djape1977 32 Posted April 27, 2008 prica je sledeca: imam u svom autu http://www.cannonballforums.se/viewtopic.php?t=270401.8 8v motor od fiata 132. u radionici mi stoji motor od lancia delta '98. ili '99. 1.8 8v (stranac sa ostecenom klipnjacom i radilicom tako da slaba vajda od njega osim za delove ). u mom motoru su klipovi sa ravnim celom i kompresija je 8.2:1 a u lancia su sa ispupcenim celom. koja je kompresija u tom motoru? koliko smem da dignem kompresiju svog motora a da ostane upotrebljiv za svakodnevnu voznju?glava na lancia motoru je u odnosu na moj okrenuta za 180". znaci da su usisnim i izduvnim ventilima zamenjena mesta. useci za ventile na klipovima su takodje zamenjeni. manji je na mestu gde su kod mene usisni a veci gde su izduvni ventili. hocu da bacim klipove od lancie u fijatov motor. smem li samo da okrenem klipove za 180' ili ne? ako ne, skontao sam da moze na glodalici da se preradi klip tj. da se poveca usek izduvnih ventila na dimenziju usisnih. ima li tu nekih potencijalnih problema?necu da stavljam celu glavu motora od lancie jer bi to znacilo da treba da premestam mnogo toga... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest 517 Posted April 27, 2008 meni je daaaaavno .. prezupcio motor na FIAT 131 1600TC mirafjoriznam sigurno da mi je majstor dva klipa(nova) stavio od lancie .... znaci to su 1600ccm motori 8 ventila dve bregaste 1979 godiste,da lije to kompatibilno i kod 1800 ne znam .. Quote Share this post Link to post Share on other sites
djape1977 32 Posted April 27, 2008 hvala. to znam od ranije. ima i lancia sa ravnim celom klipa.znam da su istog precnika, da ima mesta u glavi za takve klipove (osim te zezancije sa ventilima). ima i fiat neke verzije 1.8 sa ispupcenim celom klipa i to iz istog perioda kad i moj motor (1975.), tako da znam da moze nego ih je tesko naci. zato me zanima ova prepravka klipova od lancie Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest 4727 Posted April 29, 2008 Nemoj da okreces klip . On ima strelicu koja pokazuje pravac . Klipovi obicno imaju osovinu male pesnice pomerenu u stranu da bi lakse prelazili preko gornje mrtve tacke . Quote Share this post Link to post Share on other sites
djape1977 32 Posted April 29, 2008 a smem da ga obradim tako da odgovara prostor za ventile? Quote Share this post Link to post Share on other sites
djape1977 32 Posted March 24, 2009 a smem da ga obradim tako da odgovara prostor za ventile?posle duzeg vremena evo dodatka ovoj temi:na blok motora 2.0 sam okacio glavu od 1.8. poenta - glava 1.8 ima malo manji kompresioni prostor i malo vece ventile. takodje, glava je "skracena" koliko je to bilo moguce. znajuci da me mozda ceka problem, pre finalne montaze sam odradio test-fit. stavio sam stari dihtung glave i zavrnuo glavu sa 4 srafa na blok bez stezanja. naravno, klipovi su se sudarali sa ventilima. resenje - prostor za ventile u klipovima treba povecati. glodalica u busilicu i navali. prokopao sam u dubinu oko 1mm i prosirio lezista za ventile za oko 2mm. stavio novi dihtung glave za cromu turbo (ojacan zbog vece kompresije) i sklopio motor. i gle cuda radi! videcemo dokle ce... Quote Share this post Link to post Share on other sites
djape1977 32 Posted March 27, 2009 gledam nesto po forumu, izgleda da se vestina starog dobrog mehanickog tuninga skroz izgubila medju ovom mladjom generacijom. svi samo pricaju o chipovanju... nemate pojma ljudi koliko moze da se postigne kad se malo cacne po motoru umesto po kompjuteru. Quote Share this post Link to post Share on other sites
