Jump to content
FAS Euroauto Goran

Ivan

Moderator
  • Content Count

    21587
  • Joined

  • Days Won

    129

Reputation Activity

  1. Like
    Ivan got a reaction from Kosta Smosta in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    Sta pricas, covece  , kakva crna uvreda i "osecanje lose"  ? Uvek potenciram da smo tu da se druzimo (najsadrzajnije uzivo), ispricamo, pomognemo, uporedimo iskustva...
    Apsolutno postujem to sto kazes i ne pada mi na pamet da te ubedjujem. Ali isto tako vrlo dobro znam sta sam napisao i debelo stojim iza toga.
    Razliku u buci i sumu vrlo cesto primetim, manje ili vise, eto naveo sam zadnji primer da je kod poslednje kupljene gume to bilo bukvalno prvo sto sam uocio (iako je nova, ima trunku veci sum).
    Razliku u udobnosti takodje, zimska/letnja tek - po mekoci komponente, pomenutom "bezanju" preko ivice felne u ostroj voznji po krivinama, laksem okretanju volana u mestu sa istom dimenzijom, da ne nabrajam. Mozes da uocis i izmedju letnjih ako je u pitanju bas drasticna razlika, tipa nekih Eco plastikanera, losijih guma sa debljim bokovima, losijih XL guma (eXtraLoad)... Navodio sam cak primere nekih ovde redjih koje su mi stizale iz inostranstva sa felnama, skoro nove (Sumo Firenza ST - sara Yokohame S, Nankang TourSport 611, itd.), plastikaneri koji su bukvalno izbijale plombe i koje sam odmah menjao. Pominjao sam i primer kada prvi put uzeh Conti PremiumContact, poveo i matorog (od koga sam i pokupio auto-entuzijazam) da mi pravi drustvo... Krenuli ka kuci posle montaze i posle par neravnina maltene se u istom trenutku samo pogledasmo  , koliko je to primetna razlika bila.
    Sto se razlike u pritiscima tice - licno na istoj dimenziji primetim da mi je guma tvrda i da auto zvoni vec i na svako naglo povecanje temperature (po 10-15 C). I obrnuto, jer se pritisak menja otprilike po 0.1 Bar na svakih 7C spoljne temperature. Ako si pratio forum, videces da cesto u tim periodima godine, na forumu "podsetim" drugare da provere i koriguju pritisak, jer me sam auto "opomene" ako zaboravim ili ne stignem. Videces i ko je od nas aktivan u temi o pritiscima u gumama, izboru manometara, itd...
    Postujem svako tudje misljenje, ali sve ovo sto navodim nije nikakav "trip"  , vec provereno evo koliko imam staza, na ko zna koliko vozila, raznoraznih dimenzija i tipova guma. Nemam nista ni protiv toga da neko ne veruje u to sto pisem, apsolutno. Kao sto i ja verujem da neko ne moze da primeti sve pomenuto ili da mu npr. auto blago vuce u stranu jer je ispumpana jedna prednja guma. Sedeo sam sa X ljudi u kolima (sluzbenim pogotovo) koji za nesto sto konstatujem tokom voznje (kao vozac ili suvozac), kazu "ma kakvi", a nakon toga caste  ... Najlakse merljiv i uporediv je za pocetak npr. pritisak.
  2. Like
    Ivan reacted to Dule 021 in Fiat Nuova Bravo - saveti/mišljenja/iskustva pre kupovine   
    Lepo ja napisah da ima razloga zasto je ta cena i da dobro i povoljno ne mogu u istu recenicu ali uporno se gura ta jeftinoca sa mislju u glavi da ce se malo uloziti i dobiti dobar auto ali od babe se devojka ne moze napraviti.
    Bolje je pogledati skuplje primerke i kupiti dobar primerak. 
  3. Like
    Ivan reacted to gile smederevo in Farbanje felni, niklovanje, sređivanje…I styling takođe   
    Opel Corsa D. 17 cola. Poprilično izubijane o ivičnjake. Ali ništa što malo truda ne može da reši...sve farbe su Body , dakle ništa profi, ali radi posao. Alu git neki iz Uradi sam. 
     
         
     
         
     
  4. Haha
    Ivan reacted to totti in Porsche priprema napad na F1?   
    Ono što je sigurno je da bi jedan motor izdržao celu sezonu

    Sent from my SM-G770F using Tapatalk


  5. Hvala
    Ivan reacted to Zakeralo in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    Hajde da i ja bacim koju o AS Mišlenu CC 2 posle nekih mesec i po korišćenja. Iako je nezahvalno porediti gume iz različitih klasa ipak ima ubedljivih razlika. Ono što se odmah primeti da je vozilo postalo nešto teže na volanu u mestu i manevrisanju pri malim brzinama, parking i slično. Pri brzinama većim od nekih 120-130 km/h nešto je AS bučniji i utisak je da letnja guma bolje prijanja (Gudjir Efficientgrip). Daleko od toga de je Mišlen nebezbedan no po meni ima razlike. Tu se neke prednosti letnje gume završavaju. Po onim kišurinama od pre par nedelja Mišlen je ipak sigurnija guma. Bare ne oseća kao što nema problema na lako blatnjavom putu sa i bez asfalta. Rupe lakše „pegla“, onaj tupi udar nakon veće rupe je tiši (onaj trenutak kada nekim javnim preduzećima pominjete užu i širu familiju), na neravnom asfaltu manje auto nervozniji, guma dosta udara zadrži za sebe. Na suvom a naročito i vlažnom hrapavijem asfaltu koji se davno rastao sa bitumenom i malo je još krivudav AS se pokazuje kao mnogo sigurnija guma. Ma kako to možda blesavo zvučalo na magistrali i po gradu generalno je vožnja nešto udobnija a bez neke ubedljive razlike u buci, gde generalno opšti utisak sigurnosti bolji. Ostaje pitanje procene potrošnje i naravno ponašanje na temperaturama ispod nule i vejavici.

