Jump to content
FAS Goran

bogar

Members
  • Content Count

    86
  • Joined

  • Last visited


Reputation Activity

  1. Like
    bogar got a reaction from jolehp in Tapaciranje volana & neba   
    Za majstor Stevu @TpcVolanasve pohvale! Kod  njega nisam radio volan, al sam dopunjavao sedista i ugradjivao vazdusne jastuke. Ljudi, fabrika! Toliko pedantnosti i predanosti radu retko se srece. 
  2. Like
    bogar reacted to ISV_01 in Poklanjam zadnji zvucnik Fiat Nuova Bravo   
    @bogar
    Nije druze odavno, dobio je kolega zvucnik. 
     
  3. Like
    bogar reacted to Reacher Gilt in Poklanjam zadnji zvucnik Fiat Nuova Bravo   
    Dobio, i na kraju ga čak (jedva) i montirao ... ima jedno mesec dana ... 
     
    Tako da zvučnik više nije aktuelan, voza se u mom bravo-u već treću 'iljadu kilometara ...  
  4. Like
    bogar got a reaction from pilgrim011 in Promena boje Fiat znaka/Custom Badge   
    Nisam naišao na ovu temu na forumu (search) pa reko da postavim tutorijal kako zameniti boju vašeg znaka.
     
    Meni je moj plavi znak drag, al sam rešio da ga modifikujem. Pošto mi je GP crne boje, kapirao sam da će mu lepo čučnuti crni znak.
     
    Ovde ću vam opisati kako sam to odradio. U pitanju je plavi znak! Ovi noviji crveni su znatno lakši za obradu.
     
    Koristio sam:
    Šrafciger
    Ključ 8
    Vodenu šmirglu
    Fen za kosu (što jači to bolji)
    Skalpel
    Super lepak
    Čistač za kočnice,WD40, ili bilo šta slično
     
    Znak na gepeku je lako skinuti. On je na zabicama. Tanki šrafciger treba obloziti krpom ili pamukom kako bi se izbeglo oštećenje farbe, zabosti šrafciger izmedju znaka i lima i polako ga podbadati u krug dok znak ne počne da se odvaja.
     
    Prednji znak je na šraf Skida se tako sto se gornja maska bukvalno povuče malo jače par puta, pridržavajući drugom rukom branik. Bukvalno ga jedan šraf drži za masku.
     
    ZADNJI ZNAK prvo treba dobro zagrejati feonom, zatim ga okrenuti i tamo ćete videti malu rupicu. Meni je bilo dovoljno da gurnem šrafciger i odvojim plavu plastiku od venca.
    Sledeća faza je šmirglanje plave boje sa plastike. Ja sam to radio vodenom šmirglom, i zaista lako ide (pazite da ne zakačite srebrne ivice ako želite da ih zadržite). Problem nastaje na spojevima plave i srebrne boje u udubljenjima slova. Tu su ostatci boje i tačkica. To sam rešio skalpelom, lagano sam strugao plavu boju dok je više skoro nije bilo.
    Spoljni deo plastike sam obložio izolirkom, mada se može koristiti bilo koja lepljiva traka. Došlo je na red nanošenje crne boje. Boju sam nanosio tri puta. Posle svakog nanošenja sam sačekao da se boja osuši pre nanošenja sledećeg sloja.
    Kada se sve osušilo i kada sam skinuo izolirku bio sam oduševljen
     
    PREDNJI ZNAK je bio baš veliki problem. Fen nije pomogao (čak je i pregoreo, dužan sam jedan fen). Pokušao sam da odvojim plavu plastiku od venca tankim šrafcigerom i tom prilikom oštetio znak zatim sam pokušao da probušim srebrnu plastiku šrafcigerom/skalpelom kako bih pogurao plavu plastiku i razdvojio je, i tom prilikom sam oštetio znak gde je čak plava plastika napukla. Sledeći pokušaj je bio skalpelom po obodu gde se spajaju dve plastike. Baš sam morao da zapnem da bi skalpel ušao u medjuprostor. Ni to nije pomoglo iako mi se činilo kao dobro rešenje. I bilo je delimično dobro jer sam skalpelom napravio prostor da prođe "Čistač kočnica" ( ili WD40). Kako sam ga naprskao tako su se plastike razdvojile.
    OVE neuspele pokušaje sam naveo da bi znali šta da ne radite i kako da ne oštetite znak kao što sam ja.
    Postupak promene boje isti kao i kod zadnjeg znaka... Šmirgla, skalpel, boja, sušenje.
    Venac i znak, sada crni, zalepio sam super lepkom. Vratio znakove na svoja mesta, i slikao. Bilo je već veče pa se i ne vidi baš najbolje, verujem da ću se ujutru iznenaditi
     
    P.s. ne znam kako će ispasti redosled slika pošto pišem sa tapatoka.
     
