Guest 1793 Posted March 21, 2008 Desava se jako cudna stvar, Punto II 1.2 na 2k rpm u petoj brzini ide nesto ispod 80 km/h na standardnim 14 gumama. S obzirom na to da su mi na Alfi brzine predugacke a da na 2k rpm u petoj ide nesto malo vise od 60 kmh pomislio sam da Punto malo vise laze, ali dok stojim i na leru dodajem gas cini mi se da je tacan, e sad je li mu menjac dug, ili obrtomer laze, nemam pojma. Kako je kod vas? Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted March 21, 2008 Pa ako pogledas maximalni broj obrtaja kod Punta i Alfe videces i zasto.To ti je ok,ako ne verujes uzmi i zapisi repere pa izracunaj. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest 1793 Posted March 21, 2008 Pa na Puntu je do 6000 rpm obrtomer ako se secam dobro, a na Alfi mi je 7000, pa... Ali Alfa je jaca tri puta, opet mi nema smisla... Dobro svejedno, samo da vidim jel to OK... Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted March 21, 2008 Pusti sta je nacrtano na instrumentu.Ako taj auto treba da ide u petom stepenu prenosa toliko Kmh pri toliko RPM,to ti je to.Mislim da Punto ide do 5500rpm ispravite me ako gresim.Za Alfu ne znam na koliko ispurucuje max brzinu u petoj.Meni pre izgleda da tvoja Alfa mora pkleno da zavrti da bi dosla do crvenog. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest 1793 Posted March 21, 2008 Pa blokada je na 7200 rpm... Ma dobro, to je znaci OK... Pa to je vrh, iako je benzinac on se vozi kao dizel, od 1500 do 2500 obrtaja, sto je meni prosto nemoguce! :mrgreen: Izgleda da sam problem ja, a ne Punto! Hvala! Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted March 21, 2008 Pa blokada je na 7200 rpm... Ma dobro, to je znaci OK... Pa to je vrh, iako je benzinac on se vozi kao dizel, od 1500 do 2500 obrtaja, sto je meni prosto nemoguce! :mrgreen: Izgleda da sam problem ja, a ne Punto! Hvala!Aha,ako je 1.2 8v vrti se do 5000RPM Quote Share this post Link to post Share on other sites
edinko 5 Posted July 8, 2010 Ja 1.2 8v vrtim do 6300RPM malo iza tog je blokada. Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted July 8, 2010 Ja 1.2 16v vrtim 6500 u trećoj na 7 je blokada Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted July 8, 2010 I, onda kukaš po Forumu kako ti troši ulje...te Selenija je kriva...te Motul... Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted July 8, 2010 Ma to jednom u sto godina generalno šaltam u veću na 3000-3500, nekad kad žurim do 4-4.5 Quote Share this post Link to post Share on other sites
podvarak 1 Posted July 9, 2010 Ja 1.2 16v vrtim 6500 u trećoj na 7 je blokadauu jedva cekam da bacis auto u oglase pa da te ucenjujemo ovim postom )) Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted July 9, 2010 Pa to mu dođe kao da ucenjujem tebe kad prodaješ vufer, sigurno ga nisi ceo vek mazio, odvrneš ponekad Quote Share this post Link to post Share on other sites
phantom 0 Posted October 1, 2010 (edited) šta mislite koliko šteti motoru ( 1.3 MTJ) menjanje brzina na manjoj brzini/ broju obrtaja od "preporučene" ozbiljno šteti, a ne ono umrtvljuješ motor takvom vožnjom po meni: 1 od 0-5km/h ; 2-gom od 5-15km/h ; 3-trećom od 15-40 km/h ; 4-četvrtom od 40-70 km/h i 5-tom sve preko 70- 80 km/h naravno u zavisnosti od saobraćaja i situacije... odnosno šta je preporučena brzina / broj obrtaja za ove male turbaće kroz prizmu očuvanja motora i ekonomičnosti .... Edited October 1, 2010 by phantom Quote Share this post Link to post Share on other sites
pilauda 3 Posted October 1, 2010 Ovo i mene interesuje, pogotovo sto na automatiku imam neko "E" dugme, za ekonomik voznju, kad se to ukljuci salta na nizim obrtajima, bas kako si ti naveo, koristim to zato sto vozim lagano i primetio sam da mi je i potrosnja manja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
phantom 0 Posted October 1, 2010 stručnjaci spavaju večeras, tako da ćemo za odgovore morati malo da sačekamo da se konektuju i pročitaju ovo ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
banjo1990 264 Posted October 2, 2010 šta mislite koliko šteti motoru ( 1.3 MTJ) menjanje brzina na manjoj brzini/ broju obrtaja od "preporučene" ozbiljno šteti, a ne ono umrtvljuješ motor takvom vožnjom po meni: 1 od 0-5km/h ; 2-gom od 5-15km/h ; 3-trećom od 15-40 km/h ; 4-četvrtom od 40-70 km/h i 5-tom sve preko 70- 80 km/h naravno u zavisnosti od saobraćaja i situacije... odnosno šta je preporučena brzina / broj obrtaja za ove male turbaće kroz prizmu očuvanja motora i ekonomičnosti .... A koliko obrtaja iznosi to menjaje na tim brzinama? Meni to deluje previse nisko. Ne verujem da bih vozio trecom ikada ispod 30 km/h, cetvrtom ispod 50km/h, a petom ispod 80km/h. @pilauda- Automatik drugacije prenosi obrtni moment na tockove od manulenog menjaca, tako da je to druga prica. Kod automatika nema greske, anravno ako je sve ispravno, jer ga inzenjeri prilagode najbolje sto mogu da bi ocuvao motor. Zato mnogim dusmanima za kola treba dati neki automatik, jer veca sansa da ce motor ostati citav. :D Quote Share this post Link to post Share on other sites
