Jump to content
FAS Goran

Valle

Members
  • Content Count

    34
  • Joined

  • Last visited

About Valle

  • Rank
    Il Nuovo

Previous Fields

  • Garage
    FIAT UNO 1.0 ie

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Isti problem sam imao,i bio je senzor položaja radilice. Dijagnostika je prijavljivala bobinu. Senzor je više nego jeftin,i sve što ti je potrebno za zamjenu je imbus 4.
  2. Jedina mana toga sony-a je što ne podržava parrot bluetooth,i što ne dimuje osvjetljenje tipki,samo displeja. Meni bi to uveče oči vadilo. Autić je extra!!!
  3. Računaj za vikend da će biti zgotovljeno.
  4. Neki kenwood plejer rekao bih... Fin puntiša,vjerovatno ćeš čuti negativne kritike za patosnice,i ja sam ih svojevremeno slušao
  5. A da makneš onu crnu plastiku koja je između šoferke i haube i po desnoj strani nađeš filter i vidiš da nije začepljen?
  6. Ovako... Kad sam stavio 15ice,nije da nisam osjetio... Što se potrošnje tiče,MRDNULA NIJE! Držala se na oko 9l i sa jednim i sa drugim točkovima. Prve gume su bile Sava Efecta 145/80r13,a "nove" su bile sportiva z50 195/50r15. Pozadi sam morao staviti distancere od 5mm,jer je guma kačila most. Morao sam i malo "uvrnuti" lim blatobrana,i onda nije bilo kačenja sve dok mi amortizeri nisu (da prostite) propiškili to malo ulja što je bilo u njima. Mnogi su mi govorili NEMOJ,ali nisam se pokajao. Udobnost jeste manja,startost je manja,ali i dalje je UNO impresionirao narod brzinom,bar do 80. Držanje je impresioniralo ljude,a i kako neće sa 195icom. Ako odlučiš da staviš 195,i ne nađeš distancere javi se da ti ih pošaljem nekako. Ponavljam,držanje je bolje,kočenje,i sve ostalo što ima veze sa stabilnošću što je po meni PRIORITET. Tako da ako mene pitaš,savjet je STAVI 15"!!! Čisto da napomenem,na mom unu je glava bila obrušena,katalizator nije bio maknut i najveća brzina do koje sam ga rastezao je:
  7. JA SAM NEGDJE BIO REKAO DA ĆU NAPISATI PONEŠTO NA OVU TEMU... ZA SADA,DIO! NEKA MODERATORI BRIŠU,ISPRAVLJAJU,ŠTA GOD MISLE DA TREBA. NADAM SE DA ĆE OVAJ TEXT NEKOME KORISTITI KADA BUDE ZAVRŠEN. PA... DA VIDIMO: Napraviti vrhunski ugođaj audiofilima u automobilu,veoma je teško! Skoro svi mi forumaši imamo pretenzija da audio sistem u našim četvorotočkašima bude nadprosječan. Brojne su prepreke do toga cilja. Prvenstveno novac,zatim naše vema siromašno tržište,znanje... Ja ću se potruditi da što više lajicima približim ovu temu. Baziraću text na malo naprednijim sistemima,koju uključuju spajanje pojačala u sistem,jer mislim da je kobinacija player+zvučnici na 4 njegova izlaza većini jasna i prosta. Da ne budem pogrešno shvaćen,nije ni spajanje pojačala bauk,samo treba jednom to vidjeti (ili pročitati ovaj text,nadam se).  Jedan od kolega je detaljno opisao euro-džek http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=39321 ,pa ću se samo ukratko na njega osvrnuti. Jasno je da je ovaj džek zamišljen kako bi postojao jedan univerzalan konektor na koji bi mogli „prikačiti“ player bilo kog (poznatijeg) proizvođača. Euro-džek je sastavljen iz dva dijela,i oba imaju 2 reda od po 4 kontakta. Neka zvuči koliko god grubo i seljački,ja ću ih po nardoski podjeliti na „onaj dio euro-džeka za zvučnike“ i „onaj dio euro-džeka za napajanje“. Iako djeluju slično,dobro je znati da ne možete pomješati redosled ova dva dijela! Tako je zbog „zareza“ koji služe da oba muška djela džeka (ona dva iz automobila) pričvrsti za ženske djelove (sa playera). O rasporedu „žica“,pročitajte u pomenutom topiku,nema potrebe da ja ponavljam.  