Jump to content
FAS Euroauto Goran
Guest 5204

Šta vas izluđuje u saobraćaju?

Recommended Posts

Večeras dok sam išao do marketa da nešto pazarim..Nekih 3 km od mene ..Prav put a sa strane prodavnice..Brdo idiota koji pijanče ispred radnji a svi dovezli auta..7-8 auta parkirano s brda s dola..Ja se tu provlačim a noć je .Ne vidim pešaka ako mi izleti slučajno..Prvo bi zabranio da se pije ispred radnji..Znači kazna vlasniku..Drugo posle svi ti što su cepali pivo i ostali akohol sednu pijani u auta..Policije naravno nigde..

Share this post


Link to post
Share on other sites

To već postoji u zakonu ali se ne sprovodi:

Quote

Članom 21. Zakona, propisano je da je prekrajno odgovoran ko pri prometu
alkoholnih  pića  koja  se  troše  na  mestu  prodaje,  prodaje  alkoholno  piće  licu  pod  
očiglenim uticajem alkohola ili maloletnom licu koje nije navršilo 16 godina života, za
šta će se kazniti novčanom kaznom.
U  drugom  stavu  ovog  člana,  za  vršenje  prekršaja  iz  stava  1,  propisana  je  
odgovornost pravnog lica, preduzetnika, odnosno odgovornog lica.

 

http://www.parlament.gov.rs/upload/archive/files/lat/pdf/predlozi_zakona/3710-15 LAT.pdf

Edited by The Punisher

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, kreator said:

Večeras dok sam išao do marketa da nešto pazarim..Nekih 3 km od mene ..Prav put a sa strane prodavnice..Brdo idiota koji pijanče ispred radnji a svi dovezli auta..7-8 auta parkirano s brda s dola..Ja se tu provlačim a noć je .Ne vidim pešaka ako mi izleti slučajno..Prvo bi zabranio da se pije ispred radnji..Znači kazna vlasniku..Drugo posle svi ti što su cepali pivo i ostali akohol sednu pijani u auta..Policije naravno nigde..

 

Ti posadi neki veci zbun pa ce se stvoriti policija :D To je njihovo prirodno staniste :D Policija odavno nije sredstvo za povecanje bezbednosti u saobracaju nego aparat za pravljenje para. Probisvet koo sto su pijanci ispred prodavnica kasno u noc su praznih novcanika tako da tu nema potrebe za povecanje bezbednosti. Svaka najava promene zakona manje vise pocne sa najavama smanjenja nastradalih, a odmah sledeca glavna stvar je koliko dodatno para se ocekuje u budzetu od naplacenih kazni. A koliko sam video, prvu najavu slabo ispunjavaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako su počeli da me nerviraju biciklisti (pojedini, koji se ovako ponašaju) koji voze ulicom do semafora, onda preko trotoara na biciklističku stazu, pa nazad na ulicu preko pešačkog prelaza, pa opet trotoarom namenjenim za kretanje pešaka do ulice gde misli da je opet punopravni učesnik u saobraćaju i da moraš da ga propustiš... :rant: Bahato.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre par dana je komsiju udario auto, prelazio biciklom preko pesackog, vozio naravno. Udario ga neregistrovan auto sa stranim tablicama, a njegov sin iskoristio to i trazio od vozaca 1000 evra da ne zove policiju. Covek ih oduvao i sam pozvao policiju ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prelazim preko pancevackog mosta i ispred mene u levoj traci auto ide 40 na sat. U desnoj traci kamion, bus itd. Blicam ovom ispred, ali on ide lepo 40 i zabole ga. Pred kraj mosta uspem da ga obidjem i...! Deda ladno cita novine i vozi!!! Stavio covek novine na volan i cita jbt!!! Valjda nema mobilni ☺

Share this post


Link to post
Share on other sites

photo.jpg Emisija SAT: Koliko je opasno telefoniranje u vožnji?

