Jump to content
FAS Euroauto Goran
Sign in to follow this  
neshaoct

Vesti F1

Recommended Posts

Ovde će biti postavljane aktuelnosti iz sveta Formule 1. Komentari na te vesti idu u okviru posebnih tema koje možete otvarati ukoliko želite da prokomentarišete neku novost.

Takođe, slobodno možete otvarati nove teme u vezi F1 potpuno nezavisno od sadržaja koji je ovde postavljen.

Kalendar F1 za sezonu 2009.

- 27.-29.03.2009. F1 ING AUSTRALIAN GRAND PRIX ( Melbourne )

- 03.-05.04.2009. F1 PETRONAS MALAYSIAN GRAND PRIX ( Kuala Lumpur )

- 17.-19.04.2009. F1 CHINESE GRAND PRIX ( Shanghai )

- 24.-26.04.2009. F1 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX ( Sakhir )

- 08.-10.05.2009. F1 GRAN PREMIO DE ESPANA TELEFONICA ( Catalunya )

- 21.-24.05.2009. F1 GRAND PRIX DE MONACO ( Monte Carlo )

- 05.-07.06.2009. F1 TURKISH GRAND PRIX ( Istanbul )

- 19.-21.06.2009. F1 SANTANDER BRITISH GRAND PRIX ( Silverstone )

- 10.-12.07.2009. F1 GROSSER PREIS SANTANDER VON DEUTSCHLAND ( Nürburgring )

- 24.-26.07.2009. F1 ING MAGYAR NAGYDIJ ( Budapest )

- 21.-23.08.2009. F1 TELEFONICA GRAND PRIX OF EUROPE ( Valencia )

- 28.-30.08.2009. F1 ING BELGIAN GRAND PRIX ( Spa-Francorchamps )

- 11.-13.09.2009. F1 GRAN PREMIO SANTANDER D'ITALIA ( Monza )

- 25.-27.09.2009. F1 SINGAPORE GRAND PRIX ( Singapore )

- 02.-04.10.2009. F1 FUJI TELEVISION JAPANESE GRAND PRIX ( Suzuka )

- 16.-18.10.2009. F1 GRANDE PREMIO DO BRASIL ( Sao Paulo )

- 30.10.-01.11.2009. F1 ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI GRAND PRIX ( Yas Marina Circuit )

Izmene pravila F1 od sezone 2009.

Pneumatici

Posle 10 godina korišćena pneumatika sa kanalima, F1 se vraća slik gumama, kako bi se dodatno naglasilo postizanje boljeg gripa primenom odgovarajućih mehaničkih rešenja, a ne samo uz pomoć aerodinamike i ko zna koliko malih krilaca i spojlera na bolidu F1. Slik gume će pojačati grip za oko 20%, dajući značajan podstrek još boljim performansama. Ali, tih ukupnih 20% povećanog gripa zbog slikova će biti umanjeno zbog manjeg downforce-a ostvarenog kroz mnoga aerodinamička rešenja koja će biti zabranjena u sezoni od 2009. godine. Inžinjeri očekuju da će ukupan uticaj ovih izmena biti za nijansu sporiji prolazak kroz najbrže krivine. Vozači će i dalje imati izbor između dve varijante slik pneumatika

( tvrđa i mekša smeša ), a takođe će morati da koriste obe smeše tokom trke.

Kinetic Energy Recovery Systems ( KERS )

Od sezone 2009. timovi u F1 šampionatu će moći da biraju da li će koristiti KERS na svojim bolidima kako bi im pojačali performanse. KERS omogućava iskorišćavanje kinetičke energije koj se stvara tokom kočenja. Do sada je ta energija odlazila bespovratno na grejanje diskova. Uz pomoć ovog sistema, ona će se sačuvati na jedan od dva načina koji timovi budu izabrali ( mehanički, električni ), a onda će vozač, u pravilima regulisanom broju puta, moći pritiskom na ‘’boost button’’ dodatno pojačati performanse svog bolida. Maksimalno pojednostavljeno, to dugme će biti kao Nitro...samo što će se ponovo puniti iz kruga u krug koristeći energiju koju pravi sam bolid. Sagalasno postojećim pravilima, dodatna snaga koja se dobija pritiskom na ovo magično dugme biće 80KS, i tokom trajanja jednog kruga maksimlano će moći da se koristi do 7 sekundi. Dobitak korišćenjem ovog sistema se kreće i do nekoliko desetih delova sekunde po jednom krugu, ali treba imati u vidu da i sam sistem dodatno utiče na težinu bolida, tako da će ukupan dobitak biti umanjen zbog povećane težine.

Motori

U cilju daljeg povećanja pouzdanosti agregata, kao i smanjenje troškova, broj obrtaja će biti ograničen na 18.000, što je za 1.000 rpm manje nego prošle sezone.

Takođe, jedan motor će morati da izdrži tri uzastopne trke, i tek tada će biti dozvoljena zamena sa novim motorom. Ranijih sezona motor je morao da izdrži 2 uzastopne trke. Timovi će biti ograničeni na osam motora godišnje za svakog vozača, plus još četiri motora za testiranje.

Aerodinamika

Uz vraćanje slik guma, promene na aerodinamici predstavljau najveću novinu u sezoni 2009. Downforce će biti značajno smanjen, a linije bolida će biti znato čistije, bez krilaca koja štrče svuda okolo. Najveće promene su na prednjem i zadnjem spojleru, čije dimenzije su manje nego prošlih sezona. Zahvaljujući novim rešenjima, bolidi će biti manje osetljivi na gubljenje gripa prilikom vožnje neposredno iza drugog bolida, tako da će rizik preticanja biti smanjen jer vozač neće morati toliko da brine o gubljenju gripa prilikom vožnje odmah iza rivala.

Prednji spojler se spušta na 75mm, dok je prošle sezonese bio na visini 150mm od asfalta. Takođe, biće i širi za 400mm ( sa 1400 na 1800 mm ), tako da će od sezone 2009. godine biti iste širine kao i bolid. Novina je da će vozači iz kokpita moći da podešavaju ugao krilaca na prednjem spojleru i to njaviše dva puta tokom jednog kruga, menjajući ugao za maksimalno 6 stepeni.

Zadnji spojler postaje višlji za 150mm kako bi se njegova visina izjednačila sa visinom gornje tačke poklopca motora, i uže za 250mm ( sa 1000 na 750 mm )

Isto na zadnjem delu bolida, difuzor je sada duži i višlji, tako da će i njegov efekat na stvaranje dodatne sile prijanjanja biti smanjen, kao što i jeste bila želja sa svim ovim izmenama na aerodinamici.

Testiranje

Od sezone 2009. godine više nije dozvoljeno dodatno testiranje kad sezona počne. Jasnije rečeno, timovi imaju vremena da razvijaju bolid do početka sezone, a kad ona bude krenula, šta je ko uradio - uradio je. Nema daljih izmena i unapređenja.

Jedino je Renault F1 Team dobio dozvolu da tokom sezone dodatno radi na svom motoru kako bi dostigao ostale timove i njihove motore po pitanju snage koju motor daje.

Evo kako Sebastian Vettel objašnjava najvažnije izmene za 2009. godinu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

16.12.2008.

Citroen i Peugeot ne planiraju ulazak u F1

Portparol grupacije PSA demantovao je glasine o mogućem preuzimanju dela nekadašnjeg Honda Racing F1 tima. Peugeot je aktivno učestvovao u šampionatu F1 od 1994 do 2000. godine. 1994. godine McLaren je koristio njihove motore, zatim nekadašnji Jordan od 1995. do 1997., a onda i Prostov tim naredne dve godine od 1998. do 2000. godine. Nema spora da Peugeot smatra učestvovanje u F1 veoma prestižnim u pogledu jačanja njihovog brenda, ali u sadašnjoj situaciji kada kompanija zatvara fabrike, ili smanjuje proizvodnju u njima, nije realno izdvojiti toliku sumu novca koja je potrebna za vraćanje u F1.

PSA nema podatak kako su se glasine pokrenule. Ujedno su potvrđena dalja učestvovanja Peugeot na Le Mans sa dizelom

908 HDi FAP, dok Citroen ostaje u WRC šampionatu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

18.12.2008.

Honda predviđa još problema…

Honda Motor Company predočila je planove u svom završnom godišnjem izveštaju.

'' Nadajući se što skorijem oporavku svetske ekonomije i situacije na tržištu, Honda će napraviti biznis planove u kojima će predvideti pogoršanje situacije tokom 2009. godine, i nastojaće da kompaniju na osnovu tog plana vodi dalje'' . Ti planovi obuhvataju odlaganje otvaranja novih proizvodnih kapaciteta u nekoliko fabrika širom sveta, otkazivanje plana za predstavljanje brenda Acura u Japanu, otkazivanje predstavljanja planiranog naslednika NSX, i ponovno vraćanje fokusa na male, elološki čiste automobile. Honda smatra da je od krucijalnog značaja za jačanje kompanije u ovim teškim vremenima rad na novim tehnologijama koje će i dalje biti ekološki prihvatljive, i ugrađivane u nove atraktivne proizvode. Honda odlaže razvoj svog novog dizel motora srednje i velike kubikaže, i koncentriše se na razvoj manjih agregata.

Honda Motor Company je objavila svoja predviđanja za fiskalnu godinu koja se završava 31.03.2009., koja su bila najavljena još u oktobru. Predviđanja pokazuju pad prodaje od 13% u odnosu na 2007. godinu, kao i pad u raspoloživom prihodu za 81,1%. Bonusi koji pripadjau menadžmentu će biti zamrznuti, a top menadžment će pretrpeti pad svojih plata za 10%.

Panasonic Toyota Racing

Panasonic Toyota Racing tim F1 je ispunio svoju kvotu od 30.000 Km dozvoljenog godišnjeg testiranja za 2008. godinu predstavljajući mladog italijanskog vozača Andrea Caldarelli. Poslednja tura testova je održana iza zatvorenih vrata na stazi u Bahreinu.

Caldarelli ima 18 godina dolazi iz Peskare, rodnog grada Jarna Trullija, i deo je specijalnog programa Toyote posvećenog talentovanim mladim vozačima kojima Toyota sponzoriše dalji napredak u karijeri. 2008. godine se takmičio u

Formula Renault West European Championship i Eurocupu. Odvezao je ukupno 128 krugova.

Na testovima u Bahreinu, Toyota se pre svega okrenula ispitivanju novih slikova kompanije Bridgestone, kao i povećanju pouzdanosti motora RVX-08 koji od sledeće sezone mora izdržati tri uzastopna trkačka vikenda. Takođe, Toyota dovršava rad na svom sistemu KERS. Toyota očekuje da će njihov nov sistem KERS biti spreman za januar. U intenzivnom testiranju novog sistema učestvuju oba zvanična vozača ( Trulli i Glock ), kao i test vozač Kamui Kobayashi.

McLaren potvrdio Lenovo

U skladu sa najavama koje traju već neko vreme, kompanija Lenovo je udružila snage sa Vodafone McLaren Mercedes. Kompanija sa sedištem u Americi, ali u većinskom Kineskom vlasništvu, obezbediće McLarenu sve neophodne softverske alate koje će tim korisiti kako u svojoj centrali u Velikoj Britaniji, tako i pored trkačkih staza širom sveta. Inžinjeri kompanije Lenovo su već počeli rad na projektovanju i izgradnji mobile wireless computing technology koja je neophodna timovima F1, kao i na unapređivanju kompjutera koje tim koristi u garaži i na pit wall-u.

