Jump to content
FAS Goran

sopa

Members
  • Content Count

    21
  • Joined

  • Last visited

About sopa

  • Rank
    Il Nuovo
  • Birthday 02/15/1982

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Banja Luka

Previous Fields

  • Garage
    Tipo 1.6 8v DOHC

Recent Profile Visitors

1779 profile views
  1. Pozdrav svima. Kupio sam Fiat Tipa 1.6 sa dvije bregaste (90 KS), benzinac u jako dobrom stanju i odmah sam mu ugradio plin. Međutim, potrošnja plina je oko 17 L po gradu, vangradske oko 10-11 L što smatram da je baš previše. Prije ugradnje plina nisam ga dugo vozio na benzin da ocijenim tačnu potrošnju istog, ali mi se čini da i benzina prilično troši. Takođe auto slabo ide, tj. ne ide za svojih 90 KS, po mojoj subjektivnoj procjeni kao da ima 60-70 KS i na plinu i na benzinu (vozio sam Punta 1.2 sa 80 KS i Golfa 2 1.8 sa 90 KS i ta dva auta lete, u odnosu na Tipa). Bio sam kod majstora i pregledali su i struju i uzupčenje motora i sve je ok. Ima blago variranje ler gasa, al kažu da je to do step motora. Još mi je majstor rekao da on ima dosta onih vakum crijeva i da su oni svi ispremiještani, ali niko ne zna kako oni fabrički treba da budu povezani. Jedina varijanta je da nađem nekog ko ima tog Tipa kome su fabrički ta cijena priključena kako treba pa da isto odradim na svom, ali naravno problem je što nikoga ne mogu naći. Ako ima neko ovdje na forumu da mi da kakvo uputstvo za ta vakum crijeva, ili ako ima neki drugi savjet u vezi potrošnje/vuče bio bih mu beskrajno zahvalan. Hvala unaprijed!
  2. Pozdrav svima. Vidim da je stara tema, ali da ne otvaram drugu. Naime, skoro sam kupio Tipa 1.6 8v 66kW sa dvije bregaste i imam probleme navedene gore. U leru mi obrtaji variraju 1000-1200 kad je ugrijan, a kad je hladan zna da bude i preko 2000 obrtaja, pa čak nekad dođe i do 3000. Ugradio sam mu i plin, ali se isto ponaša, čak i kad je zagrijan nekad hoće da se ugasi na semaforu. Da li je neko riješio ovaj problem i kako. Čitam da većina spominje da je step motor u pitanju i da ga treba očistiti, a i kod nekih drugih Fiat modela navode i senzor pozicije leptira gasa (mada ne znam da li ga Tipo ima uopšte). Nisam nikad čistio motor leptira gasa, pa se bojim da ne zeznem nešto, a ovako izgleda: Ako bi mi neko dao kakav savjet, bio bih mu vrlo zahvalan. Pozdrav
  3. Pošto vidim da ima otvorena tema da ne otvaram drugu. Mjenjač na Puntu mi je pri kraju, neće još dugo po riječima majstora. A pošto je kod mene ubacivan mjenjač od 5 brzina (jedan od prethodnih vlasnika je to odradio, bio je automatik), interesuje me da li mogu da mu ubacim mjenjač od 6 brzina bez mijenjanja poluga, ručice mjenjača i sl. ili se i to mora prebacivati? Cijena polovnog 5b i 6b su tu negdje, pa kontam da mu ubacim taj od 6b, kad je već Sporting kod mene.
  4. Da, opadne, ali opet raste do radne i tu stoji malo pa onda opet padne. Da ne zatvara ponovo, na ovoj hladnoći ne bi rasla. Nije bitno da li stojim ili se krećem, isto se ponaša.
  5. Hvala vam na odgovorima. Samo moram da napomenem da se njemu ne pali ventilator, već kad dostigne radnu temp, otvori termostat i tad kazaljka naglo padne. Ventilator se upali tek ako ga držim dugo na leru i još mu dodajem gasa, s obzirom da je hladno, neće se baš tako lako upaliti.
