Jump to content
FAS Goran

sasa6

Members
  • Content Count

    11
  • Joined

  • Last visited

About sasa6

  • Rank
    Il Nuovo

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Beograd

Previous Fields

  • Garage
    FIAT Nuova Bravo 1.4 T-Jet 16 v Sport 150 BHP
  1. Ako nekog interesuje, evo šta sam uradio... Našao sam autoelektričara koji se bavi i elektronikom, Odmah me je pitao da li sam menjao termodavač. Pošto jesam (oba, kao i termostat), rekao je da u slučaju da žica prema tabli ima masu, po davanju kontakta, kazaljka za temp. bi se odmah lepila u max. Takođe, što se tiče pletenice između motora i šasije, da je taj kontakt loš, motor ne bi imao adekvatnu struju i ne bi radio kako treba. Ostala je instrument tabla. Naručio sam je preko neta, platio 1.000 din, majstor je namontirao bez problema, konektori su u potpunosti odgovarali. Vozio sam se prilično po gradu, kazaljka više ne ide u crveno, ipak, povremeno ide preko pola, i zadržava se tamo. Problem nije u potpunosti rešen, ali više nemam ideja. Najvažnije mi je, kao što sam naveo, da je kontrolisan rad motora, merena temperatura, i sve pokazuje OK. Ne znam šta bih još preduzeo, vozim kao i do sada. Ako neko posle svega ima još ideja, neka napiše.
  2. OK, napisaću narednih dana nešto, dogovorio sam sa električarom da proveri prvo "masu", a ako to ne bude išlo, onda rasturamo tablu.
  3. Hmm, što se tiče lupanja po tabli, to je prvo što sam probao, ali na to uopšte ne reaguje. Isparivač nemam, jer vozim na benzin. Nikakvih problema i intervencija na motoru 1.6 16v (182A4000) nisam imao, kod mene je već 8 godina. Od kako se pojavljuje ovaj problem sa kazaljkom, 2 puta sam išao na more (putujem ujutru, odnosno preko dana). Klima radi po 3-4 sata neprekidno. Obe brzine ventilatora rade, za drugu je karakteristično da se ređe uključuje i jako se čuje, iako ovaj auto ima solidnu zvučnu izolaciju. Nikada nije kuvao ili gubio ulje ili tečnost. Želeći da ipak budem siguran, kao što sam napisao, a auto ipak ima i neke godine, izmenio sam oba termodavača, a onda i termostat. Majstor je predamnom merio temperaturu na crevima i kod hladnjaka, dok je kazaljka bila u crvenom. Pokazuje 79 C, odnosno 89 C, u zavisnosti od toga gde meri. Rađena je i dijagnostika tom prilikom, sve je OK. Zato mislim da je posle svega problem u "masi" ili u instrument tabli. Nego, da li neko zna da li u kutiji osigurača ima neki koji reguliše njen rad, i da li neki osigurač može da prouzrokuje nepravilan rad kazaljke, ili to samo može biti neki loš kontakt na tabli ?
  4. Nabavio sam termostat (FACET 7.8156), majstor je izvršio zamenu, ali problem nije rešen. Detljno je proverio rad sistema, merio temperaturu na crevima i hladnjaku, sve je OK. Kaže mi da kazaljka reaguje krajnje nelogično, izgleda da je ipak instrument tabla. Moraću da nađem nekog ko se bavi elektronikom (podizači, tabla i sl.), ko se u to razume i hoće to da proba. Električari koje ja znam time ne žele da se bave. Promenio sam neke ipak stare delove, a za tablu, videćemo.
  5. Nisam siguran, mislim da ću probati sa zamenom termostata, svakako ima dosta godina, možda ovo reši problem. Napisaću iduće nedelje šta je bilo. Prateći rad motora i kretanje kazaljke za temperaturu, sa uključivanjem ventilatora, čini mi se da sinhronizacija nije adekvatna, baš kao da radi, ali ne kako treba. Nema više majstora i električara kojima bih se obratio, probaću sa zamenom, videćemo.
  6. Hvala na ovome, sasvim je moguće da si u pravu. Ovo ću svakako uzeti u obzir pre nego što nešto ponovo preduzmem.
  7. Nadam se da mi neko može pomoći. Imam FIAT BRAVU 1.6 16V, 103 KS, 76 Kw, 98.GOD., 1581 cm, ima klimu i ABS. Prvih nekoliko godina u mom vlasništvu temperatura je bila OK, čim krene jednu crtu preko pola, uz klimu ili bez nje, ventilator je uvek vraćao strogo na pola. Ipak, u poslednje vreme, kazaljka ide i do crvenog. Motor ne kuva, ne gubi tečnost ili ulje. Proveravao sam sistem za hlađenje kod električara, termostat, rezistor, remontovao elektromotor koji pokreće ventilator. Rade i I i II brzina ventilatora, uverio sam se letos na putu ka Grčkoj. Promenio sam kod automehaničara oba termodavača, sa jednim pinom (FACET 7.3000) i sa dva pina, čovek mi kaže da ta temperatura ne može biti realna, jer i posle toga posle nešto gradske vožnje kazaljka kreće na gore, sve do crvenog. Čitao sam da je možda stvar u pletenici koja spaja motor sa šasijom i daje mu "masu", ili u instrument tabli. Šta bi prvo trebalo proveriti ? Majstor mi kaže da je ovo za autoelektričara. Hvala i pozdrav.
  8. Ok, hvala na odgovorima, izgleda da je to što je urađeno ipak bila stvar na mestu. Pozdrav
  9. Problem je specifičan, ne zamerite ako je već pominjan.... U pitanju je Brava 1.6 16v, 98.god., sa klimom. Pokazivač temperature pokazuje težnju ka crvenom pri intenzivnom radu klime, iako se motor zaista ne pregreva. Električar je povezao minus klemu sa blokom motora i kazaljka je prestala da nepravilno kreće nagore. Kaže da motor ima "masu". Ovo je izgleda rešilo problem, ipak, da li je trebalo da proveri vezu instrument table sa nekim senzorom za temperaturu. ili zameniti taj senzor, umesto vezivanja minus kleme žicom preko motora za isti ? To mi ne deluje kao trajno rešenje, već kao otaljavanje posla ! Pre svega ovoga provereni su termostat, rezistor, remontovan elektromotor koji pokreće ventilator, i sve je OK. Rade i prva i druga brzina ventilatora. Ima li neko iskustva sa ovakovom situacijom ? Pozdrav i hvala.
  10. sasa6

    Gde mogu da kupim...?

    Narucio polovan na Fiat otpadu Bravo D, Mojsinje, kod Mrčajevaca.Poslali ljudi brzom poštom, ugradio majstor za klimu. Sve je OK.Cena EUR 50.Mogu samo da ih preporučim.Pozdrav.
  11. sasa6

    Gde mogu da kupim...?

    Pozdrav svima ! Zamolio bih ako neko zna gde se može nabaviti polovan kompresor klime za FIAT BRAVU 1.6 16v, 98.god., 103 KS, pošto je moj odradio svoje, i kako se kreću cene ?
  12. Prilikom kupovine auta,pre 3 godine, dijagnostikom je utvrdjeno da ABS pumpa ne radi, dok su senzori na sva 4 točka OK. U servisu su mi rekli da je najbolje da potrazim polovnu na nekom auto otpadu. Da li neko zna kako se krecu cene, gde se moze naruciti, kako proveriti njenu ispravnost ? Pozdrav.

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...