Čisto radi estetike,evo slika euro-džeka: I još jedna: Jako je bitno od početka shvatiti ovo ozbiljno,i ne žuriti da se što prije začuje muzika iz automobila. Svako povezivanje vodova (žica) treba da bude zalemljeno kako izolir traka ili eventualno pomjeranje ne bi prouzrokovalo da spoj počne da „gubi kontakt“ što često zna da se vremenom dogodi,a onda strašno nervira i zna nekada biti komplikovano za saniranje. Poželjno je otkačiti minus klemu sa akomulatora,skratiće vam vrijeme samim tim što nećete opterećivati sebe razmišljanjem o eventualnim kratkim spojevima. I uvjek imajte na umu da je sistem slab onoliko koliko i njegova najslabija karika,kao i da nema šale sa jednosmjernom strujom! Postojanje pomenutog euro-džeka nije obavezno,ali niko vam ne brani da sami kupite muški dio i nanovo dovedete kablove za njega. Nije skup,a donekle je lakše od direktnog vezivanja,i olakšava eventualno buduće mjenjanje plejera. Ako to radite,potrudite se da vodovi koje spajate na crni,crveni i žuti kablič džeka budu presjeka makar 2,5mm² . Ne može da škodi,pitajte Laneta Gutovića  Isto tako,iako postoji osigurač na tabli koji je spojen na + pol džeka,kao i osigurač na plejeru,poželjno je kupiti i kućište osigurača i staviti ga pride na žutu žicu. Nije bitan izgled kućišta,uglavnom je neki od ova dva najčešće (i unutra ide stakleni osigurač od 10 ampera kod prvog,ili standardni 10A auto osigurač kod drugog tipa). Previše se zadržah na kablovima za euro-džek,idemo dalje sa pretpostavkom da su na njega uredno povezani kablovi za zvučnike i naponski. Tj,da je razvedena osnovna instalacija koja omogućava spajanje plejera sa 4 zvučnika (i antenom koju ne želim puno da pominjem da dodatno ne komplikujem). Neka to bude nulti korak. Prvi je pare u džep i u šoping. Ako već nemate player (ili Head Unit kako li ga popularno na forumima zovu) onda otvorite 4 očiju prilikom kupovine. Bez trke,ipak je on srce sistema. USB,RCA izlazi,AUX ulaz,mjenjanje boja ili fixna iluminacija koja vam se slaže sa iluminacijom enterijera, preglednost displeja,bluetooth,DVD... Mnogo je toga što treba uzeti u obzir pored omiljenog brenda i želje da se što prije kupovina završi. Naravno,cijena je jako bita,pogotvo ljudima sa naših prostora. Prvi i osnovni savjet svakome ko će tek kupiti plejer (a ima u planu spajanje pojačala kad-tad) neka bude OBAVEZNO DA IMA RCA IZLAZ!!! Bar jedan par činčeva,kasnije,kad dođemo do pojačala biće jasnije zašto. Na ovoj slici,pod RCA izlazima podrazumjevaju se oni sa desne strane slike,bjelo-crvena kombinacija. Kada je gotovo sa "osnovnim instalaijama", ostaju one komplikovanije (i ne baš jeftine). Potrebno je dovesti do mjesta na kom će biti pojačalo naponske kablove,RCA (činč) kabal (ili više njih,zavisno od plejera,pojačala i zahtjevnosti korisnika)i signalni (remote) kabal (koji je često integrisan u RCA kabal). Sada,redom, ponešto o svakom od njih. I njih ću podjeliti na "naponske" i "one za prenos zvuka". Česti su na tržištu i setovi