Jump to content
FAS Euroauto Goran

Sheriff

Members
  • Content Count

    39
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Reputation Activity

  1. Like
    Sheriff got a reaction from djomla in Gde sipate gorivo?   
    O tim i sličnim napravama koje navodno smanjuju potrošnju se priča koliko je meni poznato sigurno 20 godina ako ne i više. Testovi su rađeni i epilog je naravno uvek isti - potrošnja se ne smanjuje njihovim korišćenjem ili što bi Ameri rekli snake oil. Da ne ulazimo sada u hemijsko-tehničke detalje zašto je to tako, može se pročitati na internetu, ali samo treba malo razmisliti. Taj koji bi izumeo tako nešto bi bio bogatiji nego Microsoft i Amazon zajedno i to pod uslovom da bi uspeo da sačuva živu glavu. Zamislite samo kolika bi to ušteda bila npr. za neko transportno preduzeće sa desetinama ili stotinama kamiona ili npr. javni transport nekog većeg grada. To bi bile uštede u milionima i to na dnevnoj bazi. O potrošnji goriva od strane vojske da i ne govorim, a stotine miliona privatnih automobila su tek kategorija za sebe.
  2. Like
    Sheriff got a reaction from neshtry in Gde sipate gorivo?   
    O tim i sličnim napravama koje navodno smanjuju potrošnju se priča koliko je meni poznato sigurno 20 godina ako ne i više. Testovi su rađeni i epilog je naravno uvek isti - potrošnja se ne smanjuje njihovim korišćenjem ili što bi Ameri rekli snake oil. Da ne ulazimo sada u hemijsko-tehničke detalje zašto je to tako, može se pročitati na internetu, ali samo treba malo razmisliti. Taj koji bi izumeo tako nešto bi bio bogatiji nego Microsoft i Amazon zajedno i to pod uslovom da bi uspeo da sačuva živu glavu. Zamislite samo kolika bi to ušteda bila npr. za neko transportno preduzeće sa desetinama ili stotinama kamiona ili npr. javni transport nekog većeg grada. To bi bile uštede u milionima i to na dnevnoj bazi. O potrošnji goriva od strane vojske da i ne govorim, a stotine miliona privatnih automobila su tek kategorija za sebe.
  3. Like
    Sheriff got a reaction from Woodoo in Prodavci polovnjaka vs vraćanje kilometraže   
    Tačno je to. Iz tog razloga ja kada prodajem auto uvek gledam da ga prodam nekome poznatom, jer ga svakako prodajem ispod cene, pa da ga barem prodam nekome koga znam, a uvek se nađe neko poznat kome treba, jer ipak dobije dobar auto po ceni po kojoj nema šanse da negde dobije.
     
     
  4. Like
    Sheriff got a reaction from Grafit in Prodavci polovnjaka vs vraćanje kilometraže   
    Tačno je to. Iz tog razloga ja kada prodajem auto uvek gledam da ga prodam nekome poznatom, jer ga svakako prodajem ispod cene, pa da ga barem prodam nekome koga znam, a uvek se nađe neko poznat kome treba, jer ipak dobije dobar auto po ceni po kojoj nema šanse da negde dobije.
     
