Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

Ja sam isto odlucio za sve 4 crossclimate :-) kupujem ih u Trebinju i 195/65 r15 ispadaju ispod 50e kad se vrati pdv a plati montiranje kod nas.
Brat ce ici i ubaciti dvije a i ja cu ubaciti dvije da me ne bi cimali na granici jer ne planiram platiti pdv CG :-)

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko sa CC planira u ozbiljne snezne krajeve, neka ne zaboravi lance...Za uslove prave zime, prave zimke gume su nezamenjive. Cak su i one ponekad nedovoljne, pa tek s lancima moze da se vozi. 

On 9/20/2017 at 8:17 PM, Gagy.GM said:

kod mene dosta hvale ovu rusku gumu Cordiant winter drive, mnogoje preslo na njih i bas ih hvale , e sad da ima ko od va siskustva sa njom?

7666aecs-960.jpg

Robusna i veoma meka. Jako duboka sara. Pretpostavljam da je bucna poprilicno.  Mislim da su malo kopirali Nokianovu neku saru. Sve u svemu-ima onih koji se zgroze kad je vide, a ima i odusevljenih....

Edited by gile smederevo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozio sam CC po snijegu(na putu 10cm palo) kad sam ih malo probao drze kao lude. E sad kad se upadne u snijeg ne pomaze ni zimska :-) za moje potrebe, vecinom ociscen put vise nego dovoljno.

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da budemo realni nama treba zimska guma koja je dobra na mokri asfalt i suv stud. Retko kad se vozi po zaveane puteve na Balkanu a i kad padne sneg svaka zimska.guma je tu dobra.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, Bingodalton said:

Ne zaboravi da zimi imas limit od 4mm sare, sto bi znacilo recimo 2 leta i 2 zime, ako u proseku prelazis 15.000km.
Tj trecu zimu ces vec morati da uzimas novi set. I to ces morati zimski, te CC ces moci da furas jos 2-3 leta.

Na forumu se trudim da pisem objektivno i iz svog iskustva - upravo gore napisah da ce im ovo biti 3. zimska sezona, a da je na zadnjem paru sara maltene kao nova. Na prednjem paru se na teskom JTD (koga itekako znam da zgazim po krivincinama) naravno vidi potrosenost, ali daleko od toga da treba da se zabrinem zbog ta 4 mm, bas sam nedavno kontrolisao pritisak i gledao gde je zimski granicnik. Kad izrotiras, komotno moze da se vozi jos par sezona, normalne voznje i sa nasom prosecnom kilometrazom. Dodatno sto je Michelin generalno poznat po trajnosti sare, opet iz iskustva.

A drugo, koliko vidim niko u obzir ne uzima starenje gume i da vremenom gube na performansama, sto se narocito odnosi na jeftine plastikanere koje ljudi cesto uzimaju kao alternativu ako planiraju 2 seta. Pa se dolazi u situaciju da imas npr. matore zimske gume sa dobrom sarom koje su se uplasticile ili izvitoperile i koje mozes da bacis (kao sto je bio moj slucaj pre pomenutih 7-8 godina, iako je i vozeno i skladisteno po PS-u, od tada kupujem iskljucivo krstene gume).

Sto se mene tice, uvek je na mestu No1 komplet premium mladih letnjih i zimskih guma, to ne sporim. Ali to ima svoju cenu, gledanje u nebo sa prognozom koja je netacna vec posle 5 dana, zamenu i skladistenje setova, em opet ima manu da si "nesiguran" u prelaznom periodu. Cak mi se pre 3-4 godine desio i Severina scenario :) , da smo sa sluzbenim autom sa letnjim gumama na Romaniji i kod Vlasenice naleteli na sneg posle prvomajskih praznika - *ovno mi se zaledilo dok sam se spustao niz one serpentine (ko je isao tuda zna o cemu pricam, a savremene letnje gume su napravljene da vec i na susnezici na putu postaje zabavno). Tako da smatram da je za nasu promenjenu klimu, sa sve duzim letima, blago kisovitim prolecem i jeseni, sve toplijim zimama sa par sneznih dana (poslednjih godina sa nenormalnim i naglim promenama temperature cele sezone) - CrossClimate sasvim korektno resenje. Nisam tvrdoglav da tvrdim da ce ovo nekome odgovarati, samo zelim da svojim konkretnim iskustvom pomognem ljudima sa uslovima voznje slicnim mojim, da se odluce ili odustanu :) . Tj. dilema kao kada su i meni na red za kupovinu stigle nove zimske gume, a Cross se pojavile kao novitet koji je nestvarno dobro delovao na papiru. Dodatno sto nikad nisam "mirisao" All-season gume, ali je ovo malo drugacija konstrukcija pneumatika, nije klasicni All-season vec je izveden iz letnje gume - ko se informisao, video je kako tehnologija radi i da je poenta u sloju izpod gazeceg. 

