

 

Sada vozim letnje Dunlop Sport max RT i prezadovoljan sam drzanjem i kocenjem. Vidim da Dunlop ima i bas dobru zimsku gumu(winter sport 5), pa me interesuje koju izabrati izmedju nje i Continental TS860?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

kakva je vintera? dobio sam je kad sam uzeo auto

godinu dana je stara i prešla je oko 10000 tokom cele godine, znači i leti

 

šta mogu očekivati od te gume kad padne sneg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zavisi od dubine sare. Sto dublja sara, to će se bolje ponašati po snegu, naročito neugaženom (kao i svaka zimska, uostalom). 

Wintera ti je, po testovima ali i iskustvima neka donja klasa, ako ne i samo dno. Ali završava posao.

Sa mojim načinom vožnje (malo oštriji, ali opreznije vozim kada je kiša, sneg, led! i zimi kada je temperatura oko 10-15 stepeni, leti je nikad nisam vozio) nikad nisam imao problema, kao ni uzbrdo i nizbrdo. Nisam obilazio planinske centre, ali prolaz kroz zavejanu Frušku Goru nikad nije bio problem. ;)

 

Inače, imam je od 2010 godine, kad sam je uzeo novu. Šare ima oko 6-7 mm, prešle oko 40000 km (sledi joj osma sezona). Da sam je vozio i leti, odavno bi bila za bacanje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 minimum, meni je evo 5. sezona sada.
Mozda i 6. mogu da izguraju, tj verujem da mogu, da mi je sad sara 5.5-6mm, mericu kad ih budem stavljao.

Naravno zavisi kakav si vozac i koji je auto u pitanju. Sa jedne strane ne trose svi automobili isto gume, sa druge je pitanje snage auta i nacina voznje, kao i prosecne brzine.
Kad se kaze 5-6k zimi, to je zapravo 80-90% grad i male brzine, a 10-20% otvorenom. Sad mi to palo na pamet, ali verujem da se u gradu manje trose gume, iako ima vise kocenja i ubrzavanja.

Sent from my SM-A510F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dekirs, pa šta da ti kažem...ako gledamo godine, za zamenu su. 

Ali ako sagledaš stanje pneumatika - mogu još da se voze. Imaju šaru, šara nije iskidana, ne tresu, nisu krive, nemaju pukotina jiti bilo kakvih oštećenja. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma razumem te ja skroz ali sastav gume se menja.. znas i sam da postaju plasticne. mislim da premium guma duze moze da odoli godinama duze nego budzet guma, ali svakako bi i za nju bilo mnogo 8 godina.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...