neshaoct 9590 Posted November 19, 2013 Kako ti radi pojas inače...je l' se normalno zateže, sam?Pitam jer ti zatezači su napravljeni da traju jednokratno, odnosno do udesa. Tada odrade svoj posao, zategnu pojas u delu sekunde, postave vozača kako treba (ako je npr. vozački pojas u pitanju) za udes i nakon toga nema njihove popravke, mora menjanje. http://www.youtube.com/watch?v=99M-jzwLQrk Gledaj od 33 sekunde, suvozača (vidi se na klipu i kod vozača, ali kod suvozača bolje), tačno ćeš videti (obeležen je marker žutom na pojasu) kako se pojas zateže, pomera unazad milisekundu pre otvaranja jastuka...Ja sam ovo sa video klipa imao u praksi:http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=57952...i pojas nakon toga više nije mogao da radi. Mislim, 1001 stvar više na tom autu nije mogla da radi , ali među njima i pojas. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mirko_NS 19 Posted November 19, 2013 (edited) Neso, u slucaju koji sam ja video na netu (mozda cak i na nasem Forumu) zatezac je radio svoj posao (pri naglom povlacenju kocio pojas), ali iz nekog razloga centralna jedinica ga nije "videla". Covek je prelemio otpornik i stvar resena. Da li to moze da ima posledice po bezbednost - ne znam. Edited November 19, 2013 by Mirko_NS Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted November 20, 2013 Nije ovde reč o tom zatezanju kada sam naglo cimneš pojas (npr. prilikom povlačenja), nego o ''samostalnom'' zatezanju pojasa kada mu centrala airbag-a pošalje takav signal, a da bi se pojas tada zategao (ti sediš i voziš, nikakvo naglo cimanje još nije bilo jer se pojas zateže miliekundu pre udara), iskoristi se maaaaaaalo eksplozivno punjenje (isto kao što se tako inicira otvaranje jastuka)...i zato nakon što se jednom iskoristi nema drugoga, nego mora zamena. Taj čovek sada ima pojas kao npr. na Yugu. Nema više zatezanja ako mu slučajno opet zatreba, a to ima negativnog uticaja na bezbednost.Kod mog Stila posle udesa više nije hteo da radi ni kao kod Yuga, samo je visio...izgleda da i tu ima razlike kako će se ponašati posle udesa. Quote Share this post Link to post Share on other sites
jasko__ 0 Posted November 20, 2013 Iskreno prvi put procitah ovo...Kod mene je oduvijek AIRBAG FAILURE...moj pojas ispravno vraca..ali od suvozaca kada se svezes,i otkopcas,on se ne vraca u leziste skroz..nego samo malo..dosta ostane vani,pa ja rucno uguram...Mozda je to kvaka,a ja jadnik lemio otpornike,direktno prespajao konektore i slicno...jbg Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted November 20, 2013 Čini mi se da kad je pojas problem zbog koje se pali lampica, onda i prijavi pojas, tj. zatezač. Sve kao da se sećam da sam i to viđao na Examineru...ali nisam siguran. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mirko_NS 19 Posted November 21, 2013 Nije ovde reč o tom zatezanju kada sam naglo cimneš pojas (npr. prilikom povlačenja), nego o ''samostalnom'' zatezanju pojasa kada mu centrala airbag-a pošalje takav signal, a da bi se pojas tada zategao (ti sediš i voziš, nikakvo naglo cimanje još nije bilo jer se pojas zateže miliekundu pre udara), iskoristi se maaaaaaalo eksplozivno punjenje (isto kao što se tako inicira otvaranje jastuka)...i zato nakon što se jednom iskoristi nema drugoga, nego mora zamena. Taj čovek sada ima pojas kao npr. na Yugu. Nema više zatezanja ako mu slučajno opet zatreba, a to ima negativnog uticaja na bezbednost.Kod mog Stila posle udesa više nije hteo da radi ni kao kod Yuga, samo je visio...izgleda da i tu ima razlike kako će se ponašati posle udesa. Da, da - to je ona varijanta kada centrala detektuje sudar i pre ispaljivanja (ili zajedno sa ispaljivanjem) air-bagova zateze pojas. Dakle, definitivno je bezbednost smanjena. Quote Share this post Link to post Share on other sites
srkigrujic 0 Posted November 23, 2013 Ćao svima.. Ja sam ovde nov,čitajući vaše prethodne postove... Pretpostavljam da je i kod mene neko ispod suvozačevog sedišta nešto prčkao! Ja te đzekove nisam video... Moguće da je sve prevezano i izolirano... Quote Share this post Link to post Share on other sites
deki87 7 Posted November 25, 2013 (edited) Gori mi lampica za airbag,i pre je zezala ali kad pomerim malo sediste onda se iskljuci ali vise nece nin stop svetli i pisti.E sad mrdao sam i skidao one konektore ispod sedista i nista,da lineko moze da mi kaze koji je konektor za airbag ima ih tri.Beli sa 2 zice,Sivi sa 3 zice i Narandzasti sa 3 zice.I da lije bolje resenje da se posecu konektori i da se vezu zice direktno? Edited November 26, 2013 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted November 26, 2013 Sad nakon spajanja tema pročitaj sve ranije napisane postove (odgovore) u temi na kojoj smo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