  6. Like
    Ivan got a reaction from MS PK in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    Sta pricas, covece  , kakva crna uvreda i "osecanje lose"  ? Uvek potenciram da smo tu da se druzimo (najsadrzajnije uzivo), ispricamo, pomognemo, uporedimo iskustva...
    Apsolutno postujem to sto kazes i ne pada mi na pamet da te ubedjujem. Ali isto tako vrlo dobro znam sta sam napisao i debelo stojim iza toga.
    Razliku u buci i sumu vrlo cesto primetim, manje ili vise, eto naveo sam zadnji primer da je kod poslednje kupljene gume to bilo bukvalno prvo sto sam uocio (iako je nova, ima trunku veci sum).
    Razliku u udobnosti takodje, zimska/letnja tek - po mekoci komponente, pomenutom "bezanju" preko ivice felne u ostroj voznji po krivinama, laksem okretanju volana u mestu sa istom dimenzijom, da ne nabrajam. Mozes da uocis i izmedju letnjih ako je u pitanju bas drasticna razlika, tipa nekih Eco plastikanera, losijih guma sa debljim bokovima, losijih XL guma (eXtraLoad)... Navodio sam cak primere nekih ovde redjih koje su mi stizale iz inostranstva sa felnama, skoro nove (Sumo Firenza ST - sara Yokohame S, Nankang TourSport 611, itd.), plastikaneri koji su bukvalno izbijale plombe i koje sam odmah menjao. Pominjao sam i primer kada prvi put uzeh Conti PremiumContact, poveo i matorog (od koga sam i pokupio auto-entuzijazam) da mi pravi drustvo... Krenuli ka kuci posle montaze i posle par neravnina maltene se u istom trenutku samo pogledasmo  , koliko je to primetna razlika bila.
    Sto se razlike u pritiscima tice - licno na istoj dimenziji primetim da mi je guma tvrda i da auto zvoni vec i na svako naglo povecanje temperature (po 10-15 C). I obrnuto, jer se pritisak menja otprilike po 0.1 Bar na svakih 7C spoljne temperature. Ako si pratio forum, videces da cesto u tim periodima godine, na forumu "podsetim" drugare da provere i koriguju pritisak, jer me sam auto "opomene" ako zaboravim ili ne stignem. Videces i ko je od nas aktivan u temi o pritiscima u gumama, izboru manometara, itd...
    Postujem svako tudje misljenje, ali sve ovo sto navodim nije nikakav "trip"  , vec provereno evo koliko imam staza, na ko zna koliko vozila, raznoraznih dimenzija i tipova guma. Nemam nista ni protiv toga da neko ne veruje u to sto pisem, apsolutno. Kao sto i ja verujem da neko ne moze da primeti sve pomenuto ili da mu npr. auto blago vuce u stranu jer je ispumpana jedna prednja guma. Sedeo sam sa X ljudi u kolima (sluzbenim pogotovo) koji za nesto sto konstatujem tokom voznje (kao vozac ili suvozac), kazu "ma kakvi", a nakon toga caste  ... Najlakse merljiv i uporediv je za pocetak npr. pritisak.
  7. Like
    Ivan got a reaction from alfaholic in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    Sta pricas, covece  , kakva crna uvreda i "osecanje lose"  ? Uvek potenciram da smo tu da se druzimo (najsadrzajnije uzivo), ispricamo, pomognemo, uporedimo iskustva...
    Apsolutno postujem to sto kazes i ne pada mi na pamet da te ubedjujem. Ali isto tako vrlo dobro znam sta sam napisao i debelo stojim iza toga.
    Razliku u buci i sumu vrlo cesto primetim, manje ili vise, eto naveo sam zadnji primer da je kod poslednje kupljene gume to bilo bukvalno prvo sto sam uocio (iako je nova, ima trunku veci sum).
    Razliku u udobnosti takodje, zimska/letnja tek - po mekoci komponente, pomenutom "bezanju" preko ivice felne u ostroj voznji po krivinama, laksem okretanju volana u mestu sa istom dimenzijom, da ne nabrajam. Mozes da uocis i izmedju letnjih ako je u pitanju bas drasticna razlika, tipa nekih Eco plastikanera, losijih guma sa debljim bokovima, losijih XL guma (eXtraLoad)... Navodio sam cak primere nekih ovde redjih koje su mi stizale iz inostranstva sa felnama, skoro nove (Sumo Firenza ST - sara Yokohame S, Nankang TourSport 611, itd.), plastikaneri koji su bukvalno izbijale plombe i koje sam odmah menjao. Pominjao sam i primer kada prvi put uzeh Conti PremiumContact, poveo i matorog (od koga sam i pokupio auto-entuzijazam) da mi pravi drustvo... Krenuli ka kuci posle montaze i posle par neravnina maltene se u istom trenutku samo pogledasmo  , koliko je to primetna razlika bila.
    Sto se razlike u pritiscima tice - licno na istoj dimenziji primetim da mi je guma tvrda i da auto zvoni vec i na svako naglo povecanje temperature (po 10-15 C). I obrnuto, jer se pritisak menja otprilike po 0.1 Bar na svakih 7C spoljne temperature. Ako si pratio forum, videces da cesto u tim periodima godine, na forumu "podsetim" drugare da provere i koriguju pritisak, jer me sam auto "opomene" ako zaboravim ili ne stignem. Videces i ko je od nas aktivan u temi o pritiscima u gumama, izboru manometara, itd...
