Jump to content
FAS Goran

vzr

Members
  • Content Count

    60
  • Joined

  • Last visited


Reputation Activity

  1. Hvala
    vzr got a reaction from neshaoct in Naknadna ugradnja ABS-a?   
    Pozdrav forumasi, vidim da se interesujemo za istu stvar, pa evo da podelim svoja zapazanja. Ja sam odustao od prepakivanja ABS-a zbog toga sto treba mnogo delova i jako mnogo posla. Stvari nisu samo "ukopcaj-iskopcaj" cak i u slucaju instalacije jer je potrebno mnogo komponenti dodati i mnogo ozicenja provuci jer nemate fabricku instalaciju na koju bi samo ukopcali sve to.
     
    Prvo da krenemo sa spiskom mehanickih delova koji trebaju da se prepakuju iz ABS modela:
    Prednje i zadnje glavcine Prednje viljuske Zadnji most Komplet cevi kocionog sistema  (Ovo ne treba prepakivati sa starog vec treba kupiti nove i razvuci jer se prilikom skidanja jako lako ostecuju) Plivajuca klesta Homokineticki zglobovi Zatim senzorna grupa i aktuatori:
    Prednji i zadnji ABS senzori Kontroler ABS sistema (ABS pumpa sa step motorom / ABS racunar) I na kraju dolazimo do elektronike:
    Motorni ECU (naravno i kontakt brava ako zelite da izbegnete troskove kodiranja zbog vaseg starog imobilajzera), a ovde stvari postaju dosta komplikovane jer Punto MK2 postoji u mnogo razlicitih varijanti i konverzija i svaki ECU ima drugacije mape, prilagodjene konkretnom modelu. Dakle treba uzeti ECU od ABS modela i remapirati mape za vas motor a ne obrnuto (dakle nije moguce uzeti vas ECU od ne-ABS modela i reprogramirati ga za rad sa ABS-om) Instrument tabla od modela sa ABS-om. Ozicenje i instalacija za sve pomenute elektronske komponente, osiguraci i releji  
    **Verovatno sam ponesto jos i zaboravio. Kako god, na kraju svega, potreban je atest za sve ugradjene prepravke, jer u slucaju saobracajne nezgode mozete imati velike probleme ako se homologacijski brojevi na komponentama kocionog sistema ne poklapaju sa onim sto je predvidjeno za vas model automobila. Takodje obratite paznju da su informacije ovde izlozene u informativne svrhe i ne odgovaram za tacnost istih, ja ih prenosim onako kako ih i dobijao, nisam licno siguran za neke od stvari navedenih gore.
     
    Dakle zakljucak je kao sto neko rece - ako zelite ABS, najlaksi nacin je da kupite Punta sa paketom Emotion, Sporting, HGT ili Abarth. Actual/Active/Dynamic fabricki nemaju ABS osim u slucaju posebnih konverzija kao sto su neke Punto Classic serije 2009 godiste sklapane u Zastavi. Kako god, to su mnogo losije izvedbe od italijanskih modela jer osim smanjenja troskova sklapanja, smanjeni su i troskovi nabavke materijala tako sto su ugradjivani delovi losijeg kvaliteta sto je svima poznato. Ugradnja ABS-a je jako ozbiljna prepravka koja se nebi smela izvoditi u "hobby project" kombinacijama, osim ako ne nameravate da vozite offroad i imate jako dobro zivotno osiguranje.
  2. Like
    vzr got a reaction from Jovan96 in Fiat Punto mk.2 1.2 16v - ubacivanje Puntovog motora 1.2 8v?   
    Nece odgovarati ni komp, ni instalacija, ni BSI, ni IMMO, moze se prepakovati ali bi osim motora morao dosta toga da izmenis od isntalacije. Kako god da okrenes, jeftinije je i bolje ostati na 16v, bez obzira sto imas gratis 8v
  3. Like
    vzr got a reaction from Reacher Gilt in Fiat Punto mk.2 - zamena donjeg nosača motora (tzv. ''reketa'')   
    Evo bas pre koji dan kod mene na puntu je doslo vreme za zamenu donjeg nosaca menjaca (u daljem tekstu reket). Stari se skroz rasuo u parame i parcadi, bukvalno sa 2 prsta moze da se pomera ceo menjac levo desno. Za zamenu sam kupio novi AKRON, cena je bila 16 evra + dostava. Sto se tice procesa zamene, nema nikakve zajebancije jer taj vijak koji prolazi kroz veci deo reketa nosi masinski navoj, pa se stim u skladu sa njim i postupa. Bez obzira koliko je zapekao pazljivim rukovanjem neces ostetiti navoj a u pucanje ovog vijka iskreno sumnjam (ako je vijak fabricki, i ako nije namerno). Ako imate iskustva sa masinski navijenim vijcima ovo ce biti "piece of cake", ako nemate iskustva samo polako frtalj kruga napred pa isto toliko nazad, kad malo popusti pola kruga napred pa frtalj nazadi tako dok ne izadje, najvaznije je paziti da se ne pregreje, praviti pauze nakon svakog punog kruga, nije lose ni malo ga ohladiti WD sprejom.
     
