Welcome to Fiat-Lancia Club Serbia Forum

fb nalog 02.jpg

Za pisanje u bilo kojoj temi na Forumu neophodno je da se ulogujete. Ili tako što napravite svoj korisnički nalog na Forumu (klik na Sign Up i popunite polja), ili još lakše tako što se povežete sa Vašim Facebook nalogom.

Opet klik na ''Sign Up'', onda izaberite ''Sign In with Facebook'', izaberite da li želite na Forumu da koristite ime sa Facebook-a ili želite neko drugo ime, i to je to. Sve ovo klikćete samo prvi put, svaki sledeći put Forum je to automatski upamtio.

 

Povezivanjem na Forum dobijate mogućnost da učestvujete u diskusijama, postavljate slike, video klipove, dobijate notifikacije kroz Browser (da, isto kao na FB-u :) ), šaljete/primate privatne poruke, ''tagujete'' druge ljude kako bi odmah videli Vaš upis... Kao da ste postali deo jedne veeeeelike FB grupe sa trenutno preko 15.000 ljudi sa kojima razmenjujete stavove. :) 

Guest 5547

Bravo 1.6 16v - nemirno radi na leru / problem sa radom u leru

62 posts in this topic

U pitanju je Fiat Bravo 1,6 16v 1997 god. ??“ plin LCS ugradjen u Rasicu pre oko 15.000 km. Na leru nemirno radi ??“ obrtaji skacu od 600 ??“ 1500 u intervalima, ali ne stalno i konstantno. Desava se da radi i normalno (mirno), na oko 1000 na benzinu i oko 800 na plinu.

U novembru promenjen step motor.

Ali jedna stvar mi nije jasna. Pre nekoliko dana skinuo sam kleme sa akumulatora, resetovao racunar, skinuo step motor i ocistio ga. Sutra ujutro vratim kleme, i step motor i motor radi mirno. Vozio sam ga cetiri dana na benzinu (oko 200km) i motor na leru je radio mirno. Kako sam ga prebacio na plin opet je poceo da zeza. Znaci u voznji se ponasa normalno, ali kako stisnes kvacilo, prebacis u ler tako mu obrtaji prvo padnu na oko 600-700 pa onda odu na 1400-1500 i onda gore-dole.

Od razlicitih majstora sam dobio 5 razlicitih dijagnoza, ali ne bi sada o tome da ne ode tema u neku drugu krajnost, pa me cisto zanima sta vi mislite, i da li je neko imao slican problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ocisti Lambda sondu,mozda dezinformise MAP.Vidi jel ti cist MAP,sa desne strane na usisnoj grani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E i mene zanima o cemu se tu radi posto i mene to zeza samo meni jos zna da zalepi obrtaje na jedno 2000 - 2500 i nece da ih spusti pa da si zito... :lool: ali sva sreca ne desava se to cesto pa me ne nervira toliko jer trenutno nemam vremena da zezam sa time... :X aj kad saznas u cemu je problem javljaj da znam sta da cackam :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pod prvo prljava klapna gasa,da bo iso dalje moras prvo nju da ocistis.Cove kaze da je svoju cistio tako da sad mora da trazi dalje,zatosam i rekao da pogleda sledecu stavku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mene to 'ebe mesecima nemoj kod majstora samo ce da ti uzimaju lovu nego bato na auto put i razvuci ga do kraja bices miran 2-3 nedelje pa opet tako ja se vise neuzbudjujem a vozim brava 16 16v

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trk do plinadzije da ga malo presteluje.Ocigledno da nije dobar ler na plinu i on onda pokusava stalno da ga koriguje, zapamti takve adaptivne parametre i onda brljavi i na benzinu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanimljivo,znaci i to moze da se desi. Da koristi pogresne parametre.Pa da,jos je verovatno obican plin a ne sekvent...Zanimljiva postavka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

95% da je to, posto je posle reseta (klema sa akumulatora) i voznje na benz radio kako treba... Ne bih ja tu u senzorima trazio gresku, pre u plinskom uredjaju. A vreovatno je stavljen i lambda control, koji je jako osetljiv...

