Jump to content
FAS Goran
Guest 10216

JTD rešite se vibracije motora

Recommended Posts

Najgora je dilema da li zameniti kada dođe do toga ili prodati auto po malo nižoj ceni i uzeti nešto bez zamajca, turbine i ostalih zezancija od kojih boli glava.. Samo mi nije jasno šta bi se desilo da sam uzeo neodržavan auto kada je u održavan u proseku 70-90e uložim svaki mesec :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa sta znam...nije valjda da svaki mesec nesto? Pa pazi, ako planiras da ga vozis i dalje, da ga ostavljas za sebe, onda definitivno treba uraditi sve sto treba i onda si mnogo km miran...ja bi tako uradio.

Sent from my PMP7074B3G using Tapatalk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bolje da ti ne nabrajam :lol:

Nije tu servisna pa se ne bih ni setio svega, ali bio je nosač motora, sileni, reparacija čeljusti, termostat, cajger, akumulator, sve 4 pločice, neka mala remenica ili poluga, sređivanje vazdušnih, propevala pumpa za vodu jer nije zamenjena kad je rađen veliki servis,,... Ovo+mali servis i neka sitna ulaganja oko estetike i gluposti kad se podele na period od avgusta fina cifra izađe.

Žao mi je samo što da sam sve ovo + zamajac odjednom uložio imao bih novog Brava 1.6..

A Stila svakako zadržavam jer sam ga još od 2001. želeo i ne bih ga se odrekao lako, ali sve više počinjem da razmišljam o 1.4 verziji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja sam od septembra meseca dosta ulozio...ali kada nemas para na gomili, dzabe onda razmisljanja o drugom autu, vec gledam da ovo sto imam, maksimalno najbolje sto mogu odrzavam. ;)

Sent from my PMP7074B3G using Tapatalk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

U pravu si, nema svrhe od razmišljanja šta bi bilo da je sve na gomili nego polako skupljam pare i nadam se da će što duže potrajati ovaj stari zamajac :)

A što se sređivanja tiče mogu da podnesem da neka sitnica zeza, ali svakako ga neću voziti sa lošim zamajcem kada dođe vreme za zamenu pa makar i stajao u dvorištu..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa dobro Igi, manje-vise sve sto si nabrojao su potrosni delovi i uglavnom te cekaju pre ili kasnije po kupovini polovnjaka. Zavisno od konkretnog primerka. Kod mene je u zadnjih 2 godine od kvarova bio samo RPM senzor od 20 evrica, znaci mali servisi, sipaj i vozi (od potrosnih delova jesenas stavio originalne prednje diskove i plocice). Ali se pre toga trebalo malo izuti da ga dovedes u takvo stanje. Nemoj da mislis da bi i na tom novom Bravu samo ubacio kljuc i vozio ga, plus sto nemas delova "na trafici". Stilo ti je trenutno BAGATELA za odrzavanje (OEM delovi i dalje jaci sa cenama), tako da uzivaj.

Samo, izgleda mi da ti nisi ni blizu iskusio sta sve taj dizel moze da pruzi. Kad vec posle par meseci razmisljas o slabasnom 1.4 benzincu.

Ja sam do 2006. bio zakleti protivnik dizelasa, dok u firmu nisu stigli novi HDI Pezoi. Pa kad sam video sta je u pitanju i da to nije G2 cumuras... Pa jos kad sam nakon toga probao JTD... Viiii, dileme vise nije bilo...

Ne bih ti sad seo u atmo-benzinca ni za koje pare. Evo sad vozim i novu sluzbenu CX-5 2.0. I kad sednem posle toga u Stila i posle 6 godina kez, IDEEE mamu mu :) ... Izvinjavam se za off ;) .

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

kad sam sredjivao lasjne pita me covek "mali, ti bas volis da je sve na svom mestu? jel ti znas koliko to kosta? skuup je to sport! mnooogooo skup!"

i jeste. koliko primera imate, pre dve god covek kupio stila za 4000 dusu mu izvadio, nista ulozio, prodao za 2500. ista stvar, pre 2 god covek kupio stila za 4000, za dve godine dao 1000evra na odrzavanje lickanje doterivanje, auto u top stanju...i? 3000evra.

i on je budala jer je pukao 500evra vise + se nervirao i visio po raznim majstorima.....

