Cao drustvo pozdrav za sve od mene,resih i ja da ubijem vreme a ujedno mozda moje znanje nekom pomogne. Odmah da se ogradim ne zelim da nikog omalovazim a sebe predstavim kao sveznalicu, moj cilj je da razmenjujuci saznanja pomognemo jedni drugima a ne da dokazemo da smo supermeni. Famozni AGR ventil sluzi za prociscavanje izduvnih gasova tako sto ih vraca na ponovno sagorevanje. Ovaj odgovor sam dao ispitivacu na prijemnom ispitu za mehanicara u austijskom ÖAMTC jer oni imaju prijemni ispit da bi mogao da pocnes da radis u toj firmi. Usledio je hladan tus "kolega netacno"! I ja ga po...i za to radno mesto .E onda kad sam verifikovao diplomu prosle godine imao sam pripremni kurs za diplomski ispit i tamo sam naucio cemu sluzi ovo cudo . AGR ventil sluzi za povracaj izduvnih gasova to je tacno ali u samo odredjenim momentima. Na leru i punom gasu (ubrzanju) on mora ad bude zatvoren u protivnom imate problem. Na leru ukoliko je otvoren on dovodi u cilindar izduvne gasove smanjuje koncentraciju kiseonika i auto radi nemirno a u extremnim situacijama moze da ugasi motor (ako je potpuno otvorio). Na punom gasu iz istih razloga gore on smanjuje ubrzanje ako je otvoren. On je tu da na primer kada vozite pod malim opterecenjem u velikom stepenu prenosa (5 brzina 80km/h) otvori dovod izduvnih gasova u usis. Evo zasto kada je malo opterecenje motor ubrizgava malu kolicinu goriva,posto motor disel usisava kompletnu zapreminu cilindra svezeg vazduha logicno je da ima veliku kolicinu kiseonika.U tom slucaju javlja se toplo sagorevanje koje ima veliku kolicinu stetnih materija u sebi.Da bi se to sprecilo (toplo sagorevanje) ECU otvori AGR ventil i motor usisa mesavinu izduvnih gasova i svezeg vazduha,posto u izduvnim gasovima nema kiseonika( on ja u predhodnom taktu sagoreo) automatki sesmanjuje kolicina kseonika u cilindru i sagorevanje je hladnije i samim tim se smanjuje kolicina stetnih gasova.Super stvar teorijski gledano ali prakticno je drugacije. Zbog nedostatka kiseonika prilikom sagorevanja se javlja veca kolicina cadji koja se vrati kroz AGR u usisnu granu i vremenom Istu ulepi da ne mozes da verujes a moze i da prouzrokuje zaprljanost turbine. KOd novih automobila mislim od 2007 ovaj ventil je nemoguce iskljuciti jer ECU odmah ukljucuje smanjeni rezim snage mada na nekim forumima pise da su rusi vec reprogramirali ECU da radi bez toga i bez PARTIKELfiltera. Razlog problema kod novih auta je da zbog smanjenja potrosnje i boljih gasova ubrizgavanje je manje i preciznije tj koncentracija smese nije u celom cilindru ista, tako kod benzinca je najbogatija u blizini svecice a sto idemo dalje ona je siromasnija .Kod dizela ubrizgavanje se vrsi u najtopliju tacku u cilindru radi lakseg i boljeg samopaljenja.U oba slucaja AGr igra vaznu ulogu jer ako ga iskljucite koncentracija smese se menja pa ce tako siromasna smesa da se teze pali. Ja licno kod svakog svog auta to cudo blokiram jer stedim sebi vreme za ciscenje usisne grane a i nemoj da zaboravimo da auta to pre nisu ni imala pa su prolazila kilometre i kilometre.Iskreno receno dosta mi je sto moram na poslu da ih cistim i perem tako da ne moram ina svom autu. Kolegu Mikija potpuno razumem i opravdavam to sto radi jer vama stedi pare za redovno ciscenje a sebi stedi jedan od najgorih poslova jer ko to nije cistio nezna kolko je to sr..e od posla a da ne govorimo sto ruke ne mozes da operes celu nedelju. sto se tice stetnosti ja samo mogu da kazem moj prijatelj ima lagunu 1,9dti kupljena sa 195000km ja sam je odmah blokirao i decko ima sada 343000km i auto radi bez greske. Nego da zavrsim hocu da kazem da ne zaboravimo to je vas auto,vas novac i vasa odluka.Ja i kolege smo tu da svima damo savet ili bolje receno predlog a vi kao musterije odlucujete sta da se radi. Iskreno se nadam da sam bar nekom pomogao JAGODINAC
Da ti nije nesto u redu sa sagorevanjem? Kako vuce? Btw, pre neki dan idem uz Kosutnjak i ispred mene taxi Stilo JTD. Nikada u zivotu nisam video da neki auto tako dimi. Morao sam da usporim jer je bilo nemoguce voziti iza njega.
Svaka cast na ideji ,al meni nema lepseg uzitka nego kad sa lakocom manevrisem u centru grada na 40+C dok neki mucenik vrti juga sa peskirom oko vrata ....
@Adis1984
Na nekoliko mesta se vec pisalo oko zamene lanca na 1.3, tako da cemo spojiti ovu temu sa postojecim sadrzajem.
Imas u ovom postu par linkova kao ka odgovarajucim temama, pa mozes detaljnije da procitas:
Po preporuci proizvođača se menja na 250 000 ako se ne čuje ranije.
Znam jednog dobla koji će uskoro dvostruko i isto nije menjan lanac a čitam i da su neki menjali i nakon 100 000 km. Dakle nema pravila.
Cena zamene nije visoka tako da bih ti preporučio da ga zameniš i ne misliš o njemu.
Administratori će spojiti sa postojećom temom pa možeš da vidiš iskustva.
Imamo u firmi jednog takvog, sa naknadno ugrađenom rampom, razvozimo s njim kotlove i radijatore, granulat tezak 1200 kg, ide bez problema...
S tim da je i rampa oko 250kg, znači vuknjari 1450kg bez problema...
Ja sam Adis iz Gračanice, BiH, vozim Grande Punto 1.3MJT 2008. Radim kao vozač, tako da bude i izvoza za Srbiju, Hrvatsku itd. a i u firmi vozim Fiat Ducato Maxi (dobar kombi ide ko nevrijeme). U nekoliko navrata sam pregledao forume i našao par odgovora odn. rješenja koja su bila vezana za moju bebu Grandića.
Pa hajd reko da se učlanim... Pozz svima Vama i nadam se da sam dobrodošao...