Jump to content
FAS Goran

Zakeralo

Members
  • Content Count

    160
  • Joined

  • Last visited


Reputation Activity

  1. Like
    Zakeralo got a reaction from Grafit in Fiat Nuova Tipo - kako mu radi TPMS?   
    Meni se to čudo palilo u dva navrata oba puta sa razlogom. Svojevremeno kada se jedna guma probušila i pre izvesnog vremena ne dugo posle tehničkog. Jedna preduvana, jedna lako spuvana ostale dve u redu. Sistem daje samo upozorenje da treba da se proveri pritisak a kako je indirektan ne locira koji je sve točak u problemu. U svakom slučaju korisna stvarčica
  2. Like
    Zakeralo reacted to ivan73 in O akumulatorima...   
    Ja sam kupio Bosch C3 elektronski - "smart" punjac.
    Njime sam spasao akumulator na Pasatu ovu zimu  (sledeću ide nov).
    Sa C3 ne skidam kleme kod dopunjavanja, koje traje sat-dva.
    Bravisa dobio novu Vartu silver dynamic 63Ah D15.
    Preporuka za oba (punjac i akumulator).

  3. Like
    Zakeralo reacted to Ivan in O akumulatorima...   
    E, da si video kako je to bilo sa Stilom tamo pretprosle decenije, znali smo ga u sraf  , kupusali, sredjivali, nadogradjivali...
    Od tada i auto-entuzijazam i slobodno vreme samo idu nizbrdo. A tek sa ovim francuskim plasticnim poluproizvodom sam evo vec i drugu godinu jos uvek na "Vi"  .
  4. Like
    Zakeralo reacted to Ivan in O akumulatorima...   
    AGM akumulator se menja iskljucivo sa AGM, a EFB moze i sa EFB i sa AGM (naravno, vecina ce izabrati jeftiniji i dovoljan EFB).
     
    Delim misljenje sa Milosem, konkrentno mi je bivsi Bravo MultiAir (sa Stop&Start), pre 6 godina stigao iz Svice sa maltene novim OEM akumulatorom. Znaci kupljen po broju sasije, proverio sam i u ePer.
    Mikro-hibrid 1 je u pitanju (kao i Tipo), sto u praksi znaci da je dovoljan i EFB (za neku aftermarket kupovinu). A evo i svih oznaka koje su bile na njemu (uz pomenutu Heavy Duty), Magneti proizveden u Italiji:
     

     
    @Zakeralo
    Nije u pitanju bilo kakvo izbijanje para iz dzepa (pogotovo sto je razlika u ceni i bukvalno zanemarljiva na period posedovanja) i uvek bih akumulator menjao odgovarajucim tipom.
    U vozilu bez S&S, pokretanje automobila je "jednokratan" dogadjaj i standardni akumulatori su dizajnirani u ovu svrhu. Tj. da ih prazni veliki, kratak nalet snage, nakon cega krece konstantno punjenje.
    U vozilu sa S&S, automobil ce se tokom samo jedne voznje ugasiti i upaliti gomilu puta. Pogotovo u gradskoj voznji i pogotovo jer vidim da retko ko to drzi ugasenim. Sa obicnim accu, ovo cesto iznova i iznova paljenje zateva veci broj vecih "naleta" energije, sto bi brzo ispraznilo obican accu pre nego sto bi alternator mogao da ga u potpunosti napuni.
    Zato S&S accu mora da izdrzi visestruko opterecenje. Pored toga, ne treba zaboraviti da izmedju tih visestrukih paljenja, baterija mora da nastavi da napaja pomocne sisteme (radio, svetla, klimu) cak i kada motor ne radi. Sto dodatno doprinosi brzem praznjenju.
    Kod jos modernijih vozila, sa mikro-hibrid 2 tehnologijom, u pricu se ukljucuje i regenerativno kocenje (pretvaranje kineticke energije u elektricnu) i za njih nisu predvidjeni ni EFB, nego jos skuplji AGM akumulatori.
    Zbog takvih karakteristika S&S akumulatora (EFB i AGM) - u stanju su da se pune mnogo brze od obicnih, mogu da se isprazne u "dublje" stanje i u takvim uslovima mogu duze da traju.
    E sad, vidjao sam i ja da ljudi svasta budze, u nameri da nesto ustede, a neretko se ispostavi upravo suprotno. Nevezano samo za automobile, uvek sam se drzao onoga da ne treba da kupujes nesto sto ne mozes tehnicki kvalitetno da odrzavas (sto kod nas cesto nije slucaj, nego je bitno da komsija vidi raskos ).
    Ako sumnjas na punjenje, valjda se prvo kontrolise stanje i punjenje alternatora (obicno od min 13.8V do 14.2V)?
     