Послато са U8815 користећи Тапаток 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@igor

Znam sta te muci , da sve bude savrseno , i ja sam takav a voleo bi da sam malo drugaciji , neke put kada gledam nesto oko auta cale mi kaze ajde ne gledaj ga vise nacices mu nesto , auto sam uzeo krajem oktobra odradio sam servis i nista nisam pipao do skoro jbg bila zima nisam ni mogao , pa sam zamenio amortizere , uradio reglazu trapa ,ali sve to sam uzeo sa rezervom da jos nesto moze da se nadje za zamenu treba jos prednje plocice da zamenim .Hvala bogu pa nije , ja bi to sve odma da se resi ali ne moze .Tako da resavaj jednu po jednu stvar i opusti se pojacaj malo muziku kada se vozis :laughing: Svi bi mi voleli da to sve bude novo bezprekorno ali ne moze bas sve .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam ja jednog drugara koji izabere jedan auto koji mu se sviđa, otvori na oglasima najjeftiniji registrovan koji ima, pozove čoveka i ponudi 200e manje i to mu bude jedino ulaganje pored goriva u vozilo za godinu dana. Posle ga proda za 300e manje i opet u krug. Ali on sa takvim kolima ne može BG da napusti. Jednom mu je zveknuo motor zbog suviše retkog ulja, sad ima G3 tdi koji meša ulje i vodu i apsolutno ga to ne zanima, tera dok može ili dok je registrovan i opet u krug.

Verujem da nikome na ovom forumu to nije cillj i da se svi trudimo da održavamo kola kolimo nam mogućnosti dozvoljavaju. Samo je problem kad dođe ovakva situacija sa polu-sređenim vozilom da li ga sređivati ili prodati po 300e nižoj ceni i dati nekom ko bi ga ovakvog još dugo terao i posle zamenio zamajac kad krene da ulazi u kabinu.

Mene više brinu ostali delovi. Zamajac, da je jedini , bih lako progutao, ali tu su još i turbina, amortizeri, a i komplet trapovi, remenice, dizne i još brdo stvari koje na 9 godina starom vozilu predstavljaju potencijalne kvarove..

@Markoni istu muku mučimo :) Meni je neprijatno da vozim auto sa nekim problemom kakav on god bio i sve hoću da bude tip-top, ali realno na kolima od skoro 180 000km uvek postoji potencijalni kvar, nema mi druge nego da uložim u neki xcarlink i uživam :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ako imas para da kupis nesto bolje i novije ti prodas stila i kupis nesto bolje, ako nemas, polako skupljas i sredjujes to sto fali ... i onda vozis jos dugo bez brige, i jos jednom da kazes, kako ces ti da uvalis nekom svoj auto u ne bas sjajnom stanju, tako ce i tebi neko da proda auto koji nije bas u idealnom stanju ... tako da i o tome treba voditi racuna, jer ces i u tom autu imati ulaganja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo to , kada bi razmisljali sta je potencijalni kvar dosli bi do zakljucka da je svaki deo/sklop potencijalni kvar , i nov auto kada kupis pa nisi 100% siguran da nece nesto da crkne , sa polovnim autom nikada kraja ali doteras ga u normalu da moze da se vozi odredjen period i da bude bezbedan i da ne razmisljas svaki put kada sednes u njega.Manje brige vise se vozi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@beli_Punto nismo se razumeli. Nisam planirao da uvalim auto nikom, već bih ga pošteno prodao sa komplet servisnom i upozorenjem da je zamajcu ostalo još 15ak kkm, ali opet to nije nikakva garancija da meni neko neće uvaliti loš auto :)

Najbolje je polako sređivati sve šta bude i lagano voziti. Ovo što sam napisao ovde se manifestuje lagano od kad sam uzeo auto i nije bilo nekog većeg pomaka od tad tako da se nadam da ni dalje neće nešto brzo napredovati..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Igore, moj punto i ja te cekamo, rekao sam ti vec, nemoj da se sekiras :smoke:

Nemoj toliko crno da gledas, prvo- dobar ti je auto, realno, drugo- dobro ga vozis i dobro odrzavas, trece- imas uvo i osecaj za auto iako nisi u tom svetu i struci, pazljiv si i racionalan....

To sto si nabrajao od "MOGUCIH" problema i izdataka stoji i za tvoj i za svaki drugi auto. ALI, da bi doslo do toga, auto mora da se vozi, da se prelazi dobra kilometraza da bi sve to crkavalo. Nije tvoj stilo komercionalno vozilo i nekoristis ga za potrebe firme pa da prelazis veliku km pa da te stizu troskovi. Nepralazis puno, dobro vozis auto, tako da cak i ako se cuje po malo zamajac(mada mislim da nisi u pravu) ti imas da ga vozis jos 2god dok necrkne skroz za zamenu. Ostalo, sta te sekira? Turbina? Pa necrkava ona za 2dana nego godinama, polako pocne da slini pa da trosi ulje i tako sto godina dok nedodje na remont koji je i sada 200-300e. Amortizeri? Par hiljada komad, i kada pocnes da primecujes da nevaljaju imas puno vremena da skupis novac za nove, auto moze jos dugo da se vozi tako (par hkm), Trapovi, sta? Spona, viljuska, stabilizator? Pa cela viljuska sa krajem spone i stabilizatorom nije vise od 40e otprilike sada (ne znam tacno za stilo) a i to mozes voziti lose neko vreme dok nekupis drugo a i nikada neide u kompletu, nego jedno po jedno. DIzne? Ciste se, menjaju na komad, nije neka investicija ni sada, a crkavaju jednom u sto godina ili mnooogo km, rail pumpa, znas da reparacija nije skupa, Remenice- 4500din za alternator, uzeo drug pre par dana..

