Jump to content
FAS Goran

neshaoct

Administrators
  • Content Count

    89878
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    107

Reputation Activity

  1. Like
    neshaoct got a reaction from nemanja84bg in Redovno Fiat-Lancia Okupljanje - Beograd   
    Okupljanje u nedelju 14.04.2024. od 18h - Parking kod hotela Inter-Continental (Crowne Plaza):
     

     
    Ako vam iz nekog razloga bude trebao klupski broj, okrenite 069/111-FLCS, (069/111-3527).
  2. Like
    neshaoct got a reaction from stex_pb in Redovno Fiat-Lancia Okupljanje - Beograd   
    Okupljanje u nedelju 14.04.2024. od 18h - Parking kod hotela Inter-Continental (Crowne Plaza):
     

     
    Ako vam iz nekog razloga bude trebao klupski broj, okrenite 069/111-FLCS, (069/111-3527).
  3. Like
    neshaoct reacted to nikolap in Nikolin Jeep Renegade   
    Posle mnogo vremena, evo me opet na forumu  I to u ovoj temi, jer posle 2 komada 500L-a (2013, pa 2019. godiste), evo danas se ponovio sa Renegedom. Polovan, 2020, presao 21000, dizel 1.6, Limited oprema plus dodatni paketi..led farovi, fabricka kuka, senzor mrtvog ugla, adaptivni tempomat...i slicno... Mislim da ima sve sto se moglo ubaciti.
    Prvi utisci: posle onog 1.4 atmosferca..... nebo i zemlja. Posle pola dana prezadovoljan. Vuce ko blesav. Hauba napred imam utisak kao Dajca da vozim. Jedina zamerka je da gabartino je mislim skoro identican 500L-u, a gepek minijaturan. Meni sa 2m visine polozaj u autu i mesta za glavu ima i vise nego treba, ok i 500L je bio ok sto se toga tice. Deca nazad imaju jos vise mesta nego u 500L.
    Sve u svemu auto je sjajan.
     

     
     
  4. Like
    neshaoct got a reaction from neshtry in Xiaomi počinje da pravi i automobile   
    Xiaomi navodi da njihov električni automobil ima veći domet od Tesle
     

     
    Xiaomijev SU7 će biti kandidat na koji mora da se računa na tržištu električnih automobila, pogotovo u Kini. Ovo je prvi automobil elektronskog diva, a testirano je 576 prototipova.
    Kompanija je objavila da je automobil testiran na ukupno 5.4 miliona kilometara. Xiaomijev izvršni direktor Lei Jun je lično prešao 3.000 km. Od toga je 1.276 kilometara prešao između Pekinga i Šangaja s prosečnom brzinom od 100 km/h i dva zaustavljanja zbog punjenja. Putovanje je trajalo ukupno 15 sati, kažu u kompaniji putem Weiboa. Domet automobila je 800 km prema CLTC-u, što je više od Modela 3. Ako ćete se zaustaviti i napuniti od 15% do 85%, efektivni raspon je oko 560 km. Automobil je takođe testiran u svim uslovima, od -40 do 60 stepeni. Takođe se ističe i da je vožen na planini na nadmorskoj visini od 4.768 metara.
     

     
    Xiaomi SU7 ima najveću brzinu od 265 km/h, a od 0-100 km/h stiže za 2.78 sekundi. Ima elektromotore od 673 KS i obrtni moment od 838 Nm. Otpor vazduha je najniži na svetu za serijski automobil i iznosi 0.195 Cd. Xiaomi je najavio da kupci mogu da se odluče za fizičku dugmad ili ekran osetljiv na dodir. Prvi automobili biće dostupni u 29 različitih kineskih gradova do kraja marta. Uskoro će biti dodato još 10 gradova.
     
    preuzeto sa - Auto Blog
  5. Like
    neshaoct got a reaction from shuxx in Šta će se posle 500L-a praviti u Kragujevcu?   
    U Kragujevcu uskoro kreće probna proizvodnja novog Fiatovog električnog automobila
     

     
    Probna proizvodnja automobila na električni pogon u Stellantisovoj fabrici u Kragujevcu počeće u narednim nedeljama, te će se uskoro ''maskirani'' model voziti na kragujevačkim ulicama kao i širom Šumadije.
    To saznaje Beta od dobro obaveštenog izvora, koji objašnjava da su sakrivanje izgleda novog modela i probna vožnja sa tzv. maskom praksa fabrike automobila, uoči zvaničnog predstavljanja javnosti koje se očekuje najverovatnije na leto. Kragujevčani se sećaju da se i automobil Fiat 500L uoči promocije najpre vozio ''maskiran'', u okviru probne vožnje, tako da se ništa nije moglo videti sem veličine automobila. Prema navodima izvora, serijska proizvodnja eletričnog automobila u punom kapacitetu, u dve smene, trebalo bi da počne u oktobru.
     

