Jump to content
FAS Goran
Guest 9272

Stilo / Nuova Bravo - signalizacija airbag-a

Recommended Posts

Meni je neki klinac u perionici posle usisavanja poremetio kontakte i pojavljivala se ista greska. Samo sam malo konektore sa zicama isklju/ukljuc ispod suvozacevog sedista i ista je nestala. Probaj...

Nije to ista greška! Ista je samo opomena na displeju "airbag failure stop engine". Čovek je lepo naveo kodove grešaka(a to se dijagnostikom očitava) a loši kontakti na džekovima ispod sedišta nemaju veze sa tim.

Drugari ne zamajavajte se glupostima. Airbag-ovi rade bez obzira sta sija na tabli cak i ako nisi vezan...isprobano u praksi... :crybaby:

Bočni vazdušni jastuci uglavnom rade nezavisno od frontalnih, a ovi drugi uglavnom prave problem sa OCS senzorom. Vezivanj nema veze sa tim ali je to uobičajena anegdota da airbag ne radi kad se ne vežeš. Ja koliko znam za većinu modela to ne važi. Da li frontalni rade i ako svetli lampica to ne znam. Može biti ali opet zavisi zašto svetli. Daću jedan banalan primer. Ako recimo dođe do prekida veze između samog airbaga u volanu i ECU-a na tabli će da bude ispisana ista greška "airbag failure stop engine" kao i kod problema sa OCS senzorom. I ako ECU u slučaju sudara aktivira airbag u volanu kako misliš da će ovaj da opali ako nema konekciju sa ECU-om? Nikako ! Tako da je ova konstatacija površna i opasna. Svakako se treba potruditi da ništa ne svetli od upozorenja ako nam je naš i život naših saputnika mio.

Ja Stila vozim 6Kkm, kad sam ga kupio nije imao airbag error ali posle nekog vremena je počeo da pišti na pomeranje suvozača. Odmah sam napipao grbe u foliji na koje raguje kad ih pritisnem i rešio da to sredim. Ko tim barata nije tako teško to rešiti, još pre dve godine je Miroslav Puki puko i javno objavio rešenje koje je manje više pre toga bilo interna tajna malog broja majstora. Sad je sve veoma jednostavno. Ja sam malo eksperimentisao i te ponuđene žeme mogu da se menjaju, nije baš tako striktno i nekad ne funkcioniše ako je tako (treba eksperimentisati sa vrednostima).Opet ko ne voli da se druži sa žicama i lemilicom ni gotova rešenja nisu skupa koliko ja vidim po internetu se cenu kreću oko par desetina eura. Da ne mislite da nešto sebe reklamiram sa ovim, odmah se ograđujem. Nikome ovo neću raditi na autu i pored toga što znam da to uradim, iz prostog razloga što ne želim da odgovaram za nečiji život. Ako jastuk ne opali veštaci će možda utbrđivati zbog čega nije opalio, svakako ovaj budž neće smatrati kao fabričku grešku. Krivac će biti onaj ko je tako nešto neovlašćeno uradio jer fabrika je predvidela zamenu a ne emulator. Čak i da nema te zakonske odgovornosti ne želim da imam ni moralnu odgovornost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juce bio u TIM servisu, i moram da se pohvalim da je resen problem sa OCS-om na mom autu... thumbup.gif

Miki je skinuo OCS sa auta, i uradio sta vec treba da uradi - ali moj OCS je odbijao da saradjuje.

Posto je vec bilo 16:30, i ponestajalo nam je vremena, Mikiju je na pamet pala jedna odlicna ideja...

Pozvao je predsednika Nesu, koji je odmah doleteo , i pre nego sto je shvatio sta ga je snaslo, ostao je bez OCS-a. thumbsup.gif

Tako da sam ja dobio cast da gde god krenem mogu da se hvalim da u mom autu vozam predsednicki OCS... ice.gifice.gif

PS: Neso ako mislis da ovde nece dovoljno ljudi videti koliko si pozrtvovan, prebaci post negde drugde... :harhar.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

elem, evo novog problema, uradjen simulator OCS, sve sljakalo super, no skoro poceo da izbacuje gresku, upali ugasi, upali ugasi u toku voznje....posumnjah na konektrore ispod sedista naravno, prevezao narandzaste dzekove direktno, i onaj od OCS-a , ali i dalje sija. ali sada vec drugaciuje...

naime, ranije je : kontakt, upali se lapica, zatim ugasi sekund (check) i onda se ponovo upali, zuta lampica od suvozacevog odradi treperenje i ugasi se, ali sada je situacija drugacija: konkat, lampica sija bez gasenja i zuta lampica od suvozacevog ne treperi i non stop sija a suvozacev airbag je na ON

ima li ko kakvu ideju da probam ako ne budem morao da idem na dijagnostiku

Share this post


Link to post
Share on other sites

biiip zivote...ja vozio ovako neko vreme, sve nema se vremena, i nisam ni sedao u auto puno, ajd danas malo da ga plaknem, i tako cackao svasta, zamenim osigurac i ono eto nesta greska ....bio pregoreo osigurac ... :wallbash:

Edited by Lord Markus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel probao neko taj OBD simulator sto je linkovan-utisci?