    Ono drugo, na sta bih zeleo da skrenem paznju, je da sam ranije vidjao po oglasima polovne, reparirane i "ojacane" rekete, za koje savetujem da se izbegavaju. Neko se dosetio pa nalio gumeni filament u unutrasnjost velikog kruga na polovnom reketu i to prodaje kao "ojacan". Naravno ovo je glupost - reket je fabricki dizajniran tako kako jeste sa razlogom i treba da se menja kad dotraje da bi se sacuvalo nesto drugo, mnogo bitnije, npr kvacilo, cija ce korpa popiti sve i jedan radijalni udarac koji bi normalan reket absorbovao jer to mu je to jedan od zadataka.
  4. Hvala
    vzr got a reaction from Dejan Zivanov in Fiat Punto mk.2 1.2 8v - problem sa paljenjem   
    Definitivno ima prevelik pad napona, usleg cega se cajgeri nanovo anuliraju a tabla resetuje (trepce ti sat). Proveri napon na klemama / stanje akumulatora prilikom punjenja (nom. 14.2 - 14.8 VDC). Takodje proveri koliki je pad napona u trenutku verglanja. Ako imas mogucnost isprobaj kako se ponasa sa drugim, dobro napunjenim akumulatorom. Ako nije ovo prvo, moguce je i da alnaser povlaci previse struje pri verglanju (kakvi su mu lezajevi?).
  5. Like
    vzr got a reaction from ivanp in Fiat Punto mk.2 1.2 8v - zazviždi pri prvom paljenju   
    Hajde da se uozbiljimo i suzdrzimo od odgovora dok ne dobijemo makar informacije koje vozilo je u pitanju, cisto da bi se ovaj formum rasteretio suvisnih odgovora (kojih ima na pretek), cesto zbunjuje ljude koji su u potrazi za informacijama.
     
    @Pedda
    Kao prvo, nisi nam rekao ni najosnovinje, da li je u pitanju benzinac ili dizel. Ako je dizel, moramo znati da li je MultiAir ili JTD. Ako je benzinac, moramo znati da li je FIRE (16v), SOHC (8v), ili HGT. Takodje te molim da malo detaljnije opises taj "zvuk", da li podseca na lupkanje, grebanje, sistanje, da li je isprekidan, koliko je glasan, najbolje bi bilo da ga snimis telefonom ali dobro sad. Postoje neki specificni uzroci za svaki agregat, ali ne zelim da ti dajem bilo konkretan odgovor dok ne dobijem vise informacija, iz istog razlgoa iz kojeg ti lekar nebi rekao nista dok ne sazna kojeg je pola pacijent, koliko ima godina, da li ima ostalih tegoba i sl.
  6. Like
    vzr got a reaction from danilonacic in Fiat Punto mk.2 1.2 8v - zazviždi pri prvom paljenju   
    Izgleda da je @danilonacic u pavu. Ako se cuje samo prilikom alnasovanja, onda je nesto u alnaseru, automat alnasera ili lezajevi.
  7. Like
    vzr got a reaction from bole-stilo.jtd in Fiat Punto mk.2 1.2 8v - zazviždi pri prvom paljenju   
    Hajde da se uozbiljimo i suzdrzimo od odgovora dok ne dobijemo makar informacije koje vozilo je u pitanju, cisto da bi se ovaj formum rasteretio suvisnih odgovora (kojih ima na pretek), cesto zbunjuje ljude koji su u potrazi za informacijama.
     