     
  5. Like
    Sheriff got a reaction from snebojsa in Fiat Punto mk.2 1.2 16v - problem sa paljenjem   
    Meni na Pandi auto brže startuje kada je napolju hladno npr. ispod 10. Najsporiji start mi je kada je temperatura oko 15-16 stepeni. Nakon 20 je ponovo brz start. To nije neka sada veoma primetna razlika tj. ona se kreće između 2 i 4 okretaja pre paljenja što je sve u rasponu sekund ili dva, ali se ipak primeti. Nisam siguran, ali ja lično mislim da je to do baždarenja samog kompjutera koji reguliše smešu goriva i vazduha. Senzori šalju određene informacije kompjuteru, a on prema tim informacijma prilagođava tu smešu. Iz tog razloga kada je napolju veoma hladno, smeša je bogatija i ja bih rekao da zbog toga auto brže upali. Kada je malo toplije on pravi siromašniju smešu, ali izgleda da kod tih nekih graničnih temperaturnih vrednosti može doći do nešto dužeg verglanja. Možda i nije zbog toga, ne znam, nisam siguran. Ono što takođe može uticati na brzinu starta je sam analser, jer postoje brži i sporiji anlaseri. Na nekima možete brojati obrtaje, a na nekima teško. Npr. na staroj Škodi sam imao duplo brži anlaser nego na Pandi i start je bio momentalan, ali bukvalno čim se okrene ključ. Kod Pande već mogu brojati obrtaje anlasera, a pri tome je isti kompletno servisiran, a akumulator je praktično nov. Naravno, daleko od toga da se dugo verga, sve je to sekund ili dve, ali ja primetim razliku. Par puta sam bio prisutan kada su vozači startovali nove skupe autoobile i isto sam primetio da im mogu izbrojati obrtaje analasera i to mi je bilo baš čudno (2-3-4 brza okretaja pre starta), jer sam vljda sebi dok sam vozio Feliciju postavio takav standard da auto mora bukvalno odmah da upali, čim se okrene ključ i tu ne mislim na odmah posle sekund ili dva nego u stotinki.
  6. Like
    Sheriff got a reaction from notalone in Lancia Ypsilon 2003. - 2011. - iskustva, saveti pre kupovine   
    Poslednji put kada sam bio na redovnom servisu, bio je jedan gospodin sa Lancia Ypsilon sa automatskim menjačem. Ne znam koji je motor u pitanju niti koje je godište, ali to je Lancia Ypsilon kao na slici što je korisnica @jja postavila. Taj gospodin mi je u razgovoru rekao da ima puno problema sa menjačem i da je već platio popravku, mislim oko 20.000 RSD, ali problem je ponovo prisutan, tako da je auto ponovo doterao da vide šta dalje sa njim. Rekao mi je da je taj auto kupio ćerki na njeno insistiranje da želi taj auto, mada joj je on, po njegovim rečima, skrenuo pažnju da je menjač automatski i da to nije najpametnija kupovina. Zbog njenog insistiranja, kupili su taj auto i veoma brzo se pojavio ovaj problem sa menjačem. Kako mi je on rekao, problem se ogleda u tome što auto nekada neće u viši stepen prenosa npr. na auto putu. Problem nije konstantan, već se dešava povremeno. Još mi je nešto rekao, ali se ne sećam, jer je to bilo negde u maju kada sam bio na servisu. Naravno, prenosim samo ono što sam čuo i ne mora da znači da će kod svakog primerka biti problem sa manječem. Sve zavisi od auta do auta, ali u svakom slučaju treba biti oprezan. Ja lično ne bih kupovao polovan auto sa automatskim menjačem, jer mislim da je veća šansa da se automatski menjač pokvari nego manuelni menjač (naročito ako je auto polovan), ako se pokvari lakše je naći majstora za manuelni nego za automatski menjač, verujem da je i popravka jeftinija, a na kraju krajeva lakše je naći polovan manuelni nego automatski menjač, ako je popravka neisplativa. Moguće je i da nisam u pravu, jer ja lično nemam neko značajno iskustvo sa automatskim menjačem, osim što sam par puta vozio auto sa automatskim menjačem, ali opet kažem, to je samo moje mišljenje.
  7. Like
    Sheriff got a reaction from Darkan1989 in Fiat Grande Punto 1.9 MJet - vibracija volana u vožnji   
    Neko moje iskustvo je da vibracije volana uglavnom bivaju ako točkovi nisu balansirani. Ako sa jednim setom guma, odnosno točkova nema vibracija, a sa drugim ima, ja bih prvo još jednom proverio da li su točkovi na kojima se javljaju vibracije dobro balansirani. Ne treba isključiti mogućnost da vulkanizer prvobitno nije dobro balansirao, pa zašto ne proveriti još jednom za svaki slučaj. 
  8. Like
    Sheriff reacted to andreja.micovic in Prodavci polovnjaka vs vraćanje kilometraže   
    Ni u jednom postu na ovoj temi nisam napisao ovo da znam. 
     