     
    Prema nezvaničnim saznanjima, električni automobil koji će se proizvoditi u Kragujevcu nema nikakve sličnosti sa modelom Panda, veći je i podseća na gradski SUV.  Iskorak će biti vidljiv i u pogledu električnog motora koji će biti ugrađen u novi model. U Samostalnom sindikatu Stellantisove fabrike u Kragujevcu navode da se zaposlenima, kojih je oko 500, pridružilo više od 100 radnika koji su bili na privremenom radu u kompanijinim fabrikama automobila u Slovačkoj i Poljskoj. Predsednik fabričkog sindikata Saša Đorđević je rekao agenciji Beta da se prva grupa radnika iz Slovačke vratila u Kragujevac krajem decembra, a poslednja krajem februara, i da su se svi odmah po povratku uključivali u rad fabrike. On je kazao da je Stellantis pozvao ove radnike da se vrate u Kragujevac šest meseci pre isteka roka od dve godine koji je bio predviđen za angažovanje u inostranstvu.
     
    ''Oni su se vratili ranije u našu fabriku, posle godinu i po dana rada u inostranstvu, zbog potreba proizvodnje u Kragujevcu, što je takođe dobar znak da se sve u vezi sa početkom proizvodnje novog automobila odvija planiranim tempom'', rekao je Đorđević. On je objasnio da su ovi radnici za vreme rada u inostranstvu ''zamrzli'' svoj radni status u kragujevačkoj fabrici, odnosno da su imali ugovor o neplaćenom odustvu u trajanju od dve godine. Prema ugovoru, njima je uoči odlaska isplaćen bonus od 11.000 evra, a po povratku 6.000 evra, s tim što je ovaj iznos umanjen budući da su radnici proveli u ''pečalbi'' kraće od dve godine. Đorđević je naveo da su na fabričkoj kapiji primetni i novi mladi radnici, njih oko 50-ak, a da se ''ozbiljniji prijem'' novih radnika čekuju u aprilu ili maju.
     
    preuzeto sa - Auto Blog
  6. Like
    neshaoct got a reaction from city in Fiat 500X / Fiat 600   
    Ovo je električni Abarth 600e
     

     
    Abarth i Stellantis Motorsport su još ranije najavili saradnju sa ciljem da postave novi standard u svetu električnih automobila što je, kako se kaže, ostvareno rođenjem najmoćnijeg Abartha ikada zahvaljujući njegovih 240 konja. Električni SUV sa značkom škorpiona će u Evropi prvo biti predstavljen u izdanju Scorpionissima, koji će biti napravljen u ograničenoj seriji od 1.949 jedinica.
     

     
    Abarth je takođe najavio da će ovaj automobil sa 240 KS biti opremljen ekskluzivnim mehaničkim LSD diferencijalom i gumama visokih performansi, omotanim oko točkova od 20 inča koji obećavaju ''odličnu stabilnost u vožnji, unapređeno upravljenje i trakciju.''
     

     
    Partnerstvo Abartha i Stellantis Motorsporta je počast Abarthovoj trkačkoj istoriji. Takmičenja su oduvek bila deo njegovog DNK. Zahvaljujući tehnološkom ''transferu'' brenda, najinovativnija rešenja - testirana na stazi radi povećanja performansi i pouzdanosti - uvek su bila usvojena na serijskim automobilima kako bi se obezbedilo uzbudljivo iskustvo vožnje. Isto važi i za Motorsport, vitalni entitet Stellantis grupe koji je odgovoran za trkačke aktivnosti brendova, odeljenja i filijala korporacije. Zajedno, Abarth i Motorsport su napravili platformu, koja se sastoji od mešavine tehnologija, trkačke stručnosti, inženjerskog znanja i hiljada sati testiranja kako bi se rodio ovaj projekat visokih performansi: nova platforma zasnovana na dobro poznatom eCMP, sada preimenovana u Perfo-eCMP. Svaki pojedinačni tehnički element je analiziran i podešen od strane zajedničkog tima inženjera, stručnjaka i testera iz Abartha i Motorsporta kako bi se stvorio najbolji paket. Rezultat je dragulj, nova sjajna zvezda opremljena pogonskim sklopom visokih performansi i oslanjanjem sa postavkom za obezbeđivanje najboljeg upravljanja, dinamike i stabilnosti, kao i za praćenje najefikasnijih putanja i garantovanje odlične trkačke dinamike u svim uslovima.
     
    Novi Abarth je takođe opremljen jedinstvenim diferencijalom sa ograničenim proklizavanjem koji je razvijen za specifične potrebe BEV pogonskog sklopa i prilagođen njegovim dinamičkim karakteristikama. Rezultat je najmoćniji Abarth ikada, projekat obeležen inovacijama i ekstremnim performansama - onaj koji nije samo rezultat jednostavnog podešavanja; novo merilo u kome veličanstveni komad arhitekture funkcioniše u tandemu sa motorom izuzetno visokih performansi uokvirenim u optimizovanoj šasiji. Novi Abarth će biti opremljen sa 240 KS i naprednim kočionim sistemom, koji nudi više snage i stabilnosti zahvaljujući većim kočionim diskovima.
     

     
    Razvijene iz iskustva u takmičenjima Formule E, nove gume obezbeđuju maksimalno prianjanje bez kompromisa po dometu i akustici. Zahvaljujući mekšoj mešavini gazećeg sloja na spoljašnjoj i centralnoj površini, one pružaju dodatno prianjanje u krivinama i poboljšani domet, dok poliuretanski umetak obezbeđuje zvučnu izolaciju (-20% percipiranog nivoa buke).
     