    @Pedda
    Kao prvo, nisi nam rekao ni najosnovinje, da li je u pitanju benzinac ili dizel. Ako je dizel, moramo znati da li je MultiAir ili JTD. Ako je benzinac, moramo znati da li je FIRE (16v), SOHC (8v), ili HGT. Takodje te molim da malo detaljnije opises taj "zvuk", da li podseca na lupkanje, grebanje, sistanje, da li je isprekidan, koliko je glasan, najbolje bi bilo da ga snimis telefonom ali dobro sad. Postoje neki specificni uzroci za svaki agregat, ali ne zelim da ti dajem bilo konkretan odgovor dok ne dobijem vise informacija, iz istog razlgoa iz kojeg ti lekar nebi rekao nista dok ne sazna kojeg je pola pacijent, koliko ima godina, da li ima ostalih tegoba i sl.
  8. Hvala
    vzr got a reaction from neshaoct in Fiat Punto mk.2b 1.2 8v - nakon povezivanja ne radi dijagnostika?   
    Da, tacno tako bih ja poceo. Prvo bih skinuo plocu BSI-a, i pazljivo je pregledao pod jakim svetlom i mikroskopom (trazio bih fizicke defekte). Ako nista nije sumnjivo, pokusavao bih da proverim testpointe tako sto bih uzeo svoj ispravan BSI i ovaj njegov pa bih uporedjivao vrednosti koje izbacuje unimer i osciloskop. Ali iskreno, jako sam skeptican da bih ista uspeo da napravim jer licno mislim da se neko potrudio da ovo sj**e sa do daske.
  9. Hvala
    vzr got a reaction from neshaoct in Fiat Punto mk.2b 1.2 8v - nakon povezivanja ne radi dijagnostika?   
    Ako EOBD nema napajanja (a nema jer bi ELM inace makar svetleo), DELPHI, Examinator, VAG-KKL, ELM, Galetto nece raditi... Napajanje EOBD uticnice se moze sabotirati na konektoru ECU-a, ako je bas problem preseci testpoint na PCB-u BSI-a, za nekog ko se bavi prekucavanjima kilometraze ili virginizacijom to bi trebalo da je svakodnevica.
     
    Diode koje "tinjaju" - to nema veze ni sa kakvim otporom (diode nemaju otpor kao fizicko svojstvo!!!), to se desava zbog nekih drugih stvari i nije univerzalno prihvatljivo (ako se desava kod tebe, onda kod tebe postoji problem sa instalacijom ili galvanskim efektom ili ko zna sta) ali to je sad teski offtopic...
     
    Bonus: Za pristup ABS/Airbag/AC/Parking Senzor/CVT - sve to moze da se radi i preko ELM-a, koristi se odgovarajuci adapter ili jednostavno preko VAG-KKL-a sa switcherom.
     
    To ne moze brate, to je djunta sa sitnim nutom...
    Da bi stavio drugi instrument panel, mora uraditi Proxi alignment a kako ce to uraditi kad nema OBD? A ni BSI ne moze da menja, jer u njemu se nalazi dekoder imobilajzera, morao bi da radi virginizaciju ili da zameni komplet ECU, BSI, kontakt bravu i kljuceve ili da skine EEPROM sa starog BSI-a i da ga stavi u novi, a ko zna u kakvom je stanju to uopste. Nista ovde nije jeftino ni za zivce a ni ovako, i obzirom n asve navedeno, ja nebih ni prihvatio da radim ovakve stvari, niti znam ikoga ko bi prihvatio od ovih sto znam da su kompetentni za tako nesto.
  10. Hvala
    vzr got a reaction from neshaoct in Fiat Punto mk.2 - ventilator ne radi u svim brzinama   
    Ako je kod tebe 4 brzinski ventilator sa manuelnom klimom (zuta lampica) i Punto MK2B onda bi trebalo da je ovako:
     
    Osiguraci:
    F06 i F07, to su oni veliki, mogu biti od 30 do 50 ampera u zavisnosti od modela i opreme (single speed / 4 speed air blower, AC automatska/manuelna)
     
