Jump to content
FAS Goran
Guest 8316

Punto mk.2 - zadnja prskalica

Recommended Posts

Guest 8316

Kada prskam soferku, curi i prskalica pozadi.

Kako to popraviti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dve stvari su moguće:

1. Da na pumpici u posudi za vodu imaš samo jedan izlaz za vodu, a na njemu su povezana dva creva (i za prednje i za zadnje staklo-preko nekog T razvodnika).

2. ako se pojava skoro počela dešavati onda je verovatno do ručice kod volana-kontakt zeza.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 8316

Bice da je to drugo, jer kad ukljucim zadnju, radi samo zadnja.

Pokusacu to da namestim, hvala na odgovoru!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo ti se desava mozda uvek mozda samo zimi nakon sto si (namerno) koristio vec zadnju prskalicu.

Naime, oce da se zaledi mehanizam, guma neka i perca sta li sto potiskuju vodu, pa kad prskas prvi put a ono zaledjeno, ne vrati se lepo ta gumica neko vreme pa pri prsu napred slini pozadi :lool:

Moze i da ti se desi da je puklo neko perce pa da ti se ovo desava non-stop

Share this post


Link to post
Share on other sites

prvo pogledati ispravnost nepovretnih ventila,rucica retko riknjava za prskalice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se od jutros desava slicno: brisaci rade ok ali su prskalice poludele! Ako aktiviram prednju radi i prednja i zadnja, ako aktiviram zadnju opet rade obe... :help: Gde se nalazi taj nepovratni ventil? Sta jos moze biti uzrok?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verovatno je nepovratni ventil.Kupujemo jeftino djubre za pranje stakala koje ima talog i nagriza.Nekad od tecnosti ostaju tragovi de je prskala ko da je antifriz. :rant:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@italiano ima dva nepovretna ventila za zadnju i prednju posebno,prednji je gde ti se racba iz jednog u dva creva a zadnja ako se ne varam blizu posude za piski-briski.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja imam već par meseci problem, nakon što sam isprazni čantru prskajući pa sipao novu količinu tečnosti, od tad mi zadnja prskalica ne radi uopšte, a prednja ima slab pritisak i krene da prska sa zakašnjenjem u odnosu na brisače.

Verovatno mi se neka prljavština sa dna uvalila u creva neko, pa bih da pogledam taj nepovratni ventil i ostalo, pa ako neko zna konkretno, šta ja tu da pogledam uopšte, kako da proverim ispravnost tog ventila, koji mu je princip rada da bih znao šta da gledam tu uopšte?

A ujedno ću probati i da produvam creva...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Creva imaju neki odredjeni polozaj kako moraju da stoje, ja kad sam menjao pumpu jer je zaribala od silnog kamenca, malo sam ispomerao creva kako bih lakse dosao tj demontirao pa posle montirao pumpu, sve je to trajalo nekih pola sata sa demontazom plastike oko tocka medjutim jos pola sata dok sam naterao da voda krene iz prskalica, znaci poludeo sam, i skidao sam sve 10 puta i cistio i produvavao i ne znam ni ja sta vec. I na kraju mi kaze starac mozda ima veze kako stoje creva i posle smo pronasli idealan polozaj sa vec upaljenom rezervom kolicine preostalih zivaca kad je i proradilo, da sad pomerim crevo za 2cm u bilo kom smeru kraj, nece raditi. Mora creva da budu u obliku kao i princip rada sifona ili wc solje dakle da nema povratnog pritiska iz creva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li neko zna gde se nalazi, odnosno kako najlakse da dodjem do creva koje ide na zadnju prskalicu

Po novom zakonu su obavezne prskalice za farove ukoliko imate xenon svetla pa sam to napravio i izaslo me je nekih 400 din sve komplet,

naime stavio sam u prednji branik prskalice od Zastave i sproveo creva i sve povezao sa prskalicama za soferku ali je pritisak slab i prskalice za soferku ne rade kako treba, pa sam mislio da sve spojim sa crevom za zadnju prskalicu ali ne mogu da ga nadjem,

a nije mi sad u cilju da skidam blatobran, valjda postoji neki laksi nacin.

Hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne postoji lakši način, moraš da skidaš blatobran da dođeš do čantre, a probaj zavuci glavu odozdo pa pogledaj kuda creva ulaze u kabinu tj u prag plastičan onaj, pa da ga tu negde presretneš...

Edited by Oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

ljudi kako se skidaju one prskalice je li moze safcigerom da se podidje il moze rukom da se iscupa ili ima neki peti sistem :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zadnju skidaš tako što prvo na tri šrafa skineš plastiku trećeg štop svetla sa vrata gepeka, dalje će ti biti jasno.

Isto tako i ove dve prednje, malo skineš onaj tepih sa haube ako ga imaš, on se drži na žabice koje samo isčupaš, kad ih budeš ugledao takođe će ti biti jasno :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mislio sam samo onaj deo gde stoji zadnja prskalica da dodje kao spojler :thumbsup: ili cu folijom oblepiti retrovizore videcu kad stigne folija

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Da u temi folije ekstra ti je mada malo zez za odrzavanje...

meni stze ono parce 122x25 tako da cu retrovizore ili mozda taj deo gde je prskalica al videcu :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo konačno ja skinuh blatobran i čantru...

Primetio sam da ima jedno malo crevce na čijem kraju je valjda taj ventil, okruglo nešto i ima i diht gumu. Međutim, na spojnom delu čepića gde je ta diht guma je malo napuklo, voda curka kad se uključi zadnji brisač, ali malo. Probao sam skinuo taj sklop i palcem začepio i ista stvar...

Jel to taj nepovratni ventil? Čemu to služi? Ništa pametno dalje nisam uradio, šta dalje da činim? Čini mi se da taj ventil služi da ulazi vazduh tj da čantra diše kad voda izlazi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otkako sam kupio punta (2003. godište, 1.2) nije mi radila zadnja prskalica ili ja i ne znam kako da je uključim. jel ona treba prskati kad uključim zadnji brisač? ili pršće i ona kad naprijed uključim prskalice (prednje rade)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala ti druže...evo odmah sam otišo u auto i probo i gle čuda; RADI! A zaista nisam imao pojma da se tako aktivira a već me počelo živcirati zaprljana zadnja šajba. Hvala još jednom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otkako sam kupio punta (2003. godište, 1.2) nije mi radila zadnja prskalica ili ja i ne znam kako da je uključim. jel ona treba prskati kad uključim zadnji brisač? ili pršće i ona kad naprijed uključim prskalice (prednje rade)?

Je l' vidiš šta je kvalitet, godinama je nisi koristio a ona i dalje radi! :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...