Ja napravio pre par dana simulator na suvozacevom , i resio bipppp problem, he he. Hvala ljudima koji su ostavili semu i komentarisali ovaj problem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene je sledeci problem.

Zuta lampica za prisustvo suvozaca se regularno pali pri kontaktu a nakon par sekundi i ugasi. Kada neko sedi na suvozacevom sedistu ta lampica zatreperi i gori stalno. Ovo mi signalizira da OCS radi ispravno (a mozda i grsim). Vadio sam kontakte ispod suvozacevog sedista i cistio ih. Lampica (crvena) za airbag se i pre toga i posle toga uredno pali. Evo sta me zanima

Da li ima jos nekih kontakta koji mogu da prave problem (ispod vozacevog sedista recimo)?

Da li prilikom ciscenja kontakata moze da se desi da opale airbagovi ili je potrebno da se otkaci klema akumulatora?

Da li zuta lampica signalizira ispravan OCS?

Da li posle ciscenja kontakata mora da se ide na brisanje gresaka da se ona ne bi pojavljivala?

Da li je neko ko je imao slican problem to resio premoscavanjem OCS-a?

Ko u Nisu to moze najkvalitetnije da odradi? Ne mogu da se zezam sa lemljenjem

Oticicu da ocitaju greske ali da ne idem dva puta ako ne moram

Hvala unapred

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zuta svetla na tabli upozoravaju na problem ili gresku koja ne predstavlja veliki problem ili rizik, vec samo predstavljaju upozorenje, dok crvena svetla predstavljaju upozorenja na veliki problem. Ugrubo receno.

Ta zuta koju ti pominjes nikako ne znaci da ti OCS radi kako treba. Ona bi trebalo da se ukljuci samo onda kada kljucem iskljucis suvozacev Airbag na bocnoj strani table, deo koji se vidi kada otvoris suvozaceva vrata. To se koristi u situacijama kada se na prednjem sedistu prevoze deca u decijim sedistima. Nesto tu nije kako treba jer je nenormalno da ti na tabli daje signal kada ti neko sedi pored tebe!!! Nadam se da ce neko od majstora ili upucenijih moci da ti da odgovor zasto je to tako kod tebe.

Sva tri kontakta ispod suvozacevog sedista mogu da prave problem i signaliziraju gresku Airbag-ova, licno sam to proverio. Treba ih ocistiti i malo dotegnuti. Mislim da prilikom ciscenja kontakata ne moze doci do ispaljivanja Airbeg-ova, ali neka to jos neko potvrdi. Zuta lampica ne signalizira ispravan OCS, vec sam ti to napisao, mozes proveriti polozaj bravice za Airbag, i videti da li se ista ukljucuje kada bravicu okrenes u polozaj OFF. Koliko se secam ne mora da se brise greska Airbag-ova, ili ona ostaje zapamcena u ECU ali sigurno ne signalizira na tabli ako je problem resen.

Dosta nas je resilo problem OCS-a ugradnjom simulatora zauzetosti suvozacevog sedista, mozes to i sam da uradis.

Valjda ce se javiti neko ko moze da preporuci majstora za ugradnju simulatora u Nisu.

Nadam se da sam ti ovim duzim odgovorom bar malo pomogao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda nisam bio jasan

Žuta lampica se pali prilikom davanja kontakta, treperi par sekundi i ugasi se.

Kada neko sedne na suvozačevo sedište ili jednostavno stavim nešto na sedište ona zatreperi par sekundi i ugasi se.

Ne gori stalno kada neko tu sedi.

Kakvo je ponašanje na vozilima kod kojih se ne pali lampica za vazdušne jastuke?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čekaj malo... :whistle:

Kada neko sedi na suvozacevom sedistu ta lampica zatreperi i gori stalno.

Kada neko sedne na suvozačevo sedište ili jednostavno stavim nešto na sedište ona zatreperi par sekundi i ugasi se.

Ne gori stalno kada neko tu sedi.

