Jump to content
FAS Goran

Martin

Members
  • Content Count

    3301
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Reputation Activity

  1. Like
    Martin got a reaction from shuxx in Garaža   
    Mene je nadstrešnica, 5.5x2.5 koštala 200€ - 100€ kutije 4x4cm i pokrivni lim (samo krov, bez stranica). Ali to je bilo 2016. godine.
    Sada je to bar 350€.
     
    Samo napred. Anketi su odlični, ali mogao si iste samo ubaciti u ploču - izbušiti rupe pod uglom i zavariti za stubove. Nema to da mrdne. 
     
    Ploča je sasvim dovoljna za auto i neki lagani montažni objekat.
  2. Like
    Martin reacted to Ivan in Garaža   
    Kada sam sebi pre neku godinu radio nadstresnicu za auto u dvoristu, skoknuo sam do Opstine da se raspitam da li je potrebna dozvola.
    Za gomilu nekih manjih objekata, kao i za montazno-demontazne nadstresnice osnove do 20 m2 nije potrebno bilo sta od papira. Ranije je to bilo za <10 m2.
  3. Hvala
    Martin reacted to Zvezdo in Garaža   
    @Martin hvala! Mislio sam na to ali nisam bio siguran.
    Garaža će služiti samo da se auto zaštiti od sunca kiše i vlage koliko je to moguće. Imam veću zidanu garažu gde radim šta trebam.
  4. Like
    Martin reacted to ostoja in Garaža   
    Ako ce sluziti samo da auto prenoci, ali ne i da radis nesto u garazi po minusu mislim da ti je izolacija suvisna. Ako ces nesto raditi u garazi, onda ima smisla, ali onda i lim mora da dihtuje na svim spojevima da ne zvizdi kroz garazu (ne toliko zbog zvizdanja koliko zbov toga sto ce ti "ponistiti" prisustvo izolacije.
  5. Hvala
    Martin got a reaction from Zvezdo in Garaža   
    Ako ćeš izolaciju - bolje odmah uzmi sendvič panel.s
     
    Nek' si stavio armaturu, to je obavezno.
     
    Stiropor se lepi za metal sa niskoekspandirajućom purpenom.
    Nemoj stavljati mineralnu vunu, samo stiropor na ovakvu vrstu objekta.
  6. Like
    Martin reacted to Zvezdo in Garaža   
    U betonsku ploču sam stavio armarurnu mrežu onako reda radi, najjeftinija !
    Sad malo o betonu. Beton je smesa cementa,šljunka i vode koja mora biti izmešana u homogenu smesu. 
    Debljina ploče je 8 do 10 cm sa tim što sam iskopao rupe gde će ići ankeri.  Možemo računati debljinu 10 cm. Dakle dužina 5m x 3 m širina x 10 cm debljina to je 1.5 m3 betona.
    Da bi se napravio 1m3  betona potrebno je oko 1.3m3 šljunka i cementa.  Za samostojeću armiranu betonsku ploču omjer šljunka i cementa se pravi u omjeru 4 lopate šljunka i jedna lopata cementa.   
    Za otprilike 1.5 m3 betona je potrošeno 2 m3 šljunka (2000x2m3 =4000 dinara) i 500 kg cementa (2100 din je 100 kg.)
    Dalje sledi kupovina kvadratnih profila čišćenje i farbanje temeljnom bojom.
     
    Dakle ovo je opis jednog hobiste, molim građevinske inženjere da mi ne zamjere.
    Još jednom da ponovim hoću da napravim garažu za što manje para a da bude koliko toliko sigurna i čvrsta . U drugom slučaju bi se kopali temelji duboki min 40 cm i armirali . Bilo bi potrebno min dvostruko više betona i još armature za temelje.
  7. Like
    Martin reacted to Zvezdo in Garaža   
    Pošto sam kupio Abartha i neki plan je da se pooolako sredi do perfekcije odlučio sam da napravim još jednu garažu samo za njega. U postojećoj velikoj garaži je auto za svaki dan, motori i radionica.
    Dvorište je veliko tako da mesto nije problem.
    Kako teku radovi tako ću i dopisivati i stavljati slike. Mnogima bi moglo biti od koristi i ako ne mogu sami napraviti  nego angažuju neke majstore, imati će neku osnovnu predstavu šta sve i koliko treba.
     
