Jump to content
FAS Euroauto Goran

YUgisa

Members
  • Content Count

    4778
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    7

Reputation Activity

  1. Like
    YUgisa got a reaction from horvat in Boyracer Motorsport Radionica   
  2. Like
    YUgisa got a reaction from Kosta Smosta in Koje kočione pločice, diskove?   
    Nadam se da ne gazis kljuc kad pritezes Kljucevi su tako osmisljeni da prosecna osoba kad iz ruke stegne da je i vise nego dovoljno. Ja dok nisam imao kljuc onda sam praktikovao da navrnem sraf sa kljucem koji vrtim jednim prstom, kad dalje ne mogu onda sam kljuc uvek namestio vertikalno pa sam okrenuo u nekoj meri ali sad se vec ne secam koliko je to bilo Ali barem su svi tockovi bili priblizno jednako stegnuti posto sam ih stezao na "ugao" ne na "moment". 
     
    Ali slazem se, te price da su diskovi samo za suvo vreme su smesne, ja sam znao sa prilicno ugrejanim diskovima da uletim u duboku vodu i slicno pa nikad nisam imao problem.
  3. Like
    YUgisa got a reaction from Woodoo in Boyracer Motorsport Radionica   
  4. Like
    YUgisa reacted to Quadrifoglio Verde in Funny photos   
  5. Like
    YUgisa got a reaction from neshtry in Slike automobila bez posebnog razloga...   
    Mozda ide na tehnicki pa je ostalo poskidao
  6. Like
    YUgisa got a reaction from horvat in Slike automobila bez posebnog razloga...   
    Mozda ide na tehnicki pa je ostalo poskidao
  7. Like
    YUgisa got a reaction from Milutinac in Fiat Bravo MJet 2.0 Emotion 2010 aka -Debeli- by Milutinac   
    Pocetnik

     
    Ovo sam pazio da ne isprljam Inace ima nekad na krovu hahahaha 
  8. Like
    YUgisa got a reaction from Quadrifoglio Verde in Funny photos   
    Stvar je u osmehu Ove sa osmehom su ili samouverene sa malim ili sretne sto imaju najvece
  9. Like
    YUgisa got a reaction from PremieRacing in Fiat Bravo MJet 2.0 Emotion 2010 aka -Debeli- by Milutinac   
    Jel vi to provereno znate da je original ili samo pokusavate da verujete da je original zato sto je ovlasceni uvoznik
  10. Haha
    YUgisa got a reaction from dekirs in Fiat Bravo MJet 2.0 Emotion 2010 aka -Debeli- by Milutinac   
    Jel vi to provereno znate da je original ili samo pokusavate da verujete da je original zato sto je ovlasceni uvoznik
  11. Like
    YUgisa got a reaction from dekirs in Kuda ide ovaj svet?   
    Ja sam imao foru sa Tehnomanijom da mi crkne kamera u garantnom roku, posaljem ja drugu da on to licno tamo preda u BG da se ne natezemo oko toga da li je stiglo to kod njih ili nije itd, Ajd da budem redovna musterija, kazem ja drugu da ne trazi pare nazad, nego da uzme neku kameru koju su imali na akciji i memorijsku karticu i nek im doplati tih 200din razlike u ceni, zove on mene kaze evo ja pricam tu sa prodavcem, kaze moze samo skuplja kamera uz doplatu od nesto tipa 3000din ako se dobro secam. Kazem ja drugu reci ti njima lepo da ces ti sad da isetas sa parama iz prodavnice ili cu ja da dodjem tamo sa inspekcijom. Zove me drug posle 5min, evo drzim pare u ruci Hoces da im izadjes u susret i oni bi da te preveslaju...
  12. Like
    YUgisa got a reaction from horvat in Yugo 1.1 EFI   
    Samo airlift sistem
  13. Like
    YUgisa got a reaction from Martin in Yugo 1.1 EFI   
    Evo da se javim sa izvestajem nakon par meseci Trebalo je biti uradjeno par stvari da se testiraju u Kuli za ovaj vikend, ali zbog trenutne situacije, nista od toga.
    Namontirani letnji tockovi:

    https://youtu.be/D_5pjIu6BXw
     
    Rasturena sedista, sredjen ceo mehanizam, stavljene pojacane opruge u naslone uz prepravku kacenja (izbacene plasticne zakacke), pojacani "bubrezi" da se ne prosece ponovo kroz sundjer, pojacani sundjeri i stavljena deblja eko koza na sundjer da se ne useca u opruge. Trenutno se malo previsoko sedi pa cu morati videti da li ce se malo sleci nakon voznje ili cu morati malo da otanjim sundjer u sedalnom delu:


     
    Dok su sedista bila napolju, testirali smo ideju

     
    Da nema ulja i filtera za ulje, prvu pomoc bih najcesce menjao na autu. Kupljena nova po treci put, prethodna otvorena i sramotno sta se nalazi unutra:

     
    Iskoristio Lidl akciju pa kupio perac i odmah palo prvo "bezkontantno" pranje auta otkad je u mom vlasnistvu:



     
    I dve snezne za kraj:

  14. Like
    YUgisa got a reaction from Bingodalton in Yugo 1.1 EFI   
    Kako mi ljudi cestitaju imam osecaj ko da sam ze ozenio a ne prosao tehnicki
  15. Like
    YUgisa got a reaction from beki e30 in Yugo 1.1 EFI   
    Evo da se javim sa izvestajem nakon par meseci Trebalo je biti uradjeno par stvari da se testiraju u Kuli za ovaj vikend, ali zbog trenutne situacije, nista od toga.
    Namontirani letnji tockovi:

    https://youtu.be/D_5pjIu6BXw
     
    Rasturena sedista, sredjen ceo mehanizam, stavljene pojacane opruge u naslone uz prepravku kacenja (izbacene plasticne zakacke), pojacani "bubrezi" da se ne prosece ponovo kroz sundjer, pojacani sundjeri i stavljena deblja eko koza na sundjer da se ne useca u opruge. Trenutno se malo previsoko sedi pa cu morati videti da li ce se malo sleci nakon voznje ili cu morati malo da otanjim sundjer u sedalnom delu:


     
    Dok su sedista bila napolju, testirali smo ideju

     
    Da nema ulja i filtera za ulje, prvu pomoc bih najcesce menjao na autu. Kupljena nova po treci put, prethodna otvorena i sramotno sta se nalazi unutra:

     
    Iskoristio Lidl akciju pa kupio perac i odmah palo prvo "bezkontantno" pranje auta otkad je u mom vlasnistvu:



     
    I dve snezne za kraj:

  16. Like
    YUgisa got a reaction from andreja.micovic in Yugo 1.1 EFI   
    Evo da se javim sa izvestajem nakon par meseci Trebalo je biti uradjeno par stvari da se testiraju u Kuli za ovaj vikend, ali zbog trenutne situacije, nista od toga.
    Namontirani letnji tockovi:

    https://youtu.be/D_5pjIu6BXw
     
    Rasturena sedista, sredjen ceo mehanizam, stavljene pojacane opruge u naslone uz prepravku kacenja (izbacene plasticne zakacke), pojacani "bubrezi" da se ne prosece ponovo kroz sundjer, pojacani sundjeri i stavljena deblja eko koza na sundjer da se ne useca u opruge. Trenutno se malo previsoko sedi pa cu morati videti da li ce se malo sleci nakon voznje ili cu morati malo da otanjim sundjer u sedalnom delu:


     
    Dok su sedista bila napolju, testirali smo ideju

     
    Da nema ulja i filtera za ulje, prvu pomoc bih najcesce menjao na autu. Kupljena nova po treci put, prethodna otvorena i sramotno sta se nalazi unutra:

     
    Iskoristio Lidl akciju pa kupio perac i odmah palo prvo "bezkontantno" pranje auta otkad je u mom vlasnistvu:



     
    I dve snezne za kraj:

  17. Like
    YUgisa got a reaction from horvat in Yugo 1.1 EFI   
    Evo da se javim sa izvestajem nakon par meseci Trebalo je biti uradjeno par stvari da se testiraju u Kuli za ovaj vikend, ali zbog trenutne situacije, nista od toga.
    Namontirani letnji tockovi:

    https://youtu.be/D_5pjIu6BXw
     
    Rasturena sedista, sredjen ceo mehanizam, stavljene pojacane opruge u naslone uz prepravku kacenja (izbacene plasticne zakacke), pojacani "bubrezi" da se ne prosece ponovo kroz sundjer, pojacani sundjeri i stavljena deblja eko koza na sundjer da se ne useca u opruge. Trenutno se malo previsoko sedi pa cu morati videti da li ce se malo sleci nakon voznje ili cu morati malo da otanjim sundjer u sedalnom delu:


     
    Dok su sedista bila napolju, testirali smo ideju

     
    Da nema ulja i filtera za ulje, prvu pomoc bih najcesce menjao na autu. Kupljena nova po treci put, prethodna otvorena i sramotno sta se nalazi unutra:

     
    Iskoristio Lidl akciju pa kupio perac i odmah palo prvo "bezkontantno" pranje auta otkad je u mom vlasnistvu:



     
    I dve snezne za kraj:

  18. Like
    YUgisa got a reaction from Grafit in ''Budženje'' Fiće   
    Kao neko ko je bio u prilici da placa druge, da "uci" sa foruma, samostalno da pravi za sebe i onda da pravi i za druge ono sto mogu reci je za projekat je:
     
    1. Odluciti koliki je budzet za to, biti spreman da zbog komplikacija da ce biti mozda i duplo toliko.
     
    2. Odluciti sta je cilj projekta. Kako se uklapa to vozilo u cilj projekta, koliko je potrebno da se postigne vremenski to i da li se to uklapa u budzet.
     
    3. Potraziti u oglasima kako se krecu cene delova i dostupnost da bi potvrdili da je odluka 1 i 2 u skladu sa tim sto zelimo da postignemo.
     
    4. Zacrtati detaljan plan pre pocetka. Ne odstupati dok se ne zavrsi to.
     
     
    Recmo meni nije nikad bilo bitno da li je moj auto zaista brzi od nekog drugog, jer je meni pretezno bilo bitno kakav je meni osecaj dok ga vozim, a meni je zanimljivije voziti spor auto brzo, nego brz auto sporo. Zato i dok je postojala mogucnost, nisam se nikad odlucio za ugradnju 1.6 16v motora sa 103ks (vrlo lako ide na 120ks) ili 1.4T motora sa 136ks (vrlo lako ide na 160ks), iako fizicki staju bez ikakvih problema u Yuga, a sa toliko snage u Yugu dobijas prakticno 90% automobila u nasem saobracaju. I posto sam oduvek imao zelju da vozim slalom, sav trud u unapredjivanju auta je bio na trapu, kocnicama i prenosu snage, ne na samoj snazi motora. Da je moj auto nesto sto ce se svideti ljudima, pa definitivno nece, ali ja sam napravio onako kako sam ja zeleo i umeo. Onaj ko tako nesto gleda iskljucivo kroz novac, onda ne treba realno ni da vozi auto, a kamoli da prepravlja.
     
    Prepravljen auto ne mora uvek da bude cilj da bude najbrzi, kao sto ni oldtajmer nije poenta da je najbolji auto, nego da je nesto "drugacije". Zato je bitno imati realan cilj projekta.
     
    Forumi su dobar pocetak, ali treba naci pravi izvor i provesti sate citajuci sta gde kako i to sve samo da bi uradio neke pocetne prepravke. Neke ozbiljnije prepravke realno gledano treba ili platiti nekoga ili imati smisla za tako nesto i zelje da se nauci i proba nesto napraviti i 10 puta ako treba. Ja 15 godina izucavam nacine kako unaprediti Yuga i iskreno glupo je reci da se sada zna manje o prepravakama Yuga nego pre 15 godina iako su informacije nikad dostupnije. Na 10 beskorisnih i pogresnih saveta, dobices mozda 1 valjan. 90% stvari koje i ja znam su bazirane na cinjenici da sam proveo ogromne kolicine sati izucavajuci razne tehnologije i tehnike iz inostranstva i primenio na Yugu i da zadnjih 10 godina prakticno nista korisno nisam naucio da je poreklom iz Srbije, govoreci u globalu o autima, ne samo za Yuga. A kad uporedis moj Yugo sa vecinom doradjenih u poslednjih 10 godina, videces da skoro nista zajednicko nemaju Postoji razlog zasto moj auto nema karburator, nema tvrdo punjene amortizere, nema secene opruge, nema kamionski gibanj, nema 13ke felne...
     
