Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
zaki

Tipo 1.4i / Uno - problemi sa trapom / zadnji trap

Recommended Posts

Vozim fiat tipo 1.4i,zadnji levi tocak mi se "rascepio", otisli su silen blokovi i zadnja viljuska, je li to cest problem na tipu ili sam ja jedini srecnik,smem li da vozim tako? sad.gif

Plus, u prednjem trapu mi se cuje kukaranje kada prelazim preko rupa ili neravnina,menjao sam skoro sve:viljuske,solje amortizera,letvu volana... Hteo sam i amortizere ali nestalo kesa. I dalje ne znam sta to cukara, promenicu i amortizere ali sta ako nisu oni,pomagajte?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ako ti je auto bio udaran ili je imao neki jaci udarac u tocak, desava se da razbije glavcini ( to je ono gde se spaja viljuska i glavcina ispod kinetickog). To je princip sedista na biciklu,osovina ili stablo kugle ulazi u rupu i preko ide sraf koji steze dve usice,a kad se razbije rupa ne steze celom povrsinom stabla kugle nego samo u dve tacke i ljulja se i to je ono sto se cuje kao sitno kuckanje.

Resiv je problem. Glavcina se razbusuje na veci precnik i po njoj se pravi nova kugla bude van standarda ali se spase mnogo toga,provereno na trkama gde su uslovi katastofalni,detaljnije na www.serviskugla.co.sr ili pm,a sto se tice zadnjeg trapa on tu ima neke lezajeve u viljuskama i nisu skupe nove,moze da se vozi ali je malo ruzno i nestsabilan je auto i naravno pravi buku,lupa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao je jaci udarac u levi tocak koji je ostao povucen nazad evo i slike. A sto se tice zadnjeg trapa,jeftinije mi dodje da uzmem polovan komplet zadnji trap,znaci sve osim amortizera i opruga za 40 evra,da li je pametno kupiti polovan takav deo?

TsGcTlS.jpg

Ovo je inace prednji levi tocak.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 814

Sa trapovima je glavni problem montaza i demontaza - vidi koliko bi te izasao komplet za servis (razne gumice, silen blokovi...), za Fiat to nije mnogo skupo (reda velicine par desetina evra po "viljusci").

Kad kupujes ceo zadnji trap, mozes vizuelno da utvrdis dal' je nesto "kardinalno" udareno. Mislim da ce ti najskuplji deo cele operacije biti majstorske "ruke", bilo da remontujes svoj, ili kupujes, pa opet remontujes polovni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...to je sto je. Tocak otisao nazad to moze biti i da je kriva i glavcina ili sasija gde se kaci viljuska a moze biti i amortizer. Ono sto ti kucka sa zamenjenom viljuskom je glavcina definitivno, ali bi bilo dobro pregledati glavcinu ili je uporediti sa drugom da nije kriva pa tek onda preduzimati dalje mere.

Zadnji most nije skup ali je macka u dzaku, moze biti ekstra i da traje a moza biti da je losiji od tvog,to najbolje povedi nekog iskusnijeg majstora ako se ti bas ne razumes dovoljno oko toga ili uzmi ali sa dogovorom ako ne valja da ga vratis. Znam sigurno da je komsija kupovao za musteriju te lezajeve za zadnji most oko 2000 dindzi po komadu ali to im je deficitarno

savet : ne zaleci se napamet, i na lepu rec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozadi ima sa po svake strane po dva silen bloka i tzv. set zadnje viljuske gde spadaju lezaj,caure... Set kosta 2500 din,jedan silen blok 2000 din a drugi 2200 din, majstor trazi za rad 40 eura. Sve ukupno 120 eura samo za jedan tocak,kad bi radio i drugi bude nesto preko 200 eura.

A varijanta sa polovnim trapom me sa ugradnjom za oba tocka kosta 65-75 eura,ali macka u dzaku!!!

Prvo cu srediti prednji trap,pogledacu glavcinu,zameniti viljusku. Napred sam skoro sve menjao osim leve viljuske i amortizera,na desnom tocku cak i glavcinu i disk. Auto sam uzeo pre pola godine i do sad mi je pojeo samo za delove 700 eura, i kako onda nije skupo! Ali ga volim i nastavljam da ga vozim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa pocni da radis sam i ja sam malo po malo i sad pored trapova radim i friziram motore i menjace na svojim automobilima ali mogu ti reci iz iskustva da su se neki delovi kao sto je recimo set kvacila na opelu bolji polovan sa stranca neko onih 14. lamela i 3.korpe sto sam zamenio za manje od 2. godine,a isti problem sam imao i sa cromom a sad i na unu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamenio sam ja i komplet tj. set kvacila nov,cisto da se zna. Bato koliko sam samo para do sada dao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E pa ovako, da bi resio problem zadnjeg levog tocka, moram kupiti: set zadnje viljuske (1900 din), manji silen blok (1500 din) i veci silen blok (1500din), za majstorske ruke jos 20 eura i sve to izadje na 6600 din za jedan tocak, za drugi jos toliko. Imam pitanje za Ljuba-kuglu: koja je cena prepravljanja glavcine,tj razbusivanje i postavljanje te kigle, da bi se resio problem prednjeg levog tocka gore na slici?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest MaliBuda

ej stari ja sam vario glavčinu taj dio i sam pogoršao stvar najbolje bi ti bilo kupit polovnu glavčinu a što se tiće zadnjeg trapa isti problem sam ja imao na svom tipu i stvar se riješi s novim ležajevima nikakve vilice i to samo ležajevi a mene uzagrebu su izašli 10eura tak da to nije skupo ali postavit ih je problem mučio sam se nekoliko dana