Jel' ostane da sija, ili se ugasi? Ona ne treba da sija stalno. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem je u tome sto je senzor zauzeca malo oslabio i uprkos tome sto je sela npr. odrasla osoba on registruje tezinu manju od 25kg i samim tim upozorava da bi mozda trebalo iskljuciti desni jastuk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Definitivno nije problem sa OCS senzorom.

Prethodni vikend sam rasturio priključke ispod suvozačevog sedišta i očistio kontakte.

Nije bilo efekta jer je lampica i dalje gorela prilikom svakog startovanja vozila.

Ovaj vikend sam iz očaja uzeo da pogledam priključke ispod vozačevog sedišta. Nisam ništa spektakularno radio samo sam malo pomerio kontakte i od tada nema više lampice.

Žuta lampica se upali kada neko sedne na suvozačevo sedište i posle par sekundi se ugasi. I malo jači pritisak na sedište aktivira ovu lampicu na par sekundi.

Pretpostavljam da je to dobro i da je to znak da je senzor u funkciji a da je definitivno problem sa konektorima i to u vozačevom sedištu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije bilo efekta jer je lampica i dalje gorela prilikom svakog startovanja vozila.

Ovo i treba tako da bude.

Nisi odgovorio gore, jer si napisao dve različite stvari, odnosno da ostane da sija kada neko sedne, ali isto tako i da se ugasi kada neko sedne.

Prvo ti budi siguran kako ta lampica treba da se ponaša. :thumbup:

Bilo kakvo naknadno paljenje te lampice, treperenje na par sekundi nakon što neko sedne ili sl...je signal da OCS polako otkazuje. I da, otkazuje OCS, ne kontakti ispod sedišta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prikljucis na dijagnostiku i ocitas sve parametre ili greske da ne bi nagadjao sta je

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posto je na desnom suvozacevom sedistu izleteo airbag i na desnoj strani na krovu, gori mi lampica za airbag.

Pitanje je da li ce se prostim brisanjem te greske iz kompjutera ta lampica ugasiti, ili je potrebno jos nesto uraditi na sedistu ili krovu da bi se ugasila lampica?

Edited by neshaoct
spojena tema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da bih zamenio airbag u sedistu i nebu moram da menjam kompletno sediste i nebo... sto necu da radim... nego sam mislio ako moze bez toga da se iskljuci lampica... u sustini i ne smeti mi toliko nego sam pitao cisto da znam da li moze ili ne bez menjanja airbagova...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postovani...

Interesuje me sledece... o pomenutoj temi, pitanje za sve...

Imao sam problem sa OSC senzorom i ubacen je simulator u suvozacevo sediste i na dijagnostici mi sada sve ispravno funkcionise kada neko sjedne itd. Takodje na dijagnostici mi je kao greska prikazana da +napajanje nije spojeno sa senzorom udara koji se nalazi na prednjem delu automobila ispod haube. Spojio sam +napajanja i ugasila mi se lampica air bag-a ali je ostala zuta lampica i stalno gori pri gasenju i palenju vozila i isto tako dok je auto u pokretu tj. voznji...

Dakle, pitanje je kako da se ugasi ta zuta lampica i da li je potrebno da se ponovo skinu greske sa dijagnostikom? Hvala Unapred!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zuta lampica signalizira da je suvozacki airbag iskljucen! Kao sto joca rece, proveri u kojem polozaju je bravica za iskljucivalje suvozacevog airbega, mozda je samo to u pitanju!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ipak je to uspelo... sada je u polozaju on i prekrizen je airbag... Valjda tako treba...

Hvala mnogo na brzom odgovoru!

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je to,samo kada je u polozaju ON, onda je airbag u funkciji a na nalepnici je prekrizena nosiljka za decu,sto ce reci da se nosiljka ne postavlja na prednje sediste kada je airbag ukljucen i tada na tabli ne sija zuta lampica. Kada se postavi decija nosiljka na prednje sediste,airbag se obavezno iskljucuje i tada se ukljucuje zuta lampica na tabli!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja imam isti problem sa air-bagom, i 99 posto je ocs senzor jer mi se na suvozacevom sedistu nalaze dve budzice. Upustio bih se u ovu semu sa otpornicima, samo me zanima kako skinuti tu plastiku tj. masu u koju je uliven modul, i doci do kontakta a da se nista ne zezne?

Procitao sam sve postove, cak i da je jedan od vas uspeo da zezne stvar pokusavajuci da dodje do lemljenja otpornika, ali nisam uspeo da nadjem da je neko detaljno opisao kako je uspeo da skine tu masu.

I kolega VUJASIN je na stranici 4 postavio semu, pa me zanima da li po njoj simulira kao da sedi odrasla osoba na sedistu ili da ne sedi?

Hvala unapred na pomoci, i odgovorima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...