  6. Aha, misliš da on daje lažnu info ka ECU i tabli, ako sam dobro skontao termodavač tome služi? Misliš da bi to mogao biti problem, pošto dok je hladan i normalnoo dostiže radnu temperaturu, bez ikakvih oscilacija. Koliko se termodavač često kvari kod Punta, da im nije to standardna boljka i sl? A jel može da se desi da se termostat pokvari na taj način da ne otvara polako kako bi trebalo već nekako naglo da otvori i isto tako zatvori? Obično znam najčešće kad termostat ode obično ostane potpuno otvoren.
  7. Da se i ja javim sa problemom na Puntu 1.2 16v. Problem sa temperaturom, kad upalim auto hladan, normalno radi i temperatura raste do radne (provjeravao crijeva, ono do hladnjaka je hladno, ono malo kod motora toplo). Kad temperatura pređe malo sredinu, onda otvori termostat i temperatura naglo padne skoro na četvrtinu (tad su oba crijeva topla), i poslije toga raste opet do radne, tj. milimetar preko nije tačno na sredini), i onda opet opadne, ne toliko kao prvi put kad termostat otvori, al opet dovovljno da se baš primjeti. I onda opet raste do radne, pa opada, i tako u nedogled. Ovo se dešava i kad je auto na leru i kad se vozi. Grijanje ima normalno i konstantno. Da li ovo može biti termostat, pošto je zatvoren do radne, pa onda otvori kad treba, ali nekako kao da mi naglo otvara i zatvara pa otud tolike varijacije u temperaturi? Majstor je odzračio sistem, kaže da je bilo vazduha malo u sistemu i da on sumnja na onaj mali ventil za odzračivanje kod malog hladnjaka, kaže da ne dihtuje najbolje pa je podbacio neku gumenu podlošku pod njega da bolje dihtuje. I kaže da je termostat ispravan, dok otvara i zatvara. Ali i dalje je isti problem, temperatura i dalje isto varira. Bojim se najgoreg - dihtunga glave, koji uzgred već jednom mijenjan prije 2-3 godine, pa sad za svaki trzaj kazaljke ja doživim nervni slom, ko se jednom o mlijeko opeče... Evo slike gdje bude kazaljka na radnoj i gdje opadne, tj. otprilike odakle dokle varira. Nekad padne i malo ispod, ali otprilike u tom opsegu kao na slikama.
  8. Pozdrav svima! Već duže vrijeme imam problema sa lambda sondama, check engine stalno svijetli, a dijagnostika izbacuje sljedeće greške: P1135 Grijač Lambda sonde 1 iznad katalizatoraP0139 Spor odgovor kruga O2 senzora (blok 1, senzor 2)P1141 Grijač Lambda sonde 1 ispod katalizatoraP0136 Kvar kruga O2 senzora (blok 1 senzor 2)P0141 Kvar grijača kruga O2 senzora (blok 1 senzor 2)P0135 Kvar grijača kruga O2 senzora (blok 1 senzor 1) što mi navodi da su obe sonde otišle. Pošto nisam nešto bio pri parama da ih mijenjam, uzmem danas da ih testiram pomoću unimera i podataka iz auto date po protokolu kako je tamo navedeno i rezultate sam naveo na sljedećoj slici: Sve vrijednosti parametara su u dozvoljenom opsegu, što mi navodi da su obe ispravne. Koliko je ovaj način testiranja pouzdan da mogu sa sigurnošću tvrditi da su sonde ispravne? Inače auto se normalno ponaša, normalno pali i ide, potrošnja je oko normale bar po trip kompjuteru. Poništavali smo greške nekoliko puta i lampica se ugasi ali se upali nakon pređenih 10-ak km. Majstor mi kaže da se one ne mogu testirati nego da mijenjam jednu po jednu dok greške ne nestanu. Ima li neko savjet ili je to jedino rješenje? Pozdrav