 

Za one koji nisu imali priliku da pogledaju celu emisiju SAT u nedelju 24.09.2017. godine izdvojili smo specijalni test koliko je zaista opasno telefonirati u vožnji. S obzirom na to da je test trajao tokom čitave emisije, mi smo spojili sve njegove delove i objedinili u jedan prilog. Cilj testa bio je da se specijalno osmišljenom i dizajniranom opremom, u realnim uslovima proveri koliko mobilni telefon utiče na pažnju vozača, a izabrali smo pet osoba različitih sposobnosti i profesija i testirali ih u situaciji kada drže telefon u ruci, ali i kada razgovaraju uz pomoć ''hends fri'' uređaja i tačno izmerili da li je korišćenje mobilnog zaista opasno koliko svi tvrde. Naravno, urađene su i ankete sa mnogo većim brojem ljudi, a rezultati su iznenađujući.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trikovi srpskih vozača u ''borbi'' sa saobraćajnim propisima

 

198036-voznja.jpg

 

Vožnja u stilu Branimira Mitrovića Flojda iz čuvenog filma ''Nacionalna klasa'' ima veliki broj poklonika u Srbiji, zato ne čudi poslovična sklonost srpskih vozača ka nezaobilaznom kršenju propisa. Mentalitet se teško menja, tu ne pomažu čak ni drakonske kazne, a saobraćajna nekultura duboko je ukorenjena u svesti velikog broja vozača. Bahato parkiranje, zauzimanje dva parking mesta, telefoniranje i kucanje poruka tokom vožnje, uletanje u makazice, preticanje preko pune, kretanje zaustavnom trakom, nedavanje migavaca, vožnja u alkoholisanom stanju... Spisak najčešćih saobraćajnih prekršaja je podugačak, a u nastavku su neki od najkarakterističnijih, u paketu sa ''malim trikovima'' kojima srpski vozači manje ili više uspešno izvrdavaju propise.

 

''200 na sat'' - Vožnju auto-putem mnogi vozači doživljavaju i kao sjajnu priliku da ''produvaju dizne'' svog ljubimca na četiri točka. U tome ih nije sprečilo ni uvođenje merenja prosečne brzine, odnosno vremena za koje neko pređe razdaljinu od jedne do druge naplatne rampe. Da bi prosečnu brzinu spustili ispod dozvoljenih 130 Km/h, vozači naprave pauzu na nekoj usputnoj pumpi i time praktično anuliraju efekte ove prilično kontroverzne mere. ''Pakleni plan'' zaljubljenika u brzu vožnju mogu da pokvare jedino kamere za snimanje brzine i policijski presretači koji patroliraju auto-putevima, ali i taj rizik dodatno podiže nivo adrenalina u krvi, zar ne?

 

Otporan na ''metke'' - Devedesetih godina prošlog veka glavno oružje u borbi protiv radara bio je CD na retrovizoru u kabini automobila, koji je, pričalo se naveliko, uspešno neutralisao radarske zrake usmerene ka vašem četvorotočkašu. Oni koje su te tvrdnje doživljavali kao urbanu legendu i nisu želeli da rizikuju, bili su opremljeni radar-detektorima koji su imali zadatak da zapište kad saobraćajci ''zapucaju'' na vas. Efikasni ili ne, zakonom iz 2009. godine ti uređaji su u Srbiji zabranjeni, iako je u zemljama Evropske unije njihovo korišćenje sasvim legalno. Međutim, nove tehnologije donele su na srpsko tržište uređaje osme generacije, koji, tvrde njihovi distributeri, štite vozilo od svih policijskih laserskih merača brzine. Ugrađuje se ispod branika i praktično ga je nemoguće otkriti jer kad se isključi ima funkciju parking senzora. Borba se nastavlja!  

 

''Vožnja na braniku'' - jedna od omiljenih ''sportskih disciplina'' vozača u Srbiji. Cilj je približiti se vozilu koje se kreće ispred vašeg toliko da vozaču možete jasno da vidite izbezumljeni izraz lica na retrovizoru. Njegovom, naravno. Kulminacija pritiska postiže se kombinovanom zvučno-svetlosnom signalizacijom, a naročito izazovno je kada se sve to radi pri velikim brzinama na auto-putu. Zakon precizira da vozač mora da ''drži bezbedno odstojanje od vozila koje se kreće ispred njega tako da može blagovremeno da uspori ili se zaustavi, ukoliko se vozilo ispred njega uspori ili zaustavi''. E, tu se otvara prostor za rastegljivo tumačenje termina ''bezbedno odstojanje'' i potpuno subjektivnu procenu vozača o vremenu koje je mu je potrebno da ''blagovremeno'' uspori ili se zaustavi. Sankcije za takvu vožnju u praksi se ne primenjuju, a o mogućim posledicama niko i ne razmišlja.