    Postujem svako tudje misljenje, ali sve ovo sto navodim nije nikakav "trip"  , vec provereno evo koliko imam staza, na ko zna koliko vozila, raznoraznih dimenzija i tipova guma. Nemam nista ni protiv toga da neko ne veruje u to sto pisem, apsolutno. Kao sto i ja verujem da neko ne moze da primeti sve pomenuto ili da mu npr. auto blago vuce u stranu jer je ispumpana jedna prednja guma. Sedeo sam sa X ljudi u kolima (sluzbenim pogotovo) koji za nesto sto konstatujem tokom voznje (kao vozac ili suvozac), kazu "ma kakvi", a nakon toga caste  ... Najlakse merljiv i uporediv je za pocetak npr. pritisak.
  8. Like
    Ivan reacted to YUgisa in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    Mozda su napunjene sa vecim procentom azota nego sto ce biti na pumpi, ali sa cistim sigurno nisu
  9. Like
    Ivan got a reaction from igor0511 in Seat Leon FR 2.0 TDI   
    Meni zato najvise i lezi Compact klasa. Volim naravno i limuzine, ali za otvoren put... Ovo kako se "razvija" BG, sa manjkom parkinga, sve uzim parking mestima, ogromnim guzvama - za mene je veci auto samo veca patnja. Compact je tu neki kompromis da mozes i da se potrpas za dalji put, a da opet bude koliko-toliko podnosljivo za BG lokal. Vozio sam bas dosta i sluzbene 407, 508, CX-5, ali mi je nekako kad sednem nazad, opet Compact kao krojen za mene. Generalno, ta klasa i jeste decenijama unazad bila all-rounder i ubedljivo najprodavanija. Do ovog pomodarstva sa B i C Crossoverima.
    Tu su negde. Klasican "golfovski" od 380 l , Bravo je na 400 l. Leon je i kraci nekih 7 cm.
  10. Like
    Ivan got a reaction from Woodoo in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    Evo pre 3 meseca zamenih letnje P7 Cinturato za Sport AllSeason - i u odnosu na njih, iako su nove, cujem malo veci sum kada prolazim pored neke barijere pored puta. Nikakav umisljaj, eto to je bukvalno prva stvar koju sam primetio, letos sa otvorenim prozorima (sa zatvorenim vec dosta manje). Po specifikacijama, razlika je 1 dB (71 vs 72 dB). Isto tako sam za Sport BluResponse, cim sam je svojevremeno kupio, pisao da je izuzetno tiha - po specifikacijama videh da je bila 68 dB.
    Naravno da se primeti meksa smesa, najbolje poredjenje je ako se ista dimenzija duva na isti pritisak. U ostrijim krivinama osetim kako sama guma malo vise "bezi" bokom preko ivice felne, ako je mekanija. Takodje osetim i razliku u tvrdoci od po +/- 0.1 Bar na varijacije temperature, 0.2 mi je vec ohoho...
    I to smo samo mi amateri, tek u 3. deceniji vozackog staza - zamisli tek kakve finese moze da uoci zvanicni forumski tester @Axic .
  11. Like
    Ivan got a reaction from alfaholic in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    Evo pre 3 meseca zamenih letnje P7 Cinturato za Sport AllSeason - i u odnosu na njih, iako su nove, cujem malo veci sum kada prolazim pored neke barijere pored puta. Nikakav umisljaj, eto to je bukvalno prva stvar koju sam primetio, letos sa otvorenim prozorima (sa zatvorenim vec dosta manje). Po specifikacijama, razlika je 1 dB (71 vs 72 dB). Isto tako sam za Sport BluResponse, cim sam je svojevremeno kupio, pisao da je izuzetno tiha - po specifikacijama videh da je bila 68 dB.
    Naravno da se primeti meksa smesa, najbolje poredjenje je ako se ista dimenzija duva na isti pritisak. U ostrijim krivinama osetim kako sama guma malo vise "bezi" bokom preko ivice felne, ako je mekanija. Takodje osetim i razliku u tvrdoci od po +/- 0.1 Bar na varijacije temperature, 0.2 mi je vec ohoho...
    I to smo samo mi amateri, tek u 3. deceniji vozackog staza - zamisli tek kakve finese moze da uoci zvanicni forumski tester @Axic .
  12. Like
    Ivan got a reaction from MS PK in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    Evo pre 3 meseca zamenih letnje P7 Cinturato za Sport AllSeason - i u odnosu na njih, iako su nove, cujem malo veci sum kada prolazim pored neke barijere pored puta. Nikakav umisljaj, eto to je bukvalno prva stvar koju sam primetio, letos sa otvorenim prozorima (sa zatvorenim vec dosta manje). Po specifikacijama, razlika je 1 dB (71 vs 72 dB). Isto tako sam za Sport BluResponse, cim sam je svojevremeno kupio, pisao da je izuzetno tiha - po specifikacijama videh da je bila 68 dB.
    Naravno da se primeti meksa smesa, najbolje poredjenje je ako se ista dimenzija duva na isti pritisak. U ostrijim krivinama osetim kako sama guma malo vise "bezi" bokom preko ivice felne, ako je mekanija. Takodje osetim i razliku u tvrdoci od po +/- 0.1 Bar na varijacije temperature, 0.2 mi je vec ohoho...
    I to smo samo mi amateri, tek u 3. deceniji vozackog staza - zamisli tek kakve finese moze da uoci zvanicni forumski tester @Axic .
  13. Haha
    Ivan reacted to totti in Porsche priprema napad na F1?   
    https://vm.tiktok.com/ZM8tPWp67/

