Imam jedno pitanje. Vidim da ovde ima poznavaoca mehanike. U pitanju je 2.0 hdi 100kw motor. Iz Italije uvoz, prve nedelje voznje pre puta za Banju, auto je jako lepo vukao. I pod time mislim ono sto je meni najbitnije, sve sto sam hteo, bilo kakvo pretocanje na magistrali, sve sa 30% gasa, sve u nekih 1800-2500rpm, najvise mi se taj osecaj promenio u trecoj brzini. Sada kd u trecoj dajem gas, dok se okrenem eto 3000rmp, cujem da da je bucan, a nije ubrzamje kao pre, znaci brzo mi pobegne u obrtaje a ne uradi toliko. I onda me je cale provozao, onako divljcki nalegao na gas, naravno da auto vuce tako, ali potrosnja divlja, u drugoj na bordu potrosnja kao u prvoj, u trecoj potrosnja kao u drugoj. Pa nisam zato uzeo dizelasa. On ga je provozao kao benzinca. Znaci kad je lepo radio, ja u trecoj polako dajem gas, on od 1800rpm zalepi za sediste, osetim tih 320nm, i to traje, traje do 2500-2800rmp, a sad dosta brze ode na 3000rpm, a obrtni mu osetim samo na sekund tamo oko 2200rpm. E sad, ja sam ga pre Banje malo divljacki provozao, isprobao to vece, da li mi je neko crevocmozda pulklo. Ili mi je zaglavila geometrija turbine. Kako da utvrdim da li lepo radi geometrija krilca usmeravanje na nizim obrtajima, bez da skidam ceo turbo da bi video. Ili mozda neki senzor. E sad na dijagnostici drugar vozi, ja za lptopom, kad ode preko 2.000rpm, boost turba pise 2300milibara(2.3bar), da li to znaci da mi je previsik pritisak u turbu, ili od te cifre samo oduzmem 1bar zbog atmosferskog pritiska i onda krajnja cifra za turbo bude 1.3bara. I nigde na netu ne vidim jeke tabele, koliko zapravo treba da je taj pritisak ako je u fullu ispravna. Pise neki pokozaj turbine 87%u leru, a kad je u vrhuncu oko 2500rpm, bude 67%, pa onda 50%, pa kad prebacis brzinu onda se opet podigne pa spusti, po tome ako je to to, to bi mozda bio neki senzor tih krilaca za geometriju? Ili postoje jos neka vratanca na turbu koja se tako u procentima moze videti polozaj ili ti otvorenost neke klapne. Zanima ma kako da utvrdim da li je problem u tom nekom motornom sistemu, tipa turbina, map senzor, maf senzor, creva itd, ili je problem mehanicke prirode u lameli, da mi mozda lamela ne hvata dobro pa mi zato brze ode u 3.000rpm a ne ubrza tako lepo? Da li neko ima objasnjenje za ovo, i na koje nacine mogu sam nekako da utvrdim i proverim bar gdeclezi problem pre neko sto odem kod majstora?