    Sent from my CLT-L29 using Tapatalk
     
     
     
  5. Hvala
    bogar got a reaction from Marko.d in Fiat Nuova Bravo / Grande Punto - multimedija / double din / aftermarket (neoriginal) navigacija   
    Cini se da moze. Pogledaj opis uredjaja. ali cini mi se da je to ta.
  6. Like
    bogar got a reaction from pilgrim011 in Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine   
    @pilgrim011  Mislio sam na 1.4. 1.3 nisam vozio,do podataka sam dosao ovde na forumu. Kapiram da su oba jako glasna, s tim sto kod dizela mozda postoji ona izolacija na haubi, ako ona uopste nesto znaci.
     
    Pardon,165 kmh
  7. Like
    bogar reacted to pilgrim011 in Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine   
    @bogar, "Na 120-130 je na 4000+ rpm, dok je 1.3 na 3200rpm otprilike, i pri toj brzini je jako jako bucan. Na 170 je j****o nesnosna buka, pomislio sam da pocinju da otpadaju delovi polako  Ali ipak je to gradski auto. Na ap kad ga zaletis, a treba mu vremena, moze lepo da ide.", e ovo sam tražio, svaka čast, samo te nisam najbolje razumeo. 
    Naime, pošto si u istoj rečenici pomenuo oba motora, nisam siguran koji je jako bučan od dva, pošto oba postižu 165kmh max? Tj. koji se više dere?
    Aha, mislim da sam skapirao na drugo čitanje - govoriš o ovom koji voziš, tj. 1.4.
  8. Like
    bogar reacted to OMP in Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine   
    Prvo kakav je to majstor kad to smatra manom motora, on umesto da ti kaze da treba da odrzavas auto , radis v.servis na vreme i sl. on te plasi pucanjem kajisa. Nece on sam od sebe da pukne ako je dobar to je jako glup razlog da te neko ubedi da ne kupis neki auto. Ako ne menjas ulje i filtere mozes i ceo motor da s*ebes, isto posledica nemara kao i za zupcasti a ne fabricka mana.
    A sto ti nije rekao uradis veliki servis i miran si kad ti je vec rekao na 1.3 mjet da zamenis lanac i miran si?  Pritom ni ti zameniski setovi lanca nisu vecni hoce i oni da puknu pre nego zupcasti, mnogi misle lanac je vecna stvar nema odrzavanja. To je problem u narodu a ne u konstrukciji motora, nista nije vecno i sve mora da se odrzava, zato menjas zucasti na vreme i nece skrsiti ventile, menjas ulje i motor ce trajati, itd. 
    Jedino kod Tjet motora moze biti sporna IHI turbina, Garet je bolja opcija ali i redja, ali i turbina se reparira danas ili se kupi druga, nije to vise ne znam koja cifra. I potrosnja goriva je veca kod Tjet nego kod 8v ako je to nekom bitno ali zato i auto ide neuporedivo bolje, sve ima svoje.
    Isto mi kazu 16v vise trosi ulja, pa i da trosi kakve veze ima, dolivas i vozis, trosi i gorivo koje je mnogo skuplje pa svi sipamo i vozimo, mnoga kola fabricki deklarisana na potrosnju ulja, nista cudno. 
     
  9. Hvala
    bogar reacted to pilgrim011 in Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine   
    Pa npr. majstor reče da se ventili kod 1.4 8v ne skrše ako ode zupčasti, a kod 16v se to dešava.
  10. Haha
    bogar reacted to Djuk85 in Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine   
    Dal je moguće da opet krećete iz početka

    Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk


  11. Like
    bogar reacted to horvat in Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine   
    Osim sto treba sipati vise ulja (nalazim preporuke za 2.8-3L), takodje treba cesce menjati ulje. Problematika je da taj menjac zapravo pregreje ulje, i kad se to desi par puta, ono izgubi svojstva i ne podmazuje, iako ga ima. Tako da veca kolicina pomaze da se temperatura bolje disipira, a cesca zamena osigurava da ulje uvek ima propisana svojstva. Tako odrzavan M32 moze da gura dugo...
     