    ali sam napisao:
    potpuno 2 razlicite stvari jer se cena formira i u zavisnosti od km (pogotovo kad ta razlika bude 100000+ km). 
    Ne treba biti dovoljno pametan da se shvati da su dobri automobili napolju na ceni i da su skuplji nego ovde npr
    https://www.autoscout24.com/offers/citroen-grand-c4-picasso-bluehdi-150pk-business-6-maanden-garantie-en-uitge-diesel-grey-28032ea0-e334-4430-ad8f-b894a2a8fee8?cldtidx=1
     
    ili (nije NL vec DE)

    https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=275322995&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=DIESEL&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=5900&makeModelVariant1.modelId=43&maxFirstRegistrationDate=2015&minFirstRegistrationDate=2015&minPowerAsArray=110&minPowerAsArray=KW&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&fnai=prev&searchId=c563180d-cdd9-fa06-6f1a-894ecaea8356
     
    Ovo su sajtovi koji su nama dostupni kao i PA tako da ono sto ocekujes od mene znas i sam da ne postoji.
     
    Ono sto meni vredja inteligenciju od strane prepodavaca automobila je njihov stav i "sposobnost" da napolju nadju auto sa malom km, u odlicnom stanju, neudaran, sa svim odradjenim servisima i da ga prodaju po ceni manjoj nego sto takav kosta preko (dakle sa sve troskovima uvoza).
     
    Opet bih se vratio na svrhu ove teme i njeno postojanje a to je da preprodavci automobila bilo ovde, bilo preko svesno spustaju km kako bi prikrili stvarno stanje vozila jer sa manjom km vozilo vredi vise u odnosu na identicno vozilo sa vecom km. A zatim, vozilo sa manjom km se brze proda, iako je to samo broj.  
    Dakle, preprodavci svesno obmanjuju kupce kako bi brze, jace, bolje, skuplje prodali auto.
  9. Like
    Sheriff reacted to andreja.micovic in Prodavci polovnjaka vs vraćanje kilometraže   
    Evo i linka:
    https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/13466556/citroen-c4-grand-picasso-20hdi-exclusive

     
    i kilometraza na PA: 96584 km
    i na satu:
     

     
    @Dule 021 po ne znam koji put, nije pitanje koliko takav auto sa 95k km kosta gore (da slazem se kosta vise nego ovaj sigurno), vec potreba da se obmanjuje i laze zarad podizanja cene automobila odnosno vece zarade
     
    Evo npr isti model auta sa 100k vecom km (pitanje koliko je i ona tacna ali ajd sad):
    https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/13815213/citroen-c4-grand-picasso-7-s-hdi
     


     
    ...je verovao ili ne cak 6000 evra jeftiniji 
     
    Naravno, ovo je na prvu loptu, nisam uzeo u obzir opremu i slicno, ali oprema ne utice toliko na cenu auta (ne moze biti npr 60% skuplji polovan auto zato sto je opremljeniji).
     
    Aj sad, reci mi, zasto se ovaj prvi ne prodaje za npr 8000 evra sa pravom km? Verovatno jer mu se ne isplati i nema zaradu
  10. Like
    Sheriff reacted to srdjos in Prodavci polovnjaka vs vraćanje kilometraže   
    uživanje -- > u mnogo slučajeva patnja
     
  11. Like
    Sheriff reacted to knezevic76 in Plin - da li se i dalje isplati ugradnja?   
    @SavaN
    1.5dci vozim. Moja potrošnja (retko vozim po gradu u špicevima) je 5-5.5l, ali u gradu, po špicevimaje je oko 6.5l.
    Ovo što si naveo u poslednjoj rečenici je san svakog srbina. Twingo 8v troši oko 7 benzina po gradu, kao i neki slični 1.1 motori. Na otvorenom preko stotke srču a muče se.
    Ko kupuje polovnjaka sa plinom mora da vodi računa i kad ističe atest, kad dolazi boca na zamenu i slično.
    Onaj koji upuca 60000 dinara sa nov sekvent (a ima i dosta skupljih, do 100000 din) a prelazi 10ak hiljada godišnje isplaćuje taj sistem za godinu dana za razliku u ceni benzina.
    U odnosu na neki štedljiviji dizel trebaće mu skoro dve godine.
    Ja sam uvek za TNG, CNG.
    E sad, postoji i druga strana medalje. Benzinski motori starije proizvodnje i konstrukcija mnogo bezbolnije podnose gas.
    Kod novijih se treba dobro raspitati.
    Moj rođeni brat ima SX4,120ks, nov kupljen. Odmah ugrađen sekvent u AC Rašić sa kapalicama, najskuplji tad baš za taj motor.
    Taj motor je sad na 90000km, i ventili više ne mogu da se našteluju!? Krivac, barem po ovlašćenom servisu, TNG. Čak i oni znaju da taj motor ne podnosi dobro TNG, al su prećutali kad su pitani za isti.
    Da ne dužim, sređivanje ventila oko 600€, atest, reatest, uskoro i boca, plus servis komplet gasnog sistema. To ispod 800€ neće izaći.
    Računica jasna, 1000€ sistem plaćen kad je ugrađen, sad 800€ vanredni troškovi zbog istog a niko ne garantuje šta će biti za 5 godina.
    Inače u vožnji po BG ne može ispod 12l plina.