    Ono sto je problem sa prepravkama na autu je pre svega da po pitanju mehanike, ono sto vecina radi je nazalost vecinom pogresno. i to je problem kada zelis da nesto naucis na internetu tj sa foruma, sto ces videti da 30 ljudi uradi nesto na isti nacin i onda ces biti u fazonu pa ako oni kazu da valja, onda mora biti dobro. A nazalost vecina tih koji tvrde da je nesto dobro, govore to bez ikakvih objektivnih merenja, nego samo subjketivan osecaj, a nazalost placebo efekat je cest slucaj, a ima i zlonamernih slucajeva gde ljudi nece da priznaju gresku. Mada opet, ne mora ni sve uvek savrseno da bude uradjeno, sto nas vraca na poentu sa pocetka, kakav je osecaj za voznju. Nekim ljudima je recimo fora da auto ima ogromne nagibe i da struze patosom, problem je samo sto ce ti mnogi reci da je to najbolje i po performansama sto naravno nije ni blizu istine.
     
     
  19. Hvala
    YUgisa got a reaction from ISV_01 in ''Budženje'' Fiće   
    Kao neko ko je bio u prilici da placa druge, da "uci" sa foruma, samostalno da pravi za sebe i onda da pravi i za druge ono sto mogu reci je za projekat je:
     
    1. Odluciti koliki je budzet za to, biti spreman da zbog komplikacija da ce biti mozda i duplo toliko.
     
    2. Odluciti sta je cilj projekta. Kako se uklapa to vozilo u cilj projekta, koliko je potrebno da se postigne vremenski to i da li se to uklapa u budzet.
     
    3. Potraziti u oglasima kako se krecu cene delova i dostupnost da bi potvrdili da je odluka 1 i 2 u skladu sa tim sto zelimo da postignemo.
     
    4. Zacrtati detaljan plan pre pocetka. Ne odstupati dok se ne zavrsi to.
     
     
    Recmo meni nije nikad bilo bitno da li je moj auto zaista brzi od nekog drugog, jer je meni pretezno bilo bitno kakav je meni osecaj dok ga vozim, a meni je zanimljivije voziti spor auto brzo, nego brz auto sporo. Zato i dok je postojala mogucnost, nisam se nikad odlucio za ugradnju 1.6 16v motora sa 103ks (vrlo lako ide na 120ks) ili 1.4T motora sa 136ks (vrlo lako ide na 160ks), iako fizicki staju bez ikakvih problema u Yuga, a sa toliko snage u Yugu dobijas prakticno 90% automobila u nasem saobracaju. I posto sam oduvek imao zelju da vozim slalom, sav trud u unapredjivanju auta je bio na trapu, kocnicama i prenosu snage, ne na samoj snazi motora. Da je moj auto nesto sto ce se svideti ljudima, pa definitivno nece, ali ja sam napravio onako kako sam ja zeleo i umeo. Onaj ko tako nesto gleda iskljucivo kroz novac, onda ne treba realno ni da vozi auto, a kamoli da prepravlja.
     
    Prepravljen auto ne mora uvek da bude cilj da bude najbrzi, kao sto ni oldtajmer nije poenta da je najbolji auto, nego da je nesto "drugacije". Zato je bitno imati realan cilj projekta.
     
    Forumi su dobar pocetak, ali treba naci pravi izvor i provesti sate citajuci sta gde kako i to sve samo da bi uradio neke pocetne prepravke. Neke ozbiljnije prepravke realno gledano treba ili platiti nekoga ili imati smisla za tako nesto i zelje da se nauci i proba nesto napraviti i 10 puta ako treba. Ja 15 godina izucavam nacine kako unaprediti Yuga i iskreno glupo je reci da se sada zna manje o prepravakama Yuga nego pre 15 godina iako su informacije nikad dostupnije. Na 10 beskorisnih i pogresnih saveta, dobices mozda 1 valjan. 90% stvari koje i ja znam su bazirane na cinjenici da sam proveo ogromne kolicine sati izucavajuci razne tehnologije i tehnike iz inostranstva i primenio na Yugu i da zadnjih 10 godina prakticno nista korisno nisam naucio da je poreklom iz Srbije, govoreci u globalu o autima, ne samo za Yuga. A kad uporedis moj Yugo sa vecinom doradjenih u poslednjih 10 godina, videces da skoro nista zajednicko nemaju Postoji razlog zasto moj auto nema karburator, nema tvrdo punjene amortizere, nema secene opruge, nema kamionski gibanj, nema 13ke felne...
     
