Jump to content
FAS Goran

dvla

Members
  • Content Count

    72
  • Joined

  • Last visited


Reputation Activity

  1. Like
    dvla got a reaction from Mijailović P. in Selenia ili Koje ulje sipati?   
    Ja uzeo ovo za dolivanje a sipao Selenia k-pe.
    http://ciakrs.rs/index.asp?pageid=A5&ident=01666&naziv=ULJE ROWE HIGHTEC MULTI FORMULA 505.01 5W-40 1/1&markica=0
  2. Haha
    dvla reacted to shuxx in Funny photos   
    .

    Sent from my SM-A536B using Tapatalk


  3. Haha
    dvla reacted to totti in Vicevi 120%   
    Sent from my SM-G770F using Tapatalk


  4. Hvala
    dvla reacted to Ivan in Štelovanje farova   
    Evo imam fine slike sa testiranja Morimoto Mini H1 projektora. Jedan korektan snop, kao pocetna slika (da mozes kasnije da pogledas bez mojih oznaka):
     

     
    Pridjes autom skroz do zida i ocrtas mesto zize. To ti je tacka u krugu koji sam oznacio crvenim:
     

     
    Ovaj projektor ima i lep hotspot koji sam oznacio zelenom bojom - tj. mesto najjaceg osvetljenja je na mestu oko i odmah ispod preloma/zize. U tom slucaju snop ima najjaci intenzitet i duzinu upravo tamo gde ona i treba da bude - ispred vozila.
    Uzmimo da je ovo teoretski projekcija koju si dobio kada pridjes skroz do zida. Zizu ocrtas na zidu, posto te interesuje horizontala, to bi bukvalno bilo ovako (crtam predimenzioniranu, crvenu liniju):
     

     
    Kada krenes ravno unazad, gledas da ziza ne seta levo/desno. Ako na tih 10m ostane u ocrtanoj osi - sve je OK. Ako je pomerena levo/desno, preko srafa za horizontalnu nivelaciju je vratis u osu. Istovremeno, snop mora da ima pad od 1% (10 cm na 10 m). Kada se odmaknes na pomenutih 10 m, idealno bi trebalo da dobijes gornju ivicu snopa na mojoj plavoj liniji:
     

     
  5. Like
    dvla got a reaction from dach@ in Selenia ili Koje ulje sipati?   
    Kontaktirali su me ljudi iz Slodes-a, odobrili su povrat novca za kupljeno ulje. Bio sam do njih, zamenio za Selenia K PE.
    Svaka cast na gestu.
  6. Hvala
    dvla got a reaction from Ivan in Selenia ili Koje ulje sipati?   
    1150din. 
  7. Like
    dvla got a reaction from Axic in Selenia ili Koje ulje sipati?   
    Kontaktirali su me ljudi iz Slodes-a, odobrili su povrat novca za kupljeno ulje. Bio sam do njih, zamenio za Selenia K PE.
    Svaka cast na gestu.
  8. Haha
    dvla got a reaction from Ivan in Selenia ili Koje ulje sipati?   
    Ma da, tu je bre, malo smo i procaskali..
  9. Like
    dvla reacted to neshaoct in Selenia ili Koje ulje sipati?   
    Dobio je @dvla detalje na PP.  
    Uglavnom, kontaktiran je Slodes danas u 09:37 preko Email-a, a par sati kasnije je stigao i odgovor. Kao što je i dvla napisao, ulje je zamenjeno za drugo.
     
    Kao što je gore u diskusiji pomenuto, Slodes uvozi direktno iz fabrike. Kažu da ne mogu da znaju da li su kantice iz starih zaliha u fabrici, ili nisu. Ono što mogu i što su ispravno uradili je obeležavanje godine uvoza. Napominju da je ulje veoma kvalitetno, i čak ako je u pitanju starije ulje nema prepreka njegovoj upotrebi.
    Obe strane su bile korektne, dvla je napisao da mu priča ionako nije išla u smeru da uvoznik mulja, već ga je prosto zanimalo da li je u redu da to sipa ili ne, tako da je sve brzo zavšeno.  
     
