Jump to content
FAS Goran

gavranpero

Members
  • Content Count

    85
  • Joined

  • Last visited


Reputation Activity

  1. Like
    gavranpero reacted to nenadedb in Fiat Punto mk.2 1.2 16v - čišćenje malog hladnjaka   
    Pozdrav svima,čitam šta sve piše po forumima,te ovako te onako....probao svasta i na kraju ne vredi,ispirao 5 puta mali hladnjak i mislio da sam resio stvar,dok veceras nisam zamenio NOVIM hladnjakom i to ''BEZ SKIDANJA'' table kako se pise ovde po forumima....Greje kao rerna,ako nekoga interesuje kako...prosto i jednostavno,isprazni sistem od antifriza,skini kasetu,oslobodi srafove centralne konzole,2 stranice kod nogu,levo i desno,2 srafa mala drze poklopac hladnjaka koji ga pokriva,svuci dole plastiku i eto ga,skini šelne i vadi napolje,postupak vracanja već znate...pozz
  2. Like
    gavranpero got a reaction from shuxx in Fiat Punto mk.2 - problem sa menjačem / ''ispada'' iz brzine / teško ide u brzine   
    Gornja duža sajla odredjuje položaj ručice mjenjača lijevo/desno i ona se šteluje. Donja pretpostavljam odredjuje položaj gore/dole, ali se ne podešava. Logički, ako sajlu povučeš prema mjenjaču, ručica bi trebala da ide unatrag, kao kod tebe, što implicira da je kratka, nešto nije dobro sa dužinom. 
     
  3. Like
    gavranpero got a reaction from shuxx in Fiat Punto mk.2 - problem sa menjačem / ''ispada'' iz brzine / teško ide u brzine   
    Jeste sajla, kraća vjerovatno. Znači ne ona što je gore (podešavajuća), odmah iza akumulatora, već niža, ispod te, u donjem dijelu.
    Promijeni obe.
  4. Like
    gavranpero reacted to cwrle in Fiat Punto mk.2 1.2 8v - rešenje ECU problema   
    Sve je super,smanjila se potrošnja lepo vuče.Jos samo da ocistim svećice od gareži koja se napravila zbog izostanka paljenja u cilindrima i to je to.
  5. Hvala
    gavranpero reacted to emil in Farbanje / zaštita Punta odozdo   
    Malo da ozivim post, puntaci na postaju stariji, pa je zastita poda aktuelnija.
    Ja sam pre cetiri godine zastitio pod sa Body 930. Tada sam ga nanosio kompresorom na ceo pod i na koseve. Prethodno sam na par mesta zavario rupe, kojih tada nije bilo puno. Pre pocetka bilo kakvih radova, neophodno je oprati pod auta sa onom puskom i ostaviti da se osusi. Ja sam ga prao u praonici pa posle ostavio tokom novi da se osusi.
    Presao podosta kilometara od zadnjeg sredjivanja poda, pa je red bio da se opet pod sredi.
    Bio sam vrlo neprijatno iznandjen koliko je bilo trulezi na podu.
     

     
    Malo bolje se vidi u mraku.
     

    Uzeti ravzni srafciger i krenuti "besomucno" bockati pod, pa gde vidite da ima trulezi, oznaciti markerom i flexom sa zi(V)canom cetkom skinuti svu zastitu, sloj truleza, sloj hrdje, i to sve u dok ne dodjete do zdravog lima, koji okruzuje najmanje 2-3 cm od lezije. Tada uzmete sprej koji ide za pranje stakla, i stavite ga u antirost. Sa tim sprejom dobro naprskate seceni deo. Antirost nece prianjati za zdrav lim, ali za trulez hoce. Sacekate 3-4 sata, dobijete jedan beli i jedan tamno smedji-mrki sloj, koji opet odstranite sa zivcanom cetkom. Trulez se mora podpuno odstraniti.
     

     
    Jedan od najgorih delova mi je bila kanalica. To je deo koji sam morao odseci da bih mogao da dodjem do dela iza njega pa da to mogu da zavarim i zastitim.
     

     
    Posle svega toga je bilo zavarivanje na tapetu. Nezgodno je da se trebaju savihati delovi iz lima da bi pasovalo dovoljno dobro. Koristio sam lim od 2mm, potrosen je deo od nekih 50x20cm.
     