    Ono sto je problem sa prepravkama na autu je pre svega da po pitanju mehanike, ono sto vecina radi je nazalost vecinom pogresno. i to je problem kada zelis da nesto naucis na internetu tj sa foruma, sto ces videti da 30 ljudi uradi nesto na isti nacin i onda ces biti u fazonu pa ako oni kazu da valja, onda mora biti dobro. A nazalost vecina tih koji tvrde da je nesto dobro, govore to bez ikakvih objektivnih merenja, nego samo subjketivan osecaj, a nazalost placebo efekat je cest slucaj, a ima i zlonamernih slucajeva gde ljudi nece da priznaju gresku. Mada opet, ne mora ni sve uvek savrseno da bude uradjeno, sto nas vraca na poentu sa pocetka, kakav je osecaj za voznju. Nekim ljudima je recimo fora da auto ima ogromne nagibe i da struze patosom, problem je samo sto ce ti mnogi reci da je to najbolje i po performansama sto naravno nije ni blizu istine.
     
     
  20. Like
    YUgisa got a reaction from Ajandi in ''Budženje'' Fiće   
    Meni jedan od lepsih fica Ono sto sam rekao za trap se moze resiti za par crvenih, tako da ono, to ti je to sto bi ti hteo, malo bolje a prilicno blisku fabrickom
  21. Hvala
    YUgisa got a reaction from neshaoct in ''Budženje'' Fiće   
    Kao neko ko je bio u prilici da placa druge, da "uci" sa foruma, samostalno da pravi za sebe i onda da pravi i za druge ono sto mogu reci je za projekat je:
     
    1. Odluciti koliki je budzet za to, biti spreman da zbog komplikacija da ce biti mozda i duplo toliko.
     
    2. Odluciti sta je cilj projekta. Kako se uklapa to vozilo u cilj projekta, koliko je potrebno da se postigne vremenski to i da li se to uklapa u budzet.
     
    3. Potraziti u oglasima kako se krecu cene delova i dostupnost da bi potvrdili da je odluka 1 i 2 u skladu sa tim sto zelimo da postignemo.
     
    4. Zacrtati detaljan plan pre pocetka. Ne odstupati dok se ne zavrsi to.
     
     
    Recmo meni nije nikad bilo bitno da li je moj auto zaista brzi od nekog drugog, jer je meni pretezno bilo bitno kakav je meni osecaj dok ga vozim, a meni je zanimljivije voziti spor auto brzo, nego brz auto sporo. Zato i dok je postojala mogucnost, nisam se nikad odlucio za ugradnju 1.6 16v motora sa 103ks (vrlo lako ide na 120ks) ili 1.4T motora sa 136ks (vrlo lako ide na 160ks), iako fizicki staju bez ikakvih problema u Yuga, a sa toliko snage u Yugu dobijas prakticno 90% automobila u nasem saobracaju. I posto sam oduvek imao zelju da vozim slalom, sav trud u unapredjivanju auta je bio na trapu, kocnicama i prenosu snage, ne na samoj snazi motora. Da je moj auto nesto sto ce se svideti ljudima, pa definitivno nece, ali ja sam napravio onako kako sam ja zeleo i umeo. Onaj ko tako nesto gleda iskljucivo kroz novac, onda ne treba realno ni da vozi auto, a kamoli da prepravlja.
     
    Prepravljen auto ne mora uvek da bude cilj da bude najbrzi, kao sto ni oldtajmer nije poenta da je najbolji auto, nego da je nesto "drugacije". Zato je bitno imati realan cilj projekta.
     