    Sent from my SM-G770F using Tapatalk


  14. Like
    Ivan got a reaction from MS PK in Stilo White Scorpion   
    I posle kazu da smo pi*ajzle, ne vole da im stojis nad glavom... A naprave stetu dok trepnes.
    Kod vulkanizera sam uvek isao sa skinutim poklopcima alu felni, sacnem kada balansiraju... Jos kada im je sada sezona, ponasaju se kao da su tockove oteli od Nemaca. Cast izuzecima.
    Razumem da su pretrpani poslom, ali opet nekome bez ikakvog razloga napravis nepotrebnu stetu i muku da to popravlja ili nabavlja novo.
    I mene je u nekom trenutku zezao automat, bas to sto pricas. Da li sam pravio neku ekstenziju na osovinu, radilo je posle perfektno godinama... I sto mi se svidjalo, stopke su reagovale na najmanje pipanje pedale, za BG strucnjake koji vole da ti voze na zadnjem braniku.
  15. Like
    Ivan got a reaction from neshaoct in Fiat Punto mk.2 - menjanje ozvučenja, zvučnici i radio/head unit   
    Na drugim Fiatima, pri zameni fabrickog uredjaja, mora da se unese novi Code (upisuje se u Body Comp i uparuje sa njim). Ili da se skine CAN Check.
  16. Like
    Ivan got a reaction from MS PK in 2021 Dacia Logan 1.0 Tce ECO-G Comfort   
    Kakvo je to oslovljavanje postovanog kolege - nisam drukara, ali ako glavnokomandujuci @MS PK ovo vidi, moze vrlo lako da se popije minimalno jedan disciplinski Mod Preview  .
     
    PS: Nece kolega da mu promenim nick pa to ti je, a pitao sam ga lepo, potvrdice i sam. Ovako je bar meni nelagodno uvek kada treba direktno da mu se obratim  .
    A sto se tice ovakvih raznoraznih detaljnih podataka i pitanja po forumu - covek igra na ziletu izmedju toga da pomislis da je:
    1. filigrantski precizan entuzijasta
    2. provokator  
     
  17. Like
    Ivan got a reaction from MS PK in Nuova Delta 2.0 mjet Platinum - finally -   
    Svasta, stvarno...
    @MS PK not approved.
  18. Like
    Ivan reacted to neshaoct in Uvoz polovnjaka iz Evrope (norme, inicijative, katalozi...)   
    Nestašica novih vozila povećala tražnju za polovnjacima
     

     
    U Srbiju se uvozi manji broj polovnjaka, a srednja klasa ovih vozila je za poslednjih šest meseci poskupela u proseku od 800 do 2.000 evra. Stručnjaci ocenjuju da će se rast cena i korišćenih i novih automobila nastaviti i sledeće godine, jer na globalnom tržištu ostaju isti problemi. Poremećeni tokovi snabdevanja, nestašica čipova, poskupljenje sirovina i transporta produžiće se i tokom 2022. To uslovljava nedostatak i novih i polovnih vozila u ponudi što dovodi do skoka njihove cene, pišu Novosti.
     
    ''Čini nam se da polovnjaci poskupljuju bukvalno iz dana u dan'', kaže Nebojša Ivanović iz jedne poznate auto-kuće. ''Njihova cena je porasla u inostranstvu i nema dovoljno ni korišćenih niti novih vozila. Za poslednjih pola godine srednja klasa polovnih automobila, kao što su Golf, Astra, Citroen C4, Ford Focus, u zavisnosti od modela, u proseku je viša od 800 do 2.000 evra. Jeftinija registracija od sledeće godine za automobile čija je zapremina motora iznad 2.000 kubika, starosti od 5 do 20 godina, pokrenula je pitanje u javnosti da li će ova mera podstaći uvoz starijih vozila koji su veći zagađivači. Ivanović ističe da se u Srbiju trenutno uvozi mnogo više vozila koja su manje kubikaže od ove za koju će važiti olakšice.
     
    ''Najveća kočnica za kupovinu tih automobila je bila skupa registracija'', objašnjava Ivanović. ''Kada to od januara bude pojeftinilo, može se očekivati da se poveća uvoz vozila veće kubikaže.''
    Petar Živković iz Asocijacija automobilskih novinara Srbije smatra da novi režim registracije ne predstavlja konkurenciju za uvoz novih vozila. ''Ko je planirao da kupi novi automobil kupiće ga, ali šta da rade građani koji nemaju novca za to'', kaže Živković. ''To je, pre svega, olakšica za vlasnike koji imaju taj auto, da ga zadrže i da imaju šta da voze. Ljudi 11 godna papreno plaćaju porez. Sada će imati značajnu uštedu.'' On ukazuje da će jeftinija registracija, kao i druga izmena propisa za porez na prenos apsolutnih prava prilikom prodaje polovnjaka među građanima, koja pojednostavljuje proceduru, uticati na bolji promet korišćenih vozila i oživljavanje tog tržišta. Međutim, neće biti, kako ocenjuje, velikog rasta potražnje.
     
    ''Najviše će pojeftiniti registracija za vozila velike kubikaže, ali ne očekujem da će zbog toga da poraste njihova prodaja'', navodi Živković. ''Treba imati u vidu da su delovi za tu vrstu automobila veoma skupi. Teško će neko da odluči da kupi takvo vozilo samo zato što je registracija povoljnija.'' Ipak, on ukazuje da je potrebno da se podigne prodaja novih automobila kroz različite vrste subvencija i podsticaja. Bez toga ćemo, kako naglašava, teško obnoviti vozni park čija je prosečna starost 17 godina. Živković ocenjuju da će se i u narednoj godini zadržati isti trend porasta cena i polovnjaka i novih vozila, jer ostaju isti problemi.
     