fedja.culum 0 Posted August 13, 2009 UVEK BILO I OSTACE Quote Share this post Link to post Share on other sites
Punto Abarth 18 Posted April 2, 2011 (edited) prica je krenula oko ovoga prenosim dalje iz teme http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=43184&st=20koliko su retki (kod nas), i kako se krece cena tih dvogrlih, "sa imenom"? Edited April 3, 2011 by djape1977 Quote Share this post Link to post Share on other sites
djape1977 32 Posted April 2, 2011 generalno, karburatore ces platiti oko 100e par, ima solex, delorto i weber, uglavnom je svejedno koje uzmes. uglavnom ce biti zreli za remont, samo je fora da ne budu razvaljeni pa da ne mogu da se remontuju. remont 50-60e oba. usisna grana je malo veca mudrost. ova na slici je za uzduzno postavljene DOHC motore. retka k'o pticije mleko i bez 200e nema teorije da je nadjes. za SOHC su malo jeftinije i cesce. filteri su oko 50e komad. ovi su SCAT, made in USA. K&N je skuplji. ja sam sve ovo dobio u nekim razmenama, realno me je kostalo ispod 100e Quote Share this post Link to post Share on other sites
Punto Abarth 18 Posted April 2, 2011 kul, znaci, nadje se.Mozda gresim, ali ovako laicki gledajuci, to su downdraft kaburatori? Jako visoko mi to deluje sa sve filterima. Moze li se preraditi usisna da legnu sidedraft, i, ima li ikakve razlike u nekom radu izmedju downdraft i sidedraft karburatora? Quote Share this post Link to post Share on other sites
djape1977 32 Posted April 2, 2011 (edited) ovo su "downdraft" ili u lokalnom zargonu vertikalci a postoje i "sidedraught" ili horizontalci. nisu ni svi horizontalci medjusobno isti kao ni vertikalci. ovo su konkretno dellorto drla 40, dakle precnik usisnog kanala je 40mm pa x2 tako da imas na raju 4x40mm precnik usisa. u principu su za motore od 1,6 do 20 i do max oko 150ks. ima i manjih, recimo drla 36 ili vecih drla 45. a za koji motor bi to hteo duple karburatore?malo je glupo preradjivati postojecu granu, posebno ovako retku. u principu, sta god da si zamislio, to je vec neko napravio i postoju gotovo resenje. naravno da postoji i grana za horizontalce, i za DOHC i SOHC, pa za poprecno postavljen motor ili za uzduzno, zavisi sta ti treba. neke bitne razlike u radu nema, uglavnom je samo pitanje sta moze fizicki da stane pod haubu a da se ne sudara sa drugim komponentama. ova grana je za vertikalce jer horizontalci ne mogu da stanu u fiate sa uzduzno postavljenim DOHC motorom i volanom na levoj strani. sudarali bi se sa servom kocnica i glavnim kocionim cilindrom. za trzista sa desnim volanom u istoj konfiguraciji motora staju i horizontalci bez frke Edited April 2, 2011 by djape1977 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Punto Abarth 18 Posted April 3, 2011 nisu ni svi horizontalci medjusobno isti kao ni vertikalci. ovo su konkretno dellorto drla 40, dakle precnik usisnog kanala je 40mm pa x2 tako da imas na raju 4x40mm precnik usisa. u principu su za motore od 1,6 do 20 i do max oko 150ks. ima i manjih, recimo drla 36 ili vecih drla 45. znam da principijelno nema razlike, i da je glavna razlika u precniku i samoj konstrukciji (broju dizni). Pitao sam samo da li teoretski, postoji neka razlika u radu horizontalca i vertikalca (priblizno iste komplikovanosti).a za koji motor bi to hteo duple karburatore?trenutno, nista konkretno, ali mozda u buducnosti kad