    Forumi su dobar pocetak, ali treba naci pravi izvor i provesti sate citajuci sta gde kako i to sve samo da bi uradio neke pocetne prepravke. Neke ozbiljnije prepravke realno gledano treba ili platiti nekoga ili imati smisla za tako nesto i zelje da se nauci i proba nesto napraviti i 10 puta ako treba. Ja 15 godina izucavam nacine kako unaprediti Yuga i iskreno glupo je reci da se sada zna manje o prepravakama Yuga nego pre 15 godina iako su informacije nikad dostupnije. Na 10 beskorisnih i pogresnih saveta, dobices mozda 1 valjan. 90% stvari koje i ja znam su bazirane na cinjenici da sam proveo ogromne kolicine sati izucavajuci razne tehnologije i tehnike iz inostranstva i primenio na Yugu i da zadnjih 10 godina prakticno nista korisno nisam naucio da je poreklom iz Srbije, govoreci u globalu o autima, ne samo za Yuga. A kad uporedis moj Yugo sa vecinom doradjenih u poslednjih 10 godina, videces da skoro nista zajednicko nemaju Postoji razlog zasto moj auto nema karburator, nema tvrdo punjene amortizere, nema secene opruge, nema kamionski gibanj, nema 13ke felne...
     
    Ono sto je problem sa prepravkama na autu je pre svega da po pitanju mehanike, ono sto vecina radi je nazalost vecinom pogresno. i to je problem kada zelis da nesto naucis na internetu tj sa foruma, sto ces videti da 30 ljudi uradi nesto na isti nacin i onda ces biti u fazonu pa ako oni kazu da valja, onda mora biti dobro. A nazalost vecina tih koji tvrde da je nesto dobro, govore to bez ikakvih objektivnih merenja, nego samo subjketivan osecaj, a nazalost placebo efekat je cest slucaj, a ima i zlonamernih slucajeva gde ljudi nece da priznaju gresku. Mada opet, ne mora ni sve uvek savrseno da bude uradjeno, sto nas vraca na poentu sa pocetka, kakav je osecaj za voznju. Nekim ljudima je recimo fora da auto ima ogromne nagibe i da struze patosom, problem je samo sto ce ti mnogi reci da je to najbolje i po performansama sto naravno nije ni blizu istine.
     
     
  22. Like
    YUgisa got a reaction from Ajandi in ''Budženje'' Fiće   
  23. Like
    YUgisa got a reaction from igor0511 in ''Budženje'' Fiće   
    Kao neko ko je bio u prilici da placa druge, da "uci" sa foruma, samostalno da pravi za sebe i onda da pravi i za druge ono sto mogu reci je za projekat je:
     
    1. Odluciti koliki je budzet za to, biti spreman da zbog komplikacija da ce biti mozda i duplo toliko.
     
    2. Odluciti sta je cilj projekta. Kako se uklapa to vozilo u cilj projekta, koliko je potrebno da se postigne vremenski to i da li se to uklapa u budzet.
     
    3. Potraziti u oglasima kako se krecu cene delova i dostupnost da bi potvrdili da je odluka 1 i 2 u skladu sa tim sto zelimo da postignemo.
     
    4. Zacrtati detaljan plan pre pocetka. Ne odstupati dok se ne zavrsi to.
     
     
    Recmo meni nije nikad bilo bitno da li je moj auto zaista brzi od nekog drugog, jer je meni pretezno bilo bitno kakav je meni osecaj dok ga vozim, a meni je zanimljivije voziti spor auto brzo, nego brz auto sporo. Zato i dok je postojala mogucnost, nisam se nikad odlucio za ugradnju 1.6 16v motora sa 103ks (vrlo lako ide na 120ks) ili 1.4T motora sa 136ks (vrlo lako ide na 160ks), iako fizicki staju bez ikakvih problema u Yuga, a sa toliko snage u Yugu dobijas prakticno 90% automobila u nasem saobracaju. I posto sam oduvek imao zelju da vozim slalom, sav trud u unapredjivanju auta je bio na trapu, kocnicama i prenosu snage, ne na samoj snazi motora. Da je moj auto nesto sto ce se svideti ljudima, pa definitivno nece, ali ja sam napravio onako kako sam ja zeleo i umeo. Onaj ko tako nesto gleda iskljucivo kroz novac, onda ne treba realno ni da vozi auto, a kamoli da prepravlja.
     
    Prepravljen auto ne mora uvek da bude cilj da bude najbrzi, kao sto ni oldtajmer nije poenta da je najbolji auto, nego da je nesto "drugacije". Zato je bitno imati realan cilj projekta.
     
