Jump to content
FAS Euroauto Goran
misarw

Bravo - grejač kabine (mali radijator)

Recommended Posts

Zahvaljujem se na korisnoj temi na forumu, pomoglo mi je da zamenim mali hladnjak i gumice.

Nije bilo potrebe da skidam ventilator kabine i da popustam nosace cevi na pozarnom zidu.

th_DSC02077.jpg th_DSC02076.jpg th_DSC02078.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema na čemu. Drago mi je ako je nekom pomoglo moje pisanije.

Naravno, priručnik još nisam napravio. :)

Gost_7463_*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Urađeno je spajanje postova još odavno, ali videćemo može li sada da se to uradi i u tvom slučaju, pa da pored svih postova gde piše taj broj, piše tvoj nick. :thumbup:

EDIT: 00:11

Eto, dodao ti je Dovla i ranije napisane postove... :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi....kada trazite resenje svog problema potrazite i teme malo bolje, najverovatnije vec postoje! A sto se tice majstora, pa valjda ovaj sajt postoji da bi se ukazalo na problem i njegovo resenje BEZ MAJSTORA .Nije fora da oni cepaju a da je moguce da posao sami odradite.

Sto se tice grejaca...laganica je da se zameni. Najteze je istociti antifriz(barem meni). Imao sam i ja strah da sam uradim ali je sve objasnjeno na sajtu tako da bez frke, za cas posla(2 sat) sam zamenio hladnjak. To fore, kao mnogo posla...iza table...lazu(jer ne poznaju problem),cast izuzecima.Ali izuzeci su pomogli i da liobjasnjenja na forum-u.

A sto se tice gumica na cevima. Imao sam frku jer sam video objasnjenje da trebaju termootporne itd. MEDJUTIM nisu obavezne. Problem sa resio tako sto sam na stare gumice dodao nove. Po redu od vrha cevi: nove, stare, metalni prsten, cev na kraju i zategao po osecaju (da ne pukne ili oblajzne oko matice). Mislio sam nece uspeti ali ipak...radi. Vec tri meseca uz max iskoriscenost. Gumice sam, moram priznati, nasao Nemacke proizvodnje i namenjene su za vodovodnu instalaciju(tipa slavine i tako to....). Pise da su pored svega i za toplu vodu pa eto sto da ne i za vruci antifriz.

Ako se oseca smrad, trebalo bi da razlikujete isparenej antifriza (otrovno je) i smrad prljavstine (bakterija). Ako ne razlikujete onda otvorite poklopac na rezorvoaru antifriza pa pomirisite. I kao sto je neko rekao, negde na tepihu-patosu mora da postoji fleka, da se poznaje curenje.

Pozdrav svima !!!! :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

imao prošle godine isti problem, isto obilazio majstore i slušao bajke i na kraju nadjem majstora boru u pere velimirovića i čovek odmah kaže da ne treba da se skida tabla i slične gluposti i uradi mi to za 1500 dindži! eto, ko neće sam a ima nešto keša... tel. majstora: 0646665081

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam zamenio mali hladnjak pre nekih mesec dana i izgleda da je ok osim sto kada prebacim na grejanje oseca se neki neobican miris (kao kada ves masina radi na iskuvavanju vesa na 90 stepeni) a cini mi se da ne pusta nigde,nema nikakvih fleka a nisam primetio da opada nivo tecnosti.

Jedan drugar mi rece da je kod njega na golfu bila ista situacija i da je smredelo godinu dana a miris kao potice od novog hladnjaka koji bude zasticen sa nekim sredstvom pa mu treba vremena da "obgori".

Jel se jos nekom ovo desavalo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam zamenio mali hladnjak pre nekih mesec dana i izgleda da je ok osim sto kada prebacim na grejanje oseca se neki neobican miris (kao kada ves masina radi na iskuvavanju vesa na 90 stepeni) a cini mi se da ne pusta nigde,nema nikakvih fleka a nisam primetio da opada nivo tecnosti.

Jedan drugar mi rece da je kod njega na golfu bila ista situacija i da je smredelo godinu dana a miris kao potice od novog hladnjaka koji bude zasticen sa nekim sredstvom pa mu treba vremena da "obgori".

Jel se jos nekom ovo desavalo?

Takodje kod mene, oseca se miris hladnjaka koji sam ubacio. Cini mi se da sve slabije i slabije, u roku od 6 meseci, po mojoj proceni, trebalo bi u potpunosti da nestane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa evo bas danas sam malo obratio paznju i primetno je slabiji miris,znaci gubi se polako.