     
    U unutrašnjosti, sedišta visoke udobnosti sa trkačkom ergonomijom doprinose udobnoj vožnji čak i na ''najekstremnijim putovanjima'', a napravljena su od 4 različite pene za optimizovanu podršku na svakom delu tela. Pena veće gustine garantuje visoku izdržljivost.
     
    preuzeto sa - Auto Blog
  7. Like
    neshaoct got a reaction from silenci in Sajam Automobila Beograd 2020. / 2022. / 2023. / 2024.   
    BGD Sajam 2024.
     
     
  8. Like
    neshaoct reacted to Markoni147 in FIAT 500X Sport 1.0 T3 Bianco Gelato   
    Pošto me je Neša malo ubrzao sa otvaranjem teme skupih još par fotki koje imam.
     
    U principu potpuno neplanirano smo kupili auto. Ja sam igrom slučaja video akcijsku cenu na polovniautomobili, i pošto mi je taj 500X Sport oduvek dopadljiv, poslao sam ženi link oglasa da pogleda. Njoj se naravno svideo, otišli do salona, i pokrenuli proceduru za auto kredit. U nedelju dana se sve rešilo i to je to. Malo smo i ishitreno to uradili, ali kad je prodavac rekao da je to jedini 1.0 koji je ostao mi se izložismo, i ostalo je istorija.
    Beli nam se svideo više od crvenog i plavog, ali posle kod drugog dilera videh tamno plavi metalik i taj mi je definitivno najlepši. No šta je tu je. Ženi se dopada i to je najbitnije.
     
    Evo još koje fotke...
     
     

     

     
     
    U principu oduvek mi je kod Sporta smetalo što je visok kao jarac, i usukan, pa ću od njega napraviti verovatno malo nepraktičniji i lep automobil montažom drugih opruga i distanca.
    Samo da se žena malo izvoza ovako pa ćemo videti.
     
    Što se motora tiče, imao sam ga ranije kratko isto u 500X pa sam znao šta da očekujem. Fino on ide, za to što nama treba odličan. Žao mi je što ovi akcijski primerci nemaju crno nebo, i onu lepšu ručicu menjača, kao i alu pedale, ali tako je kako je. U principu oprema je skroz dobra. Full LED farovi, automatska duga svetla, navigacija, adaptivni tempomat, senzor mrtvog ugla, rikverc kamera, praćenje trake itd... Biće još fotki za vikend kada ga operem. Zamolio dilera da ne pere auto, ali nije mogao da mi ispuni tu želju. Na kolima vidljivi sitni risevi, pogotovo na B stubu na lak crnom delu. To je gore nego na mom službenom autu koji se pere 2 godine.
    Verovatno ću i to rešiti za vikend ako bude bilo lepo vreme.
  9. Like
    neshaoct reacted to Djole_M in Ðoletov Fiat 500x   
    Vratih se ja Fiat-u ....slucajno ili namerno ne znam ni sam....
    "Pa da pocnemo"
    Fiat 500x ,godiste 07/2019 oprema čini mi se S-design ,benzinac čist 1.6 sa 110 konja ,predjenih 100.000 km.Kupljen nov u Srbiji ja drugi vlasnik.Održavan u ovlašćenom servisu.
    Za ovo kratko vreme veoma sam zadovoljan autom ,zanimljiv neobičan ,prostora taman .Za sada toliko ,biće još slika
     

     
  10. Like
    neshaoct reacted to Markoni147 in FIAT 500X Sport 1.0 T3 Bianco Gelato   
    Nisam predstavio auto. Ženomobil. Uzesmo ga pre 15ak dana. Akcijski 500X Sport 1.0 T3.
     
     
     
     
  11. Like
    neshaoct got a reaction from Ivan in Fiat 1300/1500   
    VreleGume: 1976. Zastava 1300
     
     
     
  12. Like
    neshaoct got a reaction from italiano in Sajam Automobila Beograd 2020. / 2022. / 2023. / 2024.   
    Najavljene sajamske premijere 2024.
     
    Srpska asocijacija uvoznika vozila i delova, koja okuplja sve potencijalne izlagače na sajmu, i za ovaj sajam je najavila predstavljanje svih novih modela kod svih brendova zastupljenih na našem tržištu.
    Posetiocima i potencijalnim kupcima pruža se mogućnost da učestvuju u jedinstvenom događaju, tokom kojeg će se predstaviti oko 230 izlagača, koji će predstaviti više od 30 automobilskih brendova sa 38 premijera, i to:
    BMW 5 Series BMW X2 BMW M2 BMW XM BAW PONY (putničko i LKV) Chery EQ 1 Dayun Yuehu Fiat 600 Hybrid Ford Kuga Geely Coolray Honda CR-V Honda ZR-V Hyundai Kona Jeep Avenger 1.2T MHEV KIA EV9 KTM X-BOW GT-XR (na štandu SAT Media Group) Lynk & Co 01 Mercedes-Benz E-Klasse Mercedes-Benz CLE Coupé Mercedes-AMG GT Coupé Mini Cooper E Mini Countryman E Nissan Aria Opel Corsa MY2024 (facelift) Peugeot 2008 Renault Rafale Renault Clio MY 2024 (facelift) RunHorse J2-P Subaru Crosstrek Škoda Kamiq (facelift) Škoda Kodiaq Škoda Superb Škoda Vision 7S Concept Toyota Prius Plug-in Toyota Yaris MY2024 (facelift) Toyota Land Cruiser Toyota CH-R Volvo EX30 Izložbeni prostor zadržao je dizajn i raspored eksponata prošlogodišnjeg.
    U hali 1 će biti: Mazda, Nissan, MG, Škoda, Subaru, Isuzu, Toyota, Honda, Opel, Peugeot, Suzuki, Fiat, Abarth, Jeep, Alfa Romeo, Citroen, Chery, Ford, Hyundai, Dacia, Renault, Kia, Volvo, Geely, Lynk & Co
    U hali 3 nastupaju Mercedes, Maybach, BMW i Mini.
    U hali 3A - u kojoj će se predstaviti laka privredna vozila i izlagači LCV programa - Mercedes, Renault, Dacia, Fiat Professional, BG Plast (proizvođač nadogradnji) - biće predstavljena i mini izložba kineskih električnih vozila u organizaciji kompanije Ferum iz Šida (putničko i lako dostavno vozilo marke BAW - model Pony, lako dostavno vozilo marke Runhorse - model J2-P i ''džip'' petosed marke Dayun model Yuehu).
     
