Jump to content
FAS Goran
sasha015

Fiat Punto mk.2a - loši farovi

Recommended Posts

Da li za te Osram cool blue,night braker ili Phillips bluevision trebaju releji da se stave ili samo jednostavno zamenis sijalicu kao i ovu obicnu kada crkne...Mislim da sam ja vec kupovao za prosli auto osramove nesto kao bele ne secam se naziva znam da su pre 4 god bile oko 1000din i nista nije bilo bolje(vec isto). Pa me zanima cuo sam da bi trebali onda releji, Mislim tako sam cuo nemojte se smejati xD mozda i nisam dobro cuo :D xD

Ja trenutno nemam para za ksenone jer su neke važnije stvari sad na redu za zamenu pa sam stavio cool blue. Svetle mnooogo jače od mojih starih sijalica, ali sijalice su stajale na kolima nerealno dugo i pravo je čudo kako nisu crkle, pa su zato i tako loše svetlele..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemoj da bacas pare na sijalice,koje daju nekoliko desetina procenata svetlosti vise! Kazem iz iskustva,imao sam i cool blue i night braker,jeste malo,ali malo poboljsanje,a ono sto ces naci samo ako kopas duboko po netu,je da im je radni vek 100 sati,sto je deset puta manje u odnosu na obicnu halogenu. Na kraju to ispadne skuplje nego Xenoni,koji su jedino pravo resenje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

da lije moguce da im je radni vek samo 100 sati? Pa to znaci da bi u komercijalnim vozilima trebala zamena sijalica na najvise 10-15 dana?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da neko nekim slucajem nije probao Philips Eco Vision?

To su ove... http://www.lavauto.r...ovision_set.jpg

Zaboravih da napomenem da je Z10 stigla sa General Electric sijalicama, koje su trajale oko 4,5 godina, prvo sa mnogo nocne voznje, pa onda sa mnogo sati i dnevne i nocne po novom zakonu.

Onda crkle obe u razmaku od sat vremena... :) Bukvalno...

Stavljene silom prilika( u nekoj selendri) General Electric, ali night/day varijanta. Pise da traju 900 sati :)

Ali mi se cini da ima puno manje svetla na putu, u odnosu na prvu varijantu, pa nece ostati na kolima citav vek. Za sad tako ckilje vec 10 meseci i vreme je da otckilje svoje...

Edited by Hardvet

Share this post


Link to post
Share on other sites

ajd da napisem nesto, mozda nekom bude i korisno moje iskustvo. Ovako:

Ti nasi farovi, odnosno projektori u njima su neka srednja klasa projektora sa kraja proslog veka. Svi znamo da je Punto u proizvodnju usao 1999. a neki kazu da su isti projektori isli i na AR 145/146, sto je jos nekih 5 godina starije. Shodno tome (stara tehnologija, srednjeg kvaliteta) - ne moze se bas previse ocekivati od njih.

E sad, to sto su tehnoloski stari vec 20 godina, a najmladji koji su izasli iz fabrike (2003.) i bukvalno stari 9, 10 godina uopste nije glavni problem oko farova.

Prvo da pobrojim realne tehnicke probleme farova (sem navedenih):

Projektori su fizicki mali - samim tim zahtevaju daleko vecu preciznost izrade ogledala i sociva. Posto sam vec rekao da je kvalitet izrade prosecan - manje svetla na putu.

Prednje plastika fara je sklona matiranju - manje svetla na putu

Pri dizajnu auta (u ovom slucaju farova) forma je bila ispred funkcije, pa su tako farovi jako lepi, ali kucke za bilo kakvo odrzavanje i popravljanje. Sumnjam da su i predvidjeni za popravljanje. Nezgodno je menjati sijalice bez skidanja farova, sto zahteva skidanje prednjeg branika, sto je opet bespotrerebno cimanje.

Pored svega ovog, glavni problem je - ljudski faktor.

Farovi dobrano brze matiraju nepravilnim pranjem, tj grebanjem prednje plastike fara.

Farovi se magle nepravilnim zatvaranjem poklopca fara nakon zamene sijalica. U duzem periodu far koji nije dobro zatvoren/zadihtovan se puni prasinom koja se mesa sa vlagom i ostavlja fleke po unutrasnjosti fara (plastikama, socivu i ogledalu)

Pri zameni sijalica bez skidanja farova sa auta, sansa da sijalica stoji ukrivo je bas velika. Pogotovo na levom faru, gde se nalazi kutija osiguraca, i ima jos manje mesta za ruke od desnog fara. Cim sijalica malo stoji ukrivo, zarna nit joj nije u fokusu ogledala, i inace dobro nastelovan far ce svetleti totalno pogresno..

Vecina vozaca nikad nije podesavala snop farova, a od onih koji jesu, pola to ne uradi kako treba.

Sta se realno moze uciniti da se farovi na Puntu dovedu u prihvatljivo stanje?

Ako je prednja plastika matirala - ispolirati je. Malo mukotrpan posao ako se radi rucno, ali jednostavan i efektivan.