    Relej:
    R11
  11. Like
    vzr got a reaction from MrExtra in Fiat Punto mk.2 - ventilator ne radi u svim brzinama   
    Ako je kod tebe 4 brzinski ventilator sa manuelnom klimom (zuta lampica) i Punto MK2B onda bi trebalo da je ovako:
     
    Osiguraci:
    F06 i F07, to su oni veliki, mogu biti od 30 do 50 ampera u zavisnosti od modela i opreme (single speed / 4 speed air blower, AC automatska/manuelna)
     
    Relej:
    R11
  12. Hvala
    vzr got a reaction from neshaoct in Fiat Punto mk.2 - brzinomer ne radi   
    @Darko90
     
    Brzina moze da se ocitava preko pinjona ili ABS centrale, to bi trebalo da se moze odabrati u konfiguraciji CAN uredjaja / proxi alignment-a u MES-u. Medjutim ako ti je selektovan ABS a ne radi ocitavanje, na tvom mestu bih se zabrinuo za njegovu funkcionalnost.
  13. Hvala
    vzr got a reaction from neshaoct in Fiat Punto mk.2b - naknadno ubacivanje centralne konzole sa Sporting verzije?   
    Da, samo ta konzola sa slike ide na model sa ovom plastikom izmedju sedista, ne znam da li je imas:
     

     
     
     
  14. Hvala
    vzr got a reaction from Syzac in Fiat Punto mk.2 1.2 8v - Misfire   
    MAP senzor nebi trebao da ima veze sa missfire-om. Mozes slobodno da ga kompletno odpojis i motor bi morao raditi normalno. Takodje ni O2 senzor nema tu moc, korekcija smese koja se radi u zatvorenoj petlji je suvise mala da bi doslo do missfire-a usled prezasicenja. I njega takodje mozes da otpojis i vozis se u otvorenoj petlji.
     
    Zameni mesta bobinama pa prati da li se missfire javlja na istim cilindrima ili se promenilo. Ovo ce demistifikovati da li je problem sa bobinom ili sa izlazom na ECU-u.
     
    Ne zelim da ti stvaram paniku, ali ECU koji imas (Magneti Marelli IAW 59F) spada u problematicne. Kada prijavljuje missfire na dva cilindra (cini mi se II/III, nisam siguran), a ispravne su ti bobine, kablovi i svecice, velika je verovatnoca da je ovo pocetak njegovog kraja. Poznata je stvar kod tih ECU-a da im cesto otkaze ignition output i treba ceo ECU da se zameni novim (ovde su neki radili i reparaciju, ne znam sa koliko uspeha). Na osnovu slucajeva koje sam ispratio, to se desavalo izmedju 70 000 i 100 000 km, ukljucujuci i Punto moje taste, koji je presao 200 000 i upravo mu je riknuo vec drugi ECU po redu. Imao je slicne simptome kraci period, i onda je skroz prestao da baca na dva cilindra.
  15. Hvala
    vzr got a reaction from neshaoct in Fiat Punto mk.2 1.2 8v - Misfire   
    MAP senzor nebi trebao da ima veze sa missfire-om. Mozes slobodno da ga kompletno odpojis i motor bi morao raditi normalno. Takodje ni O2 senzor nema tu moc, korekcija smese koja se radi u zatvorenoj petlji je suvise mala da bi doslo do missfire-a usled prezasicenja. I njega takodje mozes da otpojis i vozis se u otvorenoj petlji.
     
    Zameni mesta bobinama pa prati da li se missfire javlja na istim cilindrima ili se promenilo. Ovo ce demistifikovati da li je problem sa bobinom ili sa izlazom na ECU-u.
     
    Ne zelim da ti stvaram paniku, ali ECU koji imas (Magneti Marelli IAW 59F) spada u problematicne. Kada prijavljuje missfire na dva cilindra (cini mi se II/III, nisam siguran), a ispravne su ti bobine, kablovi i svecice, velika je verovatnoca da je ovo pocetak njegovog kraja. Poznata je stvar kod tih ECU-a da im cesto otkaze ignition output i treba ceo ECU da se zameni novim (ovde su neki radili i reparaciju, ne znam sa koliko uspeha). Na osnovu slucajeva koje sam ispratio, to se desavalo izmedju 70 000 i 100 000 km, ukljucujuci i Punto moje taste, koji je presao 200 000 i upravo mu je riknuo vec drugi ECU po redu. Imao je slicne simptome kraci period, i onda je skroz prestao da baca na dva cilindra.
  16. Hvala
    vzr got a reaction from neshaoct in Fiat Punto mk.2 1.2 8v - signalizacija pregorjele žarulje/pozicije   
    Koji auto je tacno u pitanju, koj godiste i trim?
     