Kod mene jos postoji neki dodatan miris od one pene kojom sam cistio ventilacione kanale pa je sad miris pomesan sa onim od hladnjaka ali polako se gubi a ja jos slabo i vozim auto (kratke relacije po gradu) i mislim da bi za par sati konstantnog grejanja miris verovatno nestao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima,

Pripremam se da promenim hladnjak kabine pa me samo zanima da li znate mesto u Beogradu gde bih mogao da kupim te gumice?

Hvala , pozz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unikornis, iz Subotice, je, meni u Novi Sad, poslao pouzećem.

Imaš telefon na prvoj starnici. Pišu i dimenzije.

Od njih sam tražio da guma bude otporna na antifriz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima.

Upravo za vikend sam promenio mali hladnjak kabine na Bravu 1.6 2001 , tako da izlazim sa par saveta i viđenja problema.....

1. NIKAKO ne počinjite ceo posao u koliko predhodno niste obezbedili par potrebnih gumica. Postoji velika mogućnost da hladnjak nije ni bio bušan , već da je puštao na spoju cevi sa hladnjakom.

2.NIJE POTREBNO ispuštati svu rashladnu tečnost. Dovoljno je raskačiti dva creva koja se nastavljaju na cevi koje ulaze u hladnjak. Creva se nalaze maltene na spoju između dela za motor i kabine automobila. Prilazi je iz haube , samo se skinu šelne i oslobode creva. Tada sva tečnost iz malog hladnjaka isteče van automobila.

3. Ostalo su samo finese , jedini problem je što je jako malo prostora za rad , ali ostalo nije nikakva nauka.

Jedino što sam primetio nakon zamene hladnjaka (možda sam umislio samo) kao da auto malo slabije greje. Ventilator i dalje duva istim intenzitetom , ali je vazduh koji izduvava za nijansu hladniji nego što je bio. Ako je neko isto primetio nakon zamene hladnjaka neka piše.

Srećno svima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verovatno treba "izluftirati" instalaciju. 1.6 bi trebalo da ima ventil za "luftiranje" na jednom od creva za grejač pa možeš odatle da počneš.

Edited by misa-r

Share this post


Link to post
Share on other sites

I kod mene za nijansu slabije greje posle zamene i nema veze sa vazduhom u sistemu jer dok je bilo vazduha grejanje je bilo znatno slabije .

Razlog malo slabijeg grejanje je slabiji kvalitet zamenskog hladnjaka koji verovatno nema isti protok i razmak izmedju onih limica na hladnjaku pa je i korisna povrsina hladnjaka malo manja nego kod originalnog.

Tako je bar kod mene slucaj cena od 18 eura za hladnjak i slabije grejanje za 10-20% su prihvatljivi.

ps:na bravi 1.8 imaju ventili na hladnjaku na koje se bez problema ozraci sistem samo treba sacekati da motor odradi 15-20 minuta dok sve ne izadje.

Edited by tox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Licno se ne slazem sa vama. Zamenio sam hladnjak pre nekih 6 meseci i mogu vam reci da se kuvam kada ukljucim na 30...na HI ne bih ni da pokusavam! Jedino se oseca miris obgorevanja hladnjaka, da kazem da je to neka mana!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa dobro niko nije rekao da skroz slabo greje.

Kod mene kao sto rekoh,jedva se primeti da je slabije (ili umisljam posto je zahladnelo :)).

A ima veze i ko je gde kupio mali hladnjak to jest kakvog je kvaliteta sto utice na kvalitet grejanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I Ja sam predpostavljao da je možda problem u kvalitetu hladnjaka , ali što se tiče površine , ona je identička i kod starog i kod novog. Znam jer sam upoređivao pre ugradnje. Što se tiče mirisa , oseća se neki čudan miris , ali to je sigurno zato što je nov hladnjak. Verujem da će proći. Takođe sam primetio da na jednom od creva koje ulaze u cevi za hladnjak , postoji neki platični šraf koji verovatno služi kao odušak , mada mi nije baš najjasnija njegova funkcija. Ako se šraf malo popusti onda curi rashladna tečnost , a ako se zategne do kraja čemu onda služi?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam siguran ali mislim da dok se tecnost krece kroz sistem-creva u tom prevoju ( uzvisenju ) dolazi do skupljanaj vazduha u vidu mehurica pa njegovi odvijanjem ispustas vazduh do momenta curenja tecnosti. Mada se odzracivanje moze raditi i na glavnom hladnjaku. Iskreno posle svog uvijanja i izvijanja dok sam postavio hladnjace nisam vise ni imao volje da se bavim odzracivanjem. Samo sam posle nekoliko dana dodao antifriza u sistem do crte za max.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo i ja pre neki dan zamenih na bravi taj hladnjak.Primetio sam da ga je nemoguce skroz odzraciti jer stoji pod uglom,otuda i onaj zvuk vode u instrument tabli sto su se neki zalili.Resenje je da se podigne prednji kraj auta za neki ugao tako da hladnjak dodje u vodoravan polozaj i zarobljeni vazduh nadje put napolje iz hladnjaka :D

Sta kazete na moju ideju? :sofa:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskreno receno nikad nisam cuo da je neko to radio. :blink:

Ja kada sam menjao mali hladnjak morao sam da sacekam da termostat otvori i jos oko 15 minuta da sav vazduh izadje i ne cuje se nikakvo krkljanje.

