zeljkomaniac 0 Posted June 20, 2010 Baš slikovito a i da se malo opustimo tnx Quote Share this post Link to post Share on other sites
sasha015 34 Posted June 21, 2010 :thumbsup: :thumbsup: Taj narandzasti konektor zeza.Kod mene je bilo dovoljno samo da ga protresem i ugasio je lampicu.I ja sam se bio naostrio alatom da ga rasturam,ali nekad i "cekic" pomaze.Znaci u narandzastom dzeku(koliko sam i ja shvatio sa neta) su te zice spojene(musko -zenski).Kad se razdvoji narandzasti konektor,da li se zice (po 3 sa svake strane) automatski razdvajaju,a mali srafciger sluzi da zice odvojis ponaosob iz svakog od 2 dela narandzastog konektora? Ufff,al ga ja napisah komplikovano Quote Share this post Link to post Share on other sites
joca djavo 0 Posted June 21, 2010 Zeljko,koliko sam shvatio taj konektor je ispod vozacevog sedista? Quote Share this post Link to post Share on other sites
zeljkomaniac 0 Posted June 21, 2010 da daispod vozačevog a ista stvar je i ispod suvozačevog.Mada je kod mene bio problem kod ovog prvog a dan prije sam se slomio oko suvozačevog.Na netu nigdje nisam pročitao da ova ista điđa stvara problem pod vozačevim sjedištem.Logikom sam vođen da mora biti isto na oba. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kole 2 Posted June 21, 2010 Meni su problem pravili konektori ispod oba sedišta, pa sam među obavezan alat stavio i kontakt sprej.To kad se poprska drži 3 meseca. Na kraju sam se toliko izveštio da sam celu operaciju, osvežavanje kontakata na oba sedišta radio za manje od minut. Quote Share this post Link to post Share on other sites
zeljkomaniac 0 Posted June 21, 2010 Ne može ti sprej pomoći ako (muški i ženski) konektori imaju luft kada se "spoje".Možda da sam ih malo stisnuo konbinerkama imao bi isti učinak.Ali ovo je trajno riješenje i što se tiče konektora nema šanse da se više ikad razdvoje ili oslabe.Ako se opet javi isti problem onda je do senzora 1000%. Quote Share this post Link to post Share on other sites
joca djavo 0 Posted June 22, 2010 Probacu otici na dijagnostiku da vidim sta kaze ona, a za viked cu pogledati te konektore! Quote Share this post Link to post Share on other sites
kole 2 Posted June 22, 2010 Ne može ti sprej pomoći ako (muški i ženski) konektori imaju luft kada se "spoje".Ali ja nisam merio zazor već sam išao metodom probanja. Očigledno da su zazori postojali čim ovo drži vodu 3 meseca. Nije najpametnije rešenje ali pomaže za prvu pomoć. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3432 Posted June 26, 2010 ZELJKO je moj drug ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
zeljkomaniac 0 Posted June 28, 2010 ZELJKO je moj drug ! Još ako je pomoglo... Quote Share this post Link to post Share on other sites
joca djavo 0 Posted June 28, 2010 Bio sam na dijagnostici i kazu problem sa vozacevimm sedistem jer se stalno pomera napred nazad sto znaci taj konektor pravi probleme i folija na suvozacevonm sedistu.Da li je neko sam rasturao to sediste i menjao foliju sa simulatorom ili cu morati kod Mikija. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ChobbyNS 303 Posted June 28, 2010 Mislim da Miki ugradjuje taj simulator i ako se secam dobro cena je bila oko 60 evropskih To ti je najbolja solucija,jer folija je skuplja,a opet moze da pukne Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branko 0 Posted July 13, 2010 (edited) Obzirom da sam i ja usao u klub ocsova a dok cekam da se Miki izbrcka, da li neko moze da mi kaze koji fizicki tj elrktronski element je ustvari ta folija iliti ocs senzor? Procitao sam dosta o istom ali nigde nisam pronasao sta je on, otpornik koji menja otpornost kada se optereti ili mozda zavojnica promenljive induktivnosti ili cak nekakav kondenzator ili mozda kombinacija ovih elemenata? Znam za sta sluzi i kako radi i koliko ume da zadaje muka ali nikako da ga provalim sta je? Meni najvise lici da je otpornik koji menja otpornost u zavisnosti od opterecenja, tj tezine i to kako mislim Nesa rece u dva stepena do 30 kg i preko toga. Edited July 13, 2010 by Branko Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted July 13, 2010 OCS (Occupant Classification Sensor) se nalazi u suvozačkom sedištu, između postave i spoljne navlake sedišta. Preko ovog senzora elektronska upravljačka jedinica prepoznaje prisustvo putnika i određuje njegovu/njenu težinu. To omogućava da se u svim uslovima obezbedi najbolja zaštita, usklađivanjem pritiska naduvavanja suvozačkog vazdušnog jastuka sa težinom suvozača. Ako na njemu sedi odrasla osoba, ugrađeni prednji vazdušni jastuk je spreman da se aktivira u slučaju potrebe.http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=31415A, pogledaj usput i ovu temu:http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=40855 Folija, dimenzija...