Jump to content
FAS Goran

Jagodinac

Members
  • Content Count

    310
  • Joined

  • Last visited


Reputation Activity

  1. Like
    Jagodinac got a reaction from Adis1984 in Blokiranje EGR ventila   
    Cao drustvo pozdrav za sve od mene,resih i ja da ubijem vreme a ujedno mozda moje znanje nekom pomogne.
    Odmah da se ogradim ne zelim da nikog omalovazim a sebe predstavim kao sveznalicu, moj cilj je da razmenjujuci saznanja pomognemo jedni drugima a ne da dokazemo da smo supermeni.
    Famozni AGR ventil sluzi za prociscavanje izduvnih gasova tako sto ih vraca na ponovno sagorevanje.
    Ovaj odgovor sam dao ispitivacu na prijemnom ispitu za mehanicara u austijskom ÖAMTC jer oni imaju prijemni ispit da bi mogao da pocnes da radis u toj firmi.
    Usledio je hladan tus "kolega netacno"!
    I ja ga po...i za to radno mesto .E onda kad sam verifikovao diplomu prosle godine imao sam pripremni kurs za diplomski ispit i tamo sam naucio cemu sluzi ovo cudo .
    AGR ventil sluzi za povracaj izduvnih gasova to je tacno ali u samo odredjenim momentima.
    Na leru i punom gasu (ubrzanju) on mora ad bude zatvoren u protivnom imate problem.
    Na leru ukoliko je otvoren on dovodi u cilindar izduvne gasove smanjuje koncentraciju kiseonika i auto radi nemirno a u extremnim situacijama moze da ugasi motor (ako je potpuno otvorio).
    Na punom gasu iz istih razloga gore on smanjuje ubrzanje ako je otvoren.
    On je tu da na primer kada vozite pod malim opterecenjem u velikom stepenu prenosa (5 brzina 80km/h) otvori dovod izduvnih gasova u usis.
    Evo zasto kada je malo opterecenje motor ubrizgava malu kolicinu goriva,posto motor disel usisava kompletnu zapreminu cilindra svezeg vazduha logicno je da ima veliku kolicinu kiseonika.U tom slucaju javlja se toplo sagorevanje koje ima veliku kolicinu stetnih materija u sebi.Da bi se to sprecilo (toplo sagorevanje) ECU otvori AGR ventil i motor usisa mesavinu izduvnih gasova i svezeg vazduha,posto u izduvnim gasovima nema kiseonika( on ja u predhodnom taktu sagoreo) automatki sesmanjuje kolicina kseonika u cilindru i sagorevanje je hladnije i samim tim se smanjuje kolicina stetnih gasova.Super stvar teorijski gledano ali prakticno je drugacije.
    Zbog nedostatka kiseonika prilikom sagorevanja se javlja veca kolicina cadji koja se vrati kroz AGR u usisnu granu i vremenom Istu ulepi da ne mozes da verujes a moze i da prouzrokuje zaprljanost turbine.
    KOd novih automobila mislim od 2007 ovaj ventil je nemoguce iskljuciti jer ECU odmah ukljucuje smanjeni rezim snage mada na nekim forumima pise da su rusi vec reprogramirali ECU da radi bez toga i bez PARTIKELfiltera.
    Razlog problema kod novih auta je da zbog smanjenja potrosnje i boljih gasova ubrizgavanje je manje i preciznije tj koncentracija smese nije u celom cilindru ista, tako kod benzinca je najbogatija u blizini svecice a sto idemo dalje ona je siromasnija .Kod dizela ubrizgavanje se vrsi u najtopliju tacku u cilindru radi lakseg i boljeg samopaljenja.U oba slucaja AGr igra vaznu ulogu jer ako ga iskljucite koncentracija smese se menja pa ce tako siromasna smesa da se teze pali.
    Ja licno kod svakog svog auta to cudo blokiram jer stedim sebi vreme za ciscenje usisne grane a i nemoj da zaboravimo da auta to pre nisu ni imala pa su prolazila kilometre i kilometre.Iskreno receno dosta mi je sto moram na poslu da ih cistim i perem tako da ne moram ina svom autu.
    Kolegu Mikija potpuno razumem i opravdavam to sto radi jer vama stedi pare za redovno ciscenje a sebi stedi jedan od najgorih poslova jer ko to nije cistio nezna kolko je to sr..e od posla a da ne govorimo sto ruke ne mozes da operes celu nedelju.
    sto se tice stetnosti ja samo mogu da kazem moj prijatelj ima lagunu 1,9dti kupljena sa 195000km ja sam je odmah blokirao i decko ima sada 343000km i auto radi bez greske.
    Nego da zavrsim hocu da kazem da ne zaboravimo to je vas auto,vas novac i vasa odluka.Ja i kolege smo tu da svima damo savet ili bolje receno predlog a vi kao musterije odlucujete sta da se radi.
    Iskreno se nadam da sam bar nekom pomogao
    JAGODINAC
  2. Like
    Jagodinac got a reaction from gigidel in Provera grejača na dizelima   
    Pozdrav svima!
    Evo jedan savet za vozace dizela kako mogu proveriti grejace bez neke velike muke. U pitanju je Lybra 2.4 JTD ali verovatno je isto i na 1.9 JTD.
    Posto je prići grejačima direktno jako tesko i nepristupacčno, možemo ih proveriti i direktno na releju za njihovo napajanje.
    Prvo treba locirati relej, kod mene je to bila mala crna kutija zasrafljena pored filtera za dizel kao na slici.

