Jump to content
FAS Goran
Guest 5204

Šta vas izluđuje u saobraćaju?

Recommended Posts

Ti i svako drugi imaš pravo da voziš autoputem i 80,60 i 50km/h.

 

Ako voziš 50 i naiđeš na nekog ko ide 47km/h naravno da ćeš da ga obilaziš levom trakom i džabe onom što blica iza jer ide 200.

 

A ti si u prekršaju ako ideš 140. Isto tako si u prekršaju ako praviš slalom ili uopšte pretičeš sa desne strane.

 

Isto tako nemaš pravo da blicaš kada krećeš u preticanje jer si sam dužan da brineš o svojoj bezbednosti ;)

 

Jedna stvar je kako bismo mi voleli da zakon funkcioniše, a druga kako zaista funkcioniše, jbg :)

 

Ne nedostaje nama ni boljih kola, ni policije niti nečeg fascinantog. Samo nam fali dosta vozačke kulture i tolerancije. U Nemačkoj idem 230 i svi mi se sklanjaju. Spustim na 110 jer ne znam gde da skrenem, obilazim šleper koji ide 105 i niko mi ne blica niti se lepi.

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zar auto put nema ogranicenje minimalne brzine na nesto tipa 70km/h? ;) Nama fali dobar sekusalan zivot, ne bi bili svi nervozni, nadrndani i iskazivali svoje frustracije kad krenu ujutro tamo gde su naumili :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

U saobraćaju se odavno ne nerviram,kad krenem i vidim kako je stanje prilagodim brzinu ostalima i kud svi turci tu i mali Mujo,da pretičem i pravim slalome svaki čas ne pada mi an pamet ovako pomirim se sa sudbinom  :laughing:

Edited by Kaniđa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autoput ima neku minimalnu brzinu, 9% sam siguran... mislim da je u Hrvatskoj 70-80 km/h, ne znam sad po novom zakonu, kad sam ja polagao za auto, bilo je 80 km/h.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nijr to minimalna brzina na autoputu, vec brzina koju vozilo mora da moze da razvije da bi mu bilo dozvoljeno da koristi autoput. Mislim da minimalna brzina nije definisana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako se ja secam napolju i po traci imas minimalne brzine po svakoj traci.

Kakva je to nebuloza da mozes ti da vozis i 50 i 60 i 80 po autoputu.

Jos veca je nebuloza ko njega sisa sto dolazi od iza (pa makar i sa 200) ja preticem sa 50 i boli me uvo. Direktno ugrozavanje saobracaja.

Isto kao i kad se ukljucujes u ulicu, moras da ocenis kojom brzinom ide onaj koji se njom vec krece.

Ne verujem da bi se ukljucio tako u saobracaj ako procenis da onaj drugi vozi iznad ogranicenja sa misljenjem kako si eto u pravu, pa ce on biti kriv.

 

Ti isti koji izazivaju druge da rade slalom su jednako krivi, jer ugrozavaju druge ucesnike u saobracaju.

 

Da ne pominjem one koji se klackaju recimo 10 ispod ogranicenja, a kad krenes da ih pretices oni ubrzavaju...
 

Cak i ovde neki koji kazu kako namerno ostanu u levoj ako im neko od nazad blica, cisto jer im se moze, e pa tu je nas problem.

Ne kazem da je onaj sto nervozno blica u redu, ali mi svi hocemo da edukujemo nekog u saobracaju i samo trazimo jedni drugima mane i greske i time opravdavamo svoje ponasanje.

 

Svi pravimo greske, pa treba da budemo tolerantniji. A za nacin voznje zaista su suvisne reci kako nas uce. Pre neki dan mi je Auto-Skola sa kandidatom koji vozi izasla iz skroz leve u skroz desnu, dijagonala! Provukao sam se srecom sto auto moze da povuce...tek kad sam prosao pored njih cuo sam skripu guma kad je instruktor nabo kocnicu mahinalno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idem ja tako... solidno velikom brzinom i u daljini vidim jedan GP kako se prestrojava u levu traku. Blicnem ja njemu dva puta čisto da me primeti, pa da se vrati jer okolo nema nigde nikog. Međutim on cepa levom tako. Ja mu se primaknem i krenem sa svojim standardnim blicanjem. Prvo jednom, pa posle 2-3 sekunde dva puta, pa posle 2-3 sekunde tri puta i kad sam došao do njega neprekidno blicanje na šta on zabode kočnicu, ja izmanevrišem u desnu traku i bukvalno ga promašim. Dakle, ne obiđem ga nego ga promašim. 

