Jump to content
FAS Goran
Megahertz

Dilema oko zamene ulja

Recommended Posts

Imam Fiat Bravo 1.6 16v doslo je vrijeme promjene ulja. Do sada sam sipao seleniu 20k al me zanima ima li neko jeftinije ulje koje isto odgovara za ovaj motor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemoj sipati lošije ulje. Na tome se ne štedi. ;)

Možeš bilo koje ulje iste gradacije kao i Selenia 20K.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta ti znaci 1000-2000din ustede na godinu dana? Ustedi te pare na necemu drugom, tipa, nemoj 5puta da izadjes autom u grad :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

lako je za tebe da kazes kad ti sve u krugu od 100metra :) Mislim mozes i mesec dana bez auta da izlazis, nije ti potreban za jednu ulicu :D bolje nemoj da 5 puta izadje na pice ili jedan vikend nemoj u kafanu da odes i eto je selenia ;)



 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozim Mareu 1.6 16v 2002g.i u motor sipam Seleniu 20K.Posto u protekloj godini nisam bas dosta vozio auto-presao sam samo 5.000km,zanima me da limogu da vozim jos 5.000km ili posto je prosla godina dana od zamene ulja moram ipak sada da ga zamenim na 5.000km?Gledao sam u specifikaciji Selenie ali osim zamene na 20.000km drugi podatak o vremenskom intervalu zamene nisam nasao.Znaci,mora li ulje da se menja jednom godisnje iako je predjena veoma mala kilometraza?

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uvek na godinu dana, kilometrazu vise ni ne pisem, nema svrhe.

Napravim od 7 do 9 hiljada godisnje a sipam 20k.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidi, ako ti je frka (a pretpostavljam da jeste čim pitaš) neće se ništa spektakularno desiti i da voziš još sa tim uljem. A ako si ipak u mogućnosti, promeni ga.

 

Što se tiče ulja, stvar je poprilično prosta. Ulje se degradira na dva načina: Prvi je koliko je dugo "radilo" na radnoj temperaturi a drugi je koliko je ciklusa zagrevanja prošlo. Prvi slučaj se odnosi na pređenu kilometražu a drugi na vreme.

Što bi značilo, ako se auto dosta vozi, menja se na kilometražu. Ako se voze kratke relacije i ne prelazi se neka veća kilometraža, na vreme. A to vreme je ustvari upravo neki prosečni broj ciklusa zagrevanja. Sve je u pitanju prosek.

 

Moja poenta u svemu ovome je da ulje koje je prešlo neku malu kilometražu i onda provelo 4 meseca u karteru, nije izgubilo maltene ništa. Ali ako je tih 5.000 km ustvari svaki dan po nekoliko, onda ga menjaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citam ovu temu i sad sam u nedoumici.Do sada sam uvek sipao seleniu gold i menjao na 8.000-10.000 km,nikad preko toga.Voznja je vecim delom po gradu ali u jednom mesecu nekoliko puta idem i na otvoreni put.Sad ima 9.000 km i za neki dan ide na zamenu,ali posto sam procitao da postoji mogucnost da selenia gold kod nas nije original interesuje me da li da i dalje nastavim sa njom i da menjam na manje predjenih km ili da predjem na drugog proizvodjaca i kog preporucujete?Da napomenem bitan mi je kvalitet,cenu ne gledam jer na ulju ne treba stedeti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...