Jump to content
FAS Goran
stefanves

Fiat Bravo - ugradnja plina

Recommended Posts

@Bruno.Nisi lepo pogledao post.Covek upali auto i predje 5km i gotovo.Znaci da mu je veliki deo kilometraze pod sauhom a ostatak sa jos ne zagrejanim motorom.Ta potrosnja je sasvim ok za te uslove.I nije u pitanj model auta,svaki bi procentualno dao te rezultate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, ali valjda nekada se taj sauh i "skine", na koliko obrtaja drži sauh? Do 1200. Šta bi bilo ako ga malo pritisne do posla na recimo 4000rpm? Trošio bi 30l. Ipak je to velika potrošnja za tako mali motor. Ali nije važno, više sam se bezirao na LPG u ovoj priči, i lepo je pitao za ili protiv plina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dok je motor hladan,gorivo samo tece.Nema trikova da skines potrosnju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala svima koji su se ukljucili u raspravu. Vidim i da se mnogi razumeju u ovu problematiku. Delimicno ste me odgovorili od ugradnje plina. Sve vise razmisljam da prodam ovaj i uzmem dizela. Uglavnom, ja auto koristim 90% za gradsku voznju, i to za kratke relacije kao sto sam rekao. Zato je i potrosnja tolika, inace, na otvorenom trosi oko 6-7 l ,testirano na jednoj duzoj relaciji od 1000km, mada to nije bilo zimi. Mozda jednom mesecno predjem 300km u cugu, ali ugradnja plina mi se ne bi isplatila sigurno. Kao sto je neko vec rekao, meni auto i ne treba, i to je tacno, ali opet je bolje nego voziti se gradskim prevozom :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaj benzinca, dodaj par stotina evra i kupi JTD. Za oko 3500-4000 možeš naći Brava "ko avion" !!!!!!!!!!!!!! Bez zezanja, pogledaj malo oglase.

Ja imam Mareu JTD, mesečno prelazim 1200-1400 km , godišnje je to oko 15000 km. Ali do posla mi teba 4-5 km vožnje, tako da mi je sa dizelom isplativije voziti nego sa benzinom ili plinom. U pitanju je (Beo)gradska vožnja, tako da mi je potrošnja dizela najviše 8 litara.

Inače, ta razlika za eventualnu doplatu bi bila sigurno u visini cene ugradnje gasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Massaris, sad sam gledao cene Brava JTD i može se naći za oko 3500 evra, stim što je razlika između benzinca i dizela oko 100-200 evra. Mislim da ti ovo nije loš predlog, ako ne želiš da menjaš marku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ruku na srce,za takvu exploataciju kakva tebi treba,jedino resenje je neki super mali benzinac.Oni se brzo zagreju i samim tim im je mali prosek za takav nacin voznje.Znaci neka Panda ili Siecento bi ti da liprosek od 7-8l u takvom rezimu,zimi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo jedne, po meni jedine mane sekventa, kada dajes majstoru pare za ugradnju, sve ostalo je pesma, naravno ukoliko je ugradjen kod pravog majstora i ukoliko je isti majstor izabrao adekvatan uredjaj za odredjeni tip motora. :yes

Isprati na bratskom forumu, cannonball-u, temu u vezi TNG-a, mozda ti malo pomogne u odluci... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se nadovezem. Ozbiljno razmisljam o ugradnji auto-gasa u novog djunta 1.2

Cena bi,koliko je meni poznato bila oko 1000e. Sta mislite o tome? Godislje prelazim oko 12.000km tako da ce relativno brzo isplatiti,nije to problem nego me zanima ono oko ubrzaniog habanja motora koje sam ovde cuo.Ovako laicki mislim da su to budalastine,ali... Jedamput sam su reviji SAT procitao da su motori koji koriste TNG dugotrajniji,a ona ovde cujem nesto skroz drugo :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sale, ja sam imao istu tu dilemu kada sam ugradjivao plin u Punta, neko kaze dobro je , neko da nije. Pratio sam raznorazne forume, rezultate istrazivanja, Punto sa tim motorom se cak nasao na crnoj listi cini mi se auto casopisa " Bild", gde je receno da ni u njega ne treba ugradjivati TNG zbog eventualnih posledica, brzeg habanja, bla bla bla.... :thumbdown:

E sad, licna iskustva, ovde napisana, ne mogu da komentarisem, ali mislim da je sve stvar toga kakav ti se auto pogodi da uzmes, evo i primera, imao sam Bravu 1.4 12v, u perfektnom stanju, koja je na 120000km pokrivila sve ventile, radjen motor, a moj komsija, sa istim motorom, ugradjenim plinom presao 200000km i kusur bez problema?! :blink:

Dakle izaberi pravi servis za ugradnju, neka ti preporuce uredjaj i uzivaj u jeftinijoj voznji. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites
...Massaris, sad sam gledao cene Brava JTD i može se naći za oko 3500 evra, stim što je razlika između benzinca i dizela oko 100-200 evra. Mislim da ti ovo nije loš predlog, ako ne želiš da menjaš marku.

Da, ali cisto sumnjam da se moze naci pristojan za 3500e, po mojoj proceni mozda 4000e i vise, naravno sa opremom koju i sada imam (klima, servo, abs, ...). U tome podrazumevam neki koji nije totalno razvaljen, sa predjenih 300 000 ili vise. Jako je tesko naci ocuvanog dizela jer to ljudi kupuju da voze, a ne da im stoji u garazi. Jos na to dolazi i skuplje odrzavanje dizela (ne znam zbog cega ali gde god sam citao ljudi tako kazu). Ne znam, nisam pametan sta mi je bolje :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

...dizlo od 1.9 litara ne trosi malo kad je ladan.Uz to treba mu duplo vise vremena da se ugreje.I na kraju duplo se vise haba od benzinca na ladnom rezimu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...jedina smetnja plina na autu je ta sto hoce da stradaju dizne za benzin.prednosti je hiljadu,usteda,duzi vek motora,motor koji trosi tng ne stvara naslage,ulje ne pocrni,i sve price koje cujete od nekih laika znaju da pokolebaju coveka.e sad tu ima usled lose ugradnje plina moze da ima posledica,pogotovu ako se nekim slucajem motor trosi i jedno i drugo istovremeno,zna da napravi svasta.verujte da vec 10 godina sam imao nekoliko auta(keca,vektru,tipa,tempru.bravu,deltu) i svi su imali plin i svaki je zaradjivao onog sledeceg i misam imao problem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok hvala! Iskreno i ja mislim da je nestrucna ugradnja kao i ugradnja uredjaja loseg kvaliteta opasna,a ne sam TNG!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se nadovezem. Ozbiljno razmisljam o ugradnji auto-gasa u novog djunta 1.2

Cena bi,koliko je meni poznato bila oko 1000e. Sta mislite o tome? Godislje prelazim oko 12.000km tako da ce relativno brzo isplatiti,nije to problem nego me zanima ono oko ubrzaniog habanja motora koje sam ovde cuo.Ovako laicki mislim da su to budalastine,ali... Jedamput sam su reviji SAT procitao da su motori koji koriste TNG dugotrajniji,a ona ovde cujem nesto skroz drugo :huh:

Evo mog iskustva za plin. Vozim bravo 1.6 16v plasticna usisna grana. Preporucljiv samo sequent plin. E sto se mene tice ne ugradjujte ga ljudi ni za zivu glavu.

Prvo platis to sve sa atestom i papirima u mupu oko 900eura. E onda promenis kablove i svecice po preporuci da se nesto ne desi ne daj boze. A desi ce se. Riknuce dizne sigurno, ja vozim sve do 3-5km destinacije na benzin i riknule su. Riknuce i pumpa za benzin.

Onda opet promenis kablove na odredjenom broju kilometara. To ti je oko 1god do 1.5god voznje. E sad najveci problem je ako ti ne daj boze crkne nesto sto je vezano i za plin i za benzin e onda ti majstor kaze a pa ti imas plin svasta tu moze da bude, ne znam ti ja to idi prvo do tih sto su ti ugradili plin, znas kako elekrtonika je to j**na tu se zice prespajaju (jednom mi je jedan car rekao znas na plin ti je put struje duzi!!!).

I tako ti podvuces crtu i shvatis da kad sve saberes nisi ni na nulu dosao a nervirao si se i akao sa majstorima do besvesti. I bas tad kad mislis e sad ce sve da valja ti kazes sebi a vidi ovaj dizel u oglasima sto je dobar mogao bih da prodam svoj auto!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam drugara koji ugradjuje plin. Pricali smo o tome da je bolje da zamenimo plasticnu usisnu granu metalnom na mom autu, pa da ugradjujem obican plin, a ne sekvencijalni, jer je skuplji i kvarovi elektronike su moguci a popravka bi kostala kao polovina vrednosti ugradnje sekvent uredjaja.

