Jump to content
FAS Euroauto Goran

oktopod

Members
  • Content Count

    3150
  • Joined

  • Last visited


Reputation Activity

  1. Hvala
    oktopod got a reaction from MarioSenta in Fiat Punto mk.2 / mk.1 - ozračivanje sistema za hlađenje   
    1. ugašen auto, skineš čep hladnjaka, odviješ malko obe slavine, doliješ tečnost do MAX, krene da izlazi na slavinama, zatvoriš zadnju pa ako izlazi i dalje iz prednje onda i nju, ako ne izlazi dodaš još tečnosti pa je zavrneš kad krene tečnost. Oba puta da ide samo tečnost bez mehurića vaduha.
    2. upaljen auto, radna temperatura, skineš čep hladnjaka, odviješ obe slavine malko, kad krene da curi bez mehurića zavrneš zadnju, kad krene da curi bez vazduha na prednjoj zavrneš i nju.
    Pod 1 ili pod 2 ili jedno pa ako ne uspe onda i drugo. Oba puta prati nivo tečnosti da je do MAX. Oba puta prvo zadnju pa prednju slavinu zatvaraš. Oba puta čep hladnjaka skinut.
  2. Hvala
    oktopod got a reaction from MarioSenta in Fiat Punto mk.2 / mk.1 - ozračivanje sistema za hlađenje   
    Primer je Punto mk2. Na ostalim modelima je isti princip, samo je pitanje gde su slavine i koliko ih ima. Najbolje je ispratiti creva od hladnjaka celom dužinom. Na nekim markama automobila se vazduh ni ne ispušta tj imaju zatvoren sistem.

    Prvo pretpostavljam da menjate tečnost jer joj je vreme, pa prvo proučite sledeću temu:
    http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=29138&hl=paraflu%20osnove&st=0

    Ukratko, sipa se tečnost zvana Paraflu, postoji crvena i plava, meša se sa vodom u odnosu 1:1, ne mešajte plavu sa crvenom i to je to.

    Da bi ispustili tečnost, odvite čep za dolivanje tečnosti, odvite šelne pa skinite donje crevo sa hladnjaka (može ujedno i gornje) i tečnost krene da izlazi. Šelne nije loše da zamenite jer su jeftine a ne daj bože da ti spadne crevo u toku vožnje, iscuri tečnost, pregreje se motor...ako su fabričke šelne sa klikom a ne šrafom, velika verovatnoća da neće moći da se vrate.


    Kad sva tečnost iscuri, odvite slavine (može i pre, svejedno).
    Na Puntu mk2 postoje dve, jedna je kod gornjeg creva na samom hladnjaku a jedna je iza motora, na crevu koje iz hladnjaka ide u kabinu do malog hladnjaka.
      

    Slavine odvite samo malo onako, ne skroz da ih skinete, ako se mnogo odviju možda može vazduh i da se vraća kroz njih.

    Vratite creva i šelne.

    Sipajte tečnost do maksimuma ili preko. Tečnost treba da krene da izlazi iz slavina, verovatno će prvo iz one iza motora, pa je zatvorite. Sipajte dalje dok ne krene da izlazi i iz ove na hladnjaku, pa zatvorite i nju. Ako ne izlazi malo stiskajte creva rukom.

    U principu to je to. Upalite auto i čekajte dok se ne upali ventilator, pa ga ostavite malo da oladi.

    Ako se iz malog hladnjaka čuje klokotanje kad upalite motor, to znači da je u njemu ostalo vazduha pa je popio vode iz velikog. Pustite nek isklokoće pa dospite tečnost i opet odradite ovo sa slavinama.
    Ako se u vožnji čuje mućkanje ili temperatura nije konstantna, onda ponovo ozračite samo na slavinama.

    Ovo sa slavinama:

    Kad je motor zagrejan, nemojte ga gasiti, otpustite slavine, nek curka malo pa zavrnite PRVO ovu iza motora. Zatim zavrnite ovu na hladnjaku. (u principu ste mogli odmah samo ovo da uradite, naravno tad je motor hladan pa pustiti da radi dok se ne ugreje, postoje dve škole takoreći)


    Zamena hladnjaka

    Hladnjak se na Puntu dole drži na tri (ili beše dva) gumena nosača, gore na jednom po sredini. Dovoljno je isčupati ga samo i videti da niste isčupali i gumu pa je vratite guma ide u rupe, hladnjak u gumu...



    Pri kupovini novog hladnjaka, ja sam recimo imao problem jer mi je auto 2001 godište, a imaju hladnjaci do 2001 i od 2001. Gledali smo oba u radnji, potpuno su identični sem jedne nebitne plastične izbočine. Ali sam prilikom montaže našao jednu razliku u odnosu na moj stari koju nisam primetio, pa oprez uslovno rečeno.

    Ne znam koliko se na slici vidi, radi se o "visini" ovog boka samog grila, ne znam kako da objasnim...na jednom je pliće, na drugom dublje, pa kad se stavi ova plastika koja nosi ventilator, ostaje luft između te plastike i meste gde se šrafi, ja sam problem rešio sa maticama.




    Možda sam u želji da budem detaljan napravio konfuziju od "proste" stvari, pa pitajte šta vas zanima

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...