Jump to content
FAS Euroauto Goran

nidza

Members
  • Content Count

    3321
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Reputation Activity

  1. Like
    nidza reacted to neshaoct in Škoda Superb   
    Demant. Nema potrebe kreirati teorije zavere.  
    =====
     
    Koliko sam razumeo, čovek polazi od toga da postoji razlika u ponašanju auta (u konkretnom primeru Superba) sa npr. Tigrom Syneris, u odnosu na isti auto na istoj podlozi, sa istim čovekom za volanom, sa gumom iste dimenzije ali je u pitanju npr. Michelin Pilot Sport 4S. Verujem da nema nikoga da kaže drugačije.
     
    Na to mu je odgovoreno da se auti testiraju sa gumama sa kojima dolaze iz fabrike (gumama prve ugradnje), i da za svaki auto urade tako, pa je samim tim uporediv rezultat za različite aute. Ponašanje auta je rezultat rada fabrike, pa između ostalog i njenog izbora guma za prvu ugradnju.
     
    Onda on odgovara da isti auto nema uvek iste gume kao prvu ugradnju (navodi primere), nego je to promenljiva stavka zavisno od paketa opreme, tj. cene.
    Superb može da ima 18-cu ili 19-cu, obe su fabrička varijanta, obe imaju gumu za prvu ugradnju koja ide na te alu-felne. Ako nije ista guma, tj. ako npr. 19-ca ima lošiju (jeftiniju) gumu od 18-ce (jer fabrika hoće da smanji sebi trošak kupovine gomile guma 19-ca za prvu ugradnju), Superb sa 18-cama će bolje proći ovaj test iako ima manji točak.
     
    Međutim, smatram da ta njegova logika ima lošu stranu.
    Ako se fabrici (u ovom slučaju Škodi) ne dopada rezultat testa, nek' počne na svaki Superb karavan da fabrički montira Michelin Pilot Sport 4S.  
    Možda će samo promena guma biti dovoljna da se auto bolje ponaša. A, možda neće biti dovoljno, već će morati ono što Nidža kaže da čačkaju ESP (podešavaju ga opet), ili čak da mehanički porade na vešanju (krenu da stavljaju druge opruge ili amorte kao prvu ugradnju). To je sve na fabrici...ali to nama ne smeta da međusobno uporedimo rezultat različitih automobila jer sve to (izbor guma, opruga, amorta, ESP...) je rad te fabrike.
     
    Kako god da se ponaša auto na testu, to je tako zbog fabrike. Ona bira ESP, softver za njega, opruge, amorte, ramena, gumu...
    Ne moraju svi testirani automobili da imaju istu gumu od istog proizvođača da bi rezultati bili međusobno uporedivi. Isto kao što ne moraju da imaju istu oprugu, amortizer ili softver za ESP. Ako već tražimo da moraju da imaju sve isto, zašto bi samo stali na izboru guma....ae da tražimo da imaju i iste opruge, amorte...  jer sve to zajedno utiče na ponašanje auta na ovom testu. Zato kažem da ta logika ima manu.
     
    Na fabrici je da otkrije razlog...tj. da li je do guma...ili nije zbog guma nego zbog mekših opruga/amorta...ili nije ni do njih nego je ESP loše kalibrisan, ili je preteška platforma, ili je raspored mase ''kriv'', ili je sve to pomalo - to ne smeta da međusobno uporedimo rezultate ovog testa.  Jedino što treba izbeći varijantu da je ovaj test merodavan za celovitu ocenu ponašanja jedog modela na putu...jer onda možemo doći do situacije da Dacia Logan bolje leži od Nissana GT-R .
  2. Like
    nidza got a reaction from vagenovac in Škoda Superb   
    Ja ne razumem taj tvoj algoritam razmišljanja, tako da slobodno nastavi po svom. Detetu od tri godine bi bilo jasno zašto se testira vozilo takvo kakvo stiže iz fabrike, a ne neko hipotetičko.

     
  3. Like
    nidza got a reaction from horvat in Škoda Superb   
    Ovo jeste validan test poprilično, jer mnogo pokušaja stoji iza svakog prolaska, čime se asimptotski približavaš toj hipotetičkoj robotskoj preciznosti. Čak naglase posebno ako su uspeli posle puno pokušaja sa nekim vozilom da ostvare dobar rezultat, a da su tokom procesa mučili, itd.

    Pogledaj km77 YouTube kanal, izuzetno korisno štivo. Obratiti pažnju da ne mere i brzinu izlaska iz prepreke, ali sa snimka se već može videti razlika između prirodno stabilnog vozila i onog koje se značajno oslanja na ESP.

    Mislim da je kod ove GTE platofme moguće rešiti problem, što softverski, što podešavanjem vešanja. Više me čudi da to nisu probali kod kuće.
  4. Like
    nidza reacted to Woodoo in Škoda Superb   
    U svojim testovima uvek koriste fabričke gume sa pritiskom koji propisuje proizvođač, to naglase u opisu svakog snimka.
  5. Like
    nidza got a reaction from Ivan in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    Lepe su te gumice što nisu baš tipično putničke. Ova jeste zapravo legalna za redovan saobraćaj, iako je nikom ne bih preporučio za to.
     
  6. Like
    nidza reacted to horvat in Škoda Superb   
    Dakle nije platforma bas tako nebitna kao sto se misli  
  7. Like
    nidza reacted to YUgisa in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    Mislim ajde, ova je jos lepsa

  8. Like
    nidza got a reaction from Quadrifoglio Verde in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    Ne mogu da pronađem da li sam se već hvalio, ali kad mi se spomenu bokovi:
     
     
    I zimska i letnja stradaše u istoj godini. Malo je reći da sam odlepio. Nisu na pola životnog veka bile gume.
     
