Jump to content
FAS Goran
Guest 9272

Stilo / Nuova Bravo - signalizacija airbag-a

Recommended Posts

Kako ti radi pojas inače...je l' se normalno zateže, sam?

Pitam jer ti zatezači su napravljeni da traju jednokratno, odnosno do udesa. Tada odrade svoj posao, zategnu pojas u delu sekunde, postave vozača kako treba (ako je npr. vozački pojas u pitanju) za udes i nakon toga nema njihove popravke, mora menjanje.

 

http://www.youtube.com/watch?v=99M-jzwLQrk

 

Gledaj od 33 sekunde, suvozača (vidi se na klipu i kod vozača, ali kod suvozača bolje), tačno ćeš videti (obeležen je marker žutom na pojasu) kako se pojas zateže, pomera unazad milisekundu pre otvaranja jastuka...

Ja sam ovo sa video klipa imao u praksi:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=57952

...i pojas nakon toga više nije mogao da radi. Mislim, 1001 stvar više na tom autu nije mogla da radi :D, ali među njima i pojas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neso, u slucaju koji sam ja video na netu (mozda cak i na nasem Forumu) zatezac je radio svoj posao (pri naglom povlacenju kocio pojas), ali iz nekog razloga centralna jedinica ga nije "videla". Covek je prelemio otpornik i stvar resena. Da li to moze da ima posledice po bezbednost - ne znam.

Edited by Mirko_NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije ovde reč o tom zatezanju kada sam naglo cimneš pojas (npr. prilikom povlačenja), nego o ''samostalnom'' zatezanju pojasa kada mu centrala airbag-a pošalje takav signal, a da bi se pojas tada zategao (ti sediš i voziš, nikakvo naglo cimanje još nije bilo jer se pojas zateže miliekundu pre udara), iskoristi se maaaaaaalo eksplozivno punjenje (isto kao što se tako inicira otvaranje jastuka)...i zato nakon što se jednom iskoristi nema drugoga, nego mora zamena.

 

Taj čovek sada ima pojas kao npr. na Yugu. Nema više zatezanja ako mu slučajno opet zatreba, a to ima negativnog uticaja na bezbednost.

Kod mog Stila posle udesa više nije hteo da radi ni kao kod Yuga, samo je visio...izgleda da i tu ima razlike kako će se ponašati posle udesa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskreno prvi put procitah ovo...
Kod mene je oduvijek AIRBAG FAILURE...moj pojas ispravno vraca..ali od suvozaca kada se svezes,i otkopcas,on se ne vraca u leziste skroz..nego samo malo..dosta ostane vani,pa ja rucno uguram...
Mozda je to kvaka,a ja jadnik lemio otpornike,direktno prespajao konektore i slicno...jbg



 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čini mi se da kad je pojas problem zbog koje se pali lampica, onda i prijavi pojas, tj. zatezač. Sve kao da se sećam da sam i to viđao na Examineru...ali nisam siguran.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije ovde reč o tom zatezanju kada sam naglo cimneš pojas (npr. prilikom povlačenja), nego o ''samostalnom'' zatezanju pojasa kada mu centrala airbag-a pošalje takav signal, a da bi se pojas tada zategao (ti sediš i voziš, nikakvo naglo cimanje još nije bilo jer se pojas zateže miliekundu pre udara), iskoristi se maaaaaaalo eksplozivno punjenje (isto kao što se tako inicira otvaranje jastuka)...i zato nakon što se jednom iskoristi nema drugoga, nego mora zamena.

 

Taj čovek sada ima pojas kao npr. na Yugu. Nema više zatezanja ako mu slučajno opet zatreba, a to ima negativnog uticaja na bezbednost.

Kod mog Stila posle udesa više nije hteo da radi ni kao kod Yuga, samo je visio...izgleda da i tu ima razlike kako će se ponašati posle udesa.

 

Da, da - to je ona varijanta kada centrala detektuje sudar i pre ispaljivanja (ili zajedno sa ispaljivanjem) air-bagova zateze pojas. Dakle, definitivno je bezbednost smanjena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ćao svima.. Ja sam ovde nov,čitajući vaše prethodne postove... Pretpostavljam da je i kod mene neko ispod suvozačevog sedišta nešto prčkao! Ja te đzekove nisam video... Moguće da je sve prevezano i izolirano...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gori mi lampica za airbag,i pre je zezala ali kad pomerim malo sediste onda se iskljuci ali vise nece nin stop svetli i pisti.E sad mrdao sam i skidao one konektore ispod sedista i nista,da lineko moze da mi kaze koji je konektor za airbag ima ih tri.Beli sa 2 zice,Sivi sa 3 zice i Narandzasti sa 3 zice.I da lije bolje resenje da se posecu konektori i da se vezu zice direktno?