    Zamena BSI-a je jako naporna jer mora da se reprogramira immo eeprom i uradi proxi alignment, to niko nebi radio napamet, bez da je potpuno siguran u njegovu neispravnost. Ja ne verujem da je BSI, on ume da pobrljavi ali ne ovako. Sve sto si ispricao izgleda kao da je otisla jedna od dioda na alternatoru. Nakon dijagnostike BSI-a i XEONA bih krenuo odalte i proverio napon na alternatoru (+14.4 VDC), i nebih se uopste trao sa reparacijom (bez obzira, dioda, lezaj ili namotaj - jednostavno bih stavio drugi alternator). Medjutim ako je sa tim sve u radu, onda bih redom krenuo proveravati masu na svim potrosacima koji su prikaceni na CAN.
     
    Inace jednom sam imao slican problem sa signalom za neispravnu sijalicu, i razbio glavu od trazenja problema da bi se na kraju ispostavilo da je osvetljenje tablice bilo u porblemu jer su sijalice bile zamenjene LED-ovima...
  17. Hvala
    vzr got a reaction from Syzac in Fiat Punto mk.2 1.2 8v - signalizacija pregorjele žarulje/pozicije   
    Koji auto je tacno u pitanju, koj godiste i trim?
     
    Zamena BSI-a je jako naporna jer mora da se reprogramira immo eeprom i uradi proxi alignment, to niko nebi radio napamet, bez da je potpuno siguran u njegovu neispravnost. Ja ne verujem da je BSI, on ume da pobrljavi ali ne ovako. Sve sto si ispricao izgleda kao da je otisla jedna od dioda na alternatoru. Nakon dijagnostike BSI-a i XEONA bih krenuo odalte i proverio napon na alternatoru (+14.4 VDC), i nebih se uopste trao sa reparacijom (bez obzira, dioda, lezaj ili namotaj - jednostavno bih stavio drugi alternator). Medjutim ako je sa tim sve u radu, onda bih redom krenuo proveravati masu na svim potrosacima koji su prikaceni na CAN.
     
    Inace jednom sam imao slican problem sa signalom za neispravnu sijalicu, i razbio glavu od trazenja problema da bi se na kraju ispostavilo da je osvetljenje tablice bilo u porblemu jer su sijalice bile zamenjene LED-ovima...
  18. Like
    vzr got a reaction from shomispc in vzr - Punto 1.2 16v   
    Evo da predstavim i svoj automobil, danas sam uhvatio nesto (kisovitog) vremena da napravim koju fotografiju. U piatnju je Punto MK2B 1.2 16v, dynamic paket opreme. Punto je kupljen nov u Srbiji davne 2004 godine. Presao nesto preko 140 000 km i ne trosi ni kap ulja - ovo namerno napominjem jer je na forumu rasprostranjena dezinvormacija da je "normalno" da fiat 1.2 agregat trosi ulje, pogotovo ako je FIRE (16v), navnodno zbog hidropodizaca - to je cista glupost. Ni SOHC ni FIRE ne trose ni kap ulja ako su dobro odrzavani. Od prvog dana u ovaj punto je sipana selenia gold 20k i menjana na svakih 9 000 km, sto je rezultovalo ovom predjenom kilometrazom bez i jedne havarije ili gubitka snage, smanjenja kompresionog odnosa i slicnih pada performansi, a nije da ga bas mazim, zapravo kako-kad.
     
    Od kvarova, naravno, riknjavao je EPS, periodicno na svakih 50k km, do sada ukupno 2 puta i uskoro mogu da ocekujem i po treci put jer dijagnostikom primetih da se ponovo nakupljaju greske na torque senzoru, a i vreme mu je, sudeci po trendovima. Automobil uglavnom odrzavam i servisiram samostalno, oslanjam se na servisna uputstva i tehnicku dokumentaciju, u servise nemam poverenja.
     
