Jump to content
FAS Goran

Tulivoje

Members
  • Content Count

    98
  • Joined

  • Last visited

About Tulivoje

  • Rank
    Regolari

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Jasno, nego sam ipak htela da se proveri u uputstvu, jer nekad tt liči na kuku za prtljag, počeli su da ga označavaju sedištem i sidrom tek kasnije.
  2. Koliko vidim, nema ni isofix ni tt, ali to nije nikakav problem, jer je sedište pravilno montirano pojasom auta isto bezbedno kao ono montirano isofix sistemom. Hoćete da uđete u našu grupu, tamo je spisak sedišta koja mogu unazad do 18 ili 25 kg? Stavila bih spisak ovde, ali je nemoguće, ima baš mnogo sedišta. Pogledajte Axkid sedišta, meni su ona zakon jer su prošla švedski Plus test (sva osim bustera) i samim tim ne mogu u smer vožnje.
  3. Šta kaže uputstvo za auto na levoj slici? Tt ne mora da bude na zadnjem sedištu, može i negde u gepeku, ali mora da se vidi u uputstvu da li je to tt, da se ne zameni sa kukom za prtljag, jer ona nije dovoljno ojačana da izdrži sile sudara. Pogledaj, pa javi. Dete bi se vozilo u smeru vožnje, ili u suprotnom smeru (5 puta bezbednijem)?
  4. Evo me. Isofix ćete lako napipati, to su dve kuke koje se nalaze u pregibi između sedalnog dela i naslona. Isofix, za razliku od pojasa auta, ima samo dve tačke vezivanja i fali mu treća, a to je ili top tether, ili potporna noga, ili pojas, sam isofix nikako ne može. Imate li uputstvo od auta?
  5. Ne znam, nisam to primetila. Broj umetaka zavisi od toga da li je sedište 0+, odnosno da li je namenjeno novorođenčetu, jer onda ima više umetaka. Inače, adac i ocenjuje udobnosti i slično, bezbednost je samo 50%. Evo, pisala sam na grupi, pa kopiram, lakše mi je: Evo zašto stalno pričamo da ADAC nije jedini dodatni test i da je mnogo ozbiljniji švedski Plus test: ocenjivanje sedišta je potpuno različito, jer ADAC ne ocenjuje samo bezbednost sedišta, već i težinu montaže, materijale, udobnost, dok Plus test meri istezanje vrata u sudaru, pa nijedno sedište u smeru vožnje ne može da ga prođe. I onda se desi da sedište koje je prošlo Plus test na ADAC testu dobije lošiju ukupnu ocenu zbog toga što se teško montira (a montira se teško jer treba da izdrži sile sudara kod težeg deteta u smeru suprotnom od smera vožnje). Zato je važno da budemo svesni toga da su Plus testirana sedišta mnogo ozbiljnija, a ovde je odlično detaljno objašnjenje: https://axkid.com/uk/articles/adac-testing-safety-handling-and-ergonomics/ Za udobnost stvarno ne znam, meni Titan Pro i Plus izgledaju slično, mada Pro deluje nekako jadno u onoj svetloj boji, kad staviš crnu onda je nalik Plusu.
  6. Prolaze rigoroznije testove, zato su bolja. Sedišta po R44 regulativi se testiraju na čeone i sudare otpozadi, a i-size i na bočne, zato imaju bočnu zaštitu. Teste lutke u regulativi R44 imaju 4 senzora, a i-size 32 i mnogo vernije prikazuju ponašanje dečijeg tela u sudaru. Najbolja su sedišta koja su dodatno prošla švedski Plus test, ali nijedno od njih ne može nikad u smer vožnje, jer se meri istezanje vrata u sudaru, a u smeru vožnje se vrat istegne više od dozvoljenog da bi prošao bez povreda.
  7. Uglavnom ništa pametno, bar prema mom dosadašnjem iskustvu (radila sam obuke za roditelje na dodeli sedišta u Zemunu). Daj bože da su nešto promenili.