     
  9. Tužan
    nidza got a reaction from dekirs in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    Ne mogu da pronađem da li sam se već hvalio, ali kad mi se spomenu bokovi:
     
     
    I zimska i letnja stradaše u istoj godini. Malo je reći da sam odlepio. Nisu na pola životnog veka bile gume.
     
     
  10. Like
    nidza reacted to Ivan in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    To je taj argument koji sam trazio, a nikako da se setim  .
  11. Like
    nidza reacted to Milutinac in Pritisak u gumama   
    Takodje x2
     
    Bukvalno jednom mesecno doduvavam...operem kola, produzim do NIS pumpe i odradim i gume. NIkada odstupanja nisu veca od 0.1-0.2, ali mora da se proverava. Iskreno ne verujem da ih ne proveravam po 5-6 meseci da odstupanje ne bi bilo vece od 0.1...
  12. Like
    nidza reacted to MS PK in Pritisak u gumama   
    Bas sam to hteo da postavim

    Послато са SM-J330F помоћу Тапатока


  13. Like
    nidza got a reaction from MS PK in Pritisak u gumama   
    Na razna postavljena pitanja ovde postoji odgovor. 
  14. Like
    nidza reacted to YUgisa in Pritisak u gumama   
    Mislim prvi problem je osloboditi se postojeceg vazduha u gumi, da bi uopste postigao 100% azot unutar gume, to se na trkackim tockovima resava sa 2 ventila po felni, jedan sluzi za duvanje, dok se kroz drugi luftira. Takodje sve te price kako se ovo ili ono dobija nije razlog zasto se koristi na trkama, na trkama se koristi samo zbog konstantnih karakteristika.
  15. Like
    nidza reacted to totti in Slike automobila bez posebnog razloga...   
    Ne baš uvek, ali skoro uvek. I rad im je vezan za temperaturu rashladne tečnosti, a ne za spoljašnju temperaturu.

    Nekim automobilima se pale grejači čim se otključa auto.

    Sent from my SM-G950F using Tapatalk


  16. Like
    nidza reacted to vagenovac in Slike automobila bez posebnog razloga...   
    A kazu ljudi da se grejaci ne pale ispod 5c, a oni rade (skoro) uvek pri start, ovaj je u maju dakle na 20c primecivao grub rad pri startu i dim, a sa ispravnim grejacima ne.
  17. Like
    nidza reacted to Desmo in Slike automobila bez posebnog razloga...   
    Sreca njegova pa nisu ove duze stavili na e46 
     
    Ova prica me setila na sagu o Digbiju:
     
     
     
     
  18. Like
    nidza reacted to totti in Slike automobila bez posebnog razloga...   
    Ne znam da l' sam te dobro shvatio... ovo je osmišljeno sa namerom na taj način i da baš tako radi
     
  19. Like
    nidza got a reaction from Milutinac in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    Ova guma više nema normalnu funkciju, tj. taj bok koji drži masu auta zajedno sa vazduhom je oštećen.

    Ja takvu gumu ne bih vozio brzinom većom nego što bi vozio sa ćopavcem, i to samo privremeno dok ne stigne ispravna guma.


    Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

  20. Like
    nidza reacted to vagenovac in Neću da postanem mrlja na autoputu jer se ti snimaš za Instagram   
    Nemam reci...
  21. Like
    nidza reacted to dekirs in Neću da postanem mrlja na autoputu jer se ti snimaš za Instagram   
    I najjaca stvar, lik nista, bleji normalno kod kuce okacio stori pre 21h, nije u zatvoru.. E Srbijo moja.
  22. Like
    nidza reacted to Kosta Smosta in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    Bok gume se ne krpi, već se guma baca!!!! Tu je pocepano platno koje bi trebalo da ti čuva glavu.
     
    @Ivan svrha i jeste foruma da podelimo iskustva. Sledećih nekoliko sezona neću menjati gume ali baš interesuje sa kojom si imao problem.
  23. Like
    nidza got a reaction from Grafit in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    Ova guma više nema normalnu funkciju, tj. taj bok koji drži masu auta zajedno sa vazduhom je oštećen.

    Ja takvu gumu ne bih vozio brzinom većom nego što bi vozio sa ćopavcem, i to samo privremeno dok ne stigne ispravna guma.


    Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

  24. Like
    nidza got a reaction from Woodoo in Pritisak u gumama   
    Ne dovodim u pitanje ništa rečeno, samo ne delim to iskustvo. Meni je nov auto stigao iz fabrike, sa P-Zero gumama i ispuštale su isto kao i sve gume koje sam do sad vozio i kao i ovaj sad ovaj Mich.
     
    Kad god se setim da proverim pritisak, nedostaje malo. Prosto sam navikao da ne može drugačije. Evo šta kaže internet:
    https://www.utires.com/articles/car-tires-lose-air-time-find/
     
    1 psi = 0.07bar
    3 psi = 0,21bar
     
    Mislim da bi pednatnijom proverom i sam utvrdio da ipak gubi malo, prosto ne može drugačije. Izmeri sad i za mesec-dva dana, ujutru rano oba, pa da se ovde nađemo na istom mestu i da vidimo razultat.
  25. Haha
    nidza got a reaction from PremieRacing in Chikavilijev potpuno obican Suzuki SX4 4x4 GLX+   
    Znači bolje manje cilindara nego više?

    Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk


Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...