Inače, timovi F1 su oduvek bili pioniri u korišćenju novih kompjuterskih rešenja imajući u vidu njihovu stalnu potrebu za što bržim prenosom podataka od bolida ka timu, a zatim što brže obrade tih podataka od strane tima, mehaničara, inžinjera koji će onda opet na tim istim kompjuterima isprojektovati rešenje problema, itd...itd...

Vodafone McLaren Mercedes je otišao korak dalje tako što će omogućiti svojoj centrali u Britaniji da uvek ima u realnom vremenu sve podatke sa trkačkih staza širom sveta gde se takmiči njihov bolid.

Interesantne glasine…

Williams F1 je demantovao priče da razmišlja o testiranju vozača iz Formule 3 Ricardo Teixeira, ali ono što ovom timu F1 još uvek nije jasno je odakle je potekla priča o testiranju mladog vozača. Izgleda da je cela priča krenula iz rodnog kraja Teixeira tako što su lokalne novine Jornal des Desportes objavile vest. Po toj infomaciji, u bolid Williamsa, Ricardo je trebao da sedne u januaru.

Moguće je da Williams ima u vidu jakog sponzora koji stoji iza Ricarda, jer je u pitanju naftna kompanija Sonangol delimično u vlasništvu države Angole. Ova bivša Portugalska kolonija je najveći proizvođač nafte u podsaharskom delu Afrike, posle Nigerije, ali sav profit je godinama korišćen za otklanjanje tragova građanskog rata.

Država se značajno oporavila, ali još uvek nafta čini oko 85% ukupne privrede Angole.

Malo je poznato da u Angoli postoji trkačka staza prilagođena održavanju najzahtevnijih takmičenja, izgrađena 70-tih godina pre izbijanja građanskog rata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

19.12.2008.

Glasine u Tokiju…

Već duže vreme kolaju priče da bi za sledeću sezonu Jarno Trulli mogao da bude zamenjen u Panasonic Toyota Racing timu F1 sa mladim vozačem Kamui Kobayashi. Ugovor koji Trulli ima sa Toyotom traje još jednu godinu, ali on je sa timom još od 2005. godine, i za to vreme se sigurno nije izdvojio po zapaženim rezultatima. Problem Trullija nisu bile kvalifikacije, i uopšte mogućnost da odvoza jedan krug na vrhunskom nivou, ali naravno da trka traje mnogo više od jednog kruga, tako da se spospobnosti Trullija da u trci ostvari dobar rezultat nisu popravile sve ove godine.

Najbolji rezultat u prošloj sezoni mu je bio podijum u Francuskoj, ali ga je u svemu nadmašio klupski kolega, novajlija, Timo Glock.

22.12.2008.

Interes Meksikanaca u F1 ?

Postoje naznake da 68-godišnji Meksikanac Carlos Slim ( drugi najbogatiji čovek sveta, sa procenjenim bogatstvom u iznosu od oko 60 milijardi $ ), želi da uđe u F1 kupujući nekadašnji Honda Racing F1 tim. Carlos Slim je ranije već izlišno pomagao talentovane meksičke vozače, i daleko od toga da ga ne zanima auto sport. Sigurno je da dobro razume prednosti ulaganja i promocije kroz F1 šampionat, jer je član Upravnog odbora kompanije Philip Morris International, koja je opet vlasnik brenda Marlboro, najvećeg sponzora Ferrarija. Takođe, glavni je sponzor mladog Bruno Senna, koji je već viđen kao vozač u tom novom timu.

Carlos Slim je sav svoj novac zaradio kupujući kompanije koje su malo vredele, i onda od njih pravio veoma uspešne firme, koje je zatim prodavao i tako ostvarivao visok prihod. On sigurno ima novca za kupovinu Honda Racing F1

( naročito što se zna da Japanci neće tražiti ništa više od simbolične sume novca želeći da tim i dalje ostane, i da se takmiči sledeće godine ), ali isto tako sigurno zna da se dosta para mora uložiti u razvoj novog bolida, pa tako svake godine da bi se tek negde posle 5 godina ulaganja, novac počeo da se vraća kad taj tim bude imao konkurentan bolid, jer svi znamo da ove godine Honda nije bila konkurentna.

Ko preuzima Honda F1 Tim ?

Isto tako, postoje glasine da će David Richards preuzeti Honda Racing F1 tim, a postoje sigurni znaci da se nešto po tom pitanju i radi, a ne samo priča. Veliko pitanje je gde će naći dovoljnu sumu novca kako bi tim mogao da se takmiči naredne 2, 3 godine, jer on nema dovoljno ličnog bogatstva za taj poduhvat. Do sada, za sve svoje poslovne poteze, novac je tražio i dobijao od Investicionog fonda u Kuvajtu. Međutim, u svetlu svetske ekonomske krize, svi investicioni fondovi imaju problema sa likvidnošću, pa je tako i ovde slučaj.

Kao drugi mogući izvor prihoda pominje se Hyundai Kia Automotive Group. Na listi svetskih proizvođača automobila, ova kompanija je na 5. mestu, ali trenutno nema učešće ni u jednoj trkačkoj seriji. Do 2003. godine bili su uključeni u WRC.

Njihov cilj je da postanu globalni brend prepoznatljiv po kvalitetu, a takođe i brend koji aktivno razvija hibridni pogon i brine se o zaštiti životne sredine ( gde je Honda u F1 već imala prepoznatljivu kampanju ). Takođe, Velika Nagarada Južne Koreje se planira od 2010. godine…

Ferrari i F1

Bernie Ecclestone i šef Ferrarija Luca di Montezemolo obično imaju usaglašene stavove. U njihovom obostranom interesu je da rade zajedno, ali prošle nedelje je Montezemolo javno izrazio sumnje u pogledu toga gde ide F1 u budućem periodu. Odgovor koji je dao Ecclestone bio je na jeziku koji svi najbolje razumeju – u vidu novca. Ferrari je za osvojenu titulu u konkurenciji konstruktora u sezoni 2008. dobio 80 miliona $ više nego što bi npr. dobio McLaren da je osvojio istu titulu.

Ok, nije to nikakvo posebno iznenađenje jer svi znaju da Ferrari ima dobar ugovor na osnovu koga je faktički kupljena lojalnost tog italijanskog tima još pre 5 godina kad je postojala realna opasnost da Ferrari nastavi sa trkanjem u Grand Prix Manufacturers' Association (GPMA). Tada je Bernie Ecclestone ponudio povoljnije finansijske uslove Ferrariju, i nakon toga Ferrari više nije bio za ideju pravljenja šampionata koji bi bio rival F1. Priznaćete, bilo kakva rivalska serija nema mnogo šansi za uspeh ukoliko Ferrari ne učestvuje u njoj. Zna to i Bernie.

Takođe, nije iznenađenje ni iznos, jer se proteklih dana govorilo o 100 miliona $, da bi na kraju ipak bilo manje od toga.

Ali, ono što jeste interesantno je javna priča o tome, i to počev od Bernia. Jedini logični razlog zašto se podatak iznosi ovako javno je želja Bernia da razdvoji Ferrari od ostalih timova F1 po pitanju novca, a u nameri da se razbije Formula One Teams Association (FOTA), koja jedino može biti snažna dok se timovi drže zajedno. Teško će to biti kao ranije sada kad svi znaju koliko Ferrari dobija više novca za svoje ostvarene rezultate. Glavna briga koju ima Ecclestone po pitanju pomenute asocijacije timova F1 je njihova želja da više novca ostaje timovima…što direktno znači manje za Bernia. Trenutno, od ukupne zarade koja se ostvari tokom sezone, 50% ide ka Formula One Group ( Bernie Ecclestone ), dok preostalu polovinu raspodeljuju timovi na osnovu ostvarenih rezultata, i istorijskog značaja tima za F1.

Inače, od 2013. godine timovi F1 će biti u mnogo boljoj poziciji kad je cenkanje oko novca u pitanju. Ugovorene obaveze tada ističu, i mogu napraviti rivalski šampionat. Npr. A1GP serija koristi Ferrari motore, i lako se njena infrastruktura može iskoristiti za novi šampionat. Svi dosadašnji pokušaji da se napravi rivalsko takmičenje su bili daleko od realizacije jer nije postojao ni kalendar, ni planirane staze, ni TV pokrivenost… Ali, sve to već postoji sa A1GP, i lako će biti preuzeti je, a onda je iskoristiti kao osnovu za dalji razvoj. Bez velikih timova, F1 ne postoji. Da, bilo bi moguće na brzinu napraviti da bolidi iz GP2 šampionata liče na F1, ali bi to bilo sve…samo bi ličili na pravu stvar.

Teoretski, FIA je vlasnik komercijalnih prava na F1, ali su ta prava onda preneta

( za simboličnu sumu novca ) na 100 godina ka kompaniji Formula One Group, tako da ustvari komercijalna prava ima Bernie Ecclestone. FIA bi mogla da se aktivnije uključi u pregovore oko F1, jer još uvek ima pravo veta na izmene vlasništva ( kad bi Bernie hteo nekome drugom da proda Formula One Group ), kao i po pitanju izmene komercijalnih prava. U poslednje vreme, predsednik FIA Max Mosley je davao izjave u korist timova, navodeći kako bi svaki tim F1 trebao da dobije minimalno 50 miliona $ od imaoca komercijalnih prava ( Formula One Group ), kao bi i dalje F1 bio zdrav šampionat.

Ali, problem je i oko sume novca koja je uopšte raspoloživa za novi sistem podele.

Vlasnici Formula One Group ( CVC Capital Partners ) su već pozajmili veliku sumu novca, uvereni u buduću zaradu. Zbog toga je veliki deo raspoloživog novca sada neophodan za plaćanje kamata, kao i za ukupno smanjivanje duga, pa se zato nema šta mnogo deliti timovima u vidu povećavanja njihovog učešća.

U svakom slučaju, neće biti izmena po pitanju deobe zarađenog novca jer postoji Ugovor do isteka sezone 2012. godine. Ali, sve što se sada događa je pokušaj da se osiguraju pozicije za pregovore o novom komercijalnom ugovoru sa timovima F1, koji će važiti počev od 2013. godine. FOTA ( ukoliko timovi do tada ostanu jedinstveni ), sigurno može izdejstvovati bolje uslove nego po važećem Ugovoru.

Ferrari - izmene u ekipi

Scuderia Ferrari Marlboro zna da je prošle sezone izgubio titulu u konkurenciji vozača iako je imao brži bolid od glavnog rivala McLarena na najvećem broju trka. Dakle, greške u boksu, i loša taktika kao problem. U naporima da takvih problema ne bude sledeće sezone, usledile su mnoge kadrovske izmene u slavnom F1 timu.

Massimo Rivola će sledeće sezone biti zadužen za vođenje tima na trkama, logistiku, i staranje o poštovanju svih pravila takmičenja. Doveden je iz tima Scuderia Toro Rosso.