    Zamisao je da garaža bude montažnog tipa znači metalna konstrukcija i profilisani lim. To je najjeftinija varijanta.
    Postoje ljudi koji prave takve objekte i ima ih na oglasima ali cene su veoma visoke. Ja ću je napraviti što je moguće jeftinije ali bez nekih nedostataka. Majstori inače vole preterivati u dimenzijama i količini materijala. Delimično su i u pravu kada kažu neću ja da razmišljam o tome kada napada 3 metra snega na to i bude oluja koja nosi krovove.
     
    Garaža će biti nekih standardnih dimenzija 5x3 metra. Betonirati će se ploča i u beton staviti 6 ankera na koje će se posle variti metalna konstrukcija . Prvo je zabodeno nekoliko kolaca i razvučena špaga da se odredi pravi ugao da bi zatim krenuo sa iskopom zemlje.
    Nakon iskopa sam stavio oplate naravno pazeći i mereći da sve bude pod pravim uglom.  Postavi se jedna oplata i pripremi druga. Od ugla se označi 1 metar (ili koliko ko hoće) i dijagonala mora biti 141.42 cm. 

    Kada se postave sve oplate proveri se ugao tako da su ukrštene mere iste. Ako je sve u razumnim tolerancijama sledi betoniranje.




    Ankere sam napravio od čega sam imao. U ovom slučaju isekao lim na kvadrate 9x9 cm i sa donje strane navario armature. 

  8. Like
    Martin got a reaction from Djole_M in Ðoletov Fiat 500x   
    Obavezno kiša!!! 
  9. Like
    Martin reacted to Djole_M in Ðoletov Fiat 500x   
    Vikend ne moze da prodje bez pranja ...Sad moze kiša ...

    Послато са 22101316G помоћу Тапатока


  10. Like
    Martin reacted to Ivan BG in Mali gospodar prstenova :-) Audi A3 2.0 tdi 140 ks   
    Jedan update, prošlo je neko vreme, pa mogu da kažem kako se do sada pokazao, 1300km za malo jače od mesec dana, nema potrošnje ulja niti ostalih tečnosti, pali, radi, ide i oduševljava me kako se vozi.
     
    Uradio sam mu veliki servis (set zupčenja Dayco, set PK Ina, pumpa vode Hepu, remenica alternatora Valeo, antifriz Febi), zamenio ulje u menjaču (do sada to nikada nisam radio, nisam primetio da ima ikavih promena, u brzine ulazi podjednako dobro kao pre zamene) i uz to za zamenu je bila manžetna do menjača sa vozačeve strane (kad se vec skida, zamenio sam obe na toj strani), sve ukupno = 37.000,00 din.
     
    Gledao sam godišta delova koji su skinuti sa auta, koliko videh sve je bilo iz 2018-te, kaiševi su bili u ekstra stanju, ali na pumpi vode se poznavao mali crveni trag antifriza. Gates je bio set zupčenja koji je skinut sa auta, Ina remenica alternatora. Zanimljivo sa da je španer PK kaiša imao VW oznaku, ili je OEM stavljen ili nije nikada menjan.
     
    Ulja u menjacu nije falilo, nije smrdelo, ali je bilo crno.
     
    Ostaje da mu uzmem letnji set točkova i ispolirao bih mu šoferku pošto ima tragova od metlica brisača, 35e košta poliranje, a možda je zamenim novom, još ću da vidim sam sa sobom šta je pametnije.
     
    Trenutno nema ulaganja, trapovi bez ikakvog lufta, kočnice napred kao nove, pozadi odlične.....samo da se sipa nafta i da se vozi.
     