kablova za pojačalo. U zavisnosti od amperaže samog pojačala,od toga da li vam je akomulator u gepeku ili pod haubom,zavisi debljina naponskog kabla. PLUS kabal (u setovima obavezno crveni) je onaj koji stvara najviše glavobolja. Pošto je akomulator najčešće ispod haube,treba naći put za kabal do gepeka,što može biti frustrirajuće ponekad. Uglavnom,kada podignete haubu,treba po lijevoj strani tražiti gumeni čep koji se probija kako bi + kabal ušao u kabinu. Podizanjem pragova i tapacunga patosa načešće se nalazi put do gepeka.Naravno,ovaj kabal se vuče lijevom (vozačevom) stranom. Ono što je OBAVEZNo u slučaju ovog kabla je staviti osigurač na njega!!! Pomenuo sam da nema (da ne zamjerite) zajebavanja sa jednosmjernom strujom!!! I to,osigurač je poželjno staviti što bliže samoj klemi,na nekih 10ak cm od akomulatora. Kada bi (neDajBože) došlo do neželjenog,jednosmjerna struja treba biti "ukroćena" što prije,i zato se osigurač stavlja "na početku". Sigurno ste imali priliku da vidite da se koriste mnooogo debeli kablovi,i da malo koje pojačalo traži manje od 10mm kvadratnih presjeka. Nije to radi estetike,već zbog toga što i ne mnogo jaka pojačala znaju da povuku preko 20 ampera. U prvoj slici,vidjećete kako bi trebalo odabrati presjek kabla zavisno od metraže,amperaže pojačala i naravno,presjek je u milimetrima kvadratnim. Na ostalim slikama vidjećete kako izgleda kućište staklenog osigurača,i otprilike kuda je + kablić ušao u (moju) kabinu. Naravno,amperažu pojačala računate prostim sabiranjem vrjednosti osigurača na njemu. Prelazimo na plavi,tj MINUS kabal. On je najčešće lak za ugradnju,jer "masu" možete uzeti sa šasije. Pazite da šraf kojim klemu mase prišvršćujete za šasiju bude očišćen od farbe i eventualne korozije,tj da klema i lim imaju nesmetan i kvalitetan spoj. Poželjno je da ovaj kabal bude što kraći i makar za broj deblji od plusa. Ako odlučite da i masu dovodite direktno sa akomulatora (ispod haube) onda ga dovedite zajedno sa plusom,i neka oba kabla budu razvedena po vozačevoj strani. Kad mi ne bude muka,slikaću i minus kako je spojen na šasiju,hladno mi je sad da izlazim. RCA,ili činč kabal,prenosi zvučni signal sa plejera,ali ne pojačani,kao onaj sa izlaza koji se spajaju na zvučnike. Na pojačalima RCA ulazi se obično zovu LOW LEVEL INPUT,mada,postoje pojačala koja nemaju taj ulaz (osim HIGH LEVEL INPUT koji se spaja direktno na izlaze za zvučnike iz plejera). Već kada radite oko muzike,moj savjet vam je da dva RCA (4 činča ukupno) kabla kupite i razvedete po desnoj (suvozačevoj) strani. Ako sjutra kupite napredniji plejer,koji npr ima kontrolu woofera (da samo njemu doda koji decibel više),a samim tim i više parova RCA izlaza,značiće vam puno već instaliran kabal viška,a nije neki trošak. Svakako kupite kvalitetnije RCA kablove,i OBAVEZNO na suprotnu stranu od naponskih!!! Osim,ako ne želite da slušate neprijatne šumove,ili bacate pare za dodatne filtere... I kvalitetniji (deblji) RCA kabal dužine 5m (koja se najčešće uzima za auto) košta oko 10€,što je spram cijene cijelog vašeg sistema prava sitnica. Na sledećoj slici se vidi RCA kabal koji debljinom uliva povjerenje Možete primjetiti da između činčeva,po sredini RCA kabla,se vidi plava žica. Ako je imate integrisanu,kao