Mada koliko se secam fizike iz skole vazduh uvek tezi da ide na najvisu tacku (laksi je od vode) a to je boca sa vodom ili hladnjak samo treba biti strpljiv i dati mu vremena da prodje kroz citav sistem to jest da ga voda izgura.

Analogija ovome je recimo ispustanje vazduha iz centralnog grejanja gde se to radi na radijatorima na kojima se na gornjim tackama nalaze ventili za ispustanje vazduha.

Bilo bi zanimljivo kako bi uspeo da radijatore okrenes horizontalno kad bi trebao. :rofl:

Ako neko ima bolje i tacno objasnjenje i ja bi voleo da cujem,jer kako se kaze "Covek se uci dok je ziv". ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kucni radijator je bio primer a na autu boca za rashladnu tecnost bi trebala biti najvisa tacka ili hladnjak posto su tu negde po visini i sav vazduh bi trebao tu da izadje.

Ali da ne idemo vise u offtopic bilo bi dobro da neko da malo strucnije objasnjenje jer kao sto rekoh malo sam zaboravio osnove fizike iz skole. :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verovatno je isto tako i na marei , ne verujem da se išta razlikuje. U najmanju ruku je vrlo slično (predpostavljam). Možda bi najbolje bilo da pogledaš u nekom Service manualu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo drugari, da i ja dodam koju rec na ovu temu, a vi se ucite na mojoj gresci!

Imam fiat bravu 1.6, i primetio sam od pre nekoliko meseci da malo gubim rashladnu tecnost, da je ispod vozaceve patosnice mokro i kada sam ukljucio grejanje - naravno smrdi.

Kad sam uzeo auto letos, uzeo sam delove u radnji Modena na Bulevaru revolucije, a veliki servis sam radio u RMP servisu u Milana Rakica. Momci su bili tada skroz ok, uradili posao, naplatili posteno ali ne papreno, sta god me je zenimalo - rekli su mi, i odem ja za mali hladnjak opet kod njih, racunam da sredim i to malo sr...

Elem, mali hladnjak mi oni uzmu u Modeni za 2200 din, i juce mi se jave da mogu da podignem auto, ja pitam majstora koliko sam duzan, ocekujem neku cifru od 5 - 6 - 7 hiljada dinara, kad me covek obraduje 13600 dinara!!!!! WTF :blink:

Odem danas da reklamiram paprenost, tu su bila oba majstora, ja kazem sta me muci, i majstor okrene gazdu.... Dasa me je tako ispreskakao, kako je to krvavo tezak posao, kako se radi klececi (sto se mene tice mogao je da dubi i na glavi ako voli), jer ne moze ni iz kanala ni odozdo ako je auto na dizalici, kako je to u stvari malo jer se on i ovaj 2 majstor zaj..... oko toga ceo dan, i kako to u stvari treba i vise da se plati.

Pita me on da li znam koliko kosta taj posao u drugim servisima, ja mu kazem da kosta od 1500 din pa navise, on me je btw uracunao okruglo 10000 dinara ruke, jer su menjali i antifriz (plavi paraflu), a on onda doda kako je menjao i cevi, na njima je u stvari gubila tecnost a stari hladnjak je izgleda bio ispravan, ali nije hteo da ga vrati takvog kad je novi vec uzet za 2200 samo.

No comment!

Uradio sam veliki servis za 17000, a za ovo me je ladno oladio skoro za toliko. Pitam se koliko bi me rebnuli u Delta autu?! Verovatno ovoliko? Pa neka se zakiti mamu mu ........ alavu, naravno ja sam kod njih zavrsio zauvek a vi drustvo ucite na mojoj gresci :rant: i za pocetak zaobidjite RMP u Milana Rakica, osim ako nemate viska para! Posao jeste uradjen, greje lepo, ne smrdi u kolima na antifriz, a patos ce se nadam se uskoro osusiti, ali me je osisao kao da vozim nekog volvoa ili novijeg bmw-a a ne fiat bravu od 3000 evra.

Naravno na forumu onda nadjem nekog lika na Vidikovcu, neko ga je pominjao mozda u nekom 2.postu, da je dasa uradio zamenu malog hladnjaka za 1500 din :harhar: .

Pozdrav bravdzijama i ostalim fiatasima!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...