 

Nisam spreman za vezivanje - Nema ničeg dosadnijeg od pištanja zbog nekorišćenja sigurnosnog pojasa, ali za pojedine srpske vozače vezivanje pojasa, uprkos pretnji novčanom kaznom, jednostavno nije opcija. I za to postoji rešenje - zove se kopča sigurnosnog pojasa za blokadu zvučnog alarma. Drugim rečima - lažni utikač za pojas. Pomoću te sve popularnije spravice rešavate se frustracije koju moderni automobili nose sa sobom. Lako se nabavlja, ne košta mnogo, ali ne čuva glavu. Ukoliko u nekom trenutku ipak poželite da se vežete, to možete učiniti i preko utikača jer na gornjoj strani ima priključak za pojas. Za svaki slučaj.

 

Instant parkiranje sa ''sva četiri'' - Čarobno dugme kojim se istovremeno aktiviraju sva četiri migavca doživljava se u Srbiji kao nezvanična dozvola za parkiranje automobila bukvalno na bilo kom mestu, pa čak i nasred ulice. Postalo je sasvim normalno zaustaviti auto na kolovozu, upaliti ''sva četiri'' i skoknuti na ''pet minuta'' do obližnjeg fast-fuda na pljeskavicu. Jer, ko će sad da traži parking, pa još ako mora da se pešači više od deset metara... A to što je vozač svojom bahatošću blokirao čitavu traku i što se očas posla stvorila kolona vozila, potpuno je nevažno. Ako se neko i pobuni zbog toga, sleduje mu odgovor ''šta hoćeš, vidiš da sam uključio sva četiri''. Pojavu koja na ovim prostorima ima endemska obeležja, neko ko dođe iz civilizovanog sveta nije u stanju da razume, a najgore od svega je što takvo ponašanje u 99 odsto slučajeva prolazi nekažnjeno.

 

Žuto je, u stvari, zeleno - U svesti ogromne većine ovdašnjih vozača žuto svetlo na semaforu potpuno je izjednačeno sa zelenim, pa se zaustavljanje na žuto smatra elementarnom saobraćajnom nekulturom i izuzetnim nepoštovanjem ostalih učesnika u saobraćaju. Ukoliko se ipak drznete da stanete kada se na semaforu zasvetli žuto, nema nikakve sumnje da će vas braća po volanu počastiti najsočnijim uvredama, uz tradicionalni prijateljski pozdrav sirenom. Istu sudbinu doživećete i ukoliko ne pokrenete vozilo u roku od dve milisekunde od trenutka kada crveno svetlo pređe u žuto. Mentalitet srpskih vozača i na ovom primeru odnosi prevagu nad propisima, jer ''ko je još dobio kaznu za žuto''. Čak i kada prođu na crveno, vozači se pred policajcima neretko vade onom čuvenom ''bilo je žuto''.

 

preuzeto sa - n1info.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, neshaoct said:

tu ne pomažu čak ni drakonske kazne,

 

na ovo bi nadovezao nesposobnost drzave da primenjuje i kontrolise zakon. Da se taj deo radi kako treba, broj svega napisanog u tekstu bi drasticno opao

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedini problem je u primeni zakona, mene su pre neki dan zaustavili, tri pandura u jednom autu, jedan radi, dvojica lade 00 u autu, stoje na totalno nebitnom mestu po bezbednost saobracaja, da stoje nekih 300-400m dalje gde je skola u blizini barem bi nekog smisla imalo, kao rutinska kontrola, propustili su brdo vozila dok sam ja stajao koje su druga dvojica mogli realno proveriti, mene su gnjavili nesto manje od 20min i za to vreme jedino bitno po zakon sto su utvrdili je da mi je auto validno registrovan sto su 2 puta proveravali. Totalno besmisleno trosenje i mog i njihovog vremena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko vidim na šta se ovde većina žali, najbolje da prodate kola i uzmete bus plus. 

Ja bi lepo ukinuo sve propise na jedno 2 godine da se malo rasčisti situacija. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12.11.2019. at 9:14 PM, neshaoct said:

 

 

''Vožnja na braniku'' - jedna od omiljenih ''sportskih disciplina'' vozača u Srbiji. Cilj je približiti se vozilu koje se kreće ispred vašeg toliko da vozaču možete jasno da vidite izbezumljeni izraz lica na retrovizoru. Njegovom, naravno. Kulminacija pritiska postiže se kombinovanom zvučno-svetlosnom signalizacijom, a naročito izazovno je kada se sve to radi pri velikim brzinama na auto-putu. Zakon precizira da vozač mora da ''drži bezbedno odstojanje od vozila koje se kreće ispred njega tako da može blagovremeno da uspori ili se zaustavi, ukoliko se vozilo ispred njega uspori ili zaustavi''. E, tu se otvara prostor za rastegljivo tumačenje termina ''bezbedno odstojanje'' i potpuno subjektivnu procenu vozača o vremenu koje je mu je potrebno da ''blagovremeno'' uspori ili se zaustavi. Sankcije za takvu vožnju u praksi se ne primenjuju, a o mogućim posledicama niko i ne razmišlja.