  9. Da, što se tiče boje, dok je malo prljav baš bezveze izgleda, ali kad se opere fino mu čuči, po meni bolje nego obična crvena. Mada bih najviše volio kad bi bio metalik tamno sive, po meni mu je ta boja najljepša, ali kad se kupuje polovan auto, boja je zadnja stavka koja se gleda Imam mu još u planu nekih sitnica za uraditi što se tiče estetike: ofarbati retrovizore u boju karoserije, zamijeniti zadnje štopke sa mk2b (kontam da bi mu baš fino legle za razliku od njegovih narandžastih) i ugraditi maglenke, ni njih nemam mada imam provučenu svu instalaciju, jednu maglenku sam već nabavio, i moram još i drugu (lijevu) dok naletim da neko prodaje razbijen far ili maglenku samu. I na kraju, imam u planu plin da mu ugradim, ali o tom po tom, pošto je sekvent za njega preko 1000 KM, tako da... Kačket i spojlere nemam u planu mu nabavljati, ok mi je i ovako
  10. Evo nakanih se i ja nakon godinu dana posjedovanja Punta da ga predstavim na forumu. Punto je 1.2 16v sporting, 2001. godište, od opreme ima klimu, abs, 2 zračna, sporting sjedala, fabričku muziku sa CD changer-om (koji ne radi, ali o tom kasnije) i subwoofer-om, 15-inčne njegove petokrake felne... Bio je nekad automatik Speedgear, ali je neko od prethodnih vlasnika zamijenio taj mjenjač sa 5-brzinskim, sad mi je žao što u njemu nije njegov 6-brzinski mada i ovako ide sasvim dobro, ali opet kontam da bi sa 6 brzina išao još bolje. Održavam ga redovno, promijenio sam mu ulje (Selenia Gold), svo remenje i zatezače, prednje diskove i pločice, nosače motora. Ja sam mu dodao neke sitnice, aero metlice brisača (neke Jangwei, prilično jeftine, 10 KM obe, ali su odlične, super brišu i ne škripe), xenone 4300 K (mada nisam nešto sa njima zadovoljan, al o tome kasnije), obične "privremene" LED diode u pozicijama dok ne kupim neke CANBUS da mi ne prijavljuje grešku na tabli, i stavio mu LED traku za osvjetljenje tablice koja odlično svijetli (malo ćuninga ). Interesantno da kao Sporting nema spojler pozadi niti one sa strane, takođe nema naslonjače za glavu pozadi i samo 2 zračna jastuka (nema bočne). Ko zna, možda je to sve dodatna oprema, po EPER-u piše da je Sporting automatic i boja odgovara. Eto toliko. Pozdrav svima! Evo koja slika spoljašnjosti, a moraću i unutra uslikati koju pa postaviti.
  11. Pozdrav druže! I ja sam imao sličnu dilemu kao i ti od kako sam ugradio xenone, prije nekih mjesec dana. Jednostavno, nije bilo to to iako su farovi odlični, lijepo oni svijetle, ali jednostavno na cesti se slabo vidjelo iako sam uzeo 4300 sijalice (bar tako piše na njima), a po mokrom još gore! Svjetlo pri onom odsječku _/ _/ je ok, ali kako se približavaš autu nekako je fade-out, valjda sam uspio objasniti problem. A kad sam stavljao sijalice vidio sam da su elektrode okrenute prema gore, pa me je to bacilo u sumnju da bi čak i to moglo biti problem pa sam se malo bacio na istraživanje po Wikipedii. Na ovoj šemi se jasno vidi na koji princip rade sočiva, a to crveno sam ja nacrtao je trenutna pozicija elektrode, pa se na osnovu toga jasno vidi da one smetaju jednom dijelu svjetla koji pada ispred auta. Kad bi elektrode bile okrenute dolje, one bi u tom položaju blokirale dio svjetla sa donje strane, ali taj dio se svakako blokira shield-ovima (štitovima) u samim sočivima koji služe da ne dozvoljavaju zasljepljivanje vozača koji nam voze u susret. I tako sam se malo bacio na "inžinjering" Jednostavno sam na suprotnoj strani ležišta sijalice isjekao isti žlijeb, vidi se na slici, a kako je ležište od plastike nije mi trebalo ni 10 min za tu radnju. Rezultat: razlike ima i to vidljive golim okom, svjetlo je malo jače i ravnomjernije raspoređeno, sad ne treba očekivati čuda, ali u svakom slučaju isplati se to odraditi pogotovo što je postupak poprilično banalan. Inače, malo sam guglao i vidio sam da imaju sijalice kojima je elektroda okrenuta na donju stranu, pa tako ljudi ubuduće koji budu sebi kupovali xenone (bar iz mog iskustva za farove sa sočivima), neka obrate pažnju i na ovu sitnicu. Pozdrav
