Jump to content
FAS Goran

Sasa_NS

Members
  • Content Count

    653
  • Joined

  • Last visited


Reputation Activity

  1. Like
    Sasa_NS got a reaction from Zvezdo in Uvoz polovnjaka iz Evrope (norme, inicijative, katalozi...)   
    @zunto
     
    Posedovati auto nije obavezno, postoji javni prevoz, taksi, bicikl, pešaka... Auto nije socijalna kategorija. EURO4? Pa Punto 1.2 8V Mk2b iz 2004 je EURO4, to je 15 godina star auto, ti bi kupio još starije od toga?. I sad će to kao nešto uticati i doprineti manjem zagađenju, haosu na ulicama, nedostatku parking mesta... Kod mene u okolini gde živim broj auta se najmanje duplirao u poslednjih 5-6 godina. Od tog je novih auta 0 (i slovima nula). Sve kršine od 15-tak i više godina, a zašto? Jer su postali toliko jeftini da mnogi imaju i po dva auta. I naravno, 90% dizelaši sa skinutim filterima, zatvorenim DPF-ovim i ko zna čime (iaako isto tako 90% tih vlasnika prelazi godišnje ispod 10.000 km). Tome jednostavno treba da se stane na kraj i podržavam apsolutno uvođenje EURO4 (a još bolje EURO5) standarda.
     
     
  2. Like
    Sasa_NS got a reaction from neshtry in Fiat Punto mk.2 - cena, prednosti, mane, šta gledati / iskustva i mišljenja   
    Seronja, sprda se sa Puntom. Pokušava biti duhovit.
  3. Like
    Sasa_NS reacted to silenci in Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti   
    pre neki dan slikao na vozdovcu kad sam isao na posao,odlicno izgleda,vrhunski

  4. Like
    Sasa_NS got a reaction from neshaoct in Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti   
    Uzmite auto od rent a cara na par dana (ili makar ceo dan) pa ga dobro izvozajte.
     
     
  5. Like
    Sasa_NS got a reaction from gile smederevo in Uvoz polovnjaka iz Evrope (norme, inicijative, katalozi...)   
    @banjo1990
     
    Ne znam koliko CO2 proizvodi tvoj dizelaš, ali moj Punto Classic sa fabričkim plinom proizvodi 116g/m3 što nije mnogo obzirom da je Euro 4 motor starije generacije (menjam ga uskoro za neki novi Euro 6 benzinac) i ima vrlo čist izduv oslobođen sumpora, gareži i koječega, što je takođe veoma bitno. TNG i metan su najmanje moguće zlo od svih goriva i mnogi ih smatraju ekološkim gorivima. No ono najbitnije je da vožnja na benzin/plin proizvodi daleko manje NOx opasnih čestica koje dizelaši rasipaju na sve strane, ali to ovde izgleda malo kog brine. Daleko kaskamo za normalnim svetom po svim parametrima (kao što smo recimo godinama ovde vozili i na olovni benzin dok je u Evropi bio davno nestao iz prodaje). I onda se čudimo statistikama i naglom povećanju kanceroznih oboljenja. Tome se jednostavno mora stati na kraj i mora se početi razmišljati drugačije.
     
     
  6. Like
    Sasa_NS got a reaction from VladaG9 in Uvoz polovnjaka iz Evrope (norme, inicijative, katalozi...)   
    @zunto
     
    Posedovati auto nije obavezno, postoji javni prevoz, taksi, bicikl, pešaka... Auto nije socijalna kategorija. EURO4? Pa Punto 1.2 8V Mk2b iz 2004 je EURO4, to je 15 godina star auto, ti bi kupio još starije od toga?. I sad će to kao nešto uticati i doprineti manjem zagađenju, haosu na ulicama, nedostatku parking mesta... Kod mene u okolini gde živim broj auta se najmanje duplirao u poslednjih 5-6 godina. Od tog je novih auta 0 (i slovima nula). Sve kršine od 15-tak i više godina, a zašto? Jer su postali toliko jeftini da mnogi imaju i po dva auta. I naravno, 90% dizelaši sa skinutim filterima, zatvorenim DPF-ovim i ko zna čime (iaako isto tako 90% tih vlasnika prelazi godišnje ispod 10.000 km). Tome jednostavno treba da se stane na kraj i podržavam apsolutno uvođenje EURO4 (a još bolje EURO5) standarda.
     