18 hours ago, Smireni said:

Kod nas je ova CrossClimate+ 91H (ne xl, mada necu da vozim 250kmh pa mi i ne treba) od 10 800 do 11 500 dinara.

CrossClimate je u trenutku kada sam kupovao bila dostupna iskljucivo u verziji 94V XL (ExtraLoad). Malo me je to brinulo jer je guma pojacana, a vec sam ranije imao jedne letnje XL koje sam dobio sa felnama sa karavana i brzo prodao jer su bile prilicno tvrde. Nemoj da te to plasi, ipak je u pitanju Michelin, guma je udobna i trunku bucnija od premium letnjih (cini mi se 68dB za 205/55/16), jedino zna da zazvizdi kroz bare i kolotrage na putu, ali se zato odlicno ponasa na mokrom, tu me je definitivno kupila. Na testovima je tu cak bolja i od letnje, a narocito zimske Michelin. Izvinjavam se za duzi post :) .

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad bas gledam cene.

Za set CC guma u dimenziji 215/45 R17, moze da se kupi set letnjih Hankook u toj dimenziji i set zimskih Hankook u dimenziji 185/65 R15. Znaci mora da se doda jos za celicne felne 60-80 EUR i kompletiran si. Tj za 15% vise dobijes set solidnih letnjih guma za postojece felne i set zimskih guma sa celicnim felnama. Dva para guma traju duze od jednog para, kako god da okrenes, pa makar se Michelin trosio 20% manje od drugih. To je moja racunica.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ni u jednom trenutku nisam rekao da sam u pravu i da ce bilo kome ovde biti isto razmisljanje ;) . Cilj mi je da pomognem sa svojim iskustvom i olaksam kolegama da se odluce ili odustanu, kao sto rekoh. U pravu si, u tim redjim dimenzijama su bile bas klempa po usima, ja sam komplet platio 320 EUR u 205/55/16. Bacio stare zimske, prodao skoro nove letnje Dunlop pa nije bilo ni bolno :) .

Za moje uslove voznje Cross je pun pogodak, ulazim u trecu godinu da sam i zaboravio sta su gume, samo kontrolisem pritisak s vremena na vreme. I sto za mene nema cenu - sigurno se osecam cele godine, bukvalno u svim uslovima na putu.

Mala digresija (nekome nebitna) - ne bih mogao da gledam 5 meseci auto na manjem profilu, sa celicarama ili ratkapnama, alu felna i veca zimska guma su opet veci trosak.

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ivan je u pravu. Niko ne gleda trajnost gume srednjeg i niskog segmenta. Ja imam Mishelim Alpin A3 i Barum Bravuris 2, isto godište (kraj 2013). Mishelin kao nove, masne, elastične, lepe za asfalt, a Barum se ukrtile, uplastičile, šlajfuju na kiši kretanje sa semafora. Pri tom , Mishelin ima šaru od 5,5-6mm a Bravuris idu na otpad pre zimu.

Ogromna je razlika između premium i low cost guma. Zajebi testove, gledaj šta je u praksi.

Test je za potpuno novu gumu a to nema veze sa starošću od 2-3-4 god.

 

Sent from my LG-G3 using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slazem se, svako gleda sebe, ja sam naveo primer u dimenziji mojih guma.
U nekoj drugoj se mozda isplati ili bar vise isplati. 