    Fabricka oprema:
    Vozacevo sediste podesivo po visini i pritisku u donjem delu podupiraca ledja Manualna klima Elektronski retrovizori sa grejacem Parking senzori 14" alu felne Metalik boja Oboriva zadnja klupa po segmentima Isofix mount  
    Modifikacije:
    Ugradjen sekvent AutoGas (AC Stag 200-4, Tomasetto, Valtek, toroidna boca) Sve SMD LED komponente u kabini (ukljucujuci i instrument tablu) zamenjene crvenim, sto se moze videti na nekoj od ovih slika. Ugradjeni zvucnici: 2 x GroundZero 165mm (napred) i 2 x Kenwood 6x9" elipse Radio: Sony Xplod MP3 CD player 4 x 52W  
    Trudio sam se da svojim modifikacijama ne narusim originalni dizajn vec da ga poboljsam. Ljudi mi cesto govore "ne popravljaj stvari koje rade". Dobro ok, to sto nesto radi ne znaci da ne moze jos bolje da radi, takvih mediokratskih komentara se zgrazavam. Imao sam u planu da stavim RGB osvetljenje instrument table i prekidaca koje dinamicki menja boju u zavisnosti od parametara poput brzine kretanja, revolucija u minuti i sl, ali je probelm fabricko napajanje SMD komponenti, veoma jednostavno i lose izvedeno, pa je taj projekt do daljeg na cekanju.
     



  19. Like
    vzr got a reaction from gile smederevo in vzr - Punto 1.2 16v   
    Evo da predstavim i svoj automobil, danas sam uhvatio nesto (kisovitog) vremena da napravim koju fotografiju. U piatnju je Punto MK2B 1.2 16v, dynamic paket opreme. Punto je kupljen nov u Srbiji davne 2004 godine. Presao nesto preko 140 000 km i ne trosi ni kap ulja - ovo namerno napominjem jer je na forumu rasprostranjena dezinvormacija da je "normalno" da fiat 1.2 agregat trosi ulje, pogotovo ako je FIRE (16v), navnodno zbog hidropodizaca - to je cista glupost. Ni SOHC ni FIRE ne trose ni kap ulja ako su dobro odrzavani. Od prvog dana u ovaj punto je sipana selenia gold 20k i menjana na svakih 9 000 km, sto je rezultovalo ovom predjenom kilometrazom bez i jedne havarije ili gubitka snage, smanjenja kompresionog odnosa i slicnih pada performansi, a nije da ga bas mazim, zapravo kako-kad.
     
    Od kvarova, naravno, riknjavao je EPS, periodicno na svakih 50k km, do sada ukupno 2 puta i uskoro mogu da ocekujem i po treci put jer dijagnostikom primetih da se ponovo nakupljaju greske na torque senzoru, a i vreme mu je, sudeci po trendovima. Automobil uglavnom odrzavam i servisiram samostalno, oslanjam se na servisna uputstva i tehnicku dokumentaciju, u servise nemam poverenja.
     
    Fabricka oprema:
    Vozacevo sediste podesivo po visini i pritisku u donjem delu podupiraca ledja Manualna klima Elektronski retrovizori sa grejacem Parking senzori 14" alu felne Metalik boja Oboriva zadnja klupa po segmentima Isofix mount  
    Modifikacije:
    Ugradjen sekvent AutoGas (AC Stag 200-4, Tomasetto, Valtek, toroidna boca) Sve SMD LED komponente u kabini (ukljucujuci i instrument tablu) zamenjene crvenim, sto se moze videti na nekoj od ovih slika. Ugradjeni zvucnici: 2 x GroundZero 165mm (napred) i 2 x Kenwood 6x9" elipse Radio: Sony Xplod MP3 CD player 4 x 52W  
    Trudio sam se da svojim modifikacijama ne narusim originalni dizajn vec da ga poboljsam. Ljudi mi cesto govore "ne popravljaj stvari koje rade". Dobro ok, to sto nesto radi ne znaci da ne moze jos bolje da radi, takvih mediokratskih komentara se zgrazavam. Imao sam u planu da stavim RGB osvetljenje instrument table i prekidaca koje dinamicki menja boju u zavisnosti od parametara poput brzine kretanja, revolucija u minuti i sl, ali je probelm fabricko napajanje SMD komponenti, veoma jednostavno i lose izvedeno, pa je taj projekt do daljeg na cekanju.
     



