Jump to content
FAS Goran

III FIAT

Members
  • Content Count

    1
  • Joined

  • Last visited


Reputation Activity

  1. Like
    III FIAT got a reaction from moron in Fiat 500L - prokišnjava na prednjim vratima   
    Zdravo 500 L ovci, prvo želim da vam se zahvalim na svi savetima i informacijama koje sam od vas dobio za ove dve godine koliko pratim ovaj forum, razlog zbog kog sam se registrovao je jer nisam našao takvu temu pa sam je evo ja otvorio.
     
    500L mi prokišnjava na prednjim vratima i to i na vozačevim i suvozačevim. Voda ulazi tačno u gornjem prednjem uglu vrata, a onda se sliva niz onaj crni deo koji stoji u donjem prednjem uglu vrata pa pravo preko malog zvučnika pa preko velikog zvučnika u unutrašnju pregradu od vrata, odakle je skupljam. Po mom mišljenju crkle su one gume koje dihtuju na gornjoj ivici vrata, jer kad sam njih malo razvrnuo na suprotnu stranu posle prve kiše bilo je suvo.
     
    500 L je 2013 godište. Pri pranju kola bilo u perionici, bilo po pritiskom ili voznji po najvećoj kiši sve je u redu, siguran sam da je u pitanju prokišnjavanje.
    Jel je imao neko od vas sličan problem, zna li neko koliko košta zamena ovih guma u servisu, ima li neko uradi sam rešenje?
    Bilo kakav savet ili informacija na ovu temu veoma bi mi značila pa vam se unapred zahvaljujem. Pozdrav
     
     
  2. Like
    III FIAT reacted to Dr Sidious in Fiat 500L 1.4 16v - provera stanja svećica?   
    Korektnije bi bilo navesti ispravniji/brzi/laksi, kakav god, nacin skidanja selne ukoliko isti postoji nego karakterisati rad kao pocetnicki. Ne stimulise bas ljude da postave svoje majstorije.

    Sent from my SM-G975F using Tapatalk


  3. Like
    III FIAT reacted to sasa000 in Fiat 500L 1.4 16v - provera stanja svećica?   
    Ako smem da probam da dopunim ovo uputstvo jer sam na osnovu njega i ja krenuo u zamenu svećica sam, iako nemam pojma, pa da se zahvalim i probam da dopunim slikama, da bude jasnije. Moj auto je dosao na nekih 27.500 km, svakako sam menjao ulje i filtere pa reko ajd da probam i svećice, pa mozda nekom pomogne. Ako je promasena tema nek neko prebaci od admina gde treba. Za ovu operaciju vam treba gedora 8mm, 10mm, 17mm, 16mm za svećice, šrafciger ravan, neka klešta (za vraćanje obujmice usisnog creva) i naravno svećice NGK DCPR7E-N-10
     
    Kao sto Drasko reče odvrnu se dva šrafa sto drže kućište filtera vazduha, moj auto je iz 2017 pa nazad na kućištu nema šraf nego sam samo zatekao gumu koja drži kućište, bukvalno se celo kućište samo malo snažnije povuče na gore i to je to
     

     

     
    pre toga naravno treba skinuti šelnu od ovog velikog creva usisa sa desne strane kućišta filtera vazduha, jednostavno se samo kao sto je obelezeno na slici uvuče ravan šrafciger gde je obelezeno i blago se taj jezičak gurne na gore dok šelna ne otpusti (slike su dosta velikog formata pa se nadam da možete uveličati da detaljnije vidite)
     

     
    ovo crevo dovoda vazduha koje ulazi sa leve strane kućišta filtera vazduha se skida najlakse, pritisne se blago na dole kako je oznaceno na slici i izvuče se, jedino što je jako dugačko pa to radite na kraju, nema mesta gde da se izvuče, tako da celo kućište kad oslobodite i povučete ga na desno, ono će samo ispasti
     

     
    E sad možete da vidite ono o čemu je Draško pričao, 4 bobine koje drži svaku po jedan šraf, masa i džekovi,odvrnete masu, bobine i sraf koji je 17mm obeležen žutom crtom koji drži celu tu šinu
     

     
    ostaje vam jos neka žabica/držač sa desne strane bloka motora, jednostavno sa šrafcigerom samo ga podvučete i na gore malo sile i ispada
     

     
    ostaju još džekovi, ovaj gornji se skida tako sto se pritisne ova crna žabica od gore, žuti deo se malo povuče napolje, kolko sam skontao to je kao neki osigurač, potom uz malo cimanja blagog levo desno skine se
     

     
    džekovi sa bobina se oslobode tako što se (bare je tako meni išlo) šrafcigerom ravnim manjim ovaj žuti deo povuče od bobine da izađe tako sve četiri a potom se taj crni deo pritisne i blago levo desno džek se oslobodi, al to polako sva 4 po malo i cela šina će odjednom sići
     

     

