Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

Meni su T850 prešle do sada oko 6000km i sigurno će moći još 2-3 sezone ovim tempom, ali to su zimske i one imaju dosta veću šaru... ;)

Zimska nova nešto preko 8 mm šare , tj između 8,3 i 8,5. Pretpostavljam i letnja u tim okvirima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam Conti5 17" svukao za jednu letnju sezonu tj. oko 17-20 hiljada, ali 6000 je bas nesto mnogo lose bilo :) Kod Contija je pored mekoce cini mi se problem i to sto nova guma ima malu saru... Ne bih da lupim ali mi deluje kao da nema vise od 6mm...

 

  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas cu da obratim paznju i na to, trebalo bi da uzmem par letnjih pa razgledam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja ovog leta treba da kupim letnje, ali se ne dvoumim mnogo, uzimam najverovatnije Barum Bravuris 2 :) Evo, ove moje su do sada presle 46 000km, i mogu jos da se voze, pogotovo zadnje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proslog leta sam kupio DUNLOP, kad ga vec pomenuste, presao 4000 km do skidanja i stavljanja zimskih guma. Dunlop KAO NOV, treadwear mu je oko 350 ako se dobro secam, znaci planiram da ga vozim jos 40000 km. A sta radite sa gumama kad traju 10 15 20 hiljada, nije mi jasno...

@ Macvanin - Bravo za Bravuris, jos da ih vozis na Bravu, pa gde bi im kraj bio  :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam pre 2.500 km stavio Dayton 510. Sta da vam kazem kad na zadnjim gumama jos uvek vidim gde su stajale iglice... one kruzice na gumama... i to ne na krajevima, vec na sredini... a guma ima 9.5 mm debljinu sare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo sto je napisai nas drug Weljac za proizvode tipa prasak,omeksivaci... mogu da dodam da mu je svaka na mestu a I dodao bi da ni cokolada milka nije onakva kakva je u Nemackoj I Austriji. Sto se guma tice isto vazi. Pogledajte cene u Nemackoj I kod nas iste pneumatike a razlika je prilicna sto se kvaliteta tice. Upravo tako I VW ima svoje norme oko prodaje automobila na trzistu. Imaju 3 kvaliteta istog proizvoda. Iz iskustva znam.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za namirnice je to tacno potvrdjujem iz iskustva, mada ljudi to i znaju, nije nista novo, al da Tigar ne valja, ne valja i punto! (Tacka :D)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam pre 2.500 km stavio Dayton 510. Sta da vam kazem kad na zadnjim gumama jos uvek vidim gde su stajale iglice... one kruzice na gumama... i to ne na krajevima, vec na sredini... a guma ima 9.5 mm debljinu sare.

Ja sam 2011 uzeo dayton,ok je guma samo u dimenziji 225/45 /17 je prebucna ,razlog upravo ta dubina sare koja je nenormalna za letnju gumu! 

Posto sam prodao felne zajedno sa gumama i nabavio nove ,sada sam uzeo sve 4 nove FULDA sport control! Nesto preko 15 hiljada je komad  u dimenziji 215/45/17

 

Videcemo kako ce se ponasati,cekam lepse vreme da montiram 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sma 45k presao sa miselinkama energy saver, kao nove su izgledale kad sam prodao auto, jednako se trosile, ni jedna se nije probusila niti ispustila pritisak za 4 godine voznje. sto bi znacilo da gume iz inostranstva mogu duplo duze da se voze? pa ne znam da li je bas tako... cena se formira prema trzistu a ne prema kvalitetu. Tako u americi mozes da kupis mustang za 20000$ a u evropi je 40000€, onda ispade da je kvalitetniji za evropu nego za USA, a put nekosta do evrope toliko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad je u pitanju kvalitet gume, postavlja se i pitanje kvaliteta asfalta po kome se vozi. Kod nas ponegde imam utisak kao da vozim po kaldrmi.

Druga stvar, ni svi forumasi ovde ne rade redovno centriranje trapa, a onda prica kako je losa neka guma. Rupe na putevima da i ne spominjem.

 

I jos jedna stvar...ja, a verujem i dosta njih, vozimo pomalo "divljacki", prekoracujemo brzinu, pa nagla kocenja itd., sto opet brusi gume.

A guma ko guma, postoji razlika u kvalitetu, ali sad svi manje-vise znaju i mogu da naprave pristojan pneumatik, samo je pitanje da li zele zbog finansijskih rezultata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod nas ponegde imam utisak kao da vozim po kaldrmi.