    Znači, nije baš sve crno/belo, što se tiče ispaltivosti gasa, ne može se sve gledati samo kroz cenu istog.
  12. Like
    Sheriff got a reaction from knezevic76 in Vozila koja treba izbegavati   
    To se baš često dešava da vlasnik nahvali auto, bez ogrebotine i slično, a kada odete na lice mesta nema veze sa vezom. Da li njima to zaista ne smeta ili svesno nekoga zavlače ili su se nagledali toliko lomina da im taj konkretan auto zaista deluje ok, teško je reći. U svakom slučaju nije baš zgodno da neko napravi kilometražu da bi pogledao auto na osnovu nekih nerealnih informacija, a kada dođe potpuni šok.
  13. Like
    Sheriff reacted to Aca Vulco in Cudan zvuk iz motora   
    Tesko je na osnovu opisa postaviti tacnu dijagnozu ali, indikativno je da zvuk prestaje kada je menjac odvojen od motora (kada stisnes kvacilo ili kada je na leru). Logicno, tu treba poceti pretragu. Nisi naveo da li se cuje u svakom stepenu prenosa ili samo u jednom. Svakako, moj savet je da se obratis servisu i mislim da ce svaki iskusniji majstor, nakon sto proba auto, relativno tacno postaviti dijagnozu.
     
  14. Like
    Sheriff got a reaction from Tipipo in Fiat TIPO - zavesice za tockove, blatarice   
    Te zavesice, blatarice ili kako se već zovu, zaista jesu korisne ne toliko za onoga ko ih ima, već za one koji voze iza njega. Imao sam ih na prethodnom autu (fabričke) i jedino što je bila mana je što često prilikom sliaženja sa npr. nekog ivičnjaka i sl. znaju da zapnu, pa se desi da se vremenom pokidaju šrafovi što ih drže tj. proušije se plastika da tako kažem. Ja sam moje posle nekog vremena morao učvrstiti novim šrafovima i malo širim podloškama i sve je opet bilo ok. 
  15. Like
    Sheriff reacted to dach@ in Fiat TIPO - zavesice za tockove, blatarice   
    Ove zavesice bi trebalo uvesti kao obavezno na autu,kad se izadje iz BG.rizle koliko hoćeš, mada i po BG.bacaju svašta. Garanciju gubiš samo na limariju ili na ceo auto...? Kod nas ima svakakvih gluposti što se tiče te garancije,zato i pitam 
  16. Hvala
    Sheriff got a reaction from Ivan in Korišćenje polise osiguranja?   
    Mislim da je najbolje informaciju tražiti u Udruženju osiguravača Srbije. Oni mu dođu kao neki centar gde se slivaju sve informacije, uključujući i one o bonusima i malusima tj. preko njih je uspostavljen centralizovani sistem. Npr. ranije ako ste imali štetu za koju ste bili odgovorni, vi ste jednostavno sledeće godine mogli promeniti osiguravajuće društo i nikom ništa tj. ovi novi ne znaju šta ste vi ranije radili. Danas je situacija drugačija. Svi su povezani preko Udruženja i razmenjuju informacije. Možda bi najbolje bilo da se ode direktno kod njih, jer teško da će preko telefona ili mail-a neko dati informaciju, barem su moja iskustva takva. Direktno kod njih sa ličnom kartom i saobraćajnom dozvolom, možda i daju informaciju, mada se sa tim birokratskim institucijama nikada ne zna. U svakom slučaju, mislim da je to prava adresa.  
  17. Like
    Sheriff reacted to Ivan in Lancia Nuova Ypsilon mk.4 (2011-2018) - saveti, iskustva pre kupovine   
    Sumnjam da bi to imalo prodju za ove pare, jos Lancia, pa jos TwinAir kod naseg coveka  , mozda bas da se upeca neki entuzijasta...
    Dok se naberu troskovi za uvoz i zarada, to vec  ulazi u cenu korektno nasviranog i motorizovanog auta C segmenta tog godista (kakvi god da su kod nas).
    Ali patosnice patosnica su pobedile, da se naslutiti da je vlasnik izvorni Svajcarac: 
     