Ako je obican venturi, sto bi rekli sa slavinicom, onda se samo na rasplinjacu podesi ler i nestali problemi, za 2min.

Share this post


Link to post
Share on other sites
95% da je to, posto je posle reseta (klema sa akumulatora) i voznje na benz radio kako treba... Ne bih ja tu u senzorima trazio gresku, pre u plinskom uredjaju. A vreovatno je stavljen i lambda control, koji je jako osetljiv...

Ako je obican venturi, sto bi rekli sa slavinicom, onda se samo na rasplinjacu podesi ler i nestali problemi, za 2min.

Napisao sam u prvom postu da je LCS iliti Lambda Control System.

I meni je logicno da su senzori OK posto je posle reseta radio normalno.

Bio sam kod IvanaT pre nego sto sam ga resetovao i on mi je rekao da je verovatno neki senzor zato sto zeza i na plin i na benzin - ali napominjem da JE TO BILO PRE RESETA.

mene to biiiip! mesecima nemoj kod majstora samo ce da ti uzimaju lovu nego bato na auto put i razvuci ga do kraja bices miran 2-3 nedelje pa opet tako ja se vise neuzbudjujem a vozim brava 16 16v

Nije mi jasno sta postizem time? Jel u pitanju dizati obrtaje ili brzinu i sta se tada desava da bi on proradio normalno?

Share this post


Link to post
Share on other sites
U pitanju je Fiat Bravo 1,6 16v 1997 god. ??“ plin LCS ugradjen u Rasicu pre oko 15.000 km. Na leru nemirno radi ??“ obrtaji skacu od 600 ??“ 1500 u intervalima, ali ne stalno i konstantno. Desava se da radi i normalno (mirno), na oko 1000 na benzinu i oko 800 na plinu.

U novembru promenjen step motor.

Ali jedna stvar mi nije jasna. Pre nekoliko dana skinuo sam kleme sa akumulatora, resetovao racunar, skinuo step motor i ocistio ga. Sutra ujutro vratim kleme, i step motor i motor radi mirno. Vozio sam ga cetiri dana na benzinu (oko 200km) i motor na leru je radio mirno. Kako sam ga prebacio na plin opet je poceo da zeza. Znaci u voznji se ponasa normalno, ali kako stisnes kvacilo, prebacis u ler tako mu obrtaji prvo padnu na oko 600-700 pa onda odu na 1400-1500 i onda gore-dole.

Od razlicitih majstora sam dobio 5 razlicitih dijagnoza, ali ne bi sada o tome da ne ode tema u neku drugu krajnost, pa me cisto zanima sta vi mislite, i da li je neko imao slican problem.

Vidim da sa ovim postom sam naisao na slican ili isti problem koji ja imam na svom Fiata BRAVA 1.6 - 2000.god. (Plin LANDIRENZO - Sekvent)

Naime, kako se moze ocistiti taj STEP MOTOR i RESETOVATI LAMBDA SONDA ?!

Ima li neko iskustva sa ovim i da li moze malo detaljnjije sa opisom, a mozda i sa pokojom slicicom.. :-)

Poz. :idea:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta da vam kazem.

Bio sam danas kod Ninica (kod Crnog), nakacio ga na dva racunara i naravno Marfijev zakon. Auto radi mirno i normalno, sto bi se reklo, >NIJE MU NISTA>.

Kaze Crni da sumnja da mu pada napon na potenciometru (sta god to znacilo), ali covek ne moze da mi kaze da je sigurno to zato sto ovaj moj baksuz od automobila bas tamo radi normalno.

Kaze da su senzori OK i da dodjem kada bude radio nemirno.

JBG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li si radio diagnostiku kompjutera od PLIN sistema, naime, meni je covek lepo hteo da to prekontrolise i kada se nakacio, odmah se primetilo da nesto nestima i da nije uredu...

Naime, primetilo se posebno kod stimanja brzine obrtaja i uskladjivanja PLIN kompjutera sa Lambda sondom..

Majstor mi pokazao sta se desava:

- Pristup kompjuteru od PLINA - radi sve OK! (na prvi pogled)

- Pristup ostalim parametrima (koliko je vozio na plin, koliko na gorivo) i to je OK!

