Jump to content
FAS Goran
Guest 10216

JTD rešite se vibracije motora

Recommended Posts

Ja sam stavio onaj od benzinca i svi preporucuju njega i jeftiniji je. Moj komsija kada je kupio za negovog stila 1.9 jtd od 116k otisao kod svog majtora i on mu kaze ne moze da se ugradi. A ja ugradio kod mog par dana ranije i kazem komsiji idi ti kod mog majstora sigurno moze i tako je i bilo. Samo treba malo duzi sraf ili tanja podloska i sve pase 100%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je imao neko imao iskustva sa Mareom 1.9JTD 110ks,trese previse na leru,vibracije idu do te mere da mi se pored haube trese i prednja tablica...Isao sam majstorima,niko mi nije mogao dati tacan i konkretan odgovor,jedni se vade kao da su uljani nosaci i da se ne moze tacno znati koji je otisao,ne bacaju mi se pare da bih sada menjao jedan po jedan...Promenio sam onaj na vrhu sa leve strane motora ali bez bilo kakvog efekta,vibracije su i dalje prisutne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dimenzije original srafa su 10 cm duzina, 11 mm presek, ali glava nije za kljuc 19 kako bi to trebalo biti, vec za kljuc 22. Znaci za modifikovani nosac tj. ovaj od 1.8 ide ovakav sraf samo 1.5-2 cm duzi.

Ako neko zna gde ima da se kupi ovakav sraf sa vecom glavom neka javi,

I da, ne stavljajte sraf ispod bar 8.8 kvaliteta minimum!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nivo buke se u proslih godinu dana polako pojacavao tako da ja nisam ni pridavao znacaja buci i vibracijama dok mi kolega nije srenuo paznju da nesto nije u redu

Pre neki dan u "TIM" servisu odradim mali servis sa zamenom svih filtera i zamena nosaca motora ispod akumulatora sve za 15000din.

Mislim da nije bio ovako tih ni kad sam ga kupio pre 2 godine!

Za taj sraf mi je i majstor Toma u servisu pricao da je problem za nabaviti. Pitajte njega gde ih nabavlja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pozdrav svima.

procitao celu temu jer imam slican problem

skoro pazario stila 2003 1.9jtd 115k, i od pre par dana mi nekako "vise" trese.

kad upalim i gledam laicki vibracije se najvise osecaju/vide kod prednjeg dela motora a u samoj kabini mi je nekako bucnije nego sto je ranije bilo.

takodje, mada su stari postovi, i kod mene se oseca taj "klik-klak" zvuk. najvise se manifestuje, kao sto je i opisano, kad npr iz druge dam veci gas ili iz trece ili kad zakocim pa opet "cimnem" gas. sve sam procitao i vidim da ima 10 minimalnih mogucih resenja...

jel neko resio ove probleme, savet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

meni na bravi JTD su malo povecane vibracije...takodje sam primjetio da mi se rucica mjenjaca pomjera prilikom oduzimanja i dodavanja gasa...koji je nosac otisao? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja imam problem kad treba da krenem prvom,lagano malim gasom krecem,osecaju se vibracije,i motor se cuje kao da ce se izgasiti.Probao sam iz prethodnih postova test da na 1500rpm ubacim u cetvrtu nije bucan auto povlaci,sto verovatno znaci da je zamajac ok.

E sad kako da proverim da li je neki nosac otisao,tj na koji nacin i gde se nalaze svi nosaci motora,a inace i auto se po prilicno cuje u kabini preko 2000rpm.

Edited by Simply the best Fiat Bravo

Share this post


Link to post
Share on other sites

meni na bravi JTD su malo povecane vibracije...takodje sam primjetio da mi se rucica mjenjaca pomjera prilikom oduzimanja i dodavanja gasa...koji je nosac otisao? :)

jeda od onih sa leve strane motora tj ili onaj na menjacu ili onaj ispod auta...

a mozda je i koska ako je imas..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo malo informacija oko zamene nosaca ispod akumulatora.

