Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

 

Evo i malo logike. Prvo, ta sapunica (zvaćemo je sada tako) služi da smekša gumu da ju je lakše staviti/navući na felnu i da se ne bi cepala. Služi i da guma lakše (dakle lakše, a ne bolje) nalegne na falc prilikom duvanja.

 

Teško će ta mast da je smekša, ona samo služi da se smanji trenje i da guma pređe preko ruba felne bez da se pocepa/pokida. Slažem se da ako je ranije bio lepak ("mast crne boje") može da napravi neravnu površinu na felni gde naleže guma i da ova ispušta vremenom. Ipak, lepak je vrlo koristan kod felni koje su u lošem stanju. Ne vidim razlog da neko beži od vulkanizera koji ga koristi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Kada se guma naduva na 2-2,5bar ona iznutra ima veći pritisak nego što je spoljni (oko 1bar). Jednostavno, taj pritisak nabija gumu na falc i praktično je nemoguće da prošišti između felne i gume. 

 

Jedna mala ispravka.  Ako je guma naduvana na 2 bara to je manometarski pritisak i u njoj vlada pritisak koji je za 2 bara veći od atmosferskog. Dakle apsolutni pritisak u gumi je 3 bara ;) .  Ako sam razumeo da si napisao da je pritisak u gumi za 1 bar viši od atmosferskog. Ako sam pogrešno protumačio, izvinjavam se. 

Edited by banjo1990

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako treba da izgleda loša alu felna da bi se koristio lepak na njoj? 

 

Varena, silovana, onakve kakve se viđaju često po oglasima :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislio sam da pričamo o normalnim radovima, a ne o krpačini. 

 

 

 

Jedna mala ispravka.  Ako je guma naduvana na 2 bara to je manometarski pritisak i u njoj vlada pritisak koji je za 2 bara veći od atmosferskog. Dakle apsolutni pritisak u gumi je 3 bara  ;) .  Ako sam razumeo da si napisao da je pritisak u gumi za 1 bar viši od atmosferskog. Ako sam pogrešno protumačio, izvinjavam se. 

 

Da, ja sam bio needukovan :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jao ljudi opsti kolaps kod vulkanizera na vozdovcu ..svuda guzva uzas...cekao sam 2 sata da mi skine letnje i na iste stavi zimske fulde...sad sam miran i mogu polako da trazim letnje gume posto su ove moje tigruse pa pa kao sto mi rekose par ljudi..uplasticile se ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čuli ljudi
 

Dante,čekaju me u pit lane za vikend.

 
Screenshot_2014_11_29_00_00_26.png Screenshot_2014_11_29_00_00_43.png Screenshot_2014_11_29_00_01_11.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovi najavljuju za ponedeljak veče sneg i temp u minusu.

Kako god, pit lane danas pun. Menjali smo gume na četri automobila.

Taman iskoristio da premerim debljinu diskova / pločica, dubine šara na svim pneumaticima.

 

Najviše muka je bilo da se skinu gume gde su ovi bajni stručnjaci stezali pištoljem. Vrh da je jedan ključ pukao a o izgubljenom vremenu da ne pričam. Da nije bilo Bosanca od 130-140 kg ništa od posla. Bravo i Mercedes bi ostali na letnjim.

 

Ne dajte nikome da vam steže pištoljem.

 

Jer u nekoj vukojebini neće biti nikoga da vam pomogne sa pajserom od 2 metra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzeo sam danas, 2 Lassa nove zimske, stavio ih nazad, napred imam Kleber, mogu reci da nisu bucne na autoputu. A cena je odlicna 205/55/R16 , po gumi 6.000 rsd sa sve montazom. A guma je bolja i visa klasa od Wintere koja je inace 400 din skuplja po gumi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pritisak u gumi kada je auto odignut niži za oko 0,05 Atm u odnosu kada se spusti i optereti sa 437 kg Stilove težine pr osovine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ivane potpuno si u pravu za pistolj..sasvim je dovoljno rukom zategnuti tockove jel ko sto kazes ne daj boze da prsne guma negde u sred mraka u nedodji....de naci bosanca bre onda ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nisam ni znao da na Nokian gumama ima urezan "metar" ili bolje reci milimetar, odmah vidis koliko ti mm gume ostalo 4,6 ili 8mm....extra stvar  :unworthy:

 

20141129_123505.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao Nokian na AR156,gume su extra,ali samo zimi. Kad je napolju toplo troše se kao gorivo u rezervoaru !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Namestio zimske, napred kordiant a nazad hankok, malo su bucnije kordiant ali auto ne mrda u krivinama :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gile smederevo

Ako sam dobro shvatio, radiš u Agrohimu? Kakve su šanse da se gume kojih ima na lageru recimo u Novom Sadu ili Subotici pošalju u prodavnicu u Beograd? Konkretno, trebale bi mi dve Wintere, eventualno Lasse, u dimenziji 205/55-16.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a sta vi mislite kolege da lije sad pravo vreme snabdeti se letnjim gumama za sledecu sezonu,nesto razmisljam mozda su sad jeftinije nego da uzimam u recimo junu ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...