     
    Eto neke slike:
     
     



     
    To je to za sada.
  11. Like
    Martin reacted to vagenovac in Kolika vam je potrošnja goriva?   
    Isao juce do hrvatske i sad da ne kucam sve mogu opusteno pola teksta da iskopiram od imenjaka sa sitnim izmenama.
     
    Isao poslom da nesto zavrsim svojim autom, nisam zurio nazad  , pa sam se malo zaje*avao... Cisto da vidim koliko potrosnja moze dole u odnosu na neki prosek koji sam ostvarivao do sada. Posto otvoren put uglavnom iskoristim da, vozeci u malo visim obrtajima, produvam i masinu i PDF.
     
    Laganica malo preko ogranicenja i na otvorenom i u naseljima.
     
    Na 200+ km, potrosnja po boardu opustenih 5,6l. Ili u praksi pretpostavljam trunku preko, nisam cepovao. Da krenes negde dalje i drzis ovakav tempo malo preko ogranicenja, autonomija ispade 1200-1300 km (rezervoar 70l), struja STOP  :
     
    Na magistrali i autoputu BMW5 je definitivno na svom terenu, opusteno kruzira, siguran za preticanja, comfort sedista (sa svim mogucim podesavanjima, ekstenzijama za kolena, naduvavanjem bokova, ramenog dela itd), kao i kompletan ugodjaj enterijera odlicni... A potrosnja za 3.0 D od 258 KS sa 4x4 pogonom, 275 sirokim valjcima od guma i tezinu praznog vozila od blizu 1.9t bas pristojna (totalna suprotnost u odnosu na grad, gde je kao slon u porculanskoj radnji ).
     
    Ocekivano, posto dizele vozim privatno i u sluzbenim automobilima vec vise od deceniju i po. I mali 1.4 i 1.6 i 2.0 su solidno ugladjeni (koliko je to izvodljivo za 4 cilindra), ali sestak je druga dimenzija, sto se ocekivano potvrdjuje u praksi i za ovaj privatni, sve drugo bi me iznenadilo.
     
    Ako eventualno nekoga zanima takva motorizacija generalno - recimo vozeci po ogranicenju na autoputu, na tempomatu je na oko 1500 rpm:
     
    Bonus na pikcr kad vec kopiram stil skrivena kilometraza i ostali numericki podaci osim potrosnje
     

     
    Послато са SM-A528B помоћу Тапатока
     
     
     
