Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

Taj lepak je glupost. Smišljen je da se stavlja na zarđale čelične felne. Taj problem se može rešiti i brušenjem falca felne gde je ta rđa pa tako ne postoji potreba za lepkom ni na njima. Na alu felnama stavljati lepak za gume?! Moj savet svima je da kada to vidite bežite sa tog mesta glavom bez obzira. ;) 

 

Jedino šta se maže na gume je neka... mast/krema/sapunica štagod da je, koja služi da smekša gumu radi lakše montaže, a i radi boljeg naleganja na felnu. To je onako beličasto žute boje i spada pri prvom pranju ili prolasku kroz baru. Nikakvi lepkovi i gluposti ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisi upućen... išao je pa se sad proqrčio i ide okolo i *ebe kevu svima redom... qrči se okolo... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedno razmisljanje. Polazim od samoga sebe.

Pri izboru guma u jako velikoj meri oslanjam se na rezultate testova koje uglavnom provode zapadni casopisi i sa gumama verovatno proizvedenim tamo.

Verujem da je uglavnom svima poznato da ovo sto mi kupujemo i debelo placamo kao nesto brendirano proizvedeno u istocnoj Evropi za tzv trzista u razvoju. Za takva trzista se uglavnom pravi roba daleko losijeg kvaliteta nego za zapadna trzista u sta se moze svatko uveriti ukoliko kupi isti proizvod negde na (da kazem) zapadu.

Dakle sta mislite da li je neka premium guma ista ako je proizvedena u npr Rumuniji, Poljskoj... ili u Italiji, Nemackoj... odnosno namenjena za prodaju na ovim ili onim trzistima  ili ako je losija koliko je losija?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ograđujem se za ostale proizvođače, ali ovo tvrdim za Savu: određene modele guma i određene dimenzije prave u određenim fabrikama. Tako recimo Eskimo u petnaestici proizvode isključivo u Poljskoj i ni u jednoj drugoj fabrici.  :thumbup:

Samo je moja pretpostavka da ovo važi i za ostale proizvođače.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isto biiip samo drugo pakovanje.

Nevezano za gume svi prozivodi koji dodju na nase trziste su upitnog kvaliteta zato ne vredi razmisljati o  tome.Zasto bi to  bila razlika kod guma? Ako npr. fusare na kucnoj hemiji jer se realno distribuiraju proizvodi najnize klase onda i kod guma nije bolja situacija, dzaba nam testovi sa Zapada kad koristimo gume koje nisu pravljene na Zapadu. 

Oni tamo imaju kontrole kvaliteta a mi na carinike ogrelze u korupciji

Edited by MilanM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opet kažem, ne tvrdim da je kod svih proizvođača isto, ali ako kupuješ Savu Eskimo 195/60-15 i u Srbiji i u Austriji će biti Made in Poland. Ni za njih se ne pravi na zapadu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isto je i za Hankook, posto imaju samo jednu fabrici u Evropi i to u Madjarskoj.

 

Fulda eco control HP dimenzije 195 65 R15 su made in Slovenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Još ne. Bar ne do decembra.

 

:thumbsup::D

 

:unworthy:

Jos dva kruga po suvom (F1)  :laughing:

Edited by Zhorz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sava Intensa HP pravljena za Francusku.
Conti sa mog Stila isto proizvodnja Francuska dok lik koji je to veče kupovao istu ali 16-ticu proizvedena u Rumuniji. Šareno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj lepak je glupost. Smišljen je da se stavlja na zarđale čelične felne. Taj problem se može rešiti i brušenjem falca felne gde je ta rđa pa tako ne postoji potreba za lepkom ni na njima. Na alu felnama stavljati lepak za gume?! Moj savet svima je da kada to vidite bežite sa tog mesta glavom bez obzira. ;)

Jedino šta se maže na gume je neka... mast/krema/sapunica štagod da je, koja služi da smekša gumu radi lakše montaže, a i radi boljeg naleganja na felnu. To je onako beličasto žute boje i spada pri prvom pranju ili prolasku kroz baru. Nikakvi lepkovi i gluposti ;)

Ne bih se slozio Dovla sa tobom, ja sam mogao da izginem zbog nestavljanja tog lepka, masti, cega vec tako da...