    Istu kutiju odšrafiti (matica m6) i relej okrenuti pošto su priključci sa donje strane.

    Sa donje strane ima 3 konektora. Ovaj šraf je direktno napajanje sa baterije, manji konektor mislim da je veza sa ECU, a nama treba srednji konektor koji je naznačen na slici.
    Skinite ga sa releja.
    Zatim uzmite probnu lampu i krokodil štipaljku vezite na "+" pol baterije kao na slici.

    Pošto ste vezali probnu lampu na bateriju, drugim krajem dodirujete priključke na samom konektoru, jedan za drugim kao na slici

    Sistem je prost. Ako lampa svetli grejač radi, ako lampa ne svetli grejač je pregoreo.
    Najbolje je promeniti sve grejaše odjednom jer ako je jedan pregoreo neće ni drugi mnogo duže da rade.
    Ali taj posao preporučujem da prepustite majstoru jer ne retko grejači rade i po 100.000km, pa prilikom demontaže, pošto je glava od aluminijuma, hoće da povuku navoj kada se skidaju i oštete isti. Onda vam skidanje glave ne gine.
    I za kraj evo kataloški broj BOSCH grejača za JTD motore:

    Nadam se da sam ovim bar nekome pomogao ne svima jer mnogi to vec znaju, ali je red to znanje podeliti sa prijateljima na forumu.
  3. Like
    Jagodinac got a reaction from hibi011 in Blokiranje EGR ventila   
    Cao drustvo pozdrav za sve od mene,resih i ja da ubijem vreme a ujedno mozda moje znanje nekom pomogne.
    Odmah da se ogradim ne zelim da nikog omalovazim a sebe predstavim kao sveznalicu, moj cilj je da razmenjujuci saznanja pomognemo jedni drugima a ne da dokazemo da smo supermeni.
    Famozni AGR ventil sluzi za prociscavanje izduvnih gasova tako sto ih vraca na ponovno sagorevanje.
    Ovaj odgovor sam dao ispitivacu na prijemnom ispitu za mehanicara u austijskom ÖAMTC jer oni imaju prijemni ispit da bi mogao da pocnes da radis u toj firmi.
    Usledio je hladan tus "kolega netacno"!
    I ja ga po...i za to radno mesto .E onda kad sam verifikovao diplomu prosle godine imao sam pripremni kurs za diplomski ispit i tamo sam naucio cemu sluzi ovo cudo .
    AGR ventil sluzi za povracaj izduvnih gasova to je tacno ali u samo odredjenim momentima.
    Na leru i punom gasu (ubrzanju) on mora ad bude zatvoren u protivnom imate problem.
    Na leru ukoliko je otvoren on dovodi u cilindar izduvne gasove smanjuje koncentraciju kiseonika i auto radi nemirno a u extremnim situacijama moze da ugasi motor (ako je potpuno otvorio).
    Na punom gasu iz istih razloga gore on smanjuje ubrzanje ako je otvoren.
    On je tu da na primer kada vozite pod malim opterecenjem u velikom stepenu prenosa (5 brzina 80km/h) otvori dovod izduvnih gasova u usis.