    Zbog poskupljenja pazare starije
    ''Za srednju klasu Golfa ranije je trebalo izdvojiti 10.000 evra, a sada košta 12.000, Peugeot 308 je bio 9.950, sada je 10.950 evra'', navodi Nebojša Ivanović iz jedne auto-kuće. ''Mnogi kupci odustaju od planirane kupovine zbog poskupljenja i opredeljuju se za starije vozilo. Drugi su spremni da doplate koliko treba da bi pazarili vozilo koje žele. Neki neće da čekaju mesecima na novi auto, pa se odlučuju da kupe polovni. Sve je individualno.''
     
    preuzeto sa - Auto Blog
  19. Like
    Ivan got a reaction from dach@ in F1: Renault / Alpin   
    Alonso želi da ostane u F1 čak i ako Alpine ne bude bio dovoljno konkurentan
     

     
    Gost podkasta Beyond the Grid ovoga puta bio je čuveni Španac.
     
    Fernando Alonso se ove sezone odlučio da se vrati u najbrži cirkus a sa francuskim timom ima potpisan ugovor na još i narednu godinu. Ipak, uveliko se priča da bi on tu mogao da ostane i u 2023. kada bi već napunio 41. godinu što kako on kaže nikako mu ne smeta.
     

     
    Španac je javno kazao da uveliko juri svoju treću titulu u Formuli 1 a zbog velike promene tehničkih pravila nada se da bi ovaj pohod mogao biti realn već naredne sezone.
    “Stvarno se nadam svom trećem šampionatu i uradiću sve što je potrebno kako bi se to i ostvarilo. To bi mi puno značilo kada bi završio svoju karijeru. Nismo toliko očajan da dođem do svog cilja, ali to bi mi promenilo pogled na celu moju karijeru ili bi uticalio na način kako posmatram ovaj sport. Ja sam konkurentna osoba i učiniću sve šta mogu.” kazao je Alonso za ovaj podkast. “Nije važno da li imate 19. ili 42. ili 43. godine, već način na koji živite ovaj sport i kako ste njemu posvećeni. To će biti najverovatnije najveća stvar ako osvojim treći šampionat. To je poruka za sve buduće generacije koje dolaze.”
    Na pitanje da li će ostati u šampionatu ukoliko se desi da i naredna sezone ne bude konkurenta, Alonso je odgovorio: “O da, biću tu, čak i ako bolid nije dobar. Da, moj plan je da ostanem ovde još dve ili tri sezone.”
     
    Preuzeto sa: pole-position.rs
  20. Like
    Ivan got a reaction from dach@ in F1: Saudijska Arabija 2021   
    Na samo 2 runde pre kraja sezone, trka i u konstruktorskoj i u vozackoj konkurenciji odavno nije bila ovako neizvesna.
    Max ima 8 poena prednosti ispred Luisa, Mercedes 5 poena ispred Red Bulla. U takmicenju "ostatka sveta", Ferrari se na zadnjim trkama odvojio od McLarena i deluje da ce im trenutnih 40 poena razlike biti dovoljno za 3. mesto ove godine. Dok se Alpina poslednjeg vikenda odlepila od AlphaTaurija na 25 bodova, sto takodje deluje da ce biti dovoljno za 5. mesto. Donji dom karavana predvodi ubedljivo najvece razocaranje ove sezone u vidu Aston Martina (77 poena), zatim Williams (23 poena), dok su za dno zakucani Alfa Romeo sa samo 11 bodova i Haas sa ocekivanim krompiricem.
     
    Kao i prethodni Katar - Dzeda je jos jedna nova staza u kalendaru, a cak i samo desetak dana pred F1 vikend, spekulise se da li ce sve biti spremno za najbrzi cirkus. Na stranu sto je vec i samo razmisljanje o odrzavanja trke u Saudijskoj Arabiji pratio niz kontroverzi, prica o krsenju ljudskih prava, ali to vec nije tema ovog foruma...
    Rukovodstvo F1 je trazilo ulicnu stazu, koja nece biti sa klasicno sporim gradskim deonicama, krivinama u raskrsnicama pod 90 stepeni - vec modernu i brzu pistu, u kojoj ce i vozaci i publika uzivati. Odabrana je izuzetno brza gradska konfiguracija od 6.2 km, a iako ima neverovatnih 27 krivina, projektovana prosecna brzina ce biti 252 km/h. A koliko je to brzo (jos na gradskoj stazi), dovoljno govori podatak da ce biti brza cak i od Silverstona. Stavise, na neocekivano je visokom 2. mestu po prosecnoj brzini - odmah iza Monze. To ce biti do sada ubedljivo najbrza ulicna F1 trka ikada, paradoksalno, ujedno i trka sa najvise krivina u ovogodisnjem kalendaru (16 levih i 11 desnih). Po broju krivina, vidi se da se naravno vozi levi krug, a po prosecnoj brzini da su vecina krivina izuzetno brze. Planirane su cak 3 DRS zone, a dizajn staze je po obicaju potpisao Hermann Tilke.
    Sto se termina kvalifikacija/trke tice, po nasem vremenu to ce biti kasni poslepodnevni/vecernji casovi. Format vikenda je klasican (poslednji ovogodisnji Sprint bio je na Interlagosu) - kvalifikacije su u subotu od 18h, a trka u nedelju od 18:30h.
     
    Puno je vesti, kontroverzi, nagadjanja, resava se sezona 2021 - pa da iz tog razloga otvorimo temu za iducu trku u Saudijskoj Arabiji nedelju dana ranije. Tako da se slobodno upisujte sa svezim i interesantnim vestima iz najbrzeg cirkusa...
     
     
    Zvanično ime: FORMULA 1 STC SAUDI ARABIAN GRAND PRIX 2021
    Lokacija: Jeddah Corniche Circuit, Saudijska Arabija, Džeda
    Datum: 03.-05. decembar 2021.
     