    M32 Gearbox | WG Motorworks
  12. Like
    bogar reacted to Ivan in Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine   
    Na autu ti je FPT-ov C635 menjac.
    Sto se tice MA razvoda, po VIN i datumu proizvodnje se vidi da je auto originalno iz fabrike izasao naravno sa prvom verzijom, tj. 55228221.
    Ta verzija je, generalno gledajuci razvoj, kasnije zamenjena sa poslednjom revizijom 55257643. Sto se moze videti i u ePer.
    Naravno, to je samo oko Compatibility liste - a koja verzija jedinice je stvarno na autu, najsigurnije je procitati sa sa samog MultiAir bloka. Pogotovo oni koji dolaze iz Svice, neretko stizu sa novijim verzijama (sto opet nije preterana garancija kako je odrzavano i vozeno). Kako proveriti reviziju po SN jedinice, imas detaljno objasnjeno ranije, u istoj ovoj temi:
    https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/41516-fiat-grande-punto-saveti-iskustva-pre-kupovine/&do=findComment&comment=1526038
     
  13. Like
    bogar reacted to Mijailović P. in Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine   
    Tako piše. Nova je ubačena, mlađa. 
  14. Like
    bogar reacted to horvat in Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine   
    Pazi istina je da idu teze u prvu kad je hladno, ali meni je promena ulja + aditiv, dosta popravilo situaciju, cak evo i posle godinu dana!
  15. Like
    bogar reacted to ISV_01 in Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine   
    Mislim da je C635 išao u EVO
     

     
    Za GP sam našao u E-peru da su prestali sa ugradnjom C542/544 (C544 je M32 problematični) 01/10/2010godine. 
     

     
    Neko će biti precizniji, sa Perom se još po malo svađam  
  16. Like
    bogar reacted to horvat in Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine   
    @bogar Ne mogu da komentarisem okacene primerke, nisam ih gledao ali cu odgovirit na par stavki.

    Potrosnja u gradu ne bi trebala da ti prelazi 10L u slucaju t-jet motora (120 i 155ks) a u slucaju multiair motora(135, 163, 170), moze da bude samo manje od t-jet u istim uslovima.

    Delova ima pregrst i odrzavanje nije problem, jedni od jednostavnijih auta te snage i generacije.

    Sto se tice Abartha GP, cene jesu dosta jake, pa zato mogu da predlozim da pogledas mozda Alfu Mito. Mehanicki gledano to je isti paket skroz, ne samo motor i menjac, nego i trap i kocnice. Tamo postoji verzija 1.4 tjet sa 155ks i cene takvih se krecu izmedju 4000-4500 za lepe primerke i malo ispod toga za losije primerke.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
  17. Like
    bogar got a reaction from horvat in Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine   
    Dobro vece! U potrazi sam za  jacim GP/Evom od onog koji trenutno ima,1.4 77ks. Ponuda je blago receno uzasna. Naisao sam na par modela koji su mi interesantni, pa me interesuje vase misljenje o ovim modelima:
     
    https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/19142940/fiat-evo-14t-abarth?attp=p1_pv0_pc1_pl1_plv0

    Ovaj planiram da odem da pogledam u narednim danima. Cena mi je sumnjiva, zazori na vozacevoj strani izrazeniji, ne izgleda najsjajnije na slikama, videcu kakav je uzivo. Vredi li uopste uzimati ovakav model ili postoje i bolje opcije? Potrosnja u gradu (nije mi presudna ali bih voleo da znam otprilike)? Brinu me dostupnost delova, njegova retkost kod nas, strucnost majstora. Ne bih ga uzimao na godinu dana da se izivim, nego bih ga uzeo na duze.
     
    https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/19170391/fiat-evo-14-ben-turbo?attp=p1_pv0_pc1_pl2_plv2

    Sasvim fina oprema, ne izgleda mi lose preko slika. 135ks motor.
     
    https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/19179889/fiat-grande-punto-14-t-jet-ch?attp=p1_pv0_pc1_pl1_plv0

    Ovaj mi na slikama izgleda "najsvezije".
     
    Abarth GP mi je takodje zelja, ali mislim da su cene trenutne ponude prenaduvane.
     