  10. Like
    dvla got a reaction from neshaoct in Selenia ili Koje ulje sipati?   
    Slazem se da uvoznik ne mulja, nije moja prica isla u tom pravcu nego da li je u redu da to sipam ili nije
    Probao sam da zamenim za Selenia Kpe medjutim zena na salteru kaze ne moze da mi zameni jer oni nisu prodavnica nego magacin.
    Na moj komentar da je jedna flasa proizvedena 2013. a ostale 2014. ona kaze da zna za to ali da na deklaraciji pise da je rok trajanja 10 godina i da je ulje ispravno.
    Uglavnom se slazem sa njom ali mi nije zadovoljstvo da kupim i sipam ulje staro 8+ godina u svoj auto.
    Vozim 500l 1.4, potrosice se to za dolivanje a na malom servisu cu sipati nesto svezije 
    Hteo da ustedim jbg
     
     
  11. Hvala
    dvla got a reaction from neshaoct in Selenia ili Koje ulje sipati?   
    Odem do Slodes-a danas, kupim 4 litre Syntium 3000AV, cena 510din/L.
    Na Petronas sajtu pise da su uvoznici za Srbiju. Pregledam malo ambalazu i malo sam zbunjen.
    Da li je moguce da je ulje iz 2014. a da su uvoznici stavili nalepnicu da je uvoz 2019?
    Nema nigde datuma na ambalazi, ima samo kod koji ne pokazuje nista bitno
    Ima neko ideju? Da li da sipam ili da batalim?
    Na dnu ambalaze stoji 2014. godina, to me ozbiljno brine




  12. Like
    dvla got a reaction from Reacher Gilt in Selenia ili Koje ulje sipati?   
    Slazem se da uvoznik ne mulja, nije moja prica isla u tom pravcu nego da li je u redu da to sipam ili nije
    Probao sam da zamenim za Selenia Kpe medjutim zena na salteru kaze ne moze da mi zameni jer oni nisu prodavnica nego magacin.
    Na moj komentar da je jedna flasa proizvedena 2013. a ostale 2014. ona kaze da zna za to ali da na deklaraciji pise da je rok trajanja 10 godina i da je ulje ispravno.
    Uglavnom se slazem sa njom ali mi nije zadovoljstvo da kupim i sipam ulje staro 8+ godina u svoj auto.
    Vozim 500l 1.4, potrosice se to za dolivanje a na malom servisu cu sipati nesto svezije 
    Hteo da ustedim jbg
     
     
  13. Like
    dvla reacted to Ivan in Fiat Nuova Tipo 1.4 16v - povećana potrošnja ulja?   
    Da me bilo ko slucajno pogresno ne razume, cisto caskamo...
    Ja sam otisao i korak dalje, pa sam proverio sta kazu uputstva za 500L. U koji je isao Euro 6 1.4 95, gde su se ljudi takodje zalili na potrosnju ulja od samog pocetka, vec skoro punu deceniju.
    Cak sam proverio i uputstvo za stari 500L (sa pocetka produkcije), eksplicitno navode razliku od 1l :
     

     
    Kao i za novu 500L facelift verziju, koja je na trzistu od 2017-2018, takodje za sve verzije navode 1 l:
     

     
    Iz svoje prakse mogu da potvrdim, jer vozim identican 1368 ccm blok. U koji jedino, zbog dodatne elektro-hidraulicne MultiAir jedinice (koja u svom radu koristi isto to motorno ulje), ide 0.6 l vise. Tj. 3.5 l ulja, a takodje je MIN-MAX raspon okvirno 1 l .
    I sipao sam, a i neverovatno bi mi bilo da turbo-benzinac od 140 KS koji zna da se zgazi, potrosi samo 2-2.5 dl ulja na servisnom intervalu.
     
    Kao sto rekoh, apsolutno nista ne tvrdim, caskamo. Pretpostavljam da se nivo meri kada se malo slegne, na ravnom. Ali mi je i prosto neverovatno, ako je tako nesto tacno - da fabrika, za motor koji je poznat kao "srki" i problematican po potrosnji ulja - cak eksplicitno svuda ne naglasi da je taj MIN-MAX raspon smanjen u odnosu na visedecenijski standard. A ne da jos i precutkuje koliko on iznosi (apsolutno tacno je da podatka nema u uputstvu za Tipo).
    To bi istovremeno znacilo otkrovenje i da gomila vlasnika 1.4 500L i Tipa zivi u decenijskoj zabludi, a da im automobili u stvari trose duplo manje ulja  .
     
  14. Like
    dvla reacted to neshtry in Selenia ili Koje ulje sipati?   
    Čovek je inženjer tehnologije,ovo radi na dobrovoljnoj bazi kao blog,ko hoće može da ga posluša,ko neće nek cepa selenia ili šta drugo hoće...
    Marketing i reklame će uvek biti efikasnije od znanja,tako svet funkcioniše,jbg...
     