- Pristup da lepo podesi rad plin sistema sa Lambda sondom !!! IZBACI GRESKU !!! (vise puta je to pokusao i stalno isto...)

-ZAKLJUCAK !!!

- Zamena postojeceg PLIN kompjutera - sa novim (ako se isplati...)

PREDLOG MAJSTORA !!!

- Radi dok radi... ako mi nesmeta nemiran rad u pojedinacnim slucajevima... a ako zelim da izvadim lovu na sunce i zamenim sa novim kompom to mogu i sada i kasnije...

MOJ PREDLOG !!!

Lepo ti otidji na dijagnostiku PLIN sistema (kod Rasica).. gde si vec ugradjivao - i neka se prikaci na komjuter PLIN sistema... i sve ce ti biti jasno... :) (verovatno on radi brljotine kao i kod mene - pa se odrazi na citav sistem - kao pokvaren zub)

:dugokosi:

Share this post


Link to post
Share on other sites

kako se pokazalo u praksi najcesci uzrok variranja lera je step motor.ciscenje i reprogramiranje a ako to ne pomogne onda novi step motor.desava se samo dosta redje da je uzrok problema potenciometar leptira gasa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre svega pozdrav...

Ja imam slican problem sa mojoj Bravom 1.2 1999. Poceo da varira na leru od 600-1200 o/min pa zamenim step motor, kao to je... Medjutim nije! Poceo sve vise da jebava pa i da se gasi kad saltam na nize i kada stajem. Zamenim senzor vakuma kad nije ni to! Sad je jos gore.. Pre je radio na benzin OK a sad posle zamene senzora vakuma na benzinu drzi vise obrtaje 1200-1500 a nekad ih samo dize do 3000!!! A na gas isto! Posto imam jacu muziku u njemu neki kazu da je aku. oslabio a i skoro sam ubacio nov od 45Ah u njega ali i pre je radio kao i posle. Ne moze da se nasteluje na isparivacu ler vec samo moze da se odvrne ili zavrne preko one slavinice.. Inace je sistem onaj od 300-350evrica, mislim bez sonde...Ugradjen je pre oko 4-5 godina i posle godinu su poceli problemi... bio sam na diagnostici 2-3 puta i kazu nista ne pokazuje...??!!! Sad ne znam sta vise da radim a da znam da ce to biti to... Sta god da krenem odma 100evrica!!! Citam vase postove i sve se trudim da nadjem resenje za svoj auto ali nista... Sistem nikad nije otvaran ni ciscen mada bi posumnjali u to ali on ide kao lud! Potrosnja je oko 9-9.5 samo da se ne bi gasio bas svaki put.. Moze da se namesti da se ne gasi ali to znaci odvrtanje na 12-13 litara a i ide kao avion tada a meni treba niska potrosnja...

Edited by librai14

Share this post


Link to post
Share on other sites

imao sam isti problem isto 1.6 16V

sve sam zivo menjao,cisti dizne,step motor cak i ecu,uzimao drugi leptir gasa,problem bio u instalaciji od ECUa do potenciometra gasa + stavljen nov potenciometar gasa i problem resen a zica je bila samo malo napukla sto je bilo dovoljno da motor dok radi trese je i ona se mrda i pravi smetnju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanimljivo.Za pocetak,ko te nagovori da radis plin na tom autu a da nije seqvent?Vrlo je opasno zbog plaskicne grane.S obzirom da si menjao sve sta si menjao,malo si trco unapred i preko reda.Ako zanemarimo plinski sistem koji je kazna za taj motor,jer nije seqvent,ostaje da se auto naterea kao osnovno da radi savrseno pod benzinom...odes kod plinadzije i ugovoris neku kombinaciju da ti ugradi seqvent plin.Posle samo redovan odlazak kod ginekologa i sve ce da radi ki satic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja sam imao problem sa propadanjem gasa na bravu 1.8 16v, kao sto je neko gore pomenuo, kad saltam u nizu pa stajem npr na semafor tad se desavalo da propadnu obrtaji, auto se protrese i uglavnom povrati u zivot... a nekad je hteo i da se ugasi, pogotovo ako u trenutku kad stisnem kvacilo skrecem negde...

e sad, vidim da svi spominjete STEP GAS... ne znam sta je to tacno, meni je drugar skinuo i ocistio neki metalni deo koji izgleda kao malo deblja savijena slavina, izasla je iz nje razna stroka i sad auto radi biiip evo vec mesec dana! nije se ponovio stari problem ni jednom.

e da, i oko neke klapne koja otvara i zatvara protok vazduha se nahvatala prljavstina, i to je obrisao...