 

Prođem ja 1-2km napred i sačekam ga na semaforu bukvalno spreman na sve. Kad otvara prozor jedan izgubljeni lik koji je u fazonu da ne razume šta je problem, ali ono... iskreno ne pravi se lud. Ja mu kažem - 1. vožnja levom trakom (inače kažnjivo zakonom), 2. Ja blicam ti kočiš. 

 

A on meni na to sve kaže - pa ja sam se prestrojio u levu jer skrećem levo ovde na semaforu, a kad si ti naišao nisam mogao da se vratim u desnu jer je puna linija. A za kočnicu stvarno ne znam da sam pritisnuo, možda refleksno. 

 

Kasnije se kroz priču ispostavlja da je lik prošle godine imao neku težu saobraćajku i da je sav istraumiran i šta ja znam neka priča tako... 

 

Ali ono... puna linija... jbt... a mi pričamo o migavcu za preticanje na autoputu :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakva je to nebuloza da mozes ti da vozis i 50 i 60 i 80 po autoputu.

Jos veca je nebuloza ko njega sisa sto dolazi od iza (pa makar i sa 200) ja preticem sa 50 i boli me uvo. Direktno ugrozavanje saobracaja.

 

Nije nebuloza nego zakon ;)

I iskreno me baš briga da li će neko da mi blica dok pretičem. Nikad se ne zadržavam u brzoj traci više nego što treba, a da ja žurim što mi neko blica jer mu je dosadno ne pada mi na pamet.

Kada završim obilaženje sklonim se i to je to.

 

Ti brkaš uredno obilaženje i izletanje. Izleteti nekom ko ide mnogo brže nije ok.

Ignorisati nekog ko te je sustigao dok pretičeš 5 kamiona je itekako ok.

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites

nijr to minimalna brzina na autoputu, vec brzina koju vozilo mora da moze da razvije da bi mu bilo dozvoljeno da koristi autoput. Mislim da minimalna brzina nije definisana.

Nije šija nego vrat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem je u svima i oni koji voze sporo i oni koji voze brzo... Oni koji voze sporo su u nekom svom svetu ja vozim ispod ogranicenja, ja sam bezbedan i nikoga ne ugrozavam pa kakvu god glupost da radim a takvi su i ovi koji voze preko ogranicenje, tripuju kako su neki mafijasi i svi trebaju da im se sklone sa puta... Nasi ljudi umislili da su centar sveta i da ako on mislim da ima pravo, ne bi slucajno popustio drugom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zasto su problem tacno ti koji voze ispod ogranicenja?

 

ne postoji nigde minimalna brzina, ne postoji preporucena brzina, postoji gornje ogranicenje.

 

Druga stvar, oko koje se neko mozda zbunio, ta pomenuta brzina od 50km/h, je minimalna brzina koja vozila mogu kontrukcijski da razviju, da bi im bilo dozvoljeno kretanje ne samo autoputem vec i motoputem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Kakva je to nebuloza da mozes ti da vozis i 50 i 60 i 80 po autoputu.

Jos veca je nebuloza ko njega sisa sto dolazi od iza (pa makar i sa 200) ja preticem sa 50 i boli me uvo. Direktno ugrozavanje saobracaja.

 

Nije nebuloza nego zakon ;)

I iskreno me baš briga da li će neko da mi blica dok pretičem. Nikad se ne zadržavam u brzoj traci više nego što treba, a da ja žurim što mi neko blica jer mu je dosadno ne pada mi na pamet.

Kada završim obilaženje sklonim se i to je to.

 

Ti brkaš uredno obilaženje i izletanje. Izleteti nekom ko ide mnogo brže nije ok.

Ignorisati nekog ko te je sustigao dok pretičeš 5 kamiona je itekako ok.

 

Gde u zakonu piše da ne smeš da ambleduješ na auto putu onome ko se vuče po levoj traci?To nigde u zakonu ne piše niti postoji sankcija za vozača koji ambleduje.