     
    Ono sto sam primetio je da se trulez pojavljuje simetricno, ako je imate sa jedne strane, obavezno proverite da li je imate sa druge strane. Ja sam tako nabasao na dosta trulih mesta, koje bih inace preskocio jer se nije videlo golim okom niti srafcigerom, vec sam tek nakon skidanja zastite mogao da vidim da je korozija vec jako nacela deo.
    Nakon zavarivanja sam morao jos jednom da predjem zicanom cetkom, jer temperatura hoce da zagreje delove oko vara, pa krene prsljavtvina i na varovima. To se treba ocistiti da bi temeljna mogla da prekrije zavareni deo. Uljanu temeljnu sam naneo uvece pa cekao do ujutru da se osusi. 
     

     
    Na temeljnu sam nanosio Body 999 preko varova, u tankom sloju da bi dobro dihtovalo. On se dostta brzo susi, pod uslovom da je sloj tanko nanesen. Nakon sto se 999 osusio, preko njega sam isao sa Body 951. Unapredjena vezija 950. Na bazi kaucuka je, akon susenja izgleda kao guma. Ja sam ga nanosio cetkom, jer je kompresor sad u kvaru, i mogu reci da se relativno dobro moze nanositi cetkom. Prvi sloj ide malo teze, jer je morao da udje u sve pore i neravnine koje je prethno nanet 930 imao. Svaki sledeci sloj ide dosta lakse. Sa donje strane sam presao u 4 sloja (pod i donje strane pragova), unutrasnjost sam takodje presao sa 3 sloja.
    Dosta se brzo susi, tako da za nekih sat vremena se moze poceti sa nanosenjem sledeceg sloja. Za sve ovo mi je trebalo 4 boce Body 951.
     

  6. Hvala
    gavranpero reacted to cwrle in Fiat Punto mk.2 1.2 8v - rešenje ECU problema   
    Hvala ti,pisacu ovde tok desavanja mizda nekom drugom pomogne.
  7. Hvala
    gavranpero got a reaction from cwrle in Fiat Punto mk.2 1.2 8v - rešenje ECU problema   
    Ništa, pratim temu i dalje dok ne riješiš problem.
  8. Hvala
    gavranpero got a reaction from cwrle in Fiat Punto mk.2 1.2 8v - rešenje ECU problema   
    Danas sam pratio parametre rada motora na MES programu i primjetio sam da vrijednosti za bobinu 1 i 2 nisu kao prije. 
     
    Ovo je od ranije, vremena punjenja bobina. Različita su.
     

     
    Danas kad sam pratio, obe su bile 2.200/2.300 Bobine su iste, kablovi, svjećice. Računar drugi.
     

     
    Šta hoću reći ? Dio koji je zadužen za davanje struje/signala za bobine, na drugoj (u mom slučaju) je imao kašnjenje u odnosu na prvu. Ona ista što je trokirala pri prvom paljenju. Ako ti majstor može ovo provjeriti, možeš lako doći do zaključka da li je ECU za popravku/zamjenu. 
     
     
  9. Hvala
    gavranpero got a reaction from cwrle in Fiat Punto mk.2 1.2 8v - rešenje ECU problema   
    Probaj nabaviti običnu BT dijagnostiku, trebalo bi da ima i kod tebe na oglasima za par evra. Tako bi mogao da pratiš i brišeš greške dok konačno ne utvrdiš koja je konstantna i ponavlja se. 
     
    https://m.kupujemprodajem.com/automobili-oprema/styling-i-tuning/elm327-interfaz-v2-1-bluetooth-obd-ii/oglas/122087850#mhs0-1630267072891.
     
    Ovu sam ja kopčao, može ti prikazati greške motora i obrisati. Nije za nešto više, jer mora ići drugačija, prilagodjena Fiatu. 
  10. Like
    gavranpero reacted to cwrle in Fiat Punto mk.2 1.2 8v - rešenje ECU problema   
    Meni je isto tako bilo u pocetku samo na prvo paljenje malo "stucne" pa posle sve normalno i od tad ima vise od  deset meseci.Sad je doslo do stadijuma gde skoro svaki paljenje trese doduse nikad u voznji nije gubio rad na cilindrima.Javi kada zavrsis kako je ispalo.
  11. Like
    gavranpero got a reaction from MS PK in Fiat Punto mk.2 1.2 8v - rešenje ECU problema   
    Dobio sam danas zamjenski ECU, stavio upalio, radi. Bile su neke greške, ne znam da li moje ili od ranije, uglavnom sam ih obrisao. Nema više lampice motora, niti trokiranja. 
     