  20. Like
    vzr got a reaction from BaneAK74 in vzr - Punto 1.2 16v   
    Evo da predstavim i svoj automobil, danas sam uhvatio nesto (kisovitog) vremena da napravim koju fotografiju. U piatnju je Punto MK2B 1.2 16v, dynamic paket opreme. Punto je kupljen nov u Srbiji davne 2004 godine. Presao nesto preko 140 000 km i ne trosi ni kap ulja - ovo namerno napominjem jer je na forumu rasprostranjena dezinvormacija da je "normalno" da fiat 1.2 agregat trosi ulje, pogotovo ako je FIRE (16v), navnodno zbog hidropodizaca - to je cista glupost. Ni SOHC ni FIRE ne trose ni kap ulja ako su dobro odrzavani. Od prvog dana u ovaj punto je sipana selenia gold 20k i menjana na svakih 9 000 km, sto je rezultovalo ovom predjenom kilometrazom bez i jedne havarije ili gubitka snage, smanjenja kompresionog odnosa i slicnih pada performansi, a nije da ga bas mazim, zapravo kako-kad.
     
    Od kvarova, naravno, riknjavao je EPS, periodicno na svakih 50k km, do sada ukupno 2 puta i uskoro mogu da ocekujem i po treci put jer dijagnostikom primetih da se ponovo nakupljaju greske na torque senzoru, a i vreme mu je, sudeci po trendovima. Automobil uglavnom odrzavam i servisiram samostalno, oslanjam se na servisna uputstva i tehnicku dokumentaciju, u servise nemam poverenja.
     
    Fabricka oprema:
    Vozacevo sediste podesivo po visini i pritisku u donjem delu podupiraca ledja Manualna klima Elektronski retrovizori sa grejacem Parking senzori 14" alu felne Metalik boja Oboriva zadnja klupa po segmentima Isofix mount  
    Modifikacije:
    Ugradjen sekvent AutoGas (AC Stag 200-4, Tomasetto, Valtek, toroidna boca) Sve SMD LED komponente u kabini (ukljucujuci i instrument tablu) zamenjene crvenim, sto se moze videti na nekoj od ovih slika. Ugradjeni zvucnici: 2 x GroundZero 165mm (napred) i 2 x Kenwood 6x9" elipse Radio: Sony Xplod MP3 CD player 4 x 52W  
    Trudio sam se da svojim modifikacijama ne narusim originalni dizajn vec da ga poboljsam. Ljudi mi cesto govore "ne popravljaj stvari koje rade". Dobro ok, to sto nesto radi ne znaci da ne moze jos bolje da radi, takvih mediokratskih komentara se zgrazavam. Imao sam u planu da stavim RGB osvetljenje instrument table i prekidaca koje dinamicki menja boju u zavisnosti od parametara poput brzine kretanja, revolucija u minuti i sl, ali je probelm fabricko napajanje SMD komponenti, veoma jednostavno i lose izvedeno, pa je taj projekt do daljeg na cekanju.
     



  21. Hvala
    vzr got a reaction from neshaoct in Fiat Punto mk.2b 1.3 MJet - auto vuče u jednu stranu kada se uključi city servo   
    Recenicu "nije mogao da cita putna" ne razumem. Sta konkretno nije mogao da cita? Da li nije mogao da se poveze na BT OBDII interfejs ili nije mogao da se poveze na neku specificnu centralu? Punto ima nekoliko razlicitih centrala, sve imaju zasebne interfejse (ABS, AirBag, ECU, BSI, Steering, AC, Parking, Dashboard) pa ako ne mozes da se povezes ni na jedan od njih, onda imas problem sa linkom ka samom ELM327. Inace ELM327 Bluetooth sa originalnim chipom mora da radi besprekorno na Puntu. Mozda imas kineski klon? Instaliraj ovu aplikaciju, ako ti sve ispod 1.4 nije zeleno, onda su ti uvalili kineski chip.
     