     
  7. Like
    Sasa_NS got a reaction from Decak Iz Vode in Uvoz polovnjaka iz Evrope (norme, inicijative, katalozi...)   
    @banjo1990
     
    Ne znam koliko CO2 proizvodi tvoj dizelaš, ali moj Punto Classic sa fabričkim plinom proizvodi 116g/m3 što nije mnogo obzirom da je Euro 4 motor starije generacije (menjam ga uskoro za neki novi Euro 6 benzinac) i ima vrlo čist izduv oslobođen sumpora, gareži i koječega, što je takođe veoma bitno. TNG i metan su najmanje moguće zlo od svih goriva i mnogi ih smatraju ekološkim gorivima. No ono najbitnije je da vožnja na benzin/plin proizvodi daleko manje NOx opasnih čestica koje dizelaši rasipaju na sve strane, ali to ovde izgleda malo kog brine. Daleko kaskamo za normalnim svetom po svim parametrima (kao što smo recimo godinama ovde vozili i na olovni benzin dok je u Evropi bio davno nestao iz prodaje). I onda se čudimo statistikama i naglom povećanju kanceroznih oboljenja. Tome se jednostavno mora stati na kraj i mora se početi razmišljati drugačije.
     
     
  8. Like
    Sasa_NS got a reaction from Zvezdo in Prodavci polovnjaka vs vraćanje kilometraže   
    Država definitivno treba da interveniše i ograniči uvoz polovnjaka plus da krene strogo da kontroliše izduvne gasove jer je ovde postao divlji zapad. Govore o euro 4 normi a ja bih uveo minimum euro 5 pa ko voli nek izvoli.
  9. Hvala
    Sasa_NS got a reaction from Reacher Gilt in Uvoz polovnjaka iz Evrope (norme, inicijative, katalozi...)   
    @zunto
     
    Posedovati auto nije obavezno, postoji javni prevoz, taksi, bicikl, pešaka... Auto nije socijalna kategorija. EURO4? Pa Punto 1.2 8V Mk2b iz 2004 je EURO4, to je 15 godina star auto, ti bi kupio još starije od toga?. I sad će to kao nešto uticati i doprineti manjem zagađenju, haosu na ulicama, nedostatku parking mesta... Kod mene u okolini gde živim broj auta se najmanje duplirao u poslednjih 5-6 godina. Od tog je novih auta 0 (i slovima nula). Sve kršine od 15-tak i više godina, a zašto? Jer su postali toliko jeftini da mnogi imaju i po dva auta. I naravno, 90% dizelaši sa skinutim filterima, zatvorenim DPF-ovim i ko zna čime (iaako isto tako 90% tih vlasnika prelazi godišnje ispod 10.000 km). Tome jednostavno treba da se stane na kraj i podržavam apsolutno uvođenje EURO4 (a još bolje EURO5) standarda.
     