. Kada imas dobar auto kao tvoj sve ove sitnice se resavaju polako i " u hodu" sto bi se reklo, nemas potrebe da se cimas toliko i razmisljas o tome. Bitno je da lepo vozis auto i koliko toliko znas da prewdvidis kvar na vreme. Zato se slobodno opusti i vozaj se sa uzivanjem. :ice:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Igore mani se prodaje teraj tako i kad počne da se ljulja na svakom gašenju promeni zamajac i set i miran si cirka 80 hiljada!A ako kupiš nešto drugo isto to što si uložio u stila uložićeš u neki drugi auto drugačijim redosledom!A ovako znaš šta si uradio,ako ti motor ne troši ulje nema šta da razmišljaš!Ja kad sam kupio mareu odma sam stuko 800 eura! pa se ni jednog trenutka nisam pokajao, a ima još stvari da sredim jer ne planiram prodaju!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MS PK i --Jovan FF-- hvala na savetima, u pravu ste :) Ne isplati se prodati auto i tražiti nešto jeftinije u šta bih opet stukao razliku u ceni u odnosu na Stila i opet ispočetka. Ovako barem znam na čemu sam i šta je zamenjeno. Što se samog zamajca tiče verujem da nije dobar, ali nije ni gotov, samo što su svi zvuci crkavanja zamajca pristuni pomalo.

Strese se povremeno pri gašenju, ali nema metalnog zvuka i to je isto od kad sam uzeo auto, niti napreduje niti prestaje.

Ono cimanje kod puštanja gasa tokom ubrtanja je takođe tu već dosta dugo, ali opet ne vozim tako da bih to izazivao često i dešava se samo kad moram negde naglo da prikočim jer mi neko izleti.

I još jedan simptom je ona promena zvuka motora kada se kvačilo blago pritisne(žalio sam se na to još pre onog puta u inostranstvo u oktorbu ako se neko seća :) ). Konretno dešava se da kada se kvačilo negde između polovine i vrha blago dodirne da menja zvuk auto, ali jedva primetno tako da ako se to ne radi u akustičnoj garaži i u leru nema šanse ni da se primeti, ali to je početak ovoga na klipu

http://www.youtube.com/watch?v=lC18myLnWSs

@kolega.Janković jel imaš i ti ovo sa kvačilom prisutno? Ja sam to majstoru napomenuo još davno i rekao mi je samo da teram dok se ne pogorša, a posle toga ćemo već videti..

Znači samo nam ostaje da lagano vozimo, skupljamo pare i nadamo se da će cene delova rapidno padati :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ovo sto cujem na klipu nemam ni izbliza. na svu moju srecu! Sasvim je normalno da se zvuk jedva primetno promeni i to nije nista. Sasvim normalno je da se auto strese jednom u 5-10-15 gasenja. To sto ti opisujes kao neprijatan osećaj, to nije ni blizu neprijatnog osećaja za većinu ljudi. Treba da je neprijatno po uši a ne po psihu tipa ijaaaooo nije valjda zamajac!

Smiri se, imas potpuno ispravan auto, ne cackaj nista, vozi dok nesto stvarno ne počne da zeza!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brate, to sto ti blago menja zvuk na pritisnutom i otpustenom kvacilu je normalno, jer odvajas i spajas menjac od motora, ako krene da skripi ili pisti pri stisnutom kvacilu, to vec nije dobro, ostalo je sve normalno za 200hkm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam uglavnom pre jtd-a vozio benzince sa malim kubikažama pa mi je ovo praktično prvi pravi susret sa jednim dizelom tako da ne zamerite što se tek navikavam na njegov rad :)

Inače, kad budem išao negde snimiću promenu zvuka pri pritiskanju/puštanju kvačila i kako se trese pri gašenju pa da vidite o čemu se radi, ne bi trebalo ništa strašno da bude :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Igore kad gasiš auto, sve zavisi od momenta gašenja ako je recimo taman došlo do detonacije u jednom cilindru ti ga ugasio usled sagorevanja nafte oslobođena energija će poterati klip dole što je normalno i da će se tog momenta malo više zaljuljati jer ipak je tu stepen kompresije 18 a motor se zaustavlja a ako ga uhvatiš što bi majstori rekli na vagi onda samo stane i to je to nemoj da paničiš, meni se čulo nešto kao da lupi isto kad oduzmem gas u 4 brzini i ja sam se odma natripovao da je zamajac, a u stvari je bila prednja desna viljuška imala je lufta i kad sam je zamenio nestao je neprijatni zvuk! A ona vectra na klipu gore je skroz rikno zamajac evo ti ovaj klip isto dosta slikovito pokazuje simptome crknutog zamajca!

pogledaj kod ove alfe kad je spustio kameru kod prednjeg levog točka kako čandrlja zamajac!

a pazi ovaj kako klapara samo što ne rsturi menjač leb te hebo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...