    Petak 03.12.2021.
    Prvi trening: 14:30h – 15:30h
    Drugi trening: 18:00h – 19:00h
    Subota 04.12.2021.
    Treći trening: 15:00h – 16:00h
    Kvalifikacije: 18:00h – 19:00h
    Nedelja 05.11.2021.
    Trka: 18:30h
     

     
    Broj krugova:       50
    Dužina staze:       6.174 km
    Dužina trke:         308.450 km
    Broj trka:              -
    Prva trka:             2021.
    Najviše pobeda:  -                               
                                -
     
    U Avgustu 2019. su zvanično predstavljeni prvi planovi za izgradnju auto-moto kompleksa u Rijadu. Projekat je izradila kompanija Test and Training International, a glavni konsultant je bio bivši vozač Formule 1 Alexander Wurz. Cilj je bio da se kreira vrhunska staza, koja bi mogla da bude domaćin brojnim takmičenjima pod okriljem FIA, među njima i Formule 1.
     

     
    U januaru 2020. su planovi za stazu potvrđeni na zvaničnoj prezentaciji. Pored glavnog dizajnera Alexandera Wurza, prisutni su bili i neki od trenutnih i bivših vozača Formule 1, koji su imali priliku da probaju stazu u simulatoru. Tokom prezentacije je potvrđeno da staza ispunjava sve standarde FIA, ali je u tom periodu Formula 1 odbijala da komentariše mogućnost trkanja u Saudijskoj Arabiji.
    Velika Nagrada Saudijske Arabije se pojavila na preliminarnom rasporedu trka za 2021., koji je prikazan timovima Formule 1 tokom sastanka F1 komisije u oktobru 2020.
     
       
     
    U Novembru je objavljeno da će se prva trka voziti na ulicama Džede, uz obalu crvenog mora, i da će dizajner biti Herman Tilke.
    Odluka da se trka doda na kalendar je bila žestoko kritikovana. Glavna tema je bilo kršenje ljudskih prava u Saudijskoj Arabiji i potez je ocenjen kao deo cinične strategije kojom se skreće pažnja sa ključnih problema. Čelni ljudi Formule 1 su se branili činjenicom da su oni zauzeli jasan stav po tom pitanju i da su svi partneri i organizatori dužni da poštuju ljudska prva. Takođe su dodali da je Formula 1 naporno radila kako bi postala pozitivna snaga svuda gde se trke održavaju i da podstiče ekonomiju i donosi društvene i kulturološke benefite.
     
     

     
     
    Preuzeto sa: pole-position.rs
     
  21. Like
    Ivan got a reaction from dach@ in F1: Katar 2021   
    Mercedes objasnio zbog čega je Hamilton vozio sa starim motorom u Kataru
     

     
    Britanski tim odlučio se da svom vozaču za prošlu trku stavi stariju pogonsku jedinicu.
     
    Andrew Shovlin je u Mercedesovom videu objasnio zbog čega su se oni odlučili da Lewisu Hamiltonu stave stariju pogonsku jedinicu dok u Brazilu to nije bio slučaj. Tada je sedmostruki šampion sveta pored diskvalifikacije imao i kaznu pomeranjem za pet mesta zbog zamene jedinice za sagorevanje, ali se pokazalo da je njihov bolid imao neverovatnu brazinu što mu je omogućilo i pobedu.
    “Ovoga puta nismo koristili svežiji motor koji smo stavli u Brazilu.” kazao je Shovlin posle trke u Kataru. “Koristili smo stariji motor i on kao takav proizvodio je manje snage. Od preostalih trka staza u Kataru je imala najmanju količinu pravaca i tu se zahtevalo manja vožnja sa punim gasom. Zbog toga razlika u snazi koju bi imali u Kataru u odnosu na preostale dve trke bila bi dosta manja. Mi već pokušavamo da balansiramo pređenu kilometražu kod naših agregata, pa smo ujedno želeli da izbegnemo kazne kao i da na poslednje dve trke imamo što jači agregat.”
     
    Preuzeto sa: pole-position.rs
  22. Like
    Ivan got a reaction from neshaoct in Fiat Stilo - treće stop svetlo   
    @eraser321
    Nepotrebno otvorena tema spojena je sa postojecom. Molba da se pre otvaranja nove teme proveri postojeci sadrzaj pomocu Search, hvala unapred.
     
    Kakva su ovo pitanja  , Stilo smo raskupusali do u sitna crevca jos pre 10 godina. Tesko da ce biti pitanja za taj model, a da nije do detalja prezvakano vec vise puta.
    Uglavnom problem bude do automata, koji se nalazi iznad same pedale kocnice. Automat ima 2 para pinova. Linija za trece stop svetlo ide direktno sa automata, dok linija za bocne stop-sijalice ide prvo na Body Comp (gde taj podatak koriste i ostali sistemi), pa tek sa Body-ja na same sijalice. Evo ti i kompletne seme sistema, I30 je automat, F30 i F31 leva i desna stopaljka, F40 trece stop svetlo, M1 BodyComp:
     
     
     
    Uglavnom se kontakti automata, zbog prasine i vlage (jer se nalazi iznad obuce) zeznu. A proces ciscenja automata ili njegove zamene je banalan i potrebno je samo malo dobre volje. Imas sve detaljno objasnjeno u tutorialu koji sam pravio pre 6 godina:
     
    Ako se ispostavi da je automat OK (banalna i operacija koja nista ne kosta) - ide se na dalju proveru instalacije od automata do trece stopke.
     