  18. Like
    Sheriff got a reaction from neshaoct in Korišćenje polise osiguranja?   
    Mislim da je najbolje informaciju tražiti u Udruženju osiguravača Srbije. Oni mu dođu kao neki centar gde se slivaju sve informacije, uključujući i one o bonusima i malusima tj. preko njih je uspostavljen centralizovani sistem. Npr. ranije ako ste imali štetu za koju ste bili odgovorni, vi ste jednostavno sledeće godine mogli promeniti osiguravajuće društo i nikom ništa tj. ovi novi ne znaju šta ste vi ranije radili. Danas je situacija drugačija. Svi su povezani preko Udruženja i razmenjuju informacije. Možda bi najbolje bilo da se ode direktno kod njih, jer teško da će preko telefona ili mail-a neko dati informaciju, barem su moja iskustva takva. Direktno kod njih sa ličnom kartom i saobraćajnom dozvolom, možda i daju informaciju, mada se sa tim birokratskim institucijama nikada ne zna. U svakom slučaju, mislim da je to prava adresa.  
  19. Like
    Sheriff got a reaction from Zan Batist in Fiat Panda 1.2 8v - slabo grejanje   
    Lično na Pandi nisam nikada ispuštao vazduh, ali ne bi trebalo da tu ima neke velike filozofije. Auto treba biti na radnoj temperaturi kako bi protok bio potpun (otvoren termostat) i onda polako odzračivati na mestima koja su za to predviđena dok ne krene tečnost. Auto se može i provozati malo sa otvorenim ekspanzionim sudom i uključenim ventilatorom i grejanjem kako bi voda procirkulisala kroz ceo sistem. Možda ne izađe sav vazduh iz prve, pa će trebati ponoviti. Kod nekih drugih automobila koje sam vozio uvek mi je bilo prilično jednostavno da odzračim sistem. 
    Inače, mogu da kažem da Panda, poredeći je sa nekim drugim automobilima koje sam vozio, nema neko grejanje. Naravno ona greje nije to sporno, ali daleko od toga da duva vreo vazduh. Vazduh je mlak koji postaje topao kada se zagreje i kada je hladnije prvi krug za grejanje mi je uvek na maksimumu, a brzina ventilatora na 2 i tada bude ok.  Negde sam pročitao da Pande generalno imaju taj problem sa nešto slabijim grejanjem. Naravno ako auto ne greje ili baš slabo greje, to bi već trebalo proveriti, jer u tom slučaju nešto nije u redu (termostat, vazdušni čep, zapušen mali hladnjak pa nema protoka, ne radi neka klapna pa meša hladan i topao vazduh ili nešto slično). 
  20. Like
    Sheriff reacted to Joker in Prodavci polovnjaka vs vraćanje kilometraže   
    Ja ipak mislim da ti nećeš da shvatiš, ali evo pokušaću da ti objasnim. Ako uspem uspeo sam ako ne ti ćeš i dalje da tvrdiš da se spuštanjem kilometraže ne povećava zarada.
     
    Ako ti taj auto sa 460k km ne možeš da prodaš za 7699€ znači da on ne vredi toliko i ne možeš dobiti te pare za njega, kada spustiš kilometražu na 160k km auto sad vredi 7699€ i on se proda za taj novac. Hm šta misliš da li si više zaradio sa spuštanjem kilometraže na tom autu? Naravno da jesi.
    Sa 460k km je vredeo 7000€ a sa 160k km vredi 7699€
     
    Eto mislim da ti ni iz ovog primera nećeš priznati da se spuštanjem kilometraže povećava zarada i po vrednosti jednog auta i po većem obrtu kao što je već napisano.
     
