Jump to content
FAS Goran

YUgisa

Members
  • Content Count

    5645
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    7

Reputation Activity

  1. Like
    YUgisa got a reaction from 037 in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    Ne vidim sta je problem. Bocna racunska visina se odnosi od gazne povrsine do mesta gde se oslanja na felnu koje se nalazi delimicno sakriveno iza ruba felne. Nije od vidljive ivice ruba felne do gazne povrsine tj nije ono sto vidimo kao gumu kad je namontirana na felni nego je ono sto vidimo kada nije na felni.
     

     
    50% od 195 je 97.5mm
     
    Jedino ako ti mislis da on govori o sirini gazne povrsine, to nije gde je felna, felna je uza za 2.5cm tj 1 inc nego idealna dimenzija gume za tu felnu, mada sta je sirina gazne povrsine je tesko reci jer efektivno skoro ni jedna guma nema gaznu povrsinu koja se poklapa sa natpisom nego do mere horizontalno sa sirinom boka gume i na principu ko da mere duzinu k... sa kicmom... Naravno posto gume variraju u efektivnoj sirni, ujedno posto je visina procentualna visina od toga ni te visine nisu iste. Ja sam za 2 gume u istoj dimenziji na istoj felni od dva razlicita proizvodjaca izmerio 2cm razlike u sirini gazne povrsine i 1cm u visini profila. Iako su bile 175/55, ova jedna je realno bila negde izmedju 165/60 i 155/70.
  2. Like
    YUgisa got a reaction from 037 in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    Zajedno sa tim sto je u felni iza ruba. 
  3. Tužan
    YUgisa got a reaction from city in Yugo 1.1 EFI   
    Problem je da su se toliko otezali svi plus teski za postizanje dogovora, da sem semeringa nista od delova nije ono sto sam prvobitno porucio da ni u jednom jedinom trenutku nisu svi delovi bili kod mene odjednom. Nego jer sam mesecima pokusavao da se organizujem dosao sam u situaciju da moram uporedno nabavljam delove i nosim na masinsku. I ja jesam sve preracunao prema delovima sa kojima sam imao iskustva prethodno ali tolike su tolerancije i delova i masinske da sam ja izgubio prakticno 3mm kod opruga ventila. Ja sam u novembru poceo da se raspitujem o dostupnosti delova i mogucnostima izrade, a tek krajem januara sam imao sliku o tome sta ce uopste biti izvodljivo uraditi iako su mi u novembru svi rekli da su delovi dostupni i da radove koje ja zahtevam nisu problem i bice uradjenu u roku od 10ak dana. Za 4 meseca aktivnog rada na resavanju motora, ja 2 meseca nista drugo nisam radio sem celodnevno zvrljio na internetu i telefonu moljakajuci ljude da urade svoj posao i uzmu pare koje traze pri cemu nisam mogao da radim svoj posao i nisam zaradio ni dinara. 50 godina grupacije Fiatovih modela i 6 drzava sam presao da bih uspeo nabaviti sta je sve potrebno i sa vecinom nisam zadovoljan. Mislim podjimo samo od cinjenice da su ovo sve bile kobinacije za kubikazu 1129, 1157, 1172, 1186, 1198, 1200, 1300, 1313, 1333, 1349, 1366,1372, 1382, 1408, 1423, 1440 i 1458ccm... Nista od toga nije bilo filozofija, bilo je samo pokusaj naci sve potrebne delove za bilo sta od toga. Taman mi potvrde sve da ima, porucim i onda mi posle 10 dana jave da ova jedna komponenta nije dostupna i bice kad bude ili nece vise uopste...
     
    Nista ne bi bio problem da su svi bili poslovniji i ispostovali rokove koje su sami postavili i ja ne bih sklapao motor 5 dana pred tehnicki nego 2-3 meseca ranije.
  4. Like
    YUgisa got a reaction from horvat in Yugo 1.1 EFI   
    Motor je ubacen ali nazalost bilo je dosta problema tokom sklapanja sto se pokazalo odmah pri startovanju motora tako da ce morati glava dole i onda da vidim sta je sve problem i da li je resivo. Nazalost tolerancije u izradi novih delova, same Zastave i masinske radionice, zajedno sa cinjenicom da od svih delova koje sam prvobitno planirao da koristim u sklapanju motora sa kojima imam iskustva jedino su semerinzi bili ti koje sam zeleo dovelo je do nekih ne utvrdjenih problema u radu i stradanja dihtunga glave:

     
     
    Takodje dodate caure umesto silinih podloski kod ramena i spone, plus zapoceti radovi na kucistu fltera vazduha:

     
     
    Naravno da nevolja nikad ne dolazi sama, pa uz mesece smaranja oko ljubicastog i njegovog motora odlucio je i zeleni da trazi paznju. Oko 2 meseca sam jurio neki fantomski problem u radu motora na leru, usput nasao nekoliko problema (neispravan regulator pritiska goriva, puknut o ring na dizni, bubrenje aluminijuma na kucistu klapne...) koji su bili provereni pri sklapanju auta i svaki taj zaseban problem bi ocigledno pravio problem, ali iz nekog razloga nista nije resio dok na kraju nije zamenjen jednosmerni ventil na servu kocnice iako kad sam testirao onaj sa auta izgleda kao da funkcionise ali eto iz nekog razloga pravi problem. Ujedno u procesu montirane ociscene dizne preventivno i zamenjena lambda sonda iako je fabricka jos radila ali pokazuje znake slabljenja pa je napokon resen problem oko lera i potrosnja je smanjena za 5 do 8%:

     
     
    Uz to fabricka rak rana bocnih lajsni sa nekim besmislenim sistemom montaze iz fabrike je sa lepsim vremenom pocela da pravi problem pa da ne bi izgubio lajsne trenutno su sve poskidane dok ne budem imao vremena da ih modifikujem da se srafe kako sam i prvobitno hteo, ali nisam stigao vremenski:

  5. Tužan
    YUgisa got a reaction from PremieRacing in Yugo 1.1 EFI   
    Motor je ubacen ali nazalost bilo je dosta problema tokom sklapanja sto se pokazalo odmah pri startovanju motora tako da ce morati glava dole i onda da vidim sta je sve problem i da li je resivo. Nazalost tolerancije u izradi novih delova, same Zastave i masinske radionice, zajedno sa cinjenicom da od svih delova koje sam prvobitno planirao da koristim u sklapanju motora sa kojima imam iskustva jedino su semerinzi bili ti koje sam zeleo dovelo je do nekih ne utvrdjenih problema u radu i stradanja dihtunga glave:

     
     
    Takodje dodate caure umesto silinih podloski kod ramena i spone, plus zapoceti radovi na kucistu fltera vazduha:

     
     
    Naravno da nevolja nikad ne dolazi sama, pa uz mesece smaranja oko ljubicastog i njegovog motora odlucio je i zeleni da trazi paznju. Oko 2 meseca sam jurio neki fantomski problem u radu motora na leru, usput nasao nekoliko problema (neispravan regulator pritiska goriva, puknut o ring na dizni, bubrenje aluminijuma na kucistu klapne...) koji su bili provereni pri sklapanju auta i svaki taj zaseban problem bi ocigledno pravio problem, ali iz nekog razloga nista nije resio dok na kraju nije zamenjen jednosmerni ventil na servu kocnice iako kad sam testirao onaj sa auta izgleda kao da funkcionise ali eto iz nekog razloga pravi problem. Ujedno u procesu montirane ociscene dizne preventivno i zamenjena lambda sonda iako je fabricka jos radila ali pokazuje znake slabljenja pa je napokon resen problem oko lera i potrosnja je smanjena za 5 do 8%:

     
     
    Uz to fabricka rak rana bocnih lajsni sa nekim besmislenim sistemom montaze iz fabrike je sa lepsim vremenom pocela da pravi problem pa da ne bi izgubio lajsne trenutno su sve poskidane dok ne budem imao vremena da ih modifikujem da se srafe kako sam i prvobitno hteo, ali nisam stigao vremenski:

  6. Like
    YUgisa got a reaction from Dale in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    Pa ne mozete meriti sa donje strane, normalno da fali jer je sabijena guma od tezine auta. Zato uvek i ljudima kazem ona prica o racunanju brzine preko formula nije tacna ako se ne uzme to u obzir. Recimo ja u programu koji koristim umesto 195/50 R15 guma kucam 195/43 R15 da bih dobio tacan rezultat po navigaciji. A stoji i prica da jednostavno stvarne dimenzije i racunske nisu 100% tacne u vecini slucajeva i kod sirine i kod visine. Moje gume imaju stvarnu sirinu gazne povrsine od 178mm, a neki stampani slik sto sam gledao po proizvodjacu koji i sam daje stvarnu dimenziju kaze 201mm, iako su obe 195/50 R15 na papiru.
  7. Like
    YUgisa got a reaction from moron in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    Pa ne mozete meriti sa donje strane, normalno da fali jer je sabijena guma od tezine auta. Zato uvek i ljudima kazem ona prica o racunanju brzine preko formula nije tacna ako se ne uzme to u obzir. Recimo ja u programu koji koristim umesto 195/50 R15 guma kucam 195/43 R15 da bih dobio tacan rezultat po navigaciji. A stoji i prica da jednostavno stvarne dimenzije i racunske nisu 100% tacne u vecini slucajeva i kod sirine i kod visine. Moje gume imaju stvarnu sirinu gazne povrsine od 178mm, a neki stampani slik sto sam gledao po proizvodjacu koji i sam daje stvarnu dimenziju kaze 201mm, iako su obe 195/50 R15 na papiru.
  8. Like
    YUgisa reacted to moron in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    Pa, šta sam ja pogrešio što sam rekao da je oko 2 cm razlika izmedju bruto i neto visine gume ?

     
  9. Like
    YUgisa reacted to Ivan in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    Delim misljenje sa @YUgisa , visina pneumatika bi trebalo da se racuna od mesta naleganja na felnu do "vrha" sare.
    Izmerite bilo koju felnu, i od ruba do ruba precnik ce uvek biti veci od deklarisanog (na felni). A visina gume od ruba felne do "vrha" manja od deklarisane (na pneumatiku).
    Evo i ovo sto Yugisa pominje, mrzi me da slikam, a secam se napamet za trenutni auto, 235/40/19 guma je u pitanju:
    - precnik felne je 19'', znaci teoretski 48.26 cm. A u praksi je taj precnik 52 cm (znaci visina ruba felne je 2 cm);
    - guma je teoretski visine 0.4x235=9.4 cm. A u praksi, od ivice ruba felne je visoka malo jace od 7 cm. Znaci taman tih oko 2 cm je pod rubom felne. Odnosno, precnik felne (bez ruba)+visina gume je to sto i treba da bude u teoriji i sto je ispisano i na felni i na pneumatiku.
  10. Like
    YUgisa got a reaction from Ivan in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    Ne vidim sta je problem. Bocna racunska visina se odnosi od gazne povrsine do mesta gde se oslanja na felnu koje se nalazi delimicno sakriveno iza ruba felne. Nije od vidljive ivice ruba felne do gazne povrsine tj nije ono sto vidimo kao gumu kad je namontirana na felni nego je ono sto vidimo kada nije na felni.
     

     
    50% od 195 je 97.5mm
     
    Jedino ako ti mislis da on govori o sirini gazne povrsine, to nije gde je felna, felna je uza za 2.5cm tj 1 inc nego idealna dimenzija gume za tu felnu, mada sta je sirina gazne povrsine je tesko reci jer efektivno skoro ni jedna guma nema gaznu povrsinu koja se poklapa sa natpisom nego do mere horizontalno sa sirinom boka gume i na principu ko da mere duzinu k... sa kicmom... Naravno posto gume variraju u efektivnoj sirni, ujedno posto je visina procentualna visina od toga ni te visine nisu iste. Ja sam za 2 gume u istoj dimenziji na istoj felni od dva razlicita proizvodjaca izmerio 2cm razlike u sirini gazne povrsine i 1cm u visini profila. Iako su bile 175/55, ova jedna je realno bila negde izmedju 165/60 i 155/70.
  11. Like
    YUgisa got a reaction from moron in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    Bruto se iskazuje, ne moguce je iskazati neto kada nije ni svaka felna ista u tom delu, a ni gume. Uostalom, verujem da je vecina racunala precnik i obim tocka, pa moze videti da je precnik tocka jednak zbiru precniku felne i 2 bocne visine gume i lako mozete utvrditi da precnik felne nije spoljna ivica ruba, nego unutrasnji deo gde naleze guma.
  12. Hvala
    YUgisa got a reaction from moron in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    Zajedno sa tim sto je u felni iza ruba. 
  13. Like
    YUgisa got a reaction from PremieRacing in Yugo 1.1 EFI   
    Napokon sklopljen. 1302ccm (80.5x64mm), 37,5/33mm ventili, 29mm usisini i izduvni kanali, 10.8:1 stepen kompresije, optimizovane komore za sagorevanje, olaksane remenice i zamajac, 28.8mm kanali u usisnoj grani, 29.5mm u izduvnoj, 282/276° i 10.2mm podizanje bregasta, plivajuce bolcne, unapredjeno podmazivanje, unapredjen set zupcenja itd:



  14. Like
    YUgisa got a reaction from Kosta Smosta in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    Meni je moj vulkanizer rekao da jeste resenje koje ce da potraje godinu dve sigurno, preko toga je upitno, naravno moze uvek ponovo na isti nacin da se okrpi. Problem je upravo to, da bio koriscen ili ne hoce da se osusi nakon nekog vremena i da ispadne. Nece da me nagovara, ali s obzirom da zna kako vozim da preporucuje redovnu zakrpu. Tako smo i uradili.
  15. Like
    YUgisa got a reaction from Nikola031 in Yugo 1.1 EFI   
    Napokon sklopljen. 1302ccm (80.5x64mm), 37,5/33mm ventili, 29mm usisini i izduvni kanali, 10.8:1 stepen kompresije, optimizovane komore za sagorevanje, olaksane remenice i zamajac, 28.8mm kanali u usisnoj grani, 29.5mm u izduvnoj, 282/276° i 10.2mm podizanje bregasta, plivajuce bolcne, unapredjeno podmazivanje, unapredjen set zupcenja itd:



  16. Like
    YUgisa got a reaction from nemanja84bg in Yugo 1.1 EFI   
    Napokon sklopljen. 1302ccm (80.5x64mm), 37,5/33mm ventili, 29mm usisini i izduvni kanali, 10.8:1 stepen kompresije, optimizovane komore za sagorevanje, olaksane remenice i zamajac, 28.8mm kanali u usisnoj grani, 29.5mm u izduvnoj, 282/276° i 10.2mm podizanje bregasta, plivajuce bolcne, unapredjeno podmazivanje, unapredjen set zupcenja itd:



  17. Hvala
    YUgisa got a reaction from neshtry in Yugo 1.1 EFI   
    Napokon sklopljen. 1302ccm (80.5x64mm), 37,5/33mm ventili, 29mm usisini i izduvni kanali, 10.8:1 stepen kompresije, optimizovane komore za sagorevanje, olaksane remenice i zamajac, 28.8mm kanali u usisnoj grani, 29.5mm u izduvnoj, 282/276° i 10.2mm podizanje bregasta, plivajuce bolcne, unapredjeno podmazivanje, unapredjen set zupcenja itd:



  18. Like
    YUgisa got a reaction from ortakov in Yugo 1.1 EFI   
    Napokon sklopljen. 1302ccm (80.5x64mm), 37,5/33mm ventili, 29mm usisini i izduvni kanali, 10.8:1 stepen kompresije, optimizovane komore za sagorevanje, olaksane remenice i zamajac, 28.8mm kanali u usisnoj grani, 29.5mm u izduvnoj, 282/276° i 10.2mm podizanje bregasta, plivajuce bolcne, unapredjeno podmazivanje, unapredjen set zupcenja itd:



  19. Like
    YUgisa got a reaction from city in Yugo 1.1 EFI   
    Napokon sklopljen. 1302ccm (80.5x64mm), 37,5/33mm ventili, 29mm usisini i izduvni kanali, 10.8:1 stepen kompresije, optimizovane komore za sagorevanje, olaksane remenice i zamajac, 28.8mm kanali u usisnoj grani, 29.5mm u izduvnoj, 282/276° i 10.2mm podizanje bregasta, plivajuce bolcne, unapredjeno podmazivanje, unapredjen set zupcenja itd:



  20. Like
    YUgisa got a reaction from PremieRacing in Yugo 1.1 EFI   
    Uradjen menjac, ubacen novi agresivinji sper diferencijala, ubacena nova duza peta brzina, modifikovani svi zupcanici tj oboreni vrhovi da se smanji stres i umanji sansa za pucanjem, zamenjeno kuciste menjaca koje je pocelo da puca (mislim da samo ja to umem da uradim sa 70ks), modifikovana medjuploca da primi dodatan pin i imbus kako bi preneli opterecenje na vise kontaktnih tacaka kako bi izbegli buduce pucanje, modifikovani "konjici" za lakse saltanje i nastelovan zazor diferencijala:



    Steta sto ce za koji mesec opet da se rastavlja da se provere delovi i ubace iglicasti lezajevi na zupcanike. 
  21. Like
    YUgisa got a reaction from city in Yugo 1.1 EFI   
    Uradjen menjac, ubacen novi agresivinji sper diferencijala, ubacena nova duza peta brzina, modifikovani svi zupcanici tj oboreni vrhovi da se smanji stres i umanji sansa za pucanjem, zamenjeno kuciste menjaca koje je pocelo da puca (mislim da samo ja to umem da uradim sa 70ks), modifikovana medjuploca da primi dodatan pin i imbus kako bi preneli opterecenje na vise kontaktnih tacaka kako bi izbegli buduce pucanje, modifikovani "konjici" za lakse saltanje i nastelovan zazor diferencijala:



    Steta sto ce za koji mesec opet da se rastavlja da se provere delovi i ubace iglicasti lezajevi na zupcanike. 
  22. Like
    YUgisa got a reaction from nemanja84bg in Yugo 1.1 EFI   
    Posto Yugo nema bas super resen prostor za sitnice i drzac za flasu, odlucio sam da napravim, trenutno montirano samo u zelenog jer je ljubicasti zatrpan delovima:

     
     
    Glava zavrsena sa 36/31 se preslo na 37.5/33mm ventile i sicevi sa 29.5/26.5mm razbuseni na 33/29mm (posle obrade predventilskog prostora je poravnata), takodje ofarban blok:

     
     
    Kupljena nova uljna pumpa sa 1.6 16v motora, oprani neki delovi, drugi modifikovani i ofarbani:

     
     
    Napravljen novi prohromski zadnji lonac, uradjen port matching sa glavom na usisnoj i izduvnoj, malo prosireni kanali u obe grane plus fabricki izduvna grana ima problem sa mesanjem izduvnih gasova izmedju 1 i 4 cilindra, tako da je reprofilisana da ima propisano izduvavanje kao 2 i 3 cilindar (usustini izduvavanje jednog cilindra pravi vakum na drugom). Naravno i dalje ostaje problem razlicitih duzina, ali to ce biti reseno neki drugi put:

  23. Like
    YUgisa got a reaction from nemanja84bg in Yugo 1.1 EFI   
    Uradjen menjac, ubacen novi agresivinji sper diferencijala, ubacena nova duza peta brzina, modifikovani svi zupcanici tj oboreni vrhovi da se smanji stres i umanji sansa za pucanjem, zamenjeno kuciste menjaca koje je pocelo da puca (mislim da samo ja to umem da uradim sa 70ks), modifikovana medjuploca da primi dodatan pin i imbus kako bi preneli opterecenje na vise kontaktnih tacaka kako bi izbegli buduce pucanje, modifikovani "konjici" za lakse saltanje i nastelovan zazor diferencijala:



    Steta sto ce za koji mesec opet da se rastavlja da se provere delovi i ubace iglicasti lezajevi na zupcanike. 
  24. Like
    YUgisa got a reaction from horvat in Yugo 1.1 EFI   
    Uradjen menjac, ubacen novi agresivinji sper diferencijala, ubacena nova duza peta brzina, modifikovani svi zupcanici tj oboreni vrhovi da se smanji stres i umanji sansa za pucanjem, zamenjeno kuciste menjaca koje je pocelo da puca (mislim da samo ja to umem da uradim sa 70ks), modifikovana medjuploca da primi dodatan pin i imbus kako bi preneli opterecenje na vise kontaktnih tacaka kako bi izbegli buduce pucanje, modifikovani "konjici" za lakse saltanje i nastelovan zazor diferencijala:



    Steta sto ce za koji mesec opet da se rastavlja da se provere delovi i ubace iglicasti lezajevi na zupcanike. 
  25. Like
    YUgisa got a reaction from alfini0507 in Kuda ide ovaj svet?   
    Kakve 90te, situacija je slicna u dobrom delu sveta, nisu bili ostali pod sankcijama. Problem je sto mi zelimo da vrednujemo takve vrednosti, ugledamo se na te drzave. Mislim da samo mi znamo da izaberemo najgore od svih, porodicne vrednosti kapitalista i politiku diktature...

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...