se bude nesto sklapalo, na fiat motoru 1.8. Samo skupljam informacije.malo je glupo preradjivati postojecu granu, posebno ovako retku. u principu, sta god da si zamislio, to je vec neko napravio i postoju gotovo resenje. naravno da postoji i grana za horizontalce, i za DOHC i SOHC, pa za poprecno postavljen motor ili za uzduzno, zavisi sta ti treba. neke bitne razlike u radu nema, uglavnom je samo pitanje sta moze fizicki da stane pod haubu a da se ne sudara sa drugim komponentama. ova grana je za vertikalce jer horizontalci ne mogu da stanu u fiate sa uzduzno postavljenim DOHC motorom i volanom na levoj strani. sudarali bi se sa servom kocnica i glavnim kocionim cilindrom. za trzista sa desnim volanom u istoj konfiguraciji motora staju i horizontalci bez frkee pa to. Varijanta koja me interesuje ima uzduzno motor, i jako nisku haubu (nema mesta, pogotovo sa visokim DOHC motorima) i zato:fala na informacijama Quote Share this post Link to post Share on other sites
djape1977 32 Posted April 3, 2011 pa reci lepo, zanima te za super 7. nisi ni prvi ni poslednji. naravno da moze. recimo da su horizontalci za dlaku bolji jer smesa gasova koja ulazi u motor ima jednu krivinu manje nego kod vertikalaca pa je za dlaku brzi protok gasova. a ti bi to sa 8v ili 16v motorom? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Punto Abarth 18 Posted April 3, 2011 e, to pitah nema nikakvog odredjenog plana, pre par godina dok je bilo nesto vise kesa bio sam se bas zagrejao. Sad je fakultet pri kraju, pa je on prioritet, a Super 7 ce mi najverovatnije biti diplomski. I to ova pravno/saobracajno/atestna strana, a manje detaljno tehnicka.8v/16v ... nisam pametan, i nije jos ni blizu razmisljanje o tome. Pre par godina smo bas nas dvojica (ti i ja) menjali knjige (Guy Croft) o Fiat motorima. Nisam stigao to jos da prostudiram. Ako bi se pravilo, pravilo bi se skroz samo za obrtaje. Maximalno turpijanje, u skladu sa propisi. Pretpostavljam da je za tako nesto 16v zgodniji.U svakom slucaju, atmosferac, obavezno karburatori, ubrizgavanje me ne interesuje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
djape1977 32 Posted April 3, 2011 ako oces za obrtaje onda uzmi 1.6 motor i to od ritma, delte, prizme, 1585cc sa 84mm klipovima. vrti se i fabricki kao blesav i u startu ima 105ks a moze da ide do 170ks sa ozbiljnim turpijanjem. 16v ti ne treba, bespotrebna je komplikacija. obrtni momenat ti takodje nije mnogo bitan jer je celo vozilo veoma lagano. 1,8 je dosta redak. malo teze ide u obrtaje od 1,6 ali recimo mnogo radije od 2,0. 16v su muka jer su svi prepuni elektronike koja je za super7 totalno suvisna. ok, skinuces mu ubrizgavanje i staviti karburatore ali ti ostaje sistem paljenja sa kompjuterom i senzorima polozaja radilice i bregaste. treba ti motor na koji mozes da nabodes obicam razvodnik za DOHC, komutator i bobinu od juga.takodje, motor 1608ccm, od 125 specijala ili 124 sport/spider je odlicno recenje. klip je 80mm i hod 80mm, mislim da znas sta to znaci. takodje je malo kraci i laksi od motora sa 84mm klipovima. u svakom slucaju kad dodjes do motora, kontaktiraj me, imam ih poprilicno u svim verzijama. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Punto Abarth 18 Posted April 3, 2011 znam da si ti odavno nindza kad se radi o fiatima, a i Petar je usao u pricu sa tobom oko one Argenta-e, pa sam u toku i sa njim i sa tobom.bas sam cackajuci po netu naletao na tako kojekakve informacije i poluinformacije, recimo o 1756 cm3 DOHC iz 131 (i 124 spider?)no dobro... Da ne trujemo vise temu o ovom lepotanu... Mozda ne bi bilo lose da se otvori nova tema o tim malo starijim Fiat motorima. Kad budes imao vremena i volje sta da napises, posto nas ima koji bi to rado procitali Quote Share this post Link to post Share on other sites