     
  12. Like
    Martin reacted to Ivan in FIAT 500X Sport 1.0 T3 Bianco Gelato   
    Taki je co'ek - hoces, neces, moras  .
    Posto je izdvojeno u zasebno predstavljanje, da se i ja pridruzim cestitkama i da vas lepo sluzi. Nisam ljubitelj crossovera generalno, ali bas lep autic, sa pravim zabarskim smekom i dizajnom.
    Felnice su taman, pa detalji poput diskretnih pragova, crnog kacketa, delovi karoserije+poklopci retrovizora+kvake u verziji mis sive boje (kao na Sport Giuiettama)... Pretpostavljam da su pozadi duple cevke izduva sa desne strane, ne vidim sa slika? I ima li "carobno"  Sport dugmence kao na njihovim ranijim modelima?
    Delovi enterijera takodje bas imaju smek, svidjaju mi se cajgeri u tunelcicima, a preko njih tabla presvucena alkantarom i crvenim stepom. Pa zasecen volan, uz sedista prostepan crvenim koncem, bas onako ima lepih detalja na koje u Fiatu nazalost sve vise zaboravljaju. Posto pominjes da fali crno nebo - kada vam dosadi, to se bar lako odradi, rade ljudi bas kvalitetno i povoljno. A verujem da lako kasnije mogu da se ubudze i alu pedale (ako su vam zelja).
    Kao sto rekoh i za Djoletov 500X - pravo osvezenje u ovom nasem moru prelazaka u suprotnom smeru, u druge tabore.
    GSE motor (komercijalni naziv FireFly), tj. direktno ubrizgavanje preko injektora sa 6 rupa pod pritiskom od 200 Bar.
    Integrisan MultiAir sistem 3. generacije, koji na visim obrtajima redukuje kompresiju sa standardnih 10.5 na 9:1 (Late Valve opening). A na manjim obrtajima omogucava ranije otvaranje, sto rezultuje boljom TD efikasnoscu i samim tim manjom potrosnjom. Sam sistem ima jos 3 moda rada. Prava stvar je kada u ovoj kombinaciji dodatno postoji i Sport mode (imao sam ga na bivsem MA Bravo Sportu).
    Baza ovih motora je 333 ccm, provrt 70x86.5 mm, znaci "long stroke". Blok i glava aluminijumski, razmak izmedju cilindara malo jace od 70 mm, tako da je T3 motor tezak samo 90-ak kg.
    Turbo je mono-scroll, sa manjim krilcima kako bi se na motoru sa malom kubikazom brze zavrteo i pruzio bolju responzivnost u nizim obrtajima. Wastegate nije klasican pneumatski, nego elektromehanicki.
    Interesantno je i da je Intercooler integrisan na samom motoru i hladjen je vodom (za razliku od prethodnih verzija IC na MultiAir motorima, koji su bili smesteni klasicno iza glavnog hladnjaka i hladjeni vazduhom).
    Verzija T3 u 500X je prvobitna, sa 120 KS, 190 Njutna i sestobrzinskim menjacem. Dok su, recimo na Tipu, T3 zavrnuli na 100 KS i ostavili ga sa petobrzincem.
    U T4 verzijama su iz GSE motora fabricki izvlacili 180 KS i 285 Nm, znaci lepih 136 KS po litru zapremine.
     
  13. Like
    Martin reacted to Markoni147 in FIAT 500X Sport 1.0 T3 Bianco Gelato   
    Pošto me je Neša malo ubrzao sa otvaranjem teme skupih još par fotki koje imam.
     
    U principu potpuno neplanirano smo kupili auto. Ja sam igrom slučaja video akcijsku cenu na polovniautomobili, i pošto mi je taj 500X Sport oduvek dopadljiv, poslao sam ženi link oglasa da pogleda. Njoj se naravno svideo, otišli do salona, i pokrenuli proceduru za auto kredit. U nedelju dana se sve rešilo i to je to. Malo smo i ishitreno to uradili, ali kad je prodavac rekao da je to jedini 1.0 koji je ostao mi se izložismo, i ostalo je istorija.
    Beli nam se svideo više od crvenog i plavog, ali posle kod drugog dilera videh tamno plavi metalik i taj mi je definitivno najlepši. No šta je tu je. Ženi se dopada i to je najbitnije.
     
    Evo još koje fotke...
     
     

     

     
     
    U principu oduvek mi je kod Sporta smetalo što je visok kao jarac, i usukan, pa ću od njega napraviti verovatno malo nepraktičniji i lep automobil montažom drugih opruga i distanca.
    Samo da se žena malo izvoza ovako pa ćemo videti.
     
    Što se motora tiče, imao sam ga ranije kratko isto u 500X pa sam znao šta da očekujem. Fino on ide, za to što nama treba odličan. Žao mi je što ovi akcijski primerci nemaju crno nebo, i onu lepšu ručicu menjača, kao i alu pedale, ali tako je kako je. U principu oprema je skroz dobra. Full LED farovi, automatska duga svetla, navigacija, adaptivni tempomat, senzor mrtvog ugla, rikverc kamera, praćenje trake itd... Biće još fotki za vikend kada ga operem. Zamolio dilera da ne pere auto, ali nije mogao da mi ispuni tu želju. Na kolima vidljivi sitni risevi, pogotovo na B stubu na lak crnom delu. To je gore nego na mom službenom autu koji se pere 2 godine.
    Verovatno ću i to rešiti za vikend ako bude bilo lepo vreme.
  14. Like
    Martin reacted to Markoni147 in FIAT 500X Sport 1.0 T3 Bianco Gelato   
    Nisam predstavio auto. Ženomobil. Uzesmo ga pre 15ak dana. Akcijski 500X Sport 1.0 T3.
     