    Evo zasto kada je malo opterecenje motor ubrizgava malu kolicinu goriva,posto motor disel usisava kompletnu zapreminu cilindra svezeg vazduha logicno je da ima veliku kolicinu kiseonika.U tom slucaju javlja se toplo sagorevanje koje ima veliku kolicinu stetnih materija u sebi.Da bi se to sprecilo (toplo sagorevanje) ECU otvori AGR ventil i motor usisa mesavinu izduvnih gasova i svezeg vazduha,posto u izduvnim gasovima nema kiseonika( on ja u predhodnom taktu sagoreo) automatki sesmanjuje kolicina kseonika u cilindru i sagorevanje je hladnije i samim tim se smanjuje kolicina stetnih gasova.Super stvar teorijski gledano ali prakticno je drugacije.
    Zbog nedostatka kiseonika prilikom sagorevanja se javlja veca kolicina cadji koja se vrati kroz AGR u usisnu granu i vremenom Istu ulepi da ne mozes da verujes a moze i da prouzrokuje zaprljanost turbine.
    KOd novih automobila mislim od 2007 ovaj ventil je nemoguce iskljuciti jer ECU odmah ukljucuje smanjeni rezim snage mada na nekim forumima pise da su rusi vec reprogramirali ECU da radi bez toga i bez PARTIKELfiltera.
    Razlog problema kod novih auta je da zbog smanjenja potrosnje i boljih gasova ubrizgavanje je manje i preciznije tj koncentracija smese nije u celom cilindru ista, tako kod benzinca je najbogatija u blizini svecice a sto idemo dalje ona je siromasnija .Kod dizela ubrizgavanje se vrsi u najtopliju tacku u cilindru radi lakseg i boljeg samopaljenja.U oba slucaja AGr igra vaznu ulogu jer ako ga iskljucite koncentracija smese se menja pa ce tako siromasna smesa da se teze pali.
    Ja licno kod svakog svog auta to cudo blokiram jer stedim sebi vreme za ciscenje usisne grane a i nemoj da zaboravimo da auta to pre nisu ni imala pa su prolazila kilometre i kilometre.Iskreno receno dosta mi je sto moram na poslu da ih cistim i perem tako da ne moram ina svom autu.
    Kolegu Mikija potpuno razumem i opravdavam to sto radi jer vama stedi pare za redovno ciscenje a sebi stedi jedan od najgorih poslova jer ko to nije cistio nezna kolko je to sr..e od posla a da ne govorimo sto ruke ne mozes da operes celu nedelju.
    sto se tice stetnosti ja samo mogu da kazem moj prijatelj ima lagunu 1,9dti kupljena sa 195000km ja sam je odmah blokirao i decko ima sada 343000km i auto radi bez greske.
    Nego da zavrsim hocu da kazem da ne zaboravimo to je vas auto,vas novac i vasa odluka.Ja i kolege smo tu da svima damo savet ili bolje receno predlog a vi kao musterije odlucujete sta da se radi.
    Iskreno se nadam da sam bar nekom pomogao
    JAGODINAC

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...