    Na sajmu ''Motopassion'' u hali 4 predstaviće se sledeći brendovi motocikala, ATV vozila i skutera:
    BMW, Honda, KTM, Kawasaki, Suzuki, Motomorini, SYM, Yamaha, Ducati, Benelli, Zontes, QJ Motor, Kymco, Keeway, Polaris, Indian, Triumph, Husqvarna, GASGAS, Jawa, Linhai, Malaguti, CAN AM, Odes, Segway, Loncin, Voge, Peugeot, Peda, Kove.
     
    Prateća automobilska oprema biće u halama 2 i 1A.
     
    Cena pojedinačne ulaznice 500 dinara, grupne 400, za organizovane posete studenata i đaka 300 dinara. Cena porodične karte je 1000 dinara. Cena parkinga za automobile u krugu Sajma je 150 din/h.
  13. Like
    neshaoct got a reaction from italiano in Fiat 500X / Fiat 600   
    Na sajmu sledeće nedelje biće izložen i Fiat 600 Hybrid 
  14. Like
    neshaoct got a reaction from Grafit in Uvoz polovnjaka iz Evrope (norme, inicijative, katalozi...)   
    EU odlaže uvođenje stroge Euro 7 norme do 2030. godine
     

     
    Evropska Unija je odlučila da odloži uvođenje mada ublaženog, i dalje strožeg Euro 7 standarda emisija do 2030. godine, čime se daje značajan predah automobilskim proizvođačima. Ovo odlaganje dolazi kao olakšanje nakon dugotrajnog pritiska i nesigurnosti koju su proizvođači osećali zbog planova Evropske komisije s naglom elektrifikacijom. Takođe, na ovaj način se eliminiše i potreba za drastičnim povećanjem cena novih vozila u skorom periodu.
     
    Očigledno je da se glasovi iz industrije napokon čuju. Kritike su se posebno odnosile na rigorozne zahteve koje je predstavljao novi standard i forsiranje prelaska na električna vozila, bez dovoljno uvažavanja realnih kapaciteta proizvođača i tržišta, u stvari bez uvažavanja ičeg osim političke odluke. Dalje, investicije potrebne za usklađivanje s novim homologacijskim standardima i prihvatanje električnih automobila, u svetlu globalnog trenda koji predvodi i Kina, stvorile su atmosferu neizvesnosti i zabrinutosti. Međutim, sazrevanjem svesti o kompleksnosti ciljeva koji se žele postići unutar decenije, evropske institucije su preispitale svoje ambicije. Odluka o odlaganju Euro 7 standarda pomerene s 2026. na jul 2030. godinu, i za teška vozila godinu dana kasnije, napokon pokazuje promišljen pristup Unije.
     
    Zanimljivo je da su se u raspravi našle i kritike na račun opasnosti od značajnog poskupljenja manjih modela vozila zbog strožih testova u realnim uslovima vožnje. Priče poput one o mogućem nestanku popularnih modela zbog nemogućnosti prilagođavanja bez povećanja cena za nekoliko hiljada evra, ilustruju težinu situacije. Stefan Hartung iz Boscha, predstavljajući globalnu perspektivu, istakao je bi potpuna elektrifikacija svih vozila na svetu mogla da potraje između 30 i 35 godina. Ova izjava potvrđuje da iako ambicije prema elektrifikaciji i smanjenju emisija treba da se nastave, realno planiranje i prilagođavanje kapaciteta su ključni za uspeh.
     
    Odlaganje Euro 7 standarda nije samo olakšanje za automobilsku industriju; to je prilika za temeljitije planiranje i razvoj tehnologija koje će omogućiti postizanje ekoloških ciljeva bez nepotrebnog opterećenja proizvođača i potrošača. Dok se svet kreće prema održivijoj budućnosti, ključno je uspostaviti ravnotežu između ekoloških ciljeva i ekonomske izvodljivosti.
    Napokon su to shvatili i u Briselu.
     
    preuzeto sa - Auto Blog
  15. Like
    neshaoct got a reaction from moron in Uvoz polovnjaka iz Evrope (norme, inicijative, katalozi...)   
    EU odlaže uvođenje stroge Euro 7 norme do 2030. godine
     

     
    Evropska Unija je odlučila da odloži uvođenje mada ublaženog, i dalje strožeg Euro 7 standarda emisija do 2030. godine, čime se daje značajan predah automobilskim proizvođačima. Ovo odlaganje dolazi kao olakšanje nakon dugotrajnog pritiska i nesigurnosti koju su proizvođači osećali zbog planova Evropske komisije s naglom elektrifikacijom. Takođe, na ovaj način se eliminiše i potreba za drastičnim povećanjem cena novih vozila u skorom periodu.
     