Prošlogodišnji šef odeljenja za sklapanje menjača Diego Ioverno je postao globalni šef za sve radove na sklapanju bolida, a u tome će mu pomoagati još jedno novo ime u timu Mick Ainsley-Cowlishaw. Ipak, nije u pitanju neki novajlija, već čovek koji ima dugu istoriju na poslovima u F1 počev od kasnih 90-tih i Benettona gde je bio mehaničar. Brzo je postao šef mehaničara u timu Benetton, a zatim prelazi u Arrows gde je zajedno sa Tom Walkinshaw bio tim menadžer. Istu funkciju je imao o Super Aguriju sve do prestanka postojanja tog tima.

Francuz Dr Thierry Baritaud je šef novog KERS programa. On je u Ferrariju još od 2000. godine kad je došao iz državnog Institut Francais du Petrole, i od tada je radio na razvoju motora u Maranelu.

Kimi Raikkonen naravno nije promenjen ;) , ali je zamenio svog glavnog inžinjera. Čovek koji će najbliže sarađivati sa Kimijem se zove Andrea Stella.

Australijanac Chris Dyer će biti glavni koordinator svih poslova u toku trke, kao i tokom testova, podnoseći izveštaje direktno prvom čoveku tima koji nije promenjen, pa je to i dalje Luca Baldisserri.

Luca Baldisseri je od 1989. godine u Ferrariju, kad je radio na razvoju menjača, a kasnije bio zadužen za elektroniku. 1995. godine postao je glavni Bergerov inženjer, a isto je radio kad je u pitanju bio Irvajn. Najvažnije je da je bio glavni inženjer Šumaheru tokom svih njegovih titula osvojenih u Ferrariju. 2003. godine se povukao sa same staze, i postao osoba zadužena za koordinaciju aktivnosti između tima ( koji je po belom svetu ), i centrale Ferrarija.

Ross Brawn ga je ponovo doveo nazad direktno u tim, i imenovao ga za svog asistenata po pitanju strategije. Zajedno su je pripremali za svaku trku.

Pre trke, Luca Baldisseri je skupljao podatke sa testova i kvalifikacija za oba vozača. Njegov posao za svaki trkački vikend je bio da pripremi selekciju fleksibilnih strategija ( na bazi prikupljenih podataka ), i da te opcije dostavi Brawnu. Naravno, direktnu odluku koja će se od tih pripremljenih opcija primeniti uvek je donosio Ross Brawn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

29.12.2008.

Demanti

Milijarder iz Meksika Carlos Slim demantovao je da ima nameru da kupi Honda F1 tim. Rekao je da nikad nije ni vodio ozbiljne razgovore o tome, a kamoli da je već bio odlučio da to uradi.

Dakle, još jedna od špekulacija u vezi sudbine ovog tima je zvanično demantovana.

Trka u Rimu ?

Maurizio Flammini je nekadašnji vozač Formule 2, sa prosečnim rezultatima. Završio je na 6. mestu u generalnom plasmanu polovinom 70-tih godina. Vozio je i F1 za Franka Williamsa, ali je tada doživeo težak udes na treningu. Nikada se više nije vratio kao vozač u F1.

Posle svoje vozačke karijere, okrenuo se promovisanju sportskih takmičenja, i od 1990. godine je bio glavni arhitekta zaslužan za uspeh FIM World Superbike Championship.

Flammini sada kaže da bi voleo da vidi trku F1 po ulicama Rima. Nije on prvi koji je to predložio, ali bilo kakva izmena po pitanju mesta gde se održava Velika Nagrada Italije znači da Monza ispada iz kalendara, a teško da se to može dogoditi takvoj legendi kad su trkačke staze u pitanju. Uostalom, nije samo tradicija te staze u pitanju ( od 1921. godine ), već i znatana ulaganja koja su izvršena od strane lokalnih vlasti.

Flammini smatra kako je trend da se u kalendar F1 uvodi sve više uličnih trka, i da je Rim idealno mesto za tako nešto. Priča nije toliko naivna kad se imaju u vidu komercijalni pokazatelji. Iako je Italija jedna od omiljenih svetskih turističkih destinacija, poslednjih godina je doživela ozbiljni pad broja turista.

Forbes Magazine procenjuje da samo Vatican i Colosseum privlače svaki po oko milion turista godišnje. Možda se to čini impozantnom cifrom, ali nikako nije kad se uporedi sa npr. Times Square u Njujorku koji godišnje poseti oko 35 miliona turista, ali je dosta slabije i kad se uporedi sa drugim Evropskim prestonicama. Trafalgar Square u Londonu privuče oko 15 miliona, dok Notre Dame u Parizu ima godišnje oko 12 miliona ljudi koji dođu da ga vide. Još važnije je da od ukupno skoro 50 miliona ljudi koji godišnje dođu u Italiju kao turisti, samo 6 miliona dođe u Rim. 1980. godine Italija je bila vodeća destinacija u Evropi, imala je 9% ukupnog tržišta. Danas, ima tek malo više od pola tog nekadašnjeg tržišnog dela. Velika Nagrada Italije u Rimu bi sigurno privukla još ljudi u glavni grad…

Scuderia Toro Rosso - izmene u ekipi

Nakon odlaska Massimo Rivola u Ferrari, Scuderia Toro Rosso je postavila Gianfranco Fantuzzia na njegovo mesto. 49.-godišnji Italijan je svoju karijeru u F1 započeo još 1976. godine u Ferrariju. Lepo je reći da je neko sa manje od 18 godina već radio za Ferrari, ali naravno da to nisu bili tako važni poslovi. Kasnije postaje inženjer, i ranih 90-tih godina je bio visoko kotiran u Ferrariju kad je njegova struka u pitanju. Odlazi u Minardi 1998. godine, i tamo ostaje 3 godine. 2001. prelazi u Toyotu koja je spremala svoj projekat za F1, gde je bio koordinator za logistiku do 2006. godine, kad se vraća u Italiju, odnosno u Torro Rosso. Dakle, u pitanju je čovek koji je već bio u timu, samo što od sezone 2009. ima još veća zaduženja.

31.12.2008.

Red Bull - izmene u ekipi

Red Bull je saopštio da Eric Silbermann više nije šef komunikacija u tom timu, ali i da će nastaviti sa tim poslom u Scuderia Toro Rosso, zajedno sa Fabiana Valenti i Marieluise Mammitsch, koji dolaze iz Toyote.

Odlazi Sebastien Bourdais ?

Tim Cindric, šef Penske Performance tima u okviru Indycar šampionata, izjavio je da tim tek treba da donese konačnu odluku o budućem angažmanu za

Helio Castronevesa. Brazilac može biti osuđen na kaznu zatvora ukoliko se dokažu navodi o utaji poreza. Suđenje je zakazano za Mart, i ukoliko bude oglašen krivim, Penske tim će imati vrlo malo vremena da pronađe kolegu za njihovog drugog vozača Ryan Briscoe.

Jedna od mogućnosti je Sebastien Bourdais, čije ime se u poslednje vreme često spominje u tom kontekstu. On je 4 puta uzastopno osvajao šampionsku titulu u Champ Car seriji, i nakon toga odlazi u Toro Rosso F1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

05.01.2009.

Ferrari – Peugeot ; Saradnja po pitanju KERS ?

Priča o zajedničkom radu ove dve kompanije na razvoju KERS uređaja prvo se javila u Americi, sa pretpostavkom kako će Peugeot 908 imati isti uređaj kao i slavni F1 tim. Takođe, kaže sa da se rad mora ubrzati, jer posle prve trke ovogodišnjeg šampionata F1 uvodi se zabrana daljeg testiranja i usavršavanja, tako da sve što se uradi mora biti do kraja marta gotovo. Ferrari je ipak demantovao ove glasine, i proglasio ih neozbiljnim.

Ali...Istina je da FIA ne može sprečiti F1 timove da kupuju tehnologiju. Dakle, sve dok timovi nisu iskoristili sva finansijska sredstva na koja imaju pravo, mogu ih slobodno koristiti za bilo koje svrhe za koje smatraju da su im celishodne.

Npr. Williams F1 je kupio akcije kompanije pod nazivom Automotive Hybrid Power Ltd u sklopu napora da jeftino i brzo razviju svoj KERS koristeći mogućnosti, potencijale pomenute firme. McLaren je zaključio ugovor sa Američkom kompanijom Freescale Semiconductor kako bi zajedničkim naporima razvili sledeću generaciju KERS sistema, što je sigurno bolja varijanta nego da su sami krenuli u poduhvat. Zbog ovoga, ništa ne bi bilo čudno da je Ferrari krenuo u sličnu saradnju sa Peugeot, jer je već objavljeno da će 908 HY na ovogodišnjem LeManu imati KERS sistem.

Istina je ipak da Ferrari radi zajedno sa Magneti Marelli po pitanju KERS uređaja.

Michael Schumacher i Honda

Tokom Božićnih praznika, pojavila se nova glasina ( ko zna koja već po redu ) o budućnosti nekadašnjeg Honda F1 Tima. Po njoj, Ross Brawn ozbiljno razgovara sa M. Schumacherom o mogućem zajedničkom radu na spašavanju nekadašnjeg Hondinog tima. Schumacher sigurno ima dovoljno privatnog novca da uđe u celu priču, ali je ipak teško poverovati da bi neko uložio lične pare kako bi omogućio takmičenje jednog tima u sezoni F1. Ali, Michael Schumacher i ne mora da troši svoje pare, jer je još uvek njegovo ime magnet za velike sponzore. Uostalom, posle odlaska iz šampionata F1, Schumacher je zadržao većinu svojih komercijalnih reklamnih ugovora. Međutim, bez obzira na ime Schumachera na atraktivnost takmičenja u F1, i svim tim sponzorima je ekonomska kriza, a finansijske potrebe tima neće biti male jer povlačenje Honde znači da ona više neće snabdevati motorima timove F1, pa će tako morati da se pod komercijalnim uslovima obezbedi motor za sledeću sezonu.

Inače, ovo je samo jedna od preko 20 mogućih varijanti, od kojih izvori bliski upravi u Britaniji, smatraju da je 5 ili 6 ozbiljnih. U svakom slučaju, svi detalji o tome kojih je to 5, 6 ozbiljno zainteresovanih će biti poznati najkasnije krajem januara, jer se do tada mora, shodno pravilima F1, zaključiti Ugovor o motorima koje će timovi koristiti u sezoni 2009.

Ograničenje plata u F1 ?

Nastupila su teška vremena za auto-moto sport širom sveta. U okviru toga, F1 se mora pripremiti na najteže opcije. Već tokom decembra sklapani su dogovori koji će omogućiti što mirniji prolazak kroz ova teška vremena, kako se ljudima u F1 ne bi dogodilo slično kao sa npr. NASCAR šampionatom u kome je oko 700 ljudi već izgubilo posao.