djape1977 32 Posted April 3, 2011 ajde posto najzad imam sagovornika na temu ovih bajatih masina, da ozivimo i bajatu temu. svasta se moze postici sa ovim masinama, krajnji rezultat: Quote Share this post Link to post Share on other sites
Punto Abarth 18 Posted April 4, 2011 dobro djape, mani reklamu daj da vidimo ovako:sta ima od poprecno postavljenih fiat motora da ima usisnu sa prednje, a izduvnu sa zadnje strane (do kabine)? Vidim da si se ti tu igrao sa okretanjima glave na nekim, to je u principu to, ne? pogle kako ovo dobro izgleda (Golf mk1):dalje, i ono sto me mnogo vise interesuje:uzduzno postavljeni fiat motori.Prvo, mozda glupo... Spoljasnje fizicke dimenzije. Redom za 1.6, 1.8, 2.0.Dalje, 8v vs 16v. Realne razlike, sta je za sta bolje. (Dugotrajnost nije bitna)Mase (tezine) za 1.6, 1.8, 2.0 - ako znas.Kakva je situacija trenutno u majcici Srbiji sto se tice ljudi koji znaju te motore i friziraju njih i sklopove za njih? Jasno da neke stvari radis uz put sam, ali za neke nema alata, i tako dalje i tako dalje... Ima li OZBILJNIH ljudi da se tako cim jos uvek bave?Delova verujem da ima, ako ne ovde, a onda preko. Quote Share this post Link to post Share on other sites
djape1977 32 Posted April 4, 2011 pazi, nisam se nikad bavio super 7 replikama u tom delu price, ali zasto je uopste bitno sa koje je strane usis/izduv. mislim, ako vec pravis auto od nule, mozes da provuces gde ti sta treba. od fiat DOHC motora poprecno postavljenih usis sa prednje strane ima ritmo 105, 125 i 130. mozda i neka lancija, tu vec nisam siguran. a sto te to zanima? pa imas na oglasima nekoliko ardjenti i mirafiorija, svi imaju tacno to sto ti treba po pitanju motora i menjaca8v vs 16v - za to sto hoces, bolje 8v, jednostavniji je.u srbiji i ima i nema. svi koji su taj motor vozili na trkama a ima ih dosta, znaju dosta o tom motoru. niko nije konkretno ekspert bas za lamperdijev dohc.preko ima dosta ljudi koji rade samo to. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Punto Abarth 18 Posted April 4, 2011 ovo sto sam pitao za motore poprecno postavljene nema nikakve veze sa S7. To sam pitao onako, drugog interesovanja radi.kad kazes da je 8v bolji jer je jednostavniji... Nisam siguran da znam na sta mislis. Jasno da je 8v mnogo jednostavniji i jeftiniji konstrukcijski i sve, ali ono sto mene interesuje su dve faze jednog motora (koji mora dobro da se vrti):Fejz van: sredjen fabricki motor, samo da korektno radi, nikakvo budzenje nicega. Samo da sprava korektno ide i prolazi pregled.Fejz tu (realno, mozda nikad): sve ostalo trpaj unutra. Drugi klipovi (veca kompresija), klipnjace, usisna i dvogrli x2, komplet izduv od do, poliranje ol araund, skidanje viska mase sa svega moguceg, kracenje prenosnog odnosa, sper, sve sve sve.mislim, ovo:jednostavno, TAKO dobro izgleda, da je grehota nemati ga, ako se vec ide u nesto od nule. I bas tako nesto bih mnogo volo. Horizontalci, mmmm Ukratko, moja zamisao je da za pocetak odmah treba uzeti motor koji ima najbolji potencijal za friziranje. Pokrpim da ide, pa ako i kad bude sredstava za dalje - imam dobru osnovu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Punto Abarth 18 Posted April 4, 2011 prosto ne mogu da verujem da nema vise interesovanja za ovakvu temu. da dodam jednu lepu brosuru: Quote Share this post Link to post Share on other sites