    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
     
     
     
  15. Like
    dvla reacted to sasa000 in Fiat 500L 1.4 16v - provera stanja svećica?   
    Ako smem da probam da dopunim ovo uputstvo jer sam na osnovu njega i ja krenuo u zamenu svećica sam, iako nemam pojma, pa da se zahvalim i probam da dopunim slikama, da bude jasnije. Moj auto je dosao na nekih 27.500 km, svakako sam menjao ulje i filtere pa reko ajd da probam i svećice, pa mozda nekom pomogne. Ako je promasena tema nek neko prebaci od admina gde treba. Za ovu operaciju vam treba gedora 8mm, 10mm, 17mm, 16mm za svećice, šrafciger ravan, neka klešta (za vraćanje obujmice usisnog creva) i naravno svećice NGK DCPR7E-N-10
     
    Kao sto Drasko reče odvrnu se dva šrafa sto drže kućište filtera vazduha, moj auto je iz 2017 pa nazad na kućištu nema šraf nego sam samo zatekao gumu koja drži kućište, bukvalno se celo kućište samo malo snažnije povuče na gore i to je to
     

     

     
    pre toga naravno treba skinuti šelnu od ovog velikog creva usisa sa desne strane kućišta filtera vazduha, jednostavno se samo kao sto je obelezeno na slici uvuče ravan šrafciger gde je obelezeno i blago se taj jezičak gurne na gore dok šelna ne otpusti (slike su dosta velikog formata pa se nadam da možete uveličati da detaljnije vidite)
     

     
    ovo crevo dovoda vazduha koje ulazi sa leve strane kućišta filtera vazduha se skida najlakse, pritisne se blago na dole kako je oznaceno na slici i izvuče se, jedino što je jako dugačko pa to radite na kraju, nema mesta gde da se izvuče, tako da celo kućište kad oslobodite i povučete ga na desno, ono će samo ispasti
     

     
    E sad možete da vidite ono o čemu je Draško pričao, 4 bobine koje drži svaku po jedan šraf, masa i džekovi,odvrnete masu, bobine i sraf koji je 17mm obeležen žutom crtom koji drži celu tu šinu
     

     
    ostaje vam jos neka žabica/držač sa desne strane bloka motora, jednostavno sa šrafcigerom samo ga podvučete i na gore malo sile i ispada
     

     
    ostaju još džekovi, ovaj gornji se skida tako sto se pritisne ova crna žabica od gore, žuti deo se malo povuče napolje, kolko sam skontao to je kao neki osigurač, potom uz malo cimanja blagog levo desno skine se
     

     
    džekovi sa bobina se oslobode tako što se (bare je tako meni išlo) šrafcigerom ravnim manjim ovaj žuti deo povuče od bobine da izađe tako sve četiri a potom se taj crni deo pritisne i blago levo desno džek se oslobodi, al to polako sva 4 po malo i cela šina će odjednom sići
     

     

     
    Zaboravih nesto važno možda, pošto niti sam majstor nit se razumem, ja sam ipak zaštitio ovaj usis kada sam ga otkačio sa kućišta,jel kakve sam ja sreće garant bi upalo nešto il ko zna šta, tako da stavice neku jaču kesu i malo gumica ili izolir trake čisto protiv uroka
     

     
    svećice su relativno duboko u motoru pa vam treba produžetak za gedoru 16mm, mora bit gedora za svećice, posto je morate izvući gore, a i kada stavljate novu mora biti u gedori da bi mogli pravilno ušrafiti da ne oštetite navoj il nesto, ja iskreno nisam imao baš za svećicu one imaju neku gumu u sebi ili magnet, iskreno ja sam napravio kupio sam običnu dugačku gedoru 16mm i ubacio sam dva magneta od 10mm (imate u NS u cara dusana neki repro shop) pase ko budali šamar, samo uh učvrstite nekim super lepkom al to sad nije tema, elem lagano su se odvrnule, radite jednu po jednu, kako odvrnete tako odmah ubacujte novu i vraćajte kabel, čisto da motor ostane što kraće otvoren da nesto ne upadne itd
     

     


     
    kada stavljate novu, mora lagano rukom da se zavrće da ide bez ikakvog jačeg otpora, e sad sto se tice zatezanja, najbolje ko ima taj ključ pa podesi kako je Drasko rekao, al ja nadjoh na netu negde mislim da je na sajtu NGK da se zavrće rukom kolko moze i onda jos nekih 180 stepeni,  pa sad...
     

     
    Eto otprilike to je to, posle unazad sve obrnutim redom vraćate, jedino je meni malo muka jer ne znam, šelnu od velikog usisnog creva sam malo teze vratio u leziste ali uspelo je posle malo muke sa špic kleštima pretpostavljam da bi lakse bilo sa onim armiračkim al ih nisam imao, to je to, ovo je samo kao primer nije uputstvo niti treba neko da radi po njemu, za sve sto se desi slomi itd, ja stvarno nisam kriv niti snosim odgovornost. Ako nekom pomognemo ko se ko i ja premisljao dal ce sam dal kod majstora, super, to je i cilj foruma valda da se pomazemo i razmenjujemo misljenja.
     