šta znam...30cm x 20cm...sa senzorima na sebi...na svakih par centimetara. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branko 0 Posted July 15, 2010 Rakoh da znam kako izgleda i sta radi, nego me interesuje na toj foliji ti senzori sta su, moja pretpostavka je da su otpornici, ali sam mislio da se neko igrao i provalio ili procitao negde da moze da potvrdi tu moju pretpostavku. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted July 15, 2010 Nisu otpornici, ne može da se menja, ne može da se popravi. Ko zna koliko Stilaća ima u Srbiji i niko nikada nije popravio OCS, niti će. Niko to nije uspeo ni u Evropi, nego prodaju simulatore. Senzori uliveni u plastiku...sa kontaktima između...i onda sa posebnim ulivenim delom koji je mozak svih tih senzora gde upravo gube kontakt. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branko 0 Posted July 16, 2010 Idalje ne znam koji to element reaguje na tezinu, a na svo razmisljanje me navela prica sa FIAT foruma FIAT forum OCS sensor ako nekoga interesuje postavili su resenje sa nizom paralelno vezanih otpornika na mesto gde se na stampanu plocu u sedistu prikljucuje folija ili OCS senzor kako god. Da bi taj niz otpornika trebalo da simulira da na sedistu stalno neko sedi i da air begovi budu u funkciji! Da li se neko igrao sa ovim, najveci problem predstavlja rasturanje citavog sedista, mozda bi zato ipak trebalo pricekati Mikija da se vrne od grci. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kAcA 0 Posted July 16, 2010 Slicno rjesenje sa otpornicima sam vidio i na www.fiatisti.hr ali nazalost slike ne rade. Autor teme pise da je rijesio problem za oko 5 eura Quote Share this post Link to post Share on other sites
vujasin 11 Posted July 16, 2010 Ja sam napravio to s otpornicima. Došlo me manje od 1 Euro. Za sada već 2 mjeseca radi odlično, ne javlja nikakvu grešku.Evo shema: Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branko 0 Posted July 16, 2010 A jel to varijanta koja simulira stalno prisustvo suvozaca ili ne? Mislim da imaju 2 razlicite seme Quote Share this post Link to post Share on other sites
kAcA 0 Posted July 17, 2010 Jesu li to te seme sa Fiatisti.hr? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branko 0 Posted July 17, 2010 Mislim da jesu ali ja ih tamo nism mogao videti. Ove koje sam ja postavio su sa FIAT FORUM-a a mislim i da su ih na Fiatistima koristili odatle!Nego me interesuje koja od varijanti signalizira stalno zauzeto suvozacko mesto, jer mene ta sema interesuje.I koliko sam skontao OCS senzor radi tako sto oni crni krugovi na foliji predstavljaju mesta na kojima dolazi do kontakta (kao mikroprekidaci) a vodovi izmedju tih mesta daju odredjenu otpornost pa na osnovu tih kombinacija ona plocica na koju je senzor zalemljen dobija podatak o tezini i polozaju suvozaca i odredjuje stepen i nacin otvaranja air bega! Ovo je moj zakljucak, mozda nije ispravan, ako neko zna jos nesto neka pise. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vujasin 11 Posted July 25, 2010 Meni je ta shema s otpornicima radila super sve do jučer. Jučer mi je par puta izbacio poruku Airbag failure. Danas opet radi dobro. Sad ne znam je li to do tolerancije otpornika ili nešto drugo. Uglavnom spojio ga na Fiatecuscan i javlja da je problem do passenger sensora tako da je sigurno s njim problem. Kad sam kupio auto bivši vlasnik je rekao da mu je neki električar također stavio nekakav simulator i radio mu je neko vrijeme i prestao. Da li možda ECU prepozna da su vrijednosti otpornika stalno iste pa nakon nekog vremena izbaci grešku. Jer pravi OCS mijenjavrijednosti otpora kad netko sjedne ili se digne. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branko 0 Posted July 25, 2010 Da li možda ECU prepozna da su vrijednosti otpornika stalno iste pa nakon nekog vremena izbaci grešku. Jer pravi OCS mijenjavrijednosti otpora kad netko sjedne ili se digne.Mislim da nije moguce da ECU pamti da li je dolazilo da promene opterecenja tj otpornosti i da zato daje gresku! Sta ako vozis auto i 6 meseci niko ne sedne na suvozavevo mesto a da ti je OCS ispravan on bi teoretski i tada izbacivao gresku a to je nelogicno! Quote Share this post Link to post Share on other sites