  12. Da li neko može da provali šta je ovdje rađeno, nema teksta, samo slike. Ali po slikama rekao bih da je spojeno sa Phone/Remote control konektora preko nekog koaksijalnog kabla (liči mi na koaksijalni) na masu radija, da ga prevari da je povezana ona telefonska instalacija. I na ploču nalemio aux kabl. Ako neko zna bolje ili konta šta je rađeno neka objasni. http://www.cento50shopping.it/blaupunkt%20%20punto%20188%20cd%20hack%20AUX-IN%20phone%20cento0shopping.htm
  13. Imam gore navedenog Fiat Punta sa manuelnim mjenjačem od 5 brzina, nekad je bio automatik Speedgear ali je neko od prethodnih vlasnika ubacio manuelni mjenjač umjesto automatika. E sad, ne radi mi rikverc svjetlo, gledao sam na mjenjaču naprijed gore ispod akumulatora ima prekidač za rikverc svjetlo ali u njega nije spojeno ništa, očigledno ti koji su mijenjali mjenjač nisu to odradili. Tražio sam ima li ikakav kabl da visi a da nije prikopčan i sve što sam našao su ova dva priključka; Pretpostavljam da su to priključci od bivšeg automatskog mjenjača (ko zna nek me ispravi), ali nisam našao zaseban džek za rikverc svjetlo, niti sam našao neke žice da se vidi da su sječene i/ili izolovane. Gledajući po ovoj šemi što sam našao ovdje na forumu (a imam istu takvu u Haynes manualu za Punto): http://postimg.org/image/yofi83bnp/ vidi se da u prekidač za rikverc idu žuto-zelena i svijetlo-plava žica, a takve žice ne mogu nigdje naći u motornom prostoru, a takvih žica nema ni na ovim priključcima što sam našao a koji nisu nigdje priključeni. Ako bi mogao neko ko ima Punta sa Speedgear-om da poslika te priključke i/ili džek za rikverc ako isti posjeduje takav, ili ako bi neko mogao da mi da savjet gdje i šta da gledam. Pozdrav
  14. Ma znam da je to za Grundig u Bravu, pročitao sam cijelu temu, i vidio sam da je neko uspio da spoji na Blaupunktu u Puntu (ustvari više njih je uspjelo u ovoj temi), pa sam išao po njihovom uputstvu ali nisam uspio. Ko zna, možda mi je i radio defektan.
  15. Pozdrav svima! Ja sam pokušavao da izvedem aux kabl na Blaupunktovom radiju u Puntu mk2a, al mi to nikako ne uspijeva. Znači činč sam normalno spojio gdje treba na lijevi i desni kanal, ali mi neće nikako da otvori opciju changera kad mu spojim otpornik. Pokušavao sam sa vrijednostima otpornika od 100, 300, 500, 700 Ω i 1 kΩ, ali ne vrijedi. Samo se nekad desi da pri nekom otporniku (ne mogu se tačno sjetiti od koliko Ω) kad pritiskam Source da malo "pukne" u zvučnicima i radio se resetuje, tj. ugasi se i upali. A spajao sam na kontakte CDC BUS Tx i CDC BUS Rx (tako piše na naljepnici na radiju), a vidim da su tako i drugi spajali. Ne znam jel radim nešto pogrešno ili jednostavno radio ne radi. Imam i changer koji "radi" (čita samo originale, ako se pomoliš Bogu prije toga, i samo poneke rezane CD-ove), a i sa njim imam problem pošto ako ugasim radio na dugme i upalim ga changer više neće da radi dok ne iskopčam iz struje radio skroz, tek onda changer radi, tako da sam mu izveo dodatni prekidač koji gasi komplet radio pa kad ga upalim onda changer proradi. Ne znam da li to ima ikakve veze sa tim što ne mogu da izvedem aux kabl, ali rekoh čisto da napomenem, pa ako ima neko neku ideju da probam nek javi. Poz

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...