Jump to content
FAS Goran

mickomicko

Members
  • Content Count

    3
  • Joined


Reputation Activity

  1. Like
    mickomicko reacted to Ivan in Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine   
    Samo bih ti skrenuo paznju (posto vozim turbo varijaciju istog) - da je u pitanju MultiAir motor. Pisao sam detaljno na temu MultiAir jedinice (odrzavanje, cene potencijalnih popravki, koje revizije jedinice treba izbegavati) - da se ne ponavljam, moze sve da se pronadje pomocu Search. U najkracem, licno ne bih ulazio u pricu sa MultiAir, ako je motor atmo. Zasto - u pitanju je potencijalno skupa igranka (ako te zadesi ta sreca), a za relativno malu dobit na performansama i potrosnji. MA atmo verzija na Evu ima 105 KS, ali samo 130 Njutna - tj. nesto sitno preko obrtnog momenta atmosferca. Ako se vec ulazi u pricu sa MultiAir i boljim performansama, po meni je mnogo pametnije juriti turbo varijantu. Na Evu je to 135 KS, verzija kod mene je 140 KS, sa 255 Nm u Sport modu. Sto je duplo vise nego verzija bez turba i razlika je ogromna, pogotovo u povlacenju sa nizih obrtaja (duplo veci torque). Interesantno s obzirom na snagu - turbo verzija cak i te snage, trosi manje od atmo, jer lagano nosi karoseriju te tezine.
    Ako performanse nisu toliko bitne a juri se benzinac, "sigurica" varijanta za odrzavanje je obican atmo. S druge strane, MultiAir obicno dolaze u dobrim paketima i nasvirani su opremom. Pa ko sta voli, svoje sokocalo bez i jednog problema teram vec skoro 2 godine (ali je u Svici 2015. stavljena poslednja revizija MA razvoda).
    Jos jedan detalj koji mi upade u oko. MultiAir motori su krenuli 2010. godine (iste godine osvojili i titulu "motora godine"). Tako da nije lose po VIN vozila u ePer proveriti tacan datum proizvodnje, nesto mi tu ne stima, jer pise da je auto 2009.
    Dodatan savet za proveru MA - obavezno skinuti poklopac motora, skloniti MA kabliranje i sa zadnje strane jedinice procitati serijski broj. Na osnovu SN se u tabelama vidi koja revizija jedinice je u pitanju (problematicne su bile one sa pocetka produkcije). I da li je menjana novijom revizijom, na kojima su ispravljeni pocetni problemi. I to sam detaljno objasnio, sa svojim slikama u nekoj od tema.
     
  2. Like
    mickomicko reacted to Ivan in Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine   
    Sacuvan i napucan autic definitivno treba da se saceka neko vreme, kroz to svi prodjemo (u zadnjoj iteraciji sam pratio 3 Compact modela iz grupacije, i dizele i turbo-benzince, pa se i tako opet rasteglo). Ali definitivno vidim da sa "mladjim" Punticima (Evo i Punto MY12) ljudi imaju problem da iskopaju nesto da valja. Evo i par kolega ovde traga ne mesecima, rekao bih bukvalno godinama, vise sam i ja upoznat .
    Apropo primerka iznad, samo sam napisao licno misljenje oko izbora motorizacije, mozda mu vredi dati sansu ili neko ima drugacije misljenje i potrebe... Samo sve treba lepo proveriti. Nisam siguran za ovu 105 verziju, treba videti ide li sa plivajucim zamajcem (ide na turbo verzije) i koja je verzija menjaca. Pretpostavljam FPT-ov, ako je MA u pitanju. Iste te godine kada je krenuo MA motor, FPT je uz njega i 1.6 MultiJet krenuo da ugradjuje C635 menjac, deklarisan na 350 Njutna. Generalno se pokazao kao dobar, i kod mene je u autu, zamerke bez.

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...