     
    Dakle kad osposobis ELM327 BT:
    Pokreni AlfaOBD i povezi se na OBDII interfejs Odaberi PUNTO (Type 188) > STEERING > Electronic Steering DELPHI CAN zatim se povezi na njega Otvori Active diagnostic (na ikonici je fićo sa otvorenom haubom) odaberi proceduru "Torque sensor calibration". Isprati uputstva sa ekrana
  22. Hvala
    vzr got a reaction from neshaoct in Fiat Punto mk.2b 1.3 MJet - auto vuče u jednu stranu kada se uključi city servo   
    MK2B (restyling, Classic, Z10 - veliki farovi) nema releje na servo motoru. Ali ima jednako problematican Torque senzor koji riknjava u intervalima od 50k-150k km. Medjutim posto ti se ne pali lampica na instrument tabli, pretpostavicu da je signal sa senzora OK, pa bi bilo dobro ako imas ELM327 i AlfaOBD uradi kalibraciju torque senzora. Postupak je veoma jednostavan, samo tockovi moraju biti poravnati u trenutku kalibracije.
  23. Like
    vzr got a reaction from Dezurni in Fiat Punto 1.8 16v HGT - problem pri ubrzavanju   
    Slazem se da je 99% pumpa oslabila mada se obicno cuje jos glasnije i radi neravnomerno kada crkava (jel to mozda sec-sec), to je bas tesko ignorisati. Merenje pritiska u fuel-railu ce svakako pomoci. I ovako se po specifikaciji treba menjati zajedno sa svojim filterom svakih 120-150k to malo ko dira dok radi. 
     
    Samo bih da demsitifikujemo par vecih zabluda koje vladaju ovim forumom. Cesto vidim ljudi pisu za Punta da slabo vuce, trokira dok ubrzava ili dok je hladan, radi nestabilo na leru i slicno, pa onda pocnu da pisu "stavio sam svecice ove ili one", kablove, TBC, itd. i tako redom lupaju pare u kola bez ikakve potrebe. Prva stvar koja se radi kod svih ovih situacija, nakon rednovne EOBD dijagnostike - proverava se kompresioni odnos u cilindrima. Ne malo puta ljudi pocnu da kupuju deo po deo, menjaju sve od MAP senzora do lambda sondi da bi se na kraju ispostavilo da im je probio dihtung glave ili su se potrosile stubline i slicno, i na kraju odustaju od auta jer je skuplja popravka od njegove vrednosti, ne osvrnuvsi se prethodno da su potrosili 100-200 evra na delove koji su bili ispravni na prvom mestu, ili mozda cak i nisu bili ispravni ali nebi imali konkretnih indikacija za njihov problem.
     
    Zbogo ovakvih likova, zelim da te pitam sledece stvari: Da li si primetio da ti opada nivo ulja? Da li se javlja povecan pritisak u rashladnom sistemu (creva od vode da li se naduvavaju)? Jos jedna stvar, kazes menjao si svecice, stavio si NGK. Ok, to du dobre svecice, ali ta infomracija (NGK, Denso, Champion) mnogno malo znaci u odnosu na to da li si nastelovao zazor izmedju feroda na fabricki propisanu vrednost iz servisnog uputstva (za tvoj motor i tvoju kilometrazu) ili si ih samo uvrnuo onako kako su dosle iz kutije? I da li si obratio paznju na boju starih svecica? Ona ti moze reci stvari koje ELM327 uporno precutkuje, mozda da ih uslikas pa da pogledamo?
  24. Hvala
    vzr got a reaction from neshaoct in Fiat Punto mk.2 - problem sa menjačem / ''ispada'' iz brzine / teško ide u brzine   
    Ja bih proverio sajle poluge biraca, moguce da se samo buzir otkacio a moguce da je neka i pukla.
  25. Hvala
    vzr got a reaction from neshaoct in Punto mk.2 - kako skinuti retrovizor?   
    Ne treba specijalni kljuc, moze spic-klestima, jedino treba da budu dovoljno velika da kad zinu do kraja, njihove spiceve ubacis u naspramne kanale. Matica je dizajnirana tako da se nebi sama odvrnula - na vrhu ima kontru, tako da prvi krug ide malo teze posle toga lagano. Nema nikakve specijalne procedure.
     
    Evo kratak video ali ovo su obicni retrovizori, pretpostavljam da imas elektronske kao i ja, pa onda nema ove sajle - jos je lakse
     
     

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...