    Očigledno je da se glasovi iz industrije napokon čuju. Kritike su se posebno odnosile na rigorozne zahteve koje je predstavljao novi standard i forsiranje prelaska na električna vozila, bez dovoljno uvažavanja realnih kapaciteta proizvođača i tržišta, u stvari bez uvažavanja ičeg osim političke odluke. Dalje, investicije potrebne za usklađivanje s novim homologacijskim standardima i prihvatanje električnih automobila, u svetlu globalnog trenda koji predvodi i Kina, stvorile su atmosferu neizvesnosti i zabrinutosti. Međutim, sazrevanjem svesti o kompleksnosti ciljeva koji se žele postići unutar decenije, evropske institucije su preispitale svoje ambicije. Odluka o odlaganju Euro 7 standarda pomerene s 2026. na jul 2030. godinu, i za teška vozila godinu dana kasnije, napokon pokazuje promišljen pristup Unije.
     
    Zanimljivo je da su se u raspravi našle i kritike na račun opasnosti od značajnog poskupljenja manjih modela vozila zbog strožih testova u realnim uslovima vožnje. Priče poput one o mogućem nestanku popularnih modela zbog nemogućnosti prilagođavanja bez povećanja cena za nekoliko hiljada evra, ilustruju težinu situacije. Stefan Hartung iz Boscha, predstavljajući globalnu perspektivu, istakao je bi potpuna elektrifikacija svih vozila na svetu mogla da potraje između 30 i 35 godina. Ova izjava potvrđuje da iako ambicije prema elektrifikaciji i smanjenju emisija treba da se nastave, realno planiranje i prilagođavanje kapaciteta su ključni za uspeh.
     
    Odlaganje Euro 7 standarda nije samo olakšanje za automobilsku industriju; to je prilika za temeljitije planiranje i razvoj tehnologija koje će omogućiti postizanje ekoloških ciljeva bez nepotrebnog opterećenja proizvođača i potrošača. Dok se svet kreće prema održivijoj budućnosti, ključno je uspostaviti ravnotežu između ekoloških ciljeva i ekonomske izvodljivosti.
    Napokon su to shvatili i u Briselu.
     
    preuzeto sa - Auto Blog
  16. Haha
    neshaoct got a reaction from stex_pb in Elektropunjači za automobile / baterije za automobile / elektromotori   
    Baterija starog električnog BMW modela skuplja od novog automobila
     

     
    Vlasnik BMW-a i3 iz američkog Sijetla je bio šokiran kada je video ponudu za zamenu baterije na njegovom vozilu. Lokalni BMW-ov diler ''BMW Seattle'' procenio je vrednost takve intervencije na neverovatnih 71.208 dolara (65.063 evra). To ne samo da je to više od samog automobila, već nadmašuje vrednost potpuno novog BMW-a i5 eDrive40.
     
    Nije tajna da je zamena baterije na električnom vozilu skupa, ali ta cifra se čini preteranom - čak i za BMW standarde. Nakon objave ove vesti na Redditu nekoliko vlasnika i3 je podelilo prekomerne ponude koje su dobijali, s tim da je jedan pokazao račun od 27.400 evra. Svi ovi računi za popravke su alarmantni, ali činjenica da vlasnici dobijaju različite ponude za isti posao je još bizarnija. Neki korisnici Reddita veruju da trgovac - u stvari - ne želi da izvrši popravku. Predstavljajući vlasnicima smešne visoke ponude želi da ih obeshrabri i natera da potraže alternativu, a to je kupovina novog automobila.
    ''Ne mogu samo reći 'ne, ne želimo to učiniti', pa naprave cenu toliko smešnom da tera kupca da kupi novi auto'', napisao je jedan korisnik u odgovorima. Naravno, nema dokaza da trgovac ovo radi namerno, tako da će vlasnici i3 (i oni koji voze starija električna vozila, što se toga tiče) možda morati potražiti rešenja na tržištu rezervnih delova. Sa ovakvim računima, nije ni čudo da ljudi na električna vozila gledaju kao na stvari za jednokratno bacanje. Treba napomenuti da ove visoke cene nisu ekskluzivitet samo BMW-a. Studija koju je sproveo Recurrent je pokazala da primera radi zamena baterija u Volkswagen e-Golfu može da košta do 19.200 evra. To je ništa u poređenju sa računom od 103.700 evra koji je predočen vlasniku Hyundaija iX35 sa vodonikovim pogonom kada su probleme počele da stvaraju gorive ćelije.
     
    preuzeto sa - Auto Blog
  17. Like
    neshaoct got a reaction from frostysrb in Redovno Fiat-Lancia Okupljanje - Beograd   
    Okupljanje u nedelju 03.03.2024. od 18h - Parking kod hotela Inter-Continental (Crowne Plaza):
     

     
    Ako vam iz nekog razloga bude trebao klupski broj, okrenite 069/111-FLCS, (069/111-3527).
  18. Like
    neshaoct reacted to igor0511 in Kineski Chery, MG, Geely, BYD i zvanično stigao u Srbiju / Kineski automobili   
    Ovoj temi treba promena imena  
    Sada su ti i MG, Geely, BYD, onaj Fort-nesto dolazi,..
  19. Like
    neshaoct got a reaction from Mijailović P. in Mazda nastupa sa revolucionarnim benzinskim/dizel motorom   
    Mazdin Skyactiv-X motor - šta se s njim dešava danas?
     