    Unapred hvala za svako misljenje ili bilo kakvu informaciju.
  18. Hvala
    bogar got a reaction from ISV_01 in Fiat Grande Punto - ugradnja dnevnih LED svetala? / LED pozicija   
    Evo LINKA sa kojeg je on porucio, kako mi on kaze. Nadam se da nije pobrkao.
  19. Like
    bogar reacted to Uros992 in Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine   
    Kako sam završio sa kupovinom kola, preneo bih neka isksutva.
     
    Ono što je generalno utisak je da je ponuda punta/grande punta/eva baš tanka bila kako aktivno pratim poslednja 2-3 meseca, pogledao sam nekih 7-8 komada i neki su bili ok ali preskupi, dok je većina delovala loše i imala neke ozbiljne mane... Na kraju sam počeo da gledam sve marke automobila i kupio Hyundai i30 koji je prešao manje od 100 hiljada km od prvog vlasnika, pregledan u ovlaščenom servisu, za manje novca od onog koji bi mi trebao za punta iz uvoza + registracija i veliki i mali servis (na i30 sve odrađeno redovno). 
     
    Neki koje sam gledao na oglasima su još aktivni pa evo iskustva:
     
    https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/18746014/fiat-evo-14-ben-turbo?attp=p3_pv0_pc1_pl1_plv0
     

     
    Ovaj baš lepo izgleda, ima tragova korišćenja posebno u enterijeru ali nije ništa strašno bar meni, odlična oprema. Problem je što se čuje onaj zvuk (tandrkanje) kad se turira, pisali su ljudi već po forumu o tom problemu i izgleda je wastegate u pitanju. Prodavac spušta cenu odmah za 200 eur ako ga pitate koja je zadnja cena, ali oko ovog problema sa turbinom kaže da se ne razume i da je to zadnja cena. Ako nekoga zanima, revizija multiair jedinice je 55272426. Imam sliku revizije i snimak ovog zvuka, ukoliko neko hoće da vidi/čuje neka piše.
     
    https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/18713737/fiat-grande-punto-14-m-air-turbo?attp=p0_pv0_pc0_pl1_plv0
     

     
    Ovaj auto je previše izlizan, istrošeno deluje, vidi se i na slikama kako izgledaju menjač, volan i sl, uživo izgleda i lošije od toga. Nisam se ni baktao da gledam koja je revizija multiair-a niti da tražim ključ da ga upalim. Auto je uvezen 2019. čini mi se, 2 godine je registrovan u Bg.
     
    https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/18476974/fiat-grande-punto-evo-14-tb-sport-16v?attp=p0_pv0_pc0_pl1_plv0
     

     
    Ovog sam pogledao na brzinu u prolazu još ranije, deluje ok spolja, osim što se ljušte felne kad se pređe prstom i ukoliko se dobro sećam, oko znaka fiat napred se ljušti. Bila je gužva na placu, a nisam imao vremena da čekam da mi neko da ključ. Auto je na oglasima sigurno jedno 2-3 meseca, bio je skinut na 2-3 nedelje pa vraćen.
     
    https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/18821839/fiat-evo?attp=p0_pv0_pc0_pl1_plv0
     

     
    Ovog nisam gledao, ali čisto da napomenem da je već bio na oglasima do pre mesec ipo dana i prodavao ga je neko drugi po istoj ceni. Vidi se u nekoj od mojih prethodnih poruka kad sam slao i link za ovog punta.
     
    Veliko hvala @Ivan i @Jackkk na savetima, preporukama i pre svega izdvojenom vremenu tokom praćenja oglasa, njihove poruke i komentari su značili dosta u procenjivanju automobila.
     
  20. Like
    bogar got a reaction from TpcVolana in Tapaciranje volana & neba   
    Za majstor Stevu @TpcVolanasve pohvale! Kod  njega nisam radio volan, al sam dopunjavao sedista i ugradjivao vazdusne jastuke. Ljudi, fabrika! Toliko pedantnosti i predanosti radu retko se srece. 
  21. Like
    bogar reacted to profa_chb in Kako skinuti farbu, mrlje od ulja, katrana, smolu od bora, tragove markera...   
    Evo da se javim posle dužeg vremena. Smola se lepo zapekla na službenom Golfu za ovih mesec-dva. Odvezao sam ga na pranje u firmi, oprali su ga kilavo, ali dovoljno za moj mali eksperiment. Probao sam ovaj put da skinem smolu čistim alkoholom 96% i toalet papirom, i to na vratima, staklu, i retrovizoru, i USPEO SAM. Alkohol 96% jako lepo rastvara čak i stvrdnutu smolu, ali je isto tako i lako razmazuje, te je bolje koristiti više manjih parčića papira za čišćenje jer se jako brzo natope rastvorom alkohola i smole. Ovo se najbolje vidi na staklima, i ne pere se tako lako.
     