  23. Like
    Ivan reacted to Vule in F1: Saudijska Arabija 2021   
    Koliko god bilo projektovano da će Hamilton i ovo da uzme, neki osećaj imam da će nešto da zajebu, da li pit stop, da li pucanje gume, da li čukanje neko...  Pritisak je ogroman, čisto sumnjam da će bez ijedne greške do samog kraja...
  24. Like
    Ivan got a reaction from neshaoct in F1: Saudijska Arabija 2021   
    Na samo 2 runde pre kraja sezone, trka i u konstruktorskoj i u vozackoj konkurenciji odavno nije bila ovako neizvesna.
    Max ima 8 poena prednosti ispred Luisa, Mercedes 5 poena ispred Red Bulla. U takmicenju "ostatka sveta", Ferrari se na zadnjim trkama odvojio od McLarena i deluje da ce im trenutnih 40 poena razlike biti dovoljno za 3. mesto ove godine. Dok se Alpina poslednjeg vikenda odlepila od AlphaTaurija na 25 bodova, sto takodje deluje da ce biti dovoljno za 5. mesto. Donji dom karavana predvodi ubedljivo najvece razocaranje ove sezone u vidu Aston Martina (77 poena), zatim Williams (23 poena), dok su za dno zakucani Alfa Romeo sa samo 11 bodova i Haas sa ocekivanim krompiricem.
     
    Kao i prethodni Katar - Dzeda je jos jedna nova staza u kalendaru, a cak i samo desetak dana pred F1 vikend, spekulise se da li ce sve biti spremno za najbrzi cirkus. Na stranu sto je vec i samo razmisljanje o odrzavanja trke u Saudijskoj Arabiji pratio niz kontroverzi, prica o krsenju ljudskih prava, ali to vec nije tema ovog foruma...
    Rukovodstvo F1 je trazilo ulicnu stazu, koja nece biti sa klasicno sporim gradskim deonicama, krivinama u raskrsnicama pod 90 stepeni - vec modernu i brzu pistu, u kojoj ce i vozaci i publika uzivati. Odabrana je izuzetno brza gradska konfiguracija od 6.2 km, a iako ima neverovatnih 27 krivina, projektovana prosecna brzina ce biti 252 km/h. A koliko je to brzo (jos na gradskoj stazi), dovoljno govori podatak da ce biti brza cak i od Silverstona. Stavise, na neocekivano je visokom 2. mestu po prosecnoj brzini - odmah iza Monze. To ce biti do sada ubedljivo najbrza ulicna F1 trka ikada, paradoksalno, ujedno i trka sa najvise krivina u ovogodisnjem kalendaru (16 levih i 11 desnih). Po broju krivina, vidi se da se naravno vozi levi krug, a po prosecnoj brzini da su vecina krivina izuzetno brze. Planirane su cak 3 DRS zone, a dizajn staze je po obicaju potpisao Hermann Tilke.
    Sto se termina kvalifikacija/trke tice, po nasem vremenu to ce biti kasni poslepodnevni/vecernji casovi. Format vikenda je klasican (poslednji ovogodisnji Sprint bio je na Interlagosu) - kvalifikacije su u subotu od 18h, a trka u nedelju od 18:30h.
     
    Puno je vesti, kontroverzi, nagadjanja, resava se sezona 2021 - pa da iz tog razloga otvorimo temu za iducu trku u Saudijskoj Arabiji nedelju dana ranije. Tako da se slobodno upisujte sa svezim i interesantnim vestima iz najbrzeg cirkusa...
     
     
    Zvanično ime: FORMULA 1 STC SAUDI ARABIAN GRAND PRIX 2021
    Lokacija: Jeddah Corniche Circuit, Saudijska Arabija, Džeda
    Datum: 03.-05. decembar 2021.
     
    Petak 03.12.2021.
    Prvi trening: 14:30h – 15:30h
    Drugi trening: 18:00h – 19:00h
    Subota 04.12.2021.
    Treći trening: 15:00h – 16:00h
    Kvalifikacije: 18:00h – 19:00h
    Nedelja 05.11.2021.
    Trka: 18:30h
     

     
    Broj krugova:       50
    Dužina staze:       6.174 km
    Dužina trke:         308.450 km
    Broj trka:              -
    Prva trka:             2021.
    Najviše pobeda:  -                               
                                -
     
    U Avgustu 2019. su zvanično predstavljeni prvi planovi za izgradnju auto-moto kompleksa u Rijadu. Projekat je izradila kompanija Test and Training International, a glavni konsultant je bio bivši vozač Formule 1 Alexander Wurz. Cilj je bio da se kreira vrhunska staza, koja bi mogla da bude domaćin brojnim takmičenjima pod okriljem FIA, među njima i Formule 1.
     

     
    U januaru 2020. su planovi za stazu potvrđeni na zvaničnoj prezentaciji. Pored glavnog dizajnera Alexandera Wurza, prisutni su bili i neki od trenutnih i bivših vozača Formule 1, koji su imali priliku da probaju stazu u simulatoru. Tokom prezentacije je potvrđeno da staza ispunjava sve standarde FIA, ali je u tom periodu Formula 1 odbijala da komentariše mogućnost trkanja u Saudijskoj Arabiji.
    Velika Nagrada Saudijske Arabije se pojavila na preliminarnom rasporedu trka za 2021., koji je prikazan timovima Formule 1 tokom sastanka F1 komisije u oktobru 2020.
     
       
     
    U Novembru je objavljeno da će se prva trka voziti na ulicama Džede, uz obalu crvenog mora, i da će dizajner biti Herman Tilke.
    Odluka da se trka doda na kalendar je bila žestoko kritikovana. Glavna tema je bilo kršenje ljudskih prava u Saudijskoj Arabiji i potez je ocenjen kao deo cinične strategije kojom se skreće pažnja sa ključnih problema. Čelni ljudi Formule 1 su se branili činjenicom da su oni zauzeli jasan stav po tom pitanju i da su svi partneri i organizatori dužni da poštuju ljudska prva. Takođe su dodali da je Formula 1 naporno radila kako bi postala pozitivna snaga svuda gde se trke održavaju i da podstiče ekonomiju i donosi društvene i kulturološke benefite.
     