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li neko moze na osnovu slika da zakljuci sta je ovde radjeno:

 

cxcb2750.jpg  cxcb2751.jpg
 
cxcb2752.jpg  cxcb2753.jpg
 
cxcb2754.jpg

 

prijavljuje mi gresku airbag failure, pretpostavljam da je otisao senzor suvozaca, ali ovde je neko cackao pre nego sto sam ja kupio. Nemam sivi konektor, a auto je 2002.?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa nekog je vec zezalo to suvozacevo sediste, pa je posekao dzekove i sve prevezao direktno, moze biti da opet u nekoj zici gubi kontakt, a moze biti i da ti je crkao OCS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa kazem ti da je neko prevezao, znaci odsekao dzek, i direktno ga prevezao, kao i ovaj narandzasti, stim sto je jedan kraj narandzastog ostao zato sto je na zabicu pa mozda nije mogao da ga svuce ili ga stolio bojko da se za*ebava. Vidis da tu ima dva snopa zica, jedan je od narandzastog a drugi pretpostavljam od sivog. Moj stilo nema taj OCS pa ne mogu da ti slikam da vidis, mada moguce da u ovoj temi vec ima tih slika, tako da prelistaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li neko moze na osnovu slika da zakljuci sta je ovde radjeno:

 

cxcb2750.jpg
 

prijavljuje mi gresku airbag failure, pretpostavljam da je otisao senzor suvozaca, ali ovde je neko cackao pre nego sto sam ja kupio. Nemam sivi konektor, a auto je 2002.?

Airbag i OCS senzor imaju po 3 linije. Da si malo bolje pogledao sopstvenu sliku video bi da iz narandzastog (airbag) konektora vire ostaci braon, crne i plave zice - tj. to ti je airbag grupa linija koja ti je u posebnom buziru obmotanom zutom trakom.

Druga grupa linija (crvena, bela i braon) su od OCS, takodje u posebnom buziru. Plasticnog konektora nema jer ga je neko pre tebe "frljnuo" kao sto rece Kuvalja.

I po stoti put na ovoj temi - problem moze biti opet los kontakt (eventualno na drugom mestu), OCS senzor, zaglupela centrala airbag-a koja onda mora da se flesuje... Ako neces da gatas i juris sta je od toga - pravac dijagnostika ;) . Ima li promene kada ti neko seda/ustaje sa suvozackog mesta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako je moguce da mi auto ne prikazuje gresku airbaga  ako ima tri dzeka ispod suvozackog sedista (beli, narandzasti, sivi) od kojih su 2 uredno povezana(beli, narandzasti) dok sivi ima samo zenski konektor a muskog nema nigde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Godiste auta, da nije posle restyle kada je izbacen OCS? Menjana sedista, npr., imas li OCS etiketu na sedalnom delu suvozackog sedista?

Share this post


Link to post
Share on other sites

2003 je, nije restyle(ima one "macije oci" sa obe strane tablice na gepeku) znam da posle 2003 nisu ugradjivali ocs zato me i buni, moracu da pogledam za tu etiketu posto imam presvlake na sedistu, al' skroz mi je cudno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa desne strane suvozacog sedista, na naslonu je etiketa "Airbag", a na sedalnom "OCS", a folija se lako napipa i pod rukom (ako je ima).

Imaj u vidu da je mozda ugradjen i simulator, prati kablove koji izlaze iz poda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema ocs etikete na sedistu, nema ni simulatora. A na dodir mi se cini i da nema nikakve folije ispod presvlake. Sou su  italijani

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neproverena informacija, ali za OCS sam cuo (navodno) da su krenuli da ga izbacuju vec krajem 2003. Pogledaj mesec proizvodnje tvoje masine u Eperu pa proveri i to, ako te bas zanima...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Hvala, danas cu pokusati da pogledam taj zatezac sa vozaceve strane.

 

Ako ne uspes da sa sredis ciscenjem i stezanjem kontakata, negde na netu sam video slicnu temu za Stila gde je ispravan zatezac simuliran otpornikom.

 

 

 

Bio sam kod majstora i ubacio mi je otpornik:

 

IMG_0016.jpg  IMG_0020.jpg

Edited by priest77

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neka preporuka za majstora u BG-u koji može da reši problem sa air bag-om? Problem sa kontaktima u oba sedišta i problem sa senzorom sedalnog dela suvazačevog sedišta.

Ne pravi problem često ali kada počne da pišti baš je uporan, pa je počelo malo da me nervira.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve je vec ispisano na ove 24 strane za nepunih 6 godina ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...