    E sad, sa tragovima od ptičijeg izmeta još nisam stigao da eksprimentišem, jer papci nisu lepo oprali auto pa se tragovi ni ne vide... Probam uskoro, pa javljam i to!
  22. Like
    bogar reacted to Nikola 1.6 in Fiat Grande Punto - zamena zvučnika / ne rade svi zvučnici / veličina (prečnik) zvučnika   
    Ja sam letos stavio JBL Stage 2 13-ice pozadi sa adapterima iz velteh-a, adapter je morao malo da se modifikuje da bi stao zvucnik. Svira mnogo bolje od fabrickih zvucnika. Na prolece ako bude auto ostao kod mene stavljam i napred JBL. Postoji i ona fora sa zamenom gume na zvucnicima koji su probili, dosta je jeftinija varijata ali aftermarket daje mnogo bolji zvuk svakako.  
  23. Like
    bogar reacted to Bojssa in Zamena amortizera gepeka   
    Ukoliko nekoga muče propišali amortizeri gepeka i konstantno držanje istih dok istovarujete namirnice iz gepeka, evo linka za jeftino rešenje problema.
    Zamenio sam ih nedavno na Puntu kao i na nekim drugim autima. Jednostavan posao od 5 minuta a cimanje oko gepeka me je smaralo zadnjih dve godine dana. Sami amortizeri su od 600 do 1500 dinara, zavisno od otpora i možda samog mehanizma ili kvaliteta. Proizvođač je Poljski "Polcar".
    Za Pola sam uzimao te od 400Nm, koštali 675 dinara po komadu. Ovi za Puntišu su ako se sećam, 360Nm i 550 dinara po komadu uz popust. Redovna cena nešto oko 650 rsd.
     
    Naručeno preko Silux.rs stiglo za nekih 6 dana. Dosta nekih delova sam naručivao preko njih, zadovoljan sam generalno kvalitetom tih Polcar delova, u odnosu na cenu su sasvim korektni.
     
    https://www.silux.rs/proizvodi/karoserija/amortizeri-haube
  24. Like
    bogar reacted to doctorr67 in Fiat/Lancia/Alfa Romeo Otpadi   
    ima delova za Fiat vozila u Kumodražu, ulica "Kružna" na kraju te ulice Zoran se zove koji prodaje delove .
    Radno vreme od ponedeljka do petka je dostupan na tel: 063352080. Nisam video na temi da ga je iko pomenuo pa eto možda nekom to bude značilo..
     
  25. Like
    bogar reacted to Ivan in Promer rupa na Grande Puntu?   
    Nije problem samo u razlicitom PCD. Razlikuje se i CB (centralna rupa). Stilo je klasican Fiatovac sa 58.1 mm, kod GP je to 56.6 mm.
    Da bi sve bilo po PS, felna prvo mora dobro da naleze na glavcinu. Sto znaci da je potrebno uraditi i prstenove (zbog razlicitog CB), a pozeljni su i plivajuci srafovi (zbog razlicitog PCD).
    Na stranu tehnika - estetski mi Blade ili bilo koje OEM felne sa Stila uopste ne ide na narednu generaciju Fiata (GP, Bravo)... Stilo je sav u ostrim, germanskim crtama (samim tim i felne). Dok su GP i Bravo pravi Zabari, obli i dizajnirani "iz ruke". Vidjao sam par Nuova Bravo sa Dynamic 16'' ili Blade 17'' felnama sa Stila - stoji im kao piletu sise  . Da ne pominjem sto je na Blade ET felne mali (41 mm) pa su na sve to jos podvucene pod krila na Bravu (OEM ET od 31 do 26 mm).
    Ako ti zatreba info iz prve ruke - Blade felna je siroka 7'' (pola cola sira od fabicke 17'' za GP, koja je na 6.5'').

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...