nidza 621 Posted November 28, 2008 Baš ste me bacili u research raznorznih foruma i vidim da ljudi sunu neki kliner (STP recimo) na svakih 5-10 hiljada km. Nisam još nigde našao da je neko vadio ispravne dizne da bi ih čistio.Ne bih pogrešno da me shvati narod koji živi od čišćenja dizni, neću da im kvarim posao, ali prosto imam zdravorazumsko pitanje upućeno mojim kolegama vozačima - je'l iko probao neki injektor kliner od 300 dinara pre nego što je zunuo 50 evra na vađenje dizni iz motora? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted November 28, 2008 ...Da li se moze precizno odrediti uzrocnik ili se treba voditi procesom eliminacije, od 1 do 3 pa kako bude...Pa, precizno i jeste određeno... Dizne se prvo provere, i vidi se kako rade.Ako je sve ok sa njima, neće se ni čistiti...Nosači motora se isto lako pregledaju u kakvom su stanju... Quote Share this post Link to post Share on other sites
jboban 0 Posted November 28, 2008 je'l iko probao neki injektor kliner od 300 dinara pre nego što je zunuo 50 evra na vađenje dizni iz motora?Jesam ja :bow:Razlike nikakve nema. Da li cleaner ne radi šta mu je namena, ili su meni dizne već čiste pa nema šta ni da čisti, ne znam... Quote Share this post Link to post Share on other sites
speedster 0 Posted November 28, 2008 Ok znaci procesom eliminacije. klineri pomognu vrlo malo i vrlo kratko a sa ciscenjem dizni si miran mnogo duze vreme a i kliner ih ne steluje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 621 Posted November 28, 2008 Zar dizne ne šteluje ECU?jboban, nisam mislio na tebe, nego na narod koji je platio ovo ozbiljnije čišćenje dizni.Ja ću da sunem ovih dana jedan STP i verovatno ću imati isto iskustvo kao i ti. Quote Share this post Link to post Share on other sites
jboban 0 Posted November 28, 2008 Zašto onda sipaš? Nisam znao da se dizne šteluju, a nemam ni ideju kako. Mislio sam da se samo otvaraju, a da vreme definiše ECU. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted November 28, 2008 ...rezultat rada dizni se vidi.Rezultat rada posle čišćenja se opet proverava.Razlika je vidljiva.Ništa se ne radi napamet. :cool Postoje posebni uređaji za čišćenje benzinskih, ili dizni na dizel motorima.Nisu oni džabe napravljeni.Uostalom, jednom će se uslikati po fazama kako to sve izgleda, a naročito kako bacaju dizne pre čišćenja, a kako posle... Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted November 28, 2008 malo da pojasnimo ovu zavrzlamu.dizne na komonreil sistemima se nesteluju za razliku od dizela sa bos pumpom.racunar u zavisnosi od opterecenja i temperature motora regulise brzinu i duzinu otvaranja dizni,ali ako su one zaprljane kolicina goriva koju propuste je nedovoljna jer racunar nezna da li su i koliko zaprljane dizne on radi prema zadatom programu.vibracije motora se javljaju iz razloga sto zaprljanost dizni nije ista pa cilindri dobijaju razlicitu kolicinu goriva i usled paljenja razlicite kolicine smese u razlicitim cilindrima dolazi do neravnomernog rada,vibracija.u voznji je to tesko primetiti jer zamajc odradjuje tu svoj deo posla.da ponovim jos jednom aditivi za ciscenje su slabiji od sredstava koje se sipaju u ultrazvucnu kadu da nebi ostetili druge sklopove u sistemu napajanja gorivom a tu je i sam ultrazvuk.testirajte dizne pre sipanja aditiva i posle tretiranja istim i videcete koliko i da li je pomogao Quote Share this post Link to post Share on other sites
speedster 0 Posted November 28, 2008 Slazem se sa mikisxy ali ce sve to izgleda morati da saceka neka srecnija vremena jer mi je pukla remenica radilicei izletela u voznji i za divno cudo se nista nije desilo samo puklo podkrilo a kais pao na onaj patrljak sto ide na na osovinu. Da ne zna neko koja joj je cena i gde ima osim u delti? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest 1083 Posted November 28, 2008 Na mojoj laguni ciscenje dizni nije dalo nikakav rezultat, tj. to je radjeno s onom wynns masinom gde se umesto goriva ubacuje tecnost za ciscenje. Pretpostavljam da bi neki cleaneri koji se ubacuju u rezervoar bili jos manje uspesni, tako da mi deluje da je to bacanje novca. Moguce da bi bila nesto bolja situacija da su dizne skinute i onda ciscenje na nacin na koji ste ovde predlagali...Jedino sto sam ja zbog nedostatka vremena vozio par meseci s takvim nepravilnim radom motora uz prilicne vibracije, te su u medjuvremenu stradali i nosaci motora (dva komada). :mrgreen:Posle su dizne skinute i odnete u bosch servis, tri su ako se dobro secam samo dostelovane (sta god im to znacilo), a jedna je remontovana (pretpostavljam zamenjen taj ulozak, ili sta je vec).Je l' JTD motori imaju bosch ubrizgavanje? Quote Share this post Link to post Share on other sites