     
  10. Hvala
    Sasa_NS got a reaction from VladaG9 in Gde ugraditi (održavati) plinski uređaj?   
    Sam filter je džabe, više verovatno košta majstorov rad da skine isparivač, rastavi ga, zameni filter i sve vrati nazad kako je bilo. No kažem vam to treba raditi na svakom trećem ili četvrtom servisu, nema potrebe ranije.
  11. Like
    Sasa_NS got a reaction from neshtry in Gde ugraditi (održavati) plinski uređaj?   
    Vidi, taj filter je toliko grub da može bez ikakvih problema da izdrži 50-60 pa i više hiljada a da se ne začepi i pravi probleme. Verovatno ga zato mnogi servisi i ne menjaju ili menjaju tek kada krenu neki problemi.
  12. Like
    Sasa_NS got a reaction from VladaG9 in Gde ugraditi (održavati) plinski uređaj?   
    Zaboravio sam još nešto. Ovlašćeni servisi retko menjaju taj drugi filter koji se nalazi u isparivaču (čitaj: nikad). U Stojanovu u NS-u za 8 godina mi ga nikad nisu promenili, samo menjaju filter gasovite faze i teraj dalje, pa sam na nekih 62.000 km otišao u drugi servis i tražio da ga zamene. Majstor je izvadio isparivač iz auta, rastavio ga na radnom stolu i zamenio filter. Od tada više nije menjan a auto sada ima 143.000 i vreme je odavno da se zameni, pa ću ovih dana otići da ga promene (ova teme me podsetila na to  ). Ja inače imam i treći filter koji sam ubacio u ono vreme jako lošeg plina (na 84.000 km), ne bi li sprečio začepljivanje dizni a i taj je već dobrih 60.000 km u autu pa je i njemu odavno vreme da se menja (već sam hteo par puta da ga promenim ali nisam mogao da nađem uložak za njega). On je inače stavljen iza onog "metalnog" (između njega i dizni) kao pomoć tom "metalnom" i lovi sve ono što taj "metalni" propusti (a taj ne pušta mnogo), pa sigurno može daleko više da izgura, ali ga ipak treba menjati ranije. Ovako izgleda:


     

     


    Osim cilindričnog filtera unutra ima i neku spiralu uz koju se plin "penje" i na njoj bi trebalo takođe da ostaje deo prljavštine. 
  13. Like
    Sasa_NS got a reaction from neshtry in Gde ugraditi (održavati) plinski uređaj?   
    Zaboravio sam još nešto. Ovlašćeni servisi retko menjaju taj drugi filter koji se nalazi u isparivaču (čitaj: nikad). U Stojanovu u NS-u za 8 godina mi ga nikad nisu promenili, samo menjaju filter gasovite faze i teraj dalje, pa sam na nekih 62.000 km otišao u drugi servis i tražio da ga zamene. Majstor je izvadio isparivač iz auta, rastavio ga na radnom stolu i zamenio filter. Od tada više nije menjan a auto sada ima 143.000 i vreme je odavno da se zameni, pa ću ovih dana otići da ga promene (ova teme me podsetila na to  ). Ja inače imam i treći filter koji sam ubacio u ono vreme jako lošeg plina (na 84.000 km), ne bi li sprečio začepljivanje dizni a i taj je već dobrih 60.000 km u autu pa je i njemu odavno vreme da se menja (već sam hteo par puta da ga promenim ali nisam mogao da nađem uložak za njega). On je inače stavljen iza onog "metalnog" (između njega i dizni) kao pomoć tom "metalnom" i lovi sve ono što taj "metalni" propusti (a taj ne pušta mnogo), pa sigurno može daleko više da izgura, ali ga ipak treba menjati ranije. Ovako izgleda:


     

     


    Osim cilindričnog filtera unutra ima i neku spiralu uz koju se plin "penje" i na njoj bi trebalo takođe da ostaje deo prljavštine. 
  14. Like
    Sasa_NS got a reaction from VladaG9 in Gde ugraditi (održavati) plinski uređaj?   
    Svaki uređaj ima dva filtera, jedan grubi (tečne faze) i koji se nalazi u sklopu isparivača i drugi gasovite faze (to je onaj metalni aluminijumski). Ovaj drugi se menja najkasnije na 15.000 km odnosno svakom malom servisu a taj grubi na svakom trećem ili četvrtom (izdrži i duže). On zaustavlja metalne opiljke iz boce i slične grube nečistoće pa može dugo da izdrži. Da bi se zamenio mora da se skine isparivač sa auta i da se rastavi sklop koji je na njemu.
  15. Hvala
    Sasa_NS got a reaction from bane1321 in Fiat Nuova Tipo - automatsko kočenje (City Brake Control)   
    Razmišljam da idem na belog sedana u Lounge opremi i da doplatim ono automatsko kočenje - moderan auto više nekako ne mogu da zamislim bez toga - a doplatio bih takođe i za zatamnnjena stakla (to je samo 100€) tako da bi ta crno- bela kombinacija mogla jako lepo izgledati, plus beli auto deluje i nekako veći. Što se tiče doplata, radije bih dao tih 350 evra za sistem aktivne bezbednosti nego 400 evra za metalik boju.
     