     
     
     
  15. Like
    Martin reacted to IDzO in Kuda ide ovaj svet?   
    @city
    Brz oporavak!
     
    Prošle godine supruga morala da operiše tumor. U SU to ne operišu i mora se u Kamenici odraditi intervencija. Naglase nam dva doktora da je hitno i da se što pre to reši. Krenemo u proceduru prikupljana papira za Kamenicu i konsultujemo se sa njihovim onkologom koji kaže da je čekanje na intervenciju 6-9 meseci.
    Na kraju je odrađena operacija u NS u privatnoj bolnici ali je usluga 3.000€.
    Ozbiljna suma novaca ali kada se stavi na papir računica da je hitna intervencija, a da smo na svim nivoima u zdravstvu raspaditis i da se ne može čekati, morali smo se odlučiti za privatnu ustanovu.
    Poražavajuće je kako je Srbija razvaljena u zadnjih 40 godina i to na svim nivoima (prosveta, zdravstvo, porodica kao institucija, crkva…).
  16. Like
    Martin reacted to 037 in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    Odabrao je prema njegovoj proceni i prethodnim testovima samo najbolje. Možda je mogao i morao dodati i Gudjer.
    Za veće kilometraže dva kompleta ionako imaju više smisla. A i tamo poprilično važi da ili drže ili traju. Pireli je objektivno dobar kompromis - zadovoljavajuća svojstva i dobar osećaj u vožnji (što je do sada kod univerzalnih pružao samo Mišelin). Da li se taj kompromis uklapa u svačiju sliku i potrebe, to je drugo.
    Koliko mi je poznato Kinezi napreduju, ali jedini dobar rezultat na testovima je do sada ostvario Trajangl, Sizon Iks TA01, ovaj model:
     
    https://www.kemoimpex.com/gume/automobili/gume-za-sve-sezone-155-65-r14-75t-seasonx-ta01
    Sailun je imao skandal sa TUV-om, prvo su se hvalili da ih je testirao (što samo po sebi ne znači ništa, a i Sailun je platio test), onda prećutali da im je TUV obrisao i te rezultate jer je utvrdio kako su potom u serijskoj proizvodnji oborili svojstva. Balkanprogres ih je hvalio jer su na neki način njegova ekskluzivna marka.
     
     
    !!! => Uzgred, kolega je u novembru sa zimskim gumama (dubok dezen, Tigar Vinter, na testovima kvalitet svakako iznad zimskog Sailuna) otišao u servis Balkanprogresa, i vratio se sa celogodišnjim Sailun gumama. Ubedili ga da su za zamenu i da su njihove bolje. Pilićari.
  17. Hvala
    Martin got a reaction from Axic in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    @AxicImam baš pozitivno iskustvo sa zimskim Sailun gumama. Odlična u svim uslovima vožnje - kiša, sneg, suvo - nikakvih problema nisam imao. Tiha je, udobna je. Jedina mana je što je teška i ima veliki otpor kotrljanja što dovodi do veće potrošnje (kod mene potrošnja bila veća čak i preko litre).
  18. Like
    Martin got a reaction from shuxx in Večita dilema, koji auto kupiti?   
    U bliskoj familiji imamo jednog Logana, 0.9tce na plin sa 450000 km, 2017 godište. Ništa mu ne fali. 
    Ja imam 1.0 tce, 2021. godište, na plin,  mesečno prelazim oko 4000km. Za sad je sve kao prvog dana.
     