Ma kaldrma je ok, ja ponegde imam utisak kao da vozim niz stepenice (isključenje kod sava centra i sl).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Michelin Primacy 3 vs Continental ContiPremiumContact 5 vs Pirelli P7 Cinturato ?

Konkretna iskustva korisnika, poredjenje, neki savet, zamerka iz prve ruke? Vozio sam prethodnike i Michelina (Primacy HP, jesenas ih dokrajcio i svukao do daske) i Contija (PremiumContact 2) na licnom autu, i bio prilicno zadovoljan...

Pogledao sam malo i testove, mislim da sam odlucio, ali ako neko ima licno iskustvo, bio bih zahvalan da podeli sa mnom (sem da se PC5 brzo trosi :) ).

Da ne zaboravim, u pitanju je Stilo, par (naravno letnjih) pneumatika za napred, 205/55/16, uzecu V brzinski indeks, interesuju me iskljucivo gore pomenute.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pisao sam vec, da ne duzim, taj Conti Dvojka mi je od svega sto sam vozio (a vozio sam bukvalno svasta i na svojim i na raznoraznim sluzbenim kolima za skoro 2 decenije staza) bio i bukvalno VRHCINA, moram tako da napisem. Fantasticna guma i na mokrom i u brzoj voznji i na kocenju u takvim uslovima... Koliko se secam, npr. maltene da nisam imao akvaplaning, mada dizel je tezak na nosu. Znam da su tada na njoj reklamirali novi "3D edges" sistem kanala, jeste da je i marketing, ali je iskreno radilo posao.

S druge strane, mene je odusevljavalo koliko je trebalo da zgazis auto npr. po ostrijim krivinama (po suvom) da bi se ona bar malo cula. Prosto je lepila za asfalt, ako je malo otvoren prozor samo cujes kako susti i prsti pod njom ali ne popusta, bez ikakve skripe. A udobniju gumu nisam vozio, probaj prstom da joj pipnes bocne zidove i sve ce ti biti jasno kako je to vrhunski uradjeno. Jedina mana (i opste poznata, zbog takve "neplasticne" smese svojstvene ovim Eco, Energy, Fuel i ne znam kojim sve Saver) je da se brze trosi i bila je malo skuplja od konkurencije. Ali vredele su stvarno svakog dinara.

Nego, pitanje iz mog prethodnog posta je naravno aktuelno, pa izvolite...

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

vidi Ivane neko moje iskustvo, a i zapažanje: konkretno ja na autu (gp) imam letnje pireli P4 Cinturato nove  pršslle god kupljene, zimske Pireli  Snowcontrol i mogu ti reći odlične gume. zimska kao svaka zimska onako duboki kramponi, ne nešto lepa šara, ali me isto tako nije nigde ostavila zaglavljenog-doduše i nije bilo nesto snega. ali  zato letnji P4 kao da ima lepak u sebi kako dobro prianja i kako je odobna. o buci i da ne govorimo. pri tom ove nove verovatno i te koje ćes i ti uzimati imaju tri ikonice na sebi : 1) zeleni list što znaci da su od nekog bio materijala 2) pištolj za punjenje goriva što opet znaci da utiču na smanjenje goriva i pod 3) nacratana kolovozna traka što znači da mogu jako mnogo da pređu. od ove tri stavke ja sam se za sada uverio u ovu treću, a to je da se jako malo troše. nešto se sa pirelijem u poslednje vreme desava vidim da ih sada svi stavaljaju u prvu ugradju poput: Mercedesa, Bmw Audi itd.. što znači da su stvarno dobre. Opet Continental je za mene nešto najbolje. brat sa bmw samo njih vozi. eno u garazi imam njegov set letnjih i svaki put kada prodjem pored njih ja se odusevim kakva je to šara i kooooliko  je to mekana guma. definitivno jedina i ne mala zamerka Continentalu je to što se jaaaako brzo troše. evo mogu da ti slikam te bratove da vidiš kako izgledaju pose 40000 pređennih km.o mischelinu ne mogu govoriti iz ličnog iskustva mada koliko ga ljudi hvale ne verujem da su loše. toliko od mene. malo sam udavio a?    

Share this post


Link to post
Share on other sites

40.000 vrh! Elem, zadnjih 5-6 godina sam izgubio racunicu za trosenje. Pisem na ovoj temi pre neki dan a zaboravljam da sada imam dva seta. Obicno oba seta kupim uz nov auto i bukvalno zaboravim kad sam kupio gume. Traju godinama...

Edited by TheCityAndTheStars

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...