  5. Hvala
    Zakeralo reacted to Reacher Gilt in Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti   
    @jovancha
    Ja ga pronađoh online, neko se setio. 
    Piše Parafull OAT formula, namenjen za Fiat 500 i Maserati Quattroporte. 
     
  6. Like
    Zakeralo reacted to Dejan 1403 in Fiat Nuova Tipo 1.4 16v - cena održavanja?   
    Zvao sam juče ciak i oni mi dali ponudu delova za veliki servis 23.500 ,ali reko sam da mi ne stavlja baš sve najeftinije,najlošije,tako da to dodje kao i u ovlašćenom servisu... I majstor ovde u mestu mi reče da su ruke otprilike 100e...
    A u Stojanovu 14.400... Čisto ako nekog još zanima da ima poredjenje... Znači to je cena za veliki i mali servis. U Stojanovu 36.600 sa alternativnim delovima i bez ulja za menjač...U privatnoj režiji 35.500 tako da to nije baš neka razlika...
  7. Like
    Zakeralo got a reaction from Reacher Gilt in Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti   
    Brljotina u štampariji a i posle na liniji. Kao da im je bilo mrsko da vrate neispravne nalepnice. Kod mene stoji ispravno Paraflu, na nekoliko godina starijem Tipu.
  8. Like
    Zakeralo reacted to knezevic76 in Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti   
    Spavaj mirno

    Sent from my SM-A546E using Tapatalk


  9. Haha
    Zakeralo reacted to jovancha in Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti   
    Ovo je nalepnica ispod haube. Da li u Turskoj antifriz Paraflu Up zovu Parafull?
     

     
  10. Like
    Zakeralo got a reaction from blingaro in Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti   
    Malo oko potrošnje ulja. Meni je prosečna definitivno oko 0,2l na 1000 km. Što kolega Neša reče leti pije više, zimi manje ali to je i momenat starosti ulja tj. pred servis se malo poveća posle servisa sa novim uljem se smanji i tako u krug. Meni lično to ne smeta taman da se vizulno prekontroliše šta još treba. A za duži put jednu litru u gepek za svaki slučaj.
    Jedan lični utisak. Kako auto ima masu kratkih relacija posle izvesnog vremna primećujem da motor postane bučan u leru a zagrejan i malo mu i padnu obrtaji u leru, kao da diskretno neravnomernije radi. Povremeno auto provozam vrlo oštro sa više uzastopnih menjanja brina na skoro 6000 i uz koliko-toloko dužu vožnju na višim obrtajima 3500-4000. Posledica je da motor ponovo postane tih skoro nečujan na leru uz zakucanu kazaljku obrtomera.
  11. Like
    Zakeralo reacted to sokratbg in Fiat Nuova Tipo - Uconnect (iskustva, unapređenja)   
    @Zakeralo
    Nema na cemu. Naleteh slucajno na poljskom forumu na link.
    Realno ne verujem da ce vise biti novih update-a za ovu staru multimediu.
     
  12. Like
    Zakeralo got a reaction from MS PK in Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti   
    Nažalost ovo je čist atmosferac, no i pored toga imam naviku da posle vožnje ostavim motor da malo odradi na leru pa tek onda da ga gasim.
  13. Like
    Zakeralo got a reaction from MS PK in Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti   
    Malo oko potrošnje ulja. Meni je prosečna definitivno oko 0,2l na 1000 km. Što kolega Neša reče leti pije više, zimi manje ali to je i momenat starosti ulja tj. pred servis se malo poveća posle servisa sa novim uljem se smanji i tako u krug. Meni lično to ne smeta taman da se vizulno prekontroliše šta još treba. A za duži put jednu litru u gepek za svaki slučaj.
    Jedan lični utisak. Kako auto ima masu kratkih relacija posle izvesnog vremna primećujem da motor postane bučan u leru a zagrejan i malo mu i padnu obrtaji u leru, kao da diskretno neravnomernije radi. Povremeno auto provozam vrlo oštro sa više uzastopnih menjanja brina na skoro 6000 i uz koliko-toloko dužu vožnju na višim obrtajima 3500-4000. Posledica je da motor ponovo postane tih skoro nečujan na leru uz zakucanu kazaljku obrtomera.
  14. Like
    Zakeralo reacted to ostoja in Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti   
    To mu dodjen italijanski tjunap. Isteras na autoput i pun gas u 4oj (ili kojoj vec da obrtaji porastu na oko 5000 ili nesto manje). Sagori cadj i sr... sto se nakupi u motoru i izduvu. Samo pripaziti turbo da se propisno ohladi pre gasenja auta (lagana voznja nekoliko desetak minuta posle ovakvog dzibrenja).
     