The Punisher 6601 Posted January 4, 2014 Da li neko moze na osnovu slika da zakljuci sta je ovde radjeno: prijavljuje mi gresku airbag failure, pretpostavljam da je otisao senzor suvozaca, ali ovde je neko cackao pre nego sto sam ja kupio. Nemam sivi konektor, a auto je 2002.? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kuvalja 406 Posted January 4, 2014 Pa nekog je vec zezalo to suvozacevo sediste, pa je posekao dzekove i sve prevezao direktno, moze biti da opet u nekoj zici gubi kontakt, a moze biti i da ti je crkao OCS. Quote Share this post Link to post Share on other sites
The Punisher 6601 Posted January 4, 2014 Ali gde je sivi dzek? Da li to meni fali konektor? Ako sam dobro shvatio simulator ide na sivi konektor? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kuvalja 406 Posted January 4, 2014 Pa kazem ti da je neko prevezao, znaci odsekao dzek, i direktno ga prevezao, kao i ovaj narandzasti, stim sto je jedan kraj narandzastog ostao zato sto je na zabicu pa mozda nije mogao da ga svuce ili ga stolio bojko da se za*ebava. Vidis da tu ima dva snopa zica, jedan je od narandzastog a drugi pretpostavljam od sivog. Moj stilo nema taj OCS pa ne mogu da ti slikam da vidis, mada moguce da u ovoj temi vec ima tih slika, tako da prelistaj. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17587 Posted January 4, 2014 Da li neko moze na osnovu slika da zakljuci sta je ovde radjeno: prijavljuje mi gresku airbag failure, pretpostavljam da je otisao senzor suvozaca, ali ovde je neko cackao pre nego sto sam ja kupio. Nemam sivi konektor, a auto je 2002.?Airbag i OCS senzor imaju po 3 linije. Da si malo bolje pogledao sopstvenu sliku video bi da iz narandzastog (airbag) konektora vire ostaci braon, crne i plave zice - tj. to ti je airbag grupa linija koja ti je u posebnom buziru obmotanom zutom trakom.Druga grupa linija (crvena, bela i braon) su od OCS, takodje u posebnom buziru. Plasticnog konektora nema jer ga je neko pre tebe "frljnuo" kao sto rece Kuvalja.I po stoti put na ovoj temi - problem moze biti opet los kontakt (eventualno na drugom mestu), OCS senzor, zaglupela centrala airbag-a koja onda mora da se flesuje... Ako neces da gatas i juris sta je od toga - pravac dijagnostika . Ima li promene kada ti neko seda/ustaje sa suvozackog mesta? Quote Share this post Link to post Share on other sites
DjoleKG 0 Posted January 7, 2014 Kako je moguce da mi auto ne prikazuje gresku airbaga ako ima tri dzeka ispod suvozackog sedista (beli, narandzasti, sivi) od kojih su 2 uredno povezana(beli, narandzasti) dok sivi ima samo zenski konektor a muskog nema nigde? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17587 Posted January 8, 2014 Godiste auta, da nije posle restyle kada je izbacen OCS? Menjana sedista, npr., imas li OCS etiketu na sedalnom delu suvozackog sedista? Quote Share this post Link to post Share on other sites
DjoleKG 0 Posted January 8, 2014 2003 je, nije restyle(ima one "macije oci" sa obe strane tablice na gepeku) znam da posle 2003 nisu ugradjivali ocs zato me i buni, moracu da pogledam za tu etiketu posto imam presvlake na sedistu, al' skroz mi je cudno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17587 Posted January 8, 2014 Sa desne strane suvozacog sedista, na naslonu je etiketa "Airbag", a na sedalnom "OCS", a folija se lako napipa i pod rukom (ako je ima).Imaj u vidu da je mozda ugradjen i simulator, prati kablove koji izlaze iz poda. Quote Share this post Link to post Share on other sites
DjoleKG 0 Posted January 8, 2014 aj bas cu sutra prepodne da pogledam pa javljam, cisto da se zna Quote Share this post Link to post Share on other sites
DjoleKG 0 Posted January 11, 2014 Nema ocs etikete na sedistu, nema ni simulatora. A na dodir mi se cini i da nema nikakve folije ispod presvlake. Sou su italijani Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17587 Posted January 11, 2014 Neproverena informacija, ali za OCS sam cuo (navodno) da su krenuli da ga izbacuju vec krajem 2003. Pogledaj mesec proizvodnje tvoje masine u Eperu pa proveri i to, ako te bas zanima... Quote Share this post Link to post Share on other sites
priest77 2 Posted January 21, 2014 (edited) Hvala, danas cu pokusati da pogledam taj zatezac sa vozaceve strane. Ako ne uspes da sa sredis ciscenjem i stezanjem kontakata, negde na netu sam video slicnu temu za Stila gde je ispravan zatezac simuliran otpornikom. Bio sam kod majstora i ubacio mi je otpornik: Edited January 21, 2014 by priest77 Quote Share this post Link to post Share on other sites
SimkeBGD 48 Posted January 28, 2014 Neka preporuka za majstora u BG-u koji može da reši problem sa air bag-om? Problem sa kontaktima u oba sedišta i problem sa senzorom sedalnog dela suvazačevog sedišta.Ne pravi problem često ali kada počne da pišti baš je uporan, pa je počelo malo da me nervira. Quote Share this post Link to post Share on other sites
deki87 7 Posted January 28, 2014 Ja sam vec pisao slucaj kod mene i kako sa ga resio. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17587 Posted January 28, 2014 Sve je vec ispisano na ove 24 strane za nepunih 6 godina . Quote Share this post Link to post Share on other sites