    Forumi su dobar pocetak, ali treba naci pravi izvor i provesti sate citajuci sta gde kako i to sve samo da bi uradio neke pocetne prepravke. Neke ozbiljnije prepravke realno gledano treba ili platiti nekoga ili imati smisla za tako nesto i zelje da se nauci i proba nesto napraviti i 10 puta ako treba. Ja 15 godina izucavam nacine kako unaprediti Yuga i iskreno glupo je reci da se sada zna manje o prepravakama Yuga nego pre 15 godina iako su informacije nikad dostupnije. Na 10 beskorisnih i pogresnih saveta, dobices mozda 1 valjan. 90% stvari koje i ja znam su bazirane na cinjenici da sam proveo ogromne kolicine sati izucavajuci razne tehnologije i tehnike iz inostranstva i primenio na Yugu i da zadnjih 10 godina prakticno nista korisno nisam naucio da je poreklom iz Srbije, govoreci u globalu o autima, ne samo za Yuga. A kad uporedis moj Yugo sa vecinom doradjenih u poslednjih 10 godina, videces da skoro nista zajednicko nemaju Postoji razlog zasto moj auto nema karburator, nema tvrdo punjene amortizere, nema secene opruge, nema kamionski gibanj, nema 13ke felne...
     
    Ono sto je problem sa prepravkama na autu je pre svega da po pitanju mehanike, ono sto vecina radi je nazalost vecinom pogresno. i to je problem kada zelis da nesto naucis na internetu tj sa foruma, sto ces videti da 30 ljudi uradi nesto na isti nacin i onda ces biti u fazonu pa ako oni kazu da valja, onda mora biti dobro. A nazalost vecina tih koji tvrde da je nesto dobro, govore to bez ikakvih objektivnih merenja, nego samo subjketivan osecaj, a nazalost placebo efekat je cest slucaj, a ima i zlonamernih slucajeva gde ljudi nece da priznaju gresku. Mada opet, ne mora ni sve uvek savrseno da bude uradjeno, sto nas vraca na poentu sa pocetka, kakav je osecaj za voznju. Nekim ljudima je recimo fora da auto ima ogromne nagibe i da struze patosom, problem je samo sto ce ti mnogi reci da je to najbolje i po performansama sto naravno nije ni blizu istine.
     
     
  24. Hvala
    YUgisa got a reaction from Ajandi in ''Budženje'' Fiće   
    Kao neko ko je bio u prilici da placa druge, da "uci" sa foruma, samostalno da pravi za sebe i onda da pravi i za druge ono sto mogu reci je za projekat je:
     
    1. Odluciti koliki je budzet za to, biti spreman da zbog komplikacija da ce biti mozda i duplo toliko.
     
    2. Odluciti sta je cilj projekta. Kako se uklapa to vozilo u cilj projekta, koliko je potrebno da se postigne vremenski to i da li se to uklapa u budzet.
     
    3. Potraziti u oglasima kako se krecu cene delova i dostupnost da bi potvrdili da je odluka 1 i 2 u skladu sa tim sto zelimo da postignemo.
     
    4. Zacrtati detaljan plan pre pocetka. Ne odstupati dok se ne zavrsi to.
     
     
    Recmo meni nije nikad bilo bitno da li je moj auto zaista brzi od nekog drugog, jer je meni pretezno bilo bitno kakav je meni osecaj dok ga vozim, a meni je zanimljivije voziti spor auto brzo, nego brz auto sporo. Zato i dok je postojala mogucnost, nisam se nikad odlucio za ugradnju 1.6 16v motora sa 103ks (vrlo lako ide na 120ks) ili 1.4T motora sa 136ks (vrlo lako ide na 160ks), iako fizicki staju bez ikakvih problema u Yuga, a sa toliko snage u Yugu dobijas prakticno 90% automobila u nasem saobracaju. I posto sam oduvek imao zelju da vozim slalom, sav trud u unapredjivanju auta je bio na trapu, kocnicama i prenosu snage, ne na samoj snazi motora. Da je moj auto nesto sto ce se svideti ljudima, pa definitivno nece, ali ja sam napravio onako kako sam ja zeleo i umeo. Onaj ko tako nesto gleda iskljucivo kroz novac, onda ne treba realno ni da vozi auto, a kamoli da prepravlja.
     
    Prepravljen auto ne mora uvek da bude cilj da bude najbrzi, kao sto ni oldtajmer nije poenta da je najbolji auto, nego da je nesto "drugacije". Zato je bitno imati realan cilj projekta.
     