U pitanju je ugradnja u stilo 1.9 jtd 115, a nosac je od 1.8, znaci muka sa srafom. :)

Potrebno je skinuti akumulator, kutiju od njega i raskaciti svu elektroniku sa ploce. Zatim odviti 4 frafa na nosacu koji se menja, zatim famozni sraf (koji se veoma tesko odvija, zapektne i napregne ga guma od nosaca) i tri srafa koja idu u menjac(na delu koji nosi "kratki" sraf). Kad se sve oslobodi, stari nosac sklonite i uvidite da je za novi nosac postojeci sraf kratak za 1.5-2 cm. Da bi se to resilo potrebno je stari sraf zameniti vecim, ali tu nastaju muke :) Sraf je nabijen u aluminijumski deo nosaca toliko jako da sam ga gurao najvecom stegom kod rodjaka u radionici, ali nekako ga isterasmo sa preznojavanjem da aluminijumski deo nosaca ne cikne. Obzirom da je sraf specifican, glava koja se nabija u nosac sa donje strane je za kljuc 22, a matica je kljuc 19, takav sraf se ne moze kupiti. Ja sam nasao sraf 22, sitni (isti navoj kao prethodni) od mercedesovog kombija i na strug ga doterao po meri. :) Intervencija 200 din. kod "glodaca". Bitno je da sraf nije 5.6, vec najmanje 8.8 ili 10.9 tvrdoce, kakav je bio moj. Sledi nabijanje novog srafa u nosac (koji se kasnije srafi sa tri srafa na menjac). Isto muke, velike, jer sam i novi sraf (kao i stari sto je bio) nazubio u delu koji ulazi u nosac da se ne okrece i da ne spadne dok se montira. Znaci stega i to velika, znaci navijanje otpada da se loza ne unisti, stega i samo stega. :) Kad se to odradi onda sve nazad lagano.

Utisci za sada odlicni, prestalo mi klaktanje pri saltanju i otpustu kvacila, tisi rad svakako.

Eto od mene toliko, slike rada nemam, a nisam ni imao fotic kod sebe!

Edited by Rax011

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vibracije = nosac

Klik-klak = zamajac

Problem resen ;)

klik,klak prije da je poluosovina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vibracije na JTD motorima mogu (jako cesto) praviti i istroseni zglobovi na poluosovinama, oni koji su kod menjaca. Dosta slucajeva je zabelezeno, pogotovu kod onih koji u toku voznje na malim obrtajima dodaju gas pa automobil zavibrira.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto kupovati budževinu za 1.8 Stilo kada postoji nosač motor za 1.9 JTD? Neko je replicirao da je za 1.8 bolji sto nema logike, specijalno ako su iz iste fabrike na pr. Acron.

Gde u Beogradu ima da se kupi nosač ispod akumulatora za 1.9 JTD?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imalo logike ili je, tako se pokazalo u praksi, a ti, naravno, stavi originalni ako misliš da ćeš tako bolji posao da napraviš. :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja imam problem kad treba da krenem prvom,lagano malim gasom krecem,osecaju se vibracije,i motor se cuje kao da ce se izgasiti.Probao sam iz prethodnih postova test da na 1500rpm ubacim u cetvrtu nije bucan auto povlaci,sto verovatno znaci da je zamajac ok.

E sad kako da proverim da li je neki nosac otisao,tj na koji nacin i gde se nalaze svi nosaci motora,a inace i auto se po prilicno cuje u kabini preko 2000rpm.

Problem sa vibracijama pri pokretu resen,u pitanju je bio nosac motora kod broja sasije u obliku koske :),1750 rsd AP Sport.Razlika dosta tisi motor.Kao nekad. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj je stilo jtd 80 ks,ima vibracije i neko cviljenje na leru,nesto skripuce,to skriputanje nestaje kada se doda gas,kada krenem u rikverc zatrese se jako(s tim da je zamnjen ceo set kvacila).Od vibracija mi se pomeri neki put i unutrasnji retrovizor :) ali na volanu se ne osecaju neke preterane vibracije.Pri paljenju i gasenju motora bas udara dobro.Na nekoj brzini od 80- 90 km otprilike na 2000rpm drama ,buka kao da su propali lezajevi nekog tocka,a ne mogu da provalim sa koje strane dolazi zvuk,brujanje kao da nesto drobi...Dizao sam na dizalicu okretao tockove ne primecujem nikakvo ni brujanje ni drobljenje,lagano se okrecu,nemaju lufta,ne klackaju se.Jel to problem za tim cuvenim nosacem ispod akumulatora,ili su to mozda 2-3 odvojena problema..Znam i da bi bilo krajne vreme ocistiti dizne i zanima me koliko bi to kostalo kod Mikija(jel to bese TIM na Vidikovcu?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ah....vibracije bri ubrzavanju kao posledice lufta u flasni juce sredjene...a joj kako je sada lepo voziti se...

inace auto je te vibracije imao samo pri nekoj odrecenoj brzini, tj npr 80 ili 120km/h , kada ukljucim tempomat i onda vibrira, i pri ubrzavanju od recimo 70 pa navise...

zamenjema flasna i krst poluosovine, auto sada prosto klizi...danas sam sa uzivanjem presao 250km puta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

zamenjema flasna i krst poluosovine, auto sada prosto klizi...danas sam sa uzivanjem presao 250km puta...