Troškovi se moraju smanjiti, i jedan od načina jeste otpuštanje radnika, ali i ograničavanje iznosa koji mogu vozači dobiti po sezoni takođe ima isti cilj. Ipak, nije previše fer da ljudi dobijaju otkaze u F1, dok pojedini vozači dobijaju i po

50 miliona $ godišnje. Jasno je da npr. i sa pola od te sume sigurno ne bi bili u situaciji teškoj za preživljavanje. Ostaje da se vidi hoće li kriza pre svega pogoditi siromašniji sloj F1, ili će se I vozači odreći dela svojih godišnjih prihoda…bar dok traje ekonomska kriza…

Stewart u ofanzivi

Sir Jackie Stewart je otpočeo Novu Godinu žestoko. Napao je dva vodeća čoveka, Bernie Ecclestona i Max Mosleya, govoreći da oni moraju da napuste F1 kako bi šampionat mogao da se razvija dalje.

U izjavi za Times, Stewart je rekao :

'' ...era promena mora otpočeti'' jer je šampionat postao veći od ljudi koje pre svega zanima komercijalni efekat.

Jackie Stewart : '' Ecclestone upravlja F1 šampionatom, i toliko je jak da nema nikoga ko bi smeo da mu se usprotivi, i založi se za određene izmene. ''

Takođe se upitao ima li uopšte planova za Bernievog naslednika, jer Ecclestone sada ima punih 78 godina...

Jackie Stewart : '' Ecclestone i Mosley upravljaju F1 na bazi svog ličnog autoriteta i kao sijamski blizanci su. Temelji na kojima se oslanja F1 su izgrađeni samo na bazi njihovog ličnog odnosa. To ujedno odvraća druge ljude uključene u F1 da se uopšte zainteresuju za aktivnije učestvovanje u odlučivanju, jer znaju da će na kraju sve ionako biti kako se njih dvoje dogovore. Kad je Max Mosley bio u centru seks skandala, koliko vlasnika timova F1 je izašlo, i javno ga podržalo ? Nijedan. Možda se pitate zašto… ?

Kada je McLaren, po nekima, bio žrtva, kad su mu oduzimani bodovi, koliko drugih timova je pomislilo da to sutra možda mogu biti oni, i stalo na stranu kolega iz McLarena ? Iz straha od sankcija, opet niko nije… ''

Stewart se osvrnuo i na finansijsku stranu šampionata :

'' Ništa od ostvarene zarade se ne vraća u sport. Finansijska distribucija je napravljena samo po njihovim željama, I to tako da njihovi interesi uvek budu podmireni. Iako timovi trpe teret svih ulaganja, dobijaju ne više od 50% ostvarene zarade na kraju sezone. Posle timova, najviše ulaganja imaju vlasnici staza na kojima se vozi F1, ali oni dobijaju zanemarljivo, ili ništa od ukupne zarade. Jedini prihod su im prodate karte. Teško da iko od njih dobija deo od TV prava, ili deo novca od svih onih reklama koje su postavljene pored njihove staze u toku trkačkog vikenda. Kako onda mogu da reinvestiraju kad ništa ne dobijaju od F1, i kad im je jedini prihod uprodata ulaznica ? ''

Stewart kaže da je neveroatno da nema Velike Nagrade USA u kalendaru…

Napao je i Mosleya, koji ionako nikada nije bio ljubitelj ovog Škota :

'' Mislim da se Mosley mora povući iz FIA i kompletnog motosporta...FIA bi trebala da ga zameni, ali ne sa nekim iz njegove organizacije, ili sa nekim iz motosporta uopšte. Trebalo bi formirati Upravni odbor stručnjaka koji bi poslovanje FIA učinio potpuno transparentnim. Skandal je bio odličan povod za novi početak, za odlazak Mosleya, ali sve je to bilo slabije od volje samo jednog čoveka za ostankom. Tako se sigurno ne bi dogodilo da je bio u pitanju čovek iz Olimpijskog Komiteta, FIFA ili UEFA organizacije, ili neke druge organizacije sa većim stepenom javnosti rada u odnosu na FIA. ''

Share this post


Link to post
Share on other sites

06.01.2009.

Sebastian Buemi na putu za Torro Roso

Ovaj Švajcarac star 20 godina je već vozio dve sezone u GP2 šampionatu, a preko godinu dana testira za Red Bull Racing.

Buemi je imao meteorski uspon u svojoj dosadašnjoj karijeri, pre svega zahvaljujući podršci kompanije Red Bull.

Vozio je u Formuli BMW tokom 2004. i 2005. godine.

2006. prelazi u Formulu 3, a sledeće godine u GP2 šapionat kao zamena za povređenog Michael Ammerm. Iako je vozio dve godine u tom šampionatu, nije ostvario vrednije rezultate. Dakle, rezultati koje je ostvario nisu impresivni, ali je mnogo važnije za tako mladog vozača da je imao konstantne nastupe, učestvovanje u trkama, i skupljanje iskustva.

Ostaje da se vidi ko će mu biti partner u timu. Od promene vlasništva krajem prošle godine, Red Bull sada plaća sve račune, i nije sigurno da li će se zato tražiti od vozača da doprinesu pokrivanju dela troškova kroz obezbeđivanje sponzora timu. Čovek koji će verovatno imati jake sponzore, i doneti novac u tim je

Bruno Senna, ali imati situaciju u kojoj su oba vozača novajlije nije baš poželjno u sezoni 2009. imajući I vidu da neće biti mnogo vremena za vežbanje, za učenje I poravljanje grešaka.

Takuma Sato je odradio dosta testova sa timom proteklih meseci, ali nije sigurno hoće li uspeti da nađe novac u Japanu posle povlačenja Honde, jer je I interes za F1 u Japanu sada slabiji, dok bi Sebastien Bourdais bio nastavak saradnje sa već uhodanim, i sigurno znatno iskusnijim vozačem, koji je ionako imaju solidne rezultate pri kraju sezone…

Predstavljanje bolida

Kako i dolikuje, prvi koji će predstaviti novi bolid biće Ferrari 12. januara.

Toyota će predstaviti novi TF109 15. januara, ali će bolid ustvari biti moguće videti u akciji tek od 20. januara tokom testova na Algarve Motor Park, u Portugaliji.

McLaren predstavlja svetu svoju formulu 16. januara, dok su Williams i Renault najavili prezentaciju novog bolida u ponedeljak 19. januara u Portugaliji. Odmah sledećeg dana, BMW će svoj novi bolid probati na stazi u Valensiji.

Red Bull Racing najavljuje premijeru za 09. februar u Španiji, dok će Torro Rosso sačekati još koji dan kasnije.

Planovi za Honda i Force India nisu trenutno poznati.

Pred timovima je dosta posla jer im je testiranje, shodno novim pravilima, dozvoljeno samo do početka sezone krajem marta. U toku sezone, nije dozvoljeno vršiti dalji razvoj bolida, tj. dodatno ga usavršavati, testirati…

07.01.2009.

Ferrari nije jedini izbor

Postoji dosta glasina u poslednjih par dana da će nekadašnja Honda F1 ekipa koristiti Ferrarijeve motore u sledećoj sezoni. Ali... Od dogovora između svih ekipa F1 i FIA iz decembra, izgleda da nema ništa. Naime, bez traga je nestala najava FIA da će do 11. decembra ekipe imati vremena da se prijave za korišćenje standardnih motora, jer se do tog roka nijedna ekipa nije prijavila sa željom da pod komercijalnim uslovima otkupi određeni motor. Iz toga se zaključuje da ova ideja nikada nije ozbiljno ni razmatrana od strane timova ( iako su i oni učestvovali u tom dogovoru ), već im je ta mogućnost predstavljala samo još jedan način da u pregovorima izdejstvuju što bolje uslove, jer su uvek svom primarnom dobavljaču motora mogli da kažu kako oni imaju i druge opcije, tj. opciju da kupe već gotov motor. Velikim proizvođačima je odgovarala ta opcija, jer imaju velike pogone za razvoj i testiranja novih motora koji će sada biti manje korišćeni zbog novih pravila F1 u pogledu zabrane testiranja u toku sezone ( što se ranije redovno radilo, pa su tako sva ta postrojenja bila uposlena ).

Trenutni lider po pitanju snabdevanja ekipa F1 agregatima je Ferrari, koji svoj 2.4 V8 koristi fabrički tim, kao i Scuderia Toro Rosso. Prošle godine je i Force India koristila Ferrarijeve motore, ali se nisu posebno usrećili sa rezultatima.

Renault snabdeva svoju fabričku ekipu, kao i Red Bull Racing, ali su već značajno smanjili svoja ulaganja od sezone 2009.

Toyota svojim motorima, pored fabričkog tima, snabdeva i ekipu Williamsa, što ostavlja jedino BMW kao velikog proizvođača koji nema ‘’mušteriju’’, već motorima snabdeva samo svoj fabrički tim.

Timovi koji su najviše lobirali prošle jeseni kod FIA da se uvede standardizacija motora u F1 ( svi timovi da koriste isti motor ) su bili Renault i Honda. Kad se pogledaju prošlogodišnji rezultati ovih timova, jasno je zašto su to radili. Očigledno je da Japanski V8 nije bilo ni blizu po performansama ( što se pre svega jasno videlo na najzahtevnijoj trci u kalendaru, po pitanju motora - čuvena Monza ). Hondi na stazi, gde su od presudne važnosti konjske snage agregata nije bilo nigde, a ni Renault nije mnogo bolje prošao. Npr. Scuderia Toro Rosso je koristila potpuno istu šasiju kao i Red Bull Racing, ali je mnogo bolje rezultate ostvarila baš zbog Ferrarijevog motora, dok je Red Bull koristio Renault motore.

Sa druge strane, Lewis Hamilton je uvek bio među najbržima na brzim stazama što pokazuje snagu Mercedesa, dok su BMW i Toyota imali snažne motore, ali je ipak bilo jasno da to još uvek nije na nivou Ferrarija i Mercedesa. Nisu usamljena mišljenja po kojima je Mercedes imao najsnažniji motor, jer je od kraja 2006. godine u svoje redove doveo dosta ljudi iz Coswortha, koji sigurno imaju dosta znanja koje su preneli. U sklopu tih tvrdnji, nagađa se da je na kraju sezone Mercedesov motor imao oko 25KS više nego Ferrari.

Dakle, ako bi bivša ekipa Honde želela konkurentne motore za sledeću sezonu, to bi onda morali biti ili Ferrari, ili Mercedes agregati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

08.01.2009.

Odlučujući dani za Donington

Lokalni organi vlasti u Britanskom okrugu North West Leicestershire će danas glasati u vezi predloga za obnovu i unapređenje infrastrukture na čuvenoj stazi, u nameri da ponovo ispune sve neophodne uslove za održavanje trka F1 šampionata. Plan je da se 2010. Velika Nagrada Britanije preseli sa Silverstona na Donington, a šef projekta obnove i unapređenja Doningtona Simon Gillett, najavljuje da će radovi trajati 10 meseci. Novac će biti obezbeđen od strane više privatnih investitora. Plan investitora je da upotpune sadržaj koji Donington može da ponudi tako što ne bi samo napravili objekte namenski za F1, nego bi pravili i komercijalne centre, stvorili od tog prostora mesto koje bi se moglo komercijalno iskorišćavati i posle F1 vikenda organizovanjem koncerata, raznih drugih manifestacija…

Sastanak šefova

Sastanak na vrhu ekipa F1 održaće se danas u Heathrow Hotel, kako bi detaljnije razradili svoj dogovor već postignut u decembru po pitanju smanjivanja troškova.