Kaze, ima kineskih sekventa sa cenom od 400e, zatim turskih sa kao nekom garancijom, italijanski su preko 650e itd...

Licno misli da u starije modele i vredi ugraditi obican plinski uredjaj. Sekvent mi se cini kao rizik zbog raznih 'majstora' koji ga ugradjuju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamena plasticne,metalnom granom je vec skrnavljenje auta.Pa jos ugradnja plina koji je sklon detonacijama i pravljenju raznih s...nja...Pa na to dodas da moras da trajno smanjis dotok vazduha,sto unazadjuje auto na benzinu...Sve da bi ustedeo 200e...Ako ne mozes da izfinansiras seqvent,bolje nemoj ni da stavljas plin.Samo sebi navlacis probleme zarad ustede koja ce se pojesti posle na raznim popravkama i havarijama..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas tako.Bolje malo sacekati,skupiti jos neku kintu i odraditi sekvent.Jednostavno receno,bolji je sistem a i manja potrosnja u odnosu na venturi,tako da i tu mozes nadoknaditi razliku u ceni.Atest,kako god okrenes placas.

A sto se tice prica o kablovima,brizgaljkama,pumpu,to nema veze sa plinom.Kablovi ionako moraju da su perfektni,bez obzira da li vozis na plin ili ne.

Postoje par pravila kako se vozi na plin,palis ga na benzin,gasis ga na benzin,obavezno je da napravis odredjenu kilometrazu na benzinu u toku jednog meseca.Pojedinci preporucuju da u benzin sipas kliner da ti se brizgaljke sporije zapusavaju....Mislim da o svemu ovom ima opsirnije na Cannon-u.

Ono sto brze riknjava,nalazi se u glavi motora :thumbdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamena plasticne,metalnom granom je vec skrnavljenje auta.Pa jos ugradnja plina koji je sklon detonacijama i pravljenju raznih s...nja...Pa na to dodas da moras da trajno smanjis dotok vazduha,sto unazadjuje auto na benzinu...Sve da bi ustedeo 200e...Ako ne mozes da izfinansiras seqvent,bolje nemoj ni da stavljas plin.Samo sebi navlacis probleme zarad ustede koja ce se pojesti posle na raznim popravkama i havarijama..

to kralju!

ova izjava da se urami (ukoriči)

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja licno sam za plin, naravno u zavisnosti od potreba auta. Inace ugradjujem Zavoli u svojoj radnji i nemam nikakvih zamerki na uredjaj. Kompletan je italijanski bez poljsko-tursko-kineskih kombinacija. On izadje oko 600e pa sad neka neko vidi racunicu koliko se vise isplati prepravka na metalnu granu i ugradnja obicnog gasa. Na Zavoliju minimalna podesiva temperatura motora koja je potrebna za prelazak na gas je 20 stepeni, a posle svakog startovanja obavezan je rad na benzin 25 sekundi. Upravo taj rad na benzin stiti brizgaljke od zapusenja, a price o crkavanju benzinskih pumpi zbog plina su cista budalastina. Koliko samo vozaca auta na plin ima konstantno upaljenu lampicu od rezerve benzina i doliva po 5 litara? Cime pumpa da se ohladi ako nema benzina? Upravo to je razlog njenog stradanja i nista drugo vrzano za gas. Stvar vezana za glave motora: Ugradnjom "kapalice" koja ubacije tecnost koja hladi ventile smanjuje se habanje siceva. Trajanje punjenja boce je do 1000km.Znaci, moje misljenje je GAS!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kapalica,kako je ti zoves bi znacajno produzila vek glave i na motorima koji idu samo na bezolovi benzin.Jedino sto se ne radi o hladjenju ventila,nego o prevlacenju siceva i pecurke ventila aditivom koji smanjuje habanje usled nedostatka olova.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mislim da je meni Miki iz TIM-a dao najbolji moguci odgovor kad sam ga priupitao za ugradnju plina! :unsure:

Kaže: "Vidi, mo'š ti ugradit' plin, uštedećeš lepe pare, al', sve te pare ćeš dati meni kad ti pokrivi ventile il' napravi neku sličnu pizdariju u motoru!" :devil:

:rofl::respect::rofl::respect::rofl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...