Jump to content
FAS Euroauto Goran
misarw

Bravo - grejač kabine (mali radijator)

Recommended Posts

Kako se skida mali radijator na bravi 1.6 16v,primetio sam da mi curi tecnost na njemu,mokar je pod ispod vozacevih nogu,da li je ikako moguce izvaditi ga napolje.Pozdrav i Hvala

Edited by neshaoct
spojeno by misa-r :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proceprkaj malo po postovima,

meni je majstor skidao centralnu konzolu, i naplatio to zadovoljstvo sa zamenom malog hladnjaka, novi paraflu i gumice 12000 dindzi pre 3 godine.

nakon toga sam ovde na forumu nasao da moze da se pridje malom hladnjaku tako sto se raskupusa suvozaceva kaseta i odatle se radi menjaza.

Neko je pisao da je je majstor koji je tako menjao mali hladnjak naplatio 1500 ili bese 2000 dindzi....

E tako da sam ja to citao na vreme :angry: ........

 

Sta bi sa plinom, jesi opravio to?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posto je isto grejanje u pitanju e sad ne znam da li je neko pre mene nesto sipao u sistem nista mi ne curi ne smrdi ne gubi tecnost ali imam utisak da slabije greje.

Da li je isti grejac i kod 1.2 16v bez klime?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo, Fiat Bravo 1.8GT zamena grejača kabine

Kada se skine fioka.

aV2oDylJ.jpg

aV2oDNjA.jpg

Ovde se vidi kako je curio antifriz.

aV2ozUSA.jpg

Hteo sam da prvo vidim grejač pa da ga zamenim, ako treba, pa kako mi je trebao auto, rešio sam da premostim grejač na termostatu a tako sam izbegao i pražnjenje rashladnog sistema.

Pq1B4cTi.jpg

Treba izvaditi akumulator. Ova creva desno, na termostatu, su za grejač.

aV2oFpAr.jpg

Na auto otpadu sam kupio odgovarajuće crevo za grejač i spojio ga ovako:

aV2oG7u0.jpg

Onda sam prešao na skidanje grejača. Treba odvrnuti tri šrafa, da bi se odvojio profil koji drži cevi u grejaču i izvući cevi iz grejača.

aV2oHvN0.jpg

Profil.

aV2oIla0.jpg

I cevi bez profila, koji ih drži.

Pq1BeCTS.jpg

Da bih cevi mogao da spustim dovoljno i izvučem grejač, bilo je potrebno i da zaštitnu plastiku, ispod cevi, spustim niže za šta je bilo potrebno da otpustim vijak koji drži i plastiku i cevi na prednjem delu ventilacionog sistem. Samo sam ga otpustio, par okreta. Da sam ga skroz odvio nema šanse da bih ga vratio. I ovako je bilo vrlo komplikovano.

Pq1BfzLi.jpg

Pq1BfTIr.jpg

Odvojene cevi.

Pq1BgwCJ.jpg

Kod izvlačenja grejača iz njegovog ležišta ispostavilo se da smeta i ventilator kabine.

Pq1BgVz9.jpg

Onda sam skinuo štitnik preko Upravljačke elektronike za motor. Šrafovi su na oba kraja plastike.

aV2oL1MJ.jpg

I onda ventilator kabine.

Pq1Bi3Ui.jpg

Pq1Bilmi.jpg

Ležište grejača.

aV2oMg69.jpg

Nov grejač.

aV2oMY_J.jpg

Uz grejač se NE dobiju matice i dihtunzi anema ni da se kupe, dihtunzi. Matice sam prebacio sa starog grejača a dihtunge naručio od firme u Subotici. Naglasio sam da su za rashladni sistem, tj. antifriz. Poslali su ih poštom i platio sam pouzećem.

aV2oNJor.jpg

Ove mesingane prstenove nisam uspeo da skinem. Izgleda da je predhodni vlasnik sipao ono sredstvo za zapušavanje rupa na hladnjaku.

aV2oOwhi.jpg

Prstenove sam namazao silikonskom pastom i stavio nove dihtunge pa i tu stranu namazao silikonom.

aV2oOLf9.jpg

A evo i kojim silikonom.

Pq1BmFeS.jpg

Ubačen nov grejač.

aV2oP4ci.jpg

Montirane cevi i profil za učvršćivanje cevi. Profil može da se montira na samo jedan način.

aV2oPt8J.jpg

Vratio sam cevi od grejača na termostat i sada je trebalo izventilirati rashladni sistem. Prvo sam skinuo uvodnik za vazduh. Učvšćen sa tri šrafa.

aV2oPX4r.jpg

Ovde se vide šrafovi za ventiliranje na hladnjaku, na izbočinama gde su priključena creva koja dolaze sa termostata i sa motora. Na mom autu su ti šrafovi različiti. Uspeo sam da polomim jedan. Dok nisam nabavio drugi poslužio sam se klasičnim metalnim štafom. Za ključ trinaest, valjda . Izmeriću kada budem pisao priručnik. Na mom autu nema šravofa za ventilaciju na crevima za grejač kabine.