Najviše će se razgovarati o korišćenju vazdušnih tunela, i njihovih simulatora, ali i o opštem smanjivanju troškova, baš onako kako je Mosley sugerisao timovima. Sa druge strane, ekipe F1 žele više novca od Formula One Group

( Bernie Ecclestone ), i navode primere drugih sportskih organizacija u kojima se mnogo više zarađenog novca vraća u sport, za razliku od F1. Još jedno od pitanja gde će se lomiti koplja će biti moguće uvođenje ograničenja plata vozačima. Mosley je jasno stavio do znanja da on želi postojanje gornje granice po pitanju ukupne količine novca sa kojima F1 ekipe raspolažu, što posredno znači uvođenje ograničenja plata, jer ako toga ne bude, onda će manje novca od raspoloživog maskimuma ostati za razvoj bolida i funkcionisanje tima. Međutim, imajući u vidu da finansijska situacija neće biti bolja, biće sve veći pritisak da i vozači malo osete svetsku ekonomsku krizu…

Rezultati razgovora na vrhu

Svi prisutni jednoglasno su se složili oko sveobuhvatnih principa štednje novca, i potpisali su sporazume u pogledu ograničenja po pitanju testiranja novih aerodinamičkih rešenja. ( upotreba vazdušnih tunela i njihovih simulatora ).

Ekipe su se takođe dogovorile da će razviti novi, jeftiniji menjač, čiji će dalji razvoj onda biti zamrzunt određeni period vremena kako bi se i na tom sklopu osvarile uštede. Svi timovi su se složili da neće praviti problema oko registracije za sledeću sezonu bivšeg Honda tima, i da će prihvatiti bilo koju promenu imena te ekipe. O ograničenju plata vozačima nije ništa saopšteno…

Dobijena dozvola

Lokalni organi vlasti dozvolili su otpočinjanje radova na obnovi, i unapređivanju infrastrukture na Doningotnu, kako bi ta staza mogla ponovo biti domaćin trke

F1 šampionata. Simon Gillett je izjavio da je ova odluka kruna šestogodišnjih napora da se F1 vrati na Donington.

U nakraćem, staza će biti proširena, produžena, a biće izgrađeni i novi prateći objekti.

09.01.2009.

Španija pravi još jednu stazu za testiranje bolida F1

Najnoviji projekat je već dugo poznat. Zove se Motorland Aragon, i biće izgrađen od grupe lokalnih entuzijasta koji su godinama upravljali jednom manjom stazom u obližnjem gradu Alcaniz. Inače, trkanje na stazi u Alcanizu ima dugu tradiciju, i datira još iz 1965. godine kada automobilski sport u Španiji nije bio ni izbliza na nivou na kojem je danas. Međutim, bezbednosni rizici su uticali da staza početkom 1990. godine doživi značajne izmene, bude skraćena, tako da više nije mogla ugostiti međunarodnja takmičenja. Od 2003. godine na njoj se više nisu vozile ni lokalne, španske trke. Ali, organizatori nisu tugovali, već su napravili ambiciozni plan o preuređenju staze u test stazu za bolide F1, kao i izgradnju okolnih staza za karting i OFF Road vožnju. Takođe, biće izgrađen Tehnološki park namenjen pre svega za testiranje motora i njihov dalji razvoj, kao i objekti široke namene koji će obuhvatati Hotele, šoping centre, sportske objekte…

Sve će biti izgrađeno na samo 5 Km. udaljenosti od grada Alcaniz, koji je opet u neosrednoj blizini Saragose, I brzim saobraćajnicam je povezan sa Barselonom I Valensijom. Procenjeno je da u krugu od 250 Km. ima 20 miliona stanovnika.

Stazu će projektovati čuveni Hermann Tilke u saradnji sa Foster & Partners, dok će bivši vozač F1 Pedro de la Rosa biti savetnik po pitanju konfiguracije staze.

Nova staze će imati jaku konkurenciju u vidu okolnih staza u Barseloni, Herezu, Valensiji, kao i Portugalske staze Portimao…

Sebastian Buemi potpisao za Toro Rosso

Scuderia Toro Rosso zvanično je saopštila da će u sezoni 2009. njihov vozač biti i mladi Švajcarac Sebastian Buemi ( 20 ), koji se prošle godine takmičio u GP2 seriji, gde je takođe bio vozač ( rezervni ) za Red Bull tim u tom šampionatu.

Sebastian Buemi je već godinama deo posebnog programa kojim Red Bull pomaže mlade i talentovane vozače. Ekipa je već oduševljenja zalaganjem i brzinom mladog vozača, kao i njegovom željom da što više nauči. Ovo su samo neki od stavova koje je izneo Franz Tost.

Prve zvanične kilometre Buemi će izvozati na testiranju novog bolida u Portugalu, krajem januara…

Share this post


Link to post
Share on other sites

12.01.2009.

Ferrari predstavio novi bolid - F60

Predstavljane novog bolida obavljeno je u Mugellu, u blizini Firence. Novi bolid dobio je oznaku F60 u čast obeležavanja 60 godina učestvovanja slavnog tima u šampionatu F1.

Bolid pokazuje nekoliko iznenađenja, imajući u vidu da nova pravila i ne ostavljaju više toliko prostora za eksperimentisanje po pitanju izgleda, aerodinamičkih rešenja i sl...Najveća promena je ukupan izgled bolida, koji je sada mnogo elegantniji, čistih linija, bez gomile malih spojlera, zakrilaca i sličnih rešenja kojima su bili načičkani bolidi F1 proteklih sezona.

Ferrari F60 će koristiti novi sistem KERS, putem kojeg se po prvi put uvodi varijanta hibridnog pogona u svet F1. Zajedničkim snagama, ovaj sistem su razvili Ferrari i Magneti Marelli. Postoje glasine po kojima je italijanski tim u blagom zaostatku po pitanju ovog sistema u odnosu na konkurenciju, ali se očekuje da će rad biti pojačan u nedeljama koje dolaze.

Jedna od najvećih novina u odnosu na prošlu sezonu će biti raspored masa novog bolida. U proteklim godinama, skoro svi timovi su se trudili da naprave bolide koji će biti malo lakši nego što to pravila F1 dozvoljavaju, a onda bi tu neophodnu dodatnu težinu raspoređivali na svakoj trci različito unutar bolida, kako bi imali najbolji balans na različitim stazama. Dakle, namerno se ostavljalo lufta, koji se onda popunjavao na svakoj trci različito. Međutim, ove godine zbog težine KERS sistema timovi se trude da naprave bolid koji neće biti pretežak, a o tome da ga naprave lakšim nego što pravila dozvoljavaju uopšte i ne razmišljaju. Realno je očekivati da će na nekim trkama ekipe odustati od korišćenja KERS sistema, u korist boljeg balansa, jer će onda KERS sistem moći da bude izvađen na tim trkama, i da se težina koju bi on inače zauzimao bolje rasporedi kako bi se ostvario optimalniji balans bolida…njegovo bolje ležanje.

Ferrari je osvojio 8 titula šampiona u kategoriji Konstruktora u poslednjih 10 godina, i 6 vozačkih titula u istom periodu. Ekipa očekuje dobre rezultate obojice svojih vozača, jer su podjednako sposobni da osvoje titulu. Tokom prošle sezone, Massa je bio sve bolji iz trke u trku, i u najbukvalnijem smislu te reči za malo je ostao bez titule šampiona, dok će Kimi morati mnogo bolje nego prošle sezone…

aV33FVA.jpg

Pq39rX0.jpg

aV33XnA.jpg

aV343S0.jpg

aV34dQA.jpg

gx1lS9kJ.jpg

gx1lSgP9.jpg

Pq3aDMi.jpg

13.01.2009.

Još jedna vrata zatvorena za Bourdais

Penske Racing je saopštio da će se Australijanac Will Power pridružiti timu umesto Helio Castronevesa u toku pred sezonskih testova, i da će ostati vozač tog tima ukoliko Brazilac ne bude u mogućnosti da vozi tokom 2009. godine, imajući u vidu da se trenutno protiv njega vodi sudski postupak za utaju poreza koji se može okonačati i zatvorskom kaznom. Ujedno, to znači da će Penske Racing imati oba svoja vozača iz Australije, jer je tu od ranije Ryan Briscoe. Ali, to ujedno znači da Sebastien Bourdais ima još jednu preostalu opciju manje za nalaženje angažmana za sledeću godinu ukoliko ne potpiše novi Ugovor sa

Scuderia Toro Rosso. Oni još uvek čekaju da vide šta će se dogoditi sa Hondom i njihovim vozačem Buttonom, jer bi njega još kako voleli da vide u svom timu…

13.01.2009.

Honda-Mercedes-Benz

Kao što se već neko vreme priča, nekadašnji Honda tim će verovatno u sezoni 2009. koristiti Mercedesove motore. Jedini drugi potencijalni snabdevač vrhunskih motora Ferrari je ovih dana davao signale koji su sve osim toga da su zainteresovani za takav aranžman, tako da se zbog toga Mercedes pojavljuje kao jedina realna preostala opcija. U svakom slučaju, tim neće imati nogo vremena za pred sezonske testove, ako ih uopšte i bude, ali se nadaju da će imati dovoljno kompetentan bolid.

Diskusije oko vlasništva nad ekipom još uvek traju, kao i razne špekulacije, ali najverovatnije će doći do otkupa ekipe od strane ljudi koji su u njoj radili. Uostalom, prodajna cena neće biti problem, jer Honda ionako planira da tim proda za simboličan iznos kako bi maksimlano olakšala spremanje za narednu sezonu ekipi ljudi koja preuzme vlasništvo...

13.01.2009.

FIA saopštila spisak startnih brojeva

Nema posebnih iznenađenja. Po tradiciji, ni ove sezone niko neće koristiti startni broj 13.

Evo liste :

1. Lewis Hamilton (Vodafone McLaren Mercedes)

2. Heikki Kovalainen (Vodafone McLaren Mercedes)

3. Kimi Raikkonen (Scuderia Ferrari Marlboro)

4. Felipe Massa (Scuderia Ferrari Marlboro)

5. Robert Kubica (BMW Sauber F1)

6. Nick Heidfeld (BMW Sauber F1)

7. Fernando Alonso (ING Renault F1 Team)

8. Nelson Piquet (ING Renault F1 Team)

9. Jarno Trulli (Panasonic Toyota Racing)

10. Timo Glock (Panasonic Toyota Racing)

11. Sebastien Buemi (Scuderia Toro Rosso)

12. TBA (Scuderia Toro Rosso)

14. Mark Webber (Red Bull Racing)

15. Sebastian Vettel (Red Bull Racing)

16. Nico Rosberg (AT&T Williams)

17. Kazuki Nakajima (AT&T Williams)

18. TBA (Honda Racing F1)

19. TBA (Honda Racing F1)

20. Adrian Sutil (Force India F1)

21. Giancarlo Fisichella (Force India F1)

Fia je saopštila da je Honda tim na prodaju, ali da je bez obzira na to, još uvek u svim aktima Fia zvanični naziv Honda Racing F1, sve dok se vlasništvo ne promeni.