Ako su farovi prljavi iznutra, mozda je najbolja varijanta uzeti druge ciste original farove (nove ili polovne). Ko nema da se ispruzi za to, a ima viska vremena, moze sam da otvara far i pere ga. Za to postoje dve metode:

Secenje prednje plastike fara. Sece se dremelom uz ivicu providne plastike, cca 1,5 -2 cm u dubinu. Spor, prljav i pipav posao koji na kraju moze biti uzaludan ako se far ne uspe savrseno polepiti, da opet dihtuje kako treba.

Grejanje fara u rerni, kako bi popustio fabricki lepak/diht masa koji drzi providnu plastiku za ostatak kucista. Takodje rizican poslic.

U oba slucaja, moguce je samo pranje unutrasnje strane prednjeg stakla i spoljne strane sociva, a ne i samog ogledala i unutrasnje strane sociva. Za to je potrebno izvuci projektor napolje (zadnja strana), a i to je moguce jedino ako se projektor rastavi na sastavne komade dok je jos unutar kucista fara. Prvo se odvrce sa svog glavnog metalnog nosaca, zatim se odvaja ogledalo od sociva, pa se socivo vadi iz svog pomocnog nosaca i tek onda se moze sve detaljno i zasebno obrisati. Kako sve vratiti nazad? Suprotno od razmontiravanja :) Mnogo, mnogo tezi posao je sve vratiti kao sto je i bilo. Zato i rekoh da je bolje uzeti druge, ciste farove. Samo ne kopije.

Ako farovi ne svetle gde bi trebali, treba ih propisno montirati i nastelovati.

Propisno montiranje fara: Far ima 4 nosaca, a ne samo 3 kako vecina ljudi misli. 4. nosac sa svojom zabicom ulazi u rupu na krilu, i bas zbog njega ne bi trebalo pokusavati trik sa odvrtanjem tri srafa i pomeranjem fara prema napred da bi se lakse promenila sijalica. Zbog te fore gotovo je nemoguce ubosti 4. nosac tamo gde mu je mesto. Takodje, ako je auto ikad cuknut napred, cak iako far stoji zakacen na sva 4 nosaca, postoji realna mogucnost da je citav lim na kojem vise farovi nakrivljen, i samim tim farovi ne svetle gde bi trebali.

Propisno stelovanje fara treba poceti pravilnom montazom sijalice. Sijalica (bilo xenon ili obicna) ne sme da se hvata golim rukama za staklo (ili kontakte), jer zbog toga na njoj ostaje mastan/prljav trag koji joj skracuje radni vek i sam intenzitet svetla dok je u funckiji. Sijalica mora da stoji mrtvo cvrsto u svom lezistu i da bude pravilno osigurana zicanim osiguracem. Ne sme da se trese i pomera. Sve ovo je jos gore namestiti ako su u faru xenon sijalice, sa svojim dodatnim kablovima.

Kad smo sigurni da sijalice stoje kako dolikuje u svojim lezistima, treba far dobro zatvoriti. Poklopci farova imaju svoju gumu koja ih dihtuje, ona mora biti citava, i umetnuta u svoj kanal da bi radila posao kojem je namenjena. Sve kopce koje drze poklopac moraju biti citave i propisno zakacene.

Kad konacno imamo ciste i dobro zatvorene farove i znamo da su dobro namontirani na auto, treba im podesiti visinu i pravac snopa.

Po zakonu, oboreno svetlo sme da osvetljava put do 80 m, a Puntov projektor stoji na cca 70 cm visine i ima predvidjeni pad od 1% sto izadje na 70 m kad je sve kako treba. Visina i pravac snopa svetla se podesavaju sa dva tockica od bele plastike koji se nalaze sa zadnje strane kucista fara.

Tockici koji su blize sredini auta sluze za podesavanje visine gore/dole, a oni koji su blize ivicama auta za podesavanje pravca snopa (levo desno).

Sa istim treba biti ekstra pazljiv, jer okrecu plasticni sraf, koji pomera plasticni klizac sa plasticnom kuglom-zglobom na svom kraju. Uz svu tu plastiku, min 10 godina staru i krtu, ukoliko se isuvise zaigra sa vrtenjem tockica, oce da pukne navedeni sraf i posle toga far moze da se baci, jer citav srednji deo fara sa projektorom pada dole i vise ne moze da se vrati u normalu. Pri podesavanju bitno je ne prekoraciti tih zakonskih 80 m, a jednako bitno i ne omasiti pravac levo/desno oba fara, jer iako po visini dobri, ako nisu po pravcu dobro nastelovani - farovi jednako zaslepljuju vozace iz suprotnog smera.

Sijalice: Postoje dve verzije Puntovih farova sa projektorima, H1 i H7. Neki kazu da H7 losije svetli, ne znam iz iskustva i nisam proverio. U svakom slucaju, staviti ili obicne brand name sijalice (Osram, Philips, ili tako sta), ili xenone i to minimum srednje po kvalitetu. Sve ove fensi obicne sijalice sto kostaju po 1000 din i vise za par su samo porez na... Daju plafon 10% vise, a kostaju 10 puta vise.