  8. Ja bih preporučila da zanemarite vrištanje i da ipak ostane što duže u suprotnom smeru. Eno, na fb grupi nam je ukrajinski tata čija je devojčica slomila vrat i umrla u sudaru sa 3.5 godine i sad mu je životna misija da ubedi ljude da što duže voze decu unazad. Stavite bezbednost pre udobnosti, moji su svi urlali, ali su se vozili unazad, samo sam pojačavala muziku. Ako hoćete uđite u grupu, jer tamo imamo spisak sedišta koja idu duže unazad, nd mogu nikako da ga prebacim ovde, a da ne prepisujem jer ih ima preko 40. Grupa je Savetovalište za auto-sedišta Udruženja Roditelj. I-size sedišta ne dozvoljavaju smer vožnje pre 15 meseci, ima oznaka na sedištu. Za rotaciju se slažem, još jedna stvar koja može da se pokvari.
  9. Nema na čemu! Nisam očekivala onoliku gužvu, prijatno sam iznenađena. Hvala i tebi što si došao, valjda ćemo sad češće praviti te akcije.
  10. Isofix nije bezbedniji od montaže pojasom, isto je, samo je manja mogućnost greške pri montaži. Ali, ne može na srednje mesto u nekim autima uopšte da se montira sedište, ni pojasom, zato treba gledati uputstva. Vidimo se sutra, ako se organizuješ.
  11. Zaboravih - u nedelju 8.5. od 11-13 h na parkingu Hyundai Srbija ćemo organizovati besplatan pregled dečijih sedišta, pa ako nekom odgovara neka dođe.
  12. Univerzal je vezivanje pojasom. Mora u uputstvu da bude i deo o isofixu i top tetheru. Vodite samo računa, ako ima podne pretince, onda otpišite sedište sa potpornom nogom, jer uglavnom ne može, a i kad može, mora u otvoreni pretinac, ili da se on ispuni u ovlašćenom servisu.
  13. Moj odgovor je negde nestao, roman napisah. Uglavnom, ja imam tri isofixa i tri top tethera u Dačiji Dokker, staju uredno tri sedišta. Najbolje je pregledati uputstvo za auto, jer tamo uvek piše sme li dečje sedište na srednje mesto pozadi, šta ima od sistema vezivanja i slično. Sam isofix nije dovoljan, jer mu fali treća, antirotacijska tačka vezivanja, a to je top tether, potporna noga ili pojas, u zavisnosti od modela sedišta. I nije bezbedniji od sedišta pravilno montiranog pojasom auta. Recimo, stariji modeli Scenica su imali dva isofixa na bočnim sedištima, bez top tethera, a sa podnim pretincima, pa nije moglo nijedno sedište na isofix osim nekih, retkih, koja idu na isofix i pojas. Moj ćale ima Subaru Forester, u uputstvu piše da ne može na srednje mesto sedište, tako da ni SUV nije rešenje. Najbolje sa tri odvojena sedišta, ali opet treba pročitati uputstvo i videti šta proizvođač kaže. Koliki su klinci?
  14. A inače (zaboravih malopre), koliko god savetnica da pitate, nijedna neće odobriti korišćenje bustera sa naslonom pre pune 4 godine, jer su takve EU preporuke, a one su zasnovane na testiranjima na lutkama koje verno prikazuju dečije telo u sudaru. Pre 4 godine dečiji skelet nije dovolkno zreo da izdrži sile koje proizvodi pojas u tri tačke vezivanja, zbog toga je važno da budu vezani pojasom u pet tačaka. Ja sam se potrudila da smislim neko rešenje, jer je nezgodno kad je dete krupno, a automobil ne poseduje tt. Da ste pitali Rode, recimo, odgovorile bi Vam da ne koristite auto dok dete ne napuni 4 godine, jer ne žele da preuzmu odgovornost za neku ne daj bože situaciju (i u pravu su skroz).
  15. Ja sam ta savetnica sa FB, pa teško da mogu nešto drugo da predložim, osim onog Chicco Fold n go, mada je i za njega dete premalo. Podne pretince je dobro da nemate, onda može potporna noga. Kada auto ima podne pretince, to je problem. Jeste, Beryl je skup, jasno mi je. Ima Besafe jedno, ali je isto skupo, kao i neko Maxi cosi (pričam o ovima koja imaju između nogu deo gde se provuče pojas, pa bar da se izbegne submarine effect).

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...