Share this post


Link to post
Share on other sites

pozdrav ljudi,

kupio sam nekog unica koji je stajao skoro dve godine limarija je skroz ok i sad je na farbanju , motoric je takodje dobar lepo radi i sve je kako treba sem trapova i zato molim ako imate nekog da mi preporucite treba da mi se zamene prednji amortizeri koji su losi i pretrese komplet i prednji i zadnji trap ili jos bolje ako neko ima stranca za delove kupio bih komplet trapove mislim da mi je tako jeftinije i da naravno procureo mi je kocioni cilindar tako da bi i to doslo u obzir. znaci ako imate stranca za delove pliz javite se.

hvala svima

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

1750 din viljuske po koamdu nove lezajevi 755 din po komadu

sapa je oko 1700 din

a kocioni cilindar nazad mislim da je oko 300 din...

izmenjaj sve to i onda si na biiip... sve duge varijante ce ti biti skuplje remont kugle je 2500 din

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi interesujemo me,sta trebam da zamenim da bi se tocak ispravio,posto stoji pod kosinom i pojeo mi gumu. Da li ima konusni lezaj ili nesto drugo je u pitanju? Fiat Tipo '90 1.4 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nesho stvarno nije korektno ovo,sada ja trebam da se vracam u 2010 da trazim po forumu ceo boziji dan,da bi nasao a mozda i ne nadjem. Ne znam sto brate posle pomoci mi ne obrises post. Ovo mi ne znaci nista,nemam ti ja vremena za ovako nesto. Zato sam hteo da pokrenem pitanje iskljucivo za Tipa i o iskrivljenom tocku,da bi mi neko rekao da li je to to sto ja mislim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tipo, Tempra, Alfa 155, Delta i Dedra imaju zadnji trap skoro isti. Silen blokovi se tesko ostecuju pa auto moze da predje i 500000km bez zamene istih. Problem prave konusni lezajevi koji cesto stradaju (najcesce onaj sa unutrasnje strane) pa se zadnji trap "rascepi". Zamena je vrlo laka i to moze svak da uradi cak i bez kanala. Ja sam to radio dva-tri puta sam pa sam zadnji put za manje od jednog sata zavrsio posao. Najlakse je da se skine tocak i cela zadnja "viljuska", izbiju se lezajevi, tj. ono sto je ostalo od njih i krene sa postavljanjem novih. Pre nego se postavi drugi lezaj najbolje je da se rupa napuni litijumskom (tovatnom) mascu. Komplet za reparaciju kosta od 2000 do 2500 dinara. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam na mojem tipu zamenio cele zadnje viljuske. Naleteo na otpadu na tipa stranca i uzeo povoljno. Sam sam sve to uradio. Ostalo mi je u secanju da sam morao skidat rezervoar, zbog dugackog srafa kojeg nije bili moguce cuknut da izadje iz lezista. Tom zamenom viljuski resio sam problem krivog tocka. Ono sto me zanima sad je o kakvom lezaju vi pisete. Tamo nema lezaja, ima neka caura metal guma metal. Takve su bile i viljuske koje sam montirao. Na staroj sam pokusao da izbijem tu cauru, ali to nije poslo za rukom onako lagano pa sam odustao. Sad bih sredio te stare viljuske da ih imam u rezervi pa bi pomogla neko obijasnjenje slika bilo sta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh zeznuo sam stvar i natrpao drva za ogrev na te viljuške, a sutra bih se zaigrao malo više. Nisam probao na presu, ali neku cev sam naslanjao i čekićem probao i nemrda to nikuda. Kako se uopšte vadu ti ležajevi? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ovakav lezaj treba da ima negde,ali ne znam tacno gde. Nisam skidao,ali planiram,ali moram prvo da pitam koliko kosta lezaj ako je skup kao djavo onda neka ga tako. https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRDz4C9nXGUZGdXHMnrQ8ixU80NVR_COZP1uCyoZvFZwXDDNktU

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Ovde imas cenu celog seta za jedan tocak http://www.ap-sport.rs/prodavnica/index.php?dispatch=products.view&product_id=35722 sto je mozda bolje resenje nego samo zamena lagera jer se moze desiti da su gumice koje zaptivaju propale pa ako voda i prljavstina dodju do novog lagera vrlo uskoro dobijes to sto imas sada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I sta ste ustanovili na kraju? :) i ja sam cuo da ima lezaja dva komada nazad. Ne znam kako ih ti nisi nasao. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...