    Ti si meni dao savjet, odnosno opisao simptome, mislim da je kod tebe rješenje isto. Naročito što se kod tebe postepeno pogoršavalo, baš kao što je kod mene počelo.
     Pusti majstore, kod njih je sve negdje/nešto/možda. 
     
  12. Like
    gavranpero got a reaction from MS PK in Fiat Punto mk.2 1.2 8v - rešenje ECU problema   
    Bilo bi super da mogu napisati nešto pozitivno, ali za sad ipak ne. ECU sam bio poslao u Zenicu (servis je upućen u popravku boljke na računaru za Punta, barem se tako reklamiraju). Danas ga dobio, spojio, upalio, radi na dva klipa. Bobina 1 ovaj put ne dobija struju. Čujem se sa tim servisom, na kraju predloži da pošalje drugi ECU, dekodiran, plug and play. Sve je to fino, ali i to je iz te serije kvarljivih računara, kad otkaže, ponovo plaćati popravak ?
    Inače majstore ne mogu očima smisliti, uglavnom sve sam radim, imam dobrog kolegu koji mi uradi kompleksnije stvari. 
     
    Jednom riječju "bullshit"
  13. Hvala
    gavranpero reacted to neshaoct in Fiat Punto mk.2 1.2 8v - rešenje ECU problema   
    @gavranpero
     
    Teško je dopisati nešto što već nije napisano oko ovog problema....evo npr. sa prve strane teme na kojoj smo, isto se pojavljivala greška kao kod tvog auta da bobina broj 2 ne radi kako treba...i na kraju je opet morao biti urađen ECU:
     
     
  14. Hvala
    gavranpero reacted to kreator in Fiat Punto mk.2 1.2 8v - rešenje ECU problema   
    To za ecu dok je vruć ne mora da znači.Uglavnom elektronika radi bolje na normalnoj temperaturi nego kad je hladna.Moguće da je problem neki oko kontakta na ecu (hladan lem) pa s tim radi normalno kad se zagreje.
  15. Hvala
    gavranpero reacted to cwrle in Fiat Punto mk.2 1.2 8v - rešenje ECU problema   
    Pa spomenuo si neke bobine ERA ili tako nesto mozda je i do njih(nisam cuo za tu marku).Iz iskustva drugih ljudi bobine za punta dodju kao potrosna roba.Naleteo sam na net-u na coveka iz Kraljeva koji ima originalne delove za punta za prvu ugradnju uz fabrike,jeste malo skuplji ali su delovi originalni za prvu ugradnju.Ako Admin dozvoli mogu i da napisem na kojem sajtu taj covek prodaje delove pa mozes da kupis bobine kod njega ako je do njih.Spomenuo si da se auto ugasio jesi mozda proveravao senzor bregaste hoce zbog njega da se ugasi auto kad je hladan(zbog bobina ne bi trebalo da se gasi).
  16. Hvala
    gavranpero reacted to cwrle in Fiat Punto mk.2 1.2 8v - rešenje ECU problema   
    Moze pumpa da oslabi pa da daje slabiji pritisak,mozda je i neka dizna zapusena,moze da postoji i neka mikro pukotina na usisnoj grani mozda i da je dihtung usisne grane popustio.Ovo su sve informacije od mog drugara mehanicara.
  17. Hvala
    gavranpero reacted to cwrle in Fiat Punto mk.2 1.2 8v - rešenje ECU problema   
    Od mog poslednjeg posta nema promena,i dalje kako mu dodje ,poslednja dva dana lepo pali bez tresenja,pre toga kako kad neki put na svakom paljenju se zatrese,pa onda par dana samo na prvom jutarnjem paljenju nema pravila.Meni prikazuje greske na obe bobine(povremene greske) i posle zamene proverenim polovnim bobinama isto.Jedina novost je da se cuje zubor vode u malom hladnjaku pri paljenju kada zatrokira,majstor inace moj drugar kaze da je probio dihtung na glavi pa zbog toga pokazuje greske za bobine jer po njegovim recima dijagnostika (barem ne njegova Delphi)ne moze da pokaze da li je posebno problem na bobini ,svecicama ili kablovima.Jos kaze da ima razlike da li pokazuje stalnu ili povremenu gresku bobine,jer ako je stalna greska onda je problem u bobinama (ili kablovima,svecicama)a ako je povremena greska moze da bude da je negde popustio dihtung na glavi.A po njegovim recima na puntu se to desava zato sto je nosac motora povezan sa glavom motora i zbog vibracija digtung negde popusti.Ne bi bilo lose da se proveri dihtung glave(CO2 testom)da se iskljuci ta mogucnost jer hoce i zbog toga da trokira pri paljenju.Ne znam koje si svecice stavio ali punto hoce fabricku preporuku za svecice.Ako sam ti nekako pomogao drago mi je.
  18. Hvala
    gavranpero reacted to cwrle in Fiat Punto mk.2 1.2 8v - rešenje ECU problema   
    Da li je greska na bobini stalna ili ne.Moze biti i da je probem u diznama,pumpi goriva(daje mali pritisak)i jos svasta nesto.Mozda neki mali fals vazduh.
  19. Hvala
    gavranpero got a reaction from neshaoct in Fiat Punto mk.2 1.2 8v - rešenje ECU problema   
    @cwrle
     