    Oba dva idu, brdo ne osećaju. 
  19. Like
    Martin got a reaction from Djuk85 in Večita dilema, koji auto kupiti?   
    U bliskoj familiji imamo jednog Logana, 0.9tce na plin sa 450000 km, 2017 godište. Ništa mu ne fali. 
    Ja imam 1.0 tce, 2021. godište, na plin,  mesečno prelazim oko 4000km. Za sad je sve kao prvog dana.
     
    Oba dva idu, brdo ne osećaju. 
  20. Like
    Martin got a reaction from knezevic76 in Večita dilema, koji auto kupiti?   
    U bliskoj familiji imamo jednog Logana, 0.9tce na plin sa 450000 km, 2017 godište. Ništa mu ne fali. 
    Ja imam 1.0 tce, 2021. godište, na plin,  mesečno prelazim oko 4000km. Za sad je sve kao prvog dana.
     
    Oba dva idu, brdo ne osećaju. 
  21. Like
    Martin got a reaction from IDzO in Večita dilema, koji auto kupiti?   
    U bliskoj familiji imamo jednog Logana, 0.9tce na plin sa 450000 km, 2017 godište. Ništa mu ne fali. 
    Ja imam 1.0 tce, 2021. godište, na plin,  mesečno prelazim oko 4000km. Za sad je sve kao prvog dana.
     
    Oba dva idu, brdo ne osećaju. 
  22. Like
    Martin got a reaction from bane1321 in Večita dilema, koji auto kupiti?   
    U bliskoj familiji imamo jednog Logana, 0.9tce na plin sa 450000 km, 2017 godište. Ništa mu ne fali. 
    Ja imam 1.0 tce, 2021. godište, na plin,  mesečno prelazim oko 4000km. Za sad je sve kao prvog dana.
     
    Oba dva idu, brdo ne osećaju. 
  23. Like
    Martin got a reaction from oktopod in Večita dilema, koji auto kupiti?   
    U bliskoj familiji imamo jednog Logana, 0.9tce na plin sa 450000 km, 2017 godište. Ništa mu ne fali. 
    Ja imam 1.0 tce, 2021. godište, na plin,  mesečno prelazim oko 4000km. Za sad je sve kao prvog dana.
     
    Oba dva idu, brdo ne osećaju. 
  24. Like
    Martin reacted to bane1321 in Večita dilema, koji auto kupiti?   
    @oktopod
    Išao je taj motor i u 500L, da si ti živ i zdrav! 
  25. Like
    Martin reacted to clockwork_orange in Večita dilema, koji auto kupiti?   
    Da 2 (dva) cilindra, 875 kubika, bezin, turbo, 85 ks (sa tendencijom da poraste na 105ks)
    Auto odlicno ubrzava zivahan motor koji se jos i odlicno cuje rado se vrti na 6000 obrtaja zbog male tezine moze da se nosi sa znatno jacim automobilima. Sto se tice potrosnje u gradu varira od 8 do 10 litara zavisi od sezone nacina voznje i relacija za potrosnju na otvorenom ne znam nikad nisam izasao van grada. Sve u svemu ja sam jako zadovoljan sa tim motorcetom pravi gradski auto. Lako se vozi pregledan auto lako i precizno salta brzine a o volanu nemam reci koliko je lagan a jos ima i city mod  Skoro sam vozio hjundu i10 i panda mi je daleko bolji auto u svim segmentima
    Panda naravno ima i mana  na 6500 ima drastican pad snage dok na niskim obrtajima do 1500 nema snage te ga treba vratiti u prvu brzinu jer pri malim brzinama nema sanse iz druge da povuce
    Start stop sistem radi kad on hoce bez ikakvih pravila, Hill hold takodje ima svojih boljih i losih dana
    Panda je zvanicno presla 140.000 a nezvanicno 240.000 ali nigde se ne primecuje ta kilometraza
    Volan, rucica menjaca, papucice, sedista..... nemaju mana tj nigde se ne vide tragovi koriscenja

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...