Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
Guest 8035

Fiat Brava 1.6 16v - troši ulje

Recommended Posts

Guest 8035

Kupio sam auto pre 6 meseci, i presao s njim skoro 15.000 km.

Do prvog servisa, na oko 8.000 km, potrosio mi je 2 litre ulja Selenia Racing. Odem kod majstora, a on mi kaze da probam s drugim uljem. Uradim servis sa standardnim Selenia 10W-40 (crvenim) uljem i opet trosi. Pri tome motor ne duva uopste, a u garazi koliko sam video, nema tragova od ulja. Auto je presao oko 150.000 km. Kompresiju jos nisam merio. Motor malo neravnomerno radi, ali je ok. Na plinu je kao munja, ne cuje se, na benzinu se gusi, ali to je vec pretpostavljam do dizni...

Ako je od pomoci, odmah kad sam ga kupio, ugradio sam plin. Medjutim, lik koji je ugradjivao mi ne ozraci rashladni sistem kako treba. Nisam presao ni 10 km i auto mi se ugasio -> digao temperaturu. Sreca u nesreci, pa nije pokrivio ventile ili nesto gore... Uradio sam remont glave motora, vodjice... i zamenio sve sto je pocrkalo. E sad...

O cemu se radi? I sta da preduzmem? Da li da sipam neki aditiv u motor?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 8021

Pozdrav svima

Ja sam imao isti problem kad sam kupio brava 1.4 12v, trosio mi je 2 litre na 8000 a vuce super, kaze majstor nije to nista stavi polusintetiku pa bice bolje i navodno normalno je da kola trose tolko ulja. Stavim seleniu mislim da je gold kad ono isto, odlucim se ja kod drugog majstora, ovaj pretpostavi da ga je prosli vlasnik pregrejao I verovatno kad mu zamenimo karike bice o.k.....

....a ono kad ga otvorise ima sta da se vidi, pa kaze meni majstor il ga sklapamo i na prodaju il menjamo i klipove i sve, sva sreca pa bregasta ispravna.

I tako sve ja to izmenjam, cak sam promenio i lamelu i korpu kad je bal nek je bal.

Trenutno stanje je da ne trosi ni gram ulja a bio sam i na moru i predjem godisnje 15000 i ne stedim ga. Trenutno sipam ulje na 8000 i to seleniju gold i za sad je sve O.K.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 8021

Da sad sam se setio sta me majstor pitao kad sam se dvoumio oko generalne.

Pitao me da liznam gde zavrsi ulje koje nije izgorelo u motoru i koje je krenulo putem auspuha.

Odgovor je bio katalizator.

Sto je znacilo da ako mnogo trosi ulja ima dobre sanse da se zacepi katalizator sto je po meni imalo neke logike.

Sta vi mislite o tome... :shock:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 6415

Ja vozim Meru 1.6 16V, kada sam je uzeo imala je 115000km (mada je sigurno presla i vise), a sada 139000, do sada sam menja ulje 3x.

Sipam Selenia Gold.

U motor stane 3.8l, a onih 2dcl sto mi ostane mi je uvek dovoljno da dospem.

Menjam ulje na 10000km.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 8128

Probajte da na servisu sipate seleniu HPX ona je malo gusca napravljena za motore sa puno kilometara za sobom .Trebalo bi da resi probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 455

Svaki motor ima neki max ulja koji moze da potrosi na km, a onda je zreo za servis. Takodje, potrosnja ulja zavisi i od nacina voznje i marke i viskoziteta upotrebljenog ulja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 7274

Nadovezaću se na temu jer sam juče zamenio ulje u mojoj bravi 1.6 16v i to nakon pređenih 7500 km.Moje iskustvo kaže da mi je nakon 4000km potrošila 0.7litara,a na preostalih 3500km čitav litar.Sipam seleniu gold,iako imam ugrađen sekvencijalni plin.Mislim da potrošnja mnogo zavisi od načina vožnje,bar je kod mene bilo tako.Inače,auto je prešao oko 130000km,kompresija o.k. i ide ekstra.Po meni je zasad ta potrošnja prihvatljiva,iako me u početku nerviralo.Kada se uzme da je prosečna potrošnja plina oko 9.5litara u ovim zimskim uslovima,onda sam mišljenja da je stvarno ova potrošnja ulja zanemarljiva.A kad smo kod ulja,šta mislite da li sam trebao sipati neko drugo,a ne seleniu gold,jer kao što rekoh imam ugrađen sekvencijalni plin?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 8524