    Forumi su dobar pocetak, ali treba naci pravi izvor i provesti sate citajuci sta gde kako i to sve samo da bi uradio neke pocetne prepravke. Neke ozbiljnije prepravke realno gledano treba ili platiti nekoga ili imati smisla za tako nesto i zelje da se nauci i proba nesto napraviti i 10 puta ako treba. Ja 15 godina izucavam nacine kako unaprediti Yuga i iskreno glupo je reci da se sada zna manje o prepravakama Yuga nego pre 15 godina iako su informacije nikad dostupnije. Na 10 beskorisnih i pogresnih saveta, dobices mozda 1 valjan. 90% stvari koje i ja znam su bazirane na cinjenici da sam proveo ogromne kolicine sati izucavajuci razne tehnologije i tehnike iz inostranstva i primenio na Yugu i da zadnjih 10 godina prakticno nista korisno nisam naucio da je poreklom iz Srbije, govoreci u globalu o autima, ne samo za Yuga. A kad uporedis moj Yugo sa vecinom doradjenih u poslednjih 10 godina, videces da skoro nista zajednicko nemaju Postoji razlog zasto moj auto nema karburator, nema tvrdo punjene amortizere, nema secene opruge, nema kamionski gibanj, nema 13ke felne...
     
    Ono sto je problem sa prepravkama na autu je pre svega da po pitanju mehanike, ono sto vecina radi je nazalost vecinom pogresno. i to je problem kada zelis da nesto naucis na internetu tj sa foruma, sto ces videti da 30 ljudi uradi nesto na isti nacin i onda ces biti u fazonu pa ako oni kazu da valja, onda mora biti dobro. A nazalost vecina tih koji tvrde da je nesto dobro, govore to bez ikakvih objektivnih merenja, nego samo subjketivan osecaj, a nazalost placebo efekat je cest slucaj, a ima i zlonamernih slucajeva gde ljudi nece da priznaju gresku. Mada opet, ne mora ni sve uvek savrseno da bude uradjeno, sto nas vraca na poentu sa pocetka, kakav je osecaj za voznju. Nekim ljudima je recimo fora da auto ima ogromne nagibe i da struze patosom, problem je samo sto ce ti mnogi reci da je to najbolje i po performansama sto naravno nije ni blizu istine.
     
     
  25. Hvala
    YUgisa got a reaction from Ajandi in ''Budženje'' Fiće   
    Slabo za Ficu mogu pomoci posto nemam licnog iskustva, a i ono sto sam znao nisam primenio u praksi vec 10ak godina tako da se mnogo toga zaboravilo. Mogu jedino da predlozim Peglicine opruge pozadi, to ce ga malo spustiti i ujedno su tvrdje pa ce biti i malo stabilniji, napred mogu da se dodaju listovi u gibanj, ali nemam iskustva sa njim pa ti ne mogu reci koliko da se doda (mada bih ga pojacao za 25% (toliko su i opruge tvrdje), znaci lupam ako ima 8 listova onda bih dodao jos 2, ne secam se vec jel Peglica ima isto jaci gibanj od Fice i da li fizicki staje, mislim da moze da se uglavi ali da se nesto razlikuje) niti na koju visinu da se ispegla da bi se spustio tako pojacan gibanj Mogu da se okrenu one poluge na "letvi" volana da se dobije direktniji volan, kazu da je onda kao karting, ali da je voznja preko 100km/h prilicno naporna posto reaguje i na najmanje korekcije volana. Sem boljih guma i sirih felni, tesko je bilo sta drugo uraditi na trapu za normalne pare. Mozda rasturiti amortizere, zameniti ulje i prepraviti u gasne.
     
    Specijal bregasta jeste pojacana, ali pitanje je da li je ta sto oni prodaju zaista takva, bregasta ako ne dolazi u fabrickom pakovanju pod obavezno se kupuje tako sto se meri sublerom Posto od ljudi koje ja licno poznajem, niko do sada nije kupio sportsku bregastu a da je zaista bila sportska ili da nije bila potrosena xD  Dalje oko motora ne mogu puno reci, mislim moze ono klasicno da se sire kanali, mislim da su od 45ice veci ventili i da mogu da se stave, moze da se stavi jaci karburator... U teoriji moze i motor iz Yuga 45, mislim da tamo ima samo neke frikombinacije oko vodene pumpe, ali ne moze legalno ako ti je to faktor.

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...