     
  16. Like
    Sasa_NS got a reaction from dach@ in Fiat Nuova Tipo - automatsko kočenje (City Brake Control)   
    @spaad

    Imam u firmi RAV4 hibrid nekih godinu dana koji ima takav sistem (doduše sigurno napredniji) i već nas je jednom spasao čukanja u koloni i od tada sam poželeo da tako nešto imam u autu. Jako korisna stvar u kreni-stani situacijama, kolonama, pri korišćenju telefona (nažalost, zbog njega se to najčešće i dešava) i u drugim situacijama kad ti nešto jednostavno odvuče pažnju ili si dekoncentrisan. Auto sa takvim sistemom tada mnogo brže odreaguje nego što bi bio sam u stanju. Preko 50 km/h mi realno i ne treba.
  17. Like
    Sasa_NS got a reaction from neshtry in Fiat Nuova Tipo - automatsko kočenje (City Brake Control)   
    Hatch čiji si snimak NCAP testa stavio ima opciju doplate i adaptivnog tempomata, dakle ima i integrisan radar, tako da taj sistem mora korektno raditi. A dok ja realizujem kupovinu sedana nadam se da će to biti dostupno i za njega. Uostalom taj sistem aktivnog kočenja mora od 2020.te da ima svaki nov auto koji se prodaje u EU, pa se nadam da će to biti slučaj i sa Tipom.
     
     
  18. Like
    Sasa_NS got a reaction from neshtry in Fiat Nuova Tipo - automatsko kočenje (City Brake Control)   
    @spaad

    Imam u firmi RAV4 hibrid nekih godinu dana koji ima takav sistem (doduše sigurno napredniji) i već nas je jednom spasao čukanja u koloni i od tada sam poželeo da tako nešto imam u autu. Jako korisna stvar u kreni-stani situacijama, kolonama, pri korišćenju telefona (nažalost, zbog njega se to najčešće i dešava) i u drugim situacijama kad ti nešto jednostavno odvuče pažnju ili si dekoncentrisan. Auto sa takvim sistemom tada mnogo brže odreaguje nego što bi bio sam u stanju. Preko 50 km/h mi realno i ne treba.
  19. Like
    Sasa_NS got a reaction from Smireni in Fiat Nuova Tipo - automatsko kočenje (City Brake Control)   
    Razmišljam da idem na belog sedana u Lounge opremi i da doplatim ono automatsko kočenje - moderan auto više nekako ne mogu da zamislim bez toga - a doplatio bih takođe i za zatamnnjena stakla (to je samo 100€) tako da bi ta crno- bela kombinacija mogla jako lepo izgledati, plus beli auto deluje i nekako veći. Što se tiče doplata, radije bih dao tih 350 evra za sistem aktivne bezbednosti nego 400 evra za metalik boju.
     
     
  20. Like
    Sasa_NS got a reaction from dach@ in Fiat Nuova Tipo - automatsko kočenje (City Brake Control)   
    Razmišljam da idem na belog sedana u Lounge opremi i da doplatim ono automatsko kočenje - moderan auto više nekako ne mogu da zamislim bez toga - a doplatio bih takođe i za zatamnnjena stakla (to je samo 100€) tako da bi ta crno- bela kombinacija mogla jako lepo izgledati, plus beli auto deluje i nekako veći. Što se tiče doplata, radije bih dao tih 350 evra za sistem aktivne bezbednosti nego 400 evra za metalik boju.
     