     
    Zaboravih nesto važno možda, pošto niti sam majstor nit se razumem, ja sam ipak zaštitio ovaj usis kada sam ga otkačio sa kućišta,jel kakve sam ja sreće garant bi upalo nešto il ko zna šta, tako da stavice neku jaču kesu i malo gumica ili izolir trake čisto protiv uroka
     

     
    svećice su relativno duboko u motoru pa vam treba produžetak za gedoru 16mm, mora bit gedora za svećice, posto je morate izvući gore, a i kada stavljate novu mora biti u gedori da bi mogli pravilno ušrafiti da ne oštetite navoj il nesto, ja iskreno nisam imao baš za svećicu one imaju neku gumu u sebi ili magnet, iskreno ja sam napravio kupio sam običnu dugačku gedoru 16mm i ubacio sam dva magneta od 10mm (imate u NS u cara dusana neki repro shop) pase ko budali šamar, samo uh učvrstite nekim super lepkom al to sad nije tema, elem lagano su se odvrnule, radite jednu po jednu, kako odvrnete tako odmah ubacujte novu i vraćajte kabel, čisto da motor ostane što kraće otvoren da nesto ne upadne itd
     

     


     
    kada stavljate novu, mora lagano rukom da se zavrće da ide bez ikakvog jačeg otpora, e sad sto se tice zatezanja, najbolje ko ima taj ključ pa podesi kako je Drasko rekao, al ja nadjoh na netu negde mislim da je na sajtu NGK da se zavrće rukom kolko moze i onda jos nekih 180 stepeni,  pa sad...
     

     
    Eto otprilike to je to, posle unazad sve obrnutim redom vraćate, jedino je meni malo muka jer ne znam, šelnu od velikog usisnog creva sam malo teze vratio u leziste ali uspelo je posle malo muke sa špic kleštima pretpostavljam da bi lakse bilo sa onim armiračkim al ih nisam imao, to je to, ovo je samo kao primer nije uputstvo niti treba neko da radi po njemu, za sve sto se desi slomi itd, ja stvarno nisam kriv niti snosim odgovornost. Ako nekom pomognemo ko se ko i ja premisljao dal ce sam dal kod majstora, super, to je i cilj foruma valda da se pomazemo i razmenjujemo misljenja.
     
     
     
     

     
     
     
     
     
     
     
     
     
     


  4. Like
    III FIAT reacted to Drasko bgd in Fiat 500L 1.4 16v - provera stanja svećica?   
    Odvrni dva srafa m6 sa obe strane i maticu  m6 sto drži usis  filtera na desnom kraku sasije, otkaci selnu na crevu za klapnu gasa,posle samo povici celo kuciste filtera na gore,pozadi se drži samo na gumi.Kad sklonis filter videces 4 bobine,odvrni sraf m8 i masu m6,oizvuci zabicu sa desne strane nosača dzekova,onda otkaci sva 4 dzeka sa bobina i istovremeno izvući dzekove,odvrnes m6 srafove sa bobina ivuces napolje i eto svecica.Svecice se stežu na 18Nm! 
  5. Like
    III FIAT reacted to Valjevac in Fiat 500L 1.4 TJet 120 LPG - prevelika potrošnja plina?   
    Moj 500L 1.4 sa ugradjenim plinom:
     

     
    Merim potrosnju punih 5 godina preko android aplikacije 8,12 litara LPGa na tacno 100,000 km...
    Benzin NE racunam jer retko vozim, osim paljenje i zagrevanje. Pozdrav za sve.
     
  6. Hvala
    III FIAT reacted to etibor in Fiat 500L - prokišnjava na prednjim vratima   
    Isti problem sam imao pre 3 godine (auto 2013), zamenjena oba kedera na prednjim prozorima u garanciji. Na vozačevoj strani sam morao sam da umetnem parčence gume u "v" izraz gume u samom gornjem prednjem ćošku vrata, pošto stručnjaci nisu umeli da nameste. I tada je prestalo da curi...
    Ima negde na forumu, pisao sam o tome...
     
    Sent from my Mi 9T using Tapatalk
     
     
     
     
  7. Hvala
    III FIAT reacted to xpandzax in Fiat 500L - prokišnjava na prednjim vratima   
    Pozdrav. Identičan problem sam imao na mom 500l koji je 2014. Pošto je bio u garanciji, svašta su radili da bi otkrili kvar (podešavanje prozora, gume na ivicama vrata itd) i konačno su našli problem - gumica ili nešto što stoji na retrovizoru, između retrovizora i vrata. To su promijenili i više nije bilo vode. Barem su mi tako rekli. Sretno!
  8. Hvala
    III FIAT reacted to jevtic_ognjen in Fiat 500L - prokišnjava na prednjim vratima   
    Ne bi trebalo da su stradale gume jer mnogo stariji automobili nemaju problem sa tim, pokušaj u nekom servisu ili sam ako umeš sa štelovanjem vrata, to nije ništa čudno, normalna je stvar da popuste šrafovi. Meni se na Lanciji desilo da su popustili šrafovi na onoj metalnoj kuki gde hvata brava, primetio sam po zveckanju vrata u vožnji i malo izbaćenoj liniji kad se zatvore spolja, jednostavno dotego šrafove ali iz više puta štelovanja jer i ona odredjuje koliko će vrata biti uvučena unutra.
     
  9. Like
    III FIAT reacted to debelizmaj in Fiat 500L - prokišnjava na prednjim vratima   
    Identican problem ima moj 500L koji je isto 2013. Bas identican, voda se skuplja u malom zvucniku pri jacoj kisi. Nemam resenje ali potvrsdjujem da nisi jedini.
     
  10. Like
    III FIAT reacted to dach@ in Funny photos   

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...