selenia je bas za fiata,tako da nema razloga da se premisljas,makar po meni...selenia :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nadovezaću se na temu jer sam juče zamenio ulje u mojoj bravi 1.6 16v i to nakon pređenih 7500 km.Moje iskustvo kaže da mi je nakon 4000km potrošila 0.7litara,a na preostalih 3500km čitav litar.Sipam seleniu gold,iako imam ugrađen sekvencijalni plin.Mislim da potrošnja mnogo zavisi od načina vožnje,bar je kod mene bilo tako.Inače,auto je prešao oko 130000km,kompresija o.k. i ide ekstra.Po meni je zasad ta potrošnja prihvatljiva,iako me u početku nerviralo.Kada se uzme da je prosečna potrošnja plina oko 9.5litara u ovim zimskim uslovima,onda sam mišljenja da je stvarno ova potrošnja ulja zanemarljiva.A kad smo kod ulja,šta mislite da li sam trebao sipati neko drugo,a ne seleniu gold,jer kao što rekoh imam ugrađen sekvencijalni plin?

Euro 3 i euro 4 motori su niskofrikcioni motori i kao takvi sami po sebi su predvidjeni da imaju odredjenu potrosnju ulja. Kod nekoga je ta potrosna veca, kod nekoga manja. Fiat tolerise potrosnju ulja do 400gr na 1000km, tek tada je motor potrosen i zreo je za generalnu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

selenia je fiatovo fabficko ulje.na kanticama pise FL sto je skracenica za fiat lubrikanti(vlasnik fabrike fiat korporacia)inace u 1.6 16v motore sipa se 20k zbog hidro podizaca ventila(ful sintetika-veca protocnost).motori sa klasicnim ventilima koriste GOLD(sinteticka baza) inace je polu sintetika.za "plinadzije"preporuka selenia VS GAS ulje.najlaksi nacin provere gumica i vodjica ventila-nizbrdo,motorno kocenje jedno 10ak sekundi pa onda pun gas.ako izbaci olacic ili oblak plavkastog dima vreme je za zamenu doticnih

Share this post


Link to post
Share on other sites

gde mogu naci podatak da je selenia 20k polusintetika?moji podatci koje imam kroz desetogodisnje iskustvo kao radnik u ovlastenom servisu i sada vlasnik jednog...

motorna ulja pored gradacije(10w40 npr) imaju jos bitnih stavki kao recimo: protocnost,tacka kljucanja,stepen prenosa toplote itd.uzmite 20k i gold na istoj temperatri pa sipajte ili prespite u nesto i videcete razliku samo u gustini tih ulja

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 2751
gde mogu naci podatak da je selenia 20k polusintetika

Na 2L kantici Selenie 20K pise:"Selenia 20K for AlfaRomeo is an ENERGY CONSERVING synthetic based lubricant ... "

Ne sumnjam u tvoje iskustvo :cool ali,koliko znam "synthetic based" znaci da je ulje na sintetickoj bazi tj. da je polusintetika a ne da je full sinteticko ulje ;).

p.s.

Isto pise i na Seleniji 20K koja nije "for Alfa Romeo" ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites

pise i na autobusu banka ali nedaju lovu.salim se.standardi za motorna ula postoje ali svaki proizvodjac gura svoju pricu jer nisu dazbine iste u svim zemljama.po italijanima je 20k polusintetika jer su kanuli kap necega u bure a skoro ceo zapad ga vodi kao sintetiku.posto su italijani prevaranti kao i mi nista me necudi.inace obican 20k i alfa 20k se razlikuju u nekim dodatcima,ovo prvo alfe trose kao lude i ako je motor OK.nemam podatak o toj razlici u uljima

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolika je normalna potrosnaj ulja za Fiatov 1.6 16v motor. Konkretno moje cudo je za 2500 predjenih kilometara od zamene potrosilo skoro cetvrtinu ili litar ulja. Voznja je uglavnom otvoreni put i nikada ispod 120, vrlo cesto preko 150. Na autu je ugradjen plin, a trenutna kilometraza je 193000. Da li je ovakva potrosnja normalna i treba li polako da pocnem da se brinem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa do 400gr na 1000km je neka kao normalna potrosnja, pokusaj malo da olaksas nogu pa prveri onda :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene na autu su Filtronovi filteri ulja i klime poslednjih 15000 km. Za sada sam zadovoljan, i necu da ih menjam jer imaju dobar odnos cena kvalitet...