phantom 0 Posted October 2, 2010 pazi sad se više ne sećam (jer sam izbacio tablu sa obrtaljkom) ali oko 30km/h je između 1500-2000 o/min, dok za ostale brzine isto varira tu negde max do 2500 o/min ...naravno pri većim brzinama je i broj obrtaja veći mada ubacivanjem u viši stepen dosta pada broj obrtaja : što na kraju i jeste suština pitanja koliko je premalo Quote Share this post Link to post Share on other sites
banjo1990 264 Posted October 3, 2010 Pa ne bih ga vozio nikako ispod 1500. Sto znaci da brzine ne bih menjao ispod 2000 obrtaja, sem kad je u pitanju prva-druga. Nisam siguran ali mislim da je njegov maksimalni obrtni moment negde oko 2000 obrtaja, prema tome kao sto rekoh nikad ne bih isao ispod 1500. Ja mislim da bi najzdravije za njega bilo, drogom negde do 35km/h, pa trecom do 55km/h-60km/h, pa onda cetvrtom do negde 80km/h... Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted October 3, 2010 Da ne pametujemo, pametniji su rekli da se brzina ka većoj menja na maximalnom obrtnom momentu, za dizelaše je na manjim obrtajima nego za benzince, tako za 1.2 16V ova cifra je oko 3800 obrtaja zaboravih, a za jtd za preko 1000 niže. Koliko je to kilometara na sat uopšte nije nešto što treba da se gleda pre nego obrtaji.Iznad maksimalne snage se gubi smisao "razvlačenja u nižoj brzini". Kod 1.2 16V je to oko 6200 rpm. Quote Share this post Link to post Share on other sites
banjo1990 264 Posted October 3, 2010 (edited) Brzine sam rekao otprilike po nekoj mojoj proceni koje bi mogle da budu, jer phantom rece da je izbacio obrtaljku. Edited October 3, 2010 by banjo1990 Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted October 3, 2010 Ma kul je to, pogrešno si me shvatio, samo sam hteo da kažem šta imah Quote Share this post Link to post Share on other sites
despotbg 0 Posted November 9, 2010 Na koliko obrtaja voziti 1.2 8v a na koliko menjati brzine? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted November 9, 2010 Voziš po osećaju...čuješ motor kako radi...Šta bi da nemaš obrtaljku Ako baš hoćeš da gledaš u obrtaljku...i da ti ona bude merilo na koliko da menjaš brzine, onda prvo skini ovo uputstvo:http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=44461...i pogledaj za verziju 1.2 8v na kom broju obrtaja je maksimalni obrtni moment, a na kom maksimalna snaga koju daje taj motor.Kada hoćeš oštrije...onda menjaš brzine na ~ broju obrtaja za maksimalni obrtni moment i teraj ga do broja obrtaja za maksimalnu snagu i sve tako...u svakom stepenu prenosa. Samo, tako dobijaš i maksimalnu potrošnju... EDIT:Maksimalna snaga: 60KS pri 5.000 obrtaja.Maksimalni obrtni moment: 102 Nm pri 2.500 obrtaja.U normalnoj vožnji, menjaj brzine na 2.500 do 3.000 obrtaja.Kada hoćeš žustrije, teraj sa obrtajima do 5.000, pa onda menjaj brzinu...i onda i u sledećoj brzini opet vrti do 5.000...Ovo ne znači da ne možeš da menjaš brzine i u drugačijem režimu...nema tu pravila, ne propisuje se na koliko se menjaju brzine. To zavisi od uslova puta, od opterećenosti automobila (jesi li sam, ili je pun auto), od tvoje želje da voziš u tom momentu žustrije ili ne, od stila vožnje uopšte...previše je promenljivih i tražiti neki odgovor na ovo pitanje nema previše smisla, jer konkretnog odgovora nema.Na kraju krajeva, potreba za promenom brzine se oseti. Ako taj osećaj nemaš...onda uzalud obrtaljka... Quote Share this post Link to post Share on other sites
strahinja987 8 Posted April 17, 2020 Tema je stara ali mozda neko vidi...majstor mi je menjao kablove za svecice, i zaboravio da sajlu gasa vrati u normalu, i kaze pali auto da vidimo kako radi, i ja kako sam zaverglao tako je motor otisao u blokadu (ne znam na kolko obrtaja je blokada na 1.2 8v), i tako radio sekundu dve, i ja sam ugasio auto...dal je moglo to nesto da sjebe? hvala Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7718 Posted April 17, 2020 Otkaci sajlu pa ga upali ponovo, moglo je ali nije 99% Послато са SM-J330F помоћу Тапатока Quote Share this post Link to post Share on other sites