14.01.2009.

KERS - bacanje para ?

Šef Ferrari tima Stefano Domenicali kaže da je uvođenje novog sisrema KERS čisto bacanje para. ''Sistem je koštao duplo više nego što smo očekivali i sada je najgori mogući trenutak za takve dodatne troškove. Sistem nema ništa zajedničko sa rešenjima u automobilskoj industriji…''

Znamo da je F1 uvek bila poligon za nova tehnička rešenja, koja su se onda prenosila i na automobilsku industriju. Međutim, jasno je da ni u bliskoj budućnosti ovakva verzija hibridnog pogona, uštede energije koja se stvara prilikom kočenja, neće biti korišćena u svetskoj automobilskoj industriji, pa je stoga čisti trošak za timove F1.

Inače, sve ekipe su htele da odustanu od tog sistema za ovu godinu, ali je jedino BMW insistirao da KERS ostane već od ove sezone. Pravila traže da se svi timovi moraju složiti oko izmene pravila ukoliko te izmene stupaju na snagu za 12 meseci ili kraće. Sve ekipe se nisu složile, i KERS ostaje…

15.01.2009.

Marmorini napustio Toyotu

Luca Marmorini, šef Toyotinog tima za razvoj motora je napustio kompaniju.

Toyota je saopštila da je Marmorini ostvario izuzetne rezultate u razvoju novog

RVX-09 motora, kao i KERS sistema, ali je izabrao da napusti ekipu. Zamenio ga je Japanac Kazuo Takeuchi.

U sklopu mera za smanjivanje troškova, maksimlani broj obrtaja motora je smanjen na 18.000 sa prošlogodišnjih 19.000, tako da i nema previše mesta za neki veliki dalji razvoj i istraživanja, jer svi motori bez problema to mogu da izdrže…Druga bi priča bila da se npr. išlo na cifru od famoznih 20.000 obrtaja u minuti…

Nije poznato gde će Marmorini otići, ali se zna da je pre radio za Ferrari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

15.01.2009.

Toyota predstavila svoj novi bolid - TF109

Tadashi Yamashina, šef Toyotinog tima, je na predstavljanju novog bolida zvanično najavio i njihov cilj za ovu sezonu : da ostvare prvu pobedu u šampionatu 2009.

TF109 je naslednik prošlogodišnjeg TF108, sa kojim je Toyota bila ozbiljan igrač. Osvojena su dva podijuma, ukupno 56 poena, što je više nego 2006. i 2007. godine zajedno. Na 14 od prošlogodišnjih 18 trka, Toyota je imala svoje bolide u prvih 10 na startu.

''Posle više godina u F1 u kojima smo skupljali znanje i iskustvo, sada smo spremni da ostvarimo i značajnije rezultate.'' Ono što naročito ohrabruje šefa Toyotinog tima je veoma jaka vozačka postava, jer su oba vozača pokazala tokom prošle sezone da su u stanju boriti se za sam vrh ukoliko imaju kompetentan bolid...

Toyota je ujedno objavila da je obnovila ugovor sa svojim najvećim sponzorom Panasonicom, a potpisala je i novi sponzorski ugovor sa Američkom kompanijom RE/MAX.

Pq3gfYA.jpg

aV3awri.jpg

Pq3guWr.jpg

Pq3gzVJ.jpg

aV3aIV0.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

16.01.2009.

McLaren predstavio svoj bolid

MP4-24 je oznaka bolida McLarena za sezonu 2009.

Predstavljen je od strane svetskog šampiona Hamiltona, i njegovog kolege Kovalainena. Novi bolid je razvijan još od septembra 2007. godine, jer se već tada znalo za značajne izmene pravila od sezone 2009. godine. Tim trenutno raspolaže sa dve šasije novog bolida, i počinju sa testovima već od ponedeljka u Portugalu.

Hamilton je rekao da je predstavljanje novog bolida uvek izuzetno emotivan događaj, ali je za njega ove godine još značajnije, jer sada po prvi put njegov bolid ima šampionski broj 1.

Timski šefovi su bili suzdržani po pitanju očekivanja za sledeću sezonu, ali jasno je da su ambicije najviše moguće kad god je ovaj slavni tim F1 u pitanju.

Ujedno, legendarni Ron Dennis je iskoristio predstavljanje novog bolida da zvanično potvrdi svoje povlačenje sa mesta šefa McLaren F1 Tima, i od 1. marta će ga zameniti dugogodišnji saradnik Martin Whitmarsh.

Ali…to ne znači da Rona više nećemo viđati pored staze, jer je najavio da će i dalje uživo pratiti sve trke, i neće otići u penziju. Njegova je odluka je da se više posveti drugim aspektima kompanije McLaren, poput izrade njihovog novog automobila, što trenutno predstavlja veći izazov za Rona. Uostalom, znamo koliko je bio uspešan automobil McLaren F1 koji se proizvodio u prvoj polovini 90-tih godina.

aV3mcgr.jpg

gx1lZNKi.jpg

aV3mSFS.jpg

aV3qSBi.jpg

Pq3wECJ.jpg

18.01.2009.

Credit Suisse okončao saradnju sa BMW Sauber ekipom

Nije veliko iznenađenje da se to dogodilo. Saradnja je započela još 2001. godine, a 2002. godine ova Švajcarska Banka je pomogla Peteru Sauberu da otkupi deo vlasništva od Dietrich Mateschitza, jer sa u to vreme njih dvojica nisu mogla dogovoriti ko bi trebao da bude vozač u timu. Od tada, pa sve do 2005. godine kada je BMW otkupio tim, ova kompanija je držala preko 60% vlasništva. Kao deo Ugovora koji je potpisan sa kompanijm BMW, bilo je predviđeno da Credit Suisse ostane sponzor još 3 sezone, tj. 2006, 2007, i 2008. godine.

2008. godina je bila loša za Švajcarsku kompaniju, zbog loših odluka su morali da otpišu preko 5 milijardi eura svojih potraživanja, i otpustili su preko 5.000 radnika, tako da zaista nije čudno što su odlučili da više ne ulažu u F1.

19.01.2009.

Novi bolid Renaulta

Prve kilometre na stazi, novi Reanault R29 prelazi od ponedeljka na testiranju u Portugalu, dok je za volanom bio test vozač Romain Grosjean.

U odnosu na prošlu godinu, a što se tiče izgleda, više je oranž boje, Total je pretežno zamenio Elf, iako je ustvari u pitanju ista kompanija, dok i sam Renault ima izraženiji natpis nego prošle godine.

Razvoj novog bolida je nailazio na ozbiljne probleme, jer u prvom pokušaju konstrukcija bolida nije prošla crash test, pa se smatra da su inženjeri preterali sa smanjivanjem težine, što se onda odrazilo na njegovu čvrstoću.

Renault će koristi KERS sistem koji je razvio zajedno sa italijanskom kompanijom Magneti-Marelli.

Nagoveštaji su da će Renault imati konkurentniji bolid nego prošle godine , iako postoje glasine da je Renault bio prinuđen da smanji budžet tima za narednu sezonu.

Prvi vozač je dvostruki šampion Alonso, tako da i po tom pitanju Renault neće imati problem u pogledu postizanja vrhunskih rezultata…

aV3rMYA.jpg

aV3rWX9.jpg

aV3s0Wr.jpg

gx1m0YW9.jpg

aV3sior.jpg

gx1m12Vr.jpg

Pq3y1VJ.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

19.01.2009.

Novi bolid Williamsa

Prvo pojavljivanje novog Williams-Toyota FW31 bolida se takođe odigralo na test stazi u Portugalu, gde se već nalazi većina ekipa F1 na testiranju svojih novih bolida, a za volanom je bio test vozač Nico Hulkenberg.

Bolid je trenutno u tamno plavoj boji, sa nekoliko sponzora manje nego prošle godine na sebi. Petrobras i Lenovo su otišli, kao i više brendova u okviru Baugur Group.

Ekipa i dalje ima značajnu podršku od Royal Bank of Scotland, kao i od kompanije Philips koja sada ima znatno više reklamnog prostora na bolidu nego prošle sezone.

Najznačajnija novina u odnosu na sve ostale ekipe F1 će biti KERS za koji se odlučio Williams, jer će njihov biti zasnovan na drugačijem rešenju…

Williams se nada povratku u vrh timova šampionata F1, ali treba videti kako je rešen najveći problem koji je ekipa imala prošlih sezona, a to je aerodinamika bolida na većim brzinama…

gx1m1_MS.jpg

Pq3AaCr.jpg

aV3uG30.jpg

gx1m24M9.jpg

Pq3As4r.jpg

gx1m2cfA.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

20.01.2009.

Novi BMW F1.09

Robert Kubica je izvezao novi bolid po prvi put na stazi u Valensiji. Tim ulazi u četvrtu sezonu sa najvišim ciljevima, a to je borba za titule u šampionatu F1.

Dr Mario Theissen, šef BMW tima je prvo podsetio na odlične rezultate koji su ostvareni prošle sezone, poput mesta 1 i 2 na cilju u Kanadi, kao i osvojenih 11 podijuma na ukupno 18 trka. Rekao je da u 2009. godini očekuju da i dalje budu pouzdani na trkama, kao i da povećaju nivo performansi koje će nova formula pružiti njihovim vozačima.

Razvoj novog bolida je započet još u februaru 2008. godine, a koordinator svih angažovanih ljudi na tom projektu je bio Willy Rampf.

Vozačka postava je ista, dakle Robert Kubica i Nick Heidfeld, a treći vozač je Christian Klien.

aV8nRW0.jpg

gx1od1Fi.jpg

aV8oaT9.jpg

aV8onlS.jpg

aV8osl9.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

23.01.2009.

Toro Rosso se dogovorio sa Sebastien Bourdais ?

Još uvek je glasina, ali ako se u narednim danima potvrdi, to će značiti da ostaju još samo 2 vozačka imena raspoloživa za sezonu 2009., a to su upravo vozači nekadašnjeg Honda tima.

Jenson Button je siguran za mesto u Honda timu, pod uslovom da tim nađe novog vlasnika, dok se ime mlađanog Bruna Senne još uvek ne pominje tako otvoreno kao završena stvar, iako bogati sponzori stoje iza njega.

Ukoliko Honda ne nađe novog vlasnika, onda će Button postati vozač oko koga će i veliki timovi F1 ukrstiti koplja…

26.01.2009.

Francuski Senat podržao plan za izgradnju nove staze za F1

Nova staza će se praviti u neposrednoj blizini Pariza, čime će se ustvari otkloniti najveća mana dosadašnje Francuske F1 staze Magny-Cours, a to je prevelika udaljenost od glavnog grada, što znači i preveliku udaljenost od velikog broja potencijalnih gledalaca. Plan je da se Velika Nagrada Francuske vrati u kalendar F1 za sezonu 2011. godine.

Inače, nova staza se pravi u neposrednoj blizini fabrike Renault, u departmanu Yvelines. Već postoji dobra saobraćajna infrastruktira u vidu autoputa, i direktne železničke linije iz centra Pariza, tako da će svim zainteresovanim Parižanima biti lako da dođu do nove staze…

26.01.2009.