 

Isto... Čak mi se dešavalo da guma počne polako da ispušta kad dugo stoji na točku (ranije dok nisam jednom godišnje menjao letnje/zimske), vulkanizer mi samo ponovo premaže rub gume i opet drži pritisak normalno.

 

Tako je, to mora obavezno na gumu, meni nisu stavili i moglo je svasta da bude.

I ovo nisam pisao da bi pametovao, nego da upozorim ljude kada sad pred zimo menjaju gume da obrate paznju kada im ih montiraju da obavezno premazu da se ne bi desilo to sto se meni desilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sava Intensa HP pravljena za Francusku.

Conti sa mog Stila isto proizvodnja Francuska dok lik koji je to veče kupovao istu ali 16-ticu proizvedena u Rumuniji. Šareno

Vidis, ja imam tu Savu made in Tr i djubre je tesko, dot '010, a ti si skoro uzeo istu made in Fr i kazes da je ok. Genca mi skoro poslao isto te gume, isto made in Fr i kaze da su mu se dobro pokazale. Moguce je da i medju gumama ima razlika kao i medju robom siroke potrosnje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mare, rekao si lepak. Lepak je glupost, ali postoji i koristi se. 

 

Mast/krema/sapunica šta god da je, ali nije lepak, je nešto sasvim drugo ali ako se tebi odvojila guma od felne, onda postoji neki drugi problem (verovatno u montaži) koji nema veze sa tim da li je išta mazao ili nije ;) 

 

Evo i malo logike. Prvo, ta sapunica (zvaćemo je sada tako) služi da smekša gumu da ju je lakše staviti/navući na felnu i da se ne bi cepala. Služi i da guma lakše (dakle lakše, a ne bolje) nalegne na falc prilikom duvanja. Kada se guma naduva na 2-2,5bar ona iznutra ima veći pritisak nego što je spoljni (oko 1bar). Jednostavno, taj pritisak nabija gumu na falc i praktično je nemoguće da prošišti između felne i gume. Naravno, neću u obzir uzimati slučaj da je na felni nekada ranije mazan LEPAK pa da je ostalo nešto od ranije, to je svima jasno da je problem. 

 

Dakle, u tvom slučaju bih najpre rekao da je problem bio u iglici ventila koja nije bila dobra ili nije dobro bila zavrnuta, ili da je ventil popustio... u svakom slučaju problem bih tražio oko ventila ili eventualno da felna nije bila očišćena od prethodno namazanog LEPKA. ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

.200720141970.jpg  200720141967.jpg  200720141971.jpg

'bem li ga...

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ša brate Ivo ?

Dante,čekaju me u pit lane za vikend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj zaključak je da velike kompanije kupe manje da bi kupili i tržište. Takođe nikada ne dozvoljavaju tim lokalnim brendovima da dostignu kvalitet ,,premijuma'' jer moraju da sponzorišu testove koje čitamo po časopisima. Jedan slovenac iz fabrike goodyear-dunlo-fulda-sava objašnjava da je u osnovi sirovina za sve ista ali da se za razlikuju u nekim sitnim aditivima (što je i više nego dovoljno).

Elem premijum je premijum pa makar proizvođen za istočno tržište. Meni su preporučili Daytonu kada sam pitao gde je proizvode rekli su da ne znaju i zavisi od lota, zato je i nisam kupio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zato sam ja kupio odlicnu winteru,koja su nigde vise nepravi nego samo u srbiji i evo par dana se vozim za njima i za  sada je sve ok,a evo i temperatura se spustila ispod 8 stepeni

mislim i dosta puta sam rekao za nase uslove wintera za zimske gume je odlicna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako recimo Eskimo u petnaestici proizvode isključivo u Poljskoj i ni u jednoj drugoj fabrici.  :thumbup:

 

Na mojim 15" Sava Eskimo S3+ kupljenim novim prosle godine pise made in Slovenia :question:

 

Dante,čekaju me u pit lane za vikend.

 

Da zakazujem i ja? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uvalili ti divča kineze :D

 

Moguće da su u međuvremenu promenili fabriku u kojoj se proizvode određene gume. Ovo moje su informacije iz sezone 2009/2010. Možda sad ta fabrika u Poljskoj više i ne postoji :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cica, za tvoju informaciju, ovo je odavno prestalo da se pravi:

 

make_wood_spoke_wheels_800x800.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...