Originali vs kopije: Originali uvek i svuda. Kopije nikad. Ukoliko su original farovi bili dobro dihtovani i ako nisu koriscene te 100W sijalice sto spominjete, 200-250 000 km je nista za njih. Rastavljao sam dva original fara sa preko 150 000, H1 i H7, i oba su bila kao novi i svetleli su skroz OK, za razliku od novih kopija.

Eto, ukratko :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Objasni ljudima šta dobijaju sa grejalicama od 100 W koje ugrađuju u farove. Inače sve to stoji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nisam se jos susretao sa takvim sijalicama, pa ih necu komentarisati. Nagadjam da su svi slucajevi nagorelih ogledala i sociva uzrokovani takvim sijalicama. Provereno znam da obicne sijalice ili xenoni ne ostavljaju traga na farovima ni nakon 10 godina. Jedan od farova koje sam rastavljao je svetleo 6 godina i po danu i po noci i nije imao NIKAKVE znakove koriscenja unutra.

Mali dodatak - generalno, trebalo bi uzimati sijalice koje imaju UV zastitu na sebi i time dodatno produzavaju radni vek ogledala/sociva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj Rendža imao je 19 godina i farove (doduše stakla) kristalno čiste. Savršeno je osvetljavao put ispred. Verovatno nikad (imao jednu vlasnicu pre mene) u taj far nije stavljena grejalica (sijalica 100 W) koja bi sigurno sve unutra progorela.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lako je reci stavi xenone ali okle mi 120 e :D pa sam trazio neko okolno resenje xD ali izgleda da cemo cekati bolje vreme xD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa nemoj od 120e, stavi od 50-60e, toliko mislim da kosta neka srednja varijanta, a rekli smo ti iz razloga sto bi te ove dve fensi sijalice kostale 30e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

naravno svestan sam da bi bilo oko 30e, nego kontam dobri BI-Xenoni su 120 koliko ja znam sa ugradnjom i garancijom...posto nije dugo i kratko u istoj sijalici ili gresim?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stavi samo kratko, sta ce ti oba? Mislim to je extra ako imas para, ali kratko koristis 99% vremena, tako da moze samo na tome da ostane..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nakon dosta improvizovanja sa farovima dosao sam do zakljucka da moram zamijeniti projektore, jer su mi svjetla kao fenjeri  :thumbdown: .Da li se isplati ubaciti bi-xenon projektore i da li neko zna njihovu  cijenu? Sve ideje su dobrodosle,jer ja ovako vise ne mogu da vozim! :help:

Edited by Mahoney

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav forumaši, imam punta 2002 god. Mucim se sa farovima vec jedno dve godine, stalno neke popravke i tako to. Ali kako vidim dotrajali su i vreme im je da se promene. Da kupujem polovne to mi je kao macka u dzaku, a koliko vidim danas ni novi nisu nesto bolji s obzirom sta se sve prodaje. Ako ima neko neki savet gde bi moglo povoljno a kvalitetno da se nadje, dobrodoslo bi

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odeš kod nekog ko rastura auta pa vidiš u kakvom su stanju..Ako već nećeš nove koji su lošiji kvalitet od originala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam uzeo levi far kod Peđe u Inđiji i taj far mi je bolji nego ovaj iz prve ugradnje,bolje mu je i sočivo od desnog.
Više volim dobar polovan original od smotanog novog koji se brzo zamuti. Ako si iz BG,nije ti Inđija na kraj sveta,obiđi i sam biraj!
https://fiatdelovi.kpizlog.rs/search.php?action=list&data%5Border%5D=view_count+desc&data%5Bpage%5D=1&data%5Bper_page%5D=24&data%5Bprice_from%5D=&data%5Bprice_to%5D=&data%5Bcurrency%5D=&data%5Bno_price%5D=&data%5Bkeywords%5D=Punto+farovi&data%5Bcategory_id%5D=&data%5Bgroup_id%5D=&submit%5Bsearch%5D=Traži

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@IlijADeVos

 

Možeš da uzmeš i polovne originalne i da nađeš nekog ko ih kompletno reparira. Najvažnije je da radi reparaciju senila. Dobićeš bolji kvalitet od novih zamenskih.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam pre 2-3god uzeo original Valeo reparirane isto preko kp, decko se time bavi, 70e par.

Jos uvek su odlicni, zadovoljan sam. Naravno, odmah sam stavio xenone, Bear, mislim da su bili oko 40e, ja sam ih ugradjivao, nije mnogo tesko.

Preporucujem svima ko moze da ugradi Morimoto projektore, sa njima je tek prava prica, ja nisam mogao tada da se otvorim i za njih.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na savetima, ja toliko vise nemam poverenja u majstoriju. Svelo se na vreme da svako hoce samo da te zavrne a pritom ne odradi svoj posao kako treba. Tako da moracu dobro da se raspitam ko je dobar u ovoj struci. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...