 

Pre neki dan zamalo da nisam udario na pesackom devojku zbod debila u skodi koji je bio na 10cm od mog branika i to u zoni skole, sreca pa je devojka videla koliko je sati i da je leva traka bila slobodna. Posle ide zamnom i blica mi. Ne razumem takve indijance, gde im se zuri toliko. Ajde mozda i ja preterujem sto stajem pre prelaza preko lezeceg i kad su neki krateri na putu al opet nije razlog da ulaze u gepek. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U 6 meseci su me 3 puta udarali od pozadi. Jedan auto otpisan, drugi dva manja udarca. 

Svaki put debelo naplatio. 

Dvojica pijani, jedan valjda drk** telefon. 

Sreća pa sam još pre 20 godina skontao da je najbolje da vozim auto do kog mi nije stalo i da obavezno ima kuku. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali ne moze na tehnicki sa kukom :D I mene nervira ta disciplina voznje na braniku, divim se ljudima kako uopste i mogu tako da voze, ja ne mogu a da ne vidim ispred sebe kolovoz i saobracajnu signalizaciju. Ajd jos da shvatim da je neko debil pa da ne zna bolje, ali kad blicaju i nabijaju se i zalecu na branik, pa jbt obidji kad se zuris, sta mene guras...

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skineš kuku pred tehnički, posle vratiš. 

A ima vala davitelja, u poslednje vreme sve više. Posebno ovi sto voze 40 gde je ograničenje 50

Share this post


Link to post
Share on other sites

Retko mi se to desavalo nabijanje na branik, ali npr. kada na autoputu krene neko preventivno da blica sa 200m udaljenosti, a ne vozi znacajno brze od mene, a u desnoj traci ima saobracaja, dakle sa 10-20kmh razlike u brzini mu trebugrubo 35-70s da me stigne.

 

Druga stvar sto sam primetio cesto na magistrali, kada se bude kilav auto ispred, jedan random auto iza njega i onda ja, lepo dam migavac, cekam priliku, krenem u preticanje i onda me na pola isece ovaj izmedju kilavog i mene bez migavca i onako vrlo oslobodjeno.

Mislim ok ako ces i ti da pretices, ali daj signaliziraj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta me izluđuje? Ništa. Ja lepo odvrnem muziku i vozim svoju vožnju. Lepo uživam, da li lagano ili brzo, nije bitno... Ako je brzo, nikoga ne maltretiram blicanjem ili isecanjem... Onda vozim brzo za svoju dušu...

Kada vozim lagano, stoka koja seče ili blica na ap, uleće i šta sve već ne radi, ne uzbuđuje me, samo pomislim: "koja seljačina sa planine, doš'o u Beograd", i nastavim da uživam u vožnji i svojim kolima.

 

Nažalost, seljačina ima jako puno po BG, došli iz tri lepe p.m... Najčešće u dostavnim vozilima i kombijima, ali ima ih i onih sa jakim (programerskim, npr) platama koji su kupili na kredit Škodu 2.0 dizel pa su umislili da su Bog... Jbga, odu oni iz sela, ali selo iz njih nikada...

 

Dakle, seljačine, nije vam Beograd i saobraćaj mesto za lečenje vaših kompleksa. Naučite se redu i kulturi u saobraćaju.

 

JA kad vam kažem.

Edited by OmenVeritas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapravo, ne.

Krajnje je vreme da neko na bilo kom mediju progovori o ovom velikom problemu.

 

Ovo je činjenica.

 

Takođe, verujem da je u ovoj Internet zajednici jasno da mene nije briga za demokratska etiketiranja i tako te gluposti. Ovo što sam napisao jeste problem, i nije me briga za političku korektnost.

 

Bitna mi je ljudskost, ono što je mnogim seljačinama (i demokratama) strano...

Edited by OmenVeritas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...