Jump to content
FAS Goran

vladas21

Members
  • Content Count

    1
  • Joined

  • Last visited

  1. Podelio bih svoje iskustvo sa Brisk svećicama. Vozim Zastava 10. Plinsku uređaj sam ugradio sa pređenih 35.000 km. Neposredno pre ugradnje plina zamenio sam fabričke svećice Bosch svećicama. Majstor koji je igradio plin mi je rekao da je najbolje da se držim NGK da Bosch ipak nije baš preporučen za Fiat-ove motore. Svejedno, ja sam bez ikakvih problema prešao još 40.000 km. I onda sam rešio da Bosch svećice zamenim novim (iako su ove Bosch svećice i dalje radile kako treba). Onda sam istraživao na internetu, video sam da ljudi pričaju o Brisk svećicama... Neki su imali pozitivna iskustva a neki ne. U radnji me je prodavac ubeđivao kako su one zaista dobre za motore koji idu na plin pa sam odlučio da probam. Kupio sam 4 svećice i sam ih ugradim (ovo sam i ranije radio, nije bilo problema). Onda je počela avantura. Prvi problem koji sam imao je osećaj da motor malo više trese nego što bi trebalo i da ima blago neravnomeran rad. Onda mi je nakon nekih ~200km motor prešao u rad na 3 klipa. To sam lako primetio, taj nedostatak snage se lako oseti. sumnjao sam da su kablovi ili bobine. Pa sam rešio da zamenim ono što je jeftinije - kablovi. Nisam hteo da škrtarim kupio sam dobre kablove: Valeo, znam da s njima nema greške. Ugradio sam ih i problem je i dalje bio tu. Onda sam sutradan kupio bobine - Magneti Marelli. Izvadio sam stare i ugradio nove. Isprobam motor kad ono iznenađenje, motor ne radi više na 3 klipa nego na 4 ali zato osetim da trese malo više - isto ono početno stanje koje sam imao kada sam ugradio svećice. Onda sam bio siguran da nešto nije u redu sa svećicama. Poskidam kablove, dođem do svećica, krenem da ih vadim jednu po jednu. Kada sam stigao do druge svećice primetim da je onaj savijeni deo svećice koji ide preko elektrode bio toliko savijen da skoro i nije bilo zazora izmeđ njega i elektrode. To je uzrokovalo veće naprezanje bobine i zato mi je i pregorela. Siguran sam da su svećice prilikom kupovine bile u takvom stanju jer sam ih prilikom ugradnje bukvalno prvi put otpakovao i ugradio. Kada sam sredio zazor (da bude isti kao i na ostalim svećicama) moj motor je opet radio kao nekada - kao iz fabrike da je izašao. Onda je ta sreća potrajala nekih 15.000 km (tj. do prošle nedelje) kada sam primetio da mi nešto klepeće ispod haube. Pokušao sam da otkrijem šta bi moglo da bude ali nisam uspeo jer sam imao utisak da zvuk dopire iz unutrašnjosti motora. Inače, motor je "vukao" normalno. Seo sam u auto i otišao kod majstora. Kada je majstor čuo kako radi motor, upozorio me je da je verovatno nešto u glavi i da će najverovatnije morati da je skida, delovalo mu je kao da su ventili i da ako otkrije šta je problem onda moram da radim kod njega. Pitao sam za cenu, rekao je 200€. Nastavili smo dalje, počeo je prvo da testira sa kablovima svećica i onda posle izvesnog vremena (nakon 20min) me je pozvao i pokazao mi šta je problem!! U ruci je imao Brisk svećicu kojoj se keramika razdvojila od metalnog dela (čašice) i elektroda je mogla slobodno da šeta gore dole. To je u bio izvor problema tj. klepetanja - keramika koja sa elektrodom vibrira i lupara o metalnu čašicu svećice (donji deo svećice koji se zavrće u motor). Defektnu svećicu sam zamenio starom Bosch svećicom i klepetanje je naravno nestalo. Majstor mi je takođe rekao još pre nego što smo počeli sa radom da su Brisk svećice gov*o. baš tim rečima mi je rekao. Pomislio sam da lupa gluposti. Ali onda kada me je pokazao onu raspalu svećicu, uverio me je da je njegova konstatatacija o Brisk svećicama na mestu. Brisk kod mene više ne dolazi u obzir!! Nikada! Intervencija majstora me je koštaka 2 sata njegovog posla što je 2400din. Rekao mi je isto što i majstor koji mi je ugradio plin: da je najbolje da ugradim NGK što ću i uraditi. Iz mog iskustva bih poručio drugima da se drže NGK svećica (ne znam kakav je Denso, mislim da je i on dobar ali ne smem da tvrdim jer nisam probao njihove svećice) i da zaobiđu Brisk.

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...