     
    Mazdin novi motor sa kompresionim paljenjem svojevremeno se nametao kao spasitelj tehnologije sa unutrašnjim sagorevanjem. Međutim, nekoliko godina kasnije, uviđamo da se to nije obistinilo.
     
    Pre više od šest godina, Mazda je debitovala sa tehnologijom koja je obećala da će doneti revoluciju u oblasti tradicionalnih pogonskih agregata. Ipak, čini se da je sve bila lažna uzbuna.
    Skyactiv-X, kako ga naziva japanska marka, predstavljao je krunu višedecenijskog istraživanja i razvoja na planu benzinskih motora s kompresionim paljenjem. Godinama su veliki proizvođači automobila i istraživačke grupe radili na kreiranju motora sa kompresionim paljenjem (HCCI), koji je obećavao ekonomičnost sličnu dizelu, uz mnogo manju emisiju štetnih gasova. Ford, GM, Nissan, Honda, Mercedes i Hyundai, razvili su prototip HCCI motora, a čak je i Ministarstvo energetike SAD finansiralo istraživanje ove tehnologije. Dok je veći deo tih napora naizgled nestao sa radara, Mazda je paljenje uz pomoć kompresije učinila stvarnim.
     
    Hajde da se podsetimo na neke osnove: benzinski motori su obično pokretani Otto ciklusom. U ovom slučaju motor koristi svećicu za paljenje mešavine vazduha i goriva, ili prethodno pomešane unutar usisnog sistema, ili u okviru direktnog ubrizgavanja, gde se gorivo i vazduh mešaju u samoj komori za sagorevanje. Dizel motori rade, pogađate, u dizel ciklusu. Kompresija je ta koja stvara neophodnu toplotu za paljenje mešavine vazduha i goriva. Dakle, nema svećica. ''Dizel motor ima bolju efikasnost od benzinskog motora jer ga možemo pokrenuti sa većim stepenom kompresije'', kaže Margaret Vuldridž, profesorka na programu mašinskog inženjeringa Univerziteta u Mičigenu. ''Međutim, Otto ciklus je suštinski efikasniji od dizel ciklusa, tako da ako možemo da pokrenemo motor koji koristi svećice sa većim kompresionim odnosom, iz njega ćemo izvući bolju efikasnost'', kaže Vuldridž. ''Dakle, u suštini se radi o svojstvima goriva kao ograničavajućem faktoru.''
     
    HCCI motor koristi benzin, ali radi nešto poput dizela, koristeći kompresiju umesto varnice, radi brzog i ravnomernog paljenja veoma siromašne smeše vazduha i goriva. Ta mešavina se generiše na isti način kao i kod benzinskog motora, stvarajući homogeno, ne heterogeno punjenje kao kod dizel motora. Članak časopisa Scientific American iz juna 2001. to objašnjava na dobar način: ''Budući da je količina sagorelog goriva mala u poređenju sa zapreminom vazduha unutar HCCI motora, temperature sagorevanja ostaju relativno niske. To znači da motor proizvodi samo male količine azot-oksida i dioksida (NOx). Takođe, pošto je punjenje temeljno izmešano i ne sadrži višak goriva, sagorevanje stvara samo male količine čađi. Efikasnost motora je visoka, jer HCCI proces sagorevanja omogućava upotrebu visokih kompresionih odnosa sličnih dizelu (generisanje više snage po jedinici sagorelog goriva) i zato što, poput dizel motora, HCCI jedinice mogu da ispune zahteve opterećenja bez upotrebe prigušivanja usisa, eliminišući takozvane gubitke pri disanju.''
     
    Sve je to u redu, ali sagorevanje u HCCI motorima je proces koji je teško kontrolisati, tako da je funkcionisanje moguće samo u okviru veoma malog skupa parametara. Izveštaj New York Times-a iz avgusta 2007. o prototipu GM-ovog HCCI motora, napominje da je kompresiono paljenje bilo dostupno samo između 1.000 i 3.000 obrtaja. Čak i unutar tog raspona, vozač je morao da bude veoma oprezan sa papučicom gasa. Izvan tog radnog opsega, motor se vraćao na tipično paljenje. Benzinski motor Otto ciklusa koristi varnicu za kontrolu vremena paljenja, dok dizel motor koristi ubrizgavanje goriva za istu svrhu. Vulridž kaže da oba sistema nude superpreciznu kontrolu nad performansama motora. Postizanje takve preciznosti s HCCI motorom je mnogo teže bez ovih poluga. Bez varnice, kompresiono paljenje sa siromašnom smešom vazduha i benzina je nepredvidivo, a u nekom trenutku automobil mora u svakom slučaju da pređe na paljenje uz pomoć svećice.
     