PS zbog svih gore spomenutih stvari u zivotu necu staviti plin u auto! stalno nesto ne stima!! nemam ja zivce za to...

Share this post


Link to post
Share on other sites

da, prskao je neki odmascivas, pa ispirao... tako 2 puta i na kraju izduvavao kompresorom (vazduhom)... uzas sta je izaslo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

extra,to je pozeljno odraditi i ovako bez nekog kvara

Share this post


Link to post
Share on other sites

ako to domacin ove teme nije nikad radio, nece skoditi da ocisti ali ja mislim da je njegov problem u necemu drugom 99%... meni je ler gas samo znao da propadne, nikad da se povecava...

ako hoces mene da poslusas, baci plinski uredjaj u dunav ili menjaj auto za dizelasa... tako ces ustedeti :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
meni je ler gas samo znao da propadne, nikad da se povecava...

to ti se desavalo zato sto ti je bio zaprljan LEPTIR GASA tako se i kod mene manifestovao taj problem oko padanja obrtaja narocito pri kocenju u krivini cim sam ga ocistio problem nestao

Share this post


Link to post
Share on other sites
imao sam isti problem isto 1.6 16V

sve sam zivo menjao,cisti dizne,step motor cak i ecu,uzimao drugi leptir gasa,problem bio u instalaciji od ECUa do potenciometra gasa + stavljen nov potenciometar gasa i problem resen a zica je bila samo malo napukla sto je bilo dovoljno da motor dok radi trese je i ona se mrda i pravi smetnju

Da li da i ja probam ovo? To je na instalaciji od gasnog uredjaja ili vezi izmedju benz i gasa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam druze taj motor i svojevremeno sam imao iste probleme. Ocistio leptir gasa, zamenio sve filtere i plinske i benzinske i opet isto. Onda sam otisao na dijagnostiku i bili su kablovi od svecica malo porozni i tu je ulazio vazduh. Zamenio i od tada do danas, a proslo je vise od godinu dana, sve radi kako valja.

Bokija ti je sve lepo napisao i ja ne mogu da verujem da ti je neko stavio taj plinski uredjaj, to NIKAKO ne valja za taj motor jer ima plasticnu usisnu granu. Taj sto ti je to stavio moze odmah katanac na bravu. Idi kod Mikija, to je lik posle cijeg si ti posta prvi postavio svoj problem, inace je na Vidikovcu kod zadnje stanice 23-ke.

Evo ti njegov broj u servisu 2335370

Pozz srecno i OBAVEZNO zameni gasni uredjaj za seqent nemoj se saliti sa zivotom i automobilom a seqent ti je najjeftiniji cinimi se 650 evropskih novcanica.

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao rezime.Otici i odraditi da auto radi na benzinu 120 % Onda otici recimo kod Rasica,i videti koliko kosta prepravka na seqvencijalni plin.Neke elemente imas,znaci treba dograditi Seqvent deo,bice malo jeftinije i neuporedivo bolje i sigurnije.Inace 1.2 16v je veoma osetljiv na lose svecice i kablove.Meni se desilo da mi je pravio probleme sa novim svecama vec posle 300km jer nisu bile 100% adekvatne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas tako Bokija odlican rezime, za svecice ne znam jer koristim samo 120% adekvatne, ali za kablove potpisujem iz licnog iskustva. Do Mikija ( dao sam ti broj ), idi do Rasica na Karaburmi, ako te mrzi da trazis napisacu ti broj vidi sta sve treba za prepravku i pitaj Ivana da lije to pametno sto su ti stavili.

Javljaj sta si uradio i kako ide autic posle svega ovog sto bi trebao da uradis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now