  15. Hvala
    Zakeralo reacted to sokratbg in Fiat Nuova Tipo - Uconnect (iskustva, unapređenja)   
    Uradih update za Uconnect 5 model bez nav i kamere. Mislim da je update univerzalan za sve petice Vidljivih promena nema bas nikakih.
    Link je ispod.
    23.3.67.12 3.2GB Uconnect 5
     



     
    Traje nekih 15 minuta.
  16. Hvala
    Zakeralo reacted to Jim9 in Fiat Nuova Tipo - nivo antifriza   
    Zamenjen termostat.
    Po majstoru, dihtung ok, creva ok, čep rezervoara ok.
     
    Radio kod njega sat vremena (vožnja + garaža), ja prešao 12km do kuće ne vidim curenje.
    Tečnost na polovini dok radi.
     
    Jedino sto primećujemo češću promenu inteziteta rada ventilatora kad sam otvorio haubu. Mada možda je i paranoja jer sad obraćam pažnju na sve.
     
    Ispratiću.
     
    Edit:
    Obracajte pažnju na ovu plastičnu cev. Na Fiat Egea Turskoj FB grupi ima preko 30 tema sa 50+ komentara u vezi problema sa ovom cevčicom. Izgleda da je fabrički defekt.
  17. Hvala
    Zakeralo reacted to knezevic76 in O akumulatorima...   
    Milsim da sam pisao već, al sam ovaj put namerno uzeo akumulator a da nije nekog poznatog brenda, već ruski Akom EFB, ako vozilo nema SS garancija je 43 meseca, ako ima SS zaboravio sm koliko je garancija ali mislim da je 36m.

    EFB Polietilenski separator sa fiberglas platnom (upijajući separator)

    -Snižena količina elektrolita (povišene struje hladnog starta)

    -PANČ tehnologija Ca/Ca (smanjena korozija pozitiva, nisko samopražnjenje, snižena potrošnja vode)

    -Životni vek dvostruko duži u odnosu na konvencionalne tehnologije starterskih akumulatora

    -Podnosi nagle promene temperature, odlične performance na (-40) i eksterno (+50)

    -Podnosi u stacionarnom pražnjenju čak 240 ciklusa (u odnosu na std. baterije sa max.120 ciklusa)

    -EFB separator (skraćeno vreme punjenja po intezivnom pražnjenju)

    -Za mikro-HIBRID vozila sa ugrađenim Start&Stop sistemima

    -Akumulator za automobile sa START-STOP sistemom

    -Za automobile opremljene velikim brojem potrošača (dopunska svetla,pretvarači, jaka ozvučenja…)

    -Ugrađen indikator za brzu kontrolu napunjenosti akumulatora (magic eye)

    – Potpuno bez održavanja

    PS s obzirom količinu kinskih gadžeta u svom vozilu, idealan za@ISV_01 (videti par stavk iznad)


    Sent from my SM-A546E using Tapatalk


  18. Hvala
    Zakeralo reacted to Jim9 in Fiat Nuova Tipo - nivo antifriza   
    Nađoh neki, 3000 dinara. Izjedna je cev i metalna je.

    Još da na molim majstora da mi zameni.

  19. Like
    Zakeralo got a reaction from Novi član in Fiat Nuova Tipo - nivo antifriza   
    Kućište termostata. Ako sam dobro shvatio to bi trebalo da je ovakvo nekako sa ovim plastičnim delom.
     

     
    Plastika je verovatno otišla. Obrni okreni odmah u servis. Koliko je inače motor prešao?
     
    Inače lično mrzim plastiku u motoru gde joj nije mesto.
  20. Like
    Zakeralo got a reaction from Jim9 in Fiat Nuova Tipo - nivo antifriza   
    Lično mislim da ne voziš nikako, ne znaš da li pritisak može da izbije to plastično go*no pa da šteta bude nuporedivo veća.
  21. Like
    Zakeralo got a reaction from PremieRacing in Fiat 500 / 600 & Zastava 750   
    Fiat 600, prototip u muzeju.
     

  22. Like
    Zakeralo got a reaction from oktopod in 500L Cross Pino Silvestre   
    djole81ar
    Zastava je taj problem imala sa kompletnim serijama motora, Tačno su znali koje su serije motora sa delovima "na granici tolerancije" (čitati: "Zarad mira u kući progutati da u motorima  ima više delova koji su u osnovi škart") a koja je serija kako Bog zapoveda.
     
    oktopod
    Srećom kod mene ni menjač ni kvačilo nemaju nkakvu dodatnu "muziku", naprotv sve je vrlo tiho i za sada vrlo glatko kada se sklop kvačila zagreje.
  23. Haha
    Zakeralo got a reaction from city in Bravo by Knezevic   
  24. Like
    Zakeralo got a reaction from knezevic76 in Bravo by Knezevic   
  25. Haha
    Zakeralo got a reaction from Ivan in Bravo by Knezevic   

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...