    Hvala na opširnom odgovoru i pomoći.
    Što se tiče svjećica, moram provjeriti koje su, ali nešto kao kroz maglu mi se vrti da su preporučene na forumu BKR5EZ ugradjene. Što se tiče dihtunga, prošle godine radio komplet motor (ravnanje glave, karike, leteći, ventili, veliki servis), pa kontam da nije prije mogao otići dihtung. Mada, primjetio sam sad sa novim akumulatorom da to prvo paljenje se jedva i osjeti da je zatrokirao, ali upali grešku. Zamjeniću mjesta bobinama, da vidim šta će se desiti. Naravno, pišem ovdje rezultate.
     
     
  20. Hvala
    gavranpero reacted to Mijailović P. in Fiat Punto mk.2 - problem sa menjačem / ''ispada'' iz brzine / teško ide u brzine   
    Podmazuješ sve klizne i rotirajuće elemente.
    Ispod ručice i na samom menjaču su zglobovi (jabučice).
    Nije loše ni sajlu podmazati, ali malo je veći zahvat.
    Najbolja je bela mast pa još u spreju...
  21. Like
    gavranpero got a reaction from Reacher Gilt in Fiat Punto mk.2 - zamena sajle gasa?   
    Promijenio, mada sam jedva iščupao gumeni dio koji ide do papučice. Takodje, malo sam previše dotegao sajlu, pa su išli obrtaji sami gore kad oduzmem gas. 
     

     
     
  22. Like
    gavranpero got a reaction from shuxx in Fiat Punto mk.2 - zamena sajle gasa?   
    Promijenio, mada sam jedva iščupao gumeni dio koji ide do papučice. Takodje, malo sam previše dotegao sajlu, pa su išli obrtaji sami gore kad oduzmem gas. 
     

     
     
  23. Like
    gavranpero got a reaction from Martin in Fiat Punto II (188)   
    Hajd, neka tema ostane, radio sam kao nešto na autu. 
    Naručio sam iz Kine LED H7 za kratka po cijeni od 30€ par. Danas stiglo, evo kako izgleda.
     

      
     
    Ovo su sijalice.
     

     
    Potrošnja 60W ukupno, 900 lumena pojedinačno, aktivno hladjenje, zaštita od pregrijavanja i višeg napona. 
     
    BAM 61.00  35%OFF | NOVSIGHT 2PCS 60W 18000LM H4 H7 H11 H8 HB4 H1 H3 HB3 9005 9006 9007 H13 Car LED Headlight Bulbs 6500K Cool White Car Lamps
     

    https://s.click.aliexpress.com/e/md1T9lwo
     
     
  24. Hvala
    gavranpero reacted to Ivan in Fiat Punto II (188)   
    Damper/apsorber u prednjem braniku. Imas i ugraviran serijski broj OEM dela (8-cifreni, 46522733) - klik u ePer i lako potvrdis : 
     
     
     
  25. Like
    gavranpero got a reaction from neshtry in Fiat Punto mk.2 1.2 8v - rešenje ECU problema   
    Juče sam krenuo u grad, stao na semaforu i u tom trenutku je počeo da trese i vibrira. Dam gas, jedva krenuo, preko 1500 počinje da udara filter zraka od lim karoserije. Na auspuh izbacuje crn kondenz. Pritisak na crijevima vode normalan, ima ulje, ne prijavljuje nikakvu grešku na dijagnostici. 
    Odvezao sam majstoru, skinuo prvo sa jedne bobine kablove, ugasio se, zatim sa druge isto se desilo. Danas će da izmjeri kompresiju i dalje da otvara, ako se ne uoči problem. Mene zanima da li se ovako manifestuje problem neispravnog ECU-a ili je ventil, klip, nešto do mehaničkog dijela na motoru ?
     
     

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...