     

     
     
    Preuzeto sa: pole-position.rs
     
  25. Like
    Ivan got a reaction from Vule in F1: Saudijska Arabija 2021   
    Na samo 2 runde pre kraja sezone, trka i u konstruktorskoj i u vozackoj konkurenciji odavno nije bila ovako neizvesna.
    Max ima 8 poena prednosti ispred Luisa, Mercedes 5 poena ispred Red Bulla. U takmicenju "ostatka sveta", Ferrari se na zadnjim trkama odvojio od McLarena i deluje da ce im trenutnih 40 poena razlike biti dovoljno za 3. mesto ove godine. Dok se Alpina poslednjeg vikenda odlepila od AlphaTaurija na 25 bodova, sto takodje deluje da ce biti dovoljno za 5. mesto. Donji dom karavana predvodi ubedljivo najvece razocaranje ove sezone u vidu Aston Martina (77 poena), zatim Williams (23 poena), dok su za dno zakucani Alfa Romeo sa samo 11 bodova i Haas sa ocekivanim krompiricem.
     
    Kao i prethodni Katar - Dzeda je jos jedna nova staza u kalendaru, a cak i samo desetak dana pred F1 vikend, spekulise se da li ce sve biti spremno za najbrzi cirkus. Na stranu sto je vec i samo razmisljanje o odrzavanja trke u Saudijskoj Arabiji pratio niz kontroverzi, prica o krsenju ljudskih prava, ali to vec nije tema ovog foruma...
    Rukovodstvo F1 je trazilo ulicnu stazu, koja nece biti sa klasicno sporim gradskim deonicama, krivinama u raskrsnicama pod 90 stepeni - vec modernu i brzu pistu, u kojoj ce i vozaci i publika uzivati. Odabrana je izuzetno brza gradska konfiguracija od 6.2 km, a iako ima neverovatnih 27 krivina, projektovana prosecna brzina ce biti 252 km/h. A koliko je to brzo (jos na gradskoj stazi), dovoljno govori podatak da ce biti brza cak i od Silverstona. Stavise, na neocekivano je visokom 2. mestu po prosecnoj brzini - odmah iza Monze. To ce biti do sada ubedljivo najbrza ulicna F1 trka ikada, paradoksalno, ujedno i trka sa najvise krivina u ovogodisnjem kalendaru (16 levih i 11 desnih). Po broju krivina, vidi se da se naravno vozi levi krug, a po prosecnoj brzini da su vecina krivina izuzetno brze. Planirane su cak 3 DRS zone, a dizajn staze je po obicaju potpisao Hermann Tilke.
    Sto se termina kvalifikacija/trke tice, po nasem vremenu to ce biti kasni poslepodnevni/vecernji casovi. Format vikenda je klasican (poslednji ovogodisnji Sprint bio je na Interlagosu) - kvalifikacije su u subotu od 18h, a trka u nedelju od 18:30h.
     
    Puno je vesti, kontroverzi, nagadjanja, resava se sezona 2021 - pa da iz tog razloga otvorimo temu za iducu trku u Saudijskoj Arabiji nedelju dana ranije. Tako da se slobodno upisujte sa svezim i interesantnim vestima iz najbrzeg cirkusa...
     
     
    Zvanično ime: FORMULA 1 STC SAUDI ARABIAN GRAND PRIX 2021
    Lokacija: Jeddah Corniche Circuit, Saudijska Arabija, Džeda
    Datum: 03.-05. decembar 2021.
     
    Petak 03.12.2021.
    Prvi trening: 14:30h – 15:30h
    Drugi trening: 18:00h – 19:00h
    Subota 04.12.2021.
    Treći trening: 15:00h – 16:00h
    Kvalifikacije: 18:00h – 19:00h
    Nedelja 05.11.2021.
    Trka: 18:30h
     

     
    Broj krugova:       50
    Dužina staze:       6.174 km
    Dužina trke:         308.450 km
    Broj trka:              -
    Prva trka:             2021.
    Najviše pobeda:  -                               
                                -
     
    U Avgustu 2019. su zvanično predstavljeni prvi planovi za izgradnju auto-moto kompleksa u Rijadu. Projekat je izradila kompanija Test and Training International, a glavni konsultant je bio bivši vozač Formule 1 Alexander Wurz. Cilj je bio da se kreira vrhunska staza, koja bi mogla da bude domaćin brojnim takmičenjima pod okriljem FIA, među njima i Formule 1.
     

     
    U januaru 2020. su planovi za stazu potvrđeni na zvaničnoj prezentaciji. Pored glavnog dizajnera Alexandera Wurza, prisutni su bili i neki od trenutnih i bivših vozača Formule 1, koji su imali priliku da probaju stazu u simulatoru. Tokom prezentacije je potvrđeno da staza ispunjava sve standarde FIA, ali je u tom periodu Formula 1 odbijala da komentariše mogućnost trkanja u Saudijskoj Arabiji.
    Velika Nagrada Saudijske Arabije se pojavila na preliminarnom rasporedu trka za 2021., koji je prikazan timovima Formule 1 tokom sastanka F1 komisije u oktobru 2020.
     
       
     
    U Novembru je objavljeno da će se prva trka voziti na ulicama Džede, uz obalu crvenog mora, i da će dizajner biti Herman Tilke.
    Odluka da se trka doda na kalendar je bila žestoko kritikovana. Glavna tema je bilo kršenje ljudskih prava u Saudijskoj Arabiji i potez je ocenjen kao deo cinične strategije kojom se skreće pažnja sa ključnih problema. Čelni ljudi Formule 1 su se branili činjenicom da su oni zauzeli jasan stav po tom pitanju i da su svi partneri i organizatori dužni da poštuju ljudska prva. Takođe su dodali da je Formula 1 naporno radila kako bi postala pozitivna snaga svuda gde se trke održavaju i da podstiče ekonomiju i donosi društvene i kulturološke benefite.
     
     

     
     
    Preuzeto sa: pole-position.rs
     

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...