    Mazdina velika inovacija bila je upotreba varnice za kontrolu kompresionog paljenja u procesu koji se maštovito naziva Spark Controlled Compression Ignition (SPCCI) - ''kompresiono paljenje kontrolisano varnicom''.
    Kao što objašnjava članak iz Mazdinog odeljenja za odnose sa javnošću u Velikoj Britaniji, Skyactiv-X motor stvara veoma siromašnu smešu vazduha i goriva tokom usisnog takta. Na kraju takta kompresije, ubrizgava se malo više goriva. Ovo u suštini stvara dve mešavine vazduha i goriva, bogatu koja se formira neposredno uz svećicu i siromašnu koja se rasprostire u celoj komori za sagorevanje. Svećica pali bogatiju smešu, a na taj način kreirana vatrena lopta zatim zapaljuje siromašnu smešu, započinjući proces kompresionog paljenja. Budući da se svećica uvek koristi, prebacivanje između kompresionog i paljenja uz pomoć varnice, dešava se brzo i neprimetno. Za pokretanje je potrebno mnogo novog, a za pretpostaviti je i skupog hardvera. Senzor pritiska u cilindru u svakom trenutku nadgleda uslove, dok sistem za ubrizgavanje goriva pod visokim pritiskom, poput dizela, precizno meri gorivo. Mazda takođe koristi kompresor sa spojnicom tipa Roots, ne da bi povećala izlaznu snagu, već da bi povećala mešavinu vazduha i goriva radi udvostručivanja idealnog odnosa od 14.7:1.
     
    Prilikom lansiranja, Mazda je saopštila da 2.0 Skyactiv-X motor donosi uštedu na planu potrošnje goriva od 20% do 30% u poređenju sa Skyactiv-G pandanom. U svojoj trenutnoj iteraciji, sa kompresionim odnosom 15:1 (ranije je radio na 16.3:1), Skyactiv-X pruža 186 konjai 240 Nm, u poređenju sa 122 KS i 213 Nm klasičnog motora. Ipak, Skyactiv-X po evropskom WLTP ciklusu troši 5.4 litra benzina na 100 kilometara (u Mazdi3), dok Skyactiv-G troši 5.6 litara. Emisija ugljen-dioksida takođe pada sa 127 g/km na 121 g/km. Dakle, reč je o prilično velikom povećanju snage uz izvestan napredak po pitanju ekonomičnosti. Pored toga, Mazda3 sa Skyactiv-X motorom u vrhunskim specifikacijama košta samo 8% više. Zvuči sjajno, ali Skyactiv nije uspeo da zapali svet, bar za sada.
     
    Japanska marka je potvrdila da radi na Skyactiv-X šestocilindarskom motoru koji će se naći u Evropi, verovantno ne i u Americi. Ipak, treba imati u vidu da funkcionisanje SPCCI tehnologije zahteva skup hardver. Mazda je relativno mali proizvođač automobila. Nema resurse kao neki giganti, ali se suočava sa istim pritiscima vezanim za elektrifikaciju. Iz tog razloga nameće se pitanje sa li je Skyactiv-X profitabilan, kao i da li će ikada biti? Trenutno je fokus kompanije na hibridna, plug-in hibridna i električna vozila. SPCCI može biti dobro prilagođen hibridnom pogonskom sistemu, gde automobil drži motor u njegovom najefikasnijem radnom okviru i upravlja interakcijom između motora SUS i elektromotora. Međutim, isto tako rade i Atkinsonov i Milerov ciklus sagorevanja, koje koriste današnji hibridni automobili i nijedan od njih ne zahteva ''fensi'' SPCCI.
     
    Na kraju krajeva, malo je prerano da se donese presuda o Skyactiv-X  motoru, ali čini se da mu podeljene karte ne idu u korist. Ipak, živimo u svetu koji se stalno menja. Mazda još uvek ima šanse da dokaže da nismo u pravu.
     
    preuzeto sa - Auto Blog
  20. Like
    neshaoct got a reaction from Mijailović P. in Dronovi i roboti   
    Holanđani imali projekat baš baš brzog drona. Onda se uključio Red Bull i obezbedio dalji razvoj, tako da su na kraju napravili ''Red Bull drone 1'' koji može da leti preko 300 km/h.
    Ništa logičnije nema nego da u jednom videu spoje taj dron i Red Bull F1 tim  i dobiju nikad napravljene kadrove F1 bolida u punoj brzini:
     
     
  21. Like
    neshaoct got a reaction from city in Autoindustrija u Srbiji   
    I jedna i druga država su bile daleko od EU u momentu preuzimanja Škode i Dacie.
    Oba brenda su dobila ulogu reciklaže starih modela VW i Renaulta pod novim imenima u okviru Škode i Dacie, a u cilju sticanja još većeg profita na staroj tehnologiji koja je već isplaćena. Kod Škode taj princip nije dugo opstao, dok je kod Dacie uglavnom (najveći broj modela) i dalje na snazi.
    Poređenje nema osnova ne zbog EU, već zbog činjenice da je npr. Škoda u godini kada VW ulazi u nju proizvodila oko 200.000 automobila godišnje. Sa druge strane, Zastava u KG je bila fabrika u ruševinama (bukvalno, ne kao metafora) sa jedva preko 10.000 proizvedenih automobila godišnje neposredno pre ugovora sa Fiatom o sklapanju Zastave 10 (Punta mk.2b).
     