što je ovdje slučaj,iskoristite ju za REMOTE. REMOTE je onaj izlaz sa goreopisanog euro-džeka koji je označen plavo-bijelom bojom. pošto je pojačalo pod stalnim naponom,ovaj REMOTE signal služi samo za paljenje pojačala zajedno sa paljenjem plejera,tj da pojačalo ne bi vuklo struju non-stop.Remote struja je + polariteta, mala (reda 0,3A) i nemojte je koristiti ni za šta dodatno (tipa,za fensi osvjetljenje). Kada sprovedete naponske kablove sa jedne,remote i RCA kablove sa druge strane auta,računajte da imate spremne intalacije za pojačalo. Zvučnici... Prekomplikovana i preširoka oblast,sama po sebi. Mnogi od nas žale da maknu fabričke zvučNJAke,da izrežu otvore na zadnjoj klupi,ali... Ako je već toliko teško bušiti fabričku dasku,obezbjedite neku ivericu,svakako je kvalitetnije rješenje,a nije neki težak stolarski poduhvat. Ako već odlučite rezati,najzahvalnije rješenje su elipse 6*9“. Kartonske membrane se sve rjeđe nalaze (srećom),a sve je više onih zvučnika kojima je obod membrane od materijala koji nije guma. To vam garantuje mnogo veću opornost na spoljašnje uticaje,pogotovo na „sunčanje“. Ako koristite postojeće otvore za zvučnike,onda nema dileme. Mnogo je lakše naći zvučnike predviđene dimenzije,nego se mučiti sa kupovinom ili pravljenjem adaptera (kao ja). Da ne pominjem što zvučnici većih dimenzija imaju bolju reprodukciju niskoh tonova,a kada koristite adapter,koristite i manji zvučnik. Alpine,pioneer,sony,SAL,dvosistemac,trosistemac... O tome ćemo naknadno polemisati. Bitno je da zamislite šta želite,broj zvučnika,njihove dimenzije, i naravno, da odaberete woofer. Ipak je on“glavna faca“ vaše buduće pokretne diskoteke  Kada je SubWoofer u pitanju,osnovna podjela je na aktivne i pasivne. Prvi su ugrađeni u kutiju koja sadrži pojačalo,tako da dodatno pojačanje za njega nije potrebno. Ipak,mnogo su zanimljivija tema ovi drugi,tj PASIVNI. Oko njih ima više posla,pa ćemo o njima i govoriti. Onaj ko to shvati,nema šanse da neće znati povezati aktivni vufer. Pasivni niskotonci mogu doći u izrađenim kutijama,ili kao „suvaci“ koji očekuju izradu (kupovinu) kutije. Drugi slučaj je mnogo češći. Za woofer se može uz pomoć mnogih kompjuterskih programa odrediti dimenzija kutije,tj njena litraža. Zavisno od toga da li želite bass reflex ili kutiju zatvorenog tipa, i od dimenzije samog woofera,zavisi i dimenzija buduće kutije. Savjetujem da ako radite kutiju svojeručno,ne dozvolite da išta bude fušerski odrađeno. Obično se za svaki woofer nađe uputstvo u kom pišu dimenzije preporučene kutije (što sam ja tek iz druge poslušao i shvatio da ima smisla) i savjetujem da se toga pridržavate. Svaki spoj namažite drvofixom, ne štedite taj lijepak,kao ni šrafove. Iverica ili medijapan ne moraju biti predebeli (kao kod mene 2,5cm),a ovu sliku postujem samo da bi vidjeli koliko često sam sebi stavljao šrafove: Nemojte dozvoliti da vam kutija igdje „odušuje“ . Kada sastavite kutiju koja na sebi ima otvor za kupljeni woofer (i bas reflex,baš kao na prethodnoj slici) potrebni su vam: -konektor za kabal -Bas reflex cijev za koju vam preporučujem da bude dvodjelna,tj pokretna (kako bi podesili uputstvom predviđenu dužinu) -lijepljenje tapacira (ako patite od estetike) -zatim,na ivicama kutije postavite azmofan,ili makar VATU pamučnu!!! Bilo šta što bi pomoglo u “baunsovanju” vazdušnih talasa unutar kutije. Na kraju zašarafite woofer za kutiju (čvrsto ako već niste stavili diht-traku koja dođe uz nove woofere) I SPREMAN SUBWOOFER! NASTAVAK TEXTA UBRZO!