     
     
     

     
     
     
     
     
     
     
     
     
     


  16. Hvala
    dvla got a reaction from neshaoct in Fiat 500L - potrošnja ulja   
    U vezi merenja nivoa ulja 15ak min posle gasenja i dan posle gasenja, nivo je veci za oko 2mm sutradan u odnosu na ubrzo posle gasenja, sve to pri spoljnoj temperaturi od oko 1C.
    Nije neka bitna razlika.
  17. Hvala
    dvla reacted to shuxx in Iskustva sa brisačima za automobile   
    Prokuplje, Kineska robna kuća, centar.

     
  18. Haha
    dvla reacted to bane1321 in Fiat 500L - iskustva vlasnika, kupovina, saveti   
    Prodavci u salonima, pre prodaje, prvo pozovu @moronda provere da li je to pravi cenovnik! 
  19. Haha
    dvla reacted to MS PK in Fiat 500L - iskustva vlasnika, kupovina, saveti   
    Covek azurira svaki dan, oni periodicno

     
  20. Like
    dvla reacted to neshaoct in Fiat Nuova 500 eLEARN   
    Da bi ste mogli da instalirate Fiat Nuova 500 eLEARN, neophodno je da na svom kompjuteru prethodno imate instaliran DAEMON Tools Lite, koji možete besplatno preuzeti sa ovog linka:
    Klik OVDE
     
    Nakon što instalirate na svoj komp DAEMON Tools Lite, preuzmite sledeće .RAR fajlove u kojima je Fiat Nuova 500 eLEARN:
     
    https://www.fiat-lancia.org.rs/eLEARN/Nuova_500/Fiat.500Nuova.part01.rar
    https://www.fiat-lancia.org.rs/eLEARN/Nuova_500/Fiat.500Nuova.part02.rar
    https://www.fiat-lancia.org.rs/eLEARN/Nuova_500/Fiat.500Nuova.part03.rar
    https://www.fiat-lancia.org.rs/eLEARN/Nuova_500/Fiat.500Nuova.part04.rar
    https://www.fiat-lancia.org.rs/eLEARN/Nuova_500/Fiat.500Nuova.part05.rar
     
    Svih 5 fajlova zajedno imaju 130 MB.
    Otpakujte .RAR fajlove kao što bi inače uradili sa bilo kojim takvim fajlom. Kada to uradite, dobijate jedan .ISO fajl. To izgleda ovako:
     


     
    Desni klik mišem na njega, i izaberite program Daemon Tools Lite:

     


     
    Posle par trenutaka, klik na Run Start.exe

     


     

    Nakon par momenata pokreće se Fiat Nuova 500 eLEARN. Gore levo izaberete jezik programa (npr. Engleski), i Vaš model Fiat Nuova 500:
     


     
    ...i, onda gledajte šta Vas zanima...npr.:

     

     
    ===========
     
    Author: Davren
    Source: fiatforum.com
  21. Like
    dvla reacted to Drasko bgd in Fiat 500L - akumulator   
    Samo vozačeva vrata mogu da se zaključaju ključem,na suvozačevim ima prorez za ključ,horizontalno je otključana a vertikalno zaključano i vrata mogu da se otvore samo iznutra.Isto tako je i kod zadnjih samo što zadnja imaju child lock gde se vrata otvaraju samo sa spoljnje strane,to je onaj kružić desno od brave,sa donje strane brave je ručno zaključavanje vrata.Mislim da child lock i ručno zaključavanje ne mogu da budu istovremeno zaključani.Kad se vrati akomulator otključaju se vozačeva vrata spolja pa iznutra se otvore ostala vrata i vrate se kružić u horizontalni položaj i to je to!Tako bi trebalo da radi,ima negde u uputstvu pa proveri!
  22. Like
    dvla reacted to moron in Fiat 500L - akumulator   
    Za razliku od tebe, nakon što bih "ručno" zaključao vozačeva vrata, nisam proveravao ostala
     
  23. Like
    dvla got a reaction from Bojssa in Fiat servis ''Goran''   
    Veliko hvala majstorima iz servisa Goran, dovezao auto jutros, odmah su me primili, trojica majstora probali auto i konstatovali istu stvar - da je set kvacila pri kraju.
    Sve pohvale na brzoj asistenciji.
     
    Pozdrav.
  24. Like
    dvla got a reaction from Nebek in Sigurnosni šrafovi   
    Kakav konkretan odgovor!
    Hvala
  25. Like
    dvla reacted to nnovakis in Fiat 500L - ključ za točkove   
    Dopao mi šaka štampač za oznake kablova, pa sam napravio I nalepio ovo na stub vozačkih i suvozačkih vrata

    Sent from my VKY-L09 using Tapatalk


    A za pritisak u gumama brine ovo

    Sent from my VKY-L09 using Tapatalk


Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...