    Proizvodnja prethodnog modela je prestala davno, novi tek kreće, a u međuperiodu nije bilo ''veštačkog održavanja'' već prosto fabrika nije radila. Manji deo radnika je ostao na održavanju, većem delu radnika je ponuđeno da pređu u druge Stellantis fabrike po Evropi.
    Naravno da Fiatova fabrika u Kragujevcu nije pravila auto imajući u vidu pre svega tržište Srbije. Kao što je davno rečeno, niko nikada nigde neće praviti ništa imajući u vidu samo tržište Srbije. Inače, najveći proizvođač automobila u Evropi po glavi stanovnika je Slovačka. Naprave oko milion automobila godišnje. Koliko ih ostane u Slovačkoj?
    Ili, skoro svi BMW X modeli (X3, X4, X5, X6, X7, XM) se prave samo u Americi. Koliko ih ostane na tržištu Amerike? A, gde je naše tržište (kupovna moć/volumen), a gde je USA...
     
    Ugovor je trajao 10 godina i odavno je istekao.
    Potpisan je novi u prvoj polovini 2022. godine, po kojem je investicija za proizvodnju novog modela u KG budžetirana na 190 miliona evra. Od toga, Stellantis (vlasnik 67% fabrike) ulaže 142 miliona (75% ukupne investicije), a Srbija (vlasnik 33% fabrike) ulaže 48 miliona evra (25% ukupne investicije).
    Ako Srbija neće da ulaže, treba onda da proda svojih 33% vlasništva nad fabrikom.
  22. Like
    neshaoct reacted to MS PK in Stilo White Scorpion   
    Eto, da objavim neke novosti. Kupio MB W 203 ristajl, 2005god., 200cdi , manuelni.

    Sent from my SM-A346B using Tapatalk


  23. Like
    neshaoct got a reaction from neshtry in Biciklizam   
    Holanđani uvode posebne test uređaje za kontrolu električnih bicikala
     

     
    Policija u Holandiji preduzima mere protiv onih koji su na električnim biciklima uklonili blokade brzine. Povod je sve veći broj poginulih u saobraćaju.
    Vozači električnih bicikala u SAD-u mogu da voze snažne električne bicikle koji mogu do 45 km/h, ali u Evropi uglavnom postoje ograničenja na 25 km/h, a snaga motora ograničena je na 250W. Holandska policija je primetila rast saobraćajnih nesreća u kojima su učestvovali biciklisti u poslednje vreme i to sa smrtnim slučajevima koji su dostigli rekordni nivo 2022. godine. Te brojke se većim delom pripisuju električnim biciklima.
     
    Nova biciklistička tehnologija zahteva nove policijske metode, zbog čega su u Holandiji raspoređene stanice za ispitivanje s valjcima. Oprema može da se postavi na putevima, a koristi se za određivanje brzine prestanka podrške motora. Policajac zatim sedne na njega i počne da pritiska gas. Ako se na električni pogon postigne više od 25 km/h ili ako su tzv. brzi električni bicikli sposobni za više od 45 km/h, vlasniku se izdaje kazna od 290 evra. Sa višestrukim prekršajima biciklisti rizikuju oduzimanje i uništenje bicikla. Ukupno 247 stanica za ispitivanje takođe ima postavku za ispitivanje maksimalnih brzina na putu za mopede, lake mopede i skutere.
     
    preuzeto sa - Auto Blog
  24. Like
    neshaoct got a reaction from shuxx in Biciklizam   
    Holanđani uvode posebne test uređaje za kontrolu električnih bicikala
     

     
    Policija u Holandiji preduzima mere protiv onih koji su na električnim biciklima uklonili blokade brzine. Povod je sve veći broj poginulih u saobraćaju.
    Vozači električnih bicikala u SAD-u mogu da voze snažne električne bicikle koji mogu do 45 km/h, ali u Evropi uglavnom postoje ograničenja na 25 km/h, a snaga motora ograničena je na 250W. Holandska policija je primetila rast saobraćajnih nesreća u kojima su učestvovali biciklisti u poslednje vreme i to sa smrtnim slučajevima koji su dostigli rekordni nivo 2022. godine. Te brojke se većim delom pripisuju električnim biciklima.
     
    Nova biciklistička tehnologija zahteva nove policijske metode, zbog čega su u Holandiji raspoređene stanice za ispitivanje s valjcima. Oprema može da se postavi na putevima, a koristi se za određivanje brzine prestanka podrške motora. Policajac zatim sedne na njega i počne da pritiska gas. Ako se na električni pogon postigne više od 25 km/h ili ako su tzv. brzi električni bicikli sposobni za više od 45 km/h, vlasniku se izdaje kazna od 290 evra. Sa višestrukim prekršajima biciklisti rizikuju oduzimanje i uništenje bicikla. Ukupno 247 stanica za ispitivanje takođe ima postavku za ispitivanje maksimalnih brzina na putu za mopede, lake mopede i skutere.
     
    preuzeto sa - Auto Blog
  25. Like
    neshaoct got a reaction from horvat in Maserati MC20   
    EmisijaSAT: Maserati MC20
     
    630KS/730Nm:
     
     

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...