Problemi u ING

Holandska finansijska kompanija ING Groep NV koja u značajnoj meri podržava Renault F1 zapala je u još veće probleme. Holandska vlada im je već pomogla tokom decembra sa oko 13 milijardi eura , ali i pored toga ING se sprema da otpusti još 7.000 radnika, kao i smenu vodećeg čoveka, velikog ljubitelja F1, Michela Tilmanta.

Međutim, oni ne sponzoriš samo Renault, već su i glavni sponzori na 2 trke, plus imaju zakupljen reklamni prostor na još 14 trka, tako da je ukupan godišnji budžet oko 100 miliona eura, od čega Renault dobija polovinu…

27.01.2009.

Večernje trke u Australiji i Maleziji

FIA je odlučila da se start ove dve trke ipak pomeri za 17.00 ( iako je standardni termin za F1 14.00 časova po lokalnom vremenu ), kako bi gledaoci u Evropi imali prihvatljiviji termin za uživo praćenje zbog vremenske razlike.

28.01.2009.

Krajnji rok...

Sve su jače naznake da će menadžment nekadašnjeg Honda F1 tima da otkupi ekipu, ali oni se ne opterećuju preterano sa krajem januara kao nekim poslednjim rokom kako bi uopšte uspeli da spreme bolid za sledeću sezonu. Dizajn je sigurno već gotov, motor ionako neće samo razvijati, nego će ga kupiti od drugog snabdevača, tako da smatraju da i dalje imaju dovoljno vremena da naprave novu formulu, čak i kao ne uspeju da završe papirologiju oko prenosa vlasništva do kraja januara.

Dakle, ako budu sakupili dovoljno novca za celu operaciju, vremena smatraju da imaju dovoljno...

29.01.2009.

Problemi sa novim Renault bolidom ?

Španske novine pokrenule su špekulacije da novi bolid Renaulta opet ima probleme sa aerodinamikom koji su se pokazali tokom testiranja u Portugalu

( gde se trenutno nalazi većima timova ), tako da je Alonso bio veoma nezadovoljan. Inače, još jedna vest dobija smisao kada se pogleda ova špekulacija, jer je ekipa Renault na Kemble aerodromu blizu Cirencestera imala kompletan test tim, koji se trudio da podesi aerodinamiku na pisti ovog aerodroma koja je dugačka preko 2 kilometra. Obično ekipe tu dovezu samo jedan kamion svoje opreme, i brzo završe podešavanja aerodinamike, pravljenje odgovarajućih mapa, dok je ovoga puta Renault imao 5 svojih velikih šlepera na licu mesta…

Share this post


Link to post
Share on other sites

01.02.2009.

Ecclestone motri na Portugal…

Nakon što je Portugal napravio novu modernu stazu Algarve, Bernie Ecclestone aktivno razmišlja o vraćanju Velike Nagrade Portugala u kalendar F1. U periodu od 1984. do 1996. godine, staza Estoril je bila domaćin trke u Portugalu, a bila je omiljena destinacija timova i tokom zimskog testiranja. Ali, dugo nije značajnije ulaganu u tu stazu, i od 1997. godine više nema trke u Portugalu. U poslednjih 10 godina, F1 se polako selila iz Evrope ( osim novih trka u Valensiji i Turskoj ), ka Bahreinu, Abu Dabiju, Maleziji, Singapuru i Kini, a već su postignuti dogovori za nove trke u Indiji i Južnoj Koreji u bliskoj budućnosti.

Međutim, zabrinut zbog postojećeg stanja sa stazama u Evropi jer Francuska tek pravi novu stazu koja neće biti spremna pre 2011. godine, u Nemačkoj Hockenheim više ne ispunjava sve stroge uslove za F1, dok Nurburgring može da održi trke F1, ali tek na svake dve godine zbog finansijskih razloga, postoji opasnost da trkanja u Evropi bude sve manje. Sve ekipe F1 još uvek traže da bar polovina trka bude vožena po Evropi, pa im Bernie mora naći odgovarajuću stazu za to, a ova nova u Portugalu je idealna.

Na 30 kilometara od međunarodnog aerodroma, povezana autoputevima, i operativna trenutno, jer se tamo ionako već nalazi dosta timova na testiranju, tako da staza ispunjava sve uslove…ali, novac naravno ima najvažniju ulogu, i teško je verovati da trka u Portugalu može privući više novca, sponozora, gledalaca nego trke po bogatom bliskom istoku, ili mnogoljudnoj Kini…

02.02.2009.

Izmena pravila oko zabrane testiranja ?

Najveći krivac za razmatranje zabrane testiranja nakon što sezona počne je novi KERS. Mnogi timovi imaju problema sa njegovom pouzdanošću jer baterija brzo gubi svoja projektovana svojstva, i samim tim nije u stanju da sačuva dodatnu snagu koja se akumulira tokom kočenja bolida.

Dakle, kao jednu od mera štednje, sve ekipe F1 su se dogovorile da smanje godišnji broj kilometara za testiranja sa 30.000 na 15.000, kao i da zabrane dalja testiranja od prve trke u Australiji, pa sve do kraja poslednje trke sezone u Abu Dabiju.

Prilikom testova na Algarve stazi u Partugalu, pokazalo sa da svi timovi imaju problema sa KERS, jedino neki timovi imaju manje problema o dostalih, ali do sada niko nije uspeo da sve podesi kako treba kad je ovaj novi uređaj u pitanju.

Inače, zabranu testiranja tokom sezone nije incirala FIA, već je to bila odluka samih timova, pa se zato za njenu promenu ne mora ni pitati FIA. Ali, da bi se promenilo, moraju se svi timovi složiti, jer preglasavanja nema. Bilo bi logično očekivati da se manji timovi pobune kad su generalno ovakve inicijative u pitanju, jer će upravo bogati timovi imati najviše koristi jer imaju novac koji bi potrošili na dodatna testiranja. Međutim, ovog puta to verovatno neće biti tako, jer upravo Toro Rosso i Force India uopšte nisu sigurni da li će imati spremne bolide za zvanične testove u prvoj nedelji marta u Herezu, već planiraju da se pojave tek u Barseloni nedelju dana kasnije, dok je pitanje hoće li bivši Honda tim uopšte imati tesotve pre početka sezone, tako da njima ustvari još više trebaju testiranja nakon što sezona počne, a po postojećem dogovoru to neće biti moguće…

05.02.2009.

Dalje smanjivanje budžeta ekipa F1

FIA nastavlja sa naporima da još smanji troškove, kako bi timovi mogli optimalno da funkcionišu i bez velikih prihoda od sponzora. Cilj je da se troškovi smanje na oko 65 miliona dolara po sezoni.

Ostvariti taj cilj nije lako, jer se mora balansirati između toga da je F1 uvek bila vrhunac tehnologije, probni poligon za sva rešenja koja su primenjivanja kasnije u automobilskoj industriji, i što veće standardizacije delova, kako bi njihova izrada bila jeftinija, a kako bi se i troškovi za razvoj mogli podeliti. Proteklih godina je dosta novca išlo na aerodinamička rešenja, a sada je zahvaljući novim pravilima tu ostalo malo prostora za neki dalji razvoj, pa se novac može preusmeriti na drugu stranu. Veliki proizvođači žele da zadrže F1 kao mesto gde u svojim fabričkim timovima mogu isprobati inovacije, ali to donosi znatno više troškova, koje trenutno svetska automobilska industrija ne može da zadovolji imajući u vidu svetsku ekonomsku krizu koja je upravo najviše pogodila sve velike proizvođače automobila…

Niko ne želi da od F1 napravi šampionat koji više neće biti tehnički najsavršeniji na svetu, tako da zaista nije nimalo lak zadatak kako izbalansirati da i dalje bude na tom nivou, ali da košta znatno jeftinije…

06.02.2009.

Bourdais ostaje u STR

Kao što je nagovešteno prošle nedelje, Sebastien Bourdais ostaje sa Scuderia Toro Rosso u sezoni 2009, zajedno sa kolegom Sebastien Buemi.

'' Bila je zaista duga i teška zima, ali sada kada je čekanju došao kraj, veoma sam uzbuđen oko moje druge sezone u STR ekipi. Želim da se zahvalim kompaniji Red Bull i njenom vlasniku Dietrichu Mateschitzu na ovoj prilici da nastavim saradnju sa timom, koji je ostvario izuzetan napredak prošle sezone. Sada se mogu u potpunosti posvetiti pripremama za novu sezonu. ''

Pomenuo je Bourdais i kako se raduje saradnji sa klupskim kolegom…

06.02.2009.

Bruno Senna ?

Nakon što je STR objavio da nastavlja saradnju sa Bourdais, a još uvek se ne zna šta će biti sa bivšom Honda ekipom, budućnost Bruna Senne u F1 ostaje neizvesna. Da vozi još jednu, treću sezonu u GP2 šampionatu uvek postoji kao opcija. Odlazak u Ameriku nije nemoguć, ali ukoliko Bruno i dalje želi F1, onda bi povratak iz Amerike u F1 bio skoro nemoguć. Uostalom, koliko znate vozača koji su sa uspehom prešli iz Amerike u F1 u poslednjih 10 godina…

Mesto u GP2 šampionatu se pretežno plaća jakim sponzorima koje vozač donosi timu, tako da tu uvek ima mesta za njega, jer mnogi vozači imaju problema da obezbede sponzore…

09.02.2009.

Nastavak testova u Bahreinu…

Testovi polovinom januara u Španiji i Italiji su timovima napravili dosta problema što se vremenskih uslova tiče, tako da nisu mogli u potpunosti ostvariti planirani program zbog lošeg, kišovitog i hladnog vremena po Evropi. Zato su Ferrari i BMW odlučili da se presele u Bahrein, gde se već od decembra nalazi Toyota kako bi imali mnogo bolje uslove, suvo vreme, sa temperaturom otprilike kao što će i biti u najvećem delu sezone.

Timovi koji su testirali u Portimao, mogli su da prevezu samo 500-800 Km, od čega je najveći deo bio po kišovitom vremenu sa jakim vetrom. Ferrari je imao malo bolju situaciju, jer je u svom Mugellu uspeo da skupi oko 1.500 Km testiranja, dok je najbolje prošao BMW sa Valensijom, i oko 1.900 Km odvozanih na testovima. Vrednost pređenih kilometara tokom testiranja je ove sezone još važnija, jer kad sezona počne više testiranja nema, tako da šta timovi urade do tada, uradili su...

Odlazak za Bahrein sigurno neće smanjiti troškove, ali ekipe nisu imale izbora, jer je Evropu zahvatio još jedan hladan talas sa dosta kiše, a u severnim delovima i dosta snega...

Red Bull će danas predstaviti novi bolid, a Torro Rosso će i dalje korisiti svoj prošlogodišnji bolid, jer nova šasija Red Bulla još uvek nije napravljena u dovoljnom broju primeraka za oba tima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

09.02.2009.

Novi Red Bull RB5

U španskom Herezu, predstavljen je najnoviji rival jedne ekipe F1 za sezonu 2009. Čuveni Adrian Newey je najzaslužniji za novi bolid Red Bulla.