Pq1BqAb0.jpg

Pq1BqZ7r.jpg

Bitan alat i pomoćna sredstva koja sam koristio. Nisam slikao standardne šrafcigere i ključeve.

Pq1Brx2r.jpg

aV2oSrdr.jpg

Pq1BsoVA.jpg

Pq1BsISJ.jpg

Ja ovo ne bih radio još jednom smile.gif a vi, kako vam drago.

 

 

Upravo promenjen hladnjak po ovom vasem uputstvu,jedino sto sam ja uspeo da ga izvucem bez skidanja ventilatora(jedva,na natezanje,ali sam uspeo),i nisam stavljao onu mast kao vi,nego onaj crveni silikon za visoke temperature.

Pre ugradnje sam lepo oprao novi hladnjak prvo deterdzentom,pa ga ispravo vrelom vodom,tako da i ne smrdi mnogo,mozda se oseti jedva blago,ali skoro nista.

Sistem sam ozracivao par puta,ali i dalje cujem dosta jak zubor vode u kabini,tako da ce to morati jos da se ponovi,ali i pored toga auto greje kao lud,duva vrelo,ovako nikad nije grejao,ako ukljucim na maximalno za kratko vreme dobijem saunu od auta :D

 

Puno hvala,bez ovog objasnjenja step by step ne verujem da bih ista uradio :)

Pozdrav!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa, stavio sam silikon, crni, Wurthov. Piše da je otporan na antifriz. Da li na tom crvenom piše da je otporan na antifriz?

Drago mi je da je nekom koristilo to što sam uradio i napisao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citajuci temu o maglenju stakala dosao sam do ove teme i celu je procitao. Poceo sam postupno da radim, prvo zamenio polen filter, poboljsanje se videlo ali tom prilikom sam ustanovio da klapna ne radi, kad se pritisne dugme, motorcic zuji, ali se klapna ne mrda. Ostala je u nekom srednjem polozaju. Prelistavajuci net, video sam da unutar tog kucista gde se nalazi motorcic, postoje jos 3 mala plasticna zupcanika, od kojih uvek strada jedan, a sve zbog toga sto je vremenski interval kad se pritisne dugme predug, klapna se i zatvori i otvori pre isteka vremena i onda su zupcanici preostalo vreme pod opterecenjem i posle odredjenog vremena puknu. Motorcica polovnih ima na kile po oglasima, cene se krecu od 5-10 eur, ja porucio za 5 eur, stigao i zamenio, sada klapna radi, nije zgoreg da napomenem da je prilican sex skinuti taj motorcic, a jos gore ga vratiti nazad :(. Tom prilikom sam video da mi se na malom hladnjaku vide tragovi antifriza, sto znaci da je pri kraju, mada za sada niti gubi tecnost, niti je mokar tepih, a na dodir tih mesta cak i nema vlage, mozda je vremenom sam oksidirao i zapusio deo gde je curkao.

 

Evo kako izgleda mali hladnjak trenutno

 

mali_hladnjak.jpg

 

 

I taj motorcic koji otvara i zatvara klapnu, kao sto se vidi sa slike, zavucen je skroz u cosak, jako tezak pristup, ima 3 srafa, jedan sa prednje strane koji se vidi na slici i 2 nazad, koja nema teorijske sanse da se skinu, jer se nalaze na 5mm od izolacije, jedina opcija je da kad se skine taj prednji sraf, da se polome lagano usice od ona 2. Srafovi ce ostati, a kad kupite drugi, samo zalomite usice malo da moze sraf da prodje, uvucete motorcic i zasrafite taj predni, stoji sve na svom mestu ok.

 

motorcic.jpg

 

Sada posle ovih intervencija cekam kisu, koja samo sto ne padne, pa da testiram da li je bolje kad klapna radi kako treba, jer na sredini kako je stajala, vuce malo od spolja, malo iznutra vazduh, pa moze da bude da zbog toga magle. Ostaje jos da operem stakla sa necim, jer su malo masna, najvise zbog kokpit spreja, koji malo odleti i na njih.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozzdrav

Upravo treba da krenem u zamenu grejaca u kabini sam.Platio sam uredno jednom servisu da mi to odrade i na njihov nagovor da nekupujem nov grejac  (jer je krs koji procuri za 3 meseca) nego uzmem od njih polovan koji je orginalni,i bolji nego nov.Reko Ajde pomislih ako i procuri reklamiracu im.Medjutim posto je prcureo posle mesec dana majstori se grbave ,al resicemo to na drugi nacin ;)