speedster 0 Posted November 29, 2008 Zna li ko gde ima da se kupi remenica radilice nova i koja je cena? Danas sam pokusavao da dobijem deltu i ili je zauzeto ili se ne javljaju.Izvinite za off glupo je da otvaram novu temu zbog toga. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted November 29, 2008 da na fiatu su bos dizne razvili su zajedno multi- dzet ubrizgavanje.remenicu bi trebalo da radi dajko mislim da bi trebalo da ih ima AP i KIT Quote Share this post Link to post Share on other sites
jboban 0 Posted November 29, 2008 Ako se ne šteluju dizne, kako se onda "rešava" kad bacaju više nego što treba, kao što neko reče? Da li se dijagnostikom može utvrditi količina ubrizganog goriva za svaku od dizni pa tako videti eventualna neujednačenost ili manja vrednost od predvidjene ili pomažu samo odokativne menzura metode? Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted November 30, 2008 dijagnostikom vrlo tesko se moze utvrditi(pracenjem parametara).najsigurniji nacin "odokativno" menzurama po izmerenoj kolicini.na samoj dizni postoji 5 rupica koje spiralno u krug rasprsuju gorivo u cilindar,kroz rupice nemozes provuci ni dlaku kolike su.moze da bacaju premalo i lose rasprsuju ili previse a to zavisi od zaprljanosti rupica i igle u samoj dizni koja pusta gorivo.ipak radni pritisak JDT dizni je od oko 280 do 1300 bara,a znajuci da je pritisak u gumi oko 2bara vidi kako one rasprsuju i pod kojim pritiskom Quote Share this post Link to post Share on other sites
jboban 0 Posted November 30, 2008 Sve je jasno. Dakle, dizna ne može više da izbacuje, dizna se ne šteluje i dijagnostikom ne može da se odredi ispravnost raspršivanja. Čišćenjem se dobija samo dobro raspršivanje u vidu magle. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted November 30, 2008 i odgovarajuca kolicina Quote Share this post Link to post Share on other sites
speedster 0 Posted March 29, 2009 Da se javim i ja. Jos jedan stilo smiren zamenom modifikovanog nosaca (onog iz Delte). Quote Share this post Link to post Share on other sites
jboban 0 Posted April 9, 2009 Posle nekoliko dana od čišćenja dizni u servisu kod mikisxy da prijavim rezultate. Odlični su, a pošto sam već zamenio nosač motora, mislim da prvo treba raditi čišćenje dizni pa tek onda, ako treba, menjati nosač motora.Prvo smo uradili dijagnostiku i utvrdili da jedna dizna ima zapušenje od oko 30%, a druga oko 20% dok su ostale 2 bile dobre. Videlo se koliko su zagaravljene i začepljene čak i posle 2 Wurth Diesel CR Additive-a. Posle čišćenja, vraćene su i sledilo je prvo paljenje. Tu sam se gotovo oduzeo, ali ni blizu koliko MarkoJTD To kako Stilo tuče i dimi belim gustim dimom pri prvom paljenju, treba videti, doživeti i preživeti Onda je beli dim bivao sve slabili, a zvuk Stila sve normalniji. Pravi rezultati bili su vidljivi tek nešto kasnije, možda posle 50 km predjenih. Još uvek se oduševljavam potpuno smirenim volanom, gotovo bez ikakavih vibracija i mirnim radom motora, za koji sam mislio da mirniji ne može biti. Quote Share this post Link to post Share on other sites
srdjos 1602 Posted April 30, 2009 (edited) ovde je svako napisao kako se rešava problemali nije opisao kako te vibracije izgledaju pri prvom paljenju motoramislim, u kojoj meri one mora da se osete da bi se nosač morao menjati ? Edited April 30, 2009 by srdjos Quote Share this post Link to post Share on other sites
MarkoJTD 1 Posted May 2, 2009 u toj meri da te prosto iritira da drzis ruke na volanu dok si u leru.za obicnog vozaca nema drugog merila Quote Share this post Link to post Share on other sites
srdjos 1602 Posted May 4, 2009 ^^^ ako ćeš iskreno, svaki diesel vibrira u leru. Neki manje, neki više...Zato i pitam jer obični vozači i ne primete te vibracije Quote Share this post Link to post Share on other sites
kole 2 Posted May 4, 2009 Proavo za pravo razlika se baš oseti. Možda tebi ne smeta ili ti nije loš. Meni je počelo da smeta jako od kako sam se vozio u mnogo mirnijem Stilu. Crv mi nije dao mira dok svoga nisam sredio. Quote Share this post Link to post Share on other sites
srdjos 1602 Posted May 4, 2009 ^^^ vidi, 100% si u pravu, to je najbolji način za proveruimam 161 000 km na njemu, nije skidana kilometraza i moja sumnja je da moram menjati nosac, jer vibracija ima, samo ne znam u kojoj meria ne poznam nikoga ko vozi JTD-a kako bih uporedio Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted May 4, 2009 najbolje uporedi sa nekim uradjenim.nije stvar koliko vozacu smetaju vibracije vec konektorima,senzorima...... Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 621 Posted May 6, 2009 Dođi na neki skup, biće bar 5 stilića da ih probaš. Quote Share this post Link to post Share on other sites