  8. Čisto da se ne ulijenim... Malo hladnije vrijeme i kiša,a počeo i FAX,pa ono,kanim se da odem neki dan i do tamo... Sve što sam stigao je da spojim maglenke (neko je pokidao instalaciju,i to još nisam slikao,pa mi vjerujte na riječ ), i zamjena ablendera i volana. Morao sam mjenjati i volan zbog ablendera i sirene. Kod starog je bila polomljena plastika okruglog oblika koja stoji između ablendera i volana i sa 2 jezička dobija kontakt za sirenu. Kao što se vidi na slikama, "novi" volan je sa airbagom,koji naravno,nema na šta da bude spojen (i ne trebao mi DaBOGda). Svako ko bude odlučio da skida volan sa airbagom neka ima na umu da ima jedna žestoka caka sa dvije paralelne ploče kružnog oblika,koje su na redu za skidanje odmah posle volana!!! Pažljivo sa njima,i ako sve vraćete,prvo ih rotirajte od jednog do drugog kraja,vidjećete da ima 4 i po kruga (nešto malo više). Tek kada namjestite na pola,onda vraćite volan. Ne znam koliko sam bio jasan,ali... U svakom slučaju,ne može da škodi. Usput,i da se vidi zašto sam najviše primjećen,i šta je prva investicija kad se malo finansijski oporavim:
  9. Meni se nikako ne sviđa. Gledanje ovog auta tjera moj organizam da luči onaj gadni hormon koji izaziva ljubomoru!
  10. Eto,kad bih tražio zamjerku bile bi to felne sa 3 kraka. Po meni je to zaštitni znak opela,ali,u zadnje vrijeme se pominju i neke mogućnosti da FIAT kupi OPEL. U slučaju da njemci potpišu kapitulaciju 'talijanima,onda ne bih imao zamjerke ni na felne. Fin TIPO. Ko god da ga vozi,zadovoljan je sigurno! Dobrodošao na forum,i BRAVO koji je sigurno poseban kad si ga ti kupio.
  11. Mislim da kad sjedneš u ovaj auto,jedan si od primjećenijih tatica
  12. AkoBOGda, na ljeto se ugrađuje ABS sa pomenutog HGT-a!!! naravno,umjesto doboša,nazad će biti diskovi! Pogođena cijena, i još jednom sam prijatno iznenađen majstorom i vlasnikom OTPADA gdje sam kupio brava! Možda to nije veliki projekat,mnogi to imaju serijski,ali ja sam toliko uzbuđen zbog toga kao da sam zakazao gubljenje nevinosti
  13. S ukusom (po mom mišljenju) sve bez dnevna svijetla. Odličan primjerak! ZAVIDIM!!!
  14. Malo sam se zabavio oko drugih stvari,u fazi je i pisanje jednog dužeg texta o auto akustici za ovaj forum... Pa čisto dok to ne izbacim da se glasnem sa par novih fotki. U međuvremenu,i neka glibava kiša je pala i pokvarila zabavu. Uglavnom,muzika skoro pa gotova. Ostalo još okantovati dasku,napraviti vezice da se podiže sa gepekom,pričvrstiti RCA kablove da ne vise ružno... Primjetićete i jedan detalj sa led trakama ispod pojačala,vizuelni efekat nije loš. Pale se na prekidač koji sam stavio u gepeku (legao kao da ga je fabrika stavila) i vizuelni efekat diskretnog i blagog crvenog svijetla kroz membrane zvučnika je moćan,ali moj aparat nijemoćan da to dočara. Pokašaću u sumrak,kad je ni svjetlo ni tamno video snimak napraviti.
  15. Nisam baš obraćao pažnju... Ne smijem se zakleti da je originalni. Da je skidan,jes...

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...