     
  21. Like
    Sheriff reacted to neshaoct in Prodavci polovnjaka vs vraćanje kilometraže   
    Svi su to i znali, razumeli su. 
    Na automobilima prešlim dooosta kilometara se ne spušta kilometraža kako bi prodajna cena tog auta u SRB onda porasla sa npr. 2.700 evra na 3.000 evra.
    Ali, kao što su ljudi već više puta rekli, dodatna zarada spuštanjem kilometara kod takvih automobila se ne dobija tako što auto poskupi, već što se uopšte uspe prodati. Na obrtu (prodaji više automobila u jedinici vremena) se ostvaruje taj dodatni profit, a ne u pojedinačnom poskupljivanju tog automobila kome je kilometraža vraćena. 
    Postoji i varijanta sa dodatnom zaradom kroz pojedinačno poskupljivanje automobila nakon što mu se skinu kilometri, ali to nije slučaj za najveći broj automobila koji se prodaju u SRB (stariji auti sa cenom od par hiljada evra), već sa onim mladim. Nemaju istu cenu npr. VW Passat sa 200k i 30k kilometara, iako su oba stara npr. 2 godine. Tu se spušta kilometraža da bi se zaista dodatno zaradilo preko povećanja njegove prodajne cene.
     
    Svejedno, u obe varijante se ostvaruje dodatna zarada spuštanjem kilometraže.
    - Kod starijih automobila (dominantni na našem tržištu polovnjaka), dodatna zarada se ne ogleda u poskupljivanju auta sa spuštenom kilometražom (jer kao što kažeš njemu će cena biti ista i pre i posle toga), nego u povećanju obrta (broja prodatih). Veća je zarada prodati 3 auta u jedinici vremena i na svakom zaraditi po 700 evra, nego u istoj jedinici vremena prodati 1 auto i na njemu zaraditi istih tih 700 evra...a prodat je samo jedan jer prodaja ide teško (sporo) pošto im svima na satu piše npr. 350k-400k kilometara. Zato se obori na oko 200k kilometara, cena ostane ista, pojedinačna zarada po autu ostane ista...ali se prodaju sva 3...i otuda veći profit u toj istoj jedinici vremena jer on više nije 1x700, nego je 3x700 evra.
    - Kod mladih automobila dodatna zarada jeste u povećanju cene konkretnog auta nakon što mu se obore kilometri. 
     