djape1977 32 Posted April 4, 2011 vidi, realno, svaki fiat/lancia DOHC koji kupis ce biti u losem stanju, sve je to jednostavno matoro. dakle racunaj na generalku svakako. kad vec radis, nije velika razlika u ceni da ga i naturpijas.fora je da znas u startu sta zelis da postignes i za sta ces da koristis taj motor. onda guras u tom pravcu i gotovo. recept je po meni krajnje prost. za super7, koji sa sve vozacem ima 700kg, 1.6 je sasvim dovoljan. imas dve opcije1)motor 1608ccm (hod 80mm/precnik 80mm) i imas cistih fabrickih 100ks sa odlicnom distribucijom obrtnog momenta2)1585ccm (hod 68mm/precnik84mm) i imas cistih 105ks sa obrtnim momentom u visim obrtajima. oba motora se uz vrlo malo troska mogu unaprediti i pojacati. samo treba probrati komponente iz fiatove game motora. bregaste od jedne verzije, glavu od druge, klipove od trece... uz pazljivo sklapanje, uskladjivanje i balansiranje svih komponenti se moze dobiti jos 10tak % na snazi. odmah odaberes glavu sa velikim ventilima, usisni idu od 41,2 do 43,5mm u zavisnosti od verzije, klipove sa vecom kompresijom, od regate 100s ili ritma 105, odmah stavis dihtung glave za turbaka, odradis ljudski izduv. posle mozes samo da dodas duple karburatore i imas jos 10%. tek kad rasturis nekoliko motora shvatis koliko zapravo ima nesavrsenosti u izradi. recimo potpuno je normalno da se kanali na usisnoj grani i glavi motora ne gadjaju i za po 1mm. sta mislis koliko to ometa tok gasova kroz motor? koliko utice na snagu cinjenica da vodjice ventila ulaze u usisne i izduvne kanale u glavi a mogu komotno da se skrate tako da ne ulaze uopste u kanale. ventili se bezbedno mogu olaksati oko 15% bez ikakvog uticaja na radni vek, kao i klipovi. na kakav ces diferencijal sve to na kraju da okacis zavisi sta zelis da postignes. ubrzanje ili brzinu?8v VS 16v?ja glasam za 8v. prost k'o pasulj, a vidi koliki su ventili!!! provereno iz 1,6 ide 170ks sa 8v glavom. sta vise treba?klasican crossflow hemi motor. zasto komplikovati? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Punto Abarth 18 Posted April 5, 2011 auh, zivot te *ebo, kolki su ventili na 8v tu dilemu cemo jos da vidimo, ali jedno je jasno:ubrzanje ili brzina. Ubrzanje. Prvo, vec i sama cinjenica da je S7 laksi i ima manje sve otpore kretanju od normalnog auta, dize se i ubrazanje i max brzina koju neki motor moze da da u svojoj standardnoj karoseriji. Mene realno, apsolutno ne interesuje maximalna brzina, samo i iskljucivo ubrzanje. Opet, ne znam koliko je realno ocekivati da je uopste moguce toliko skratiti brzine da se digne ubrzanje, jerbo ako taj motor/menjac tera tonu necega 160+ standardno, 650 kila ce terati 180+ sigurno bez ikakvog friziranja. Uostalom, sve je to vrlo lako proverljivo i to prilicno precizno.e da. Imaju li alfini DOHC iz tog vremena kakvih slicnosti sa Fiatovim? Ili je skroz druga prica? Jedna razlika je jasna, alfe su imale striktno samo lanac. Ovako, na prvi pogled mi motor deluje skroz drugacije.cist hemi pornic: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted April 7, 2011 I ovde se pominjala priča o 8v vs. 16v:http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=39094 Quote Share this post Link to post Share on other sites