Gde si to radio?

Novo ili polovno?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam uspeo da nadjem nosac motora za 1,9 JTD od 115 KS, a AP sport i ostali imaju od benzinca 1,8, sto je opste poznato da moze da se ugradi i svi ga ugradjuju. Gde mogu da kupim cuvenu sraf ili sta vec treba da mi majstor ugradi taj nosac i sta me ceka ako kupim nosac od 1,8. Zvao sam Kit kommerc jedno 6 puta, i uvek ce dobiti sledece nedelje, ali nikako da stigne, a ja hocu na more bez bucnog motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvinjavam se sto sam offtopic, ali vidim da se ovdje mnogo pise o nosacima motora, a meni rekose da je moj problem (mozda) vezan za nosac...pa da ne otvaram novu temu.

Naime, kada se sporije krecem, u drugoj ili trecoj brzini...i malo brze dam gas (naglo pritisnem...ne moram do kraja, samo je bitno da je nagao pokret), cuje se neko "cak", pa tek onda se primi gas. Kao da negdje ima neki luft, pa ne primi odmah. Isto tako, kada pustim gas brzo, cuje se neki zvuk...kao da opet nesto kucne. smile.gif Nadam se da sam koliko toliko bio jasan. Uglavnom, neko mi rece da je to mozda do nosaca motora...

Primjetio sam da recimo ne mogu brzo (naglo) krenuti (naprijed) iz stanja mirovanja...kada bih pokusao naglo da krenem, ugasio bi mi se. A to nije slucaj sa rikvercom. U rikverc se iz mirovanja propinje i krene kao trkaci konj... smile.gif

Ne bih dalje da objasnjavam, dovoljno sam zakomplikovao...mozda neko vec zna o cemu je rijec, a ako treba jos nesto da pojasnim, tu sam. biggrin.gif

Samo da prijavim...zamijenio donja 2 patosna nosaca motora i luft pri davanju gasa i mijenjanju brzina je nestao. Takodje, i vibracije su se malo smanjile. Jos ima malo nekog lufta pri naglijem davanju gasa, ali to je do lafeta, koje sumalo istrosene...ali rekose mi da ih jos ne moram mijenjati...nije toliko kriticno. Taman dok se dozovem sa parama. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Momci imam jedno pitanje, pa molim za pomoc ako neko zna.

Dakle, imam Fiat Bravo 2008 godiste, 1.9 JTD odnosno MTJ od 120 KS, imam iste iliti slicne simptome kao ove sto ste vi ovde pisali, znaci trese se prednji deo auta pri ubrzanju od 80 od 90 km/h. Gume dva puta balansirane, znaci gume nisu 100%. Da li je moguce da je isti problem sa nosacem motora i da li se nosaci motora razlikuju na mom Bravu u odnosu na Stila?

Hvala unapred

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pošto se niko nikada nije setio da objasni kakav šraf treba svima nama mučenicima sa problemom levog nosača motora sa 1.8 na 1.9jtd, evo ja ću pojasniti:

Nosač motora od 1.8 benzinca je veći elastičniji ~ kvalitetniji, da li i dugotrajniji, videcemo.

Nosac motora za 1.9jtd je jako jako teško naći a ovih dana dok sam ja trazio jedina radnja u kojoj sam nasao bila je cena oko 7000din

Kupio sam nosač za 1.8 u AP Sportu za ~3500din i normalno šraf ne paše.

Postojeći šraf je M12 dužine oko 85mm ali sa glavom za ključ 22 što je jako važno i nije standardno. Takođe nije standardan navoj nego sitan korak. Navrtka je sa gumom protiv samoodvrtanja. Potreban je isti takav šraf ali dužine ~ 100mm

Rešenje - Kupite standardan šraf M14x100mm koji ima glavu za ključ 22. Na strugu se obradi na fi12, potom nareze navoj.

Savet: Narežite standardan navoj i zamenite postojeću navrtku sa navrtkom standardnog koraka navoja-samokočeću.

Postojeći šraf je nareckan pri glavi sto ne mora da bude i ovaj nov ali može se rešiti tako sto ce strugar prilikom obrade na fi12 ostaviti tih 10ak mm pri glavi šrafa na 12,1-12.2mm pa se posle načuka u nareckan otvor.

Cela ova priča će biti potkrepljena dokazima :) tj slikama uskoro.

Nadam se da ovaj post nije uzalud i da će makar jednom kolegi pomoći.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...