 

Imaš puno pravo da ambleduješ onom koji ti smeta pri kretanu vozilom,a to je upravo neko ko vozi 90 u levoj traci na auto putu.

 

Sam sam više puta ambledovao pandurskom vozilu koje isto tako uđe u levu traku i vuče se uredno se sklone i nikad do sad me nisu zaustavljali ili nešto slično.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zato sto u proseku krse puno propisa ili stvaraju stres drugim vozacima. Brdo puta sam imao slucaj da zaglavim iza nekoga tako koji napravi kolonu iza sebe i uporno ne moze da uhvati zeleni talas nego ulazi stalno na zuto i crveno na semaforu...

 

Necu zaboraviti jednu ribu nikad, cetiri uzastopna semafora, svaki put se upali crveno 2-3m pre nego sto stigne do njega i uporno prolazi i ja onda stanem na crveno, sacekam, ubrzam normalno i stignem je pre semafora i onda opet moram da usporim... Takodje zakonom ako se ne varam je propisano i da ako stvaras kolonu vozila iza sebe da ih trebas propustiti...

Gledam danas, 2km kolona, ja idem po biciklisticoj stazi i prestizem ih a na pocetku nikakve guzve, samo se neko vuce 20... Isto su scene bile i da mi iskoci u poslednjem trenutku iz sporedne ulice, vidim ga, mogao je 5 puta da normalno izadje i nista i onda krece lagano ja vec stizem i moram da kocim da ga izbegnem i onda juri 30 ispred mene. Ako ima 2 trake, onda moraju paralelno da se utrkuju ko ce bolje da odrzavam brzinu.

 

Nije mi problem kada neko vozi 5-10% sporije, ali posmatranjem saobracaja i ljudi koje poznajem i koji tako nesto praktikuju da kilave a to mislim na one koji voze 30-50% sporije od ogranicenja, svi spadaju u neki psihofizicki sablon ponasanja da umisle da svi ostali trebaju isto tako da se kilave i sta god on uradi nije strasno jer je isao polako, nece niko umreti. Ja bih strikno postovao ogranicenje brzine kad bi vozaci praktikovali koriscenje iste...

Znam kako kazu, bolje 5min kasnije nego 50godina ranije, ali ja se ne slazem sa time, ja sam pre par godina jedno nedelju dana praktikovao strogo usaglasavanje sa situacijom u saobracaju i dosao do zakljucka da od tacke A do tacke B mi je nekad trebalo nekad cak 6 puta vise vremena i da bez obzira sto sam vozio ko penzioner, potrosio sam slicnu kolicinu goriva kao i da sam ganjao... Od kuce do druga sam imao oko 10km, kad vozim kao obicno, mogao sam uhvatiti zeleni talas na ako sam dobro sad izbrojao, 13 semafora (i posto su skoro sve ulice bile sa pravom prevenstva, skoro bez kocenja sam mogao da odem), kad sam pratio saobracaj, bilo je umece 2 semafora. Sad i kad vozim kako hocu tesko je 2 semafora uhvatiti u zeleni talas jer smanjenjem ogranicenja brzine, nisu nikako podesili zeleni talas. Zato znam preci 2-3 puta vecu kilometrazu i idem okolnim sporednim ulicama i ustedim 50% vremena :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zato sto u proseku krse puno propisa ili stvaraju stres drugim vozacima.

 

Cak i da privatno to mislim, zadrzao bih to za sebe i nervirao se u sebi. Ne mogu da verujem da si ozbiljan kad to javno kazes.

 

Takodje zakonom ako se nevaram je propisano i da ako stvaras kolonu vozila iza sebe da ih trebas propustiti... 

 

Verovatno iza toga stoji neko ALI koje se odnosi na to da bi trebalo propustiti kolonu kad za to ima uslova, prosirenja, mesta. Ako vec vozis autoputem 80 i stvaras kolonu, smatras da je bezbedno ulaziti u zaustavnu traku ako za time nemas stvarne i realne potrebe.

Ili da pogotovu u gradskoj voznji imas mesta da propustas brze od tebe. Ne budi naivan.