Tim najavljuje da i sledeće sezone žele da pobeđuju, kao što je to uradio sjajni Vettel prošle godine u Monci. Adrian Hewey je uradio i prošlogodišnji bolid Red Bulla, ali je glavni problem bio preslab Renault motor. Zbog toga je dozvoljeno kompaniji Renault da uradi određene izmene kako bi se njihov agregat približio ostalima, jer će tako čitav šampionat biti zanimljiviji, iako postoji zabrana na dalji razvoj agregata…

Novi bolid se dosta razlikuje od RB4 i već danas će biti na stazi oba vozača, tj. Sebastian Vettel i Mark Webber.

aVcuGmS.jpg

gx1p_76J.jpg

aVcuVkJ.jpg

gx1p_9BS.jpg

Pqcywai.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

10.02.2009.

Bernie i Nemci…

Bernie Eclestone je izjavio da neće biti srećan ako i Nemačku Veliku Nagradu snađe ista sudbina kao trku u Francuskoj, tj. ispadanje iz kalendara za sezonu 2010. godine.

Hockenheim staza je u vlasništvu istoimenog grada i Badischen Motorsport Clubs.

Na čelu ove organizacione strukture se nalazi Karl-Josef Schmidt, koji je već upozoravao da ako ne bude pomoći od Federalne vlade, ova staza više neće moći da bude domaćin F1 počev od 2010. godine, i apelovao je na postizanje rešenja u narednih par nedelja.

Samo iz prošle godine, ostvaren je gubitak od 6,8 miliona dolara, a još 2002. godine je vlada pokrajine Baden-Wurttemburg obezbedila oko 13 milona dolara za ozbiljnu rekonstrukciju staze. Finansijskih problema je bilo i tokom 2006. godine, kada je gradonačelnik Hockenheima obezbedio pozajmicu od 5,5 milona dolara od Baden-Wurttemberg pokrajinske Banke, kako bi se izbegao bankrot.

Baden-Wurttemberg je jedna od najbogatijih Nemačkih pokrajina, jer se tu nalaze Mercedes-Benz, Porsche kao i Robert Bosch GmbH, plus gigant iz oblasti softverskih rešenja SAP. Ali, veliki proizvođači automobila ne smatrju da oni treba još da finansiraju i stazu na kojoj će se voziti F1, naročito kad je interes nemačke javnosti opao posle povlačenja M. Schumachera, bez obzira što u F1 ima još nemačkih vozača poput Nicka Heidfelda, Timo Glocka, Sebastiana Vettela, Nico Rosberga i Adriana Sutila.

Imajući u vidu recesiju u kojoj se nalazi kompletna nemačka privreda, izdvajanje dodatnog novca za stazu sigurno nije sada njihov prioritet…

11.02.2009.

Bežanje od lošeg vremena

Ferrari, Toyota i BMW Sauber ekipe F1 nalaze se u Bahreinu, ako bi izbegli loše vremenske uslove širom Evrope. Ali, odlazak u pustinju nije garancija stabilnih uslova za testiranje. Ok, neće padati kiša, ali danas je npr. u Sakhiru bila peščana oluja, tako da je staza morala biti zatovrena samo posle nekoliko odvozanih krugova ujutro.

Robert Kubica je do sada izvezao ukupno 22 kruga, Felipe Massa 17 i

Timo Glock 14…

12.02.2009.

Bruno Senna potpisuje za Hondu ?

Još uvek glasina, ali se očekuje da vest bude uskoro potvrđena. Očekuje se da tim koristi Mercedes-Benz motore, a Bruno Senna može doneti timu toliko neophodne sponzore. Međutim, najvažniji sponzor kojeg je Bruno Senna imao, kompanija Petrobras, već se povukla iz F1, i neće se vraćati samo zbog njega.

Još jedna zanimljiva glasina se čula…kako čak i sam Bernie Ecclestone razmišlja da otkupi Honda tim, jer bi na taj način mogao da utiče na odluke

FOTA ( asocijacije timova ), jer u njoj nema preglasavanja.

Međutim, malo je verovatno da će se ta druga glasina zaista pokazati kao tačnom…

12.02.2009.

Još peščanih oluja u Bahreinu

Testiranje u Bahreinu se pretvara u skupu katastrofu za tri tima koja se tamo nalaze, jer su u sredu i četvrtak bile najgore peščane oluje u poslednje 3 godine, tako da nisu mogli prevesti ni jedan metar na stazi.

14.02.2009.

Sumiranje rezultata testiranja

Ekipe F1 bile su zauzete prošle nedelje na testiranjima svojih novih bolida. Postojale su dve grupe, jedna već toliko puta spominjana grupa timova u Bahreinu, i svi ostali timovi koji su u Herezu u Španiji. Jedino Force India i Honda nisu testirali, jer još uvek nemaju bolid za sledeću sezonu koji bi uopšte i testirali. Testiranje u Bahreinu je imalo ozbiljnih poteškoća, tako da su u petak, nakon završetka peščane oluje, sva tri tima bila ceo dan na stazi u naporima da nadoknade propušteno.

Ferrari je prešao 740 milja bez obzira na dva izgubljena dana, a Kimi je postigao najbrže vreme sa 1m33.325s. Odmah iza je bio Jarno Trulli sa 1m33.429s, zatim Timo Glock sa 1m33.501s, Felipe Massa 1m33.615s, Christian Klien 1m33.666s i Robert Kubica sa 1m33.702s. BMW, iako su mu vozači bili najsporiji u Bahreinu, je prešao najviše, tj 815 milja, dok je Toyota stala na 750 milja na stazi.

U Herezu nisu imali problema sa vremenom. Najbrži krug koji je imao Lewis Hamilton je bio 1m19.632s, dok je McLaren kompletirao 980 milja na stazi.

Alonso je bio samo par desetih delova sekunde iza. Najviše od svih timova je radio Toro Rosso, sa pređenih 1350 milja sa oba vozača, dok je Sebastien Bourdais bio najbrži od svih vozača sa 1m17.472s. Novi Red Bull je prešao preko 800 milja na stazi, a najbolje vreme sa njim je ostvario Vettel sa 1m20.738s.

Veoma je opasno bilo šta zaključivati iz ostvarenih vremena na testiranju, tako da to nemojte ni raditi… ;)

14.02.2009.

Spašavanje Velike Nagrade Nemačke

Privredna komora Rhine-Neckar regiona je apelovala na svojih 65.000 članova, tj. privrednih subjekata koji je čine, da otlupe karte za trku 2010. godne, kako bi i na taj način pomogli da trka ostane u kalendaru.

Grad Hockenheim je već saopštio da ne može na sebe preuzeti sav teret, i apeluje na pomoć pokrajinske i Federalne Vlade. Gradsko veće odlučuje polovinom marta da li će trke biti i 2010. godine, pa izgleda da veliki značaj u toj odluci ima količina prodatih karata.

Logika ovih apela je da lokalni biznismeni i kompanije koje imaju korist od održavanja trke F1, pomognu otkupom karata da te trke i dalje bude...ali i da oni i dalje imaju korist od njenog održavanja.

16.02.2009.

ING odlazi na kraju sezone

Ovo pre svega znači da Renault mora naći novog glavnog sponzora po isteku ove sezone.

Holandska kompanija je danas saopštila da neće obnoviti trogodišnji sponzorski ugovor sa kompanijom Renault, koji ističe na kraju 2009. godine.

Saopštili su da su veoma zadovoljni ostvarenim rezultatima, ali da u sklopu smanjivanja svojih troškova moraju preduzeti ovaj korak. Kompanija je još ranije smanjila ovogodišnji iznos za sponzorstva u F1 za oko 40%...Napomenuli su da će do kraja godine imati izuzetno saradnju sa Renault, kao što su je imali i tokom 2007 i 2008. godine...

16.02.2009.

Dva ponuđača za Hondu

Taman kad se očekivalo da se realizuju dugo najavljivani planovi za otkup tima od strane mendažmenta, pojavio se novozainteresovani koji je uneo pometnju u celu priču. Međutim još uvek se ne zna ko je taj novi, što ustvari pokazuje da stvar nije neozbiljna nego se prvo čeka da sve bude dogovoreno, pa da se tek tada zvanično objavi.

Honda mora brzo da odluči šta će raditi, jer novi bolid još nije napravljen, novac za motor se mora što pre obezbediti, osim ako sami ne žele da plate za tuđi motor koji oni ne mogu koristiti...

16.02.2009.

Virgin zainteresovan za Hondu ?

Sir Richard Branson, vlasnik Virgin Group je ime koje je isplivalo u toku dana kao upravo taj novozainteresovani za Hondu F1. Procenjeno je da njegova kompanija vredi oko 8 milijardi dolara.

Još 1997. godine je najavio da je spreman finansirati održavanje Velike Nagrade u Britaniji ukoliko bude problema nakon odlaska velikih duvanskih kompanija koje su tada bile glavni sponzor. 2000. godine je bio na trci u Monaku, a 2002. godine je potpisao sponzorski ugovor male vrednost sa tadašnjim Jordanom.

Ostaje samo da se sačeka…

22.02.2009.

Renault raži po Indiji novog glavnog sponzora…

Indijski mediji su objavili da su ljudi iz menadžmenta kompanije Renault ovih dana boravili u njihovoj državi, kako bi videli zainteresovanost njihovih kompanija, nakon što ostanu bez svog glavnog sponzora na kraju ove godine.

Indijske kompanije su već odavno na nišanu F1 ekipa, naročito što se planira održavanje trke u Indiji počev od 2011. godine. Ferrari već ima sklopljen ugovor sa Tata Consultancy Services, firmom koja se bavi izradom softverskih rešenja.

Nagađa se da bi to mogla biti jedna od dve kompanije :

Reliance Industries, holding koji pravi sve…od odeće i hrane, do posla sa naftom ;

ONGC, državna kompanija ua naftu i gas.

Pominju se još Bharti Airtel, najveći provajder usluga mobilne telefonije u Indiji, kao i kompanije visoke tehnologije Wipro, Infosys, Satyam i HCL Technologies.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanimljive novosti :happy3:

jucerasnja zvanična objava od strane Honde da je ekipa prodata Ross Brawn-u.

Novi znak:

28540brawngp.jpg

Brawn objavio vozačku postavu:

Jenson Button i Rubens Barrichello.

Bolidi najverovatnije u žuto-crno-beloj boji.

Oficijelni sajt: http://www.brawngp.com/

Očekuje se nastup već od nedelje na testovima u Barseloni.

A evo i bolida BGP 001:

52513_2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ako prodju novi predlozi udruzenja vozaca bice dosta zanimljivije u buduce

Share this post


Link to post
Share on other sites

obezbedjen tv prenos nove sezone na foxu.ferari napustio zan tod,klanje fie i udruzenja vozaca oko sistema bodovanja....pocelo zakuvavanje pre pocetka sezone

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja BAS odavno nisam gledao F1, ima skoro 2 sezone. Kad sam juce uhvatio trku, video vozace,poredak istih, ali i izgled i opise bolida zapanjio sam se. Pretumbali su sve zivo, a zasto.. to se ne zna. Nadam se da ce bar biti zanimljiva sezona

Share this post


Link to post
Share on other sites

ocekuje se jos veca zavrzlama sa prelaskom u evropu od sledece trke(spanija)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...