Nego ja sve raskupusah plastike grejac kupio, gumice nabavio ,jedino sto me zanima i jako hitno mi treba odgovor ,da li moram da ispustim antifriz ili ne moram tj,da li je dovoljno da raskacim one dve cevi sto ulaze u mali hladnjak i pokupim antifriz koji iscuri u kabini u lavorce ,ili ce tu da curi vise od 2 litre antifriza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nazalost morao sam i ja da zamenim hladnjak.....

e,sad imali neko ideju gde bi mogao da kupim žabice za onu plastiku sa leve i desne strane centralne konzole,kod nogu

IMG_0692.jpg

evo i kako izgledaju

IMG00423_20150103_1530.jpg

IMG00424_20150103_1530.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doslo dotle da moram i ja da menjam. Stakla magle tj maste se kao luda, opada nivo rashladne, i kod vozaca mokro, crveno, znaci antifriz. Posto je nedelja, samo sam skinuo fioku i jos neke srafove koji drze hladnjak. Ako sutra nesto radi, moram uzeti i zameniti. Nego ne rece niko, koliko ce iscuriti rashladne kad skinem cevi, da znam da pripremim posudu, da ne kvasim tepih vise nego sto je pokvasen. Sto se tice marke, imate li neki savet ili koji nadjem, naravno na nov mislim?

Jos nesto me buni, ne znam kuda se sliva, ali ni sa jedne strane od konzole tepih nije mokar, a ispod vozacevih nogu jeste. Na hladnjaku se vidi crveni trag, on je sigurno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam slican problem pa sam sve postove procitao veoma pazljivo.Nemoguce je da hladnjak pusta a da pri testu na pritisak ne pokaze da pusta!Drugo,moje misljenje je da hladnjak sam od sebe ne moze da se probusi!Ako je tako,onda i ovaj hladnjak kod motora moze da se probusi sam od sebe,sto ne verujem da se ikome desilo!Oni su i napravljeni tako da im antifriz ne moze nista,da ih nagrize pa da se probuse.Moj zakljucak je da,svima kome je antifriz bio na vozacevom podu nije probusen hladnjak nego gumice vremenom izgube svoju funkciju (toplo-hladno) i tu upravo na spoju cevi sa hladnjakom curi antifriz!Zato se leti manje gubi tecnost jer je mala razlika u temperaturi a dok zimi veca je razlika u temperaturi toplo-hladno i gumice tada vise pustaju.Neka me neko ispravi ako gresim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slazem se za gumice, ali delimicno. Hladnjak jeste predvidjen da radi u antifrizu, ali nije svaki antifriz isti a takodje se u obzir mora uzeti i da kazemo zamor materijala. Fiat preporucuje Paraflu koji je skup i kvalitetan, ali bio sam svedok kada ljudi kupuju i sipaju najjeftiniji antifriz koji im posle 3 nedelje nije nagrizao samo radijator nego hladnjak, vodenu pumpu pa cak i glavu motora. Mozda zvuci neverovatno ali je istina. Peugeot 206 1,4 benzin je bio u pitanju. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo jedno pitanje.danas sam pomirisao antifriz u njegovom rezervoaru i oseti se kao benzin.to je moguce.ili ima takav miris antifriza.nikad jos nisam probao

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam promenio mali radiator.uspesno.samo int.me kirustio sam silikon plavi neki victor reinzov reinzoplasti.izdrzi 300 stepen i visoki opterecenje.ovo sam dobio ali tu pise da nikad ne osusi.to nije problem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osetio sam smrad kad pustim grejanje i video tragove curenja antifriza ispod vozacevih nogu...procitao malo vasa iskustva i nacin zamene malog hladnjaka i brzo i uspesno sam isti i  zamenio... mali hladnjak 1300 din, gumice 2x40 din... zamena je jednostavna ali je problem polozaj tela tokom rada....pozz

Edited by gagi nis

Share this post


Link to post
Share on other sites

jel si kupio gumice negde u bg? ja kuburim sa malim hladnjakom vec vise od godinu dana,pre 10 ak dana sam zamenio mali hladnjak na kom su bili vidni tragovi pustanja antifriza ali naravno opet primecujem da fali antifriza u posudi i mokar pod.

 

sad videh da si iz nisa...

Edited by koskabgd

Share this post


Link to post
Share on other sites

opet curi zbog neodgovarajucih dihtung gumice, moze li mi neko reci gde ima i dal ima u beogradu negde da se kupe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ides na ovaj post u prvoj strani tamo ima slike sa gumicom.ima broj telefona iz subotice.ja sam tamo narucio covek sve mere zna samo mu kazes koji kola.400 din je bio 2gumice i 240 postarina.promenis i ne curi.bar kod mene jos drzi

Evo i mob: 060/1529769

Edited by johnny84

Share this post


Link to post
Share on other sites

i ja sam to stavio 1600 i nesto dinar.pre pola godine.jos drzi dobro i greje.rekli su mi da ima ovaj kineska za hijadu i nesto,i ima nasa proizvodnja za pethijada i nesto.e sad biraj koji je boji.nasa ili kineska

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...