    Lično, kilometražu nisam gledao, servisnu knjigu koju auto ima nisam ni pogledao pre kupovine. Pogledam auto, pogledaju ga onda još bolje u servisu na pregledu pre kupovine, i to je to - znam na čemu sam. 
  22. Like
    Sheriff got a reaction from Djuk85 in Punto 2 - metlice brisača   
    Isti problem sam uvek rešavao blagim rotiranjem same ručice brisača, jer ako ona nije uštelovana kako treba nema tih brisača koji pre ili kasnije (a obično pre) neće početi da škripe ili još gore skaču po vetrobranu. Znači ako do škripanja ili skakanja dolazi kada brisač ide na gore, u tom slučaju sam ručicu rotirao u smeru kazaljke na satu i obrnuto ako škripi ili skače kada ide na dole, u tom slučaju sam je rotirao u smeru obrnutom od smera kazaljke na satu. Kako se ovo rašteluje ne znam ili možda ni fabrički nije namešteno idealno, ali znam da mi je ovo uvek rešavalo problem dugoročno. Ako je sve namešteno kako treba, brisači ne smeju da škripe, osim eventualno na veoma hladnom vremenu kada se guma ukruti, ali i tada čim se auto, odnosno vetrobran zagreje, ne sme biti škripanja. Inače prilikom rotiranja najbolje je koristiti francuski ključ ili eventualno neke papagajke i obavezno prvo neka jača krpa na ručicu da se ne ošteti boja, a onda rotiranje. Nakon završetka operacije nećete vizuleno moći ni da vidite efekat rotiranja, jer vi praktično natežete ručicu brisača u određenom smeru, a ona se vraća nazad, ali tim natezanjem milimetarski menjate ugao na koji brisač nalaže na vetrobran što je dovoljno da prestane da škripi. 
  23. Like
    Sheriff got a reaction from neshtry in Punto 2 - metlice brisača   
    Isti problem sam uvek rešavao blagim rotiranjem same ručice brisača, jer ako ona nije uštelovana kako treba nema tih brisača koji pre ili kasnije (a obično pre) neće početi da škripe ili još gore skaču po vetrobranu. Znači ako do škripanja ili skakanja dolazi kada brisač ide na gore, u tom slučaju sam ručicu rotirao u smeru kazaljke na satu i obrnuto ako škripi ili skače kada ide na dole, u tom slučaju sam je rotirao u smeru obrnutom od smera kazaljke na satu. Kako se ovo rašteluje ne znam ili možda ni fabrički nije namešteno idealno, ali znam da mi je ovo uvek rešavalo problem dugoročno. Ako je sve namešteno kako treba, brisači ne smeju da škripe, osim eventualno na veoma hladnom vremenu kada se guma ukruti, ali i tada čim se auto, odnosno vetrobran zagreje, ne sme biti škripanja. Inače prilikom rotiranja najbolje je koristiti francuski ključ ili eventualno neke papagajke i obavezno prvo neka jača krpa na ručicu da se ne ošteti boja, a onda rotiranje. Nakon završetka operacije nećete vizuleno moći ni da vidite efekat rotiranja, jer vi praktično natežete ručicu brisača u određenom smeru, a ona se vraća nazad, ali tim natezanjem milimetarski menjate ugao na koji brisač nalaže na vetrobran što je dovoljno da prestane da škripi. 
  24. Like
    Sheriff got a reaction from neshaoct in Yugo 55 - prevelika potrošnja   
    Dok sam vozio Feliciju, karburator sam radio u karburator servisu Weber u Zemunu. Istina, nikada nisam imao problem sa potrošnjom, već sam imao problem sa radom automatskog sauha ili sa curenjem benzina na membranama (zadnjoj ili bočnoj), jer sam uglavnom vozio na auto gas, pa membrane brže propadaju. Kod curenja na membrani, stvar je jednostavna, jer se ista zemeni za pola sata i to košta oko 10 eur. Kod kompletnog servisa koji sam radio kada sam imao problem sa automatskim sauhom, radi se skidanje karburatora, komplet čišćenje i kontrola, zamena svih membrana, dihtunga i ostalih delova koji su za zamenu. Ja sam konkretno morao menjati i neku vakum pumpicu ili tako nešto. Kompletan servis je oko 50-60 EUR, mada krajnja cena zavisi i od toga koji se delovi trebaju menjati. Membrane i dihtunzi su u osnovnoj ceni, ali ostali delovi se plaćaju posebno. Ne znam zaista kakve su sada cene u drugim servisima, ali posle nekih ne baš dobrih ranijih iskustava sa drugim servisima, uvek sam išao u ovaj i sve je bilo urađeno kako treba. Meni je konkretno radio majstor Miša. 
  25. Like
    Sheriff reacted to ултрас in Prodavci polovnjaka vs vraćanje kilometraže   
    Prvo ne znam zasto se uvek ti nadjes prozvanim kad god ja nesto napisem, drugo ja ne mogu da znam koliko je taj automobil placen u Sloveniji ali sigurno nije placen 7000 ako ga je tamo prodavac cenio 5500. Mozda sam ja po tebi glup ili ispadam glup ili vec kako ti to definises ali meni prosta logika i razum nalazu da zakljucim da je mogao biti placen samo manje od 5500. 
     
    U svakom slucaju sa kilometrazom od 461.000 njegova cena ovde je 0 dinara jer kako sam kazes takav auto niko (osim prevaranta koji ce da mu skine km )nece da kupi.
     
    Opusti se covece, ne vrti se svet oko tebe. Ni svet, ni trgovina kolima, ni ovaj forum. Radi svoj posao kako ga radis nemoj da branis prevarante ako vec i sam nisi prevarant. Ne prilici ti. 

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...