     
  21. Like
    Sasa_NS got a reaction from Siciliano in Fiat Nuova Tipo - automatsko kočenje (City Brake Control)   
    Razmišljam da idem na belog sedana u Lounge opremi i da doplatim ono automatsko kočenje - moderan auto više nekako ne mogu da zamislim bez toga - a doplatio bih takođe i za zatamnnjena stakla (to je samo 100€) tako da bi ta crno- bela kombinacija mogla jako lepo izgledati, plus beli auto deluje i nekako veći. Što se tiče doplata, radije bih dao tih 350 evra za sistem aktivne bezbednosti nego 400 evra za metalik boju.
     
     
  22. Like
    Sasa_NS got a reaction from Siciliano in Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti   
    Taj model postoji i sada u Fiat cenovnicima i košta 10.490€. Taj "Family" je u stvari osnovni "Pop" paket plus plus neki "Pop Tech" dodatak tako da ima još i maglenke, zadnje parking senzore i 16 cola čelične felne. Taj ne bih sigurno uzeo jer nema tempomat koji hoću/moram da imam, plus volan bez njega izgleda skrnavo, levo dugmići a cela desna strana prazna. Najmanje što bih uzeo je sledeći akcijski paket "Easy Up" jer ima tempomat, alu felne, naslon za ruku i još ponešto, no on je 11.740 što je već jako blizu top paketu "Lounge" od 12.690, tako da se praktično i ne isplati. Jedino ako bude baš "stani-pani" i natezanje za tih nepunih 1000 evra, no ne kupujem auto da bih ga menjao za 3-4 godine tako da je najbolje da se nategnem kako znam i umem za Lounge, dobijem potpuno opremljen auto sa lepšim interijerom i budem zadovoljan duži niz godina.
  23. Like
    Sasa_NS got a reaction from neshtry in Fiat Nuova Tipo - automatsko kočenje (City Brake Control)   
    Razmišljam da idem na belog sedana u Lounge opremi i da doplatim ono automatsko kočenje - moderan auto više nekako ne mogu da zamislim bez toga - a doplatio bih takođe i za zatamnnjena stakla (to je samo 100€) tako da bi ta crno- bela kombinacija mogla jako lepo izgledati, plus beli auto deluje i nekako veći. Što se tiče doplata, radije bih dao tih 350 evra za sistem aktivne bezbednosti nego 400 evra za metalik boju.
     
     
  24. Like
    Sasa_NS got a reaction from neshaoct in Fiat Nuova Tipo - automatsko kočenje (City Brake Control)   
    Razmišljam da idem na belog sedana u Lounge opremi i da doplatim ono automatsko kočenje - moderan auto više nekako ne mogu da zamislim bez toga - a doplatio bih takođe i za zatamnnjena stakla (to je samo 100€) tako da bi ta crno- bela kombinacija mogla jako lepo izgledati, plus beli auto deluje i nekako veći. Što se tiče doplata, radije bih dao tih 350 evra za sistem aktivne bezbednosti nego 400 evra za metalik boju.
     
     
  25. Like
    Sasa_NS got a reaction from spaad in Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti   
    Taj model postoji i sada u Fiat cenovnicima i košta 10.490€. Taj "Family" je u stvari osnovni "Pop" paket plus plus neki "Pop Tech" dodatak tako da ima još i maglenke, zadnje parking senzore i 16 cola čelične felne. Taj ne bih sigurno uzeo jer nema tempomat koji hoću/moram da imam, plus volan bez njega izgleda skrnavo, levo dugmići a cela desna strana prazna. Najmanje što bih uzeo je sledeći akcijski paket "Easy Up" jer ima tempomat, alu felne, naslon za ruku i još ponešto, no on je 11.740 što je već jako blizu top paketu "Lounge" od 12.690, tako da se praktično i ne isplati. Jedino ako bude baš "stani-pani" i natezanje za tih nepunih 1000 evra, no ne kupujem auto da bih ga menjao za 3-4 godine tako da je najbolje da se nategnem kako znam i umem za Lounge, dobijem potpuno opremljen auto sa lepšim interijerom i budem zadovoljan duži niz godina.

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...