Apropo proklizavanja na kisi, meni recimo GY lako prokliza na ubrzanju. Letnja je guma u pitanju, uzduzne sare, i sta ocekivati od nje. 
Bas cu pred zamenu guma probati da izmerim ubrzanje sa GY letnjim i BFG zimskim. Nekad imam osecaj da bolje ubrzava sa zimskim. Sa jedne strane imaju V saru koja je agresivnija malo, sa druge su ipak uze za 30. Videcemo koliko je to subjektivan osecaj, jer je osecaj sa zimskim kao da vozis na oblaku naspram letnjih.

Ono sto je zanimljivo (a verovatno najvise povezano sa vremenom, hladno-toplo), to je da nekad jedva cekam da stavim zimske gume, malo da odmorim od tvrdih guma. Mozda zato sto to postane izrazenije kako napolju zahladi. A onda opet, kako otopljava, jedva cekam da stavim letnje i osetim onda drasticnu razliku u upravljivosti i drzanju u krivinama, ali ne osetim toliko veliku razliku u (ne)udobnosti kao kad prelazim sa letnjeg na zimski set.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da se nadovezem, naravno nemoze da se uporede Premium gume i Budzet gume, razlika je nebo i zemja. CC jeste odlican guma i za onaj ko prelazi prosecne kilomtraze u SRB sta je oko 15.000km godisnje jeste pravi izbor. Ja bi to uzeo bez razmisljanje. Jedino bi bila nedoumica dali Michelin ili Goodyear Vector 4 Seasons Gen 2.

 

Za nadprosecne kilometraze +20.000km, 2 seta gume je pravi izbor zato sto u roku od 4 godine oba seta su za zamenu, a CC nema trajnost kao 2 seta gume.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Skorpion said:

Evo da se nadovezem, naravno nemoze da se uporede Premium gume i Budzet gume, razlika je nebo i zemja. CC jeste odlican guma i za onaj ko prelazi prosecne kilomtraze u SRB sta je oko 15.000km godisnje jeste pravi izbor. Ja bi to uzeo bez razmisljanje. Jedino bi bila nedoumica dali Michelin ili Goodyear Vector 4 Seasons Gen 2.

 

Za nadprosecne kilometraze +20.000km, 2 seta gume je pravi izbor zato sto u roku od 4 godine oba seta su za zamenu, a CC nema trajnost kao 2 seta gume.

GTU / ACE 2017: Long-term test of all-season tires Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 and Michelin CrossClimate

https://shina.guide/press/11710/

 

Link je na ruski ali google translate :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tigar UHP Ultra High Performance & Tigar High Performance

 

 

Tigar-UHP-big.jpgTigar-High-Performance-big.jpg (1112×1568)

Edited by Skorpion

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovaj Orium pokriva i nestandardne dimenzije. Ova sa slike konkretno je 235/55-19, za Suv-ove. Oko 14.000 dinara košta.

Sent from my SM-A500FU using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo da navedem i ostali Michelin klonovi :

 

- The Michelin ultra-high performance model UHP is also produced under six other third-line brands: Sebring UHP , Taurus UHP , Tigar UHP , Orium UHP ,  Riken UHP  and  Strial UHP .

-  Tigar High Performance-  Michelin has used its third-line subsidiary brands and also produces it under the names of  Taurus High Performance , Orium High Performance  and Strial High Performance .

-Kormoran Road Performance - Michelin also produces under its other subsidiary brand named Riken Road Performance .

 

Kormoran-Road-Performance-big.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

I jos jedna novost za veceras :D

Tigar SUV Summer - is a summer tire for off-road cars, which will also be produced under the brand name Kormoran SUV Summer .

 

Tigar-SUV-Summer.jpg (429×507)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li ce cenovna politika biti kao i za ranije modele, tj. UHP 5500 dindzi u svim dimenzijama :) ?

Kad im vidim ove "srafcice" pored oznake za nedelju proizvodnje, odmah se setim mojih cuvenih "WinterA", Made in Serbia and Montenegro.

Mladost ludost :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lassa Snoways 3 guma, ima li neko iskustva sa njima? Druga opcija mi je Sava Eskimo S3. U BiH im je ista cijena 38,50 eura/kom sa ugradnjom.

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam počeo da se dvoumim između Lasse i Save (s obzirom da je Sava poskupela za skoro 1000 dinara....).

Na tyrereviews.co.uk lassa ima vrlo dobre ocene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...