NEsto ce tesko da ide to sa laksom nogom, jer kada pocen da rezi preko 3000 obrtaja prosto te tera da ga gazis jos vise... :devil: :devil: :devil: Videcu da olaksam nogu na iducoj zameni ulja pa da ga onda propratim...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolika je normalna potrosnaj ulja za Fiatov 1.6 16v motor. Konkretno moje cudo je za 2500 predjenih kilometara od zamene potrosilo skoro cetvrtinu ili litar ulja. Voznja je uglavnom otvoreni put i nikada ispod 120, vrlo cesto preko 150. Na autu je ugradjen plin, a trenutna kilometraza je 193000. Da li je ovakva potrosnja normalna i treba li polako da pocnem da se brinem?

...džibriš kola,a hoćeš da ne troše mnogo ulja i goriva..pa ne može to bato...0,4 lit na 1000 km s obzirom na oštar režim nije zabrinjavajuće,možda da staviš neku pedeseticu,npr motulovu Synergie 15W50.ili Mobil peak life 5W50 ili po povoljnoj ceni u APu Selenia Touring 5W50(raspitaj se kakva su iskustva,teoretski mi izgleda adekvatno za tvoj stil vožnje)....

Pokusaj tako, i ja kad vozim na otvorenom poveca potrosnju ulja :)

posle određenog perioda vožnje u gradu na otvorenom putu će gotovo svaki motor nešto povećati potrošnju pogotovo uz jači gas...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kapiram ja sve to, nego sam se uplasio posto sam imao ceh sa jednim ovlascenim servisom koji mi na servisu nije zamenio ulje, nego sam vozio sa istim uljem 2 godine i preko 15000 km. Nisu mi cak ni dosuli ulje, nego sam nastavio da vozim sa starim. To je dovelo dotle da je auto skoro ostao bez ulja tj bio je na minimum, pa odatle moje pitanje vezano za potrosnju, jer sam ulje poceo da kontrolisem na svake predjene 2000 km....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ljudi il sam lud il ne znam sta :D bio mi ulje na min znaci imalo malo manje od 2l ja dospem jos 1,5 dodje lepo na izmedju min/max sad opet kad sam proverio skroz na min a ako sam preso 500-600km od tad sta mu je a auto lepo vuce ide sve ??? nigde ne curi videlo bi se 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam problem sa kolima, za nekih 2000 km mi je potrosio oko 500ml ulja, ulje u motoru je Castrol Magnetic 10w40, normalna voznja je bila nije bilo gazenje, od tih 2000 km bilo je jedno 500km autoputa, brzina oko 130-140kmh. Zeleo bih da cujem i vasa misljenja. Hvala svima

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne diraj ništa, samo redovno proveravaj i na sledećoj zameni probaj drugo ulje. Nije 250ml/1000km nikakva drama. 

 

 

Nego, pogledaj i ovaj post kad stigneš...  

 

Edited by PremieRacing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voli taj motor da popije malo pogotovo pri tim brzinama/obrtajima... 

 

Sipaj drugo ulje na sledecoj zameni, po meni, mani se Castrola (velika verovatnoca da je fals), i kupi neko 'obicnije' ulje, tipa na Mol pumpi njihovo , 10w40 ili neko drugo 100% originalno :) 

 

Ako ne dimi na hladnom startu i na punom gasu, onda nema razloga za brigu, ali prati stanje... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo sam probao auto ne baca nikakav dim ni hladan ni vruc pri punok gasu, bas nema ni trunke dima.

Zabrinulo me to sto je potrosio toliko ulja, videcu na prvoj zameni da sipam neko drugo, brat koristi Seleniu Gold 10W40 i zadovoljan je ne trosi ga od zamene do zamene oko 400ml.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...