 

Ostalo sto si naveo su tvoja licna zapazanja koja tebe nerviraju. Mislim, riba i semafor, daj bre...

Share this post


Link to post
Share on other sites

U zakonu stoji da ako svojim kretanjem stvaras zastoj onda si duzan da se čim uslovi to dozvole isključiš i propustiš kolonu. Ako voziš po ograničenju a drugima se žuri onda nemaš obavezu da se isključiš i propustiš kolonu.

Isto tako kad nrko blica ne znaš dal je neki hitan slučaj, dal neko umire ili se porađa na zadnjem sedištu, tako da je krajnje drsko i bezobrazno ne pomeriti se ukoliko ima uslova.

Share this post


Link to post
Share on other sites

e to volim, kad se bahatost u saobracaju pravda time, mozda neko umire, poradja, zuri ko zna zasto... empatija na svakom koraku samo kad tebi odgovara, a sa druge strane se kuka na bicikliste, pesake, vozace koji iz ko zna kog razloga ne zele da voze ne preko 100, nego recimo preko 60, 70... 

Kad se stvore uslovi, preteknite ih i kraj price. Ako neko umire, sta da se radi, zadesilo mu se da umre na putu do bolnice, nije prvi i jedini put

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta je bahato u nameri da ti neko oslobodi kolovoznu traku da prođeš jer se krećeš brže nego on, a on ima slobodnu desnu kolovoznu traku?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nista, to je sasvim korektno. Ja se uvek sklanjam ako imam iole mesta da prodju svi koji idu brzo iza mene, a uglavnom takvi idu debelo iznad ogranicenja, jer ja vozim autoputem uglavnom oko 120 - 130.

 

bahato je nabiti se i blicati dok ovaj ispred tebe jos uvek pretice. bahato je samo zalepiti se iza, cak i bez blicanja. bahato je ocekivati i praviti situaciju takvu kakva samo tebi odgovara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gde u zakonu piše da ne smeš da ambleduješ na auto putu onome ko se vuče po levoj traci?To nigde u zakonu ne piše niti postoji sankcija za vozača koji ambleduje.

 

 

U inostranstvu nije dozvoljeno blicati

 

Jesi čitao zakone svih zemalja u kojima sam ja vozio ili? :D

 

A ja sam napisao da nije zabranjeno voziti sporo na autoputu.

 

Što Mel reče - vozilo čija konstrukcija omogućava vožnju barem 50 (mislim da je 40, ali nema veze)km/h. Znači da može da ide 50, a ne da će da ide. Niko ne kaže da ne sme da ide 25,50 ili 119, ali kaže da ne sme preko 120.

 

Jako je nekulturno i iritirajuće blicati.

 

A kada već želiš da učestvuješ u argumentovanoj raspravi bilo bi lepo da pročitaš šta drugi pišu, a ne da se uhvatiš za dve ključne reči i nastaviš svoje jer onda dođe do ovakvih zabuna ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pročitaj svoj post #326

 

I u kom paragrafu našeg zakonika je zabranjeno,blicati kad krećeš u preticanje?

 

"sto tako nemaš pravo da blicaš kada krećeš u preticanje jer si sam dužan da brineš o svojoj bezbednosti  ;)"

Edited by Kaniđa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta si ono tacno dokazao u raspravi ako ti Igor i potvrdi da je pogresio i da je dozvoljeno blicati? Ili ako kaze da je mislio na inostranstvo, a eto slucajno mu promaklo i u tom postu?

Mislim da ni sam vise ne znas sta si ono hteo time da dokazes :D ?

 

 

I da, nije svaka bahatost kaznjiva zakonom.

Edited by Mel

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Kaniđa

 

Kada nekom odgovaraš citiraš post na koji odgovaraš, u suprotnom nastaju zabune (kao što vidiš)

Deo o zakonima se odnosi na ograničenja, napisao sam o bezbednosti i blicanju, ali slažem se da nije potpuno jasno

Cilj foruma je podeliti mišljenje i naučiti nešto, barem po meni, a ne tvrdoglavo kontrirati bez argumenata (npr bilo bi bolje da mi kažeš kada ti je blicanje pomoglo)

 

Ali slažem se da si u potpunosti u pravu, da ja očigledno ne znam da vozim kako treba i zato grešim ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...